Summ.ee -verkkokauppa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terssi
  • Aloitettu Aloitettu
tähän lisäys. Tänään tuli postnord sovellukseen ilmoitus että paketti lähtenyt ja pitäs 23.12 tulla:)
Holy shit!! Tämähän on massiivinen uutinen kaikille!
Tätä ketjua katsoen tulee ylipäänsä fiilis että täällä botit keskustelevat keskenään tai joku kirjoittaa ketjuun yksinään paria oikeaa käyttäjää lukuun ottamatta. Discordiakin mainostetaan ja aina löytyy jostain joku nollapostaaja jatkamaan kommentointia. Milloin milläkin tarinalla ja täysin foorumin tyyliin istumatta aina löytyy joku kirjoittamaan juuri techbbs:n yk-osion ketjuun. Mitä täällä tapahtuu?

Nollasisältöinen ketju kalastelun tapaisella sisällöllä roikkuu listalla melkein 2 kuukautta.
Se on typerä ja outo tilanne, mutta ite oon vaan kiitollinen että ihmiset on löytäny tiensä tänne samaan paikkaan niin voidaan tätä yhessä pähkäillä. Osa syytä on sekin kun googlaa "summ ee kokemuksia", sitä päätyy vaan tänne, eikä muualla tästä puhuta jostain syystä. Mahtaakohan olla että vasta nyt on lisätty summ ee hinta fihin?

Tuun sinne discordiin nytten kerran tulikin näin positiivinen päivitys.

Meillä pitäs siis olla myyjän nimi ja paikkakin tiedossa, niin vaikea kai siitä on juosta rahojen kanssa karkuun?
 
Viimeksi muokattu:
Tätä ketjua katsoen tulee ylipäänsä fiilis että täällä botit keskustelevat keskenään tai joku kirjoittaa ketjuun yksinään paria oikeaa käyttäjää lukuun ottamatta. Discordiakin mainostetaan ja aina löytyy jostain joku nollapostaaja jatkamaan kommentointia. Milloin milläkin tarinalla ja täysin foorumin tyyliin istumatta aina löytyy joku kirjoittamaan juuri techbbs:n yk-osion ketjuun. Mitä täällä tapahtuu?

Nollasisältöinen ketju kalastelun tapaisella sisällöllä roikkuu listalla melkein 2 kuukautta.
niin toi discord on nyt vaan sitä varten et jengi voi yhessä keskustella ja selvittää missä niiden paketit menee kun aika moni nyt joutunu tän sivuston uhriksi
 
Veljeni ja minä tilasimme näyttikset sattumalta samalta sivustolta eli tästä summ.ee sivustolta. minun tilaukseni tein 1.12 hän tilasi 9.12 hän sai tänään ilmotuksen että tilaus lähetetään +seurantanumeron ja minä en oo saanu viel mitään tietoo eikä vastaa mihinkään vaik oon koittanu soittaa päivittäin viikonverran…
 
Guys, maybe some of you did not check information about summ.ee from open internet information.
I'll share it here:

From company name (E-Summatech OÜ, 17059902 or LPTRADE OÜ, 17059902) we can find next:
Owner is ARTUR BRUSNITSÕN.

Here info about company's:

Last one E-Summatech OÜ company not interesting for us, some motor repairs.
More interesting first one LPTRADE OÜ, we can see annual reports for recent years. Also LPTRADE works with kaup24.ee, hobbyhall.fi and summ.ee of course.
Just more links:

Looks like the company somehow worked last year, but something happened this year...
 

Liitteet

Tätä ketjua katsoen tulee ylipäänsä fiilis että täällä botit keskustelevat keskenään tai joku kirjoittaa ketjuun yksinään paria oikeaa käyttäjää lukuun ottamatta. Discordiakin mainostetaan ja aina löytyy jostain joku nollapostaaja jatkamaan kommentointia. Milloin milläkin tarinalla ja täysin foorumin tyyliin istumatta aina löytyy joku kirjoittamaan juuri techbbs:n yk-osion ketjuun. Mitä täällä tapahtuu?

Nollasisältöinen ketju kalastelun tapaisella sisällöllä roikkuu listalla melkein 2 kuukautta.
no en kyllä mikään botti oo et voin ihan laittaa kuvan tänne postnordista.
Nyt voisit laittaa ihan screenshotin tästä että saadaan uskoa luotua 😂
Vaikuttaa vähän siltä että tuollaiset ns. helpommin saatavilla olevat tuotteet sieltä liikkuu eteenpäin.

IMG_4649.png
 
Jos asiaa lähetään viemään eteenpäin poliisille tai jonnekkin, toivottavasti kaikki sitten oikeasti tulee mukaan siihen, että varmasti saadaan tavarat tai rahat takasin. Tänne kun on niin valtava määrä jo ihmisiä ilmestyny.
 
Jos asiaa lähetään viemään eteenpäin poliisille tai jonnekkin, toivottavasti kaikki sitten oikeasti tulee mukaan siihen, että varmasti saadaan tavarat tai rahat takasin. Tänne kun on niin valtava määrä jo ihmisiä ilmestyny.
Jos et ole maksanut luottokortilla, niin melkoisen varma ettet saa mitään takaisin jos tuo verkkokauppa ei sitä vapaaehtoisesti palauta.
 
Jos et ole maksanut luottokortilla, niin melkoisen varma ettet saa mitään takaisin jos tuo verkkokauppa ei sitä vapaaehtoisesti palauta.
Entä jos asian vie poliisille tai oikeuteen koko isolla porukalla? "Kuluttajariitalautakunta" tuli myös vastaan. Jos vastaus on että "ei paljoa mahollisuutta", pitääkö se kaikkien vaan luovuttaa? Jos asia menee poliisille, eikai siinä enää vapaaehtoista palautusta pyydetä.
 
Entä jos asian vie poliisille tai oikeuteen koko isolla porukalla? "Kuluttajariitalautakunta" tuli myös vastaan. Jos vastaus on että "ei paljoa mahollisuutta", pitääkö se kaikkien vaan luovuttaa? Jos asia menee poliisille, eikai siinä enää vapaaehtoista palautusta pyydetä.
Kyllä rikosilmoitus toki kannattaa tehdä, mutta turha kuvitella että niitä rahoja tulee joskus näkemään. Ei poliisikaan niitä pysty mistään taikomaan, kun juttu joskus vuosien päästä menee oikeuden käsittelyyn.
 
Kyllä rikosilmoitus toki kannattaa tehdä, mutta turha kuvitella että niitä rahoja tulee joskus näkemään. Ei poliisikaan niitä pysty mistään taikomaan, kun juttu joskus vuosien päästä menee oikeuden käsittelyyn.
On myös epävarmaa, onko lopulta vastassa rikosasia vai konkurssiasia. Ja jos rikosasia, jääkö se vähäisenä ja vaikeana tutkimatta.
 
Entä jos asian vie poliisille tai oikeuteen koko isolla porukalla? "Kuluttajariitalautakunta" tuli myös vastaan. Jos vastaus on että "ei paljoa mahollisuutta", pitääkö se kaikkien vaan luovuttaa? Jos asia menee poliisille, eikai siinä enää vapaaehtoista palautusta pyydetä.
"Verkkokauppaostokset kannattaa aina maksaa kortin credit-puolella.

– Verkkokaupassa luotolla maksaminen antaa turvaa. Jos on maksanut ostoksen creditillä, eikä tilattu tavara saavukaan, voi rahat hakea suoraan luotonantajalta takaisin. Luotonantaja on siis yhteisvastuussa myyjän sopimusrikkomuksesta silloin, kun tuote tai palvelu on maksettu luotolla. Tietysti ensin on hyvä olla yhteydessä verkkokauppaan ja kysellä toimituksen perään, mutta jos mitään ei kuulu, kannattaa ottaa luottokortin myöntäneeseen luotonantajaan yhteys, Rintala neuvoo.

Sen sijaan, jos ostoksen on maksanut suoraan tililtä, voi todennäköisesti unohtaa rahan takaisin saamisen. Se on käytännössä sama, kuin olisi maksanut käteisellä." Lähde: Credit vai debit? Näissä tilanteissa kannattaa aina maksaa luotolla

Jos ei muuta niin toivottavasti kaikki ei-luotolla maksaneet osapuolet oppivat tästä ja eivät jatkossa maksa suoraan tililtä mihinkään kauppaan, missä on riski olla saamatta tuotetta.
 
"Verkkokauppaostokset kannattaa aina maksaa kortin credit-puolella.

– Verkkokaupassa luotolla maksaminen antaa turvaa. Jos on maksanut ostoksen creditillä, eikä tilattu tavara saavukaan, voi rahat hakea suoraan luotonantajalta takaisin. Luotonantaja on siis yhteisvastuussa myyjän sopimusrikkomuksesta silloin, kun tuote tai palvelu on maksettu luotolla. Tietysti ensin on hyvä olla yhteydessä verkkokauppaan ja kysellä toimituksen perään, mutta jos mitään ei kuulu, kannattaa ottaa luottokortin myöntäneeseen luotonantajaan yhteys, Rintala neuvoo.

Sen sijaan, jos ostoksen on maksanut suoraan tililtä, voi todennäköisesti unohtaa rahan takaisin saamisen. Se on käytännössä sama, kuin olisi maksanut käteisellä." Lähde: Credit vai debit? Näissä tilanteissa kannattaa aina maksaa luotolla

Jos ei muuta niin toivottavasti kaikki ei-luotolla maksaneet osapuolet oppivat tästä ja eivät jatkossa maksa suoraan tililtä mihinkään kauppaan, missä on riski olla saamatta tuotetta.
OP:lla itsellä on korttireklamaatio mahollisuus, enkä ole nähny että siinä ois vain pientä mahollisuutta että se menis läpi. Summ.ee on rekisteröity yhtiö, kuitit on tallessa, mulla näkyy että summ.ee:lle on menny raha tililtä, ja se tunnisti sen "elektroniikka ja viihde" kategoriaksikin, meillä on myyjän nimi, numero ja osoitekkin tiedossa. En sanois että "sama kun käteisellä maksu" vaikka niin sanoisivatkin OP:n sivuilla, ja kun meitä on vielä niin valtava määrä tässä.
 
OP:lla itsellä on korttireklamaatio mahollisuus, enkä ole nähny että siinä ois vain pientä mahollisuutta että se menis läpi. Summ.ee on rekisteröity yhtiö, kuitit on tallessa, mulla näkyy että summ.ee:lle on menny raha tililtä, ja se tunnisti sen "elektroniikka ja viihde" kategoriaksikin, meillä on myyjän nimi, numero ja osoitekkin tiedossa. En sanois että "sama kun käteisellä maksu" vaikka niin sanoisivatkin OP:n sivuilla, ja kun meitä on vielä niin valtava määrä tässä.
En oikein ymmärrä miten myyjän yhteystiedot liittyvät tähän tai se, että OP:n järjestelmä osaa kategorisoida ostoksen oikein? Pointti tässä on se, että jos maksat luottokortilla niin ongelmatapauksissa saat rahasi takaisin luotonantajalta, jonka jälkeen sinä voit pestä kätesi keissistä ja luotonantaja tappelee myyjän kanssa rahojen takaisin saamisesta. Jos maksat debitillä tai tilisiirrolla tai käteisellä niin joudut itse näkemään vaivaa paljon enemmän rahojesi takaisin saamiseksi (jos niitä edes ikinä saat). Osapuolten määrä ei vaikuta tähän mitenkään.
 
En oikein ymmärrä miten myyjän yhteystiedot liittyvät tähän tai se, että OP:n järjestelmä osaa kategorisoida ostoksen oikein? Pointti tässä on se, että jos maksat luottokortilla niin ongelmatapauksissa saat rahasi takaisin luotonantajalta, jonka jälkeen sinä voit pestä kätesi keissistä ja luotonantaja tappelee myyjän kanssa rahojen takaisin saamisesta. Jos maksat debitillä tai tilisiirrolla tai käteisellä niin joudut itse näkemään vaivaa paljon enemmän rahojesi takaisin saamiseksi (jos niitä edes ikinä saat). Osapuolten määrä ei vaikuta tähän mitenkään.
Toit kaksi pointtia esille: 1. luottokortilla maksaminen on turvallisinta. Se oli jo selvillä. 2. muuten voi unohtaa rahan takasin saamisen, koska se on "sama, kuin olisi maksanut käteisellä.", johon vastasin että jos on näin selkesti maksu tiedossa että pankkikin tunnistaa mitä on rahalla ostettu, ja tiedetään tismalleen mihin ne meni, ja on niin monta ihmistä samassa tilanteessa, ja useamman tahon kautta asia selvitettävissä, että ei taida ihan sama asia olla. Kyllä, pitää nähdä vaivaa että saadaan rahat takas. Se ei ollu sun alkuperänen pointti. Eikö se ole hyvä kun on paljon ihmisiä siihen vaivaan? Teistä ei ainakaan ole apua asiaan, melko turhaan kommentoitte topiikkiin.
 
En sanois että "sama kun käteisellä maksu" vaikka niin sanoisivatkin OP:n sivuilla, ja kun meitä on vielä niin valtava määrä tässä.
Jos debit -kortilla maksat, se on yhtä kuin käteinen. Typerien ihmisten määrä ei vaikuta mihinkään. Oli kyseessä myyjän osalta sitten petos tai firman osalta konkurssi. Ensimmäisen osalta ei kyllä tule euroakaan takaisin, konkurssissa ei ole käytännössä sen paremmat mahdollisuudet. Miten ihmiset menee näihin? Parin euron halvempi hinta sai lankeamaan?
 
Jos debit -kortilla maksat, se on yhtä kuin käteinen. Typerien ihmisten määrä ei vaikuta mihinkään. Oli kyseessä myyjän osalta sitten petos tai firman osalta konkurssi. Ensimmäisen osalta ei kyllä tule euroakaan takaisin, konkurssissa ei ole käytännössä sen paremmat mahdollisuudet. Miten ihmiset menee näihin? Parin euron halvempi hinta sai lankeamaan?
Jaa lisää näitä? Millä perusteella? Et edes ottanu huomioon kaikkea mitä jo tähän vastasin.

Lisää päivitystä tänne, että nyt on yks ihminen saanu tavaransa, ja 2 ilmotti että on lähteny jo postnordilta tulemaan; viimeksi vielä eilen illalla on siellä tehty työtä, että ei vieläkään ole siitä merkkiä että myyjä ois rahojen kanssa karkuun vaan juossu. Ilmottakaa muutkin tänne jos teillä on päivitystä tullu tilauksiin.
Ja semmonen myös että kahelle on luvattu rahan palautus, sähköpostiviesteihin vastattu, mutta ei tietoa onko rahoja palautettu.

EDIT: toinen ilmotti saavansa tavaransa juuri tänään! (eli kaksi saanu, kahdelle lähetetty)
 
Viimeksi muokattu:
Kaveri joutunu varmaan myymään toisen munuaisensa että saanut firman velat kuitattua

Pikku hiljaa näitä tarinoita kuunnellessa herää epäilys jo siitä että te kaikki uudella käyttäjällä kommentoivat olette joku osa tätä ja homma pelkkää huijausta.
En nyt ihan oikeasti usko näin, mutta eipä sille mitään mahda että tänä päivänä tämmöisetkin ajatukset käy väkisin mielessä.

Onko kukaan päätynyt perumaan vielä tilaustaan?
Sitkeästi ajattelin itse vielä odotella, vaikka harmittaakin kyllä että kone on enää vailla vain täältä tilattuja osia.
Hellou, joko sait pakettisi?
 
Ei mitään viestiä edelleenkään tullut, eikä saa firmaan mitään yhteyttä. Tein reklamaation luottokorttiyhtiölle. Katsotaan miten se sitten etenee.
Hei! Tein myös tilauksen perumispyynnön yritykseen. Äsken tuli viesti, että rahat palautetaan ja näkyi luottokorttiotteella. Saan nyt peruuttaa luottokorttiyhtiön rekkulan. Maailman seitsemäs ihme.
 
Hei! Tein myös tilauksen perumispyynnön yritykseen. Äsken tuli viesti, että rahat palautetaan ja näkyi luottokorttiotteella. Saan nyt peruuttaa luottokorttiyhtiön rekkulan. Maailman seitsemäs ihme.
Eli siis heti viestin vastaanottamisen jälkeen rahat näkyi luottokortilla? Olipas se nopeaa, mulla ei näy vieläkään.
Minkälaisesta summasta oli kyse?
 
Last news, thay wrote me today:

"Dear Customer,

We have processed the refund for your order and sincerely hope that it will reach you as soon as possible. We apologize for the inconvenience caused. Wishing you happy holidays.

Best regards,
Summ.ee"
 
"Dear Customer,

Your order will be shipped on Friday. Delays until Monday are possible due to the holidays. We apologize for the delay. You can be assured that your funds are safe. We sincerely hope for your patience, and if you are unable to wait any longer, we can process a refund for you.

Best regards,
Summ.ee"
 
tosiaan itellä oli tilattuna intelin i5-13600k ja postista tuli ylläripylläri 12600k

eka ja vika kerta ku luotan virolaisiin ja tosiaan kortti reklamaatio edelleen tulilla ja paljon noottia laitettu spostiin xD

1734977108746.png
1734977143133.png
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 489
Viestejä
4 553 980
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom