Sykemittarit ja aktiivisuusrannekkeet urheilukäytössä

Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
922
Itselläni on Polarin H10 sykevyö ja en ole saanut sitä toimimaan Sports Trackerin kanssa. Muiden ohjelmien kanssa ongelmaa ei ole ollut.

Polarin sykevyön ostajat saavat Polar Beatin kaikki ominaisuudet ilmaiseksi käyttöön. Ohjelma on ollut ihan toimiva ja sieltä tiedot voi synkronoida vielä Polar Flow -palveluun, jossa dataa pääsee tutkimaan tarkemmin.
Aika outoa jos H10 ei toimi. Itse käytin yhdessä vaiheessa melkein pari vuotta Polar H7 anturia yhdessä Sports Trackerin kanssa ilman mitään ongelmia.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Nyt ollut käytössä Polar H10 ja puhelimella Polar Beat + Flow. Luurina One+ 6. Eli varmaankin toimiva setti.

Nyt törmäsin tuohon Polar Igniteen ja kiinnostuin kun akun kesto, koko/näkö ja unen seuranta yms. muut voisi olla ihan ok olemassa. Tuossa varmaan perus seuranta myös treenistä kuin treenistä palautumiselle?

Tarkemmat mittaukset jos innostuu HIITtiä tms. tehdessä niin vyön kanssa, muutoin tuo rannemittaus varmaan itselleni aivan riittävä.

Olis nastaa lähteä lenkille ilman puhelinta ja vyötä välillä. Tosin musiikin kuunteluun tästä Ignitestä ei taida olla.
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
61
Onko täällä kenties WHOOP rannekkeen omistajia, ois kiva kuulla käyttökokemuksia? Ilmeisesti ovat noita iOS yhteensopivia lähetelleet jo. Oma android yhteensopiva WHOOP Strap 3.0, pitäisi lähteä 15.päivän tienoilla tulemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Onko täällä kenties WHOOP rannekkeen omistajia, ois kiva kuulla käyttökokemuksia? Ilmeisesti ovat noita iOS yhteensopivia lähetelleet jo. Oma android yhteensopiva WHOOP Strap 3.0, pitäisi lähteä 15.päivän tienoilla tulemaan.
Tämä vaikuttaa aika mielenkiintoiselta laitteelta. Perustuu siis ilmeisesti siihen että ranneke on "ilmainen" ja softasta sitten maksetaan käyttömaksua? Minimi nettisivujen mukaan 6*25€ eli 150€, ymmärsinkö oikein?

Mitenhän tämä toimii esim. Sports tracketin kanssa? Ilmeisesti pitäisi toimia kun Bluetoothin käyttää?
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
61
Tämä vaikuttaa aika mielenkiintoiselta laitteelta. Perustuu siis ilmeisesti siihen että ranneke on "ilmainen" ja softasta sitten maksetaan käyttömaksua? Minimi nettisivujen mukaan 6*25€ eli 150€, ymmärsinkö oikein?

Mitenhän tämä toimii esim. Sports tracketin kanssa? Ilmeisesti pitäisi toimia kun Bluetoothin käyttää?
Olikohan noin 48€ aloitusmaksu + postitus + veromuunnos ja sitten tosiaan alkuun 6kk sopimus 25€/kk sovelluksen käytöstä, puolen vuoden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana tilauksena 25€/kk. Mittausdatan saa synkattua vaan ton omaan sovellukseen eli ei toimi Sports trackerin kanssa.

Itsellä tarkoitus seurata yleisesti rasitusta ja palautumista. Tuolla ei nyt tarkoituskaan ole livenä sykkeitä mitata eli ei ole sykekellon korvaaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Olikohan noin 48€ aloitusmaksu + postitus + veromuunnos ja sitten tosiaan alkuun 6kk sopimus 25€/kk sovelluksen käytöstä, puolen vuoden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana tilauksena 25€/kk. Mittausdatan saa synkattua vaan ton omaan sovellukseen eli ei toimi Sports trackerin kanssa.

Itsellä tarkoitus seurata yleisesti rasitusta ja palautumista. Tuolla ei nyt tarkoituskaan ole livenä sykkeitä mitata eli ei ole sykekellon korvaaja.
Sivuilla lukee näin:
Heart Rate Broadcast
One of the key components of BLE compatibility is the new Heart Rate Broadcast feature. The WHOOP Strap 3.0 will connect to most apps and devices that have a BLE heart rate profile--things like Peloton cycles, Wahoo bike computers, Concept2 ergometers, and apps like Strava or TrainerRoad. You’ll now be able to see you live heart rate displayed from WHOOP on many of your favorite pieces of training equipment.
Tästä jäin käsitykseen, että voisi käyttää sykevyön korvikkeena ainakin quotessa mainittujen kanssa.

Aloitus maksusta en mainintaa sivuilta löydät, vaan minimi sitoutuminen olisi tuo 6kk @25€/kk tai sitten 12 tai 18kk tilaus halvemmalla kk hinnalla.
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
61
Sivuilla lukee näin:


Tästä jäin käsitykseen, että voisi käyttää sykevyön korvikkeena ainakin quotessa mainittujen kanssa.

Aloitus maksusta en mainintaa sivuilta löydät, vaan minimi sitoutuminen olisi tuo 6kk @25€/kk tai sitten 12 tai 18kk tilaus halvemmalla kk hinnalla.
Okei, hyvä että kytkeytyy muihinkin sovelluksiin, tuosta ei vain ollu mitään tietoa kun ite tilasin toukokuussa tai sokeana en nähnyt/kiinnittänyt huomiota.
Kyl siellä vielä näköjään on vielä maininta "25€ to begin" ainakin kun menee ostossa eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Okei, hyvä että kytkeytyy muihinkin sovelluksiin, tuosta ei vain ollu mitään tietoa kun ite tilasin toukokuussa tai sokeana en nähnyt/kiinnittänyt huomiota.
Kyl siellä vielä näköjään on vielä maininta "25€ to begin" ainakin kun menee ostossa eteenpäin.
Join WHOOP for as low as €25.
Get the new WHOOP Strap 3.0 free with membership.

Tästä ainakin itse ymmärrän, että 25€ tarkoittaa tuota kuukausimaksua.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Näkeekö Polar Ingitessä jostain kauanko kestää palautua tehdystä treenistä? Ei vissiin, en ainakaan huomaa.

Luulis että antaa palautusykkeen kautta jonkun arvion, Suunto tms tekee kyllä näin.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Näkeekö Polar Ingitessä jostain kauanko kestää palautua tehdystä treenistä? Ei vissiin, en ainakaan huomaa.

Luulis että antaa palautusykkeen kautta jonkun arvion, Suunto tms tekee kyllä näin.
Ei näytä. Training load pro pro ja recovery pro ovat vantage-sarjan ominaisuuksia. Ei halvemman igniten.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Joo eli tuo Training load pro alkaa seurata myös palautumisia kun sinne on pari treeniä / lenkkiä kertynyt. Ehkä fiksumpi niin kuin keksiä jotain aikoja joka treenin jälkeen erikseen. Kokonaiskuormaa seuraa.

Itse kellossa tuota ei ole mutta Polar Flow apista löytyy lisää vaikka mitä.

Tuo unen seuraaminen on hyvä homma jos siihen on uskominen. Ei tietenkään First Beat:in tasoinen / tarkka mutta jos sinne päin niin hyvä tietää ettei yritä liikkua tai treenailla enempiä mistä pystyy palautumaan. Kun muut arjen systeemit painaa päälle siinä samassa.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Onko porukalla kokemuksia Garminin laitteista ja Garmin Connect palvelusta? Omistan Polar M400 ja katsellut sille korvaajaa, ja Forerunner 245 näyttäisi hyvältä paketita. Garminilla ei näytä olevan valmiita urheilu profiileita läheskään yhtä kattavasti kuin Polarilla. Saako urheilumuotoja tehtyä itse tai saako olemassa olevia uudelleen nimettyä? Ainakin suunnistus ja maastopyöräily olisi sellaisia, jotka koen tarpeelliseksi.

Saako Garmin Connectista otettua vuosiraportit lajeittain, esim pyöräillyt kilometrit vuoden tai kuukauden aikana?

Forerunner 245 näyttää tukevain jonkin sortin navigaatiota, ja Connect portaalissa näemmä saisi importoitua reittejä. Pystyykö reitin synkronoimaan 245 ja käyttämään sitä esim pyörälenkillä navigaattorina?
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Onko porukalla kokemuksia Garminin laitteista ja Garmin Connect palvelusta? Omistan Polar M400 ja katsellut sille korvaajaa, ja Forerunner 245 näyttäisi hyvältä paketita. Garminilla ei näytä olevan valmiita urheilu profiileita läheskään yhtä kattavasti kuin Polarilla. Saako urheilumuotoja tehtyä itse tai saako olemassa olevia uudelleen nimettyä? Ainakin suunnistus ja maastopyöräily olisi sellaisia, jotka koen tarpeelliseksi.

Saako Garmin Connectista otettua vuosiraportit lajeittain, esim pyöräillyt kilometrit vuoden tai kuukauden aikana?

Forerunner 245 näyttää tukevain jonkin sortin navigaatiota, ja Connect portaalissa näemmä saisi importoitua reittejä. Pystyykö reitin synkronoimaan 245 ja käyttämään sitä esim pyörälenkillä navigaattorina?
Vaihdoin itse noin vuosi sitten Polarilta Garminille, ja tällöin yksi pääsyistä oli se, että Garminin ohjelmisto miellytti minua enemmän. Muita syitä oli mm. paremman näköiset ja monipuolisemmat kellot, koska silloin Vantage-sarjaa ei oltu julkaistu.

Onko sinulla ajatuksena siis se, että tarvitset suunnistamiselle ja maastopyöräilylle omat tietonäkymänsä, jotka eroavat esim. juoksusta ja pyöräilystä? Jos ei, niin lajeihinhan voi käyttää vain noita perinteisiä profiileja. Tosin maastopyöräily näytti löytyvän Garmin Connectin listalta suoraan. Suunnistusta ei, mutta en tarkistanut Garminin sovelluskaupasta, josta urheiluprofiileja löytyy lisää. Tuosta uusien lisäämisestä en osaa sanoa, koska en ole sitä tarvinnut.

Garmin Connectista saa näkyviin tietyn suoritustyypin tiedot, kuten kokonais- ja keskimatkan, aikaväleillä 7 pv, 4 vko ja 12 kk.

Forerunner 245 saa lisättyä reittejä (esim. itse suunniteltuja), mutta muistaakseni kellossa ei ole karttoja, joten navigointi on ns. "breadcrumb" -navigointia, eli kellossa näkyy viivalla reitti, mutta ei karttaa. Kartat löytyvät vasta kalliimmista malleista.

Mikäli päädyt vaihtamaan, niin Androidille löytyy ohjelma, jolla saa synkronoitua harjoitukset Polarista Garminiin parilla painalluksella. Tuohon meni muistaakseni ~5 min, kun synkronoi harjoitukset parin vuoden ajalta.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 792
Garminilla ei näytä olevan valmiita urheilu profiileita läheskään yhtä kattavasti kuin Polarilla. Saako urheilumuotoja tehtyä itse tai saako olemassa olevia uudelleen nimettyä? Ainakin suunnistus ja maastopyöräily olisi sellaisia, jotka koen tarpeelliseksi.
Urheilumuotoja saa kyllä tehtyä, mutta kun luot sen, niin joudut valitsemaan suorituksen tyypin valmiista listasta (juoksu, pyöräily, allasuinti, soutu jne.). Tämä tulee sitten Garmin Connectissa listoille suorituksen otsikoksi. Eli kun teen sinne Salibandyn, niin suorituksissa se näkyy aina minulla Juoksumattojuoksuna, koska olen tuon sinne urheilumuotoon joutunut valitsemaan kun sitä Salibandya ei siellä ole eikä sinne saa. Itse urheilumuodon nimen saa kyllä nimettyä Salibandyksi ja näkyy sillä kellossa, mutta Garmin Connectissa ei. Omalla kohdallani siis uudelleennimeän lähes jokaisen suoritukseni tietokoneella.

Tuossa on Garminilla täysin käsittämätön vika jonka olemassaoloa on vaikea ymmärtää. Muutenhan nämä on huippulaitteita.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Connect palvelu ja siitä synkkaus Stravaan. Connect on vähän kökkö käyttää stravaan verrattuna. Ilmaisella strava versiolla pärjää varsin pitkälle.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
Urheilumuotoja saa kyllä tehtyä, mutta kun luot sen, niin joudut valitsemaan suorituksen tyypin valmiista listasta (juoksu, pyöräily, allasuinti, soutu jne.). Tämä tulee sitten Garmin Connectissa listoille suorituksen otsikoksi. Eli kun teen sinne Salibandyn, niin suorituksissa se näkyy aina minulla Juoksumattojuoksuna, koska olen tuon sinne urheilumuotoon joutunut valitsemaan kun sitä Salibandya ei siellä ole eikä sinne saa. Itse urheilumuodon nimen saa kyllä nimettyä Salibandyksi ja näkyy sillä kellossa, mutta Garmin Connectissa ei. Omalla kohdallani siis uudelleennimeän lähes jokaisen suoritukseni tietokoneella.

Tuossa on Garminilla täysin käsittämätön vika jonka olemassaoloa on vaikea ymmärtää. Muutenhan nämä on huippulaitteita.
kiitos, tuo taisi vastata kysymykseeni. Haluaisin että pystyn loppuvuodesta palvelusta helposti tarkistamaan montako kertaa olen vuoden aikana käynyt suunnistamassa yms... Voisin toki vain käyttää polkujuoksu modea, mutta entä jos haluan lähteä muuten vain polkujuoksemaan? Treenien uudelleen nimeämiseen koneella joka kerta en myöskään ala.

Harmi että muuten hyvä tuote on rampautettu hieman tökeröllä portaalilla. Sama taitaa olla pitkälti myös Sunnon kanssa, uusimman Suunto5 mallin kanssa vanha Movescount ei ymmärtääkseni enää toimi joten tilanne on Garminiakin tökerömpi. Polarin Flow portaali ja urheilumuoto valikoima on omaan mieleeni, mutta laitteet ovat jääneet auttamatta jälkeen.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Onko porukalla kokemuksia Garminin laitteista ja Garmin Connect palvelusta? Omistan Polar M400 ja katsellut sille korvaajaa, ja Forerunner 245 näyttäisi hyvältä paketita. Garminilla ei näytä olevan valmiita urheilu profiileita läheskään yhtä kattavasti kuin Polarilla. Saako urheilumuotoja tehtyä itse tai saako olemassa olevia uudelleen nimettyä? Ainakin suunnistus ja maastopyöräily olisi sellaisia, jotka koen tarpeelliseksi.

Saako Garmin Connectista otettua vuosiraportit lajeittain, esim pyöräillyt kilometrit vuoden tai kuukauden aikana?

Forerunner 245 näyttää tukevain jonkin sortin navigaatiota, ja Connect portaalissa näemmä saisi importoitua reittejä. Pystyykö reitin synkronoimaan 245 ja käyttämään sitä esim pyörälenkillä navigaattorina?
Miksi ei Polarin Vantage M mallia jos etenkin Polar Flow on tähän asti miellyttänyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Onko porukalla kokemuksia Garminin laitteista ja Garmin Connect palvelusta?
Garmin Vivofit 2 ja Garmin Connect ei sitten millään enää halunnut toimia päikseen. Hajosiko sitten vuoden jälkeen sen bluetooth, kun se siitä niin kovin narisi..
Joka tapauksessa se manuaalinen tietojen päivitys oli hidasta.

Samoja kokemuksia kuin PCB:llä, että suoritteita sai nimetä tietokoneella uusiksi niistä nimettömistä. Garmin Connectissa oli sellaista ylimääräistä joutavaa tauhkaa, mutta ei yllätä kun on amerikkalainen ja jenkkisivustoillakin on monesti joutavaa tauhkaa.

Google Fit taitaa melkein toimia näihin kaikkiin niin esittelee erilaisina tilastoina suoritteita.
 
Viimeksi muokattu:

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 615
Riippunee käytöstä, lajeista yms. Yleisesti Garminin malliston parhaasta päästä.

Normaalin mallin halkaisijan (47 mm) vuoksi päädyin itse 5S-malliin.
Sählyyn, patikointiin yms. Itelle ei tuo koko haittaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Polar Ignite ollut viikon käytössä, ihan ok vehje. Tosin epäilyttää tuo ranteesta mittaus, ei taida oikein rekisteröidä korkeimpia sykkeitä.

Välillä näyttää fillaroidessa että syke on ylämäessä matalampi kuin sen jälkeisessä alamäessä.

Miten tuo mahtaa sykettä mittailla, ilmeisesti ottaa jotain näytteitä esim. 10sek välein tms?

Tuon mukaan kalorikulutuskin on helposti 3700kcal vaikkei suurempia suorituksia tekisikään.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 792
Polar Ignite ollut viikon käytössä, ihan ok vehje. Tosin epäilyttää tuo ranteesta mittaus, ei taida oikein rekisteröidä korkeimpia sykkeitä.

Välillä näyttää fillaroidessa että syke on ylämäessä matalampi kuin sen jälkeisessä alamäessä.

Miten tuo mahtaa sykettä mittailla, ilmeisesti ottaa jotain näytteitä esim. 10sek välein tms?

Tuon mukaan kalorikulutuskin on helposti 3700kcal vaikkei suurempia suorituksia tekisikään.
Kyllä kai se on ihan yleisesti tiedossa, että ranteesta mittaaminen ei ole tarkkaa nykytekniikalla. En osaa sanoa kumpi on ongelma, se että kello ei pysy paikallaan, vaiko se että ranteesta mittaaminen itsessään on vaikeaa vaikka kello olisi täydellisesti paikallaan.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
922
Vinkki: Jos ette ole tähän jo törmänneet niin DC Rainmaker -sivustolla on kattavat testit ja esittelyt miltei kaikista isojen valmistajien sykemittareista ja aktiivisuusrannekkeista.

Product Reviews | DC Rainmaker

Myös Youtube-kanava jos haluaa katsella videomuodossa.
DC Rainmaker
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
Ignitestä ei kokemusta (vielä) mutta M430 rannemittaus antaa samat lukemat kuin M400 vyöllä mutta viivettä on. Fillarilla joskus jo ehtii alamäkeen kun syke vielä näyttää ylämäkeä. Js tuo viive haittaa kannattaa hankkia se vyö. Ei ole iso investointi.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Fillarointi taitaa olla ranteesta mittaaville muutenkin haasteellinen laji. Se ajoasento.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Fillarointi taitaa olla ranteesta mittaaville muutenkin haasteellinen laji. Se ajoasento.
Tämä on täysin totta. Ranteen asento ja puristus voi huonontaa sitä. Lisäksi viileä iho minulla estää myös rannesykkeen toimintaa. Ja pyöräillessä se on monesti todella viileä.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
922
En ole koskaan käyttänyt ranteesta mittaavia sykemittareita (vielä), mutta jäänyt kuva että niitä täytyy pitää huomattavasti ylempänä kuin normaalia rannekelloa.
Eli noin 5cm ranteesta ylöspäin, jolloin ranteen taivuttaminen ei muuta kellon asentoa. Lisäksi oltava kohtuu jämäkästi kiinni että sensori pysyy kiinni ihossa, mutta ei kuitenkaan niin ettei veri kierrä.
Itse olen myös sen verran karvakäsi että pitäisi varmaan sheivata myös ennen moisen käyttöä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Ignitestä ei kokemusta (vielä) mutta M430 rannemittaus antaa samat lukemat kuin M400 vyöllä mutta viivettä on. Fillarilla joskus jo ehtii alamäkeen kun syke vielä näyttää ylämäkeä. Js tuo viive haittaa kannattaa hankkia se vyö. Ei ole iso investointi.
Sama juttu, M400:sta loikka M430 ja olin kyllä skeptinen. Mutta käytännössä samat lukemat molemmilla treenien jälkeen. Lajeina koripallo, salibandy, juoksu, pyöräily, crosstrainer.

Aika karvaiset kädet, samassa paikassa pidän kuin rannekelloakin. Kireälle toki pitää laittaa, mutta vähemmän toi mulla pätkii kuin sykevyöt.

Ennen hankintaa tuli luettua aika kasa arvosteluja ja vertailuja ja loppukaneettina suunnilleen kaikissa on, että jos treenin aikana on pakko nähdä täsmälleen samalla hetkellä oikea syke, niin sykevyö on parempi, mutta harrastajalle tolla nyt ei ole mitään merkitystä.
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
47
Suunto 5 huomenna 249€ Gigantin tarjouksessa.
Suunto 5 GPS urheilukello (musta) - Urheilukellot

Lienee ihan hyvä kello ominaisuuksiinsa nähden tuohon hintaan? Pääkäyttö itsellä pyöräilyssä, joten erillinen sykevyö kannattaa hommata?
Kellohan on todella pätevä, mutta Suunnon päätös luopua omasta Movescountistaan ja siirtyä kehitysvaiheessa olevaan Suunto Appiin (Sports tracker) on käsittämätön ratkaisu. Olin tänään yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse kun 2vk ei vastattu sähköpostiin. Tiedustelin mikä heidän palvelu konsepti tulee tulevaisuudessa olemaan. Juuri mitään ei kerrottu mihin suuntaan ja milloin Suunto Appia tullaan kehittämään. Kirjasivat kyllä kaikki ominaisuudet ylös mistä narisin mm. perusdata kuvaajineen puuttuu Suunto Appsista, mutta löytyy Movescoutista. Lupasivat lähettää nämä kehitystiimille.
Oma kelloni lähtee palautukseen. En viitsi jäädä odottelemaan mahdollisia päivityksiä ja parannuksia tähän uuteen palveluun, kun Movescout ajetaan alas 2020. Varsinkin kun lupaukset olivat varsin tyhjiä "Mitään ei voida kertoa ennen kuin tästä tulee virallinen tiedoite/päivitys."
Toivottavasti Polar Vantage M ajaa asiansa. Harmittaa että ostanut sitä Gigantin tarjouksesta hintaan 199e vaan päädyin Suunnon Spartan Traineriin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Jos yhtään haluaa kunnollisia lukemia rannemittareista, niin niitä täytyy pitää muutama sentti ranneluiden ylä- eli kyynärpään puolella, ja kireällä. Ei normaalissa rannekellopaikassa ja
-kireydessä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Mahtaakohan tuo Polar Ignite nyt tunnistaa H10 sykevyötä vai ei, näyttää sen yhdistetyissä laitteissa (vaikkei vyön potikka olisi kiinni) muttei anna yhdistää vaan herjaa vaan.

Juoksin pikku lenkin ja laitoin samalla myös puhelimesta Polar Beat mittaamaan, Igniten ja Beatin sykkeissä ei ollut kuin muutama biitti eroa, eikä Flow ohjelmaan tullut kuin yksi syöte ja se on Ignitestä eikä Beatista. Tosin kulutuksessakin oli eroja joten näyttää ettei jaa samaa tietoa tai sitten Ignite ja Beat tulkitsee vähän erilailla sykettä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
79
Pitäisi polar M400 tilalle hommata uusi urheilukello. Olen katsellut Vantage M ja Ignite malleja. Ignite ilmeisesti uudempi malli? Kumpikohan olisi parempi? Vantage ainakin 70€ kalliimpi
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
116
Pitäisi polar M400 tilalle hommata uusi urheilukello. Olen katsellut Vantage M ja Ignite malleja. Ignite ilmeisesti uudempi malli? Kumpikohan olisi parempi? Vantage ainakin 70€ kalliimpi
Ignite on uudempi kuin Vantage. Vantage on suunnattu enemmän ammattimaisempaan tekemiseen ja sisältää multisport-ominaisuudet. Ignite on ehkä enemmänkin fitness- ja harrastelijakäyttöön suunnattu kikotin. Vantageen tulee viimeistään lokakuun isossa päivityksessä kaikki muut Igniten ominaisuudet paitsi FitSpark. Se kumpi on parempi riippuu ihan käyttötarkoituksesta.

Siitä vertailemaan ominaisuuksia ja peilaamaan omiin tarpeisiin: | Polar Suomi
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Lajina nyt kesäreeninä pyöräily ja juoksu. n. 40kilsan maantiefillari- lenkkejä tullut vedettyä ja 10kilsan juoksuja. Salibandy on laji mitä harrastan, mutta siellä tuota ei uskalla varmastikaan pitää ellei ranteeseen laitettavan hikinauhan alle saa laitettua iskuilta piiloon..


Kiitos kattavasta vastauksesta. :tup: Tuosta Loopista oon kyllä kuullut paljon hyvää..
Loop on edullinen, mutta älyominaosuuksia siinä ei käytännössä ole (loop 2:ssa on kyllä värinä). Riippuu ihan bidjetista, mutta tuollaisella repertuaarilla suosittelisin jotakin kunnollista ranneketta ja siihen vielä kaveriksi edullinen bluetooth sykevyö.

Itsellä on ollut lähes kaikki mallit ja nyt ranteessa kulkee Fenix 5, ensimmäinen kello johon olen ollut tyytyväinen. Tämä on toki vieläkin aika tyyris, mutta perusteluna voi ajatalla kannattaa miettiä tuleeko rumaa kelloa pidettyä vaikka arkivaatteiden kaverina, puvun kanssa tms. Ja sitten vielä toimivuus ja kestävyys.

Polarin halvimmillakin malleilla pääsee kivasti alkuun ja nuo a300, a360/a370, m400 ovat nekin kelpo vaihtoehtoja. Ranteesta ei saa luotettavaa sykettä pyöräillessä tai punttia nostettaessq, siksi suosittelen sykevyötä. Leposykkeen mittaa melkein mikä vain rannesykemittarikin suht "luotettavasti"

Edit. Hobor ja xiaomi eivät tue sykevyötä, siksi en suosittele niitä kuin aktiivisuusmittareiksi, en siis urheiluun
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 631
Polarin halvimmillakin malleilla pääsee kivasti alkuun ja nuo a300, a360/a370, m400 ovat nekin kelpo vaihtoehtoja. Ranteesta ei saa luotettavaa sykettä pyöräillessä tai punttia nostettaessq, siksi suosittelen sykevyötä. Leposykkeen mittaa melkein mikä vain rannesykemittarikin suht "luotettavasti"
Minulla oli ensin Polar M400, jonka päivitin talvella uudempaan M430:een. Jälkimmäisessä on siis sykkeen mittaus ranteesta, eikä tarvitse aina viritellä sitä erillistä sykevyötä, vaikka sitä voi toki halutessaan käyttää edelleenkin. M430 on toiminut ihan hyvin myös uidessa. En ole huomannut omassa käytössä sykkeiden mittauksissa mitään mainittavia puutteita vyöhön verrattuna. Lajeina ovat olleet pääsääntöisesti pyöräily, uinti, kävely/juoksu ja kuntosali.

Jos joku tarvitsee, niin minulla on tuossa ylimääräisenä edelleen se M400, jonka voin myydä vaikka 50 eurolla sykevyön kanssa. Privana vaan viestiä, jos kiinnostaa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Minulla oli ensin Polar M400, jonka päivitin talvella uudempaan M430:een. Jälkimmäisessä on siis sykkeen mittaus ranteesta, eikä tarvitse aina viritellä sitä erillistä sykevyötä, vaikka sitä voi toki halutessaan käyttää edelleenkin. M430 on toiminut ihan hyvin myös uidessa. En ole huomannut omassa käytössä sykkeiden mittauksissa mitään mainittavia puutteita vyöhön verrattuna. Lajeina ovat olleet pääsääntöisesti pyöräily, uinti, kävely/juoksu ja kuntosali.

Jos joku tarvitsee, niin minulla on tuossa ylimääräisenä edelleen se M400, jonka voin myydä vaikka 50 eurolla sykevyön kanssa. Privana vaan viestiä, jos kiinnostaa.
Hyvä hinta! Uutena tällä hetkellä M400 on 135e sykevyöllä (väri sininen)
Polar GPS-urheilukello M400 (HR)
M430 on toki parempi kello ja itsellä oli sekin, mutta rannesykemittaus ei ole virheetön siinä tai Garmin Fenixissä (itseasiassa molemmissa tarkkuus on samaa luokkaa), varsinkaan intervalleissa tai saliharjoittelussa. Aika hyvään hintaan M430:kin saa jo.
P.S. en ole saanut optisella sensorilla sykettä näkymään yli 170:n vaikka intervalleissa se kyllä nousee yli 180:n...
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
85
Hyvä hinta! Uutena tällä hetkellä M400 on 135e sykevyöllä (väri sininen)
Polar GPS-urheilukello M400 (HR)
M430 on toki parempi kello ja itsellä oli sekin, mutta rannesykemittaus ei ole virheetön siinä tai Garmin Fenixissä (itseasiassa molemmissa tarkkuus on samaa luokkaa), varsinkaan intervalleissa tai saliharjoittelussa. Aika hyvään hintaan M430:kin saa jo.
P.S. en ole saanut optisella sensorilla sykettä näkymään yli 170:n vaikka intervalleissa se kyllä nousee yli 180:n...
Optinen sensori ei ole millään merkillä lähellekään niin hyvä kuin sykevyö. Itselläkin on nyt Polar Vantage M kun tuli käytettyä se Gigantissa ja Powerissa ollut 179€ tarjous enkä katunut ole M400:n jälkeen... Salille laitan edelleen sykevyön yhden kerran testin jälkeen - puristavat otteet ja rannemittaus eivät vain toimi, sykevyöllä toimii varmemmin ja nopeammin. Lenkit ja pyöräilyt menevät sitten hienosti ilman sykevyötä kun muistaa vaan nostaa kellon ranteesta ylemmäs, jotta pysyy tiukassa ja ihoa vasten kunnolla.

Hyvä kello, 6/5.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 099
Mahtaakohan tuo Polar Ignite nyt tunnistaa H10 sykevyötä vai ei, näyttää sen yhdistetyissä laitteissa (vaikkei vyön potikka olisi kiinni) muttei anna yhdistää vaan herjaa vaan.

Juoksin pikku lenkin ja laitoin samalla myös puhelimesta Polar Beat mittaamaan, Igniten ja Beatin sykkeissä ei ollut kuin muutama biitti eroa, eikä Flow ohjelmaan tullut kuin yksi syöte ja se on Ignitestä eikä Beatista. Tosin kulutuksessakin oli eroja joten näyttää ettei jaa samaa tietoa tai sitten Ignite ja Beat tulkitsee vähän erilailla sykettä.
Toimii H10. Kastele vyö kunnolla niin saa yhteyden kun alat treenaan.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 589
Taidan hakea tuon igniten gigantista testiin. Voihan sen palauttaa sitten jos ei olekkaan tyytyväinen.
Pari viikkoo itellä ollu, hyvin on ainaki voimanostotouhuissa ja kevyessä ulkoliikunnassa pelannu. Muistaa vaan pitää tarpeeks ylhäällä forkussa ettei saa runtua mavessa/penkissä. Sillon tuppaa heittämään väärät lukemat. Eli kyynärluun nupista sormen-parin paksuuden verran ylöspäin, ettei rannesiteet työnny kellon alle tms.

Yöllä vähä niin ja näin, monesti heränny vasen käpälä puutuneena jos toi kiristäny vaikka löysälle laittanukin... Mulla silikonirannekeversio. Ei ainakaan paranna unenlaatuu tuo ranteeassa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
P.S. en ole saanut optisella sensorilla sykettä näkymään yli 170:n vaikka intervalleissa se kyllä nousee yli 180:n...
Mulla menee M430:llä kyllä yli 190 mittariin. Toki puhutaan salibandystä, jossa vaihdon pituus on reilu minuutti. Ei ole tullut kyllä kurkittua kuinka nopeasti se tonne nousee.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Mulla menee M430:llä kyllä yli 190 mittariin. Toki puhutaan salibandystä, jossa vaihdon pituus on reilu minuutti. Ei ole tullut kyllä kurkittua kuinka nopeasti se tonne nousee.
Oletettavasti pystyt olemaan noilla sykkeillä pidempään kuin minä, joten mittari ehtii reagoimaan :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Mielenkiinnosta kyselen että olisiko millään mahdollista mitata/tilastoida liikuttua matkaa jalkapallopelissä? Varmaan joku GPS-ranneke osaisi mutta entäs sitten kun siirrytään syksyyn ja sisälle ja lajiksi vaikka salibandyn? Onko mitään mahdollisuutta saada mitattua liikuttua matkaa, nopeutta yms järkevästi? Reaaliajassa ei tätä tarvitse pystyä sentään tekemään vaan jälkikäteen näkeminen riittää!
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Mielenkiinnosta kyselen että olisiko millään mahdollista mitata/tilastoida liikuttua matkaa jalkapallopelissä? Varmaan joku GPS-ranneke osaisi mutta entäs sitten kun siirrytään syksyyn ja sisälle ja lajiksi vaikka salibandyn? Onko mitään mahdollisuutta saada mitattua liikuttua matkaa, nopeutta yms järkevästi? Reaaliajassa ei tätä tarvitse pystyä sentään tekemään vaan jälkikäteen näkeminen riittää!
Aika huonosti. Askeleiden perusteella saa tehtyä/automaattisesti matka-arvion, ei muuten. Mikäli olisi hallissa erillislaitteet tuohon, niin olisihan se teknisesti mahdollista...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 190 935
Jäsenet
70 768
Uusin jäsen
Craft Bear

Hinta.fi

Ylös Bottom