Sykemittarit ja aktiivisuusrannekkeet urheilukäytössä

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Talvi tuli ja maassa on lumikerros. Garminin kellon kaikkien mahdollisien ominaisuuksien lisäksi kaipaisin ymmärrystä alustan liukkaudesta ja sen vaikutuksesta suorituskykyyn. Juoksukunto ja vo2max on jälleen kellon mielestä laskusuunnassa, kun laite ei ymmärrä että askellus ei ole liukkaalla mahdollisesti hieman upottavalla ja paakkuisella alustalla yhtä tehokasta kuin sulalla.
Mulla on ensimmäinen Garminin kello ollut viime keväästä asti käytössä ja en ole huomannut mitään muutosta V02 -arvossa. Juostua on tullut saman ohjelman mukaisesti kesällä ja nyt talvella. Ainut muuttuja oikeastaan on ollut keli ja vaatetuksen lisääntyminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6
Minkä laatuisia nuo garminin fenix/epixissä mukana tulevat kartat ovat? Saako saman tyyppistä tasoa kuin maastokartat-sovelluksesta? Jos jollakin olisi linkata tai laittaa esimerkkikuvia perus metsämaastosta polkuineen niin saisi vähän käsitystä mihin tuo riittää. Onko joku esim suunnistanut näillä rasteja?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Minkä laatuisia nuo garminin fenix/epixissä mukana tulevat kartat ovat? Saako saman tyyppistä tasoa kuin maastokartat-sovelluksesta? Jos jollakin olisi linkata tai laittaa esimerkkikuvia perus metsämaastosta polkuineen niin saisi vähän käsitystä mihin tuo riittää. Onko joku esim suunnistanut näillä rasteja?
Täältä löytyy Epix Pro, mutta ei ole kauheasti tullut vielä käytettyä karttoja. Latasin kuitenkin kelloon myös nuo viralliset maastokartat eli ihan hyvä tietää, että nekin saa sinne tonttirajoineen.

 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Minkä laatuisia nuo garminin fenix/epixissä mukana tulevat kartat ovat? Saako saman tyyppistä tasoa kuin maastokartat-sovelluksesta? Jos jollakin olisi linkata tai laittaa esimerkkikuvia perus metsämaastosta polkuineen niin saisi vähän käsitystä mihin tuo riittää. Onko joku esim suunnistanut näillä rasteja?
Ei nuo vakiokartat kovin kummosia ole, mutta kuten yllä mainittu niin nuo MML:n maastokartat saa myös ladattua.

Suunnistamiseen tarvitsee toki aina suunnistuskartan kun eihän perus maastokartan tarkkuus siihen riitä.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
MML maastokarttaa vielä trailmaps overlay niin näkyy kaikki Suomen polut, jopa sellaiset mitkä kehkeytyneet esim. peurojen kulkuväyliksi ja ei näytä edes poluilta jossain ihan keskellä puskaa.


Mut joo ei ne suunnistuskarttaa korvaa. Mut jos ny marjassa tai kävelemäs käy niin helposti pärjää ja voi katella vähä mistä kantsii mennä tai mistä pääsee pois... FR955 itsellä ja kaipais lähinnä pinch-zoomia ja scrollia mikä noista uutuuksista löytyy.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
50
Minkä laatuisia nuo garminin fenix/epixissä mukana tulevat kartat ovat? Saako saman tyyppistä tasoa kuin maastokartat-sovelluksesta? Jos jollakin olisi linkata tai laittaa esimerkkikuvia perus metsämaastosta polkuineen niin saisi vähän käsitystä mihin tuo riittää. Onko joku esim suunnistanut näillä rasteja?
Kesällä latasin maastokartat fenix 7s kellolle. Tässä on muita kelloja pienempi resoluutio ettei ole suunnistamiseen mikään paras vaihtoehto. Marjareissuilla käytin suunnistamiseen ja ainakin omaan käyttöön on ollut ihan riittävä. Myös metsässä pyöräillessä olen joskus käyttänyt pikaiseen vilkaisuun omasta sijainnista. Tällä hetkellä pyöräilykäyttöön on suunnitelmissa jonkun garmin edgen hankkiminen.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
Kiitos vastauksista. Sitten vaan tarjouksia odottelemaan!
Jos et aio kaltoinkohdella kelloa / lyödä kättäs mihinkään eli ei haittaa lasin koholla oleminen, niin FR965 on sama 454*454 reso ja amoled kuin Epix pro 51 mm.



Tota FR965 saanut vähän käytettynä 400-500 € ja uutenakin 628 €. Toki siinä on vanha elevate V4-sensori, mut ei sillä tavan kuntoilijalle mitään eroa ole. Akunkesto FR-sarjassa tähtitieteellisen hyvä (on se Epixissäkin). Sillain "karttakäyttöön" potentiaalisimmat ehdokit imo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 108
Julkaisun aikaan (ehkä 2017) ostettu Polar H10 on alkanut sekoilemaan sykkeen kanssa (näyttää satunnaisesti aivan liian alhaista), vaikka kostutus, tiukkuus ja paristo ovat kunnossa. Osaisitteko sanoa todennäköisyyttä voiko kyseessä olla pelkän vyöosan loppuun kuluminen kun on kuitenkin ärsyttävän kallis (koko uusi mittari vöineen 75 euroa ja vyö 35 euroa)?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Julkaisun aikaan (ehkä 2017) ostettu Polar H10 on alkanut sekoilemaan sykkeen kanssa (näyttää satunnaisesti aivan liian alhaista), vaikka kostutus, tiukkuus ja paristo ovat kunnossa. Osaisitteko sanoa todennäköisyyttä voiko kyseessä olla pelkän vyöosan loppuun kuluminen kun on kuitenkin ärsyttävän kallis (koko uusi mittari vöineen 75 euroa ja vyö 35 euroa)?
Vyöosa on kulutustavaraa. Ihme että noin pitkään kestänyt, yleensä nuo happanee puolet lyhyemmässä ajassa.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
Julkaisun aikaan (ehkä 2017) ostettu Polar H10 on alkanut sekoilemaan sykkeen kanssa (näyttää satunnaisesti aivan liian alhaista), vaikka kostutus, tiukkuus ja paristo ovat kunnossa. Osaisitteko sanoa todennäköisyyttä voiko kyseessä olla pelkän vyöosan loppuun kuluminen kun on kuitenkin ärsyttävän kallis (koko uusi mittari vöineen 75 euroa ja vyö 35 euroa)?
Laitteen voi myös resetoida tehdasasetuksiin (ja vetaista sen jälkeen firmispäivityksen)

  1. Poista paristo.
  2. Paina metallineppareita, joilla sensori kiinnitetään kiinnitysvyöhön, sormillasi vähintään 10 sekunnin ajan.
  3. Odota 30 sekuntia ja aseta paristo takaisin paikalleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 108
Laitteen voi myös resetoida tehdasasetuksiin (ja vetaista sen jälkeen firmispäivityksen)

  1. Poista paristo.
  2. Paina metallineppareita, joilla sensori kiinnitetään kiinnitysvyöhön, sormillasi vähintään 10 sekunnin ajan.
  3. Odota 30 sekuntia ja aseta paristo takaisin paikalleen.
Menin ja tilasin kalliihkon vyön, katsotaan korjaantuuko sillä. Sai kivan värisenkin valittua, hyöty tosin vähän kyseenalainen ku ei ole tullut ilman paitaa liikuttua...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
56
Tässä tarvis vähän kokemuksia.
Mulla on nyt muutaman vuoden vanha Polar ignite. Muuten olen tykännyt, mutta iän myötä alkaa akun kesto olemaan melko huono.
Itelle ihan riittävät ominaisuudet.
Korvaajaksi olen ajatellut garmin instinct 2 solaria. Onko tuo mistään kotoisin ja onko tuosta aurinkokennosta mitään iloa akun kestoa ajatellen?
Muuten varmaan ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä ku tuo ignite.
Urheillessa käytän sykevyötä tarkemman sykemittauksen takia.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Koitin Googlettaa ongelmia mutten löytänyt mitään.

Äidillä on käytössä Suunto Peak 5 ja yhdessä päivässä vetää 100% - > 50% akun vaikka ei tee harjoituksia.
Tuntuu aika hurjalta, mutta onko tiedossa jollain vastaavaa vikaa/ominaisuutta?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
194
Koitin Googlettaa ongelmia mutten löytänyt mitään.

Äidillä on käytössä Suunto Peak 5 ja yhdessä päivässä vetää 100% - > 50% akun vaikka ei tee harjoituksia.
Tuntuu aika hurjalta, mutta onko tiedossa jollain vastaavaa vikaa/ominaisuutta?
Kuinka vanha kello? Kuulostaisi siltä, että akku on entinen.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
63
Tässä tarvis vähän kokemuksia.
Mulla on nyt muutaman vuoden vanha Polar ignite. Muuten olen tykännyt, mutta iän myötä alkaa akun kesto olemaan melko huono.
Itelle ihan riittävät ominaisuudet.
Korvaajaksi olen ajatellut garmin instinct 2 solaria. Onko tuo mistään kotoisin ja onko tuosta aurinkokennosta mitään iloa akun kestoa ajatellen?
Muuten varmaan ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä ku tuo ignite.
Urheillessa käytän sykevyötä tarkemman sykemittauksen takia.
Minulla on ollut pari vuotta käytössä jos siis kyse tosiaan tästä eikä X-mallista. Omat kohdatut haaasteet on kellon pienen pieni muistimäärä joka rajaa osan kellotauluista pois (ja ymmärtääkseni haastetta niiden kehittäjille). Siellä kuitenkin on ihan hyvin saatavilla kellotauluja.
Omilla asetuksilla akku kestää noin 1-2 viikkoa, käytössä unenseurantaa, jatkuvaa sykkeenseurantaa ja mitä muuta niitä oli (stressit, bodybatteryt, harjoitteluvalmius ainakin), se happitason seuranta on pois. Koska tässä on niin pitkä tuo akunkesto (imo) niin aurinkovoimaa en osaa arvioida kuinka paljon on tullut lisää tunteja/päiviä. (Lisäyksenä se että, lämpöherkkänä pyrin mimimoimaan suorassa paahteessa vietetyn ajan, mutta kyllä seuranta näyttää kesällä päivittäin latauspalkkeja aurinkotehoa seuratessa en vaan osaa sanoa miten käytännössä näkyy kestossa.)

Olen havainnut, nyt useiden käyttöjärjestelmäpäivitysten jälkeen että käyttö on hieman tahmeampaa kuin alussa, ominaisuuksia on toki vuosien varrella tullut lisää.
H10 sykevyön kanssa pelaa ihan nätisti yhteen, ilman tätä kannattaa jättää seuranta vain juoksu, pyöräily, kävely tyyppisiin. Saliharjoittelussa ilman sykevyötä tulee välillä leposykkeitä matalampia tuloksia välillä ja korkeimmat piikit jää pois.

Tämän kanssa täytyy huomioida, että jos on tottunut kosketusnäyttöön niin paluu painikkeiden käyttön ainoana navigointitapana voi vaatia pienen opettelun, en vieläkään muista kaikkia toimintoja pitkien painallusten takana :D

Tässä nyt pikaisesti omia mietteitä. Kysy lisää jos puhuttiin samasta laitteesta ja jotain jäi askarruttamaan, pyrin vastaamaan parhaan mukaan :giggle:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 264
Tässä tarvis vähän kokemuksia.
Mulla on nyt muutaman vuoden vanha Polar ignite. Muuten olen tykännyt, mutta iän myötä alkaa akun kesto olemaan melko huono.
Itelle ihan riittävät ominaisuudet.
Korvaajaksi olen ajatellut garmin instinct 2 solaria. Onko tuo mistään kotoisin ja onko tuosta aurinkokennosta mitään iloa akun kestoa ajatellen?
Muuten varmaan ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä ku tuo ignite.
Urheillessa käytän sykevyötä tarkemman sykemittauksen takia.
Mä olen Instinct 2 Solarista tykännyt paljon. Näissä on kyllä muutenkin niin hyvä akunkesto, että se Solar on ehkä vähän turha, mutta jos tulee vietettyä kesällä paljon aikaa auringossa, niin kyllä se toiminta-aikaa lisää. Jos taas päivät menee toimistolla ja illat kotona, niin tuskin huomaa hyötyä.

Olen aiemminkin täällä kirjoittanut, että nappuloihin totuin nopeasti ja toiminnot löytyy helposti. Ei ole ikävä älykellomaisempaa laitetta kosketusnäytöllä. Instinct on ulkonäöstään huolimatta kevyt, ellei peräti lähes huomaamaton, ranteessa. Uniseuranta ei ehkä ole yhtä tarkka kuin aiemmassa älykellossani, eikä Garmin esimerkiksi päiväunia kovin herkästi tallenna minään erillisenä unisuorituksena. Päivittää kyllä Body Batterya jne.

Erityistä plussaa siitä, että tuskin menee rikki juuri missään ja näytön näkee hyvin selvästi keskellä kesää auringossakin. Miinusta ehkä siitä, että Garmin Connectissa ei voi luoda omia saliliikkeitä, mikäli joku puuttuu listalta. Silloin valitsee lähimmän ja kirjoittaa suorituksen tietoihin, mitä tuli oikeasti tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
56
Kiitoksia vastauksista. Vaikuttaa, että hyvä laite tuli elisalta tilattua.
Posti toikin tuon instict 2 solarin tänään. Ei kyllä ole yhtään kosketusnäyttöä ikävä. Päin vastoin. Mukava että voi hanskat kädessä käyttää. Polar H10 oli helppo liittää kelloon.
Ulkona tulee aika pitkälti työskenneltyä, niin keväämmällä sitten näkee et miten tuo lataa auringosta. Talvellahan tuo jää aika hyvin vaatteiden alle piiloon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Täällä nyt kova pohdinta otanko käyttöön tilatun ja toimitetun Polarin Vantage V3. Ehdin hankkia tuon siis Vantage M2 tilalle, joka ei meinannut enää käynnistyä (jäi jonkinlaiseen looppiin), mutta tokeni sitten kuitenkin kun teki virtapainikeresetin. Teki toki nyt tuon saman jo toista kertaa parin viikon sisään ja tuossa samassa jumittelussa aina nollannut myöskin asetuksensa. Ehkä odottelen tuon ainakin reilu viikon ja, jos tämä nykyinen toimii tämän aikaa, niin palautan tuon tilatun ja hankkii sitten joskus tulevaisuudessa tarjouksista korvaavan, nyt tuosta joutuisi kustantamaan kuitenkin täyden hinnan (650e H10 vyön kanssa, sai tuon OH1+ -sensorin kaupan päälle). Tällä nykyisellä kuitenkin pärjännyt omassa käytössä ihan hyvin; toki tuo uusi tuntui käteen selvästi paljon paremmalta muotonsa puolesta ja olisi nätimpikin.
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
470
Onkohan markkinoilla yhtään vaihtoehtoa urheilukelloksi jos ei halua lähettää kaikkea sen dataa nettiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Onkohan markkinoilla yhtään vaihtoehtoa urheilukelloksi jos ei halua lähettää kaikkea sen dataa nettiin?
Voithan käyttää vaikka Polarin kelloa niin ettet koskaan parita sitä niiden pilvipalveluun (Flow). Silloin data on pelkästään kellolla ja tarkastelet tietoja vain siitä. Vai haluatko kellon ja palvelut mutta et halua antaa mitään tietoa nettiin (eli sinne palveluun)?
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
470
Voithan käyttää vaikka Polarin kelloa niin ettet koskaan parita sitä niiden pilvipalveluun (Flow). Silloin data on pelkästään kellolla ja tarkastelet tietoja vain siitä. Vai haluatko kellon ja palvelut mutta et halua antaa mitään tietoa nettiin (eli sinne palveluun)?
Taitaa olla tyhjä fantasia että olisi nykypäivänä olemassa vaihtoehto, että kaikki se tieto pysyisi omissa laitteissa, mutta haluan kumminkin käydä optiot läpi. Jos tavoitteena on ensisijaisesti syke- ja askelseuranta niin ihmettelen kyllä miksi se pilvipalvelu on pakollinen. Pelkkiä askelmittareita löytyy amazonista parilla kympillä mutta niiden sykeseurannoille voi varmaan viitata kinttaalla.

Mitään minkä dataan pystyy luottamaan sykkeen seurannassa ei taida olla oikein muilla kuin Garminilla, Coroksella, Suunnolla ja Polarilla ja kaikilla on käytössä jokin pilvipalvelu.

Kyllähän tuo palautumisen seuranta numeroita murskaavana nörttinä vähän houkuttaa niin joutuuko tässä myymään periaatteensa. Puhelimessa ei tällä hetkellä ole mitään google playtä niin en tiedä onnistuuko edes sen kautta linkittäminen mihinkään edellä mainituista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 111
Taitaa olla tyhjä fantasia että olisi nykypäivänä olemassa vaihtoehto, että kaikki se tieto pysyisi omissa laitteissa, mutta haluan kumminkin käydä optiot läpi. Jos tavoitteena on ensisijaisesti syke- ja askelseuranta niin ihmettelen kyllä miksi se pilvipalvelu on pakollinen. Pelkkiä askelmittareita löytyy amazonista parilla kympillä mutta niiden sykeseurannoille voi varmaan viitata kinttaalla.

Mitään minkä dataan pystyy luottamaan sykkeen seurannassa ei taida olla oikein muilla kuin Garminilla, Coroksella, Suunnolla ja Polarilla ja kaikilla on käytössä jokin pilvipalvelu.

Kyllähän tuo palautumisen seuranta numeroita murskaavana nörttinä vähän houkuttaa niin joutuuko tässä myymään periaatteensa. Puhelimessa ei tällä hetkellä ole mitään google playtä niin en tiedä onnistuuko edes sen kautta linkittäminen mihinkään edellä mainituista.
Jos se niin hirveästi pelottaa että ne sun syketiedot on siellä palvelussa niin et vain käytä niitä. Laitat vaikka sen uusimman Polarin V3 Vantage mikälie ja käytät sitä vain kellona. Siinä pitäisi minun mielestä silti toimia kaikki palautumisen seuranta, unijutut, harjoituskuormitus ynnä muut fiitserit. Ei tietenkään niin hienosti mitä puhelimen näytöltä katsoen, mutta kyllä ne kaikki toimii. Vaarana tietenkin että joku glitch tulee kelloon (akku paskaksi tjms bugi) ja kaikki data katoaa.
 
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
77
Onkohan markkinoilla yhtään vaihtoehtoa urheilukelloksi jos ei halua lähettää kaikkea sen dataa nettiin?
Macille on Rubitrack niminen softa, johon pystyy garmineista lataamaan suoritukset suoraan. Pilvipalvelua ei tarvita. En tiedä löytyykö muille käyttöjärjestelmille vastaavaa.
Garminin asetuksia pystyy myös säätämään ilman pilvisovellusta.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
Voihan Garminiakin/Polaria käyttää ns. offline ja ladata datat vaikka tietsikalle omaan analyysiin halutulle työkalulle tai Excelille. Toki aika perkeleellinen vaiva analysoida dataa vs. Connect/Flow. Pitkän aikavälin juttuja aika hankala/mahdoton kattoa kellostakaan...

Ja tosiaan, Flow-historianhan saa siirrettyä helposti myös Garmin Connectiin. Toisinpäin en tiiä onko niin helppoa.
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
470
Macille on Rubitrack niminen softa, johon pystyy garmineista lataamaan suoritukset suoraan. Pilvipalvelua ei tarvita. En tiedä löytyykö muille käyttöjärjestelmille vastaavaa.
Garminin asetuksia pystyy myös säätämään ilman pilvisovellusta.
Pikaselailulla näytti olevan ainoa aktiivinen tämänkaltainen projekti, mutta harmillisesti ei ole Applen tietokonetta. Vaihtoehtoina löytyi Turte sport joka on hylätty 2017 ja Pytrainer joka näyttää olevan jollain tasolla ylläpidetty kunhan vaan gpx- ja muut tiedostot saa laitteesta ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Rupesin miettimään että tuleeko esim. Garminilla mitään lisädataa pilvestä, vai tapahtuuko kaikki analysointi kellossa itsessään? Siellähän on aika paljon sitä Firstbeatin terveys- ja kuntomittarointia, mutta ehkäpä nämä on integroitu siihen kelloon suoraan ja Connect on vain synkkauspalvelu. Onko jotain sellaista mikä tulisi yön yli tai viikkojen välillä jotenkin lisänä, jos on datayhteys pilveen?
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
15
Ja tosiaan, Flow-historianhan saa siirrettyä helposti myös Garmin Connectiin. Toisinpäin en tiiä onko niin helppoa
Oliko tähän jossain ohjetta? Olisi tulossa siirtyminen Polarista Garminiin ja kiinnostaisi saada historiat Connectiin. Nopeasti mitä olen googlaillut niin olen jäänyt käsitykseen että Garmin on poistanut mahdollisuuden importata sinne muilla laitteilla tallennettuja harjoituksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 108
Oliko tähän jossain ohjetta? Olisi tulossa siirtyminen Polarista Garminiin ja kiinnostaisi saada historiat Connectiin. Nopeasti mitä olen googlaillut niin olen jäänyt käsitykseen että Garmin on poistanut mahdollisuuden importata sinne muilla laitteilla tallennettuja harjoituksia.
En ole hetkeen näitä selvitellyt ja ilmainenkin tapa voi olla, mutta jos Android-laite löytyy ja raaskii käyttää pari euroa kertaluontoisesti niin SyncMyTracks-nimisellä softalla onnistuu hetkessä. Hankin sen joskus itselleni kun halusin siirtää Polarista Sports Trackeriin, toimii todella monen alustan kanssa ristiin mukaan lukien Garmin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
Oliko tähän jossain ohjetta? Olisi tulossa siirtyminen Polarista Garminiin ja kiinnostaisi saada historiat Connectiin. Nopeasti mitä olen googlaillut niin olen jäänyt käsitykseen että Garmin on poistanut mahdollisuuden importata sinne muilla laitteilla tallennettuja harjoituksia.
Kato mun viesti tästä ketjusta. Vetasee ilmaisen konvertterin kautta vaan vai pitikö se Polari synkata eka Stravaan tms. että toimi ilmaisena ilman jotain parin egen maksua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
140
Oliko tähän jossain ohjetta? Olisi tulossa siirtyminen Polarista Garminiin ja kiinnostaisi saada historiat Connectiin. Nopeasti mitä olen googlaillut niin olen jäänyt käsitykseen että Garmin on poistanut mahdollisuuden importata sinne muilla laitteilla tallennettuja harjoituksia.
Polarin tiliasetuksista voi ladata kaikki tiedot:


Ladattu tiedosto puretaan ja sieltä löytyy mm. kaikki suoritukset (training session) omina tiedostoinaan. Nämä suoritukset voi konvertoida fit-tiedostoiksi tällä konvertterilla:


Fit-tiedostot voi sitten importoida Garmin Connectin web-versiossa Garminin suorituksiksi.


Näin saadaan siis suoritukset Garmin Connectiin. Mitään aktiivisuus- tai unidataa tms. ei voi Polarin ja Garminin välillä siirtää.

Siirryin alkuvuodesta Garminin leiriin ja siirsin juuri parisen tuhatta Polar-suoritusta (vuosilta 2017-2023) tällä metodilla Garmin Connectiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.02.2019
Viestejä
71
Polar Pacer Pron ranneke hajosi vajaan kahden vuoden jälkeen. "Pehmuste" on irti ja pidikelenkki katkesi. Vähän pettynyt - myös siihen että vuoden takuu eli viesti oli: osta uus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 108

Olin katsellut tällaista kun Garminin kumihihnan solki silloin tällöin hankaa ihoa. En viitsinyt normaalihinnalla aiemmin ostaa mutta nyt kun oli pienessä tarjouksessa niin kävin hakemassa. Kallis silti, mutta ensituntumalta erittäin mukava eikä ole ylimääräisiä osia painamassa rannetta. Kallis on silti ja Amazonista tai eBaysta saisi varmaan kopion halvemmalla mutta testataan nyt tätä.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
37
Osaisiko joku täällä sanoa onko sykevyöni menossa huonoksi vai voisiko olla softaongelmaa? Polar H10 on nyt muutamalla lenkillä temppuillut kummasti, että n. 5 minuutin juoksun jälkeen syke pomppaa n. 170-180 bpm n. 30 sekunniksi ja sitten palautuu normaaliksi loppulenkin ajaksi. Muuta häiriötä ei tunnu olevan kuin tuo samaan aikaan toistuva sykkeen hetkellinen nousu.

Vyö ostettu viime vuoden syyskuussa ja käytetty aina samalla tavalla ohjeen mukaan vedellä kostutettuna. Patteria en ole vielä kertaakaan vaihtanut, mutta näkeekö tuota edes mistään, jos patterissa alkaa virta käymään vähiin?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
194
Osaisiko joku täällä sanoa onko sykevyöni menossa huonoksi vai voisiko olla softaongelmaa? Polar H10 on nyt muutamalla lenkillä temppuillut kummasti, että n. 5 minuutin juoksun jälkeen syke pomppaa n. 170-180 bpm n. 30 sekunniksi ja sitten palautuu normaaliksi loppulenkin ajaksi. Muuta häiriötä ei tunnu olevan kuin tuo samaan aikaan toistuva sykkeen hetkellinen nousu.

Vyö ostettu viime vuoden syyskuussa ja käytetty aina samalla tavalla ohjeen mukaan vedellä kostutettuna. Patteria en ole vielä kertaakaan vaihtanut, mutta näkeekö tuota edes mistään, jos patterissa alkaa virta käymään vähiin?

Muuten kuulostaisi vyön ”kulumiselta”, mutta säännöllisyys ihmetyttää. Yleensä se heittely on satunnaista ja molempiin suuntiin.

Polarin Grit X ja Garminin Epix 2 osaa ainakin ilmoittaa, kun Polarin H10 patteri on vähissä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Osaisiko joku täällä sanoa onko sykevyöni menossa huonoksi vai voisiko olla softaongelmaa? Polar H10 on nyt muutamalla lenkillä temppuillut kummasti, että n. 5 minuutin juoksun jälkeen syke pomppaa n. 170-180 bpm n. 30 sekunniksi ja sitten palautuu normaaliksi loppulenkin ajaksi. Muuta häiriötä ei tunnu olevan kuin tuo samaan aikaan toistuva sykkeen hetkellinen nousu.

Vyö ostettu viime vuoden syyskuussa ja käytetty aina samalla tavalla ohjeen mukaan vedellä kostutettuna. Patteria en ole vielä kertaakaan vaihtanut, mutta näkeekö tuota edes mistään, jos patterissa alkaa virta käymään vähiin?
Kulunut vyö teki yleensä juuri tuota että alussa näytti mitä sattuu ja sitten asettui. Näkyykö siinä vyön kontaktipinnoissa murtumia? Myös tekokuituinen paita voi aiheuttaa epänormaaleja sykelukemia, kun paita hankaa sensoria vasten ja kehittää staattista sähköä. Oletko äsken vaihtanut erilaiseen paitaan?
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Osaisiko joku täällä sanoa onko sykevyöni menossa huonoksi vai voisiko olla softaongelmaa? Polar H10 on nyt muutamalla lenkillä temppuillut kummasti, että n. 5 minuutin juoksun jälkeen syke pomppaa n. 170-180 bpm n. 30 sekunniksi ja sitten palautuu normaaliksi loppulenkin ajaksi. Muuta häiriötä ei tunnu olevan kuin tuo samaan aikaan toistuva sykkeen hetkellinen nousu.

Vyö ostettu viime vuoden syyskuussa ja käytetty aina samalla tavalla ohjeen mukaan vedellä kostutettuna. Patteria en ole vielä kertaakaan vaihtanut, mutta näkeekö tuota edes mistään, jos patterissa alkaa virta käymään vähiin?
Jätätkö sensorin kiinni vyöhön reenin jälkeen? Jos jätät, se syö sitä paristoa aika nopeasti. Ennen uuden vyön ostamista vaihtaisin pariston ja katsoisin auttaako vaivaan. Todennäköisesti auttaa.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
37
Muuten kuulostaisi vyön ”kulumiselta”, mutta säännöllisyys ihmetyttää. Yleensä se heittely on satunnaista ja molempiin suuntiin.

Polarin Grit X ja Garminin Epix 2 osaa ainakin ilmoittaa, kun Polarin H10 patteri on vähissä.
Polar Ignitea käytin aiemmin ja nyt pari viikkoa mennyt Forerunner 255:lla. Nämä eivät ainakaan ole antaneet ilmoitusta vähäisestä virrasta.
Kulunut vyö teki yleensä juuri tuota että alussa näytti mitä sattuu ja sitten asettui. Näkyykö siinä vyön kontaktipinnoissa murtumia? Myös tekokuituinen paita voi aiheuttaa epänormaaleja sykelukemia, kun paita hankaa sensoria vasten ja kehittää staattista sähköä. Oletko äsken vaihtanut erilaiseen paitaan?
Ei näkynyt ainakaan silmällä mitään jälkiä. Uuden urheilupaidan olen kyllä ottanut hiljattain käyttöön. On samaa mallia mitä aiemmatkin paitani, mutta voihan siinä toki muodostua enemmän staattista sähköä kuin kuluneemmissa paidoissa. Toki ihmettelen miksi tämä vaikuttaisi vain lyhyen hetken?
Jätätkö sensorin kiinni vyöhön reenin jälkeen? Jos jätät, se syö sitä paristoa aika nopeasti. Ennen uuden vyön ostamista vaihtaisin pariston ja katsoisin auttaako vaivaan. Todennäköisesti auttaa.
En jätä koskaan kiinni vaan otan aina sensorin irti, kun pääsen kotiin ja huuhtelen molemmat erikseen. Pitää koittaa tuota pariston vaihtoa vielä, jos siitä olisi hyötyä.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
786
Polar Ignitea käytin aiemmin ja nyt pari viikkoa mennyt Forerunner 255:lla. Nämä eivät ainakaan ole antaneet ilmoitusta vähäisestä virrasta.
Polar Flow appi puhelimessa osaa näyttää tarkasti H10 pariston varauksen. Menee vaikka kuntotesti-kohtaan ja klikkaa ratasta aloita-napin vasemmalla puolen, niin tulee tiedot esiin (sykevyö pitää olla puettu ja linkitetty).

Noi sykevyön virheet ovat välillä hengen asioita. Joskus iho voi kuivaa sopivasti ja kostua pienestäkin hiestä, niin toiminta palautuu. Myös tekstiilit vaikuttavat. Joskus toisten sykevyöt tai voimakkaat langattomat taajuudet voivat häiritä.
Virhekohtia tulee itselle lähes joka treenissä yksi tai useampi mutta ei ne juuri vaikuta kuin sykkeen huippuarvoon. Joskus harvoin on jäänyt häröilemään useammaksi minuutiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Ei näkynyt ainakaan silmällä mitään jälkiä. Uuden urheilupaidan olen kyllä ottanut hiljattain käyttöön. On samaa mallia mitä aiemmatkin paitani, mutta voihan siinä toki muodostua enemmän staattista sähköä kuin kuluneemmissa paidoissa. Toki ihmettelen miksi tämä vaikuttaisi vain lyhyen hetken?
Tuo johtunee siitä, että alussa paita ja sensori voivat olla kuivia ja hankautuvat toisiaan vasten. Sitten lenkillä kun hiki kostuttaa paitaa niin staattista sähköä ei pääse enää kehittymään Tämä on oma kokemukseni Polarin vyön ja nykyisen Garminin Dual vyön kanssa. Käytän lähes poikkeuksetta tekokuituista paitaa lenkeillä.

Pihi kun olen niin ratkaisin ongelman sillä että, laitoin pienen kangasputkilon (vaikka sukasta leikatun) sensorin muoviosan päälle ja kostutin sen. Tuo estää ainakin Garminin vyön kanssa hyvin tehokkaasti tuon alkulenkin heittelyn
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
37
No joo, nyt koitin vielä pestä vyön kunnolla Fairylla ja kostutin sensorin ja paidan välistä aluetta ennen lenkkiä, eikä tällä kertaa tullut virheitä.

Tuota patterin varausta koitin tarkistaa Polar Flow:sta, mutta sovellus näytti 100% virtatasoa, vaikka ainakin 100-150 tuntia on tullut jo käyttöä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
120
Garminin kellosta näkee puetun sensorin varauksen: Menu->Sensor & accessories->"Mittarin nimi"->About: Battery.
Asteikko muistaakseni: New, Good, OK, Low. Lisäksi matalasta varauksesta tulee ilmoitus suorituksen alussa tai lopussa.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
Garminin kellosta näkee puetun sensorin varauksen: Menu->Sensor & accessories->"Mittarin nimi"->About: Battery.
Asteikko muistaakseni: New, Good, OK, Low. Lisäksi matalasta varauksesta tulee ilmoitus suorituksen alussa tai lopussa.
Polarin varausta toi ei silti tajua, ainakaan H10 suhteen, kun valittelee "sykevyön akku vähissä" vaikka on puolillaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 442
Viestejä
4 199 573
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom