Suodatin lte taajuuksien filtteröintiin.

Moi.

Eli haluaisin rakentaa yksinkertaisen suotimen lte taajuuksien filtteröintiin. Nythän meillä ei näy dvb-t2 kanavanippu joka lähetetään 690mHz taajuudella, luulen että on niin lähellä 700mHz taajuuksia että saa häiriötä lte signaaleista, muut alemmat taajuudet näkyy täysin pätkimättä, esim 610mHz.
Käytetäänkö noissa alipäästösuotimissa tässä käyttötarkoituksessa kela-kondensaattori, kela-vastus vai vastus-kondesaattorikytkentää?

Olisiko esimerkkejä/laskukaavaa komponenttien arvoista?

Ei jaksa alkaa tilailemaan valmista, vaikka ne ei juuri mitään maksa.

Moi.

Eli haluaisin rakentaa yksinkertaisen suotimen lte taajuuksien filtteröintiin. Nythän meillä ei näy dvb-t2 kanavanippu joka lähetetään 690mHz taajuudella, luulen että on niin lähellä 700mHz taajuuksia että saa häiriötä lte signaaleista, muut alemmat taajuudet näkyy täysin pätkimättä, esim 610mHz.
Käytetäänkö noissa alipäästösuotimissa tässä käyttötarkoituksessa kela-kondensaattori, kela-vastus vai vastus-kondesaattorikytkentää?

Olisiko esimerkkejä/laskukaavaa komponenttien arvoista?

Ei jaksa alkaa tilailemaan valmista, vaikka ne ei juuri mitään maksa.
Tässä yksi online-laskuri suotimelle: LC Filter Design Tool

Tuli joskus oman talon TV-kuvan ongelmia selvitellessä tämmöinen sivu vastaan:

Tuonne voi siis ilmoittaa, jos epäilee antennilähetysten ongelmien johtuvan tuosta mobiililiikenteen 700 MHz taajuudesta. Varmaan tämän jälkeen perehtyvät asiaan, ja ongelmatapauksissa luvataan että taajuustalkoot tulee korjaamaan ongelman veloituksetta. Jää toki itse tekemisen ilo pois. :D

Statistiikka

Viestiketjuista
259 819
Jäsenet
74 480
Uusin jäsen
Merts1
Back
Ylös Bottom