Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Ei tartte edes porailla...mulla on 650w bosch-sähkökalvain ja tuohon kun lyö kovametalliterän kiinni niin sellanen kymppimillin mutteri kestää sen minuutin kaksi jyrsiä pois.

Eli sellainen "aikuisen" kokoinen burri, tai siis vastaava kun joku dremeli mutta vähän eri tehoinen.

Porttaustyökaluksi jotkut kutsuu mutta mikä lie sitten se virallinen nimeke mokomalle.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Suorahiomakoneeksi on täälläpäin kutsuttu noita vehkeitä. Oli sitten käyttövoima mikä hyvänsä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 037
Eli sellainen "aikuisen" kokoinen burri, tai siis vastaava kun joku dremeli mutta vähän eri tehoinen.
itsehän irrotin kiinnijuuttuneen jarruletkun Biltema-dremelillä ja pikkusella rälläkkälaikalla hiomalla sitä pois niin kauan että lukkopiheillä sai pyörähtämään. Eli siis tämä olisi ollut oikeampi työkalu tuommoiseen.
 

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
Iskarin pään mutteri lähtee paineilmavääntimellä alle sekunnissa, mitäpä siinä jotain vammaista alkaa säätämään.

Kannattaa käyttää samoja nimiä kuin muutkin. Kalvain on työkalu, jolla viimeistellään reikä haluttuun mittaan.

Suorahiomakoneen tutumpi nimi on "vinku".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
On se hyvä että tiedät kaiken....milläs sitä avaat mutskun jos et saa pidettyä iskarin varresta lukkopihdeillä kiinni ja pultti on ruostunut? Se kuule pyörii vaikka aamuun asti jos niikseen tulee...edelleen tuossa automallissa se pherson ei ole avoinna vaan ympäröity metallisella suojalla, meinaatko että muuten olisin näperrellyt?Itse asiassa vielä tupla suojaus, metallinen suoja itse iskarin päällä ja koko paske vielä paketoitu erikseen metallisella suojalla, tottakai olisin voinut tuonkin aavistaa ja ostaa uudet kumit yläpäähän ja rikkonut ensin vaimennuskumin ja sitten katkaissut rälläkällä koko paskan poikki.

turhaa vaivaa kun kalvaimella kestää sen pultin hävittäminen sen pari minuuttia.

nyt taas vähän...

Ps. se pulttipyssy ei ole autuaaksitekevä vaikka hyvän säädettävän sellaisen omistan ja usemman ilmaräikän myös, , niin monta kertaa joutunut muitten jäljiltä korjailemaan kun murjotaan väkisin pulttia/mutteria auki ilmapyssyllä, varsinkin tuollaisia pienempiä, joko koko paska katkeaa tai menee pyöreäksi.
Kunnon bahcon kuuskulmahylsy ja pitkä väännin on monta kertaa parempi kun vaan voimalla rykästä...

ennemmin tekee sen nätisti kun pahimmassa tapauksessa leikit sitten vastakierrepakan kanssa ja porailet pultinkantoja irti.

Niin ja se vinku on itselle paineilmalla toimiva vehjes, omani on huomattavasti isompi työkalu kun mikään satasen ilmalelu.
 

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
Asiaton käytös
Imaiseppa meisseliä, ei se iskarin varsi ennenkään ole tarvinnut kiinni pitämistä. Et vaan osaa, siitä se johtuu.

Lopetatko vielä siitä kalvaimesta sönkötyksen, kiitos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Luultavasti enemmän autoja korjannut kun sinä nähnyt joten lopeta sinä tuo besserwisseröinti.
 

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
Ei tämä mikään kilpailu ole.

Jos teet jotain selvästi väärin tai työläästi, niin luulis että helpompi menetelmä olis tervetullut. Etkö tosiaan ole koskaan avannut iskarin pään mutteria pulttipyssyllä?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Imaiseppa meisseliä, ei se iskarin varsi ennenkään ole tarvinnut kiinni pitämistä. Et vaan osaa, siitä se johtuu.

Lopetatko vielä siitä kalvaimesta sönkötyksen, kiitos.
Eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin käydä kahdelle eri foorumille aukomassa päätä ja pätemässä, vaikka oma tietotaito (ja näemmä henkinen kypsyys) on mitä ilmeisemmin esikoululaisen tasoa?
Etkö tosiaan ole koskaan avannut iskarin pään mutteria pulttipyssyllä?
Sinä selvästikään et ole, eikä lukutaitokaan tunnu olevan hallussa. Sinne iskarin yläpäähän kun ei monessakaan vehkeessä pääse viereenkään pyssyn kanssa (ainakaan akselia tiputtamatta), kuten jo mainitusti tässäkin tapauksessa ollut tilanne...

Noh eiköhän sieltä taas apinalle napsahda banaania kun tähän vastaat...:D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Näytätkö missä kohdin mainittiin koko akselin tiputus?
En, koska ei sitä mainittu? Mutta muokkasin tekstini helpompaan muotoon niin voit nyt tavata sen uudelleen :tup:

Mainitsin akselin tiputtamisen, koska joissain vehkeissä sen yläpään pultiin saa auki pyssyllä JOS ensin irrottaa koko akselin...

Hyvä jos itsekin olit sitä mieltä, että tuo oli ainoa oikaisua vaativa virhe koko viestissä.
 

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
Nyt olikin kyse tästä tapauksesta eikä "joistain vehkeistä". Herrallahan oli jo "perssoni" sylissä eikä siitä saanut mutteria irti.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Nyt olikin kyse tästä tapauksesta eikä "joistain vehkeistä". Herrallahan oli jo "perssoni" sylissä eikä siitä saanut mutteria irti.
No niimpä näyttää, meni itseltä ohi kun rölli varasti huomion.

Herrahan(helvetin vapaa tulkinta) osaa sittenkin lukea ja jopa kommentoida ihmismäisesti :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
No niin, siirrynpä tästä sitten tuonne kabinetin puolelle juhlimaan triidivoittoani.

Yllättävää, että täällä joskus saa keskustella asioista ilman jatkuvia bannauksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Hohhoijaa..ai että triidivoitto?
Enemmänkin kyse siitä että kaltaisellesi apinalle pitäisi normitapauksessa antaa periksi kun noita sun älynväläyksiä jaksa lukea.

Pakko kuitenkin jatkaa koska olet sen verran vittumainen yksilö.
Tuossa kuva kasatusta iskarista, kerrotko miten sillä ilmapyssyllä sen pultin saisi pois, varsinkin kun edellinen iskari oli kaasunsa ulos päästänyt ja pyöri jo sormivoimin kevyesti.Olen sen verran monta "perssonia" purkanut.Ei tehoa moiseen pulttipyssykikat.

edelleen, kun katsot kuvaa niin huomaat että mistään ei olisi päässyt perinteiseen tyyliin pitämään putki/lukkopihdeillä iskarin varresta kiinni, yläpään kupin ja vaimennuskuminkin väli oli niin ahdas että ei mennyt edes ohut lyöntikiila (pallonivelhaarukka)väliin...ja huom, varren suoja mikä on sisällä on myöskin peltiä eikä todellakaan liiku mihinkään.iskarin varsi sitten alkaa vasta bout 10 senttiä tuon sisemmän suojan sisältä joten oliko muuta?

Orkkis iskareissa on varren yläpäässä ihan kuuskantti josta saa kiinni hylsyllä tai kiintolenkillä,(löytyy itseltä siihenkin ihan omat avaimet, kuuskantti ja neliöreijillä) tässä hajonneessa ei-orkkis mallissa ei ollut, ja sekin nysä mitä oli mutterin jälkeen oli bout 1 cm joten tuostakaan ei lukkotongeilla kiinni saanut.tuo on vain suunnittelumoka koska yläkuppi kerää kaiken paskan mitä takapyörä heittää pyöränkoteloon ja jumittaa muutamassa vuodessa sen pienen mutterin totaalisen jumiin, siinä ei kuule auta mitkään perinteiset kikat joten älä viitsi opettaa isääsi naimaan.

16.000 kierrosta ja karbiditerä tekee nopeammin tulosta, itseä ryvettää vain tuon suunnittelu jo alunperin, tuonkin olisi voinut suoraan tehdä järkevämmäksi.



 
Viimeksi muokattu:

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
Eli et edes älynnyt kokeilla iskevällä vääntimellä.

Katos kun siinä varressa on hitausmomenttia sen verran, että isku avaa sen mutterin helposti.

No, ensi kerralla tiedät.

 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 282
No niin, siirrynpä tästä sitten tuonne kabinetin puolelle juhlimaan triidivoittoani.

Yllättävää, että täällä joskus saa keskustella asioista ilman jatkuvia bannauksia.
Sinulle on annettu huomautuksia ja varoituksia ties kuinka monessa ketjussa asiattomasta käytöksestä. Tuollainen jatkuva päänaukominen on hyvin kaukana keskustelusta, joten turha ihmetellä jos joutuu olemaan banneissa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Hmmh jaa, ei oo itellekkään tullu vastaan sellasia jotka ei olisi pulttipyssyllä auenneet ilman erikseen kiinnipitämistä (käsivehkeillähän väännettäessä kyllä pyörivät ympäri, jos ei saa jo paino päällä löysytettyä) mutta empä minä ole tollaisia "suojattuja" koskaan availlutkaan. Kaikki olleet ihan perinteisiä, eli jousilautanen yläpäästään kiinni autossa ja yksi mutteri (tai kaksikin on tainnut joskus olla) pitämässä pakettia kasassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Sama täällä, Tina oli kyllä oikeassa siinä että kunnollisella pulttikoneella (ja tarpeeksi isot letkut myös!) nuo mutterit aukeaa ihan männänvarren hitausmomenttia vastaan ilman mitään ongelmaa ellei kyseessä ole aikaisemmin pilattu kierre. Pienet ruosteet ei haittaa :)

Jopa joskus laiskuuksissani purkanut tolpan ilman jousipuristimia ja antanut sen vain rojahtaa osiksi tallin lattialle.

Tähän tyyliin siis:

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
ei auta hitausmomentit sun muut...
löytyy kunnon kompura ja pulttipyssy.
(teollisuuskompura ja ammattilaistason ilmapyssy)

silloin kun iskari on niin sökö että sen voi irtiollessa painaa ilman vastusta alas niin ainut mikä vartta vähän pitelee on tiivisteet...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
ei auta hitausmomentit sun muut...
löytyy kunnon kompura ja pulttipyssy.
(teollisuuskompura ja ammattilaistason ilmapyssy)

silloin kun iskari on niin sökö että sen voi irtiollessa painaa ilman vastusta alas niin ainut mikä vartta vähän pitelee on tiivisteet...
Hitausmomentti tuottaa nimenomaan sen voiman mitä vastaan nuo iskevät koneet tekee työtä. Iskevä konehan avaa mutterin akselin päästä vaikka akseli leijuisi ilmassa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Ylläolevaan sama.

Tai niin. Kyllä mä olen ainakin hakannut pyssyllä auki iskareita jotka on saanu painettua kasaan ihan käsivoimin. Ei mitään sisällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Normaalisti luovuttaisin mokomien internetsotureitten kanssa tappelun mutta nyt teen poikkeuksen.

Edelleen, meinaatko että en ensiksi irrotettuani laittanut koko perssonia ruustukkiin kiinni, teräsharjalla putsanut paskat pois varren kierteistä, heittänyt teflonit päälle, irrottanut ensin mutterin alkuun pitkällä vääntövarrella ja sen jälkeen ampunut sitä mutteria pulttipyssyllä?

kiertyihän se sen muutaman varvin ja sen jälkeen pyörii, aivan miten päin vain teit, edelleen, tuossa iskarimallissa se yläpään kuppi on ylöspäin joten ei saanut edes rälläkällä nopeasti katkastua, se muuteri istuu sellasesaa 2 sentin syvennyksessä...tottakai olisin voinut ostaa kaikki osat uutta, yläkupin ja kumit, mutta en turhan takia viitsi pistää tuplarahaa kiinni mokomiin että pääsee enhjää osaa rikkomaan yhden mutterin takia...

Suurimmassa osassa perssoneita löytyy aina joku rako jos alkaa varsi pyörimään mutta tässä mallissa ei vaan ole, enkä todellakaan viitsinyt mokoman takia rikkoa yläpään kuppia enkä kumityynyjä vaan aikani tapeltuani otin ja jyrsin koko mutskun vittuun.

tossa kaaviokuva mokomasta suunnittelun kukkasesta, jos tuo yläkuppi olisi edes toisinpäin niinkuin yleensä monissa autoissa niin saisi suoraan lentävällä vain katkastua koko varren kun jousi on kiristimillä ensin löysennetty:


Mulle riittää nyt mokoma hifistely yhden asian takia, se että JOKU tekee jossain TAI JOKU AINA onnistuu on aivan irrelevanttia, varsinkin kun en ole kuin muutman kerran saanut tuonkaltaisen iskarin heittämällä auki, ja noita on tullut muutama kymmenen vaihdettua...

AINUT asia mikä vitutti oli se että kun auton montulle ajo, paineilmanosturilla ylös nosto, renkaan irrotus, 4 pultin irrotus perssonista ja yhden pultin irrotus alapäästä kestää 10 minuuttia ja sen jälkeen se tyypillinen vittuileva tapaus ja sait hieroa edestakaisin kunnes lopulta voimatyökalulla kylmästi homma hoitoon...

En tiedä mikä lasketaan kompetenssiksi noitten autojen ruuvauksen kanssa, sen 30 vuotta noita korjaillut ja kasaillut, useampi auto alusta loppuun museokilpiin, nyt on 5 autoa mkilvissä vanhin -31 ford ja tuorein 80-luvun Saab, välissä muutama jenkki ja mersu ja perheen tallilla on sellaiset parikymmentä autoa lämpöisessä joten luulen että omalla kohdalla olen tarpeksi ruuvaillut noita paskoja ilman että internetsoturi TIETÄÄ miten sen KUULUISI aueta..

Mutta TOTTAKAI täällä kaikki ovat suurinpiirtein maahantuojan korjaamolla olleet vuosia töissä...

Nyt riitti mulle tämä aihe.
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
On muuten komiaa omistaa nelivetoinen auto näillä keleillä :D Olkoonkin haldex-kytkimellä varustettu.. :) (ei tarvi audimiesten vinkua sitten nelivedosta :D)
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Kosamiitti ottaa siellä nyt huomioon, että sanoinkin ettei ton mallista iskaria ole ikinä tullut vastaan, eikä sellaista iskaria joka ei olisi ilman kiinni pitoa auennut. En mä ole ainakaan väittänyt etteikö se mahdollista olisi.

Ja kyllä, oot varmasti noita romuja ropannut, mutta niin on muutkin. Et sä auktoriteettia ainakaan minulta sen enempää noilla huuteluilla saa kuin "asiantuntija" tina silta. Tosin Tina nyt ei muuta tee kuin trollaa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Niinno, yleensä nettikeskusteluissa jos aletaan listaamaan "tehtyjä asioita" ja vaatimaan sen kautta auktoriteettia, niin se kertoo lähinnä ettei muuta argumenttia ole (enää). En sano että Kosamiitti väärässä olisi tai siksi niitä listaisi.

Toki, kyllä mä tiettyihin nimimerkkeihin ja niiden sanomisiin luotan (eri foorumeilla) lähinnä siksi, että tiedän muuten mitä kaverit ovat tehneet/tekevät. Tosin nämä kaverit ei niitä tekemisiään mainosta, vaan väittelevät sillä tiedolla eivätkä meriiteillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Aika heikko kortti vetää esiin jos ruvetaan oikeasti sitä kredibiliteettiä etsimään...se pitää sitten oikeasti todentaa.En edes yritä arguimentoida että tietäisin kaikesta kaiken mutta näin 48-vuotiaana kohta sen 30 vuotta autoja rassanneena on jotain jäänyt päähän.

olen itse pitkän linjan autoharrastaja alkaen jo joskus -80 luvun lopulta, perheestä löytyy työkseen autoja rassanut yli 40 vuoden työkokemuksella joten aivan turha uikuttaa että paskaa puhun.
Ei ole kokemuksesta eikä työkaluista kiinni, löytyy varmasti enemmän kun peruspetterin autotallista.


Edelleneen ja täsmentäen, itseä vituttaa "uusien", yli 2000- vuotisten autojen suunnittelu koska noissa ei todellakaan enää suunnitella että joku rasvajantteri availee niitä pultteja +10 vuoden päästä.

Ei muuta.

varsinkin ex-murobbs:än käyttäjillä voisin kuvitella että joku argumentoi minua vastaan ja haukkuu tekemisiäni sillä verukkeella että on kaverin tallilla nähnyt miten homma toimii(joku muu tehnyt työn) tai interwebistä etsitään "faktisia" tiedonnippeleitä ja niillä sitten kehuskellaan tahi ollaan mukamas näsäviisaita.

hoh ja hoh.

On eri asia "tietää" miten sen homma hoituu kun oikeasti tehdä se itse, aina tulee niitä paskoja vastuksia vastaan ja tässä olevassa tapauksessa en ole KOSKAAN saanut ns. helposti auki yläpultteja ko. hässäkästä , en silloin kun autolla on vedetty se +100tkm iskareilla ja se iskarin yläkuppi on umpiruosteessa ja täynnä paskaa.

Orkkis iskareissa on sentään pidempi se varsi josta sen saa kiinni ja jos ei kalvainta(anteeksi "vinkua" mikä se ei edes ole) käytä niin tuon saa ruuvipenkkiin tai lukkopihdeillä kiinni ellei se varsi katkea siitä mutterin yläpuolelta...

En tiedä mitä ja missä ja koska ja kuinka kauan te vastarannakiiskit olette autoja ruuvanneet, osa varmaankin samanlaisia kuin minä mutta silti itse väitän että puolet teistä nettisotureista saa saatana edes rengasta vaihdettua.Kunhan vittu mölisette.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
No, mä tulin äitini pillusta 30-vuotta sitten ja siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän pilluja räpeltäny ja kiinnostusta niihin kokenut. En silti väitä että asiantuntija olisin pillun suhteen.

Sitä vaan, että väittele Kosamiitti argumenteilla äläkä "meriiteillä". Niin kauan kuin ollaan intternetsissä, kuka vaan voi väittää tehneensä mitä vain. En sun tekosiasi muuten tunne, niin en noille "meriiteillesi" voi antaa paskankaan arvoa, kuten tuskin sinäkään antaisit minun vaikka kuinka listaisin mitä olen tehnyt tai missä olen ollut mukana.

Ja eedit taas kerran.

Edelleenkään en myöskään väitä, etteikö tollanen iskari voisi jostain käsittämättömästä syystä jumia niin ettei sitä saa auki ilman kiinni pitämistä. Ei ole vaan sellaista itselle tullut vastaan, niin hankala on uskoa. Sanotaanko näin, että epäilen etteikö olisi pulttipyssylläkin lähtenyt, mutta irti on ja pääasia näin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Asiaton käytös
miten vitussa voit vääntää yhden iskarinpultin niin että vaatii "nykyajan" tutkinnon...

voi vittu nyt taas.

On se hyvä että kaikilla muilla on 30 sentin peenor ja minä se tässä tuhlasin enemmän aikaa haistavittu foorumin jänkkäämiseen kun itse tuhlasin aikaa osan vaihtoon.

nyt riitti lopullisesti vitun ammatilaiset tällä foorumilla.
 

Pykkonen

Persaukinen suhari
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Kosamiitti on kyllä ihan totuuden jäljillä tässä. Viitisentoista vuotta työkseni noita ropasin ja kyllä niitä iskareita jotka ei pulttipyssyllä auennut tuli nähtyä enemmän kuin kolme.
Tiesuola ja Suomen vaihtuvat keliolosuhteet jumittaa kyllä melko tehokkaasti noita muttereita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 118
Kosamiitti on kyllä ihan totuuden jäljillä tässä. Viitisentoista vuotta työkseni noita ropasin ja kyllä niitä iskareita jotka ei pulttipyssyllä auennut tuli nähtyä enemmän kuin kolme.
Tiesuola ja Suomen vaihtuvat keliolosuhteet jumittaa kyllä melko tehokkaasti noita muttereita.
Autoja en ole niin paljoa ropannut mutta moottoripyöriä enemmän. Niissäkin joissain ollut samaa vikaa ettei millää pulttipyssyllä kyllä lähde iskarit auki kun pyörivä massa on se 100 g alumiiniputki missä on kierteet päässä ja pultti ollut 30 vuotta siinä. Useimmissa on kyllä lähteny varsinkin jos on "säännöllisesti" avattu.
 

Pykkonen

Persaukinen suhari
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Autoja en ole niin paljoa ropannut mutta moottoripyöriä enemmän. Niissäkin joissain ollut samaa vikaa ettei millää pulttipyssyllä kyllä lähde iskarit auki kun pyörivä massa on se 100 g alumiiniputki missä on kierteet päässä ja pultti ollut 30 vuotta siinä. Useimmissa on kyllä lähteny varsinkin jos on "säännöllisesti" avattu.
Yleensä lähtee autoistakin ihan nätisti mutta säännöllisen epäsäännöllisesti tuli/tulee noita vaikeita tapauksia vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
173
Iskarin pultti, juuh jo toisen kerran se taitaa olla mutteri :rofl: Jos nyt ei erota mutteria pultista...

Onhan näitä täälläkin ropattu sen 25vuotta ja en kyllä muista ainuttakaan iskarin yläpäätä normi mutterilla mikä ei olis pulttikoneella irti lähtenyt, enkä kyllä varresta pihdeillä puristele. Ollut varmaan hyvä tuuri tai muilla huono tuuri. Ainoot vittumaiset mitä on vastaan tullut on iskarit mitkä vetää sisään, jos ei oo mitään varren lukitukseen sopivia työkaluja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 394
Iskarin pultti, juuh jo toisen kerran se taitaa olla mutteri :rofl: Jos nyt ei erota mutteria pultista...
Olenkohan väärässä, jos sanon että alan standardit eivät tunne pultin käsitettä ollenkaan vaan pelkästään ruuvin ja mutterin.:tdown: Puhekielessä luulisi jokaisen erottavan pultin ja mutterin

Onhan näitä täälläkin ropattu sen 25vuotta ja en kyllä muista ainuttakaan iskarin yläpäätä normi mutterilla mikä ei olis pulttikoneella irti lähtenyt, enkä kyllä varresta pihdeillä puristele. Ollut varmaan hyvä tuuri tai muilla huono tuuri. Ainoot vittumaiset mitä on vastaan tullut on iskarit mitkä vetää sisään, jos ei oo mitään varren lukitukseen sopivia työkaluja.
Veikkaan että suurin ongelma tässä on siinä, ettei jokaisella auton ropaajalla ole käytössä sitä pulttikonetta (pultti, heh)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 192
Ylläripylläri nyt kun huollon jälkeen pitäisi selvittää jakorempan korvauksia niin maahantuojaan ja myyjään ei saa mitään yhteyttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
173
Veikkaan että suurin ongelma tässä on siinä, ettei jokaisella auton ropaajalla ole käytössä sitä pulttikonetta (pultti, heh)
No mutta tässä tapauksessahan olevinaan oli pulttikone olemassa. Toki on olemassa "pulttikoneita" ja sitten pulttikoneita, kerran olen jotain halpahallin konetta kokeillut ja sillä ei kyllä tehnyt mitään. Koneet kaipaa myös voitelua jotta ne toimii oletetulla tavalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 394
No mutta tässä tapauksessahan olevinaan oli pulttikone olemassa. Toki on olemassa "pulttikoneita" ja sitten pulttikoneita, kerran olen jotain halpahallin konetta kokeillut ja sillä ei kyllä tehnyt mitään. Koneet kaipaa myös voitelua jotta ne toimii oletetulla tavalla.
No sitten, en lukenut aihetta kunnolla läpi.

Ketjun aiheeseen:
Oman romun katsastus painaa päälle. Sain vihdoin lisävalot kytkettyä toimimaan, mutta rekisterikilven valot ei pala samoin kuin toinen parkeista.

Rekkarin polttimot saanee palamaan, kunhan vähän räplää polttimoita. Noissa kun on ollut aiemminkin jotain kosketushäiriöitä. Etuparkki sen sijaan vituttaa jo etukäteen. Olen sitä jo aiemmin yrittänyt vaihtaa, mutta eihän se sieltä kolostaan tunnu millään lähtevän irti. Arrhg.... Ja turboremppakin kolkuttelee ovella
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 118
Täysin mahdollista. Kannattaa nyt tosin ensin tutkia missä vika on. Tietysti jos rahanpolte on suuri, niin voi summis vaihdella osia niin paljon kuin tykkää.
Vetonivel vammat (ulompi) kuuluu yleensä aika reippaastin kääntäessä vetopäällä, riippuen nivelen kunnosta.
On noita laakereita mennyt jo 30tkm ikäisiä. Maanantaikappale jos sattuu niin ei mahda mitään, vaihtoon menee.
Tosin helposti kuuntelee väärään päähänkin. Auto ilmaan ja käsi jousella pyörittelemään.
Oikean takapyörän laakerihan se pääsyyllinen ainakin oli, kestihän se jo 2 vuotta ja melkein 70tkm. Käsi jousessa tekniikalla ei tuntunut mitään mutta käsi tukivarressa tuntui hyvin hento tärinä. FAG:n paketista löytynyt SKF:n laakeri tilalle ja häipy ainakin suurin meteli. Edestä edelleen tulee mutta nyt en ole enää varma onko vaan nastarenkaiden ulinaa, kaartamisen mukaan ääni ei muutu enää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Vielä jaksatte.

Muuten, itsellä kyllä on pulttikone.ja hyvä, jos oma ilmapyssy kelpaa korjaamoille on se riittävän hyvä myös mulle muistaakseni 900nm löytyy maksimissaan avausvoimaa.on myöskin voimavirralla toimiva teollisuuskompura 450 litran säiliöllä ja aivan varmasti riittävällä ilmantuotolla(niin ja on automaattivoitelu ja vedenpoisto + että osaan kyllä käyttä "voitelua" silloin tällöin ihan niihin työkaluihin eli ruiskaus liittimeen ja letku kiinni...
.Pakko olla laaduas kompura koska tallissa on paineilmanosturi ja suurin osa metallityökaluista on p.ilmalla toimivia.Sen verran tullut autoja hitsattua ja entisöityä että ilmatyökalut on itselle se paras ja myös kestävin vaihtoehto pitkällä juoksulla.

Joten antakaa jo olla.Te olette ammattilaisia ja minä taas tyhmä ja ruma idiootti.
Harmi että io-tech on pikkuhiljaa muuttumassa paromuketin kaltaiseksi vittuiluparatiisiksi missä kaikki "joka-alan ammattilaiset" torppaa jokaikisen asian missä he ovat omasta mielestä oikeassa(totuus:kerran-pari tehnyt ja sen jälkeen pidetään sitä absoluuttisena totuutena)

Seuraavaksi kaiketi vedän kuvagallerian omasta työtallista ja työkaluista että saadaan varmasti seuraava valituksen aihe kuinka ei ole sitä eikä tätä...yli 200 autoa omistanut ja varmasti satoja iskareita tullut vaihdettua niin uusin kun vanhoihinkin autoihin, niin omiin kuin muidenkin joten jonkun nettisoturin on aivan turha tulla latelemaan latteuksia.
 

Tina Silta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
106
...ja silti sössit helpon homman, etkä tiedä asioiden oikeita nimiä.

:rolleyes:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Säähän tässä @Kosamiitti tunnut vittuilulinjalla olevan (tina sillan lisäksi), minä ainakin olen lähennä tuuminut ettei ole itselle tullut tuollaista vastaan. "Pätevyydet" ja "ammattilaiset" olet ihan itse tähän keskusteluun vetänyt.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
370
Tässä kun on keskusteltu näistä mutterinvääntimistä, niin minkälainen kannattaisi ostaa kotikäyttöön? Viimeksi Passatin ulomman vetonivelen vaihto meinasi tyssätä siihen, että kuusiokolokannalla oleva naparuuvi oli niin tiukassa, että rengas pyöri mukana jatkovarrella vääntäessä.

Paineilmatoimisia mutterinvääntimiä näyttää löytyvän myös lyhyellä rungolla ja niissäkin ilmoitetut vääntölukemat näyttäisivät olevan 600-700Nm. Tekisikö tällaisella Bahcon BPC813 vääntimellä mitään, vai olisiko heti parempi ostaa yli 1000Nm vääntävä? Pidempirunkoisessa Bahcossa olisi 1112Nm vääntöä, ainakin mainosprosyyreissa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 644
No niin, siirrynpä tästä sitten tuonne kabinetin puolelle juhlimaan triidivoittoani.

Yllättävää, että täällä joskus saa keskustella asioista ilman jatkuvia bannauksia.
Eli et edes älynnyt kokeilla iskevällä vääntimellä.

Katos kun siinä varressa on hitausmomenttia sen verran, että isku avaa sen mutterin helposti.

No, ensi kerralla tiedät.

...ja silti sössit helpon homman, etkä tiedä asioiden oikeita nimiä.

:rolleyes:
Kun ei kerran mitään muuta annettavaa ole kuin päänaukomista kerta toisensa jälkeen varoituksista huolimatta, niin jatketaan ilman sinua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 946
Tässä kun on keskusteltu näistä mutterinvääntimistä, niin minkälainen kannattaisi ostaa kotikäyttöön? Viimeksi Passatin ulomman vetonivelen vaihto meinasi tyssätä siihen, että kuusiokolokannalla oleva naparuuvi oli niin tiukassa, että rengas pyöri mukana jatkovarrella vääntäessä.

Paineilmatoimisia mutterinvääntimiä näyttää löytyvän myös lyhyellä rungolla ja niissäkin ilmoitetut vääntölukemat näyttäisivät olevan 600-700Nm. Tekisikö tällaisella Bahcon BPC813 vääntimellä mitään, vai olisiko heti parempi ostaa yli 1000Nm vääntävä? Pidempirunkoisessa Bahcossa olisi 1112Nm vääntöä, ainakin mainosprosyyreissa.
Hazet on kehuttu eikä ole pahan hintainen
https://www.amazon.de/HAZET-Drucklu...TF8&qid=1513442750&sr=8-1&keywords=hazet+9012
Vähän tehokkaampi eikä paljoa isompi https://www.amazon.de/dp/B06W9KFG5S/ref=psdc_2077448031_t4_B00J04N8PG
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Tälläinen on kotitallilla itellä ollut pari vuotta peruskompuran perässä ja ei ole jääny vielä mikään aukaisematta. On hakattu ruosteisia ja jumineita traktorin pultteja yms. Auki eikä ole tarttenu lähteä isompia hakemaan. ( Linkki otettu eka googlen tulos, muistaakseni juuri tuo malli. Taisivat luvata 600nm sille.) Mukavan pieni ja kevyehkö. Voin. siis suositella.

Varmasti hazetit yms myös ajaa asiansa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 401
Viestejä
4 285 307
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom