• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka SwitchBot Lock Ultra + keypad vision

Amazonin kautta tilatessa harmaan toimitusajaksi näyttää ”Dec 15”. Eilen oli vielä ”Nov 27” tms.

Eilen tuli meiliin tieto, että tilaus on lähtenyt ja mukana tuli DHL:n seurantakoodi. Tämä sen jälkeen, kun olin reklamoinut laskun Klarnan puolella. Aspan viestissä alleviivasivat ja boldasivat Klarna-reklamoinnin poistamisen tärkeyttä. :) Paketti ei ole vielä seurantatietojen mukaan liikkunut mihinkään eli katsotaan nyt vielä, milloin se oikeasti lähtee/saapuu.

Nyt on lukko paikallaan. Mukana ei tullut sitä valmiiksi rei’itettyä mounting platea vaan piti turvautua teipattavaan versioon. Lisäksi porasin siihen reiät ruuveille, jotta pysyy tukevasti paikallaan niin lukkorungon osat kuin itse mounting plate.

Tiukkaa asennusta helpottaa Yale Linus siirrinratas (6004960 - Yale Linus siirrinratas). Tuotenumerolla saa ostettua lukkoliikkeestä hintaan n. 50e. Tuolla saa sen n. 1cm lisää tilaa ovenkarmiin nähden. Vinkki täältä.

Tartteisin toisen älylukon, ja oon miettinyt tuota Switchbot Ultraa. Miltä toi asennus ton siirrinrattaan kanssa oikein näyttää? En oikein tajua, että mihin väliin se tulee. Ongelmana on mulla myös, että kerrostaloasunnon oveen on laitettu lisätiiviste kämpän puolelle, ja vääntönuppi koskee siihen melkein. Ehkä sitä tuon lukon korkeudelta voisi hieman poistaa, antaen jonkun sentin ylimääräistä tilaa :x3:

Kotona on nyt siis Linus L2 ja ollut tyytymätön siihen: puhelimella käytattäessä tosi hidas prosessi, keypad 2:lla nopeampi, mut silti välillä hidastelee, wifin pieni range (huonosti on verkossa, tarttee bridgen tai meshin), ja nyt viimeisempänä temppuna akku loppui parin kuukauden käytön jälkeen (enkä saanut ilmoitusta kun ei ollut näköjään taas saanut yhteyttä wifiin).

Switchbotilta on myös perus Switchbot avaamassa kerrostaloasunnon alaovea painamalla summeria, ja toimii hienosti developer API:n yli jne, niin Switchbot merkkinä jättänyt hyvän vaikutuksen.

Tartteisin toisen älylukon, ja oon miettinyt tuota Switchbot Ultraa. Miltä toi asennus ton siirrinrattaan kanssa oikein näyttää? En oikein tajua, että mihin väliin se tulee. Ongelmana on mulla myös, että kerrostaloasunnon oveen on laitettu lisätiiviste kämpän puolelle, ja vääntönuppi koskee siihen melkein. Ehkä sitä tuon lukon korkeudelta voisi hieman poistaa, antaen jonkun sentin ylimääräistä tilaa :x3:

Kotona on nyt siis Linus L2 ja ollut tyytymätön siihen: puhelimella käytattäessä tosi hidas prosessi, keypad 2:lla nopeampi, mut silti välillä hidastelee, wifin pieni range (huonosti on verkossa, tarttee bridgen tai meshin), ja nyt viimeisempänä temppuna akku loppui parin kuukauden käytön jälkeen (enkä saanut ilmoitusta kun ei ollut näköjään taas saanut yhteyttä wifiin).

Switchbotilta on myös perus Switchbot avaamassa kerrostaloasunnon alaovea painamalla summeria, ja toimii hienosti developer API:n yli jne, niin Switchbot merkkinä jättänyt hyvän vaikutuksen.
Se siirrinratas tulee ihan kiinni lukkorunkoon kahdella ruuvilla (katso kuva). Normaalisti vääntönupin ja lukkorungon yhdistää se metallinen tikku. Tämä korvaa sen ja tavallaan kahden rattaan avulla siirtää sitä ”tikkua” hieman kauemmas oven reunasta. Vaaditaan niin Switchbotin kuin Aqaran lukoille useimmissa ovissa, koska ovat paksuja. Kannattaa katsoa manuaalista se vaadittu etäisyys lukon keskeltä karmiin. Sitä ei hirveästi kannata alittaa.

Itse olen ollut tosi tyytyväinen. Korvasin viimeisenkin Yale Linus V1 switchbot ultralla tammikuussa. Ainut miinus, kun vara-akkuja ei voi ostaa vaan pitää ottaa akku irti lukosta latauksen ajaksi esim. Yön yli.

Switchbotin alennukset on samaa luokkaa huonekalukauppojen kanssa, koska OVH:ta veivataan ylös-alas aina alennusprosenttien muuttuessa. Kannattaa katsoa ostoskorissa mitä kustantaa ja vertailla ajan kanssa eri kamppiksilla. Itse maksoin Vision combolla + matter mini kanssa reilu pari sataa per ostos viime vuoden puolella tilattuna.

IMG_0407.jpeg

Statistiikka

Viestiketjuista
302 707
Jäsenet
82 208
Uusin jäsen
tovarištš

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom