Siellähän käy komea kalina. Ei taida rvs riittää.
Kävin ostamassa Jeepin. Suosituksia hyvästä RVSästä?
Siellähän käy komea kalina. Ei taida rvs riittää.
Kävin ostamassa Jeepin. Suosituksia hyvästä RVSästä?
Tuossa tavallaan vastasit omaan kysymykseesi. Ei ihan helpolla halua kukaan yrittäjäkään ottaa vastuuta itselleen ehkä toimivasta kiinasta tilatusta halpis-kamerasta ja sen asennuksesta, jonka asiakas kuitenkin olettaa toimivan kuten alkuperäisen.2016 vuosimallin Hyundai i40. Peruutuskamera ei toimi. Maahantuojan huollossa todettiin, että kamera pitää vaihtaa. Antoivat alkuperäisen varaosan hinnaksi jotain >500€
Tuohon löytyy kameroita jostain aliexpressistä. Löysin jonkun youtube videonkin, missä vaihdetaan tuollainen halpismallin kamera rikkoutuneen tilalle.
Kävin alustavasti muutamassa korjaamossa kyselemässä saisiko siis asennettuna maahantuojaa halvemmalla, mutta vissiin noita kopiokameroita ei mistään virallisten tukkurien tms. kautta saa, vaan pitää tilata noista aliexpresstyylisistä verkkokaupoista ja ei oikein tuntunut olevan intoa tähän. Ilmeisesti asentavat kyllä, jos itse tilaan. Sen verran pitää purkaa tuota verhoilua, että en jaksa itse ruveta asentelemaan.
Kysymyksinä siis, että tekisiköhän joku korjaamo tuon siten, että tilaavat ja asentavat tuollaisen halpiskameran, löytyisiköhän PK-seudun lähistöltä jotain tuollaisiin erikoistunutta?
Jos päädyn itse tilaamaan, niin mistähän tuon tilaisi? Joku Amazon kuulostaa verkkopuljuista jopa melko luotettavalta, mutta ekat osumat tulee jostain fruugosta ja fyndigistä, joista itsellä ei mitään hajua. Onkohan tuollaisen kameran toimivuutta sitten mitään mahdollisuutta testata muuta kuin kiinnittämällä se autoon? En nyt tietty haluaisi olla siinäkään tilanteessa, että olen tilannut kiinankameran, maksanut asennuksesta, jossa sitten todetaan, että ei tää kikkula toimi tai on väärää mallia.
Edit: Löytyy tosiaan amazon.de kautta OEM numerolla useampikin vaihtoehto. Hintaluokka 30-60€, kaikkien valmistaja jotkut eri kiinalaisen puljut. Mutta varmaan se orkkis osakin tulisi jostain Kiinasta. Toki ehkä paremmalla laadunvalvonnalla. Mutta hinnnat tosiaan alle kymmenesosa alkuperäisestä varaosasta
Amazon.de : 95760-3z103
Joo, ymmärrän tietysti tuon vastuukysymyksen. Ihmetyttää vaan, kun eihän vähän vanhempiin autoihin muutenkaan laiteta yleensä sitä kalleinta alkuperäisosaa marmorilta, vaan joku hyväksi tunnettu varaosamerkki suoraan korjaamon tilaamana. Jostain syystä nyt tämän peruutuskameran kanssa ei ole mahdollista kuin alkuperäisosa tai itse tilaaminen, mutta eipä voi mitään.Tuossa tavallaan vastasit omaan kysymykseesi. Ei ihan helpolla halua kukaan yrittäjäkään ottaa vastuuta itselleen ehkä toimivasta kiinasta tilatusta halpis-kamerasta ja sen asennuksesta, jonka asiakas kuitenkin olettaa toimivan kuten alkuperäisen.
Rahaakaan ei tuollaisesta hommasta yleensä paljoa saa.
Ainoat käytännön vaihtoehdot tässä lienee tilata se itse ja asentaa se itse, tai saada joku harrastajakaveri se tekemään. Tilauspaikka ei varmaan muuta tilannetta merkittävästi mitenkään miltään kannalta, Aliexpress on ihan hyvä paikka tilata.
Ei tuo kummoiselta hommalta kyllä vaihtaa näyttänyt kun katsoin, kyllä tuosta selviää jos yhtään työkalut käsissä pysyy.
Ne korjaamoiden tilaamat varaosat tulevat tukkureiden kautta. Tuskin tukkureilla mitään Aliexpress kamaa tilattavissa on.Joo, ymmärrän tietysti tuon vastuukysymyksen. Ihmetyttää vaan, kun eihän vähän vanhempiin autoihin muutenkaan laiteta yleensä sitä kalleinta alkuperäisosaa marmorilta, vaan joku hyväksi tunnettu varaosamerkki suoraan korjaamon tilaamana. Jostain syystä nyt tämän peruutuskameran kanssa ei ole mahdollista kuin alkuperäisosa tai itse tilaaminen, mutta eipä voi mitään.
Omassa autossa oli valmius peruutuskameralle, vain piuhat ja kamera puuttui, alista tilasin 25€ kameran+johdot, pari tuntia asentamista ja radion huoltovalikosta peruutuskamera käyttöön ja tadaa.2016 vuosimallin Hyundai i40. Peruutuskamera ei toimi. Maahantuojan huollossa todettiin, että kamera pitää vaihtaa. Antoivat alkuperäisen varaosan hinnaksi jotain >500€
Tuohon löytyy kameroita jostain aliexpressistä. Löysin jonkun youtube videonkin, missä vaihdetaan tuollainen halpismallin kamera rikkoutuneen tilalle.
Kävin alustavasti muutamassa korjaamossa kyselemässä saisiko siis asennettuna maahantuojaa halvemmalla, mutta vissiin noita kopiokameroita ei mistään virallisten tukkurien tms. kautta saa, vaan pitää tilata noista aliexpresstyylisistä verkkokaupoista ja ei oikein tuntunut olevan intoa tähän. Ilmeisesti asentavat kyllä, jos itse tilaan. Sen verran pitää purkaa tuota verhoilua, että en jaksa itse ruveta asentelemaan.
Kysymyksinä siis, että tekisiköhän joku korjaamo tuon siten, että tilaavat ja asentavat tuollaisen halpiskameran, löytyisiköhän PK-seudun lähistöltä jotain tuollaisiin erikoistunutta?
Jos päädyn itse tilaamaan, niin mistähän tuon tilaisi? Joku Amazon kuulostaa verkkopuljuista jopa melko luotettavalta, mutta ekat osumat tulee jostain fruugosta ja fyndigistä, joista itsellä ei mitään hajua. Onkohan tuollaisen kameran toimivuutta sitten mitään mahdollisuutta testata muuta kuin kiinnittämällä se autoon? En nyt tietty haluaisi olla siinäkään tilanteessa, että olen tilannut kiinankameran, maksanut asennuksesta, jossa sitten todetaan, että ei tää kikkula toimi tai on väärää mallia.
Edit: Löytyy tosiaan amazon.de kautta OEM numerolla useampikin vaihtoehto. Hintaluokka 30-60€, kaikkien valmistaja jotkut eri kiinalaisen puljut. Mutta varmaan se orkkis osakin tulisi jostain Kiinasta. Toki ehkä paremmalla laadunvalvonnalla. Mutta hinnnat tosiaan alle kymmenesosa alkuperäisestä varaosasta
Amazon.de : 95760-3z103
Kerran töissä asennettiin pakuun tollane halpiskamera. Toimi ihan hyvin... kunnes auton laittoi käyntiin. Kuva meni niin puuroksi ettei siitä mitään selvää saanut. No arvatenkin oli viiminen kerta kun asennetaan noita halpiskiinalaisia.Kysymyksinä siis, että tekisiköhän joku korjaamo tuon siten, että tilaavat ja asentavat tuollaisen halpiskameran, löytyisiköhän PK-seudun lähistöltä jotain tuollaisiin erikoistunutta?
Onko sinne ikinä laitettu väriainetta täytön yhteydessä. Siitähän sen näkisi kun uv valolla tutkisi.Jahas taas olisi se aika vuodesta, kun ilmastoinnista olisi jotain hyötyäkin. No, eihän tuo kylmää puhaltanut kun koitin ja oikeastaan sen jo tiesinkin. Tässä nyt pari vuotta mennyt siten, että alkukesästä täytättänyt tuon ilmastointilaitteen ja sinne syyskuun alkupuolelle se jaksaa kylmää hönkiä eli johonkin aineet katoaa. Noissa huoltojen testeissä testerit näyttää aina ettei ole vuotoja järjestelmässä, mutta pakkohan siellä jossain on olla jos kylmän puhallus loppuu jo muutamassa kuukaudessa Pystyyköhän tota itse mitenkään tutkimaan? Tai jostain tarkistamaan suunnilleen paljonko siellä kylmäainetta on jäljellä. Ei se säiliö ikinä tyhjä ole ollut ja yleensä mennyt joku 200-300g ainetta täytössä.
Autona puol miljoonaa ajettu E46 bemari. Eli ei tuolla varmaan enää montaa vuotta ole käyttöäkään, vaikka alusta ja tekniikka muuten hyvässä kunnossa. Ilmastointia lukuunottamatta.
Sen verran voi tutkia, että onko ensinnäkin kyse siitä, että kaasu on loppu, vai jostakin muusta? Ilmeisesti tässä tapauksessa on jo varmuus, että kaasun puutteesta kysymys, kyllähän se silloin "rikki" on kun vuotaa. Uv lampulla voi tutkia liitoksia ja saumoja, jos siellä on merkkiväriä käytetty. Parhaiten näkyy muuten pilkkopimeässä tallissa. Potentiaalisia vuotopaikkoja on esimerkiksi kaikki liitokset, ilmastoinnin kenno keulalla ja vaikkapa paineanturin/painekytkimen paikka, täyttöventtiilit. Vuodonilmaisinta/saippuavettäkin voi suihkia, mutta pieni vuoto näkyy aika huonosti, voi mennä monta tuntiakin että alkaa vaahtoa muodostumaan näkyvästi.Jahas taas olisi se aika vuodesta, kun ilmastoinnista olisi jotain hyötyäkin. No, eihän tuo kylmää puhaltanut kun koitin ja oikeastaan sen jo tiesinkin. Tässä nyt pari vuotta mennyt siten, että alkukesästä täytättänyt tuon ilmastointilaitteen ja sinne syyskuun alkupuolelle se jaksaa kylmää hönkiä eli johonkin aineet katoaa. Noissa huoltojen testeissä testerit näyttää aina ettei ole vuotoja järjestelmässä, mutta pakkohan siellä jossain on olla jos kylmän puhallus loppuu jo muutamassa kuukaudessa Pystyyköhän tota itse mitenkään tutkimaan? Tai jostain tarkistamaan suunnilleen paljonko siellä kylmäainetta on jäljellä. Ei se säiliö ikinä tyhjä ole ollut ja yleensä mennyt joku 200-300g ainetta täytössä.
Autona puol miljoonaa ajettu E46 bemari. Eli ei tuolla varmaan enää montaa vuotta ole käyttöäkään, vaikka alusta ja tekniikka muuten hyvässä kunnossa. Ilmastointia lukuunottamatta.
Sama täällä. Vähän sieppaa tätä oravaa kun tuli tämä toinen auto ostettua pelkästään jotta olisi myös ilmastoitu auto. Siihen päälle vielä 250e ilmastointihuolto joka ilmeisesti talven aikana päätyi harakoille. Nyt on kaks romua pihassa jotka onneksi kuitenkin kulkee.Jahas taas olisi se aika vuodesta, kun ilmastoinnista olisi jotain hyötyäkin. No, eihän tuo kylmää puhaltanut kun koitin ja oikeastaan sen jo tiesinkin. Tässä nyt pari vuotta mennyt siten, että alkukesästä täytättänyt tuon ilmastointilaitteen ja sinne syyskuun alkupuolelle se jaksaa kylmää hönkiä eli johonkin aineet katoaa. Noissa huoltojen testeissä testerit näyttää aina ettei ole vuotoja järjestelmässä, mutta pakkohan siellä jossain on olla jos kylmän puhallus loppuu jo muutamassa kuukaudessa Pystyyköhän tota itse mitenkään tutkimaan? Tai jostain tarkistamaan suunnilleen paljonko siellä kylmäainetta on jäljellä. Ei se säiliö ikinä tyhjä ole ollut ja yleensä mennyt joku 200-300g ainetta täytössä.
Autona puol miljoonaa ajettu E46 bemari. Eli ei tuolla varmaan enää montaa vuotta ole käyttöäkään, vaikka alusta ja tekniikka muuten hyvässä kunnossa. Ilmastointia lukuunottamatta.
Jos aihe kiinnostaa ja haluaa itse ropailla, monessa autossa on aika helppo ennen ilmastointihuoltoon viemistä ensin itse tarkistaa, että johtuuko kylmän ilman puute ilmastoinnin toimimattomuudesta kaasun vähyyden takia, vai jostakin muusta syystä jos sitä ei entuudestaan varmaksi tiedä.Sama täällä. Vähän sieppaa tätä oravaa kun tuli tämä toinen auto ostettua pelkästään jotta olisi myös ilmastoitu auto. Siihen päälle vielä 250e ilmastointihuolto joka ilmeisesti talven aikana päätyi harakoille. Nyt on kaks romua pihassa jotka onneksi kuitenkin kulkee.
Ilmeisesti huollossa vaihdettu osiakin..? Perus täyttöhuolto maksaa täällä 50€ sis 800g kylmäainetta.Sama täällä. Vähän sieppaa tätä oravaa kun tuli tämä toinen auto ostettua pelkästään jotta olisi myös ilmastoitu auto. Siihen päälle vielä 250e ilmastointihuolto joka ilmeisesti talven aikana päätyi harakoille. Nyt on kaks romua pihassa jotka onneksi kuitenkin kulkee.
Missä täällä? Eikö itse aine ala jo olla tuon hintaista tänäpäivänä.Ilmeisesti huollossa vaihdettu osiakin..? Perus täyttöhuolto maksaa täällä 50€ sis 800g kylmäainetta.
KANTA-HÄMEEN KUMI & KALVO – Palveleva rengasliike Turengissa tuolla just tällä viikolla itse käytin.Missä täällä? Eikö itse aine ala jo olla tuon hintaista tänäpäivänä.
Mikä koodaus? Eikö se auto syö voltteja ihan normaalisti? Jos ei niin onpa tyhmä auto.Potilas Audi A6 C6/4F vuosimallia 2007. Auto ollut meillä reilun kuukauden. Pari päivää sitten ei lähtenyt käyntiin. Akku oli ihan tyhjä, mittasin 7,8 volttia. Laitoin toisen akun avustuksella käyntiin ja annoin käydä hetken, sitten laturiin. Nyt taas toimii. Akku on aika uuden näköinen (Varta G14 Silver Dynamic AGM 95ah) joten en usko että siinä on vika. Mitä asiaa etsin niin vika voisi olla koodauksessa? Sain juuri tänään VCDS kaapelin. Tässä miten akku nyt koodattu:
Akussa tällaisia merkintöjä:
Osaako näiden perusteella sanoa onko koodaus oikein ja jos ei, niin mitä tuohon pitää syöttää? Akussa ei ole oikeaa BEM tarraa.
Kommentista päätellen taidat olla vielä viime vuosituhannella tiettyjen automerkkien/-mallien akku-ja lataustekniikoiden suhteen.Mikä koodaus? Eikö se auto syö voltteja ihan normaalisti? Jos ei niin onpa tyhmä auto.
Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, akun ulkonäöstä tai sen iästä ei voi päätellä sen kunnosta kyllä mitään. Akkutesteri voisi jotakin kertoa sen kunnosta. Pidemmän päälle tuollaiset syväpurut ei hyvää tee.Akku oli ihan tyhjä, mittasin 7,8 volttia. Akku on aika uuden näköinen joten en usko että siinä on vika.
Niinhän se on, varsinkin kun akku sijaitsee peräkontissa niin ei se siellä juuri ulkoisesti muutu. Pitää hetken seurata ja hommata uusi jos vielä tyhjenee.Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, akun ulkonäöstä tai sen iästä ei voi päätellä sen kunnosta kyllä mitään. Akkutesteri voisi jotakin kertoa sen kunnosta. Pidemmän päälle tuollaiset syväpurut ei hyvää tee.
Kiitos tiedosta. Voi hyvin olla ettei tietämykseni ole tätä päivää.Kommentista päätellen taidat olla vielä viime vuosituhannella tiettyjen automerkkien/-mallien akku-ja lataustekniikoiden suhteen.
No niin, siinä se oleellisin tieto! Vaihtoon siis! Kiitos paljon!
Valmistusvuosi, viikon numero ja monesko viikonpäivä.
Tuo 4F0915105A koodi on 70Ah lyijyakun koodi. Laita 000915105CE. Se on 92Ah AGM koodi ja lähimpänä todellista akkuaTämän listan mukaan tuo koodi olisi oikea. Oli vähän erikoista että akku oli parin päivän seisonnan jälkeen tyhjä. Ehkä akku voi olla vaihtokunnossa, mutta on tuo vähän ikävä kokeilla jos se ei sitten olekaan syynä. Ja tähän asti toiminut hyvin ilman mitään oireita.
Mittailin (kojelaudan kummassakin päässä olevista) sulakkeista löytyykö sielä virtasyöppöä kun auto seisoo mutta ei siellä löytynyt kuin yhteensä ehkä muutaman kymmenen milliampeerin kulutus.
No niinpäs on, katsoin taulukkoa väärin. Viimeinen merkki väärä.Tuo 4F0915105A koodi on 70Ah lyijyakun koodi. Laita 000915105CE. Se on 92Ah AGM koodi ja lähimpänä todellista akkua
Tai sitten vaihdettu tuolloin 2016 uusi akku ja joku testeri ei ole oikein osannut koodata sitä.No niinpäs on, katsoin taulukkoa väärin. Viimeinen merkki väärä.
Ehkä tähän autoon on vaihdettu joku käytetty 2016 vuoden akku ja ei ole koodattu oikein?
Kokeilen ensin vaihtaa koodausta ja jos se ei auta niin sitten akkukauppaan.
Kiitos kaikille avusta!
Samaa ihmettelen. Ikinä en ole tuollaista autoa omistanut, jossa pitäisi jotain koodata. Nyt vuoden 2022 hybridi Toyota ajossa, eikä koodauksia tarvita.Siis oikeastiko akkuhommat on mennyt noin vaikeaksi? Mun kaikki kulkuneuvot on syöneet ihan kaikkia akkuja joita on sattunut käden ulottuvilla olemaan. Viimeksi heitin veneen viihdeakun Kiaan kun sattui olemaan valmiina. Hyvin toimii.
Ainakin taisi yhdessä vaiheessa olla tilanne niin, että koodaus ei välttämättä kertonut muuta kuin sen että milloin akku on vaihtunut (ja kapasiteetin), jolloin sitten akunhallinta on voinut arvailla parhaaksi katsomallaan tavalla oletettua akussa olevaa varausta ja mahdollista energian talteenottoa. Jos kylmiltään vaihtaa tuollaisen akun uuteen, niin kaikki varmaasti toimii, mutta energiasäästö ei enää toimi maksimi teholla.Samaa ihmettelen. Ikinä en ole tuollaista autoa omistanut, jossa pitäisi jotain koodata. Nyt vuoden 2022 hybridi Toyota ajossa, eikä koodauksia tarvita.
Epäilen vahvasti, että nuo autot muuttaisi mitään latausvirtoja yms. sen koodin perusteella. Eiköhän yllä olevassa tapauksessa kyseessä vain ollut paskaksi mennyt akku. Voin toki olla väärässä.
Latausjännitteitä kyllä muutetaan sen mukaan ladataanko AGM-akkua vai perinteisempää tekniikkaa. Samoin mittaillaan akkuun ladattuja ja sieltä purettuja virtoja ja päätellään akun kuntoa sekä varausastetta. Saksalaiset ovat halunneet tehdä asiasta näin monimutkaisen. Aasialaisten autovalmistajien tekniikkaosastoa ei ole päästetty näin villiksi vaan siellä tyydytään lataamaan akkua melko vakiomoodilla johon ei voi eikä tarvitse puuttua.Epäilen vahvasti, että nuo autot muuttaisi mitään latausvirtoja yms. sen koodin perusteella.
Selvä homma. Kuulostaa monimutkaiselta.Latausjännitteitä kyllä muutetaan sen mukaan ladataanko AGM-akkua vai perinteisempää tekniikkaa. Samoin mittaillaan akkuun ladattuja ja sieltä purettuja virtoja ja päätellään akun kuntoa sekä varausastetta. Saksalaiset ovat halunneet tehdä asiasta näin monimutkaisen. Aasialaisten autovalmistajien tekniikkaosastoa ei ole päästetty näin villiksi vaan siellä tyydytään lataamaan akkua melko vakiomoodilla johon ei voi eikä tarvitse puuttua.
Hybridi on hieman eri asia kuin normi autot, hybridissä 12v akulla käytetään tyyliin valoja ja kytketään kontaktori suurjänniteakulle päälle, kaikki muu hoidetaan suurjänniteakulla jota ohjataan vielä monimutkaisemmin kuin näitä normiakkuja.Samaa ihmettelen. Ikinä en ole tuollaista autoa omistanut, jossa pitäisi jotain koodata. Nyt vuoden 2022 hybridi Toyota ajossa, eikä koodauksia tarvita.
Epäilen vahvasti, että nuo autot muuttaisi mitään latausvirtoja yms. sen koodin perusteella. Eiköhän yllä olevassa tapauksessa kyseessä vain ollut paskaksi mennyt akku. Voin toki olla väärässä.
Oliko sulake siis palanut kun vaihdoit sen? Aikaisemmin toimi hyvin? Mikä toi toinen 30A sulake on missä kärryn kuva?Auto: Kia Optima Hybridi -19. ongelmana peräkoukun sähköt, jotka ei toimi. Olen vaihtanut sulakkeen (kuvassa merkitty vihreällä), mutta ei ala toimimaan. Lisäksi olen puhdistanut pistokkeen elektroniikan puhdistuaineella. Ainut reaktio mitä tulee on, kun otan pistokkeen irti, niin alkaa kuulua jostain vaimea varoitusääni ääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?
Oletko koittanut laittaa ihan viiksestä auton valot päälle, syttyykö valot kärryyn silloin?Auto: Kia Optima Hybridi -19. ongelmana peräkoukun sähköt, jotka ei toimi. Olen vaihtanut sulakkeen (kuvassa merkitty vihreällä), mutta ei ala toimimaan. Lisäksi olen puhdistanut pistokkeen elektroniikan puhdistuaineella. Ainut reaktio mitä tulee on, kun otan pistokkeen irti, niin alkaa kuulua jostain vaimea varoitusääni ääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?
* Muoks. Vaihdoin sulakkeen varuilta. En oikein saa selvää oliko sulake palanut vai ei. (näytti että lanka poikki, mutta kun uudessakin näytti samalta). Ensimmäistä kertaa kokeilin ja ei ole miten toiminut ennen. Pitää yrittää edelliseltä omistajalta kysellä.
Tuo toinen on jonkunlainen kisko, voiko siinä olla vaihdettava sulake, en siis tiedä näistä mitään.Oliko sulake siis palanut kun vaihdoit sen? Aikaisemmin toimi hyvin? Mikä toi toinen 30A sulake on missä kärryn kuva?
Ei syty.Oletko koittanut laittaa ihan viiksestä auton valot päälle, syttyykö valot kärryyn silloin?
Se on varmaan tuollainen sulakemoduuli missä on monta sulaketta samassa. Ei ole tuollaista tullut irl vastaan, tuollainenkin kiusa näköjään keksitty, kun yhden sulakkeen vaihtaminen on liian helppoa.Tuo toinen on jonkunlainen kisko, voiko siinä olla vaihdettava sulake,
Tuossa autossa on todennäköisesti can-väylässä oleva moduuli, josta vetokokun pistorasialle lähtee johdot. Moduuli siis kuuntelee can-väylästä mitä valoja pitää sammuttaa ja sytyttää milloinkin. Moduuli luultavasti löytyy jostain takakontin sivulta, kun purkaa verhoilua. Moduuleja on alkuperäisiä ja tarvikkeita ja niiden johtosarjoissa voi olla lisää sulakkeita. Jos siellä pistokkeessa on joku oikosulku saattaa se moduuli suojaustoimenpiteenä olla lähettämättä sinne mitään virtoja. Noistakin moduuleista pitäisi saada paremmalla vikakoodinlukijalla vikakoodeja ulos.Auto: Kia Optima Hybridi -19. ongelmana peräkoukun sähköt, jotka ei toimi. Olen vaihtanut sulakkeen (kuvassa merkitty vihreällä), mutta ei ala toimimaan. Lisäksi olen puhdistanut pistokkeen elektroniikan puhdistuaineella. Ainut reaktio mitä tulee on, kun otan pistokkeen irti, niin alkaa kuulua jostain vaimea varoitusääni ääni vaimenee ku otan esim vilkun pois päältä tai laitan pistokkeen paikalleen. Mitähän kannattaisi tutkia seuraavaksi?
* Muoks. Vaihdoin sulakkeen varuilta. En oikein saa selvää oliko sulake palanut vai ei. Lisäsik sulakkeesta kuvan , ei kyllä kovinkaan tarkka. (näytti että lanka poikki, mutta kun uudessakin näytti samalta). Ensimmäistä kertaa kokeilin ja ei ole miten toiminut ennen. Pitää yrittää edelliseltä omistajalta kysellä.
Kyllä on ja toimii.Onko kärryä kokeiltu toisessa autossa?
Just Turussa huollatin ilmastoinnin 69€ sis. aineet 800g asti, ei toki ihan 50€ tasoa mikä on jo todella halpa. Eli jos käytössä on ilmastointi joka syö "vanhanmallista" kylmäainetta niin selviää vielä halvemmalla, uusia kylmäaineita vaativilla taitaa maksaa aika paljon enemmän.Missä täällä? Eikö itse aine ala jo olla tuon hintaista tänäpäivänä.
Kuulostaa kytkinremontin tarpeelta.Työauto ärsyttänyt. Paku Renault hyvä oli puoli vuotta ja sitten alkoi kytkinongelma. Siihen on nyt pääsylinteri tms. vaihdettu, ilmattu jokusen kerran ja mitähän vielä. Taas perjantaina kävi niin ettei vaihteet menny päälle ja jouduin kytkintä pumppaan. En ole sentään valoihin vielä jäänyt. Varmaan maanantaina taas käytettävä huollossa.
Onko se kytkimen ilmaus niin vaikeaa vai miksi tuota jatkuu vaan?
Jotain ne on sille tehneet. Ainakin pääsylinteri vaihdettu ja ilmattu jokusen kerran. En muista oliko jotain muutakin, kun en niin hyvin ymmärrä näitä.Kuulostaa kytkinremontin tarpeelta.