Starbase

Ilman viivästyksiä hieman yli kaksi viikkoa odotusta ja sitten pääsee tätäkin kokeilemaan. Hieman vielä skeptinen sen suhteen onko peli aivan omaan makuuni, mutta hienoa päästä sitä kuitenkin testailemaan pian.

Löytyykö täältä porukkaa, joilla peli on aktiivisessa pelailussa? Miltä tilanne vaikuttaa nyt aivan EA julkaisun alla?

Kyllähän tätä on hierottu, viime aikoina toki vähän vähemmän kun EA:ssa tulee sitten wipe kuitenkin joten ihan älyttömiin rakenteluihin ei enää viitsi upottaa tunteja. Nyt on ollu muutamia stress test sessioita ja alkaa näyttää siltä että nuo pahimmat nykimis- ja lagiongelmat on selätetty, eikä suurikaan pelaajamäärä tee pelaamisesta diashowta.
Teknisesti toimii imo hyvin, silloin tällöin tulee soft crasheja (aukeaa vaan crash report taustalle, send&quit)) mutta hard crasheja ei ole juuri tullu koko CA:n aikana.
R5 3600, 3060Ti, 32Gb pyörittää 1440p resolla 60-80fps graffa-asetuksista riippuen.

Kunhan saavat vielä tuon porukkarakentelun ja company featuret mukaan niin porukalla duunaaminenkin on hauskempaa.
Tuolla sigun Discossa meillä on pieni porukka joka odottelee jo kovasti että pääsee porukalla jauhamaan joten sinne mukaan vaan. :)
 
Kyllähän tätä on hierottu, viime aikoina toki vähän vähemmän kun EA:ssa tulee sitten wipe kuitenkin joten ihan älyttömiin rakenteluihin ei enää viitsi upottaa tunteja. Nyt on ollu muutamia stress test sessioita ja alkaa näyttää siltä että nuo pahimmat nykimis- ja lagiongelmat on selätetty, eikä suurikaan pelaajamäärä tee pelaamisesta diashowta.
Teknisesti toimii imo hyvin, silloin tällöin tulee soft crasheja (aukeaa vaan crash report taustalle, send&quit)) mutta hard crasheja ei ole juuri tullu koko CA:n aikana.
R5 3600, 3060Ti, 32Gb pyörittää 1440p resolla 60-80fps graffa-asetuksista riippuen.

Kunhan saavat vielä tuon porukkarakentelun ja company featuret mukaan niin porukalla duunaaminenkin on hauskempaa.
Tuolla sigun Discossa meillä on pieni porukka joka odottelee jo kovasti että pääsee porukalla jauhamaan joten sinne mukaan vaan. :)
Kuulosta erittäin lupaavalta!

Ajattelin nyt alkuun tutustua peliin yksinään. Rakentelu on sellainen osa-alue josta en ole kiinnostunut lainkaan, joten jättäisin sen kokonaan väliin jos vain mahdollista. Näetkö, että pelissä olisi kuitenkin silti paljon tehtävää jos rakentelun jättää kokonaan väliin? Miltä dogfighting tuntuu tällä hetkellä? Tuntuuko pelimaailma elävältä, eli onko pelaajat hyvin mukana ja ehkä niinkin pitkälle että olisi RPG tuntua?

Tuolle Discord-kanavalle tulee varmasti jossakin vaiheessa liityttyä.
 
Kuulosta erittäin lupaavalta!

Ajattelin nyt alkuun tutustua peliin yksinään. Rakentelu on sellainen osa-alue josta en ole kiinnostunut lainkaan, joten jättäisin sen kokonaan väliin jos vain mahdollista. Näetkö, että pelissä olisi kuitenkin silti paljon tehtävää jos rakentelun jättää kokonaan väliin? Miltä dogfighting tuntuu tällä hetkellä? Tuntuuko pelimaailma elävältä, eli onko pelaajat hyvin mukana ja ehkä niinkin pitkälle että olisi RPG tuntua?

Tuolle Discord-kanavalle tulee varmasti jossakin vaiheessa liityttyä.

En ole kokeillu tappelua kertaakaan koska pvp ei ole oma juttu yhtään ja toisekseen, lentäminen tapahtuu vielä toistaiseksi vain näppiksellä. Toki, hiiritukikin tuli äskettäin mutta en ole jaksanu nähdä vaivaa konffata sitä käyttöön
Ehkä sitten kun peli saa tikuille tuet niin voi testaa mutta sittenkin päästään siihen että tappelu ei vaan kiinnosta itteä tippaakaan. :D
Tuolla aloitusasema Originilla on kyllä parhaimmillaan hyvinkin paljon elämää ja EA launchissa jengiä jaetaan ilmeisesti useammalle eri aloitusasemalle ettei kaikki tunge samaan paikkaan ja räjäytä servereitä.
Suurin osa tämän hetken asemista on todella lähellä tuota Origin-asemaa ja kyllä se varmasti eläväiseltä tuntuu sitten kun tuhannet pelaajat lentelee asemalta toiselle. :hungry:
 
@dekkegitru Jos ei ole vielä seurannassa niin Kenetorin viikottaiset progress report videot kannattaa ottaa seurantaan, sieltä näkee mm Laurin (Frozenbyten toimari) vastauksia ja mietteitä pelaajien kysymyksiin ja Kenetor käy myös läpi nuo viikottaiset progress reportit mitä on ollu kehityksen alla.



Itse arvostan suuresti sitä että FBn devit vastailee todella ahkerasti ja avoimesti tuolla SB Discossa pelaajille, eivätkä vedä mitään "kerrotaan kun on kerrottavaa"-linjaa monen muun pelitalon tapaan.
Tuolta meidänkin Elite Discosta saattaa löytyä pari FB deviä joita porukalla ollaan tökitty kysymyksillä. :)
 
@dekkegitru Jos ei ole vielä seurannassa niin Kenetorin viikottaiset progress report videot kannattaa ottaa seurantaan, sieltä näkee mm Laurin (Frozenbyten toimari) vastauksia ja mietteitä pelaajien kysymyksiin ja Kenetor käy myös läpi nuo viikottaiset progress reportit mitä on ollu kehityksen alla.



Itse arvostan suuresti sitä että FBn devit vastailee todella ahkerasti ja avoimesti tuolla SB Discossa pelaajille, eivätkä vedä mitään "kerrotaan kun on kerrottavaa"-linjaa monen muun pelitalon tapaan.
Tuolta meidänkin Elite Discosta saattaa löytyä pari FB deviä joita porukalla ollaan tökitty kysymyksillä. :)

Itseasiassa tuo onkin itselläni tilauksessa ja on erinomainen lisä Frozenbyten virallisen kanavan lisäksi. Teidän Discord-kanava kuulostaa kyllä varsin vaikuttavalta tapaukselta. En itse ole Discordin käyttäjä, mutta taitaa tässä käydä vielä niin että pian olen :)

Kaupallisten pelien tekemiseen on tuntunut tulleen paljon lisää avoimuutta viimeisten vuosien aikana. Erinomainen juttu!
 
No niin, launchijuttuja..
Eli viikon päästä EA launch ja tuli vähän lisäinfoa tuolla Discordissa:

Starbase Early Access - Release Time, Pricing & Updated Roadmap Details Revealed!

After a long wait, Early Access is finally starting next week on Thursday, July 29th at 6PM EEST / 8AM PT / 3PM UTC. Starbase will be priced at 32.99€ / $34.99 / £27.99, and kicks off with a weeklong 10% launch discount.

When Early Access begins, the Starbase universe will be a blank canvas ready to be populated. While many new core gameplay features such as the tech tree, crafting, ship easy build mode and station easy build mode will be available on release day, we want to be clear about the state of the game at launch. Starbase launches into Early Access in a clear alpha stage, however the core features are well established and there's fun to be had for sure. Now is the time to finally open up Starbase to a bigger population and see how everything comes together. The scale and scope of the game will quickly start to show as we update more massive features to the game every two weeks in August and September, like Capital Ships and Station Siege mechanics!

Many important gameplay loops are coming to Starbase shortly after launch. The idea behind the major content updates is to ease players into the big new features, and by introducing them a few weeks apart with planned dates announced, everyone will have time to prepare for their arrival. After a short period of tranquil mining, ship and station designing and building, as well as relatively small scale pvp engagements, the post-launch period will quickly start to heat up. The August updates will introduce Moon Bases & Mining and the massive-sized Capital Ships, while the September update that introduces Siege Mechanics will send the world into full-scale calamity, as player stations will become fully destructible and capturable.

Details about the August and September updates, as well as the whole 2021 Roadmap can be found in the pictures below.

starbase_monthly_updates_tileswithbg_year_22.7.2021.png


starbase_roadmap_22.7.2021_2560x1440.jpg


Pakollinen mainostus vielä loppuun peliseuraa halajaville :smoke:

 
Viimeksi muokattu:
Nyt sitä saa:

The long wait is over and Early Access is here! We are incredibly excited to launch Starbase in Early Access after more than a year in Closed Alpha. The game is still in an alpha stage as we are missing features and gameplay loops, but our vision is starting to come together and it's time to open up the game to the whole community!

We have an Early Access promise of 2-3 updates every month, and as outlined in our roadmap, we will introduce major new features like Capital Ships and Station Siege to the game in August-September.

See you in the stars!

Buy Starbase on Steam now: Save 10% on Starbase on Steam

 
Viimeksi muokattu:
12h pelailtu early accessia. Täysin ongelmatonta ei ole launchi ollu joka oli kyllä odotettavissakin, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa.
Hienon näköistä kyllä kun alukset lentelee eri suuntiin ja tuo avaruus tuntuu elävältä, safe zonen ulkopuolelle lentäminen luo nyt ihan eri jännitysmomenttia kuin closed alphassa.
Paljon on uusia juttuja tullu EA:han CA:sta ja itelläki ollu paljon opeteltavaa "CA-konkarina".

Hyvä tästä tulee.. :psmoke:
 
Mites engine kestää? Vissiin Alphassa oli ongelmia kun oli tarpeeks pelaajia samalla alueella.
 
Hyvi kestää ny kun early accessiin tuli useampi alotusasema. Toki pientä freezailua, lagia sun muuta esiintyy paikoin mutta ei ny mitään maailmoja kaatavaa.
Eilen tuli tosin pari kertaa niin paha freeze että piti task killeristä lopettaa koko peli. Mutta early access..
 
Itselläni on kellossa viitisen tuntia ja ihan lupaavalta vaikuttaa. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että yksin pelaavana louhiminen/grindaus vaatii niin paljon aikaa, ettei omilla pelitunneilla pääsee juuri muuta tekemäänkään.

Itse kaipaisin vielä pelaajia huomattavasti lisää, että pelimaailma tuntuisi paljon elävämmältä. Avaruusasemilla on usein hyvin hiljaista/kolkkoa mikä syö itselläni fiilistä. Toisaalta myös esim. VoIP puuttuminen hankaloittaa muiden pelaajien kanssa kommunikointia, mikä tuo oman haasteensa.

Mielestäni alfa, early access, jne. versiot sisältävät tottakai vielä paljon ongelmia ja ongelmien voivottelun sijaan käyttäisin energian bugiraportteihin ja kehittäjien auttamiseen.

Kyllä nyt kuitenkin vaikuttaisi, että peli otti Elite: Dangerouksen paikan pelilistallani; Star Citizen, X4: Foundations ja Starbase.
 
Itselläni on kellossa viitisen tuntia ja ihan lupaavalta vaikuttaa. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että yksin pelaavana louhiminen/grindaus vaatii niin paljon aikaa, ettei omilla pelitunneilla pääsee juuri muuta tekemäänkään.

Itse kaipaisin vielä pelaajia huomattavasti lisää, että pelimaailma tuntuisi paljon elävämmältä. Avaruusasemilla on usein hyvin hiljaista/kolkkoa mikä syö itselläni fiilistä. Toisaalta myös esim. VoIP puuttuminen hankaloittaa muiden pelaajien kanssa kommunikointia, mikä tuo oman haasteensa.

Mielestäni alfa, early access, jne. versiot sisältävät tottakai vielä paljon ongelmia ja ongelmien voivottelun sijaan käyttäisin energian bugiraportteihin ja kehittäjien auttamiseen.

Kyllä nyt kuitenkin vaikuttaisi, että peli otti Elite: Dangerouksen paikan pelilistallani; Star Citizen, X4: Foundations ja Starbase.

Tuonne meidän Discoon vaan mukaan, siellä on voice jossa hengataan ny ainakin alkuun ja jutellaa tekstikannuilla muuten vaa peliin liittyvistä asioista. ;)
 
8-12 tuntia mainaamista aluksi ja sit pääsee jotain tekemään sille aloitusalukselle. Miss click ja vahingossa poistin toisen taka thrusterin. 3 tuntia koittanut saada sitä takaisin easy modessa ja ei tuota minkään laista tulosta. Eiköhän tää paska ollut sitten tässä.
 
8-12 tuntia mainaamista aluksi ja sit pääsee jotain tekemään sille aloitusalukselle. Miss click ja vahingossa poistin toisen taka thrusterin. 3 tuntia koittanut saada sitä takaisin easy modessa ja ei tuota minkään laista tulosta. Eiköhän tää paska ollut sitten tässä.

Easybuild on tällä hetkellä erittäin buginen, eikä sinne pidä lentää millää muulla aluksella kun sillä Laborerilla. Eikä mieluiten silläkään. :D
Paree kun välttää koko easybuildia toistaseksi, eikä sitä oikeasti tartte edes mihkää alkuun, sillä perus-Laborerilla kerää sen verran fygyä että saa kunnollisemman aluksen jostai aluskaupasta alle. Jo 100k saa ihan kelpo aluksia + toki matskut.
Tutorialin voi myös toki resettaa settingseistä ja alottaa alusta niin saa uuden Laborerin, taitaa 10 Laboreria olla maksimi.
 
8-12 tuntia mainaamista aluksi ja sit pääsee jotain tekemään sille aloitusalukselle. Miss click ja vahingossa poistin toisen taka thrusterin. 3 tuntia koittanut saada sitä takaisin easy modessa ja ei tuota minkään laista tulosta. Eiköhän tää paska ollut sitten tässä.

Aika pitkälle tämä on näkemys joka pelistä on muodustunut 6kk alpha pelaamisen jälkeen ja nyt julkaisun jälkeen streamejä ja kommentteja lukiessa. Turhan monimutkainen rakentelu yhdistettynä kahteen tasoon turhaa grindaamista (louhiminen ja uutena julkaisussa research). Bugeja on paljon, mutta ne korjataan kyllä ajan mukaan. Rakentelun ja louhumisen lisäksi ainoa sisältö on PvP. 20 tuntia rakentelua jotta pääsee nauttimaan 20 sekuntia taistelua. Viime lukeman mukaan mitään PvE contenttia ei ole suunnitteilla.

Ehkä tämä peli on joillekin, mutta tuo turha time gatettaminen(craftatessa) ja liiallinen grindaus sekä käyttösyiden puute rakennetuille aluksille ei ole minulle.
 
Viime lukeman mukaan mitään PvE contenttia ei ole suunnitteilla.

Emmä tiedä mitä sä oikei luet mutta kyllähän tässä ny pve contentia on tulossa vaikka ja kuinka. Meidän porukka ei aio osallistua mihinkää pvp mittelöihin ja suunnitelmat on selvillä kauas tulevaisuuteen.
 
Emmä tiedä mitä sä oikei luet mutta kyllähän tässä ny pve contentia on tulossa vaikka ja kuinka. Meidän porukka ei aio osallistua mihinkää pvp mittelöihin ja suunnitelmat on selvillä kauas tulevaisuuteen.

Laittaa googleen "starbase pve content" niin tulee sivullinen tuloksia "No PvE content planned" erilailla ilmaistuna.

1627756988209.png

Pari vuotta vanha, mutta missään ei ole ilmaistu että tämä kanta olisi muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuonne meidän Discoon vaan mukaan, siellä on voice jossa hengataan ny ainakin alkuun ja jutellaa tekstikannuilla muuten vaa peliin liittyvistä asioista. ;)
Vaikuttaa siltä, että täytyy liittyä mukaan jossakin vaiheessa. En tosiaan Discordin käyttäjä ja koitan välttää sitä "viimeiseen asti". Ilman Discordia spontaanit mielenkiintoiset kohtaamiset ovat jääneet puuttumaan vielä toistaiseksi, mikä antanut kolkon vaikutelman.

Pistin pelin nyt toistaiseksi jäähylle. Odotan, että sinne saadaan kehitettyä lisää sisältöä ja miellyttävää tekemistä.
Grindaus, louhiminen ja rakentelu ei itseäni kiinnosta, joten jään odottelemaan vielä toisaiseksi.
 
Millaisia menopelejä olette saaneet aikaiseksi?
Olisi myös ihan mielenkiintoista kuulla millaisia tavoitteita teillä on pelissä pitkällä tähtäimellä.
 
Eipä vielä minkäänlaisia, aseman rakennukseen alettiin pari päivää sitten. Saas nähdä mitä tosta tulee.. :think:

f29841cc73949baafa1f66ccf0169f6e.png


Rakennettu blockeista noiden teräspalkkien sijaan koska niitä ei saa vielä toistaiseksi 45 asteen kulmaan, tai sitten ei vaan osattu.
Vähän kolhon näkönen blockeilla mutta eipä tuo vielä ole valmiskaan.
Kokoluokka on sellanen että noi pystypilarit on tehty kymmenestä blockista ja endo on apout yhden blockin pituinen.

Tällä omalla porukalla tarkoitus olis sit joskus tulevaisuudessa kerätä kamat ja lähteä jonnekin hevon kuuseen ja pistää asema sinne ja olla omavaraisia.
 
Eipä vielä minkäänlaisia, aseman rakennukseen alettiin pari päivää sitten. Saas nähdä mitä tosta tulee.. :think:

f29841cc73949baafa1f66ccf0169f6e.png


Rakennettu blockeista noiden teräspalkkien sijaan koska niitä ei saa vielä toistaiseksi 45 asteen kulmaan, tai sitten ei vaan osattu.
Vähän kolhon näkönen blockeilla mutta eipä tuo vielä ole valmiskaan.
Kokoluokka on sellanen että noi pystypilarit on tehty kymmenestä blockista ja endo on apout yhden blockin pituinen.

Tällä omalla porukalla tarkoitus olis sit joskus tulevaisuudessa kerätä kamat ja lähteä jonnekin hevon kuuseen ja pistää asema sinne ja olla omavaraisia.
Hyvältä vaikuttaa! Pystyykö tuolla sitten vierailemaan "starter" aluksella ihan siedettävässä ajassa vai vaaditaanko joku vähän kehittyneempi menopeli?

Asiaa mietittyäni ajattelin sittenkin palata vielä pelin ääreen. Niin vähän kuin alusten rakentamisesta ja louhumisesta tässä pelissä olen kiinnostunut, niin pelissä on niin paljon potentiaalia, etten halua sitä missata.

Aiheeseen liittymättä täytyy todeta, että olen ollut aika pettynyt miten vähän huomiota peli on saanut pelimediassa. Peli on ollut testattavissa jo pidemmän aikaa, tiekartta on jaossa ja ennen kaikkea siinä on aivan älyttömästi potentiaalia, mutta ei edes PC-pelisaitit ole tehneet pelistä juttua. Starbase ei ole tämän kanssa tietenkään yksin. Esimerkiksi X4: Foundations ei ole saanut juuri yhtään huomiota, eikä PCGamer vaivautunut tekemään edes arvostelua.
 
Toi asema on 100km päässä Origin 20:lta, eli pääsee lentämään melkein millä aluksella vaan, mutta transponderi näkyy vain companyn jäsenille joilla on myös aseman alueelle lento-oikeus. ;)
 
Toi asema on 100km päässä Origin 20:lta, eli pääsee lentämään melkein millä aluksella vaan, mutta transponderi näkyy vain companyn jäsenille joilla on myös aseman alueelle lento-oikeus. ;)
Olisikohan ensimmäiset louhittavat kivet tulleet vastaan siinä 15km kieppeillä. Ei tuonne ehkä ihan huvikseen tule lähdettyä ja eikös tuo ole myös PvP-alueella? :)

Jos jollain ihmeellä tuonne löytäisin, niin mitä tuo lento-oikeuden puuttuminen tarkoittaisi käytännössä?
 
Olisikohan ensimmäiset louhittavat kivet tulleet vastaan siinä 15km kieppeillä. Ei tuonne ehkä ihan huvikseen tule lähdettyä ja eikös tuo ole myös PvP-alueella? :)

Jos jollain ihmeellä tuonne löytäisin, niin mitä tuo lento-oikeuden puuttuminen tarkoittaisi käytännössä?

Safezone ulottuu Origin-asemilta beltille päin noin 40-110km, riippuen vähän mihin suuntaan lentää. Tuo meidän asema on juuri safe zonen rajalla, ehkä reilu kilometri rajalle.
Oikkien puuttuminen tekee vaan sen että et pääse kilometriä lähemmäs asemaa.
 
Hyvältä vaikuttaa! Pystyykö tuolla sitten vierailemaan "starter" aluksella ihan siedettävässä ajassa vai vaaditaanko joku vähän kehittyneempi menopeli?

Asiaa mietittyäni ajattelin sittenkin palata vielä pelin ääreen. Niin vähän kuin alusten rakentamisesta ja louhumisesta tässä pelissä olen kiinnostunut, niin pelissä on niin paljon potentiaalia, etten halua sitä missata.

Aiheeseen liittymättä täytyy todeta, että olen ollut aika pettynyt miten vähän huomiota peli on saanut pelimediassa. Peli on ollut testattavissa jo pidemmän aikaa, tiekartta on jaossa ja ennen kaikkea siinä on aivan älyttömästi potentiaalia, mutta ei edes PC-pelisaitit ole tehneet pelistä juttua. Starbase ei ole tämän kanssa tietenkään yksin. Esimerkiksi X4: Foundations ei ole saanut juuri yhtään huomiota, eikä PCGamer vaivautunut tekemään edes arvostelua.
Matalaa profiilia pidetään tarkotuksella. Peli ei ole valmis suurille massoille. Hidas pelaajakannan kasvu on tässä kohtaa etu.
 
Matalaa profiilia pidetään tarkotuksella. Peli ei ole valmis suurille massoille. Hidas pelaajakannan kasvu on tässä kohtaa etu.
No tässä tapauksessa teidän kannalta käynyt sitten hyvin, mutta näin lukijana ainakin itse kaipaisin huomattavasti enemmän syvällisempiä artikkeleja. Starbasestakin niitä olisi saanut tehtyä jo vaikka kuinka monta huomioiden kuinka paljon siitä on ollut tietoa saatavilla ja peli testattavissa. Tietysti niissä pitää painottaa, että peli ei ole valmis ja vielä aktiivisen kehityksessä.
 
Onhan tämä kyllä bugeistaan huolimatta huikeaa viihdettä, varsinkin kun porukalla härvää. Laitetaas vähä reissutarinaa.. Kaikkea tapahtunutta ei jaksa muistaa mutta kaikenlaista vastoinkäymistä kyllä mahtui 4 päivän seikkailuun.

Lähdettiin siis maanantaina kaverin aluksella beltin syvyyksiin, toiveena löytää harvinaisempia ja arvokkaampia matskuja. Samalla toki tiedostaen sen että ollaan safezonen ulkopuolella ja milloin tahansa joku pvp-kurko voi lennellä vastaan.. (joskin toisen aluksen löytäminen tuolta beltiltä on kuin löytäisi neulan heinäkasasta jos lentää ilman transponderia)
Matka alkoikin kivasti kun lennettiin beltin alapuolella ja seurattiin ISAN-koordinaateista että kuinka kaukana Originilta oltiin tultu ja missä kohdin pitää nousta beltin uumeniin.

unknown.png


About 600km matkan jälkeen vedettii ylöspäin ja eikun beltille. Beltti on noin 500km paksu joten beltin keskelle oli vielä rapiat 250km matkaa.
Eipä kauaa kun kaveri hyppäs aluksesta ulos ja suoraa jarruthrusterin eteen -> instant death. :darra:
Meitsi jäi sinne sitten itekseni jatkamaa matkaa kun kaveri spawnasi takasin Originlle ja meni ship designeriin vääntämään hätärescue-alusta itelleen että pääsee takas. Ja sellasen väsäskin muutamassa tunnissa ja oli perillä myöhään yöllä, apout 8h sen jälkee kun astui thrusterin eteen.
Kuvassa oikealla muutamassa tunnissa väännetty rescue-alus. :D

4f9e1cc3bf8deae2c6afb30b98d25543.png


Seuraavana päivänä jatkettiin matkaa kahden aluksen voimin, kohti beltin keskikohtaa ja eipä kauaa kun oltiin ISANin kantavuuden rajoilla, 1000km on apout maksimikantama ISANille tällä hetkellä, jonka jälkeen sulla ei ole enää minkäänlaista navigointijärjestelmää käytössä muuten kuin omat silmät.
Jos ISANin kantama loppuu tuolla beltin sisällä, et tiedä mihin on ylös, alas, sivulle, jne eli kusessa olet..
Kuvassa ISAN. Koordinaatit on metrejä Originilta jossa ISANin origo sijaitsee.
Tuossa ollaan tultu hieman reilu 900km ja Y-koordinaatin mukaan ollaan suht keskellä belttiä korkeussuunnassa.

unknown.png


Noh, matskuja löydettiinkin mutta sitten alkoi ongelmat..
Ensin kaverin aluksesta alkoi loppumaan propellant. Ei muuta kun letku kiinni toiseen alukseen ja tankaten propellantia toiseen alukseen.

unknown.png


Matka jatkui taas hetken. Kunnes bugin takia propellant-tankki oli taas tyhjä, letku taas kiinni, rinse and repeat x kertaa.
Taas jatkettiin matkaa, kunnes generaattorien jäähdytysaine loppui, koska kaveri ei tehny hätäapu-alukseen ulkoisia jäähdyttimiä.
Ei muuta kun craftaamaan coolant cellejä, kunnes materiaalit loppui kesken ja todettiin ettei saada craftattua tarpeeksi cellejä.

Sit jatkettii matkaa sen aikaa ku pystyttiin, toiveena löytää craftaukseen vaadittavia matskuja. Ei löytyny ja coolant oli taas loppu.
Sitten todettiin että isosta aluksesta on pakko ottaa jäähdyttimet käyttöön toiseen alukseen joten ei muuta kun osia siirtämään.
Taas mentiin hetki, nyt isompikin alus hieman rampana mutta toimii kuitenkin mainiosti.
Jossain vaiheessa tajuttiin että propellant ei tule riittämään millään kahden aluksen tarpeisiin kotimatkaa varten, mutta tuumattiin että jatketaan niin pitkään kun pystyy.
Seuraavana päivänä hämmästys oli suuri kun ison aluksen tankit oli piripintaan täynnä. Ja pienen aluksen tankit oli tyhjät..
Jokin bugihan tuossa on mutta se pelasti meidän reissun, ilman tuota ei oltas selvitty mitenkään takas. :D

Aika huikea tunne oli nähdä asema, kun jossain vaiheessa tuntu siltä että ei helvetissä selvitä ikinä takas..

unknown.png


Sit tosin hokattiin että oltais voitu craftata pieniä propellant tankeja ja pultata niitä kiinni helvetisti, se taas vaati jäätä ja oltiin sattumalta sellasella alueella jossa ei jäätä esiinny ollenkaan. Onneksi oltiin lennetty 2 päivää aiemmin jääalueen läpi eikä otettu yhtään mukaan.. :whistling:
Tarinaan mahtui pari muutakin kommellusta, joita ei nyt jaksa enää muistaa, mutta kyllä tuossa melkonen Apollo 13-fiilis tuli kun saatiin molemmat alukset takaisin, joskin osittain bugien takia.
Hieno eka pitempi seikkailu Starbasessa, eikä takuuvarmasti viimeinen. Seuraavalle reissulle osataan varustautua paremmin, nyt lähdettiin vähän soitellen sotaan ilman kunnollista varaosa- ja craftausmateriaalivarastoa..

Sen verran noista etäisyyksistä, että nuo meidän alukset kulki tyhjänä noin 100 metriä sekunnissa ja täytenä noin 60m/s, joten kyllä siinä vierähti tunti jos toinenkin kun sompailtiin tuollanen apout 2000km lenkki, suurin osa asteroidibeltin keskellä kiviä väistellen ja sumussa hitaasti lentäen.

Tämä peli kyllä antaa työkalut melkoisen hienoille seikkailuille ja toisaalta myös pahasta pulasta selviytymiseen, ei tällasta seikkailua saa kyllä monessa pelissä aikaiseksi sitten millään.. :cigar2:
 
Onhan tämä kyllä bugeistaan huolimatta huikeaa viihdettä, varsinkin kun porukalla härvää. Laitetaas vähä reissutarinaa.. Kaikkea tapahtunutta ei jaksa muistaa mutta kaikenlaista vastoinkäymistä kyllä mahtui 4 päivän seikkailuun.

Lähdettiin siis maanantaina kaverin aluksella beltin syvyyksiin, toiveena löytää harvinaisempia ja arvokkaampia matskuja. Samalla toki tiedostaen sen että ollaan safezonen ulkopuolella ja milloin tahansa joku pvp-kurko voi lennellä vastaan.. (joskin toisen aluksen löytäminen tuolta beltiltä on kuin löytäisi neulan heinäkasasta jos lentää ilman transponderia)
Matka alkoikin kivasti kun lennettiin beltin alapuolella ja seurattiin ISAN-koordinaateista että kuinka kaukana Originilta oltiin tultu ja missä kohdin pitää nousta beltin uumeniin.

unknown.png


About 600km matkan jälkeen vedettii ylöspäin ja eikun beltille. Beltti on noin 500km paksu joten beltin keskelle oli vielä rapiat 250km matkaa.
Eipä kauaa kun kaveri hyppäs aluksesta ulos ja suoraa jarruthrusterin eteen -> instant death. :darra:
Meitsi jäi sinne sitten itekseni jatkamaa matkaa kun kaveri spawnasi takasin Originlle ja meni ship designeriin vääntämään hätärescue-alusta itelleen että pääsee takas. Ja sellasen väsäskin muutamassa tunnissa ja oli perillä myöhään yöllä, apout 8h sen jälkee kun astui thrusterin eteen.
Kuvassa oikealla muutamassa tunnissa väännetty rescue-alus. :D

4f9e1cc3bf8deae2c6afb30b98d25543.png


Seuraavana päivänä jatkettiin matkaa kahden aluksen voimin, kohti beltin keskikohtaa ja eipä kauaa kun oltiin ISANin kantavuuden rajoilla, 1000km on apout maksimikantama ISANille tällä hetkellä, jonka jälkeen sulla ei ole enää minkäänlaista navigointijärjestelmää käytössä muuten kuin omat silmät.
Jos ISANin kantama loppuu tuolla beltin sisällä, et tiedä mihin on ylös, alas, sivulle, jne eli kusessa olet..
Kuvassa ISAN. Koordinaatit on metrejä Originilta jossa ISANin origo sijaitsee.
Tuossa ollaan tultu hieman reilu 900km ja Y-koordinaatin mukaan ollaan suht keskellä belttiä korkeussuunnassa.

unknown.png


Noh, matskuja löydettiinkin mutta sitten alkoi ongelmat..
Ensin kaverin aluksesta alkoi loppumaan propellant. Ei muuta kun letku kiinni toiseen alukseen ja tankaten propellantia toiseen alukseen.

unknown.png


Matka jatkui taas hetken. Kunnes bugin takia propellant-tankki oli taas tyhjä, letku taas kiinni, rinse and repeat x kertaa.
Taas jatkettiin matkaa, kunnes generaattorien jäähdytysaine loppui, koska kaveri ei tehny hätäapu-alukseen ulkoisia jäähdyttimiä.
Ei muuta kun craftaamaan coolant cellejä, kunnes materiaalit loppui kesken ja todettiin ettei saada craftattua tarpeeksi cellejä.

Sit jatkettii matkaa sen aikaa ku pystyttiin, toiveena löytää craftaukseen vaadittavia matskuja. Ei löytyny ja coolant oli taas loppu.
Sitten todettiin että isosta aluksesta on pakko ottaa jäähdyttimet käyttöön toiseen alukseen joten ei muuta kun osia siirtämään.
Taas mentiin hetki, nyt isompikin alus hieman rampana mutta toimii kuitenkin mainiosti.
Jossain vaiheessa tajuttiin että propellant ei tule riittämään millään kahden aluksen tarpeisiin kotimatkaa varten, mutta tuumattiin että jatketaan niin pitkään kun pystyy.
Seuraavana päivänä hämmästys oli suuri kun ison aluksen tankit oli piripintaan täynnä. Ja pienen aluksen tankit oli tyhjät..
Jokin bugihan tuossa on mutta se pelasti meidän reissun, ilman tuota ei oltas selvitty mitenkään takas. :D

Aika huikea tunne oli nähdä asema, kun jossain vaiheessa tuntu siltä että ei helvetissä selvitä ikinä takas..

unknown.png


Sit tosin hokattiin että oltais voitu craftata pieniä propellant tankeja ja pultata niitä kiinni helvetisti, se taas vaati jäätä ja oltiin sattumalta sellasella alueella jossa ei jäätä esiinny ollenkaan. Onneksi oltiin lennetty 2 päivää aiemmin jääalueen läpi eikä otettu yhtään mukaan.. :whistling:
Tarinaan mahtui pari muutakin kommellusta, joita ei nyt jaksa enää muistaa, mutta kyllä tuossa melkonen Apollo 13-fiilis tuli kun saatiin molemmat alukset takaisin, joskin osittain bugien takia.
Hieno eka pitempi seikkailu Starbasessa, eikä takuuvarmasti viimeinen. Seuraavalle reissulle osataan varustautua paremmin, nyt lähdettiin vähän soitellen sotaan ilman kunnollista varaosa- ja craftausmateriaalivarastoa..

Sen verran noista etäisyyksistä, että nuo meidän alukset kulki tyhjänä noin 100 metriä sekunnissa ja täytenä noin 60m/s, joten kyllä siinä vierähti tunti jos toinenkin kun sompailtiin tuollanen apout 2000km lenkki, suurin osa asteroidibeltin keskellä kiviä väistellen ja sumussa hitaasti lentäen.

Tämä peli kyllä antaa työkalut melkoisen hienoille seikkailuille ja toisaalta myös pahasta pulasta selviytymiseen, ei tällasta seikkailua saa kyllä monessa pelissä aikaiseksi sitten millään.. :cigar2:
Hieno tarina, tällaiset pistää hamuamaan kohti ostohoisuja ja tärkkiä.
 
"Tein itse ja säästin". :facepalm:

unknown.png


Kauan tappelin ton tekniikan kanssa että sai lentämään suoraan, sit kun sain ongelmat ratkottua niin tuli kauhee kiire saada alus pihalle designeristä ja sen kyllä huomaa.. :whistling:
Ei se mtn, tää lähtee myyntiin heti ku oon tehny yhden testireissun moon beltille ja tienannu edes tuon ostohinnan takas.
Päässä pyörii jo suuret visiot seuraavasta aluksesta.. :comp:
 
Faktahan on, että sitten kun oikeita avaruusaluksia aletaan joskus rakentamaan niin ei ne mitään designin tai aerodynamiikan ihmeitä ole (paitsi planeetalle laskeutumaan kykenevät) varmaan nekään, vaan funktionaalisuus edellä mennään.
 
Mitäs porukka on saanut aikaiseksi viime aikoina?

Vaikuttaisi siltä, että kaikki ovat siirtyneet aloituspaikoilta jo kauemmaksi, koska Origin-avaruusasemilla on hyvin hiljaista. Onneksi muutamia aluskauppoja näyttäisi olevan jo auki, joten pääsee ostamaan itsekin valmiin menopelin ja pistämään nokan kohti tuntematonta.
 
Mitäs tälle kuuluu nykyään? Pelaajamäärät julkaisun piikistä laskeneet lähes 90% ja näyttäisi jatkavan laskua joka päivä eikä ennen julkaisua olevan hypen jälkeen tästä ole oikein kuulunut missään mitään.
 
Mitäs tälle kuuluu nykyään? Pelaajamäärät julkaisun piikistä laskeneet lähes 90% ja näyttäisi jatkavan laskua joka päivä eikä ennen julkaisua olevan hypen jälkeen tästä ole oikein kuulunut missään mitään.

Suurin osa odottelee että peli saa lisää lihasta luiden ympärille.
 
Se mihkää ole lässähtäny, jengi vaan odottaa uusia featureita. Ihan normaalia early access-pelin kehityskaarta.

 
Jos peli on suunnatonta grindiä ja varmaa on, että liveksi mentäessä kaikki wipetään niin kannattaako siihen tosissaan enempää aikaa käyttää kuin nopsaan testaa aina uudet featuret ja sit taas seuraavaa pätsiä odottaan?
 
Tavoitehan on ettei mitään wipetä.

Are there plans for a server wipe when Early Access ends?[edit]
LauriFB (5/31/19): We are aiming to not need that, but between alpha and ea it's likely. Partial wipes are also possible.
 
Taisi olla DOA tämäkin peli. No ehkä se vielä lähtee uuteen nousuun. Toivotaan parasta.
 
Tavoitehan on ettei mitään wipetä.

Sekään ei ole kyllä mikään optimaalinen ratkaisu. Tarkoittaa sitä, että kaikki pelit varsinaisessa julkaisussa ostavat ovat helvatonmoisella takamatkalla sen lisäksi, että eivät vielä edes tiedä miten peli toimii.

Noh seuraillaan. Harmittaa, että tästäkin piti tehdä kunnon nolifer survival peli missä pysyy mukana vain elämänsä peliin sijoittamalla.
 
Sekään ei ole kyllä mikään optimaalinen ratkaisu. Tarkoittaa sitä, että kaikki pelit varsinaisessa julkaisussa ostavat ovat helvatonmoisella takamatkalla sen lisäksi, että eivät vielä edes tiedä miten peli toimii.

Noh seuraillaan. Harmittaa, että tästäkin piti tehdä kunnon nolifer survival peli missä pysyy mukana vain elämänsä peliin sijoittamalla.

Tää mutua, mutta uskoisin ton wikin wipekommentin perusteella että kunhan earlystä pääsee, niin jonkinlainen tasotus tulee vanhojen ja uusien pelaajien välejä tasottamaan tms(partial wipes).
Hc nolifetys kyllä maistuis kunhan kunnollinen. No man´s sky on niin nähty.
 
Sekään ei ole kyllä mikään optimaalinen ratkaisu. Tarkoittaa sitä, että kaikki pelit varsinaisessa julkaisussa ostavat ovat helvatonmoisella takamatkalla sen lisäksi, että eivät vielä edes tiedä miten peli toimii.

Noh seuraillaan. Harmittaa, että tästäkin piti tehdä kunnon nolifer survival peli missä pysyy mukana vain elämänsä peliin sijoittamalla.

Olet sitten vissii pelannu kun tiedät tuon varmasti? :think:
 
Olet sitten vissii pelannu kun tiedät tuon varmasti? :think:

Voin tukea @tom_gore kommenttia. Tiputtaisin survivalin pois tosin. Starbase vaatii aivan jäätävää grindaamista joka on vieläpä omasta mielestäni yksi tylsimmistä toteutuksista vuosiin.

Grindaamisen lisäksi jos haluat rakentaa oman aluksen niin sekin on monimutkaisempaa kuin esim. Space Engineerissä ja vaatii todella paljon aikaa ja vaivaa.

Ainoa syy miksi ite jaksoin paria tuntia pidempää oli kun joku lahjoitti parikymmentä miljoonaa että sain vähän paremman aluksen heti alkuun.

Ei tässä saa mitään aikaiseksi jollain 30 minsan tai edes tunnin pelisessiolla.
 
Juu siis tuo "survival" oli lähinnä vertauksena noihin muihin open world peleihin missä rakennetaan jotain tukikohtaa ja varusteita itse. Niitä kaikkia yhdistää järkyttävä grindaaminen vs. valmistuvat tuotteet. Luokkaa kaada pari puuta että saat yhden kirveenvarren ja koko metsä, että saat yhden palan seinää tukikohtaan.
 
DOA leima ei sovi Starbaselle koska "Arrival" osuutta ei ole vielä edes olemassa. Early Access avattiin jotta tosifanit pääsisivät peliä testaamaan ja peli saisi tätä kautta lisää rahoitusta. Vähän sama asia kuin julistaisi kehitteillä olevan pelin kuolleeksi vaikka kehitys on täyttä häkää käynnissä. Aivan sama pääseekö joku keskeneräistä peliä pelaamaan vai ei.

Aikarajoitteisille pelaajille löytyy pelattavaa vasta kun peli on tarpeeksi pitkällä kehityskaaressaan ja muut pelaajat ovat rakentaneet universumiin tarpeeksi sisältöä. Starbasessa ei ole tarkotuskaan että jokainen pelaaja voi tehdä kaiken, päinvastoin. Tarkoitus onkin että pelaajat joutuvat turvautumaan muihin pelaajin tarjoten täten näille eri osa-alueiden erikoisosaajille "ammatin" universumissa. Jos aluksien rakentaminen on liian vaikeaa tai työlästä sinulle, on sinun turvauduttava aluksien suunnittelijan/rakentelijan palveluksiin. Tämä pätee kaikkiin pelin osa-alueisiin enemmän tai vähemmän. Visio on rakentaa elävä universumi jossa jokainen voi puuhata sitä mistä tykkää. Luonnehtisin Starbasea enemmän jopa virtuaalimaailmaksi pelillisillä elementeillä kuin tarkkaan kiskoilla kulkevaksi peliksi.
 
Tämä on yksi niistä harvoista peleistä, joiden kehitystä tulee seurattua tiiviisti vuonna 2022. On vielä epäselvää, että tuleeko pelistä sellainen jota tulen lopulta pelaamaan, mutta sen aika sitten lopulta näyttää.

Toistaiseksi peli ei tarjoa mitään pelimekaniikkaa mistä itse pitäisin, joten sen puolesta testaaminen/pelaaminen tuntuu vielä hieman vaivalloiselta. Peli tulee myös vaatimaan valtavasti pelaajia, että pelimaailma tuntuisi elävältä ja kiinnostavalta, joten toivottavasti peliä testaavien määrä kasvaa huomattavasti ensi vuoden aikana.

Mielenkiintoinen vuosi varmasti tulossa ja onneksi meillä on näitä potentiaalisia projekteja, joista voi kasvaa vielä isojakin menestyksiä.
 
Bugeja on kovasti korjailtu. Tarkemmin, 780 bugia EA launchin jälkeen. :D



Jos et kerenny lukemaan niin alla tekstimuodossa, docs linkki lopussa:

Hello everyone! \ ▣[··]◌ /

We definitely had a rocky start with the Early Access launch in July with a lot more bugs left in-game than what we hoped we'd have, and we're sorry for all the trouble they may have caused you. However, after the launch we've been able to identify and fix a rather large number of these bugs: a total of 780! This has been possible due to the big help from all of you playing Starbase, and reporting these issues to us.

To check out all the fixes that have made their way into the game you can see our video made in celebration of the fixed bugs, or find them listed on a separate Google Docs file at the end of this post.

Thank you for the continued support and all your hard work in reporting these bugs for us. Many bugs still remain to be squashed, but we hope that you'll continue enjoying the game and look forward to future updates and fixes!

List of all the bugs fixed since the Early Access launch:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom