Suositellut virtalähteet 2016-

debuggeri

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Mikäs olisi tämänhetkinen hyvä & hiljainen~600w poweri?

Nykyisessä XFX 750W XXX Edition Semi Modular ATX-virtalähde, +80 Bronze - 125,00€ ei muuta vikaa, kuin liian äänekäs tuuletin.

Ikääkin tuolla kyllä vasta n.1-1.5v
Jos ei ole budjetista kiinni niin Seasonic Prime TD: Seasonic 650W Prime 650TD modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Titanium - 209,00€

Jos taas hinnalla on väliä niin tuo EVGA G2 on ihan pätevä.

Edit: Tietty jos watit riittää niin G3:sta saa samoihin hintoihin: EVGA 550W SuperNOVA 550 G3, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 PLUS Gold - 106,00€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
191
Suosittelisin kuitenkin uutta ja edullista Bitfenix Whisper 550M:ää...
Tuostako oiva peli omaan koneeseen pienet kellotteluvarat huomioiden (RX480 + i5-3570k + P8Z77-V LX2 + normikilkkeet), vai kannattaako ~samaan hintaan harkita jotain muutakin vaihtoehtoa? Saatavuus vähän nihkeää, mutta esim. CDON.com näyttäisi löytyvän.

Vaihdoin viikonloppuna näyttiksen HD 7850 -> RX 480 (Gaming X) ja vanha Corsair VX450W alkaa parin minuutin pelailun jälkeen pitää sellaista meteliä, että alkaa raapia jo aivoja. Meillä on tässä olkkarissa vierekkäin kaksi pelaamiseen käytettävää konetta, joten huminaa ja pöhinää on yleensä jonku verran, eikä se ole aiemmin ollut mitenkään erityisen häiritsevää edes telkkaria katsellessa samassa huoneessa. Näyttiksen vaihtoa seurannut meteli kyllä muutti tilanteen kertaheitolla, en ole ikinä kuullut samanlaista meteliä kenenkään koneesta. :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@Kiiski Vastaranta Kyllä, toi on laatupeli ja käy erittäin hiljaisena. 650W malli CDONilla vain aavistuksen kalliimpi, eli 18% lisää kapasiteettia mutta reilu 8% lisää hintaa. Lisäkapasiteetista voi ehkä joskus tulevaisuudessa olla hyötyä.

Vaihtoehtoisena kapistuksena EVGA 550 G3 tai Corsair RM550x.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
IMG-20170228-WA0001.jpeg

Tuollainen tuli tänään itelle postissa ryydittään FX-8350/Gtx 780ti classy hydro copperia.
:kahvi:
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
EVGA 650W SuperNOVA 650 G2, 100% modulaarinen, 80 Plus Gold - 109,00€

Kyseinen virtalähde olisi mietinnässä. Kannattaako sijoittaa kyseiseen malliin?
Paljon on netissä ainakin saanut positiivista palautetta :)
Super Flower vissiin valmistaa nuo Evgan tuotteet ja Jonnygurun testeissä muistaakseni sai hyvät arvosanat niin luulen että on hyvä virtalähde tuo kyllä
Siitä nyt ei liene epäilystä etteikö EVGA:n tuon hintainen vehje olisi hyvä. On lähinnä kyse siitä, että saako vastaavan halvemmalla tai että tarvitaanko edes noin tehokasta vehjettä. Lukee vaikkapa tältä sivustolta Ryzenin testin ja kyseiset prossat kuluttaa jotain 150 wattia maksimissaan ja olikos näytönohjaimena gtx 1080. Intel vetäisee maksimissaan 200 wattia. Elikkäs saa olla aika kovanpuoleiset vehkeet, että 350 watttia isompaa poweria tarvittaisiin ja silti kaikki ovat aina tyrkyttämässä varmuuden vuoksi jotain vähintään 600 wattista.

Tosin täytyypä mennä varmistamaan, että mistä noi watit tulevat eikä tässä ole oletettu turhia. Ei nimittäin ihan yhdellä silmäyksellä ainakaan minun silmiini osu, että millä kokoonpanolla tuo virta imetään seinästä.

Edit: Lukeehan se siellä kun oikein etsii eli kokoonpano on prossan lisäksi gtx 1080 näytönohjain ja muut komponentit nyt ei virtaan paljoa vaikuta. Toi 200 wattia on vielä kaikkein suurin kulutus eli periaatteessa voisi jopa 200 watin poweri riittää, mutta se nyt on hieman riskaabelia. 400 wattinen olisi optimi turvamarginaalin kannalta, mutta 300 wattiakin olisi ihan tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Siitä nyt ei liene epäilystä etteikö EVGA:n tuon hintainen vehje olisi hyvä. On lähinnä kyse siitä, että saako vastaavan halvemmalla tai että tarvitaanko edes noin tehokasta vehjettä. Lukee vaikkapa tältä sivustolta Ryzenin testin ja kyseiset prossat kuluttaa jotain 150 wattia maksimissaan ja olikos näytönohjaimena gtx 1080. Intel vetäisee maksimissaan 200 wattia. Elikkäs saa olla aika kovanpuoleiset vehkeet, että 350 watttia isompaa poweria tarvittaisiin ja silti kaikki ovat aina tyrkyttämässä varmuuden vuoksi jotain vähintään 600 wattista.

Tosin täytyypä mennä varmistamaan, että mistä noi watit tulevat eikä tässä ole oletettu turhia. Ei nimittäin ihan yhdellä silmäyksellä ainakaan minun silmiini osu, että millä kokoonpanolla tuo virta imetään seinästä.

Edit: Lukeehan se siellä kun oikein etsii eli kokoonpano on prossan lisäksi gtx 1080 näytönohjain ja muut komponentit nyt ei virtaan paljoa vaikuta. Toi 200 wattia on vielä kaikkein suurin kulutus eli periaatteessa voisi jopa 200 watin poweri riittää, mutta se nyt on hieman riskaabelia. 400 wattinen olisi optimi turvamarginaalin kannalta, mutta 300 wattiakin olisi ihan tarpeeksi.
Onhan tuo ylitehokas, mutta toimii passiivisena reiluun 250w asti.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onhan tuo ylitehokas, mutta toimii passiivisena reiluun 250w asti.
Jep, tuo onkin ihan hyvä syy hankkia tuollainen. Se nyt ei vaan käy ilmi, kun kysytään että onkos tää nyt hyvä.
Sinänsähänhän komponenttien valkkaaminen on helppoa, jos ottaa aina vain sillä ajatuksella, että varmasti tarpeeksi hyvä.
Vaikeus tulee siitä, jos alkaa pihistelemään ja täytyy etsiä tuotetta, mikä on tarpeeksi hyvä eikä lipsahda sen puolelle, että on liian huono.
 

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Tosiaan kysyin vaan mielipiteitä ja niitähän tuli :)
Nykykoneella taitaa ihan hyvin pärjätä jo max 500w powerilla. Jos ei ole kotelo täynnä rautaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Tosiaan kysyin vaan mielipiteitä ja niitähän tuli :)
Nykykoneella taitaa ihan hyvin pärjätä jo max 500w powerilla. Jos ei ole kotelo täynnä rautaa.
Pärjäisi jopa ~350W powerilla. Harmillisesti ei tosin ole olemassa laadukkaita virtalähteitä ATX-koossa niillä wateilla.
450W on minimi jolla löytyy jo laadukkaita.

300-400W laadukkaat virtalähteet ovatkin sitten STX kokoisia. Mutta maksavat ~600W ATX virtalähteen verran.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Pärjäisi jopa ~350W powerilla. Harmillisesti ei tosin ole olemassa laadukkaita virtalähteitä ATX-koossa niillä wateilla.
450W on minimi jolla löytyy jo laadukkaita.

300-400W laadukkaat virtalähteet ovatkin sitten STX kokoisia. Mutta maksavat ~600W ATX virtalähteen verran.
Kyllä mä väitän että Seasonic G-360 on hyvä. Ainoa vika täälläkin mainitsemani pirun jäykkä kaapeli ja toki se ettei ole modulaarinen. Mutta virran laatu ja komponentit ovat varmasti tarpeeksi hyviä.

Mutta eipä noita vastaavia montaa taida olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Kyllä mä väitän että Seasonic G-360 on hyvä. Ainoa vika täälläkin mainitsemani pirun jäykkä kaapeli ja toki se ettei ole modulaarinen. Mutta virran laatu ja komponentit ovat varmasti tarpeeksi hyviä.

Mutta eipä noita vastaavia montaa taida olla.
Olinkin unohtanut että tuosta mallista on 360W. Mutta joo, siihen se melkein sitten jääkin.
 

Snicca

system error
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
210
Mites tuo modulaarinen ylipäätään? Tämä taitaa olla kuitenkin ainoa järkevä vaihtoehto? Hinnassakaan ei ole kovin suuria muutoksia suhteessa saatavaan hyötyyn kun voi jättää turhat kaapeliniput pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Mites tuo modulaarinen ylipäätään? Tämä taitaa olla kuitenkin ainoa järkevä vaihtoehto? Hinnassakaan ei ole kovin suuria muutoksia suhteessa saatavaan hyötyyn kun voi jättää turhat kaapeliniput pois.
Modulaarisuus kyllä IMO on nykyään "välttämättömyys" niin kauan kuin ei joudu muussa laadussa säästämään. Eli aina jos mahdollista, niin modulaarisella virtalähteellä kannattaa mennä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Mä varoittaisin tuosta EVGA 550W SuperNOVA 550 G3, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 PLUS Gold - 106,00€
Mulla pärähtää tuolla jo noin 120W kuormalla tuuletin ja se ei ole mikään hiljainen, varmaan reilusti yli 700rpm. En tiedä koskeeko tämä vain 550 mallia, vai onko tämä peräti vain yksilövika. Vai onko uudessa G3 päivityksessä tullut muutoksia. Pettynyt olen ainakin itse tuon suoritukseen, täytyy miettiä uutta tilalle.

Mä olen nyt miettinyt Corssair RM550x, joka ainakin testeissä on todistetusti päässyt passiivisesti 270W ja tuuletin 600rpm.

Mä ihmettelin myös sitä että laadukkaita/hiljaisia virtalähteitä ei tehdä pienempinä tai ainakin ovat sitten jotain erikoismalleja ja sitten taas kalliimpia.

Onko noista täysin passiivisista kokemuksia? Olen lukenut että niitä on vaihdettu taas sitten coil whine ongelmien vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Mä varoittaisin tuosta EVGA 550W SuperNOVA 550 G3, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 PLUS Gold - 106,00€
Mulla pärähtää tuolla jo noin 120W kuormalla tuuletin ja se ei ole mikään hiljainen, varmaan reilusti yli 700rpm.
Oletko laittanut Semi-fanless/ECO modea päälle?
Ei sen kyllä mitenkään äänekäs pitäisi olla:




Tuuletin on käytännössä äänetön tuohon 15dBA asti.
40% 550W:sta on 220W, joten aika pitkään pysyy miellyttävän hiljaisena.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Modulaarisuus kyllä IMO on nykyään "välttämättömyys" niin kauan kuin ei joudu muussa laadussa säästämään. Eli aina jos mahdollista, niin modulaarisella virtalähteellä kannattaa mennä.
Tuokin on minusta kiinni ihan kopasta. Jossain kopassa ylimääräiset kaapelit ei haittaa yhtään tai ne saa siististi kiinni jonnekin. Toki myös käyttäjästä, jos ylimääräiset kaapelit häiritsee, niin sitten ne häiritsee. Minusta hinta "siisteydestä" on välillä ihan liikaa ja eivät ne kaapelit kopan sisällä minnekään näy. Ellei nyt sitten ole rakentanut jotain näyttelyvehjettä ikkunalla, mutta siinä lähtee hinta muutenkin nousuun, kun täytyy valkata komponentteja ulkonäön perusteella.

On eroa, että tekeekö vain ok konetta, mikä toimii. Konetta mikä on huippua kaikilla osa-alueilla. Tai peräti konetta, jota kerääntyy koko suku ihmettelemään, jos ovat vierailulla.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mulla pärähtää tuolla jo noin 120W kuormalla tuuletin ja se ei ole mikään hiljainen, varmaan reilusti yli 700rpm. En tiedä koskeeko tämä vain 550 mallia, vai onko tämä peräti vain yksilövika. Vai onko uudessa G3 päivityksessä tullut muutoksia. Pettynyt olen ainakin itse tuon suoritukseen, täytyy miettiä uutta tilalle.
Ainahan voi vaihtaa tuulettimen toiseen, mikä toki sisältää riskejä eikä suoitella tehtäväksi ellei tiedä mitä on tekemässä.
Tosin pääsääntöisesti nuo tuulettimet on aika lailla ylimitoitettuja ja ei haittaa yhtään, vaikka laittaisi hitaammin pyörivän tilalle. Siinä joutuu kuitenkin kolvaamaan, kun tuuletinliitäntä ei ole samanlainen kuin vaikka emoissa on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Mä varoittaisin tuosta EVGA 550W SuperNOVA 550 G3, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 PLUS Gold - 106,00€
Mulla pärähtää tuolla jo noin 120W kuormalla tuuletin ja se ei ole mikään hiljainen, varmaan reilusti yli 700rpm. En tiedä koskeeko tämä vain 550 mallia, vai onko tämä peräti vain yksilövika. Vai onko uudessa G3 päivityksessä tullut muutoksia. Pettynyt olen ainakin itse tuon suoritukseen, täytyy miettiä uutta tilalle.

Mä olen nyt miettinyt Corssair RM550x, joka ainakin testeissä on todistetusti päässyt passiivisesti 270W ja tuuletin 600rpm.

Mä ihmettelin myös sitä että laadukkaita/hiljaisia virtalähteitä ei tehdä pienempinä tai ainakin ovat sitten jotain erikoismalleja ja sitten taas kalliimpia.

Onko noista täysin passiivisista kokemuksia? Olen lukenut että niitä on vaihdettu taas sitten coil whine ongelmien vuoksi.
Vanhemmassa g2 mallissa tuuletin lähtee pyörimään vielä aikaisemmin (+50W), ilmeisesti pienemmät mallit ovat huonompia. Tuon takia omassa koneessa on g2-650w.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Oletko laittanut Semi-fanless/ECO modea päälle?
Ei sen kyllä mitenkään äänekäs pitäisi olla:




Tuuletin on käytännössä äänetön tuohon 15dBA asti.
40% 550W:sta on 220W, joten aika pitkään pysyy miellyttävän hiljaisena.
Kyllä se on Eco-modessa. Tuuletin käynnistyy noin 120W kuormalla ja silloin tuulettimen puhinan kuulee selkeästi uutena meluna. Koneen kolmen muun tuulettimen ääniä ei erota kun ne pyörii noin 600rpm nopeudella. Ei ole kyllä mun mielestä mikään 700rpm tuuletin tässä powerissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Ainahan voi vaihtaa tuulettimen toiseen, mikä toki sisältää riskejä eikä suoitella tehtäväksi ellei tiedä mitä on tekemässä.
Tosin pääsääntöisesti nuo tuulettimet on aika lailla ylimitoitettuja ja ei haittaa yhtään, vaikka laittaisi hitaammin pyörivän tilalle. Siinä joutuu kuitenkin kolvaamaan, kun tuuletinliitäntä ei ole samanlainen kuin vaikka emoissa on.
Ei viitsis uuteen poweriin rupee heti vaihtaa tuuletinta, kun takuu menis ja olis siinä säätämistä että sa pyörii halutuilla kierroksilla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Vanhemmassa g2 mallissa tuuletin lähtee pyörimään vielä aikaisemmin (+50W), ilmeisesti pienemmät mallit ovat huonompia. Tuon takia omassa koneessa on g2-650w.
En ymmärtänyt ennakkoon että näissa EVGA G3 550W ja 650W on näin paljon eroa ja täysin eri mitoitus. Sen takia ajattelin juuri varoittaa että hankkikaa mielummin 650W jos hakee semi-passiivista käyttöä. Onko muuten jollain jo tuota 650W G3? Sitä ei ole ainakaan Jimmissillä myynnissä. Pitkään kestää varastot kun tuota G2 myyvät. No mä taidan vaihtaa merkkiä.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
153
Onko muuten jollain jo tuota 650W G3? Sitä ei ole ainakaan Jimmissillä myynnissä. Pitkään kestää varastot kun tuota G2 myyvät. No mä taidan vaihtaa merkkiä.
Oli vielä vuodenvaihteessa myynnissä mutta jostain syystä poistunut valikoimasta.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mites kun minusta tuntuu, että tuollaisia ihan hyviä vehkeitä, missä on vähintään Gold-luokitus on aika heikosti markkinoilla alta satasen hinnalla.
Pitää lähinnä valita Seasonicin yhdestä mallista ja sitten seuraava porras onkin nuo ihan ehdotonta huippua olevat vehkeet ja hinnat 140-200 euroa.

Eli käytännön valinta tehdään vanhojen ja halpojen 80 bronze virtalähteiden ja uusien kalliiden platinun/titanium vehkeiden väliltä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@Lallijuoppo Kyllähän laadukas 80+ Gold tulee edelleen huomattavasti halvemmaksi kuin 80+ Platinum. Itse sanosin että valinta Gold ja Platinum välillä riippuu pitkälti omasta budjetista ja koneen keskimääräisestä tehonkulutuksesta per päivä. Jos liikutaan 1kW lukemissa niin 80+ Platinum ei saisi maksaa kuin ehkä joku 10€ enemmän jotta maksaisi itsensä takaisin 5 vuoden aikana. Jos taas kone on kovinkin virtasyöppö ja aktiivisessa käytössä, niin 30-40€ lisäinvestoinnissa voi ehkä olla järkeäkin.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Itsellä löytyy evga g3 550w modulaarinen ja ecomode ei ole päällä ja tuota ei kyllä kuule että voi olla maanantai ribale kyseessä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@JoonaxPeke Siis millä perusteella on maanantaikappale? Eikös sen ole tarkoituskin olla hiljainen/äänetön alhaisella rasistuksella...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
945
Mulla on juuri menossa takuuvaihtoon syksyllä ostettu Evgan P2 850W. Alkoi yhtäkkiä kone restarttailemaan pelatessa ilman BSODia, välillä teki sen heti kun peli alkoi, välillä 5min ja välillä 20-30min session kohdallla.

Tein tietysti kaiken muun troubleshootin ennen kuin kokeilin ottaa Ecomoodin pois päältä. Purin koko koneen kotelon ulkopuolelle, kokeilin vain yhdellä muistikammalla eri muistipaikoissa, kahdella eri näyttiksellä sekä vain yksi SSD kiinni, kaikki kellotukset pois ja lopuksi vielä windowsin puhdas asennus. Sitten vasta otin Econ pois päältä ja johan alkoi taas pelittämään.

Mutta tuo on todella äänekäs ihan idlessäkin ilman ecomoodia, kun taas ecomoodissa en ole koskaan kuullut siitä pihaustakaan. Ja voipi olla ettei tuon tuuletin ole ikinä käynnistynytkään Econ ollessa päällä, koska Define S pohjan pölysuodattimeen ei ole ikinä kertynyt ollenkaan pölyä virtalähteen kohdalle, mutta pohjassa nököttävän kotelotuulettimen kohdalle kertyy aina reilusti. Pelaan 4K resolla raskaita pelejä, koneessa 2kpl GTX 1080 kellotettuna aiemmin I7 6700K@4,7GHz kanssa ja nykyisin I7 7700K@5GHz, niin luulisi kuitenkin sen verta rasittuneen että olisi passiivisesta moodista käynnistynyt ainakin.

Eli virtalähde on siis maanantaikappale, mutta onko tuo tavallista että tuo on noin äänekäs ilman Ecomodea? Kellään kokemuksia? Tokihan tuon saan empiirisesti tutkittua varmaan ensi viikolla kun Evga saa aikaiseksi lähetettyä uuden virtiksen mulle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Mulla on juuri menossa takuuvaihtoon syksyllä ostettu Evgan P2 850W. Alkoi yhtäkkiä kone restarttailemaan pelatessa ilman BSODia, välillä teki sen heti kun peli alkoi, välillä 5min ja välillä 20-30min session kohdallla.

Tein tietysti kaiken muun troubleshootin ennen kuin kokeilin ottaa Ecomoodin pois päältä. Purin koko koneen kotelon ulkopuolelle, kokeilin vain yhdellä muistikammalla eri muistipaikoissa, kahdella eri näyttiksellä sekä vain yksi SSD kiinni, kaikki kellotukset pois ja lopuksi vielä windowsin puhdas asennus. Sitten vasta otin Econ pois päältä ja johan alkoi taas pelittämään.

Mutta tuo on todella äänekäs ihan idlessäkin ilman ecomoodia, kun taas ecomoodissa en ole koskaan kuullut siitä pihaustakaan. Ja voipi olla ettei tuon tuuletin ole ikinä käynnistynytkään Econ ollessa päällä, koska Define S pohjan pölysuodattimeen ei ole ikinä kertynyt ollenkaan pölyä virtalähteen kohdalle, mutta pohjassa nököttävän kotelotuulettimen kohdalle kertyy aina reilusti. Pelaan 4K resolla raskaita pelejä, koneessa 2kpl GTX 1080 kellotettuna aiemmin I7 6700K@4,7GHz kanssa ja nykyisin I7 7700K@5GHz, niin luulisi kuitenkin sen verta rasittuneen että olisi passiivisesta moodista käynnistynyt ainakin.

Eli virtalähde on siis maanantaikappale, mutta onko tuo tavallista että tuo on noin äänekäs ilman Ecomodea? Kellään kokemuksia? Tokihan tuon saan empiirisesti tutkittua varmaan ensi viikolla kun Evga saa aikaiseksi lähetettyä uuden virtiksen mulle.
Lähtee revikoiden mukaan käyntiin 900RPM:llä, mikä on mille tahansa 140mm flektille äänekös.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Kummanko valitsen? Corsair CX650M (Corsair CX650M 650 W ATX-virtalähde 96,90 €) vai Corsair VS550, 80 Plus White (https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...ir-VS550-80-PLUS-White-ATX-virtalahde-550-W)? Kannattaako maksaa 40€ enemmän tuosta 650:stä? Modulaarisuus ja 5v takuu toki olisi myös plussaa siinä.
Vai löytyykö samaan hintaluokkaan (50€-100€) jotain merkittävästi parempaa?
ottaisin tuohon hinta luokkaan ennemmin jimssiltä evga virtalähteen.
 

The Oath

R&T-jäsen #240
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Kummanko valitsen? Corsair CX650M (Corsair CX650M 650 W ATX-virtalähde 96,90 €) vai Corsair VS550, 80 Plus White (https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...ir-VS550-80-PLUS-White-ATX-virtalahde-550-W)? Kannattaako maksaa 40€ enemmän tuosta 650:stä? Modulaarisuus ja 5v takuu toki olisi myös plussaa siinä.
Vai löytyykö samaan hintaluokkaan (50€-100€) jotain merkittävästi parempaa?
VS550:n omistaneena voin sanoa, että ota mikä tahansa muu. Vaikka joku EVGA tai Super Flower.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Tuo on hyvä sarja. Itse vain laitoin linkkiä ja vinkkiä suomi kauppaan jos kiire saada.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Täältä myös ääni Evgan G2-sarjalle, ei ole valittamista ja loistaa revikoissa. :tup:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Pakko sanoa vielä pieneks offtopicis mut tuntuu et verkkokauppa.com on jotenkin corsairin myymälä kun siellä on vaan corsun powereita esillä :D ja sitten valikoima aika suppea. Mutta en kyllä noita halpis corsuja mitä suomessa on suosittele mitä niitä kavereilla ollut. Vegeance on kyllä revikoitu hyväksy en ole itse vaan saanu hyppysiin koskaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Tuo on hyvä sarja. Itse vain laitoin linkkiä ja vinkkiä suomi kauppaan jos kiire saada.
Tuo Corsair Vengeance on Bronze-hyötysuhteella. EVGA G2 on joka tapauksessa parempi hyötysuhteeltaan, lämmöntuotolle tekee hyvää.

Täältä myös ääni Evgan G2-sarjalle, ei ole valittamista ja loistaa revikoissa. :tup:
EVGA ei tee omaa suunnittelua. Tuo G2 on Super Flower. Ei se huono ole, mutta EVGA:lta saa myös Seasoniccia. EVGA:n Bronze-sarjoja en ostelisi. Jotain pitää tietää, kun semmoisen ostaa.

--

Minulla on nyt juuri vanhempi versio tästä:
Seasonic 550W G-550 PCGH semi-modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Gold - 98,90€
(tätä on hyllyssä :) )

Ei tässäkään mitään vikaa ole. Voisi olla hiljaisempi, mutta on kuitenkin tarpeeksi hiljainen.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Toi on toki totta että noi G2 on Superkukan tekemiä, mutta pirun laadukkaita ne on joka tapauksessa. :tup:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
Kummanko valitsen? Corsair CX650M (Corsair CX650M 650 W ATX-virtalähde 96,90 €) vai Corsair VS550, 80 Plus White (https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...ir-VS550-80-PLUS-White-ATX-virtalahde-550-W)? Kannattaako maksaa 40€ enemmän tuosta 650:stä? Modulaarisuus ja 5v takuu toki olisi myös plussaa siinä.
Vai löytyykö samaan hintaluokkaan (50€-100€) jotain merkittävästi parempaa?
Sinulle riittää siis 550W, olet valmis maksamaan siitä 100€ ja modulaarisuus ja pitkä takuu on plussaa. Siinä tapauksessa anna minun yllättää sinut.

Bitfenix Whisper M 550: BitFenix BWG550M, 92€ | Hinta.fi

Paljon laadukkaampi kuin kumpikaan mainitsemistasi Corsaireista, täysmodulaarinen, 7 vuoden takuu. 750W isoveli samasta sarjasta saanut erinomaiset arvostelut jonnygurulta. (Bitfenix Whisper M 750W Review) Ainoa miinus, että Jimm'sin toimitusaika ei ole tiedossa. Jimm'siltä voi kysellä tarkempaa toimitusaikaa, yleensä tuollaiset tulee noin kuukaudessa.

Jos pitää saada varmuudella heti, niin vähän kalliimpia vaihtoehtoja:

Seasonic G-550, 99€ | Hinta.fi, semi-modulaarinen, 5v takuu
EVGA SuperNOVA 550 GS, 99€ | Hinta.fi, täysmodulaarinen, 5v takuu
XFX XTR, 550W, 100€ | Hinta.fi, täysmodulaarinen, 5v takuu
Corsair RM550x, 105€ | Hinta.fi, täysmodulaarinen, 10v takuu
EVGA SuperNOVA 550 G2, 100€ | Hinta.fi, täysmodulaarinen, 7v takuu
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 399
Viestejä
4 197 535
Jäsenet
70 902
Uusin jäsen
kymera3534

Hinta.fi

Ylös Bottom