Niin siinä kävi, että mun Monoprice Monolith M-12 V2 on lahonnut käsiin ja se ei jaksa enää pitää signaalia pystyssä, vaan menee vikatilaan ja alkaa vilkuttamaan punaista ja vihreää lediä. Ensin tätä tapahtui harvakseltaan, mutta nyt käytännössä joka kerta kun subbari on ollut hetken päällä. Sama tapahtuu riippumatta siitä onko subbari auto standby vai always on -tilassa. Käsittääkseni tämä on suhteellisen yleinen ongelma.
Monoprice EU on kuollut ja kuopattu, joten olen ollut jenkkilän Monopriceen yhteydessä, mistä vastasivat, että kunnioittavat 5 vuoden takuuta ja tarjoutuivat antamaan täyden rahanpalautuksen verkkokauppansa crediteinä. Tähän en suostunut, vaan pyysin palautusta euroina tilille. Eivät ole vielä vastanneet viestiini, joten katsotaan miten käy.
Uuden subbarin etsintä on ollut nyt päällä ja mielelläni kuulisin kommentteja ja suosituksia. Vahvistin on vanha ja keskinkertainen Yamaha RX-V681, jonka perässä DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema. Olohuone on leveähkö ja avoin, sohvan vasemmalta puolelta kulku eteiseen, oikealta puolelta kulku keittiöön (ei ovia). Monoprice suoriutui tässä tilassa kohtuu hyvin, mutta tietysti osassa kuuntelupisteitä oli kuoppia.
Mennäkkö tällä kertaa kahdella pienemmällä subbarilla vai jatkaako yhdellä 12-15 tuumaisella, jolle voi hommata kaverin myöhemmin? Katsellut näitä perinteisiä suosituksia SVS SB-2000, SB-1000 Pro, PB-1000 Pro, XTZ 12.17, Arendal 1961 1V jne.
Yhdelle subbarille hintahaarukka n. 800-1200. Tässä hinta- ja kokoluokassa on realistista hommata toinen subbari vuoden parin päästä. Jos ostan kerralla kaksi pienempää niin hintahaarukkaa voi venyttää 1500 asti, mutta se on minun kipurajoissa.
Klipschillä ei ole paras maine subbarivalmistajana, ja itsellänikin oli aikanaan R-112SW, joka hajosi n. 4 vuoden jälkeen. Uusi RP-1XXX sarja on kuitenkin herättänyt ihastusta netissä ja jos olen ymmärtänyt oikein niin valmistaja on nostanut takuuta jenkkilässä 5 vuoteen?
Klipsch RP-1400SW subwoofer - SUPERTARJOUS, hinta noudettuna myymälästä. Rahtikulu 1-2 kappaleelle 75€, ota yhteyttä asiakaspalvelu@audiokauppa.fi, jos haluat toimitettuna. Hyvät äänenpainevarat alimpia taajuuksia myöten – Klipsch RP-1400SWKlipsch RP-1400SW aktiivisubwoofer kuuluu valmistajan...
audiokauppa.fi
Lähtisi hintaan 1099€+rahtikulut.
Erinomaisen hintalaatusuhteen 15" Varro Premium Series subwoofer Elacin sijoittelun aiheuttamat haasteet eliminoivalla AUTO EQ:lla.
www.verkkokauppa.com
Verkkokaupalla tarjouksessa Elacin uusi halvemman pään 15 tuumainen 799€+postikulut, postaushetkellä vielä 2kpl jäljellä, mutta näistä ei löydy netistä juuri mitään kokemuksia.
Fiksuinta lienee odottaa silti black friday tarjouksia, mutta kyselen alustavasti jo vinkkejä ja suosituksia. Onhan tässä vähän suolainen olo, kun kaksi "halpissubbaria" hajonnut plate amp ongelmiin, astunko tässä vain kolmanteen ansaan... ?