Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
469


Koita tuota ensin ilmaiseksi. Videosta tietysti vaikea sanoa, mutta ainakin omassa romussa taannoin se jousen resonointi erottui paljon selkeämmin.

Kuten edellä kirjoitettiin, niin 500 € on aika suolainen hinta noista laakereista, tuossa on ammattimiehellä 2 h työtä kahvitauon kanssa ja osat maksaa ehkä 30 € yhteensä. Yksi miten tuota tukilaakerin toimintaa voisi testata on, että x pitää jousesta kiinni ja y kääntää rattia. Jos iskarin laakerointi takeltelee, jousi liikkuu nykien.
Tämä oli juuri tuo asia joka jo tarkastettiin ja korjattiin BMW:n korjaussarjalla. Eteen tuli tarjouksena yli 700€ remontti, eli samat osat kuin taakse. Sitä en tiedä ovatko nämä kovinkin erilaisia alustan osia kun kyseessä ei ole tavallinen 335i vaan Active Hybrid 3 versio. Auto oli jo yhdessä toisessakin pajassa joka oli vienyt auton katsastukseen, ja katsastus ei löytänyt mitään vikaa tai ääniä mistään. Vien auton kolmanteen paikkaan ensi viikolla...


Ilmeisesti taaksekin voisi vaihtaa vaan pelkät kumit, mutta huolto oli sitä mieltä että kilometrit huomioon ottaen (175tkm) kannattaisi vaihtaa koko setti, yläpäät, suojakumit ja ylätuet. Pakkasella takaa kuuluu siis pauketta töyssyissä ja kumit ovat revenneet.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 783
Nyt on Mondeon avaimeton käynnistys / keskuslukitus kunnossa. Merkkiliikkeessä oli arvio että reilut 300€ maksaisi keskikonsolissa olevan vastaanttimen vaihtaminen, sis. osan.

Lopulta hinnaksi tuli 240€, olivat vaihtaneet takakontissa olevan vastaanottimen mikä ei vielä ratkaissut ongelmaa, sitten purkaneet vähän sieltä täältä että saivat selviteltyä lisää, ja lopulta kuskin puolen B-pilarin kohdalla lattiassa kulkeva rikkonainen johtosarja paljastui juurisyyksi, joka oli sitten melko varmasti rikkonut myös sen vastaanottimen. En valita, varsinkaan hinnasta. Tekisi mieli sanoa että siellä on laskuttaja laittanut vahingossa vain tunnin töitä laskulle :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 408
Nyt on Mondeon avaimeton käynnistys / keskuslukitus kunnossa. Merkkiliikkeessä oli arvio että reilut 300€ maksaisi keskikonsolissa olevan vastaanttimen vaihtaminen, sis. osan.

Lopulta hinnaksi tuli 240€, olivat vaihtaneet takakontissa olevan vastaanottimen mikä ei vielä ratkaissut ongelmaa, sitten purkaneet vähän sieltä täältä että saivat selviteltyä lisää, ja lopulta kuskin puolen B-pilarin kohdalla lattiassa kulkeva rikkonainen johtosarja paljastui juurisyyksi, joka oli sitten melko varmasti rikkonut myös sen vastaanottimen. En valita, varsinkaan hinnasta. Tekisi mieli sanoa että siellä on laskuttaja laittanut vahingossa vain tunnin töitä laskulle :D
Tästä voisi myös spekuloida, että oliko se takakontissa oleva osa edes rikkinäinen alkuunkaan.. Vai oliko se vika ainoastaan se rikkinäinen johto. Onneksi siellä ei ollut kovin montaa muuta purkkia, mitkä olisi voinut "arvalla" vaihtaa ja toivoa että vika katoaa, kuten nykyään on tapana tehdä. Ensinhän vaihdetaan kaikki vaihdettavissa olevat komponentit ja sitten ihan viimeisenä konstina aletaan oikeasti tutkimaan, eli katsotaan esim johtosarja. Moni korjaamo kyllä ei tee sitä viimeisenäkään vaihtoehtona, vaan nostaa kädet ylös jo aikaisemmin, jos ei komponenttien vaihdolla ongelma ratkennut.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 783
Tästä voisi myös spekuloida, että oliko se takakontissa oleva osa edes rikkinäinen alkuunkaan.. Vai oliko se vika ainoastaan se rikkinäinen johto. Onneksi siellä ei ollut kovin montaa muuta purkkia, mitkä olisi voinut "arvalla" vaihtaa ja toivoa että vika katoaa, kuten nykyään on tapana tehdä. Ensinhän vaihdetaan kaikki vaihdettavissa olevat komponentit ja sitten ihan viimeisenä konstina aletaan oikeasti tutkimaan, eli katsotaan esim johtosarja. Moni korjaamo kyllä ei tee sitä viimeisenäkään vaihtoehtona, vaan nostaa kädet ylös jo aikaisemmin, jos ei komponenttien vaihdolla ongelma ratkennut.
Tätä kysyin itsekin ekana, kun tiskillä kuulin että mitä on tehty. "niin vaihdoitteko te sitten sen vastaanottimen?" ja huoltomyyjä lähti kysymään varmistusta asiaan. Palasi ja sanoi että piti vaihtaa, kun sekin oli mennyt rikki tuon rikkinäisen johtosarjan takia. Totuus on sitten mitä on, mutta sen verran halvaksi tämä tuli että ihan sama.

Toki koko hommaa kun lähdin selvittelemään, niin ehdottelin että voisiko olla johdoissa vika kun kostealla kelillä ei toimi, ja kun auto lämpenee niin toimii. Samaahan täälläkin ehdoteltiin. Mutta tiskillä sanoivat että näin mennään eteenpäin, ja kun tarjousta kysyin ei-merkkikorjaamosta alunperin niin sanoivat heti suoraan että eivät tee tälläisiä. En ole ihan varma pitikö avaimet koodata uudestaan, työkuvauksessa ei ainakaan ollut siitä mainintaa.

Mietin myös että olisiko siellä ollut joku kesähessu tutkimassa, minkä takia työt oli niin halpoja. Työmääräyksessäkin oli nimikirjaimilla mainittu kuka tekee työt, ja työkuvauksessa oli mukana sellaista selvittelytyötä. Jos näin, niin sanon silti että kaikki voitti. Minä sain auton kuntoon suhteellisen halvalla ja joku junnu pääsi opiskelemaan miten Mondeon sähköt toimii.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 408
Tätä kysyin itsekin ekana, kun tiskillä kuulin että mitä on tehty. "niin vaihdoitteko te sitten sen vastaanottimen?" ja huoltomyyjä lähti kysymään varmistusta asiaan. Palasi ja sanoi että piti vaihtaa, kun sekin oli mennyt rikki tuon rikkinäisen johtosarjan takia. Totuus on sitten mitä on, mutta sen verran halvaksi tämä tuli että ihan sama.

Toki koko hommaa kun lähdin selvittelemään, niin ehdottelin että voisiko olla johdoissa vika kun kostealla kelillä ei toimi, ja kun auto lämpenee niin toimii. Samaahan täälläkin ehdoteltiin. Mutta tiskillä sanoivat että näin mennään eteenpäin, ja kun tarjousta kysyin ei-merkkikorjaamosta alunperin niin sanoivat heti suoraan että eivät tee tälläisiä. En ole ihan varma pitikö avaimet koodata uudestaan, työkuvauksessa ei ainakaan ollut siitä mainintaa.

Mietin myös että olisiko siellä ollut joku kesähessu tutkimassa, minkä takia työt oli niin halpoja. Työmääräyksessäkin oli nimikirjaimilla mainittu kuka tekee työt, ja työkuvauksessa oli mukana sellaista selvittelytyötä. Jos näin, niin sanon silti että kaikki voitti. Minä sain auton kuntoon suhteellisen halvalla ja joku junnu pääsi opiskelemaan miten Mondeon sähköt toimii.
Suht halvalla kyllä pääsit, että siinä mielessä varmaankin ihan sama mikä se totuus on. Todellisuudessa kuitenkin korjausohje ensin tarjoaa noita valmiita komponentteja ja asentaja sitten niitä vaihtaa ehdotetussa järjestyksessä uusiin siihen asti, että vikä häviää ja asiakas maksaa. Siinä mielessä nykyinen käytäntö on kyllä huolestuttavaa, että oikeasti asiantuntevaa korjaajaa on enää aika vaikeä löytää, kun nykyään on vain niitä osanvaihtajia. Aika usein niitä osia vaihdetaan suurillakin summilla ja se oikea vika voi olla katkennut johto tai irronnut liitin, asiakas kuitenkin joutuu maksamaan myös ne kaikki turhaan vaihdetut osat. (ja ne ehjät turhaan vaihdetut vanhat osat jää asentajille "lisäpalkaksi" jotka sitten putsataan ja myydään torissa eteenpäin..)
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
209
Tätä kysyin itsekin ekana, kun tiskillä kuulin että mitä on tehty. "niin vaihdoitteko te sitten sen vastaanottimen?" ja huoltomyyjä lähti kysymään varmistusta asiaan. Palasi ja sanoi että piti vaihtaa, kun sekin oli mennyt rikki tuon rikkinäisen johtosarjan takia. Totuus on sitten mitä on, mutta sen verran halvaksi tämä tuli että ihan sama.

Toki koko hommaa kun lähdin selvittelemään, niin ehdottelin että voisiko olla johdoissa vika kun kostealla kelillä ei toimi, ja kun auto lämpenee niin toimii. Samaahan täälläkin ehdoteltiin. Mutta tiskillä sanoivat että näin mennään eteenpäin, ja kun tarjousta kysyin ei-merkkikorjaamosta alunperin niin sanoivat heti suoraan että eivät tee tälläisiä. En ole ihan varma pitikö avaimet koodata uudestaan, työkuvauksessa ei ainakaan ollut siitä mainintaa.

Mietin myös että olisiko siellä ollut joku kesähessu tutkimassa, minkä takia työt oli niin halpoja. Työmääräyksessäkin oli nimikirjaimilla mainittu kuka tekee työt, ja työkuvauksessa oli mukana sellaista selvittelytyötä. Jos näin, niin sanon silti että kaikki voitti. Minä sain auton kuntoon suhteellisen halvalla ja joku junnu pääsi opiskelemaan miten Mondeon sähköt toimii.
Vittumaisinta tuollaista on etsiä, mutta mä veikkaan että korjattu tinalla ja eristesukalla ja veloitettu uusi boksi koska ehditty jo asentamaan eilä jakseta/haluta palauttaa ja nyt voidaan asiakkaalta veloittaa hieman enemmän.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
391
@Diablo IV eikö lue joko tuon sulakerasian kannessa tai ohjekirjassa?
Kinka airbag irroitetaan?
Otin 2 ruuvia löysälle ratin sivuilta, mutta tuntuu kuin se töötti-osa ei lähde irti, kuin olisi viellä kiinni. Miten tämän saa pois tästä? En nähnyt muita kiinnityksiä tai reikiä missään..

Tässä ei ole vakiona ole cruiseria. Niin sulakerasiassa ei osunut silmään mitään siihen liittyvää. Toki ohjekirjassa kyllä kerrotaan miten sitä käytetään.

Ostin toisesta avensista vakionopeudensäätimen tikun. Tämän pitäisi käydä näihin, oletettavasti vakioliitin ratissa, vaankun en saa sitä edes auki..

(T25 Avensis)
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 783
Vittumaisinta tuollaista on etsiä, mutta mä veikkaan että korjattu tinalla ja eristesukalla ja veloitettu uusi boksi koska ehditty jo asentamaan eilä jakseta/haluta palauttaa ja nyt voidaan asiakkaalta veloittaa hieman enemmän.
Johtosarjaa ei tosiaan vaihdettu, vaan korjattiin. Totta tuon vastaanottimen osalta, mutta nyt on veloitettu vähemmän kuin mitä alunperin arvioitiin. Laskussa on siis 120€ töitä ja sillä hinnalla on kuvauksen mukaan
-vaihdettu takakontissa oleva vastaanotin ja testattu toiminta
-ei toiminut niin testattu johdot, maa toimii mutta syöttöjännite ei
-varmistettu että sulake toimii
-testattu pätkä kerrallan syöttöjännitettä, ja purettu autoa pala kerrallaan takakontista vänkärin kautta kuskin penkille, ja testattu missä välissä johdossa vika
-paikallistettu vika ja korjattu
-kasattu auto

Toki jos se vastaanottimen vaihto oli turhaa, niin vieläkin halvemmalla olisi pitänyt päästä, mutta syystä tai toisesta työt oli todella halpoja nyt. Jos aloittivat silloin kun huoltoaika alkoi varauksen mukaan, niin reilut 4h siinä meni.

Ja jos joku sattuu joskus saman vaivan kanssa painimaan, niin ongelmana oli tosiaan se, ettei avaimeton käynnistys tai keskuslukitus avaimella toiminut, ja TPMS oli rikki. Huoltomyyjä arveli alunperin että keskikonsolin vastaanottimesta pitää lähteä selvittämään, koska spekseissä oli jotain mainintaa avaimesta sen suhteen, mutta ei mitään TPMS:stä. Tiedossa oli toinen vastaanotin takakontissa, mutta sillä ei pitänyt olla mitään tekemistä tämän kanssa. Huoltotyöt alkoi laskun mukaan kuitenkin suoraan takakontista, eli ehkä siellä oli sitten joku viisaampi asiaa tutkimassa. Avaimeton käynnistys toimii nyt, samoin keskuslukitus. TPMS:n saa testattua kun ajaa pitemmän pätkän, tuo ei yritä koko aika signaalia lähettää vaan 10-15min välein kokemuksen perusteella.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 916
Ei hitto, päivällä auto kävi nelipyöräsuuntauksessa ja ny sittte illasta kotiin ajellessa hokasin vasta et jättivät ratin hieman vinoon :/ Vieläköhä kehtaa käydä esim juhannukse jälkee pyytää suoristaa ilman lisäkustannuksia
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
168
Höhö. Accord 2009 2.0 bensan tyhjäkäyntivärinät loppuivat liki sataprosenttisesti tyhjäkäynnin opetusprosessilla. Nyt auto ei tunnu enää rikkinäiseltä, tietenkin moottorista vähän jotain pientä kabiiniin asti tulee. Eipä maksanut kuin vähän palanutta bensiiniä ja häpeän tunteen, kun piti vähän kierroksia antaa auto parkissa. Ja radion koodi piti syöttää. Ja muija vähän rähjäsi, kun sen penkin asetukset katosivat muistista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 860
Johtosarjaa ei tosiaan vaihdettu, vaan korjattiin. Totta tuon vastaanottimen osalta, mutta nyt on veloitettu vähemmän kuin mitä alunperin arvioitiin. Laskussa on siis 120€ töitä ja sillä hinnalla on kuvauksen mukaan
-vaihdettu takakontissa oleva vastaanotin ja testattu toiminta
-ei toiminut niin testattu johdot, maa toimii mutta syöttöjännite ei
-varmistettu että sulake toimii
-testattu pätkä kerrallan syöttöjännitettä, ja purettu autoa pala kerrallaan takakontista vänkärin kautta kuskin penkille, ja testattu missä välissä johdossa vika
-paikallistettu vika ja korjattu
-kasattu auto

Toki jos se vastaanottimen vaihto oli turhaa, niin vieläkin halvemmalla olisi pitänyt päästä, mutta syystä tai toisesta työt oli todella halpoja nyt. Jos aloittivat silloin kun huoltoaika alkoi varauksen mukaan, niin reilut 4h siinä meni.

Ja jos joku sattuu joskus saman vaivan kanssa painimaan, niin ongelmana oli tosiaan se, ettei avaimeton käynnistys tai keskuslukitus avaimella toiminut, ja TPMS oli rikki. Huoltomyyjä arveli alunperin että keskikonsolin vastaanottimesta pitää lähteä selvittämään, koska spekseissä oli jotain mainintaa avaimesta sen suhteen, mutta ei mitään TPMS:stä. Tiedossa oli toinen vastaanotin takakontissa, mutta sillä ei pitänyt olla mitään tekemistä tämän kanssa. Huoltotyöt alkoi laskun mukaan kuitenkin suoraan takakontista, eli ehkä siellä oli sitten joku viisaampi asiaa tutkimassa. Avaimeton käynnistys toimii nyt, samoin keskuslukitus. TPMS:n saa testattua kun ajaa pitemmän pätkän, tuo ei yritä koko aika signaalia lähettää vaan 10-15min välein kokemuksen perusteella.
Ei kyllä heru pisteitä jos ohjainlaite on vaihdettu tarkastamatta ensin onko sillä edes edellytyksiä toimia. (Maa, käyttösähköt, mahdollinen väylän dataliikenne)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 304
Viestejä
4 289 344
Jäsenet
71 616
Uusin jäsen
KKGerbiili

Hinta.fi

Ylös Bottom