Monet asiat on hyvin, mutta helvetisti tehtävää:
- Aivan perverssin törkeä verotus. Joo on ilmainen koulutus ja on mahdollisuus siihen ja tähän, mutta mikä vitun pointti näillä kaikella on jos valtion varastaminen vain eskaloituu eskaloitumistaan mitä enemmän tienaa ja mitä enemmän raataa niska limassa? Mikä motivaatio minulla on laittaa yritys pystyyn jonka starttaamiseen joudun kiinnittämään kaiken omaisuuteni, josta en voi irtisanoa huonoja/haitallisia työntekijöitä ja jos jollain helvetin tuurilla onnistun niin valtio imee kaiken?
'''Tästä lähes samaa mieltä. Ja verotus tulee vielä kiristymään mitä enemmän joka vuosi siirtyy eläkkeelle porukkaa. Tuosta pienyrittäjän ahdingosta en nyt ihan samaa mieltä ole. Tunnen henkilökohtaisesti kaksi jotka maansiirtoalalta ja sähköyrittäjä. Molemmilla duunareita ja varsin hyvin näyttää menevän. En tosin ole tilinpäätöstä jaksanut käydä lukemassa kun ei ihan niin paljoa kiinnosta ja yllättäen molemmat valittaa verotuksesta.
- Aivan järkyttävän paska oikeusjärjestelmä missä yleensä kaikista iljettävimmistä rikoksista tuomitut eivät saa edes vankeutta tai jos saavat niin käytännössä vaihto-opiskelijavuoden pituisen reissun valtion hotellissa. Tästä voidaankin epäsuorasti johtaa kaikki parasiittien, vapaamatkustajien, rikollisten ja muun haitallisen aineksen sympatisointi ja sääliminen.
'''Näitä väkivalta- ja seksuaalirikollisia kyllä voisi pistää linnaan ihan kunnon ajoiksi. Siihen ehkä valtiolla vielä massit löytyisi.
- Demokratia nykymuodossaan. Ei tosin vain Suomen ongelma. Lammasmainen massakansa vain huutelee toistensa perässä "vitun sipilä yhyy"-sönkötystä tajuamatta tuon taivaallista isommasta kuvasta tai edes yksittäisistä valtionjohdon komponenteista. Silti näillä on täysin 1:1 sama äänioikeus ja vaikutusvalta kuin niillä jotka tietävät lähes kaiken aiheesta.
'''Ja mikähän tähän olisi sinun vaihtoehto? Itkeä foorumilla kun lampaat äänestää väärin? Vai ehdottaisitko ehkä uutta valtiomuotoa? Harvainvaltaa? Siinä olisi siulla sinun ulosannin perusteella aika vähän annettavaa kun johtoon valittaisiin ihmisiä älykkyyden mukaan.
- Sananvapaus ja lehdistönvapaus joka takaa lehdistölle oikeuden valehdella ja levittää BS-valeuutisia (koskee kaikkia), mutta jos loukkaat roskakulttien mielikuvitusolentoja niin joudut oikeuteen.
'''Tämä nyt on aivan täyttä paskaa. Linkitä minulle uutinen ylelta tai hesarilta mikä on valeuutinen niin tutustutaan yhdessä siihen.
- Aivan törkeän ylipaisunut valtio ja julkinen sektori joka käyttää rahoja siihen että pääsee rajoittamaan, häiriköimään ja hyysäämään kansalaisiaan joka vitun asiassa sen sijaan että painotettaisiin tervettä ja normaalia yksilövastuuta.
'''Tästä olen täysin samaa mieltä. Lakia olisi syytä muuttaa niin että virkamies voisi realistisesti saada potkut kun häntä ei tarvita. Aivan kuin yksityisellä.
- Täysi munattomuus esim. pakolaispolitiikan ja EU edessä.
jne.
'''Miten tässä nyt ollaan sitten "munattomia" EU:n edessä? Esimerkkejä kaipaisin. Pakolaispolitiikka minua kiinnostaa juuri sen verran että jos valtio ottaa velkaa 6 Mrd vuodessa niin ei välttämättä tarvitsisi enää lisää elättejä ottaa. Vaikka niillä olisi kuinka hätä.