Starbase

No niin, ensi maanantaina alkaa sitten closed alpha.
Jos haluat päästä kokeilemaan niin ei muuta kun täyttämään ao kysely niin voi olla että pääset sisään:

 
Closed alphaa odotellessa voidaan orientoitua tunnelmiin katselemalla bugeja.. :interested:

 
No niin, viime viikon torstaina tipahti kutsu ja avain closed alphaan joten nyt on 6 päivää alphaa takana ja embargo päättyi vartti sitten. :)

Mukavaa on ollu pelailla ja tutkia peliä. Maailma on juuri niin mielenkiintoinen kuin videoista on voinu päätellä, vaikka vielä puuttuu paljon featureita ja alpha on aikalailla barebones-versio. Ja bugeja toki vilisee, mutta se tiedettiin jo etukäteen.
Heti ekana lentelemään ympäri asemaa ja tutkimaan paikkoja, paikat löytyy suht helposti kun on isot neonkyltit kertomassa mitä on missäkin, mutta vähän aikaa toki menee kunnes ymmärtää aseman layoutin.
Sitten kokeilemaan tietysti helppoja ja loogisia aloitusjuttuja kuten nuo mining ja assembly jobit, joilla saa tienattua vähän starttirahaa, mutta jotka myös käyvät hyvin nopeasti tylsäksi ja itseään toistavaksi. Niihinkin on tulossa tulevaisuudessa lisäsisältöä + demolition job on tulossa, "soon(tm).
Jobejahan ei ole pakko todellakaan tehdä, aina voit kysyä joltakulta toiselta pelaajalta jolla on jo alus josko ottaisi kyytiin ja veisi sut beltille jauhamaan asteroideja joista saakin sitten vähän paremmin rahaa, tai ainakin sitten kun on hyvä alus siihen. Pelkän repun kanssa ei cr/h varmasti ole parempi kuin noilla duunarihommilla.
Duunarihommilla pääsee noin 2500cr/min ansioihin mainauksessa ja Ikeassa (assembly job) tällä hetkellä noin 5-8kcr/min ansioihin, pienen bugin ansiosta tosin.

Halvin alus on Vasama joka maksaa noin 150k crediittiä ja jonka saa kasaan noin puolen tunnin assembly job grindauksella.
Vasama ei sitten oikeastaan kelpaa juuri muuhun kuin paikanvaihtoon, enkä voi oikeastaan suositella sitä mihinkään. :D
Itse grindasin ensin rahat Pinceriin joka maksoi muistaakseni 800k ja eikun beltille hakemaan kokonaisia murikoita myytäväksi.
Se reissu menikin sitten heti kerralla vituiksi kun hipaisin hieman murikan kylkeä ja Pinceristä katosi pari thrusteria, tehden siitä lentokyvyttömän.
Tuon rahan sain onneksi takaisin, devit hyvittävät alussa noita omia mokia rahallisesti.. ainakin kerran.

Tässä välissä tuumasin että kokeilen basen rakennusta. Ensin etsimään vapaana olevaa "tonttia" eli lottia.
Pienin lotti on todella pieni ja vuokra on reilu 800cr/päivä. Medium lotin vuokra on 8000k/päivä joten vuokrasin sellasen ja eikun suunnittelemaan omaa basea blueprinteillä.
Basen suunnittelu onkin äkkiseltään aika haastavaa kun ei täysin ymmärrä miten editori toimii ja mitkä palikat osuvat mistäkin kohdalta yhteen, mutta vähän aikaa kun editorissa pyörittelee palikoita niin sen salat alkaa avautumaan.
Sainkin pienen koebasen tehtyä ja sitten eikun rakentamaan. Kaupasta hakemaan build tool ja Valkite-nimistä materiaalia joka toimii perustason rakennusaineena.
Rakentaminen tapahtuu "maalaamalla" blueprintin alue joka on koko ajan näkyvillä pelissä ja kun saat yhden palasen maalattua, se on "valmis".
Oma base jäi kesken, jonkun 6 tuntia sitä maalailin ja loggasin ulos. Seuraavana päivänä yllätys oli suuri kun kaikki rakennettu oli kadonnut ja jäljellä oli vain tyhjä blueprint. :(
No, bugit oli tiedossa mutta tuo harmitti melkein enemmän kuin se Pincerin kadotus.
Toivottavasti korjataan pian koska basen suunnittelu ja rakentaminen oli hauskaa, joskin täytyy sanoa että yksinään ei ihan kovin isoa basea kyllä kannata oman mielenterveytensä takia rakentamaan, tuo "maalaaminen" on aika hidasta hommaa..
Tuo oma base oli tosi pieni ja senkin tekemisessä meni monta tuntia koska rakennettavia pintoja on aika saakelisti, eikä riitä että rakennat basen sisäpuolelta, myös ulkopuolen platet on rakennettava..

Tuon jälkeen tuumasin että eikun jatkamaan paremman aluksen pariin joten grindasin jobeilla rahaa Hauleriin asti, eli 900k krediittiä.
Sillä pääsin mainaamaan vartin kun taas raapaisin sen johonkin saatanan murikkaan ja koko ohjauspaneeli lenti huitsin kuuseen jonka seurauksena alus alkoi pyörimään pituusakselinsa ympäri ja oli siten lentokelvoton.
Ei muuta kun spawni takas asemalle ja nuolemaan haavoja, tätä mokaa en edes kehdannut kysyä enää takaisin vaan kärsin tuon 900k tappion nahoissani, koska oma moka ja vieläpä toistamiseen..

Sitten piti käydä vielä kokeilemassa ship editoria ja voi veljet..
Jos et omaa mitään kokemusta 3D suunnittelusta, Blenderistä tai vastaavasta niin sormi menee suuhun, tai meni ainakin itsellä.
Mutta sama kuin base builderin kanssa, myös tämän kanssa pieni tutkiminen auttaa ja pian designerin salat alkaa avautumaan. Designer veikin sitten mennessään ja jotain alusten runkohahmotelmia rakentelinkin, yhtenä iltana hujahti 4 tuntia yhdellä istumalla. :D
Tuon pariin kun istahtaa perjantai-iltana, ottaa pari kaliaa ja kuuntelee musikkia niin avot, aika mukavaa viihdettä.
Lentokelpoista alusta en vielä ole saanu designerissä aikaiseksi koska nuo alusten mekaniikat on vielä vähän hukassa enkä ole joutanu niihin paneutumaan.

Viikon pelailun jälkeen pitää sanoa että saakelin kova peli sieltä on tulossa.
Monille tulee olemaan ongelma esim tuo alun rahagrindi (johon tulee muutoksia vielä) ja ship designer (jonka kyllä oppii kun malttaa opetella), mutta uskon että avaruuspelien ja rakentelupelien ystäville tästä tulee 5/5 peli.
Space Engineersin pariin ei ole kyllä enää paluuta.

Tuosta vielä "first moments" video viime viikon torstailta:



Illalla ehkä striimiä.. :think:
 
No niin, ensi maanantaina alkaa sitten closed alpha.
Jos haluat päästä kokeilemaan niin ei muuta kun täyttämään ao kysely niin voi olla että pääset sisään:


Ei päässyt mukaan kun täyttelin tuon. Varmaan kattovat vähän aktiivisuutta, onko edes virallisessa discordissa yms.

No viimeistään sitten kun tulee kaikkien ostettavaksi :nb:
 
Ei päässyt mukaan kun täyttelin tuon. Varmaan kattovat vähän aktiivisuutta, onko edes virallisessa discordissa yms.

No viimeistään sitten kun tulee kaikkien ostettavaksi :nb:

Juu, aktiivisuus on painanu paljon. Mutta lisäävät closed alphaan porukkaa koko ajan joten se avain voi sieltä tipahtaa periaatteessa millon vaan jos on ton surveyn täyttäny. ;)
Haluavat kuitenkin testata peliä CA:ssa mahdollisimman isolla pelaajamäärällä ja nyt on ehkä 170 pelaajaa saanu avaimen joten lisää tarvitaan.

Sen verran unohtui mainita tuosta rakentelusta, että alusten rakentaminen on imo paljon parempaa ja monipuolisempaa kuin esim Space Engineersissä, mutta basen rakentaminen on taas aika paljon suppeampaa johtuen siitä että basen rakentamiseen sulle annetaan vaan valmiita moduuleja joista sen rakennnat eli et saa pala palalta rakentaa basea, ainakaan vielä.
 
Unohtunu tänne linkittää omia striimejä, mutta jos nyt joku jaksaa katella niin parin striimin verran on tullu striimattua:



Tänä iltana ehkä taas striimiä. :)

EDIT:

Sen verran fiiliksiä näin parin viikon jälkeen, että peli maistuu edelleen erinomaisesti. Bugeja on fiksattu ahkerasti ja pelaajapalautetta on kuunneltu.
Myös uusia pelaajia on kutsuttu paljon closed alphaan, taitaa olla noin 400 pelaajaa tällä hetkellä mukana ja uusia kutsuja laitellaan varmasti taas tällä viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin vähän hakemassa murikoita @VanhaVihtahousu n kanssa, mutta x:nnen kerran en sitten taaskaan muistanu tarkistaa durability toolilla että kestääkö alus sen kuorman ja lopputulos ei ollu häävi..
Kohdasta 3:10 ettenpäin jos ei jaksa kokonaan katsoa..



1590438848954.png
 
Enkä muuten kysynytkään sinulta, että voiko Starbase tarjota sellaista pelikokemusta mitä haen, mutta jos sanot kuvailemani skenaarion olevan siinä jo mahdollista toteuttaa, niin haluaisin nähdä jotain videota, jossa edes etäisesti tuon kaltaista toimintaa on mukana. Olen nähnyt aika paljon materiaalia Starbasesta, mutta mikään niistä ei ole saanut minua vakuuttuneeksi, että tuollainen skenaario olisi pelissä kovin järkevästi toteutettavissa - ainakaan tällä hetkellä.

Tässä "Big ship battle" eventistä yksi nauhoite. En ole varma kuinka monta turrettia tuossa aluksessa on ja montako pelaajaa on miehistössä (ehkä 4?). Pilotin/kapteenin näkökulmasta taistelu joka toimii myös mekaanikkona/korjaajana. En tiedä kuinka tarkkaan tässä on miehistön tehtäviä jaoteltu vai onko idea vain että yksi pilotoi ja muut ampuu. Kukin sitten tekee mitä pystyy sen lisäksi.
 
Tässä "Big ship battle" eventistä yksi nauhoite. En ole varma kuinka monta turrettia tuossa aluksessa on ja montako pelaajaa on miehistössä (ehkä 4?). Pilotin/kapteenin näkökulmasta taistelu joka toimii myös mekaanikkona/korjaajana. En tiedä kuinka tarkkaan tässä on miehistön tehtäviä jaoteltu vai onko idea vain että yksi pilotoi ja muut ampuu. Kukin sitten tekee mitä pystyy sen lisäksi.

Joo, ihan mielenkiintoista settiä, vaikka ei ihan omaan makuun olekaan Starbase noin kokonaisuutena. Toki aika kaukana ollaan vielä siitä mistä puhuin, ainoastaan korjailun suhteen Star Citizeniä edellä. Alus on vielä hyvin pieni verrattuna siihen mistä tuolla SC-ketjussa puhuin.
 
Joo, ihan mielenkiintoista settiä, vaikka ei ihan omaan makuun olekaan Starbase noin kokonaisuutena. Toki aika kaukana ollaan vielä siitä mistä puhuin, ainoastaan korjailun suhteen Star Citizeniä edellä. Alus on vielä hyvin pieni verrattuna siihen mistä tuolla SC-ketjussa puhuin.
Damagemallinnus ja korjailu ei ole suinkaan ainoa asia jossa Starbase on Star Citizeniä edellä. Joitain asioita listasin SC ketjuun.
 
Damagemallinnus ja korjailu ei ole suinkaan ainoa asia jossa Starbase on Star Citizeniä edellä. Joitain asioita listasin SC ketjuun.
Enkä ole väittänytkään, että olisi. Puhuin vain siitä skenaariosta, mitä maalailin SC-ketjussa.
 
Onko kellään pääsyä tähän artikkeliin? Miten Frozenbyte toimii yli puolet normia pienemmällä liikevaihdolla per työntekijä. Kuulostaa hiukan oudolta.
 
Olikohan niin että saavat osan rahoituksesta Business Finlandilta: Kohti ääretöntä ja sen yli – peliyritys Frozenbyte luo itsensä uudelleen

Nuo ovat julkista tietoa. 2016 ja 2018 välillä Frozenbyte on saanut 3,4 miljoonaa euroa lainaa joten ei tuokaan ole koko rahoituksen lähde. Frozenbytelle on myönnetty enemmän lainaa kuin mitä heille on maksettu, en kuitenkaan ole varma onko tuo lainamäärä aina vain vuoden voimassa, esimerkiksi vuonna 2016 lainaa myönnettiin tuo 3,4 miljoonaa, mutta 2016 lainaa maksettiin Fronzenbytelle miljoona.

Edit: Katsoin noita tilastoja tarkemmin. 2016 on myönnetty 3,4 miljoonaa lainaa ja sen jälkeen lisää lainaa ei ole myönnetty. Lainaa on maksettu kuitenkin 2016 jälkeen joka vuosi jokin summa niin että tuo 3,4 miljoonaa tulee täyteen, eli tuo laina joka on myönnetty on voimassa pidemmän aikaa ja näyttäisi siltä että se on nyt käytetty.
 
Viimeksi muokattu:
Onko testaajat saaneet aikaiseksi jo "living, breathing universen" vai onko vielä suurilta osin vielä harjoittelua ja yleistä härväystä?

Jonkin verran tähän videoiden muodossa tutustunut, mutta vielä ei ole tempaissut oikein mukaansa. Videot keskittyvät lähinnä rakenteluun, taisteluun ja hakun heilutteluun, joista mikään ei oikein itseäni kiinnosta.
 
Onko testaajat saaneet aikaiseksi jo "living, breathing universen" vai onko vielä suurilta osin vielä harjoittelua ja yleistä härväystä?

Jonkin verran tähän videoiden muodossa tutustunut, mutta vielä ei ole tempaissut oikein mukaansa. Videot keskittyvät lähinnä rakenteluun, taisteluun ja hakun heilutteluun, joista mikään ei oikein itseäni kiinnosta.

Kyllä tuolla elämää piisaa, aluksia on rakenneltu ties minkälaisia ja muutamia ennakkoon järjestettyjä sotiakin on sodittu. Universumi on toki elämän suhteen vielä aika pieni, kun vain muutama asema on "auki" eikä pelaajiakaan ole vasta kun tuhatkunta. Pari tyyppiä on tosin tehny jo matkan lähimmälle kuulle, lentoaika taisi olla 40 tunnin luokkaa.
Itse odottelen vähän noita companyfeatureita, että pystyis alkaa porukalla rakentamaan omaa basea sinne asemalle jonne sitten voi rakentaa esim tehtaita, tai pistää aurinkopaneelit pystyyn ja myymään sähköä muille.
Alusten rakentelu on ihan hauskaa, mutta mulla ei ole sellasta pitkäjänteisyyttä että jaksaisin noita kauheasti rakennella vaikka todella monipuolista hommaa onkin, tuo basen rakentaminen ja sen ympärille tulevat featuret kiinnostelee enemmän.
 
Kiitos tiedoista. Taidan suosiolla odotella julkaisuun, että peliin saadaan kehitettyä tarpeeksi työkaluja hyvän pelikokemuksen aikaansaamiseksi. Videoiden ja kuvauksen perusteella alphassa ei taida olla itselleni mitään mielenkiintoista.
 
Kiitos tiedoista. Taidan suosiolla odotella julkaisuun, että peliin saadaan kehitettyä tarpeeksi työkaluja hyvän pelikokemuksen aikaansaamiseksi. Videoiden ja kuvauksen perusteella alphassa ei taida olla itselleni mitään mielenkiintoista.

Dual Universe on alkanut näyttämään mielenkiintoisemmalta, mutta uskon siihenkin vasta kun näen toiminnassa.
 
Dual Universe on alkanut näyttämään mielenkiintoisemmalta, mutta uskon siihenkin vasta kun näen toiminnassa.
Kohtahan NDA poistuu ja nähdään mitä siellä on tehty. DU on paljon enemmän EVEn kaltainen MMO kuin avaruussimulaatio MMO. Suurin ero näkyy taistelussa joka on DU:ssa hyvin EVEmäinen, eikä simulaatio missä lennät itse ja tähtäät kohteisiin. Tarjoaa hyvinkin erilaisen pelikokemuksen.
 
Kohtahan NDA poistuu ja nähdään mitä siellä on tehty. DU on paljon enemmän EVEn kaltainen MMO kuin avaruussimulaatio MMO. Suurin ero näkyy taistelussa joka on DU:ssa hyvin EVEmäinen, eikä simulaatio missä lennät itse ja tähtäät kohteisiin. Tarjoaa hyvinkin erilaisen pelikokemuksen.

Ja innostus loppui siihen... olisi ehkä voinut mekaniikkaan perehtyä noiden "yksi pelimaailma kaikilla" puheiden jälkeen. :cigarbeye:
 
Peli edistyy erinomaisesti ja contentia puskee koko ajan lisää + bugeja fiksaillaan. Ihan tämän vuoden loppuun ei early access kerenny, mutta toivottavasti tuo uusi Q1/2021 nyt pitää kutinsa.

Ja jälleen alkaa kutsuja satelemaan:



Jos olet alpha surveyhyn aikoinaan vastannut, niin ei muuta kun odottelua.
Jos et ole vielä alpha survey-kyselyyn vastannut niin suuntaapa tänne:


Ja sigusta sitten Discoon josta apuja suht haastavalle alkutaipaleelle. ;)
 
Jokos Tekkiläisille on tippunu closed alpha-kutsuja? Jos on niin muistuttelen että tuolta sigun Discordista saa sitten paljon apuja ja neuvoja, kun meillä on siellä Frozenbyten devejä auttamassa ja muutamia kokeneita pelaajia neuvomassa. :)

EDIT: heitetääs striimi tän illan touhuista, lähetään kokeilee aseman rakentamista :D

 
Viimeksi muokattu:
Tuli uutena vuotena. Enpä tiedä mitä tuosta sanoisi. Melkoinen time sink. Ei varmaan tule sopimaan pelaajille joilla ei ole aikaa laittaa koko elämää yhteen peliin. Se tuppaa olemaan näiden crafting pvp pelien ongelma aina.

Lähin verrokki lienee Space Engineers. Siihen verrattuna rakentelu, mainaaminen ja tuhoaminen on kyllä paljon mielekkäämpää. Leikkurien, laserien yms käyttäminen on kyllä kivaa. Asiat myös hajoavat kivan dynaamisesti verrattuna SE.

Pyörii paljon paremmin kuin mitä odotin tänne postattujen YT videoiden perusteella. Vanhalla 6600k ja 3060 Ti 3440x1440 resolla melkein aina 100+ fps mitä nyt välillä fps tippuu 1 ja pysyy siellä kun tässä versiossa on joku bugi jota tuota aiheuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo pyörii hyvin kunhan lähtee siitä Origin-asemalta pois asap. Vissii sen verran tullu uusia pelaajia että paikoin pelaaminen on melkoista diashowta ja kyllä tuossa saa FB tehdä aika paljon optimointia ennen EA- julkaisua.
Eilen saatiin porukalla aseman tynkä pystyyn 100km päähän Originista, vielä kun implementoivat tuon porukalla rakentamisen että kaikki voi osallistua niin avot. Nyt tuo rakentaminen meni kunnan hommiksi, yksi duunaa ja muut kattelee. :D
 
Joo pyörii hyvin kunhan lähtee siitä Origin-asemalta pois asap. Vissii sen verran tullu uusia pelaajia että paikoin pelaaminen on melkoista diashowta ja kyllä tuossa saa FB tehdä aika paljon optimointia ennen EA- julkaisua.
...
Miten tässä on palvelinpää toteutettu (vain onko siitä kerrottu ollenkan).
 
Harmi jos tästä tulee taas yksi Rust muiden joukkoon. Teema kiinnostaisi pirusti, mutta jos tässäkin suhde on luokkaa 10 tuntia tuskaisen hidasta rakennusta ja 10 sekuntia nautinnollista taistelua niin hyllyyn jää.
 
Harmi jos tästä tulee taas yksi Rust muiden joukkoon. Teema kiinnostaisi pirusti, mutta jos tässäkin suhde on luokkaa 10 tuntia tuskaisen hidasta rakennusta ja 10 sekuntia nautinnollista taistelua niin hyllyyn jää.

Aluksista tallentuu blueprint ja ne on helppo rakentaa uusiksi. Vaatii tosin resurssien keräämistä. En ainankaan vielä osaa arvioida kuinka tuskaista korjaaminen/uudelleen rakennus tulee olemaan.
 
Aluksista tallentuu blueprint ja ne on helppo rakentaa uusiksi. Vaatii tosin resurssien keräämistä. En ainankaan vielä osaa arvioida kuinka tuskaista korjaaminen/uudelleen rakennus tulee olemaan.

Nimenomaan ei kiinnosta larpata jotain kivien kerääjää tuntikaupalla, että pääsee taistelemaan muutamaksi minuutiksi. Toivotaan, että tulee vaihtoehtoja myös toiminnantäytteisempään pelimakuun.
 
Vaihtoehto on se että ostat valmiita aluksia, mutta toki niihin myös tarvii pääomaa. Jollainhan se raha on tehtävä ja harvassa survival/rakentelupelissä se itsekseen tilille tulee..
Rahantekoon tulee olemaan useita keinoja tulevaisuudessa, mutta kyllä tuo asteroidien mainaus on se tehokkain ainakin tällä hetkellä jos alphassa pelailee.
 
On tämä sen verta armollinen verrattuna Rustiin että jos kuolee ja joku raidaa niin kaikkea ei välttämättä menetä. Sen aluksen voi ostaa instanttina takaisin jos vaan on pätäkkää. Ei tarvitse grindata alusta alkaen kaikenmaailman keppejä ja risuja.
 
Juu en mä toki meinaakaan, että pitäisi olla rajattomasti resursseja rakentaa mitä lystää (vaikka toki sellainenkin moodi voisi olla ihan mielenkiintoinen). Noh katsotaan. Tuppaa vaan nämä survival/rakentelupelit olevan tosiaan aika nolifer kamaa pääsääntöisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: ssg
Toukokuussa sitten toivon mukaan early accessia, ihan eivät saaneet peliä siihen kuntoon että olis Q1 onnistunu EA launch. Ensi kuussa toivon mukaan sitten EA päivämäärää ja toukokuussa pääsee sitten kaikki pelailemaan. Toivottavasti. :cigar2:

Hello @everyone!

The Early Access release of Starbase is now targetting May 2021, and we plan to announce the exact release date in April! We’ve decided that we need a bit of extra development time to make sure that the game is in line with our vision.

In the meantime we continue to run the Closed Alpha test until launch, while working hard on many important gameplay loops and big new features that will be added to the game during April. We know the community has been waiting eagerly for the public release, but we promise the wait is worth it – we are almost at the finish line!

We also bring you a new feature video showing one of the big upcoming features: atmospheres for moons and planets with day and night cycles. The new features also include interconnected gameplay elements like Gas Refineries and Atmosphere Pumps. See more in the video below!

Sitä odotellessa, hieman asiaa atmösfääreistä..

 
Tämä vaatii kyllä jotain tutorialia tai resursseja oppaisiin ennen julkaisua. Ihan perusasiat kuten miten aluksia tankataan ei selviä mistään pelistä enkä wikistäkään löytänyt pienellä etsimisellä.

Peli ei myöskään selitä miten perusasiat toimivat. Eli miten akut, generaattorit, fuel rodit yms. vaikuttavat toisiinsa. Käytännössä tässä ei ole mitään opastusta vaan kaikki pitää keksiä itse.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä vaatii kyllä jotain tutorialia tai resursseja oppaisiin ennen julkaisua. Ihan perusasiat kuten miten aluksia tankataan ei selviä mistään pelistä enkä wikistäkään löytänyt pienellä etsimisellä.

Peli ei myöskään selitä miten perusasiat toimivat. Eli miten akut, generaattorit, fuel rodit yms. vaikuttavat toisiinsa. Käytännössä tässä ei ole mitään opastusta vaan kaikki pitää keksiä itse.

Eiköhä noihin jonkinlaista tutoriaalia tule ajan myötä. Kandee ny muistaa että puhutaan closed alpha-asteella olevasta pelistä tällä hetkellä, ja toukokuun jälkeenkin early access-asteen pelistä.
Pieni tutoriaalihan jo tuli pelin alkuun, mutta esim Starbase Wiki auttaa paljon + toki SB:n omasta Discosta saa paljon neuvoja ja tuolta allaolevasta meidän Eliteporukan Discosta. ;)
 
Taas haetaan lisää CA-pelaajia joten jos kiinnostelee päästä testaamaan closed alphaa niin hakemusta sisään:

Starbase is now in Closed Alpha, which means a closed (private) test with a small group of users outside the development team. We will be expanding the amount of players in the Closed Alpha gradually over the course of the coming months.

While everyone is excited for Closed Alpha, for us developers it's an important tool to make the game better and prepare for the eventual Early Access release. During Closed Alpha the game will break often and many features are missing or not fully functional - the game is not yet ready for the majority of gamers to join in. That's why we're doing a Closed Alpha instead of e.g. an Open Alpha or other open test.

For most gamers, we would recommend wishlisting Starbase on Steam, that way you will get notified when the game enters Early Access. When the game enters Early Access, that's when we think the game is ready for most players.

That said, read on to find out more about the Closed Alpha.


When is Starbase coming out?
Starbase has a new Early Access release date target: May 2021. Aiming for May 2021 will allow us enough time to better prepare the game for Early Access, and add a few more important gameplay loops. For example we have recently added Fast Travel gates and the beginnings of a player-based economy, and in the coming weeks we will be doing fixes and improvements to those. In addition, we will be adding other important gameplay features such as the tutorials, player stations and gravity. Once these are added, we expect to start inviting Alpha testers in larger numbers!

How can I join the Alpha?
There's two main methods we use to select participants:

• We pick people from the community (mainly Discord) based on their activity and contribution to the community (not a scientific process and definitely not a popularity or activity contest!).
• Survey/signup form. We did a survey in January 2020 that we replaced with a new one in May 2020 (the Alpha signup). We have a lot of eager players in these surveys and will invite them based on our needs and specific criteria. You can fill out the sign-up form here: Starbase Alpha Signup. There is no guarantee of when or if you will be selected, but over time you will probably have a good chance to join the game.

When will you select more participants?
We are selecting more players on an active basis at the moment. There's no typical day or week for selections - they happen based on what we need at any given time.

What if I made a typo in my email in the survey response?
If we get a bounced email, we will look at the Discord username and contact you.

How will I know if I have been selected?
If you are selected, then you will receive an email inviting you to the Closed Alpha aswell as the Alpha Tester role on Discord - but please note that this may happen a long time into the future, and prior to that we suggest you keep up with the latest news on our Discord and Forum.

How many players will be invited to Closed Alpha?
We don't know. We have been talking about over 10,000 players internally. We have roughly that amount of players already signed up for Closed Alpha. We may go over that number, and it's not unfathomable that we would simply invite everybody who's signed up right around the time of ending Closed Alpha and starting Early Access.

We do not have a plan of "this many players by date X" or anything of the sort - we'll see how development goes and what makes sense at any given time. But it's safe to say that we will be in the thousands quite quickly.

Will there be an "Open Alpha"?
The Closed Alpha will grow over time and your chances to join testing will be rather high by the end. The developers want to stress test their game before Early Access with as many people connected as possible, so the alpha will be much more "open" at the end.


Are the servers on 24/7 or is there downtime?
Starbase servers are on 24/7 and Closed Alpha players can login at any time. There's only downtime when we update the game build or do some other maintenance, which isn't planned to happen very often.

Can I lose my access?
Yes. We can revoke the Steam key given to you at any point if we feel you have gone against these rules. Cheating and bad behavior are obvious reasons.

How long will the Closed Alpha last?
Closed Alpha will last an undetermined amount of time. Possibly even up to the launch of Early Access.

What happens after Closed Alpha?
The game world will be wiped and be available to everyone to purchase on Steam Early Access here. Closed Alpha testers do not get a free copy of the Early Access version of the game.

Will I get Starbase for free if I participate in the Closed Alpha?
No. Having access to the Alpha does not give access to the actual game when it enters Early Access, so you will have to pay for the game eventually.

Will my progress and character transfer to the full game/Early Access?
Possibly to a degree, but we cannot make promises yet. We may have to do a "server wipe" once or multiple times during the Alpha (we will try our hardest not to, though). Likewise some elements of your character may transit from Alpha to the final game (like blueprints). Nothing is decided yet, however.

How will the Early Access launch go?
Our goal is to release a smooth experience for Early Access, but some features will still be missing at that time. We have very ambitious plans for Starbase and that vision takes time to fulfill, and while we are getting closer with Closed Alpha, the full vision will be unleashed in Early Access and beyond.

The purpose for Closed Alpha is to make sure we don't run blind into Early Access. In CA the game is still buggy and messy in terms of both technical and gameplay features, and once we reach a bit more stable status and have more features, then the game is ready for Early Access.

In our opinion Starbase Closed Alpha shows a "glimpse of the vision", allows CA players to imagine what Starbase can be. Early Access will make that more real.
 
Jaaha, early access sai julkaisupäivän, 17.6.
Tuota odotellessa hieman asiaa capital shipeistä:



Ja roadmappikin on nyt julkaistu:

Starbase_roadmap_2021.jpg
 
Noniin, tätä on tullut odotettua ja mielenkiintoista päästä sitä vihdoinkin kokeilemaan. Vähän vielä epäilyttää miten paljon peli tarjoaa mielenkiintoista pelattavaa jos skippaa kaiken rakentelun. En myöskään luota muihin pelaajiin, joten saa nähdä muodostuuko pelimaailmasta lopulta itseäni kiinnostava. Tämäkin takia hyvät ominaisuudet pelaajien väliseen kommunikointiin olisivat kyllä erittäinkin toivottavia.
Jos kaikki menee hyvin, niin tästä voisi tulla kuitenkin erittäin hyvä lisä Star Citizenin ja X4: Foundations -pelien rinnalle.
 
Meitä on tosiaa pieni porukka, reilu kymmenen henkeä tuolla sigun Discossa ja aktivoidutaan varmasti early accessissa joten jos suomalainen ei-pvp peliseura (pve, rakentelu, yms) on haussa niin joinailehan mukaan. :)
 
Vähän vielä epäilyttää miten paljon peli tarjoaa mielenkiintoista pelattavaa jos skippaa kaiken rakentelun. En myöskään luota muihin pelaajiin, joten saa nähdä muodostuuko pelimaailmasta lopulta itseäni kiinnostava.

Alphan perusteella jos rakentelu ei kiinnosta niin oikeastaan ainoaksi aktiviteetiksi jää loputon asteroidien mainaaminen. Voit toki myös pitää peliä interaktiivisena chat huoneena, mutta mainitsit että et luota muihin pelaajiin.
 
Alphan perusteella jos rakentelu ei kiinnosta niin oikeastaan ainoaksi aktiviteetiksi jää loputon asteroidien mainaaminen. Voit toki myös pitää peliä interaktiivisena chat huoneena, mutta mainitsit että et luota muihin pelaajiin.

Onhan tuolla ny aktiviteettia tulossa vaikka millä mitalla jos tuota roadmapia yhtää viittii vilkaista. :confused:
Toki, Starbase on vahvasti porukkapainotteinen monelta osa-alueeltaan mutta ei se tarkota sitä etteikö yksin pelaava saisi pelistä mitään irti.
Melko no-brainer ettei alphan perusteella tehdä mitään lopullisia johtopäätöksiä.
 
Early access julkaisupäiväkin on tän... eikun 29.7.
Elikkä EA siirtyi reilulla kuukaudella, mikä on hyvä asia ottaen huomioon sen että muutama aika tärkeä feature vielä puuttuu.

Mutta tänään on ilmeisesti lähtenyt iso wave invitejä closed alphaan ja huomenna luvassa stressitestiä, käydään räjäyttämässä Frozenbyten servut. :cigar2:

Gathering_at_origin.png
 
Stress testiä. Tuo striimin paska fps johtuu siitä että kun peli lagaili, niin OBS pudotti ne freimit välistä ja tulos on tuossa. Oikeasti ingamessa kokemus oli paljon tasaisempaa vaikka lagailikin jo tolla porukalla aika huolella.
Taisi olla parhaimmillaan samassa paikassa reilu 100 pelaajaa ja hieman alle 300 pelaajaa kaikenkaikkiaan ingamessa. :cigar2:



2021-06-18_21_07_07-Starbase.png


unknown.png
 
Ilman viivästyksiä hieman yli kaksi viikkoa odotusta ja sitten pääsee tätäkin kokeilemaan. Hieman vielä skeptinen sen suhteen onko peli aivan omaan makuuni, mutta hienoa päästä sitä kuitenkin testailemaan pian.

Löytyykö täältä porukkaa, joilla peli on aktiivisessa pelailussa? Miltä tilanne vaikuttaa nyt aivan EA julkaisun alla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom