Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
-05 vm, mutta viime talvena vaihdettu uudet Hellan umpiot. Otin vain silloin vanhat xenon-polttimot vanhoista rikkinäisistä umpioista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 733
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
No mulla oli kyllä ihan yhtä paskat 6v vanhana.

Pre-faceliftin valot on vain suunniteltu jotenkin päin per-C:tä. Ihan järkky ero kyllä mennä omalla vaikka isukin E-mersun jälkeen... :D
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Pre-faceliftin 4F valoja on haukuttu iankaiken, mistä ikinä arvostelua olenkin lukenut :D
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
426
Itse kun säästäväinen olen, niin hioin nuo omat kellastuneet umpiot itse. Ihan hyvät tuli, tosin aikaa meni paljon kun oli jokin suojapinta joka piti hioa pois.

Hionnan jälkeen lakka päälle ja hyvin on kestänyt.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Vaikuttaako muuten ballastien ikä valojen tehoon?
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Itse kun säästäväinen olen, niin hioin nuo omat kellastuneet umpiot itse. Ihan hyvät tuli, tosin aikaa meni paljon kun oli jokin suojapinta joka piti hioa pois.

Hionnam jälkeen lakka päälle ja hyvin on kestänyt.
Arvelinkin jonkun tähän asiaan huomiota kiinnittävän. Nuo oli tosiaan myös mekaanisesti rikki, eli eivät säätyneet säätöruuveista mihinkään. Eli joku edellinen omistaja sopeuttanut ne vikatilaan menon jälkeen ja raks -muovirattaat pyöreeks.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Toki nuo vanhat umpiot ovat tallessa mikäli joku haluaa ostaa pois ja korjata :vihellys:
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 835
Volkkarista umpion lasi (muovi) halki, vesi menee sisälle ja valuu tietysti alaspäin. Onneksi kaikki elektroniikkamoduulit on umpion pohjalla. :facepalm:

Ledinauhan ohjain ei jostain syystä enää pelitä... Uusi tilauksessa, mutta millähän tota umpiota paikkaisi. Ei ole kuin alareunassa muutamana sentin halkeama ja sekin tuolla sivussa, kaukana valokeilasta. Pysyisköhän siinä joku kirkas 2-komponentti epoksi, jos vaan sivelee halkeaman päälle.

IMG_20190928_131217.jpg IMG_20190928_131222_20190929090345547.jpg
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
634
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä
Kaveri teetti Skodillaciinsa rempan, jossa kaksoismassa lähti veks. Vuoden se ajeli sillä, kunnes laatikkoon tuli jonkinmoinen täystuho. Siellä auto on jo pari kuukautta sen pihassa seissyt.
Sitä, liittyikö tuo kaksoismassan vaihtaminen siihen täystuhoon, en tiedä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
634
Kaveri teetti Skodillaciinsa rempan, jossa kaksoismassa lähti veks. Vuoden se ajeli sillä, kunnes laatikkoon tuli jonkinmoinen täystuho. Siellä auto on jo pari kuukautta sen pihassa seissyt.
Sitä, liittyikö tuo kaksoismassan vaihtaminen siihen täystuhoon, en tiedä.
No joo kuulostaa pahalta, oliko millaisia ajokilometrejä,
laittoivatko kytkinlevyn jousilla
täällä ainakin yksimassa vakiona https://www.briskoda.net/forums/top...mass-flywheel/?do=findComment&comment=5226168
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
366
Useita vuosia uskollisesti palvelleen 1.9TDI Passatin elvytystä... Tämä ehti seistä jo muutaman vuoden tallissa, kun ajot tuli suoritettua saman korimallin bensa V6 4motion Passatilla. Bensa-auto jäi purkuun ja tilalle vaihtui projektikuntoinen nelivetoinen facelift V6 TDI, vm. 2004, jonka elvytys on vielä pahasti kesken.

Tämä 1.9 TDI, "vara-auto", jäi aikanaan seisomaan ruosteisilla etulokareilla. Ruostetilanne ei ollut paha, mutta vaimo viimeisteli kaaret kolhaisemalla toiseen ikävän klommon. Talliin hyljättylle ruosteisetkin kaaret välttää, mutta nyt tilanteen muututtua asialle oli tehtävä jotain. Muutama projektikuva uusien lokarien hitsauksista ja maalauksesta:

WhatsApp Image 2019-09-29 at 13.59.43.jpeg WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.00.52 (1).jpeg WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.00.52.jpeg WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.01.52.jpeg
Vilkun reikä hitsattiin takapuolelta umpeen facelift sivupeilien takia, joissa siis vilkut integroituna. Hitsatun pellinpalan päälle reilusti happomaalia, jotta valuisi jokaiseen koloon. Tämän päälle sitten kittausta, hiontaa, epoksipohjamaalia, kittausta, hiontaa, hiontamaalia ja hiontaa vielä pari kierrosta ja lopuksi väri:

WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.02.27 (1).jpeg


Toiseen lokariin ruiskutin liian paksulti maalia, jonka seurauksena se alkoi kiehua. Muistaakseni epoksipohjamaalilla, kaverin ohjeistamana, tuota sitten hionnan jälkeen korjailin ja sen päälle sitten uudestaan väri.

Tässä lakattuna. Lakkausta en uskaltanut itse harjoitella, sen teki kaveri, jotta tulisi kerralla hyvä.





Lopputulos on mielestäni varsin hyvä, vaikka pientä sävyeroa jäikin. Toivonmukaan myllytys ja vahaus auttaa. (Lisävalot väliaikaisesti räpellettynä, siirtyvät toivonmukaan pikaisesti "ykkösautoon".)

Edit. kuvalinkit korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä
Ei ole omasta autosta kokemusta, mutta kyllähän siitä tulee jyristävä varsinkin alakierroksilla väännättäessä. Kaverilla on kiinteä pyörä viritellyssä 1.9 TDi octaviassa ja ei se mikään mukava auto enää ole.

Jo pelkästään tuon kokemuksen perusteella en laittaisi omaan diisseliin kiinteää pyörää, puhumattakaan foorumeiden kokemuksista voimansiirron totaalituhoista. Kiinteä vauhtipyörä kuitenkin aiheuttaa suuremmat piikkirasitukset niin kampiakselille kuin voimansiirrollekin.

Loppujen lopuksi joku satasen-parin kustannusero hinnassa on koko auton kuluihin nähden suhteellisen olematon. Lisäksi jos on edes pieni riski, että kiinteä pyörä tekee autosta epämukavamman joka matkalle, niin mielestäni ei maksa suuritöistä vaivaa laittaa halpisosaa tuollaiseen paikkaan. :tup:
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 107
Loppujen lopuksi joku satasen-parin kustannusero hinnassa on koko auton kuluihin nähden suhteellisen olematon. Lisäksi jos on edes pieni riski, että kiinteä pyörä tekee autosta epämukavamman joka matkalle, niin mielestäni ei maksa suuritöistä vaivaa laittaa halpisosaa tuollaiseen paikkaan. :tup:
Oma periaate on että sitten ei aleta säästelemään tuollaisia rahoja jos sen kuitenkin joutuu repimään auki.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Useita vuosia uskollisesti palvelleen 1.9TDI Passatin elvytystä...





Lopputulos on mielestäni varsin hyvä, vaikka pientä sävyeroa jäikin. Toivonmukaan myllytys ja vahaus auttaa. (Lisävalot väliaikaisesti räpellettynä, siirtyvät toivonmukaan pikaisesti "ykkösautoon".)

Edit. kuvalinkit korjattu.
Oikein. Kannattaa pitää liikenteessä, noin hyvää hintalaatusuhteen käyttöautoa ei ole eikä tule. Vaikka vähän kukkaa olisi kokonaisuudessaan pellit on uskomattoman hyviä kestämään korroosiota vaikka mittarissa olisi 800tkm. Uudemmissa mentiinkin sitten huonompaan suuntaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
417
Oikein. Kannattaa pitää liikenteessä, noin hyvää hintalaatusuhteen käyttöautoa ei ole eikä tule. Vaikka vähän kukkaa olisi kokonaisuudessaan pellit on uskomattoman hyviä kestämään korroosiota vaikka mittarissa olisi 800tkm. Uudemmissa mentiinkin sitten huonompaan suuntaan.
Tämähän se. Itsellä kokemusta n.90tkm ajalta samanlaisesta ja tykkäsin kyllä kovasti tuon ajettavuudesta. Mukava jousitus ja tunnokas ohjaus. Kohtuu hiljainenkin vielä sisältä. Ja dieselinä ei edes syö paljoa mitään
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
453
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä
Minulla on Octavia CAY koneella ja 5V manuaalivaihteistolla. Käsittääkseni autossa on kiinteä vauhtipyörä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kaveri laittoi tässä joku kuukausi sitten emäntänsä 2006 malliseen 280 tkm ajettuun 2.2 D4D 100 kW Corolla Versoon kiinteän vauhtipyörän kaksoismassan tilalle ja se auto kuulemma muuttui huomattavasti paremmaksi, kuin on koskaan ollutkaan.

Kyseinen auto on ollut kaverilla uudesta asti ja siinä on heti ensimmäisinä vuosina ihmetelty pientä "nypytystä" liikkeelle lähdettäessä sekä kytkinpolkimen hieman epämääräistä toimintaa.
Maahantuoja vaihtoikin siihen takuuna uuden kytkinlevyn & asetelman jossain 40 tkm kohdilla, mutta se ei tuonut ratkaisua ongelmaan.
Eli mahdollisesti kaksoismassavauhtipyörässä on ollut vikaa jo uudesta asti.

Nyt kuulemma nypytykset ovat hävinneet ja kytkinpolkimen tuntuma on tasainen.
Lisäksi kuulemma auto vastaa kaasuun paremmin kuin aiemmin.

Aika sitten näyttää aiheuttaako tuo kiinteä vauhtipyörä täystuhon voimansiirrolle tai moottorille.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
453
edellinen omistaja laittanut?
kerro toki lisää, km?
Paikallisen Skoda liikkeen asentaja arveli, että vauhtipyörä olis tuossa mallissa kiinteä. Autolla on ajettu 178000km eikä kytkintä ole tarvinnut avata, joten varmaksi en tiedä. Muuten on toiminut vielä hyvin, mutta EGR simulaattorin jouduin asentamaan.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
195
Voi että. Aina asia mikä meni pösön katsastuksessa läpi oli katsastusmiehen kanki helmakotelosta o_O Ja raidetangon pää väljä, olinkin jo aiemmin huomannut että ratti ei enää osoita suoraan.

Vaikka olin niin uskotellut itselleni että pösö ei ruostu. Tainnu mennä vedenpoistoreiät tukkoon, katsuri oli sitä mieltä että sisäpuolelta oli tullut läpi.

Onko "nykyautoissa" (tämä vm 2009) mitään ihmeempiä varotoimenpiteitä hitsauksen osalta? Akku tietenkin irti mutta mahtaako olla tarvetta irroitella myös jotain muuta herkempää elektroniikkaa? Edellisissä hitsausta tarvinneissa autoissa on toiminut sähköllä tyyliin ajovalot.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
528
Voi että. Aina asia mikä meni pösön katsastuksessa läpi oli katsastusmiehen kanki helmakotelosta o_O Ja raidetangon pää väljä, olinkin jo aiemmin huomannut että ratti ei enää osoita suoraan.

Vaikka olin niin uskotellut itselleni että pösö ei ruostu. Tainnu mennä vedenpoistoreiät tukkoon, katsuri oli sitä mieltä että sisäpuolelta oli tullut läpi.

Onko "nykyautoissa" (tämä vm 2009) mitään ihmeempiä varotoimenpiteitä hitsauksen osalta? Akku tietenkin irti mutta mahtaako olla tarvetta irroitella myös jotain muuta herkempää elektroniikkaa? Edellisissä hitsausta tarvinneissa autoissa on toiminut sähköllä tyyliin ajovalot.
Ajat auton paikkaa jossa korjataan. Sammuta auto ja anna olla rauhassa 15min ennen akun kengän irroitusta. Avaimet mieluusti vaikka auton katolla. On tapauksia, missä virtojen kytkeminen lukitsee ovet.. Ja tuo odotus ehkäisee avaimien "hukkumisen".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Voi että. Aina asia mikä meni pösön katsastuksessa läpi oli katsastusmiehen kanki helmakotelosta o_O Ja raidetangon pää väljä, olinkin jo aiemmin huomannut että ratti ei enää osoita suoraan.

Vaikka olin niin uskotellut itselleni että pösö ei ruostu. Tainnu mennä vedenpoistoreiät tukkoon, katsuri oli sitä mieltä että sisäpuolelta oli tullut läpi.

Onko "nykyautoissa" (tämä vm 2009) mitään ihmeempiä varotoimenpiteitä hitsauksen osalta? Akku tietenkin irti mutta mahtaako olla tarvetta irroitella myös jotain muuta herkempää elektroniikkaa? Edellisissä hitsausta tarvinneissa autoissa on toiminut sähköllä tyyliin ajovalot.
Kannattaa varuiksi avata kuskin ikkuna ennen akun irroitusta. Ainakin oman tuon aikakauden Pösön akunvaihto-ohjeissa käskettiin avaamaan ikkuna.
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
357
Focus 2006 1.6 bensa. Vähän on vettä tulppien päällä. Suoli24 kertoi että pissapojan nestettä tai sadevettä.


 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
vm05 fiesta. 1.3 tuntuu kyllä aika voimattomalta. Ihme.. Onko jotain tyyppivikaa? Katti tai putki voi toki olla tukossa .
Ei vikakoodia Forscanilla. Käy kaikilla pytyillä
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ihmettelin oman auton esitteitä selaillessani, että niissä mainostettiin helmakoteloidenkin olevan sisältä vahapinnoitettuja tms. Kaipa tuossa on sitten selitys, että miksi näin, ei mene edelleenkään 20v iässä helmasta työkalut läpi, vaikka autoa ei ole muuten ruostesuojattu kuin tehtaalla.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
195
Jahas, pösössä on sitten puhkiruostumattomuustakuu. Pitääkin olla yhteydessä merkkihuoltoon, veikkaan tosin että venkoilevat jotenkin irti tuosta...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
46
Focus 2006 1.6 bensa. Vähän on vettä tulppien päällä. Suoli24 kertoi että pissapojan nestettä tai sadevettä.


Näissä kannattaa tarkistaa, että konepellin puolella kulkevat pissapojan suuttimille menevät letkut eivät vuoda. Käsitykseni mukaan niissä on ollut vuotoja ja tosiaan jälki on tämän näköistä. Uuden letkusarjan sai muistaakseni suht edukkaasti timanttitiskiltä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Kannattaa varuiksi avata kuskin ikkuna ennen akun irroitusta. Ainakin oman tuon aikakauden Pösön akunvaihto-ohjeissa käskettiin avaamaan ikkuna.
Omassakin pösössä ohjeena on toi ikkunan avaaminen ja muutaman minuutin odottelu kaikkien sähkölaitteiden sammuttua ennen ku akun ottaa irti. Ikkunan avaamisen tarkoituksena joku pösöforumilainen tiesi olevan, että herätellään BSI-boksi pehmeästi akun liittämisen jälkeen käyttämällä parkit päällä ennen ku avaa ovea tai mitään. Tiedä sitten onko käytännön merkitystä, ite olen "varmuuden vuoksi" tehnyt ko. ohjeen mukaan, kun ei siinä mitään menetäkään.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
452
vm05 fiesta. 1.3 tuntuu kyllä aika voimattomalta. Ihme.. Onko jotain tyyppivikaa? Katti tai putki voi toki olla tukossa .
Ei vikakoodia Forscanilla. Käy kaikilla pytyillä
Eikai tuo välttämättä ihan valtava ihme ole, että 70 hevosvoimaa (kun oli uusi) saattaa tuntua voimattomalta? Onko muita oireita, kuin että tuntuu laiskalta?

Mulla oli edellistä korimallia oleva fiesta samalla 1.3 moottorilla ja kyllä se rehellisesti vain oli laiska. Tehtaankin ilmoittama 0-100kmh suorituskyky taisi fiestassani olla 16.4s, mikä myös antaa viitteitä vauhdista :D ja tuo '05 korimalli on vielä 100 kg painavampi kuin edellinen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 733
mistä voisi saada 10mmx30mm T40 torx irtokärjen katkenneen tilalle? Ei tunnut löytyvän mistään yksittäiskappaleita, hintaahan tommoisella ei pitäisi euroa/kahta enempää olevan jos sarjoista laskee mitä tulee yhden biitin hinnaksi...

Kyseessä alunperin tämmöinen sarja
Kärkisarja, 40 osaa

Kokemuksia, miten biltsu suhtautuu jos vaan menee ilman kuittia paskana olevan kärjen kanssa tiskiltä tinkaamaan uutta tilalle? Käsin väänsin 1/2" räikällä ilman mitään vipuvarsia että sinänsä ihan "normikäytössä" palasiksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
136
mistä voisi saada 10mmx30mm T40 torx irtokärjen katkenneen tilalle? Ei tunnut löytyvän mistään yksittäiskappaleita, hintaahan tommoisella ei pitäisi euroa/kahta enempää olevan jos sarjoista laskee mitä tulee yhden biitin hinnaksi...

Kyseessä alunperin tämmöinen sarja
Kärkisarja, 40 osaa

Kokemuksia, miten biltsu suhtautuu jos vaan menee ilman kuittia paskana olevan kärjen kanssa tiskiltä tinkaamaan uutta tilalle? Käsin väänsin 1/2" räikällä ilman mitään vipuvarsia että sinänsä ihan "normikäytössä" palasiksi.
Ebaystä löytyy irtona: Draper Expert T40 x 30mm Tx-Star 10mm Insert Bit for Mechanic YMH40/SC/B 33353 | eBay

Tai sitten kiinasta pikkusetti noita: US $3.05 33% OFF|7Pcs T20 55 30mm/75mm Magnetic Torx Screwdriver Bit Steel Hex Shank Screwdriver T20/T25/T30/T40/T45/T50/T55-in Screwdriver from Tools on Aliexpress.com | Alibaba Group
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Jotain piuhoja, muoveja, nippusiteitä, rasvoja osuu pakoputkeen? Kannattaa tarkistaa auton alta ennenkuin mikään palaa pahemmin. Eli jos liikkeessä tehty niin voisi käyttää sielläkin näytillä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 259
Asennutin lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen autoon ja nyt auton sisätiloissa haisee sellanen muovin/polyuretaanin haju. En ole oikein paikantanut tuleeko haju ilman puhaltimista vai jostain jalkatiloista. Sillä ei kuitenkaan mielestäni vaikutusta onko auto ollut kiinni tolpassa vai ei. Mitäköhän tuo voisi olla?
Ootko varma ettei ne ole vaan asentaessa käyttäneet läpiviennin tiivistämiseen jotain massaa mikä haisee vielä. Riippuen autosta niin ne asennetut lämmittimen piuhat on usein kyllä näkyvissä ja voit katsoa miten ne siellä moottoritilassa kulkee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 368
Asennutin lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen autoon ja nyt auton sisätiloissa haisee sellanen muovin/polyuretaanin haju. En ole oikein paikantanut tuleeko haju ilman puhaltimista vai jostain jalkatiloista. Sillä ei kuitenkaan mielestäni vaikutusta onko auto ollut kiinni tolpassa vai ei. Mitäköhän tuo voisi olla?
Itelläkin tulis mielee et ovat tehneet paloseinään reijän ja sitten tiivistäneet sen. Todennäköisesti näkyy onko näin kun seuraa sisäpistokkeelta piuha kohti moottoritilaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
vm05 fiesta. 1.3 tuntuu kyllä aika voimattomalta. Ihme.. Onko jotain tyyppivikaa? Katti tai putki voi toki olla tukossa .
Ei vikakoodia Forscanilla. Käy kaikilla pytyillä
Tuo 5. kopan Fiesta tuolla 1,3 litraisella nuhapumpulla on vain voimaton eikä ainoastaan tunnu siltä.

Itselläni on ollut 5. koppaiset Fiestat 1,4 litraisella 80 hv tehomyllyllä ja 2,0 litraisena 150 hv ST:nä, näistä vasta tuo ST tuntui riittävän pirteältä, tuon pienempikoneisen kanssa ajelu oli vähän sellaista köröttelyä.
Edellisen kopan 1.25 litrainen 75 heppainen oli paljon pirteämpi ja käyttökelpoisempi.

Yksi tyyppivika tuon aikaisissa Zeteceissä on kyllä puolapaketti, joka aiheuttaa aiheuttaa nykimistä, epätasaista käyntiä ja tehojen puuttumista, eikä välttämättä näy missään testerissä.

Esimerkiksi Konalan Automaan Ford huolto ei aikoinaan löytänyt tuosta 1,4 litraisesta Fiestastani mitään vikaa tai vikakoodia, kun menin valittamaan tehojen puuttumista ja nykivää käyntiä.
Ostin sitten riskillä siitä varaosatiskiltä uuden puolayksikön ja vaihdoin sen siinä Automaan parkkipaikalla paikoilleen, jonka jälkeen auto toimi kuten ennenkin.
 

pph

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
11
Focus 2006 1.6 bensa. Vähän on vettä tulppien päällä. Suoli24 kertoi että pissapojan nestettä tai sadevettä.


Itsellä joskus vuosia sitten sama vika. Muistaakseni tuulilasin pesureiden juuresta vuoti ja muovinen suojamuovi koneen päällä päästi tuosta tarkistus luukusta läpi. Siihen massa ja uuden malliset pesurit kiinni auttoi
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 293
Miten Nissan N15 Almerassa pääsee käsiksi etuovien kaiuttimiin? Kaiutinsuoja osana ovitaskua näyttäisi olevan erillinen osa, mutta mitenkä se irtoaa?

Ei uskalla vaan kiskaista.. o_O Pitääkö irrottaa koko ovipahvi? Sen irrotuksessa ei varmaan mitään ihmeempää ole?
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuo 5. kopan Fiesta tuolla 1,3 litraisella nuhapumpulla on vain voimaton eikä ainoastaan tunnu siltä.

Itselläni on ollut 5. koppaiset Fiestat 1,4 litraisella 80 hv tehomyllyllä ja 2,0 litraisena 150 hv ST:nä, näistä vasta tuo ST tuntui riittävän pirteältä, tuon pienempikoneisen kanssa ajelu oli vähän sellaista köröttelyä.
Edellisen kopan 1.25 litrainen 75 heppainen oli paljon pirteämpi ja käyttökelpoisempi.

Yksi tyyppivika tuon aikaisissa Zeteceissä on kyllä puolapaketti, joka aiheuttaa aiheuttaa nykimistä, epätasaista käyntiä ja tehojen puuttumista, eikä välttämättä näy missään testerissä.

Esimerkiksi Konalan Automaan Ford huolto ei aikoinaan löytänyt tuosta 1,4 litraisesta Fiestastani mitään vikaa tai vikakoodia, kun menin valittamaan tehojen puuttumista ja nykivää käyntiä.
Ostin sitten riskillä siitä varaosatiskiltä uuden puolayksikön ja vaihdoin sen siinä Automaan parkkipaikalla paikoilleen, jonka jälkeen auto toimi kuten ennenkin.
Samaa vikaa oli 3-koppaisessa mondeossa duratecissä, pientä nykimistä silloin tällöin, puola vaihtoon ja toimi kuin unelma, siihen tulee halkeamia ja kosteus pääsee sisään.
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
290
Moro
Kaverin puolesta
Oma arvaus katit ja lambda anturit vaihtoon?
20191009_035534.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
147
varmaan ne, mut toi muuta huomioitavaa kyllä on hauskaa luettavaa:) Huono päivä katsatusmiehellä? Ei kuuluisi ehkä nämä asiat tuohon lappuun...
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
290
varmaan ne, mut toi muuta huomioitavaa kyllä on hauskaa luettavaa:) Huono päivä katsatusmiehellä? Ei kuuluisi ehkä nämä asiat tuohon lappuun...
Joulukuussa katsastus ja juuri ostanut auton...

En kyllä halaua kaverille mitään pahaa, mutta silti muakin naurattaa, että miksi vag
Olis nyt vaan ostanut tuulipukukansan tojotan, niin ei murheita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 067
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom