Tavaroiden säilyttämisen sietämätön keveys

Haluaisin vinkkejä tavaroiden säilyttämiseen liittyen. En tässä aloitusviestissä ehdi kuvata kaikkea aiheeseen liittyvää, josta koen tarvetta avautua, mutta palaan myöhemmin tarkemmin asiaan.

Lapsuudenkodissa oli Lundian hyllyjä muutama kappale ja ne muuttivat vain muotoaan muutoissa ja vaikka olivatkin hieman yksinkertaisen ja rumahkon näköisiä, ne olivat toimivia.

Omissa vuokra-asunnoissani on ollut aina sääntö että mitään ei saa ilman lupaa kiinnittää seinään mutta olen aina rikkonut sääntöä ja pois muuttaessa paikannut jälkeni. Näin olen saanut mm. Sovellan hyllyt seinälle. Alun perin kiinnitin ne käyttäen melkein kaikkia reikiä, mutta niiden oikeaan kohtaan saaminen alkeellisilla välineillä muuton ja muiden kiireiden keskellä ja toisaalta jälkien korjaus oli todella v-mäistä.

Valaistuin, ja kiinnitin nykyiseen asuntoon sovellan vaakakiskolla, ainakin puolet vähemmän ruuveja ja helpompi asennus, hurraa!

Edelleenkin ärsyttää tuo reikien tekeminen ja niiden paikkailu, joten olen miettinyt jo pidempään omilla jaloilla seisovaa hyllyä. Ikealla oli sellainen valikoimissaan, mutta ehti poistua ja loppua ennen kuin ehdin sitä hankkia. Sovella/Elfa myy omiaan todella vaisusti, kai niitä rautakaupasta saa mutta voin vain kuvitella hinnat.

Saako jostain myymälöissä käytettäviä/käytössä olleita metallisia hyllyköitä edullisesti?

Ikealla on IVAR -hylly joka vaikuttaisi olevan saman tyylinen kuin Lundian hylly.

c03a51c24094a5ef83509672d4621a60.jpg
Ikean lopetettu ALGOT-jalka, noita saman sarjan muita osia vissiin saa vielä.

Toimiikohan vacuum-imuroi-ilma-pois pussit petivaatteiden säiltyksessä kuinka hyvin? Käytättekö niitä ja jos kyllä, millaisia?
Muutamat vierastyynyt ja peitot joutaisi saada pienempään tilaan, mutta miten?

Toimiikohan vacuum-imuroi-ilma-pois pussit petivaatteiden säiltyksessä kuinka hyvin? Käytättekö niitä ja jos kyllä, millaisia?
En ole itse koskaan käyttänyt, mutta tiedän tuttavia, jotka niitä käyttävät ja ovat kommentoineet, että ovat hyviä nimenomaan tilansäästössä isompien petivaateiden kohdalla. Pitävät myös kosteuden ja hajut poissa.

Tosin kaipa noitakin on eri laatuisia, mutta siihen en osaa ottaa mitään kantaa.

Jyskin ( Vakuumi- tai tyhjiöpakkauspussit edullisesti | JYSK ) pusseja käyttänyt ja tekevät sen mitä lupaavat. Ilman vakuumia säilytän sohvan sisällä sen verran mitä mahtuu kun vieraita käy useasti ettei huvita vakuumiin joka kerta vetää, mutta esimerkiksi jouluisin vieraita niin paljon että osalle löytyy kaapin ylähyllyltä vakuumiin vedetyt ja, kuten @Kautium mainitsi, niin estävät "kaapin hajun" muodostumisen. Ennen vakuumia joko tuuletan tai pesen riippuen miten pitkään niitä käytetty.

Jos löytyy kaappi jossa kiinteät hyllylevyt (= pystyy tunkemaan ettei hyllylevy nouse) niin saahan niihinkin tilaasäästävästi tungettua tyynyt ja peitot, näin mulla pari settiä esikoisen huoneessa kavereiden yökyläilyjä varten.

Toimii ja aivan loistavia juurikin petivaatteiden säilytykseen, kun muuten sellainen tosi paksu peitto vie yhden hyllyn, niin tuollaisella sen imaisee 1/10 paksuuteen. En tiedä mistä me olemme noita ostaneet, vaimo varmaankin nuo hommannut, mutta ei paljoa maksa ja jos vuotaa ilmat takaisin sisään (paska laatu) niin toista merkkiä tilalle.

Olin unohtanut koko ketjun olemassaolon. Vakuumipussit on ihan hyvä keksintö, tosin kannattaa varautua siihen että ne kestää vain jonkun verran käyttöä ja ainakaan noi omat halpikset ei kestä pakkasta vaan haurastuu ja hajoaa.

Alkuperäiseen kysymykseen: noita GWS/ITAB/ym tyylisiä hyllyjä saa välillä huutokaupoista tai sitten jostain purkutyömailta. Tosi hyviä, suosittelen. Tai en ehkä olohuoneeseen koska ei ne nättejä ole.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 560
Jäsenet
75 449
Uusin jäsen
Shihona

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom