Tässä tarvis vähän kokemuksia.
Mulla on nyt muutaman vuoden vanha Polar ignite. Muuten olen tykännyt, mutta iän myötä alkaa akun kesto olemaan melko huono.
Itelle ihan riittävät ominaisuudet.
Korvaajaksi olen ajatellut garmin instinct 2 solaria. Onko tuo mistään kotoisin ja onko tuosta aurinkokennosta mitään iloa akun kestoa ajatellen?
Muuten varmaan ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä ku tuo ignite.
Urheillessa käytän sykevyötä tarkemman sykemittauksen takia.
Minulla on ollut pari vuotta käytössä jos siis kyse tosiaan
tästä eikä X-mallista. Omat kohdatut haaasteet on kellon pienen pieni muistimäärä joka rajaa osan kellotauluista pois (ja ymmärtääkseni haastetta niiden kehittäjille). Siellä kuitenkin on ihan hyvin saatavilla kellotauluja.
Omilla asetuksilla akku kestää noin 1-2 viikkoa, käytössä unenseurantaa, jatkuvaa sykkeenseurantaa ja mitä muuta niitä oli (stressit, bodybatteryt, harjoitteluvalmius ainakin), se happitason seuranta on pois. Koska tässä on niin pitkä tuo akunkesto (imo) niin aurinkovoimaa en osaa arvioida kuinka paljon on tullut lisää tunteja/päiviä. (Lisäyksenä se että, lämpöherkkänä pyrin mimimoimaan suorassa paahteessa vietetyn ajan, mutta kyllä seuranta näyttää kesällä päivittäin latauspalkkeja aurinkotehoa seuratessa en vaan osaa sanoa miten käytännössä näkyy kestossa.)
Olen havainnut, nyt useiden käyttöjärjestelmäpäivitysten jälkeen että käyttö on hieman tahmeampaa kuin alussa, ominaisuuksia on toki vuosien varrella tullut lisää.
H10 sykevyön kanssa pelaa ihan nätisti yhteen, ilman tätä kannattaa jättää seuranta vain juoksu, pyöräily, kävely tyyppisiin. Saliharjoittelussa ilman sykevyötä tulee välillä leposykkeitä matalampia tuloksia välillä ja korkeimmat piikit jää pois.
Tämän kanssa täytyy huomioida, että jos on tottunut kosketusnäyttöön niin paluu painikkeiden käyttön ainoana navigointitapana voi vaatia pienen opettelun, en vieläkään muista kaikkia toimintoja pitkien painallusten takana
Tässä nyt pikaisesti omia mietteitä. Kysy lisää jos puhuttiin samasta laitteesta ja jotain jäi askarruttamaan, pyrin vastaamaan parhaan mukaan