Tärinänvaimennuksen valinnan vaikeus pesukonessa

Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
514
Paljon vaihtoehtoja. Olen vertaillut päivän mittaan ja en vieläkää osaa päättää.
Toivoisin, että kertoisitte mikä on paras matto tai leikattava kaistalematto.
Kumitassuista helpoin korkeus 10mm ja tilaa jos löytyy 20mm suosittelen.
Edullisin on Nedis tassu 5€ tai alkuperäinen Electrolux 10€ usein.
Maton hinta on 10€ usein. Nyt on kova mielipide kysymys.

Matto tai kaistale matto on mielestäni selkeä voittaja hiljennyksessä "pieneen koirankoppi asuntoon", ei kiusaa naapuria.
Pesutornista minulla ei sitten ole mitään tietoa, luulen ettei päällekkäin laittaessa kannata mattoa laittaa, kun monet pesukoneen valmistajat kieltävät pitämästä mitään pesukoneen päällä ja siihen sopii usein vain nuo ohkaiset kumitassut tai leikattu ohut neliön muotoinen kaistalematto.

Valintaa tehdessä kannattaa katsoa ensin pesukoneen jalkoja ja pinta, mihin pesukone tulee.

Tärinänesto matto "tiheys, kimmoisuus ja materiaali ja muodot poikkeavat toisistaan"
Helpoin ratkaisu: Pisla tärinän estomatto
+Valmiiksi pesukoneen kokoinen usein
+Leikattavissa
-Pesukoneen jalat eroavat toisistaan ja voi liukua (puhdistus alkolla ja hieman karhentaa)
-Voi kerää kosteutta alle

Kaistale matto "tiheys, kimmoisuus ja materiaali ja muodot poikkeavat toisistaan"
+ hiljaisempi kuin tärinenestomatto
+ edullisempi metritavarana
+ Pysyy tiukasti paikallaan
+Liimattavia versiota löytyy ja ei jätä jälkeä ja voi leikellä
-Pesukoneen jalka voi jäädä kaistaleiden väliin ja heilua
-Voi olla surkea ja haiseva riippuen, mistä hankkii. Ei saa olla liian paksu.

Tärinänestokumi/kumitassu/iskunvaimennin tassu, miten näitä nyt kuuluisi kutsua.
+Lähinnä vain Nedis/Electrolux taitavat tulla samalta tehtaalta, sopivat kaikille pinnoille (kaakeli/puu/muovi)
+Sopii kaikille pesukoneille
+Kahta korkeutta, suosittelen 20mm, mutta jos ahdas kaappi 10mm on max.
-Kovettuu yllättävän nopeasti tietyt mallit ja menettää ominaisuudet.



matto1.JPG
matto2.JPG
matto3.JPG
matto4.JPG
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
444
Käsittääkseni ihan huuhaata nämä, se tärinänesto saavutetaan tasapainottamalla kone hyvin.

Poislukien tietenkin tilanne jossa jalkojen säädöt ei riitä ja tarvitsee jotain koroketta alle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
736
Mulla on käytössä nediksen tassut, toiminut hyvin yli vuoden. Koneessa ei sinänsä ole vikaa tai täristänyt mitenkään holtittomasti (on suorassa), mutta muuttaessa päätin sellaiset asentaa, vähentääkseni mahdollisuuksiani aiheuttaa naapurivitutusta. Joissakin tilanteissa saattoi tärinän tuntea lattiaa pitkin (vanhassa asunnossa), nyt en ole sitä tuntenut kertaakaan. Tietysti ihan eri kylppärit, mutta jotain vertailua silti.

tldr nedikselle täältä suositus.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
514
Mulla on käytössä nediksen tassut, toiminut hyvin yli vuoden. Koneessa ei sinänsä ole vikaa tai täristänyt mitenkään holtittomasti (on suorassa), mutta muuttaessa päätin sellaiset asentaa, vähentääkseni mahdollisuuksiani aiheuttaa naapurivitutusta. Joissakin tilanteissa saattoi tärinän tuntea lattiaa pitkin (vanhassa asunnossa), nyt en ole sitä tuntenut kertaakaan. Tietysti ihan eri kylppärit, mutta jotain vertailua silti.

tldr nedikselle täältä suositus.
Nedikset olivat minullakin käytössä ja suositus sille (Hintaa oli silloin 4€ paketti). Kolme vuotta kesti kovettua käytössäni. Electroluxin korkeimpia kumitassuja en ole kokeillut, jotka ovat "kopio" nediksen tassuista. Olen aikaisemmin käyttänyt Electroluxin ohuimpia tassuja, mutta silloin ne repeytyivät käytössä ison jatkuvan kuorman alla. 2007-2012 ajalta siis.

En ole ikinä tärinäestovaimennusmattoa kokeillut tai kaistalemattoa ja paljon kehuja olen kuullut kaistalematosta, kun käytetään niin paljon teollisuudessa. Tärinäestovaimennusmatosta ei oikein kukaa osannut sanoa mitää, kun käyttävät sitä muihin tarkoituksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 709
Viestejä
4 238 514
Jäsenet
71 242
Uusin jäsen
Miohe

Hinta.fi

Ylös Bottom