TechBBS Folding@Home -tiimi (SARS-CoV-2 laskenta)

Zesti

RGB OFF
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
36
Laitoin reilu viikko sitten taas pitkästä aikaa koneen foldaamaan ja vaihdoin tiimin TechBBS:ään. Olin jo henkisesti valmistautunut päivittämään konetta, mutta yllättävän hyvin tuo näyttää pysyvän mukana. Ihan terävimpään kärkeen ei tietty ole asiaa, mutta melko lähelle pääsee kuitenkin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Joo ja tuo xtremeclockerssin sivusto päivittyy ehkä kerran päivään.
Joo, tänään aamupäivällä tuli work uniteja useampiakin. Mutta voi näemmä kestää puoli vrk ainakin.

Ja TechBBS sen kuin nousee. Tällä hetkellä 189. Ja edessä on hitaampia tiimejä vielä monta, aika hyvin jauhaa TechBBS:n myllyt :)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Nyt piti ihan tarkistaa, että millä sijalla siellä on noin kipakka kilpailu :sgiggle:. Sanoisin, että QWERTYllä ja Podpodilla on rautaa kivasti rajalla, kun tuollaista 11 ja 9 Miljoonaa pistettä viikkoon painavat :comp2:. Mutta se on hienoa, että porukalta laskentatehoa riittää.
Mitä noihin PPD lukemiin tulee, niin ne kovin paljon tosiaan riippuu paketeista, eli eipä sitä lukemaa kannata paljon tuijotella: TechBBS Members List Rankings - Folding@Home Stats
Tuolta Extreme overclocking sivustolta näkee hemmetin hyvin, mitä kukakin keskimäärin tuottaapäivässä sekä missä ajassa sitä pääsee jostain ohi, tai missä ajassa joku toinen painaa ohi. Itsellä näyttäs J23 jäävän seläntaakse sitten 2kk päästä :rofl: ja veikkaan, ettei kesän helteillä passaa pitää konetta huutamassa. Mutta tulee tästä silleen hyvä mieli, että tosta laskentatehosta mitä tohon pöydellä on kauniiseen gigaleditaivas setuppiin kasannut, on hyötyä silloinkin kun sillä ei itse pelaa. Toki tässä alkanu miettimään, että tällä tahdilla sitä saa ostaa tuuletinsetin kanssa uusiksi kohtalaisen pikaiseen. Pari halvempaa kiinan tuuletinta on jo välillä aika äänekkäät, toki onneksi kaikki muut on NZXT laatua, joten pitäisi niiden nyt aika pitkään kestää.
Rekrytointini pablo... eikun nebloparuda on myös hyvin jauhanut kahdella koneellaan, vasta 3 päivää tosiasiallista jauhamista ja 3,5M pointsia myllytetty. Katsotaan, miten kämpän lämpötila ja sähkölasku vaikuttaa kaverin intoon :) Näihin xtremeclockingseihin ei vielä ole päässyt, kun averaget nousee niin hitaasti.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kukahan lienee tuo J23, joka on jossain vaiheessa takonut kauheat pisteet, mutta nyt ei ole kuulunut vuoteen mitään?
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Laitoin reilu viikko sitten taas pitkästä aikaa koneen foldaamaan ja vaihdoin tiimin TechBBS:ään. Olin jo henkisesti valmistautunut päivittämään konetta, mutta yllättävän hyvin tuo näyttää pysyvän mukana. Ihan terävimpään kärkeen ei tietty ole asiaa, mutta melko lähelle pääsee kuitenkin.
Sulla onkin komeat yhteispisteet ja toiseen tiimiin aikanaan jauhettu urakalla. Että antaa mennä vaan... Suomalaisten tiimien kannalta olisi toki hienoa, jos jauhaminen keskittyisi muutamaan porukkaan, jotka sitten kansainvälisesti nousisivat mahd. korkealle. Ei riitä meillä aktiiveja ja laskukoneita 10 tiimin nostamiseksi terävimpään kärkeen...
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Juu kiitti jätkät. 4 tuntia kestää laskea gpu:lla pakettia josta saan palkkioksi 70 000 pistettä. Noh uskoisin että tämä on se ratkaiseva paketti ihmiskunnan pelastumiseen! :D

Edellisestä paketista sain vain 250 000...
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Juu kiitti jätkät. 4 tuntia kestää laskea gpu:lla pakettia josta saan palkkioksi 70 000 pistettä. Noh uskoisin että tämä on se ratkaiseva paketti ihmiskunnan pelastumiseen! :D

Edellisestä paketista sain vain 250 000...
Miksi noin vähän? Olen käsittänyt, että noi 2...3 laskupaketit on yleensä 150...250k arvoisia?

Nythän pitää taas omalta kohdalta asettaa johonkin suhteeseen tämä, että mulla tulee vajaan parin viikon urakoinnin jälkeen 300k täyteen :) Että ei sen 70k takia itteään varsinaisesti tervassa ja höyhenissä tartte kieritellä...
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Miksi noin vähän? Olen käsittänyt, että noi 2...3 laskupaketit on yleensä 150...250k arvoisia?

Nythän pitää taas omalta kohdalta asettaa johonkin suhteeseen tämä, että mulla tulee vajaan parin viikon urakoinnin jälkeen 300k täyteen :) Että ei sen 70k takia itteään varsinaisesti tervassa ja höyhenissä tartte kieritellä...
Tänään on tullu ihan kummallisia paketteja. Kaverikin valitteli että sen Nvidia jauhaa 50 000 pojontson arvosia paketteja. Aika savullista sanoisin. =)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Minä taas olen saanut ainakin oman mittapuuni mukaan hyviä CPU-paketteja läppäriarmeijalle. Jopa 10k ja useampia 6...7 k paketteja. Yleensä jään johonkin 4k tasolle. Nää surulliset vehkeet vaan jauhaa noita paketteja sitten monta tuntia.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Pistin varakoneen käyttöön, toivottavasti toimii edes sinnepäin. (Xeon 1231v3 16GBDDR3 ja Vega 64)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 655
Ilmeisesti oli poissa ollessa foldaus kaatanut koneen. Windowsin logit eivät anna mitään vinkkiä syyhyn, tallentaako toi foldaussofta jotain mistä voisi saada vinkkiä?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Ihan mutulla heitän näin yleisesti sanottuna. Mutta siis täähän rasittaa prossaa/gpu:ta ihan eritavalla kuin normikäyttö tai pelaaminenkaan, joten helposti kone voi kaatuu jos on esim. ylikellotettu tai muuten vaan joku komponentti vakionakin "herkkä". Tai vaikka poweri voi joutua koville jos on rajoilla miten siinä tehot riittää, tai vaikka vanha poweri että vanhuuttaan jo alkaa jännitteet vaihtelee. Vaihtoehtoja paljon mutta siis eihän noista ikinä logeista mitään näe, jos siis olisi edellä mainittu syy vaikka.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 836
Ihan mutulla heitän näin yleisesti sanottuna. Mutta siis täähän rasittaa prossaa/gpu:ta ihan eritavalla kuin normikäyttö tai pelaaminenkaan, joten helposti kone voi kaatuu jos on esim. ylikellotettu tai muuten vaan joku komponentti vakionakin "herkkä". Tai vaikka poweri voi joutua koville jos on rajoilla miten siinä tehot riittää, tai vaikka vanha poweri että vanhuuttaan jo alkaa jännitteet vaihtelee. Vaihtoehtoja paljon mutta siis eihän noista ikinä logeista mitään näe, jos siis olisi edellä mainittu syy vaikka.
Kyllä toi logi ilmoittaa edes jotain. Katselin äsken omasta. Toi löytyy LOG-välilehdestä.
1587831162529.png


Mut mulla prossu nyt vakiona ja näyttis -50% powerlimit.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ilmeisesti oli poissa ollessa foldaus kaatanut koneen. Windowsin logit eivät anna mitään vinkkiä syyhyn, tallentaako toi foldaussofta jotain mistä voisi saada vinkkiä?
Kyllä on logeja kansiossa:
C:\Users\<käyttäjänimi>\AppData\Roaming\FAHClient\logs

Mulla on tosiaan työkoneelle asennettu Portable -versio, joka asentuu mihin tahansa ja kaikki ovat yhden hakemiston takana. Tuo Portable kaatuu aika useinkin, luulen, että se johtuu asennustavasta. Tämä omalla koneella oleva FAHClient on pyörinyt jo useamman päivän putkeen. Muita selityksiä voivat olla just kuormitus koneelle, varsinkin, jos vielä samaan aikaan tehdään jotain muuta.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 655
Kyllä on logeja kansiossa:
C:\Users\<käyttäjänimi>\AppData\Roaming\FAHClient\logs

Mulla on tosiaan työkoneelle asennettu Portable -versio, joka asentuu mihin tahansa ja kaikki ovat yhden hakemiston takana. Tuo Portable kaatuu aika useinkin, luulen, että se johtuu asennustavasta. Tämä omalla koneella oleva FAHClient on pyörinyt jo useamman päivän putkeen. Muita selityksiä voivat olla just kuormitus koneelle, varsinkin, jos vielä samaan aikaan tehdään jotain muuta.
Joo tattis, logi löytyi, mutta eipä tuollakaan ollut mitään poikkeavaa. @maajussi, mulla GPUn powerlimit -40% ja lämmöt matalat ja prossukin alitehoilla yksin jätettynä. Pitääpä seurailla toistuuko vielä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Onko joku laskenut, millaisen lisäsähkölaskun Folding aiheuttaa omalla raudallaan? Mulla on ihan laadukas kulutusmittari, mutta enpä ole vielä jaksanut viritellä. Voin sen tehdä, jos jollain muulla ei karkeaa haarukkaa ole heittää.
Ei pitäisi lisälaskua paljoa olla tullut vielä, kun tätä kerrosta lämmitän muutenkin sähköpattereilla. Ne on olleet nyt kuukauden pois ja suunnilleen saman ajan olen foldannut. Pari lämmintä päivää on noussut lämpötila turhan korkeaksi.

Vertaan sähkönkulutusta viime vuoden huhtikuuhun, niin 8% pienempi vielä, mutta tämä nyt riippuu niin paljon kaikesta muustakin...
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 382
Sais ny Tehorauta pikkuhiljaa deliveroida, niin sais kulmakertoimeen vähän parannusta... :)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Joo, nytkin kyllä pisteitä puuttuu, ilmeisesti WU:t on laskettu, mutta pisteitä puuttuu. Tullut vain base creditit, ei bonuksia. Korjaantuvat kai 0,5...1 vrk viiveellä. Mutta TechBBS jatkaa sitkeästi nousuaan, nyt sijalla 187.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Joo tattis, logi löytyi, mutta eipä tuollakaan ollut mitään poikkeavaa. @maajussi, mulla GPUn powerlimit -40% ja lämmöt matalat ja prossukin alitehoilla yksin jätettynä. Pitääpä seurailla toistuuko vielä.
No juu, eipä sitten luulisi olevan rasituksestakaan johtuvaa, mutta toisaalta softa bugi tai joku errori minkä logista löytää ei nykyisin enää pitäisi konetta kaataa.
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Joo, nytkin kyllä pisteitä puuttuu, ilmeisesti WU:t on laskettu, mutta pisteitä puuttuu. Tullut vain base creditit, ei bonuksia. Korjaantuvat kai 0,5...1 vrk viiveellä. Mutta TechBBS jatkaa sitkeästi nousuaan, nyt sijalla 187.
Passut ja kaikki on ok?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 836
Uus F@H kone vähän edistyy...

Kotelo: NZXT Manta (hankittu IO-Techin huutokaupasta jouluna)
Emo: Asrock Z97E-ITX/ac (täältä äsken)
Prossu: Pentium G3258 (emon mukana)
SSD: Samsung 850 Pro 512Gb (täältä aikoinaan)
Poweri: Seasonic Prime 650W platinum (omasta koneesta vapun jälkeen)
Näyttö: Lenovo L220x (duunin SER-lavalta)
Jäähy: Noctua NH-U9S (postissa odottamassa hakua)

Näyttis ja muistit viel hankittava.
Prossu vaihtuu viel myöhemmin. Tää ole on tulossa omalle muksulle ku viel kasvaa 1-2v.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
74
Sellaisen bugin / ominaisuuden huomasin tuossa clientissä että kun mulla on extra client options:eissa next-unit-percentage asetettu 97, WU:ta oli työstetty 98% ja boottasin koneen, alkoi client laskemaan sitä uutta WU:ta ja se 98% suoritettu jäi odottamaan.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
QWERTYhän innostui foldaamaan, messevät yli 1,8M 24h average. Sielläkin rautaa rajalla :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 836
Olihan tuossa Foldingforumissa linkki oikein hienoon google sheetiin, jossa GPU:t listattu:

Siitä käy esim. ilmi se, että GTX 1080 varsin asiallinen laskija, jonka jälkeen PPD:t ei paljon nouse, hinta kylläkin. Harmillisesti noita yrityspuolen Quadroja ei ole listalla. Käsitykseni mukaan kiinnostuksen kohteenani olevan Quadro K2200 vastaa laskuteholtaan kutakuinkin GTX 750, joten sillä ei pääse edes 100k PPD-lukemiin. Pitää kuitenkin valitusvirsissä ottaa huomioon, että olen nyt 1,5 vkoa tahkonnut läppäriarmeijallani ja saavuttanut huikeat 250k pointsia :)

Itseäni hieman kuumottaa se Xeon-pohjainen workstation, sen PPD-laskuteho näyttäisi ihan asialliselta jo nykyprosessorilla, mutta siihen saisi purkuosina tilattua 100...200 € hinnalla esim. 16-ydin Xeonin E5 1660...1680, joka pesee laskutehossa monet tämän päivänkin prosessorit.
Tuli hankittua tulevaan F@H koneeseen GTX780. Ton sun listan mukaan ihan kohtalaiset laskutehot. Katselin budjetin sisään sopivaa korttia jolla voi edes pelata jotain. Prossu pelaamisessa jarruttaa, mut päivittyy myöhemmin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Itse olen katsellut jopa GTX 1060, niitä myynnissä täälläkin aika lailla. Pyörittääkö se pelejä jo jonkin verran, paljon niitä on myynnissä siksi, että on vaihdettu parempaan. 1060 laskisi jo 400k päivässä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Onko joku laskenut, millaisen lisäsähkölaskun Folding aiheuttaa omalla raudallaan? Mulla on ihan laadukas kulutusmittari, mutta enpä ole vielä jaksanut viritellä. Voin sen tehdä, jos jollain muulla ei karkeaa haarukkaa ole heittää.
Eiköhän noi nykypäivän vehkeet anna virta/jännitetietojen mukaan ihan luotettavaa dataa, ja kun noita pystyy aikalailla itse laittamaan haluamakseen niin siitähän sen voi laskea kun lisää 20 % paskalla powerilla ja 10 % hyvällä powerilla overheadiä. Ja toki huomio montako tuntia kone laskee / vrk. Kyllähän siitä pitkässä juoksussa tulee, jos antaa rouskuttaa pelikoneen täpöllä 300-400W teholla. Tällöin se vastaisi suurinpiirtein normikokoisen saunan lämmitystä joka päivä. Paremman hyöty / tehonkulutus suhteen saa kyllä sitten, jos pudottaa tuota rouhimista vähän maltillisemmaksi ja hidastaa menoa.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
44
No pikaisella laskennalla oma kone painaa sellaisne 10-12kWh / 24h. Elikkä kyllähän se aika paljon kuluttaa. 1,5 - 1,8€/ 24h. Tästäpä syystä voin todeta, etten yhteenkään keräyslippaaseen laita lantin lanttia, koska olen jo yhteen hyväntekeväisyyteen omia resurssejani lainannut.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ja kyllähän te "suurteholaskijat" painatte menemään, kilpailu ilmeisesti kirittää, lukemat kärjessä vaan nousee koko ajan... Katselin, että tosiaan tiimejä, jotka tekee tällaista 50...60M kertymää ei ole kovin monta. Nousu jatkuu kohti kärkeä edelleen ja paljon siellä on sammuneitakin tiimejä. Tällä hetkellä rank 177 ja tämänkin vuorokauden aikana ohitettavia löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 779
Ja kyllähän te "suurteholaskijat" painatte menemään, kilpailu ilmeisesti kirittää, lukemat kärjessä vaan nousee koko ajan... Katselin, että tosiaan tiimejä, jotka tekee tällaista 50...60M kertymää ei ole kovin monta. Nousu jatkuu kohti kärkeä edelleen ja paljon siellä on sammuneitakin tiimejä. Tällä hetkellä rank 177 ja tämänkin vuorokauden aikana ohitettavia löytyy.
TechBBS:n pistekertymävauhti 24h:ssa oikeuttaa 59. sijaan. Se on siis näillä nopeuksilla se lopullinen sijoitus jos muutoksia ei tapahdu missään. Hieno sijoitus!

PS: Laitoin koneen lepäämään taas, jotta taffeli pääsisi ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Laitoin reilu viikko sitten taas pitkästä aikaa koneen foldaamaan ja vaihdoin tiimin TechBBS:ään. Olin jo henkisesti valmistautunut päivittämään konetta, mutta yllättävän hyvin tuo näyttää pysyvän mukana. Ihan terävimpään kärkeen ei tietty ole asiaa, mutta melko lähelle pääsee kuitenkin.
Kyllähän Zestiltäkin irtoaa: 1,65M viime 24h kertymä. Että toistaiseksi kyllä riittää aika liki terävimpään kärkeen :) Siellä muistaakseni oli jollain myös useampia näyttiksiä jauhamassa... Ja sitten taas joku kilpailuhimoissaan nostaa näyttisten tehoja/asentaa vanhatkin foldaamaan ja haluaa väkisin Zestin ohi => tiimin kertymä kasvaa entisestään :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
FAH1M1.PNG

Ohoh. Riittäisi näköjään tässäkin laitteessa miljoonan vauhtiin, jos vain tulisi optimaalisesti laskettavaa.
 

Zesti

RGB OFF
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
36
Kyllähän Zestiltäkin irtoaa: 1,65M viime 24h kertymä. Että toistaiseksi kyllä riittää aika liki terävimpään kärkeen :) Siellä muistaakseni oli jollain myös useampia näyttiksiä jauhamassa... Ja sitten taas joku kilpailuhimoissaan nostaa näyttisten tehoja/asentaa vanhatkin foldaamaan ja haluaa väkisin Zestin ohi => tiimin kertymä kasvaa entisestään :)
Sen verran heräili kilpailuvietti, että hain ullakolta vanhan koneen ja laitoin sen myös foldaamaan. GTX 1080 rajoitettuna 70% powerlimitille näyttää clientissä tuollaista aika optimistista 700k-800k PPD ja kumpikin kone yhdessä 2M+ PPD. Käytännössä päiväkertymä näyttää aina jäävän selvästi clientin ilmoittaman alle, vaikka nyt on tullut paketteja tasaiseen tahtiin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Joo, näissä mun pienimuotoisissa CPU-laskennoissa sama juttu, clientin ilmoittama PPD ei käytännössä toteudu. Mitä olen itse pitänyt kirjaa, niin 10...15 % jäädään alle yhteenlaskettujen clientin PPD-lukemien. Toteutuma varmaan jää pääosin siksi (CPU-puolella), että tuo paketin vaihto vie konetehoa eikä uusi paketti jauhaannu heti alkuvaiheessa täydellä nopeudella. GPU-puolella mitä ilmeisimmin ongelma on pakettien puute ja varmaan osittain samat kuin CPU-puolellakin, eli paketin vaihtoon liittyvät viiveet.

Eilen ilmeisesti GPU-paketeista oli pulaa...
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
hemmetti, porukka takoo hirmu määrät pisteitä. pitää vissii itekki alkaa yöllä myös foldaa. Edellee aion kyllä näyttiksen ja prossun pitää 60% tehoilla.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Sen verran heräili kilpailuvietti, että hain ullakolta vanhan koneen ja laitoin sen myös foldaamaan. GTX 1080 rajoitettuna 70% powerlimitille näyttää clientissä tuollaista aika optimistista 700k-800k PPD ja kumpikin kone yhdessä 2M+ PPD. Käytännössä päiväkertymä näyttää aina jäävän selvästi clientin ilmoittaman alle, vaikka nyt on tullut paketteja tasaiseen tahtiin.
1080 strixi pysyy 60% powerlimitillä pikkasen vajaassa 1,8 gigassa. muistit alikellotin reilummin. tuo ei oli kuin 10-15% pudotus laskentatehossa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Heh heh... Aika hauskaa, miten kilpailuvietti herää. Ja kun itse taistelen aivan eri sarjassa, niin tätä voi vaan seurata sivusta. Ja on tämä minusta aika mielenkiintoista ja hienoakin toimintaa. Itse olen päässyt jotenkuten kärryille koneista ja komponenteista oltuani lähes 20v pihalla kuin lumiukko ja läppäreiden varassa.

Tässä on myös käynyt niin, että 10 vuodessa läppärien ja pöytäkoneiden teho lienee eriytynyt aika totaalisesti. Oma pöytäkone oli viimeksi 15 vuotta takaperin ja silloin siinä ei ollut mielestäni aivan näin suurta eroa.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Täälläkin liitytty foldaamaan eilen. Joskus aikoinaan Seti@home pyöri jonkin aikaa, ja taisin joskus BOINCinkin asentaa. Nyt kun itse maksan sähköt ja harvemmin ehtii itse hyödyntää koneen tehoja, voisi tähän ehkä "panostaa" paremminkin.

Ihmettelin hetki sitten alhaista PPD-määrää, kunnes hoksasin, ettei GPU ollut ollenkaan foldaamassa. Koitin lisätä slotin sille, mutta sepä katosi asetuksista samaa tahtia kuin koitin tallentaa. Onneksi löytyi simppeli kikka joka tepsi (vielä kun saisi jonkin paketin...): Folding Forum • View topic - Client won't recognize my GPU
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Täälläkin liitytty foldaamaan eilen. Joskus aikoinaan Seti@home pyöri jonkin aikaa, ja taisin joskus BOINCinkin asentaa. Nyt kun itse maksan sähköt ja harvemmin ehtii itse hyödyntää koneen tehoja, voisi tähän ehkä "panostaa" paremminkin.

Ihmettelin hetki sitten alhaista PPD-määrää, kunnes hoksasin, ettei GPU ollut ollenkaan foldaamassa. Koitin lisätä slotin sille, mutta sepä katosi asetuksista samaa tahtia kuin koitin tallentaa. Onneksi löytyi simppeli kikka joka tepsi (vielä kun saisi jonkin paketin...): Folding Forum • View topic - Client won't recognize my GPU
Ja varmistetaan heti, että olet tilannyt F@H-sivuilta ja laittanut identityyn passkeyt ja tiimin numeron, jotta saa max. creditit?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Täälläkin liitytty foldaamaan eilen. Joskus aikoinaan Seti@home pyöri jonkin aikaa, ja taisin joskus BOINCinkin asentaa. Nyt kun itse maksan sähköt ja harvemmin ehtii itse hyödyntää koneen tehoja, voisi tähän ehkä "panostaa" paremminkin.

Ihmettelin hetki sitten alhaista PPD-määrää, kunnes hoksasin, ettei GPU ollut ollenkaan foldaamassa. Koitin lisätä slotin sille, mutta sepä katosi asetuksista samaa tahtia kuin koitin tallentaa. Onneksi löytyi simppeli kikka joka tepsi (vielä kun saisi jonkin paketin...): Folding Forum • View topic - Client won't recognize my GPU
Tämä on ilmeisesti joku yleinen bugi, mutta taitaa fixaantua ihan silläkin että kerran pari "runkkaa" sen koko clientin pois päältä/päälle "quit" ihan käsin sieltä windows kellon vierestä olevasta folding ikonista right-klikkaamalla ja siitä avautuvasta pikkuvalikosta valitset quit tai sulje. Eli tuo sammuttaa koko clientin koneesta ja sitten käynnistät Foldingin uudelleen.
Näin minulla ainakin kun kahdelle koneelle asentelin, ja molemmissa aluksi teki tuota että GPU ei tunnistu ja sitten GPU poistui samantien sieltä slot ruudusta kun sen sinne käsin yritin lisätä. (clientin päälle/pois toiminnan lisäksi siis vielä käsin yritin välissä lisäillä sitä GPU:ta, jos sillä sitten oli jotain vaikutusta). Sitten se vaan jonkun uudelleen käynnistyksen yhteydessä itekseen löysi ja tunnisti GPU:n ja alkoi sitäkin käyttää.

Tämä vaan näin vinkkinä meille uusille käyttäjille ja mukaan liittyjille.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Samoin kävi tutulle, eikä hän mielestäni tehnyt mitään vaan juuri noin, että sulki ja käynnisti kerran pari ja johan lähti foldaamaan. Ihan Nvidian 2070-näyttis, eli pitäisi olla hyvin tuettu ja kaikki. Tämmösiä nää yliopistojen räpellyssoftat on :)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
<EDIT> Siirretty kysymys asiallisempaan osastoon. Voi kommentoida siellä, kenellä on painavaa kommenttia/mielipidettä asiasta...

Tyydyn vain toteamaan tässä, että TechBBS rank 175, tiimejä tulee selkä edellä vastaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Samoin kävi tutulle, eikä hän mielestäni tehnyt mitään vaan juuri noin, että sulki ja käynnisti kerran pari ja johan lähti foldaamaan. Ihan Nvidian 2070-näyttis, eli pitäisi olla hyvin tuettu ja kaikki. Tämmösiä nää yliopistojen räpellyssoftat on :)
En tiedä liittyikö Folding @ Homeen vai muuhun, mutta mun piti tehdä IVO-reset koko koneelle, koska näytönohjaimella pyöri jokin hämärä looppi tmv. Radeonin softat ilmoitti koko ajan tehonkulutukseksi 80W ja utilisaatioksi 100 % vaikka mitään ei siellä tehty. Tavallinen bootti ei muuttanut tilannetta mitenkään, mutta kun FAH sai paketin sekin eteni etanavauhtia. Koko koneesta virrat ja kaikki rupesi toimimaan normaalisti. Hyyyyvin outoa. 5700 XT näytönohjaimena, mutta ei sekään aikaisemmin ole tehnyt tähän viittaavaakaan (normaalistikin kone usein 24/7 auki).
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 082
En tiedä liittyikö Folding @ Homeen vai muuhun, mutta mun piti tehdä IVO-reset koko koneelle, koska näytönohjaimella pyöri jokin hämärä looppi tmv. Radeonin softat ilmoitti koko ajan tehonkulutukseksi 80W ja utilisaatioksi 100 % vaikka mitään ei siellä tehty. Tavallinen bootti ei muuttanut tilannetta mitenkään, mutta kun FAH sai paketin sekin eteni etanavauhtia. Koko koneesta virrat ja kaikki rupesi toimimaan normaalisti. Hyyyyvin outoa. 5700 XT näytönohjaimena, mutta ei sekään aikaisemmin ole tehnyt tähän viittaavaakaan (normaalistikin kone usein 24/7 auki).
Mulle tuli ihan sama juttu Radeon VII:llä, tosin mulla koneen uudelleen käynnistys auttoi tuohon :hmm:
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Mulla taas tänään kävi niin, että ilmestyi WU:ta tilille ja pisteitä, vaikka oikein hyvin olen kirjoilla, ettei ihan aamun jälkeen ole yhtään pakettia saatu valmiiksi. Nämä ovat luultavasti sellaisia, joita ihmettelin joku aika takaperin, että mielestäni paketteja puuttui. Voi siis kestää yli vrk, että paketit kirjautuvat tilille. Taitaa olla palvelussa ruuhkaa, kun jengi on intoutunut Covid-vastaiseen työhön.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Täällä on myös ollut Vega64 puoli päivää mykkänä, vaikka tuo Folding@home olevinaan jotain näyttäisi tehtävän.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 022
Viestejä
4 210 453
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom