- Liittynyt
- 17.12.2016
- Viestejä
- 139
Hiton hyvä kysymys, valmistaja sekä konetyyppiä käyttävät pysyvät tämän kaltaisista asioista luonnollisesti hyvin hyvin hiljaa. Kaikki osapuolet hehkuttavat yhteen ääneen kuinka kolmefemma mullistaa ilmasodankäynniin ja onhan se todella vaikuttava taidonnäyte LM:n osalta siitä mihin nykyään pystytään, mutta kaikista isoista ja pienistä ongelmista pysytään ihan hiljaa ja asioita vähätellään. Mitä tuohon ylisoonisuuteen tulee, niin eihän niitä ilmataisteluita ihan niissä nopeuksissa käydä joitakin poikkeustapauksia lukuunottamatta, mutta ei poista kuitenkaan sitä tosiasiaa että ilmeisesti isoja ongelmia on silläkin osa-alueella olemassa joita ei välttämättä pystytä korjaamaan.Onkohan nämä jutut F-35B/C:n lämpöongelmista ylinäänennopeudella lennettäessä totta vai ylitulkittua spekulaatiota:
Supersonic speeds could cause big problems for the F-35′s stealth coating
At extremely high altitudes, the U.S. Navy and Marine Corps’ versions of the F-35 jet can only fly at supersonic speeds for short bursts of time before there is a risk of structural damage and loss of stealth capability, a problem that may make it impossible for the Navy’s F-35C to conduct supersonic intercepts.
...
The F-35 Joint Program Office has classified the issues for the "B" and "C" models as separate category 1 deficiencies, indicating in one document that the problem presents a challenge to accomplishing one of the key missions of the fighter jet.
...
The Defense Department has also instituted time limits on the number of seconds the F-35B and F-35C can fly at speeds in excess of Mach 1.2 while at full afterburner.
For example, an F-35C can only fly at Mach 1.3 in afterburner for 50 cumulative seconds, meaning that a pilot cannot clock 50 seconds at that speed, slow down for a couple seconds and then speed back up.
...
The F-35B can fly for 80 cumulative seconds at Mach 1.2 or 40 seconds at Mach 1.3 without risking damage.
But for both the C and B models, flying at Mach 1.3 over the specified time limits poses the risk of inducing structural damage to the aircraft’s horizontal stabilizer.