(Crystaldiskinfo->Function->Hide serial number säästää vaivaa)
Riippuu tietysti siitä kuinka pitkään haluaa varmistaa HDD'llä?
En pidä nykyisiä SSD-levyjä TLC/QLC-muisteillaan edes mitenkään varmistuskelpoisina.
Täällä vanhimmat edelleen toimivat sata-levyt arvaisinko 2005 paikkeilta, tosin suurin osa vanhemmista on jo ihan kokonsa takia päässeet eläkkeelle. Kukin toimii miten itse parhaaksi näkee
Mutta Backblaze-tilastot tosiaan auttavat koskei yksittäisen käyttäjän tai pienemmän firman tulkinnat kerro vielä paljoakaan. Omat kokemukset rajoittuvat max. 4-8TT levyihin.
(Crystaldiskinfo->Function->Hide serial number säästää vaivaa)Kuinka kauan sen He-levyn pitää pyöriä että se voidaan luotettavaksi todeta?
Tässä oma reilut 4v 6kk pöyrinyt HGST - ja vielä on refurbished -mallina ostettu.
![]()
Sitten on vielä 5 kpl He-täytteisiä 16TB Seagate Exoseja 15K-22,5K käyttötunneilla.
Ainakaan minä en muita kuin He -täytteisiä ostaisi, mutta kukin tekee omat päätöksensä.
Ja varmuuskopioinnistahan pitää joka tapauksessa pitää huolta - oli sitten kovalevy tai SSD-levy käytössä.
Riippuu tietysti siitä kuinka pitkään haluaa varmistaa HDD'llä?
En pidä nykyisiä SSD-levyjä TLC/QLC-muisteillaan edes mitenkään varmistuskelpoisina.
Täällä vanhimmat edelleen toimivat sata-levyt arvaisinko 2005 paikkeilta, tosin suurin osa vanhemmista on jo ihan kokonsa takia päässeet eläkkeelle. Kukin toimii miten itse parhaaksi näkee
Mutta Backblaze-tilastot tosiaan auttavat koskei yksittäisen käyttäjän tai pienemmän firman tulkinnat kerro vielä paljoakaan. Omat kokemukset rajoittuvat max. 4-8TT levyihin.
Siinä tapauksessa jos data on enempi staattista ja nopeus on prioriteetti, on SSD ylivoimainen. Myös diagnostiikalla saa tietoa levyn tilasta jo ennenkuin levy alkaa olla vaihtokunnossa.