Suomen presidentinvaalit 2018 - ääniä laskettu 100%

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Pääministerinä on herätysliikkeen jäsen ja erityisen hyvin perehtynyt valtion tukien hyödyntämiseen bisneksissään. Homoliitot, eutanasia ja vaikkapa evoluutioteoria ovat vähän hämäriä kysymyksiä hänen kohdallaan, koska "usko on henkilökohtainen asia".

Edellinen siis ei ole ongelma Suomessa, mutta Huhtasaari on.
Miten niin ei ole ongelma? Päinvastoin se on hyvinkin merkittävä ongelma, mutta jos nyt oikein muistan, niin Sipilää ei ole äänestetty pääministeriksi. Sipilän osalta kakka on jo housuissa eikä siihen voi enää vaikuttaa, joten keskitytään siihen mihin voi vaikuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 595
Miten niin ei ole ongelma? Päinvastoin se on hyvinkin merkittävä ongelma, mutta jos nyt oikein muistan, niin Sipilää ei ole äänestetty pääministeriksi. Sipilän osalta kakka on jo housuissa eikä siihen voi enää vaikuttaa, joten keskitytään siihen mihin voi vaikuttaa.
Ei se näytä olevan ongelma kun siitä ei edes paljonkaan puhuta, ihmisiä ei kiinnosta. Huhtasaaren mielipiteet sen sijaan herättävät tyrmistystä mediassa ja somessa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Ei se näytä olevan ongelma kun siitä ei edes paljonkaan puhuta, ihmisiä ei kiinnosta. Huhtasaaren mielipiteet sen sijaan herättävät tyrmistystä mediassa ja somessa.
Edelleenkin, miksi siitä nyt puhuttaisiin, kun ei se auta mitään? Huhtasaari oli vielä muutama tunti sitten presidenttiehdokkaana, joten tällaisten seikkojen esille ottaminen on ollut aika luonnollista.
 

rentoperussuomalainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
72
Edelleenkin, miksi siitä nyt puhuttaisiin, kun ei se auta mitään? Huhtasaari oli vielä muutama tunti sitten presidenttiehdokkaana, joten tällaisten seikkojen esille ottaminen on ollut aika luonnollista.
Hihhuli saa paljon enemmän aikaan tuhoa pääministerinä kuin presidenttinä. Kuten olemme huomanneet, eiköhän tuon matuvyöryn vastaanottamisessakin ollut kyseessä uskonnolliset motiivit (kristinuskoa ja hihhulointiahan on monenlaista), mutta noin yleisesti ottaen kristinuskon merkitystä meidän ja eurooppalaisen kulttuurissa on kai turha kieltääkkään, kun koko europpalainen kulttuuri perustuu kristinuskolle (ja kansallisvaltiolle).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Mitä tuossa seurailin, niin aika montaa entistä PS:n äänestäjää, ei äännestänyt Huhtasaarta, koska he pitivät PS:ää "petturi puolueena". Tuntu olevan ongelma myös tämä "PS:n" aktiivimalli ja muut hössötykset. Kuulemma myös PS:n ongelma on se, että se on aivan liian "oikealla". Äänestivät vittuillessaan Paavoa. Tää kreotismi ei kiinnosta oikein ketään IRL tuttua.

Itse en äänestänyt, koska ei ollut oikeanlaista ehdokasta, edes protesti mielessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Vaalituloksesta yllättyneitä lienee noin nolla kappaletta (pl. ehdokas Väyrynen). Todetaan nyt vielä, että kokonaisuudessaan Niinistö jakanee kansaa vähiten, kun taas varsinkin Haavisto ja Huhtasaari olisivat varmaan jakaneet kansaa enemmän. Siinä mielessä Niinistö on mahtava valinta nykyisessä vastakkainasettelun maailmassa, vaikka hän ei oma valintani ollutkaan.
 

rentoperussuomalainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
72
Mitä tuossa seurailin, niin aika montaa entistä PS:n äänestäjää, ei äännestänyt Huhtasaarta, koska he pitivät PS:ää "petturi puolueena". Tuntu olevan ongelma myös tämä "PS:n" aktiivimalli ja muut hössötykset. Kuulemma myös PS:n ongelma on se, että se on aivan liian "oikealla". Äänestivät vittuillessaan Paavoa. Tää kreotismi ei kiinnosta oikein ketään IRL tuttua.

Itse en äänestänyt, koska ei ollut oikeanlaista ehdokasta, edes protesti mielessä.
Ei Persut kyllä oikealla ole (toki sieltäkin löytyy pienyrittäjiä, mutta niin löytyy vasemmistoliitostakin), tai jos keskusta on liian oikealla, niin sitten kai. Itse asiassa ei vasemmistoliitolla ja perussuomalaisilla paljoakaan eroa ole (muutama painotusero ja tämä mamukysymys, johon perussuomalaisistakin löytyy aika monenlaista kantaa).

Toivoisin, että nuo muutamat youtubessa öyhöttävät vajakit (De Witt, Lokka jne) jotka ajavat ihmisten jakoa eri leireihin vain omaa henkilökohtaista hyötyä tavoitellessa saisivat ikibannit kaikkiin somekanaviin.Tuosta öyhöttämisestä ei ole kuin haittaa kansallismielisellä asialle ja ihmiset pelkäävät leimaantumista tuohon roskasakkiin, ei ihme jos mielenilmaisut ei vedä kansaa. Kaiken lisäksi, De Witt taisi dissata Huhtasaarta ja kehoitti lampaitaan äänestämään Väyrystä, Lokka taas oli Huhtasaaren linjoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Väärin äänestetty, vai miten tää menikään :rofl: Ei, tämä kertoo, että kreationistin populismiöyhötys ei uppoa ihan yhtä helposti kuin Trumpin vastaava jenkeissä. Se on terve merkki ja ainakin itselleni loi uskoa tähän kansaan. Suomella menee paremmin kuin osasin toivoa!
Iphone partalapset siis jatkossakin tervetuloa vaan täyshoitoon sankoin joukoin? Tosi hyvin menee joo. :D
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Ei Persut kyllä oikealla ole (toki sieltäkin löytyy pienyrittäjiä, mutta niin löytyy vasemmistoliitostakin), tai jos keskusta on liian oikealla, niin sitten kai. Itse asiassa ei vasemmistoliitolla ja perussuomalaisilla paljoakaan eroa ole (muutama painotusero ja tämä mamukysymys, johon perussuomalaisistakin löytyy aika monenlaista kantaa).
Persut on konservatiivipuolue eli akselilla autoritärismi-liberalismi sen autoritärismin puolella, kun taas vasemmisto tietysti vastapuolella. Talousasioissa persut on vähän mitä sattuu, eivät ehkä oikein tiedä itsekään missä kohtaa menevät, mutta eivät ole erityisen oikealla eikä erityisen vasemmalla siinä.

Kuitenkin yhdessä asiassa Persut on huomattavan liberaaleja ja vasemmisto taas eniten "konservatiivinen". Nimittäin pakkoruotsiin liittyen. Ha. Vasemmisto on kaikista eniten sitä mieltä, että kaikkien suomalaisten peräreikään pitää survoa mahdollisimman paljon pakkoruotsia kuivana kagoseen, kun taas Persut kannattaa vapaata, liberaalia kielivalintaa.

Itse asiassa edes RKP ei kannata pakkoruotsia noin sadistisesti kuin vasemmisto, siitä päätellen että RKP:n presidenttiehdokas Nils Torvalds itse asiassa on vastustanut pakkoruotsia ainakin aiemmin... Vasemmistosta ei vastaavaa heppua oikein löydy, ne on ruotsinkielisen rahan huoria kaikki, vitun kommarihomot. Ja kun silmä välttää, niin polvistuvat nuolemaan vuorostaan idän diktaattorin pippeliä. Kaikkihan sitä toisaalta nuolee, paitsi juuri edellä mainittu Nils Torvalds.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Ei mulla mitään Saulia vastaan ole, mutta se on niin mitäänsanomaton tyyppi mielestäni. Ei ole jäänyt mitään mieleen sen tekemisistä. Ehkä on hyväkin näin. En meinannut edes äänestää, kun oli niin huonoja vaihtoehtoja, mutta kun kerran lenkillä kävin äänestyspaikan ohitse, niin meninpä laittamaan äänen.

En kyllä Saulia äänestänyt. Meni ärsyttävemmälle vaihtoehdolle, jonka voiton mahdollisuudet olivat omasta mielestäni 0%. :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 197
Sen verran voin sanoa, että äänestin jotain muuta kuin Saulia, mutta itse asiaan. Mielestäni Sauli on jo antanut antavansa myös ulkopolitiikan suhteen. Muut ehdokkaat, tai ainakin osa niistä, olisi ollut paljo parempi jatkamaan virkaa ja todennäköisesti olisivat myös parantaneet Suomessa asioita.

Mutta tässä taas nähtiin se, että suurin osa äänestäjistä varmaan äänesti Saulia siksi, että hän on istuva presidentti ja eivät jaksaneet sen kummemmin asiaa miettiä. Ja sitten nämä, jotka jättivät äänestämättä.

Natoon ollaan varmaan menossa ja mamupolitiikkaan ei tule mitään muutosta.

Noh, katsotaan uudestaan kuuden vuoden päästä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Hihhuli saa paljon enemmän aikaan tuhoa pääministerinä kuin presidenttinä.
Se on itsestäänselvää, eikä kukaan ole sitä kiistänytkään. Pääministeriä ei kuitenkaan äänestetä pallilleen, sikä tätä voi sieltä myöskään yleisellä "en tykkää susta, tai sun ajatuksista" -höpinällä suistaa. Siksi on ihan turha asiasta myöskään laajemmin keskustella enää tässä vaiheessa.

Tämä oli se pointtini, kun ihmeteltiin että miksi Sipilän hihhuloinnista ei puhuta samalla tavalla kuin Huhtasaaresta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Persut on konservatiivipuolue eli akselilla autoritärismi-liberalismi sen autoritärismin puolella, kun taas vasemmisto tietysti vastapuolella. Talousasioissa persut on vähän mitä sattuu, eivät ehkä oikein tiedä itsekään missä kohtaa menevät, mutta eivät ole erityisen oikealla eikä erityisen vasemmalla siinä.
Oikeasti akseli liberaali vs auktoritääri on täysin eri akseli kuin akseli konservatiivi vs progressiivi.

Monet itseään "arvoliberaaleina" pitävät punavihreät eivät todellisuudessa ole käytännössä yhtään liberaaleja, vaan hyvin auktoritäärejä.

Ja haluavat edelleen pakottaa ihmiset esim. ajattelumalleiltaan aivan samaan muottiin, se muotti vaan on eri kuin kymmeniä vuosia sitten. Eri mieltä heidän kanssaan ei saa olla, tai on todella paha ja kivikautinen ali-ihminen.


Itse olen arvokonservatiivi mutta samalla myös arvoliberaali. Olen sitä mieltä että perinteiset arvot on hyvä juttu, mutta hyväksyn reaaliteetin että minulla ei ole oikeutta pakottaa muita elämään niiden mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Pekkakin meni ohi Huhtasaaresta. Näkee että suvaitsevaisuutta ja rakkautta kannatetaan enemmän.
Itselläni homma lässähti Lauran kohdalla eniten siihen uskontoroskaan.

En tiedä, mutta Huhtasaari oli ainakin ainoa joka meni myöntämään että on uskovainen ja että evoluutioteoria on puppua. Hänen näkemyksensä mukaan ihminen on luotu tänne tarkoituksella ylemmän voiman toimesta ja se tarkoitus on maapallon, kasvien ja eläimien suojeleminen. Sanamuodot ulkomuistista, mutta kutakuinkin näin täti totesi Sensuroimaton Päivärinta -ohjelman haastattelussa.

Pelkästään tuolla karkoittaa aika suuren äänestäjämassan.
 

Ŧøđéŧŧü ñíílœ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.01.2018
Viestejä
2
Omalla kohdalla homma lässähti Lauran kohdalla eniten siihen uskontoroskaan.
Niin ja lisäksi Lauran politiikka olisi väistämättä ajanut Suomen vastahankaan muun Länsi-Euroopan kanssa. Välit Saksaan ja Ranskaan ovat Suomelle erittäin tärkeät. Paljon tärkeämmät kuin muutama hassu pakolainen.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Mitä tuossa seurailin, niin aika montaa entistä PS:n äänestäjää, ei äännestänyt Huhtasaarta, koska he pitivät PS:ää "petturi puolueena". Tuntu olevan ongelma myös tämä "PS:n" aktiivimalli ja muut hössötykset. Kuulemma myös PS:n ongelma on se, että se on aivan liian "oikealla". Äänestivät vittuillessaan Paavoa. Tää kreotismi ei kiinnosta oikein ketään IRL tuttua.

Itse en äänestänyt, koska ei ollut oikeanlaista ehdokasta, edes protesti mielessä.
Ironista sekin, että persujen 'petturi' Soinikin veti paremmin ääniä viime vaaleissa, kuin Laura nyt. 9,4% vs. 6,9%.
Mutta kuten Laura itse asian ilmaisi: "Perussuomalaisista on tulossa valtavirtaa. Tämä on selvä trendi." No niin onkin, selvä trendi... :happy:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
559
Ironista sekin, että persujen 'petturi' Soinikin veti paremmin ääniä viime vaaleissa, kuin Laura nyt. 9,4% vs. 6,9%.
Mutta kuten Laura itse asian ilmaisi: "Perussuomalaisista on tulossa valtavirtaa. Tämä on selvä trendi." No niin onkin, selvä trendi... :happy:
Laura on ihan liian nuori ja kokematon vielä presidentiksi, muutenkin tilanteen vertaaminen edellisiin vaaleihin on vähän hassu ja turha, kun nyt oli yksi joka vei liki 2/3 äänistä, muille jääden sitten rippeet. Muutenkin tuo lauran lähes kiihkomielinen minä minä asenne söi takuulla prosentin pari myös niiltä jotka olisi muuten voinut vaikka äänestää häntä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 454
Tämä oli se pointtini, kun ihmeteltiin että miksi Sipilän hihhuloinnista ei puhuta samalla tavalla kuin Huhtasaaresta.
Varmaan koska Sipilä ei puhu uskostansa juuri ollenkaan. Joten puhe sen hihhuloinnistakin on enemmän spekulatiivista kuin Huhtasaaren kohdalla.

Toki korjatkaa jos olen väärässä mutta en nyt ainakaan tähän hätään muista että Sipilä olisi myöntänyt olevansa kreationisti.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Persut on konservatiivipuolue eli akselilla autoritärismi-liberalismi sen autoritärismin puolella, kun taas vasemmisto tietysti vastapuolella. Talousasioissa persut on vähän mitä sattuu, eivät ehkä oikein tiedä itsekään missä kohtaa menevät, mutta eivät ole erityisen oikealla eikä erityisen vasemmalla siinä.

Kuitenkin yhdessä asiassa Persut on huomattavan liberaaleja ja vasemmisto taas eniten "konservatiivinen". Nimittäin pakkoruotsiin liittyen. Ha. Vasemmisto on kaikista eniten sitä mieltä, että kaikkien suomalaisten peräreikään pitää survoa mahdollisimman paljon pakkoruotsia kuivana kagoseen, kun taas Persut kannattaa vapaata, liberaalia kielivalintaa.
Ei mene näin. Perussuomalaiset on profiloituneet sananvapauden puolustajina ja vasemmistolaiset haluavat sitä rajoittaa. Mitään yksittäistä muuta olennaisempaa asiaa jolla autoritaari/liberaali akselia mitattaisiin on vaikea keksiä. "Viherfasismi" ei ole mikään tyhjästä keksitty sana.

Haavisto tahtoisi vihapuheesta rangaistavaa: ”Se on täysin moraalitonta”

Presidenttikampanjansa avannut Merja Kyllönen puuttuisi syrjivään puheeseen eduskunnassa: ”Vaikka viikon palkka pois tai kuukauden pidätys eduskuntatyöstä”
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Varmaan koska Sipilä ei puhu uskostansa juuri ollenkaan. Joten puhe sen hihhuloinnistakin on enemmän spekulatiivista kuin Huhtasaaren kohdalla.

Toki korjatkaa jos olen väärässä mutta en nyt ainakaan tähän hätään muista että Sipilä olisi myöntänyt olevansa kreationisti.
Sipilä on sen verran liikemies, että osaa olla tuputtamatta sitä tuubaa liikaa, mutta onhan se lessutausta tullut ilmi monissa yhteyksissä, eikä siinä porukassa ole liiemmin sijaa evoluutiolle. Sipilä tosin kuuluu Rauhan Sana -järjestöön, joka ei edusta kiihkeintä vanhoillislestadiolaista suuntausta, mutta kuitenkin.

Sipilä linjasi suhdettaan lestadiolaisuuteen
”En siis kuulu niin kutsuttuun vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen, mihin useammat lestadiolaisuuden liittävät, mutta minulla on ystäviä senkin liikkeen parissa ja olen oppinut arvostamaan heitä”, Sipilä kertoo.

Sipilän mukaan hän ei ole koskaan lokeroinut itsenään lestadiolaiseksi, vaan kristityksi, jonka juuret ovat rauhansanalaisuudessa.

”Usko on monille hyvin herkkä ja henkilökohtainen asia. Koen, että jokaisella on myös itse oikeus määritellä minkälainen on”, Sipilä tiivistää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
177
Ironista sekin, että persujen 'petturi' Soinikin veti paremmin ääniä viime vaaleissa, kuin Laura nyt. 9,4% vs. 6,9%.
Mutta kuten Laura itse asian ilmaisi: "Perussuomalaisista on tulossa valtavirtaa. Tämä on selvä trendi." No niin onkin, selvä trendi... :happy:
Eiköhän Paavo ja Laura vieneet toisiltaan ääniä ja tällä kertaa Sauli oli ihan eri levelillä. Noiden kahden vaalien suoraan vertaaminen on vähän hölmöä. Myös vasemmalla meni todella huonosti näissä vaaleissa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Varmaan koska Sipilä ei puhu uskostansa juuri ollenkaan. Joten puhe sen hihhuloinnistakin on enemmän spekulatiivista kuin Huhtasaaren kohdalla.

Toki korjatkaa jos olen väärässä mutta en nyt ainakaan tähän hätään muista että Sipilä olisi myöntänyt olevansa kreationisti.
Puhuu Sipilä uskonnosta.

Pääministeri Juha Sipilän puheenvuoro ”Uskonnot, rauha ja kotoutuminen”

Juha Sipilä: Poliitikoiden tavallisin synti on kahdeksannen käskyn rikkominen

ja vielä.

Tällainen on Sipilän herätysliike - ei abortille ja eutanasialle
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Niin ja lisäksi Lauran politiikka olisi väistämättä ajanut Suomen vastahankaan muun Länsi-Euroopan kanssa. Välit Saksaan ja Ranskaan ovat Suomelle erittäin tärkeät. Paljon tärkeämmät kuin muutama hassu pakolainen.
Saksan suhtautuminen pakolaisiin voi vaihtua aika äkkiä. Siellä on nyt nuo pääpuolueet menettäneet kannatustaan vaali vaalilta ja puolueiden sisälläkin on todella suuria paineita laittaa ne rajat kiinni.
Merkelin tilalle kun tulee samankaltainen kaveri kuin Itävallassa, niin sitten ollaankin tilanteessa, että keski-eurooppa laittaa stopin pakolaisille ja Suomiko muka silloin pitää jonkun EU-puheen, että Suomi ei tuollaista peliä hyväksy. Rajat pitää pitää auki tai me erotaan tällaisesta natsiryhmittymästä.

Ranska on jo ilmeisesti perustanut ihan omin päin jotain pakolaisten hot spotteja ja vain sieltä pitäisi päästä eurooppaan. Muita reittejä tulevat kaiketikin palautetaan noihin leireihin. Macron on sanonut jotenkin niin, että hän ei halua nähde enää yhtäkään pakolaista asumassa metsissä Calaisin tapaan.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 173
Sipilä on sen verran liikemies, että osaa olla tuputtamatta sitä tuubaa liikaa, mutta onhan se lessutausta tullut ilmi monissa yhteyksissä, eikä siinä porukassa ole liiemmin sijaa evoluutiolle. Sipilä tosin kuuluu Rauhan Sana -järjestöön, joka ei edusta kiihkeintä vanhoillislestadiolaista suuntausta, mutta kuitenkin.

Sipilä linjasi suhdettaan lestadiolaisuuteen
Yleensä Sipilän lestadiolaisuutta esiin nostavat tahot tuntuvat olevan ns. antiteistejä (uskontovastaisia, jyrkempi muoto kuin ateismi, joka on vain uskonnottomuutta). Minusta Sipilä vaikuttaa henkilöltä, jolle usko on henkilökohtainen asia, eikä se määritä koko elämää. Ns. tolkun ihminen. Aika erilainen linja kuin Huhtasaarella.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Perussuomalaiset on profiloituneet sananvapauden puolustajina
Perussuomalaiset ovat profiloituneet maahanmuuttajia koskevan öyhötyksen intomielisinä puolustajina. Muu sananvapaus ei ole heitä kiinnostanut.

Muistetaan esimerkiksi tapaus Jessikka Aro, jota Jussi Halla-aho jakoi FB-sivullaan. Jessikkan rikos oli tehdä juttusarja Venäjän propagandaa verkossa levittävistä trolleista.

Ylen toimittajan pysäyttävä kirjoitus: Rajua vainoa Venäjä-jutuista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Eiköhän tuo uskovaisuus ole vain tuotu esille, jotta median on vaikeampi leimata natsileimaa. Toki sillä voidaan toki kosiskella uskovaisia piirejä, joissa ajatellaan mustavalkoisesti asioista. Kuitenkin tärkeintä noissa on noille muille ehdokkaille luoda onnistunutta imagoa joka hyödyttää itseä ja puoluetta. Koko vaalihan oli täysi vitsi, kun mitään vaaleja varsinaisesti ollutkaan. Kuten euroviisuissa niin porukka istuu kiltisti katsomaan hölmönä saman viihteen mitä tarjotaan..
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Perussuomalaiset ovat profiloituneet maahanmuuttajia koskevan öyhötyksen intomielisinä puolustajina. Muu sananvapaus ei ole heitä kiinnostanut.

Muistetaan esimerkiksi tapaus Jessikka Aro, jota Jussi Halla-aho jakoi FB-sivullaan. Jessikkan rikos oli tehdä juttusarja Venäjän propagandaa verkossa levittävistä trolleista.
Mitä sitten? Aro on haukkunut joka käänteessä perussuomalaisia niin ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä että Halla-aho pistää jossain vaiheessa takaisin. Näin ei saisi tehdä koska Aro on joku sankari koska haukkunut ryssätrolleja?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Kiitos että todistit sen mitä ajoin takaa. Sellaista sananvapautta.
Miten tämä liittyy sananvapauteen?

Yritätkö jotenkin väittää että Halla-aho olisi tuon juttusarjan takia puhunut Arosta kun samaan aikaan Halla-aho itse haukkuu Venäjää ja kannattaa Natoa.
 
Viimeksi muokattu:

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Niinistön valinta on hieno asia, myös ystävällismielisen naapurimme silmissä.

Venäläiskommenteissa Niinistön voitto nähtiin takeena Suomen ”puolueettomuudelle”: ”Tämä osoittaa, että yritykset vetää Suomi Naton puolelle eivät Jumalan kiitos onnistu”
HS sanoi:
”Nähdäkseni istuvan presidentin voittolukemat kertovat siitä, että enemmistö valitsijoista äänesti puolueettomuuspolitiikan jatkamisen puolesta”, arvioi Eurooppa-tutkimuksen keskuksen tutkija Vladimir Olentšenko Sputnik-radion haastattelussa, jonka muun muassa valtiollinen uutistoimisto Ria Novosti referoi.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Aivan turhat vaalit tälläkin kertaa, tulos tiedettiin jo ennen vaaleja, mutta saipahan Suomen oma Kim-jong-il mandaatin jatkaa silmien pyörittelyä vielä yhden kauden. Jotenkin hämmästyttää Niinistön suosi kyllä, kun katsoo miestä tv:ssä, sen pärstä on kuin jostain ylhäältä oksalta killistelevällä petolinnulla ja puhe on omituisen vaikeaa. Ikään kuin olisi jatkuvasti keksimässä jotain hätävalhetta. joskus lauseenmuodostuksessa ei ole edes mitään järkeä...kin. Kivuliasta katsella. Mutta kaipa se on sitä karismaa, joka välittyy vain livetilanteessa? :btooth:

Huolestuttavaa sekin, että toiseksi suosituin on joku homo elämänylioppilas, jonka suurin saavutus lie kuulua seksuaalivähemmistöön. Tällä sitten ratsastanut useampaankin turvatyöpaikkaan. Kaipa Hesan lumihiutaleet sitten samaistuvat vahvasti häneen?

No kuitenkin, ehkä se pienin paha voitti, ei ainakaan mikään muutu pressan suhteen ja melko sama se nyt kumminkin, kuka siellä edustaa. Vähiten nolo kaiken kaikkiaan? Vaikka oishan se Paavo I ollut verratonta nähdä valtaistuimella kaikkien näiden evakkovuosien jälkeen.:joy:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Yleensä Sipilän lestadiolaisuutta esiin nostavat tahot tuntuvat olevan ns. antiteistejä (uskontovastaisia, jyrkempi muoto kuin ateismi, joka on vain uskonnottomuutta). Minusta Sipilä vaikuttaa henkilöltä, jolle usko on henkilökohtainen asia, eikä se määritä koko elämää. Ns. tolkun ihminen. Aika erilainen linja kuin Huhtasaarella.
No jaa, tolkun ihminen ei mielestäni voi olla uskovainen. Tolkun ihminen ei myöskään vastusta mm. aborttia tai eutanasiaa, kuten Sipilä uskontoineen.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Sipilän uskonto on raha kyllä, vaikka papereissa mitä lukis. Mitä enemmän kauhoo itselle ja seurakunnan kavereille, sitä parempi. Koska rikkaat pelastuu parhaiten.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
453
Näistä vaaleista ei paljoa pystytä päättelemään muuta kuin ehkä tulevien eduskuntavaalien ääniharavien suhteita, mutta ei puolueiden suhteita. Suuria pettymyksiä oman puolueen suosioon verrattuna on Haatainen, Vanhanen ja Kyllönen. Positiivisesti meni oikeastaan Huhtasaari lähettäisi ja ehkä Haavistolla. Jos lasketaan Väyrynen oman pikku puolueensa edustajaksi, niin sitten myös hänellä. Torvaldsilla aika neutraali lopputulos.

Minua ihmetyttää kuitenkin eniten sinisten luovuttaminen ja se ettei he laittaneet ehdokasta. Nyt heillä on paljon hankalempi tilanne seuraavissa vaaleissa perustella omaa olemassaoloaan, kun näissäkin vaaleissa vaan kompattiin ennakkosuosikkia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Minua ihmetyttää kuitenkin eniten sinisten luovuttaminen ja se ettei he laittaneet ehdokasta. Nyt heillä on paljon hankalempi tilanne seuraavissa vaaleissa perustella omaa olemassaoloaan, kun näissäkin vaaleissa vaan kompattiin ennakkosuosikkia.
Ei taida sinisillä olla hirveästi rahaa + muita resursseja käytettävissä kampanjointiin ja huonolla kampanjalla joutuisi sitten toisaalta perustelemaan huonoa sijoittumista. Seuraaviin vaaleihin on niin pitkä matka, ettei siitä kannata hirveästi murehtia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 919
Näistä vaaleista pystyi päättelemään myös sen että nämä sanan- ja ilmaisunvapauden sekä demokratian ystävät ovat sitä vain jos on samaa mieltä kuin he ja demokraattisen äänestyksen tulos on heitä miellyttävä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Ironista sekin, että persujen 'petturi' Soinikin veti paremmin ääniä viime vaaleissa, kuin Laura nyt. 9,4% vs. 6,9%.
Mutta kuten Laura itse asian ilmaisi: "Perussuomalaisista on tulossa valtavirtaa. Tämä on selvä trendi." No niin onkin, selvä trendi... :happy:
Miten sen nyt ottaa. Soini oli vasta neljäs ja sai Väyryseltä kunnolla turpiin. Absoluuttisia prosentteja on turha vertailla, koska Niinistö.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Iso voittohan tämä oli Kokoomukselle

60% kannattaa Natoa
60% kannattaa Kokoomuslaista poliitiikkaa

Täähän antaa Kokoomukselle lähes vapaat kädet
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Iso voittohan tämä oli Kokoomukselle

60% kannattaa Natoa
60% kannattaa Kokoomuslaista poliitiikkaa

Täähän antaa Kokoomukselle lähes vapaat kädet
Vielä kun Sale jotenkin edustaisi Kokoomuslaista politiikkaa... Mitenköhän olisi käynyt, jos Kokoomus olisi uskaltanut asettaa oman ehdokkaan. Niinistö on hyvin eri linjoilla politiikassa mitä Orpelot ja Stubbelot.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Vielä kun Sale jotenkin edustaisi Kokoomuslaista politiikkaa... Mitenköhän olisi käynyt, jos Kokoomus olisi uskaltanut asettaa oman ehdokkaan. Niinistö on hyvin eri linjoilla politiikassa mitä Orpelot ja Stubbelot.
Kyllä Sale on täysin nyky Kokoomuksen linjalla.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 631
Ei taida sinisillä olla hirveästi rahaa + muita resursseja käytettävissä kampanjointiin ja huonolla kampanjalla joutuisi sitten toisaalta perustelemaan huonoa sijoittumista. Seuraaviin vaaleihin on niin pitkä matka, ettei siitä kannata hirveästi murehtia.
Miten laki menee? Sinisillähän ei vielä ole eduskuntapuoluetta jos oikein ymmärsin, eli eivät saa automaattista paikkaa. Jos taas (esim) Soinille olisi lähdetty keräämään kortteja eikä edes niitä olisi saatu ni se vasta noloa olisikin
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Iso voittohan tämä oli Kokoomukselle

60% kannattaa Natoa
60% kannattaa Kokoomuslaista poliitiikkaa

Täähän antaa Kokoomukselle lähes vapaat kädet
Ei 60% mitään Natoa kannata. Niinistö sanoi että ei kannata Suomen natojäsenyyttä. Jos on sitä mieltä että Niinistö valehtelee natokannastaan niin voi vaikka vetää foliota päähän.

Tuore kysely: Suomalaisten Nato-kannatus laskussa

Muutenkin ihmetyttää nämä jotka julistavat että Suomi liittyy lähivuosina Natoon, kun naton kannatus Suomessa on pohjamudissa ja puoleistakin vain pieni osa tuntuu kannattavan ja lisäksi koko Nato on tällä hetkellä jonkin sortin kriisissä kun Turkki on parhaita kavereita Venäjän kanssa ja kaikki päätökset vaativat Natossa yksimielisyyden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Kyllä Sale on täysin nyky Kokoomuksen linjalla.
Me ei vissiin eletä samassa maailmassa. Sauli on arvoiltaan huomattavan paljon konservatiivimpi ja myös taloudellisesti vasemmistolaisempi mitä monikulttuurisuus on rikkaus Stubb, ja vaimolle kanssa, muttei köyhille, Orpo. Eikä se Natokaan tunnu niin kovin kiihottavan idänmatkaajaa.

No jokainen voi toki nähdä mitä haluaa. Kylmää vettä tulee jokatapauksessa niskaan, jos kuvittelee ihmisten äänestäneen Kokoomusta.
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Ei 60% mitään Natoa kannata. Niinistö sanoi että ei kannata Suomen natojäsenyyttä. Jos on sitä mieltä että Niinistö valehtelee natokannastaan niin voi vaikka vetää foliota päähän.

Tuore kysely: Suomalaisten Nato-kannatus laskussa

Muutenkin ihmetyttää nämä jotka julistavat että Suomi liittyy lähivuosina Natoon, kun naton kannatus Suomessa on pohjamudissa ja puoleistakin vain pieni osa tuntuu kannattavan ja lisäksi koko Nato on tällä hetkellä jonkin sortin kriisissä kun Turkki on parhaita kavereita Venäjän kanssa ja kaikki päätökset vaativat Natossa yksimielisyyden.
Niinistö ei ole missään vaiheessa sanonut, että ei kannata Nato-jäsenyyttä. Muut ehdokkaat yrittivät laittaa sanoja Niinistön suuhun, mutta Niinistö aika jyrkästi irtisanoutui niistä irti Ylen eilisessä haastattelupätkässä.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 023
Niinistö ei ole missään vaiheessa sanonut, että ei kannata Nato-jäsenyyttä. Muut ehdokkaat yrittivät laittaa sanoja Niinistön suuhun, mutta Niinistö aika jyrkästi irtisanoutui niistä irti Ylen eilisessä haastattelupätkässä.
Näkökulma: Nyt se tuli, Sauli Niinistön Nato-kanta

"
Lähtökohta Niinistöllä on, että Suomen ei pitäisi hakea nyt Naton jäsenyyttä. Tällä kerralla vaalien suuri ennakkosuosikki oli valmis pohtimaan, missä tilanteessa hakemus voisi olla paikallaan, ehkä.

”Ensinnäkin tässä olosuhteessa, jossa me olemme, minä en kannata Natoon liittymistä. Nimittäin, me menettäisimme silloin sen mahdollisuuden, josta täälläkin on puhuttu, pysytellä kriisin ulkopuolella...""
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 173
Minua ihmetyttää kuitenkin eniten sinisten luovuttaminen ja se ettei he laittaneet ehdokasta. Nyt heillä on paljon hankalempi tilanne seuraavissa vaaleissa perustella omaa olemassaoloaan, kun näissäkin vaaleissa vaan kompattiin ennakkosuosikkia.
No eiväthän persutkaan aluksi meinanneet asettaa omaa ehdokasta, mutta sitten Niinistö heitti jonkin persuista tai maahanmuuttovastaisuudesta (en muista yksityiskohtia tarkkaan) jonkin ei-fanittavan kommentin. Tämän jälkeen Halla-aho ilmoitti, että persut tarvitsevat oman ehdokkaan. Yksityiskohtia en muista, mutta googlaamalla löytyy.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 099
Viestejä
4 212 268
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom