Star Wars Jedi: Survivor (PS5, Xbox, PC)

PREFORMANCE.png


Ei mitään vaikutusta.
 

Todettu toimivaksi Normal tiedostolla. On .pak, joten ei korvaa alkuperäisiä tiedostoja ja helppo poistaa. Pelin pakotettu motionblur poistui ja itsellä 15-20fps lisäboosti kuvanlaadusta tinkimättä, päinvastoin kun sumeutta hävisi.

Ei vaadi muita peliliikkeitä, joten helppo kokeilu

Tämän lisäksi toinen aikaa säästävä modi:

 
Pätsin jälkeen alko kaatuilemaan. Jeddahissa jo useamman kertaa. Kuva jää jumiin äänet kuuluu taustalta ja parin sekunnin päästä työpöydälle. Aiemmin ei mitään tollasia ongelmia.
e: Taas 10min spel ja cräsh...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi myös kaatuilu päivityksen jälkeen. Kolme käynnistystä enkä päässyt valikkoja pidemmälle.

Otin Nvidian shader cachen pois käytöstä ja deletoin cache tiedostot ja otin uudelleen käyttöön ja nyt pääsin peliin saakka.
 
Vielä kun patchi latautuisi, jää jumiin 253.05 MB / 1.38 GB eikä etene siitä mihinkään...

EDIT: Lopulta meni eteenpäin, kun 30min jaksoi odotella.
 
Viimeksi muokattu:
Latailin tuossa tänään pelin ja yllätyksekseni FPS on 80+ aikalailla jatkuvasti. Kerkesin pelata Coruscantin kokonaan ja jonkin matkaa Kobohia. CPU-rajoituksesta ei tietoakaan toistaiseksi, GPU-usage tapissa mennään. Olisiko tuo pätsi sitten auttanut...? Stuttereita on kyllä enemmän tai vähemmän. Alussa enemmän, mutta jatkuvasti väheni pelin edetessä kun varjostimet saatiin pikkuhiljaa käännettyä. Asetukset 4K-resoluutio, Epic-esiasetus, ei RT:tä, FSR Performance. FSR Qualityllä pyörii ~60fps. Tämä siis sigun ekalla koneella.

On kyllä hauskaa pelattavaa, vaikken soulslike-genren suurin ystävä olekaan.

EA:n APPi on kyllä kuraa. Lataus tykitti ensin lähes kaistan täydeltä johonkin 70% asti ja sen jälkeen yhtäkkiä liinat kiinni ja latausnopeus seilasi 0-50kb/s välillä. Netistä löytyi vinkki, että VPN:llä toiseen maahan, ja sehän toimi... hetken. Täysiä vähän aikaa ja sitten taas jumitus. Maan vaihto ja taas täysiä jonkun aikaa, kunnes ilmaisen VPN:n gigaraja tuli täyteen. Kun VPN potkaisi pihalle, niin meni taas ilman VPN:ää täyttä kaistaa vähän aikaa, kunnes rupesi taas hyytymään, mutta lataus tuli valmiiksi ennenkuin päästiin taas nollanopeuksiin. Kammoan jo seuraavan päivityksen lataamista.
 
13700/4070ti, 32GB 6400 32, KC3000 epic/rt on 3440x1440, windows 11. FPS 90-100. 10h pelattuna ja ei mitään pelaamiseen haittavaa tullut esiin. Toimii paremmin kun esimerkiksi Hogwarts Legacy. Hyvä ja kaunis peli.
 
No täältä vähän positiivisempi kokemus. Tuossahan tuo EA App latasi tuon pelin kertaistumalta gigasella kuidulla 25min ja kokoajan tuli kaistantäydeltä.
 
Miten hyvin peli on toistaiseksi toiminut Xbox Series X:ssä ?
 
Tuon päivityksen jälkeen kuvanlaatu huonontui kun FSR on pois päältä, ilmeisesti bugi lienee kyseessä ja siihen on tehty modi korjaamaan asiaa: No More TAA and native resolution
Harmillisesti minulla tuo modi ei toimi ja nyt pitää käyttää FSR:ää jos haluaa hieman terävämmät tekstuurit. Mukana tulee tietysti kaikki FSR:n haittapuolet, joita en haluaisi.

Eron huomaa selvästi esim. pelihahmon tekstuureissa kun kokeilee FSR disabled ja FSR qualityn välillä.

Edit: ehkä tuo modi toimi sittenkin, kokeilin versiota jossa disabloitiin myös TAA ja silloin tekstuurit muuttuivat terävämmäksi. Eli se onkin varmaan tuo TAA joka tekee kaikesta vähän pehmeää. Ehkä mennään tuolla FSR qualitylla nyt sitten. Suorituskykyyn näillä ei minulla ole mitään merkitystä, kaikilla asetuksilla pyörii täsmälleen samalla lailla...
 
Viimeksi muokattu:
Päivityksen asentaminen on ollut show. 1,8gb päivitys vaati levytilaa 150gb, latasi koko pelin uudelleen. Meni koko eilisilta. Sen jälkeen rupesi lataamaan päivitystä. Se oli nopeaa touhua. Latauksen valmistuessa päivitystä ruvettiin 4tunnin ajan asentamaan, jonka jälkeen ea päätti verifioida koko asennuksen. Mielenkiintoista..Katsotaan tuleeko levytila takaisin, koska pelin Alkuperäisen asennuksen jälkeen tilaa piti olla yli 150gb. Melkein kaikki se on tässä prosessissa kulutettu. Ei ole ensimmäinen kerta kuin Ea-appi tekee saman ruljanssin päivityksen ohessa. Tietää ettei voi pelata pariin päivään.

Mm. F1 tekee vastaavan joka kerta
 
On toi PC pelaaminen hienoo ja helppoo :) Näitä juttuja kun lukee , niin rautaisia hermoja vaatii tuo touhu.

Ehkä sen viehätys on tossa taistelussa itse pelia vastaan ja sen kuin voittaa loputa viikkojen tuskailun jälkeen, nauttii ise pelaamisesta enemmän ?
 
Täällä alkoi myös kaatuilu päivityksen jälkeen. Kolme käynnistystä enkä päässyt valikkoja pidemmälle.

Otin Nvidian shader cachen pois käytöstä ja deletoin cache tiedostot ja otin uudelleen käyttöön ja nyt pääsin peliin saakka.

Tämä tosiaan auttoi kaatuiluun. Eli varjostimen välimuistin koko - pois käytöstä nvidian ohjauspaneelin 3d-asetusten hallinnasta
 
Jännä miten tuo päivittämisen kesto vaihtelee ja miten se toimii joillakin eri tavalla. Minulla meni 5 minuuttia siihen päivitykseen. Latauksen välissä kirjoitti ja luki paljon levyä jonka aikana ei ladannut ja siihen meni varmaan enemmän aikaa kuin lataamiseen.

Edit.
Tuo koko pelin uudelleen asennus voi johtua myös cachesta. Tällä kertaa EA appin cachesta. EA Anwers HQ sivulla oli tämä ohje joka auttoi joitakin:

"You can easily clear the cache of the EA app by clicking on the 3 lines in the top left, and then going to Help > App Recovery."

Ainakin kannattaa kokeilla jos joka kerta muuten lataa pelin kokonaan tai on jossain latausloopissa.
 
Viimeksi muokattu:
On toi PC pelaaminen hienoo ja helppoo :) Näitä juttuja kun lukee , niin rautaisia hermoja vaatii tuo touhu.

Ehkä sen viehätys on tossa taistelussa itse pelia vastaan ja sen kuin voittaa loputa viikkojen tuskailun jälkeen, nauttii ise pelaamisesta enemmän ?

Ehkä joillekin. Mulle se viehätys on siinä, että kun tyttis pelaa vieressä PS5:lla tätä peliä joko 30fps lukolla tai nylkyttävällä 40-60fps ruudunpäivityksellä pahimmillaan <720p resoluutiolla, itse pelaan PC:llä 80fps+ ja tiedän, että rahalla saisin vielä parempaa jos tekee mieli.
 
On toi PC pelaaminen hienoo ja helppoo :) Näitä juttuja kun lukee , niin rautaisia hermoja vaatii tuo touhu.

Ehkä sen viehätys on tossa taistelussa itse pelia vastaan ja sen kuin voittaa loputa viikkojen tuskailun jälkeen, nauttii ise pelaamisesta enemmän ?

Turha flametus. PS5 renderöi 720p ja alle, saavuttaen kaikki 30fps. Uusin patch sisälsi käytännössä pelkästää:
1683083011041.png


Itse pelaan 3440x1440 resoluutiolla, täyden resoluution renderöinnillä 60-80fps ja tämän saavuttamiseen ei kauheasti tavan tietotaitoa kummempaa vaadittu. Kukin tavallaan, mutta itse pidän että peli pyörii 2000-luvun paremman puolen mukaisesti. Peli asentui normaalisti, päivittyi normaalisti, ei bugin bugia eikä ole kertaakaan vielä kaatunut.

1683083204279.png


Se jos täällä autetaan kanssapelaajia, on itselläni ainoastaan rakkaudesta lajiin, jotta muutkin voisivat olla tyytyväisiä.
 
Ohoi, älkää nyt heti rotkon reunalta alas työntäkö, sillä Omistan myös PC:n.

Mulle se viehätys on siinä, että kun tyttis pelaa vieressä PS5:lla tätä peliä joko 30fps lukolla tai nylkyttävällä 40-60fps ruudunpäivityksellä pahimmillaan <720p resoluutiolla, itse pelaan PC:llä 80fps+ ja tiedän, että rahalla saisin vielä parempaa jos tekee mieli.

Itse pelaan 3440x1440 resoluutiolla, täyden resoluution renderöinnillä 60-80fps ja tämän saavuttamiseen ei kauheasti tavan tietotaitoa kummempaa vaadittu. Kukin tavallaan, mutta itse pidän että peli pyörii 2000-luvun paremman puolen mukaisesti.

Tämähän on selvää, että PC:llä pääsee ja konsoli vikisee, mutta ei siitä nyt ole nyt kysymys. Konsoli pelamminen on vaan niin helppoa verrattuna PC pelamiseen. ( ihan vaan lukemalla tämän ketjun viestejä )

Se jos täällä autetaan kanssapelaajia, on itselläni ainoastaan rakkaudesta lajiin, jotta muutkin voisivat olla tyytyväisiä.
:thumbsup:
Juuri tätä myös yritin kertoa aikaisemmassa viestissäni, muttaa hieman eri (kömpelöin) sanankääntein.
 


1683126272347.png


1683126299686.png


1683126331854.png


Ainakin mediumilla tuonut pätsi lisää fps aika mukavasti.

Edit: Eikun tää olikin eilisen uutinen jo.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tesatiluta tätä huviksene jo itsekkin. 3440*1440 resolla ja Epic asetuksilla, ilman RT:ä rullaa kyllä kivasti smemoset 80-110 FPS tuolla Corussantissa. 5800x3D/4090 kombolla. GPU käyttöaste jotain 75-85% pääosin. RT päällä FPS seilaa 50-70 välillä ja GPU käyttöaste jossain 60-70% välillä.

Mitään FSR:ää en laittanut kuvaa paskomaan, kun tässä aika kehno toteutus siitä. Toivottavasti tulisi josaain vaiheessa DLSS2/DLAA ja DLSS 3 tähän.

Laitoin kuitnekin refundia, kun tässä muutakin pelattavaa. Ostaa sitten vähän halvemmalla myöhenmmin, jos ja kun tulee lisää pätsejä, missä RT moodin CPU käyttöä on saatu parannettua.
 
Ps5:lla pelin HDR on niin rikki ettei näe edes pelata, ikinä missään pelissä ole moista ongelmaa ollut. Ilman HDR:ää näyttää niin perunalta ettei tarvitse ajatellakaan aloittavansa ilman sitä, peli menee hyllyyn pölyyntymään kunnes EA saa tuotteensa korjattua.
 

Liitteet

  • SW HDR broken.jpg
    SW HDR broken.jpg
    79,4 KB · Luettu: 136
Pääjuoni meni juuri läpi reilussa 28 tunnissa. Yhteenvetona paras SW-peli sitten KOTORin! Vahva 4/5.

Muutamia mietelmiä lyhyesti:
+ Tarina eeppinen ja kannatteli vahvasti alusta loppuun.
+ Visuaalisesti todella hieno ja äänet (varsinkin musiikki) loistavat.
+ Todella hienoja valomiekkailu taistelukohtauksia.
+ Pelattavuus vallan hyvä (pelattu hiirelllä ja näppäimistöllä).

- Nykii ja paukkuu teknisesti paikoin paljon. Toivottavasti optimoidaan lisää lähiaikoina.
- Kenttiin olisi kaivannut vielä enemmän vaihtelevuutta ja erilaisia reittejä edetä.

Jos tykkäät Star Warseista, Soulseista ja Tomb Raiderin tyyppisestä seikkailusta, niin voin suositella peliä (tekninen toimivuus varauksin).
 
Pääjuoni meni juuri läpi reilussa 28 tunnissa. Yhteenvetona paras SW-peli sitten KOTORin! Vahva 4/5.

Muutamia mietelmiä lyhyesti:
+ Tarina eeppinen ja kannatteli vahvasti alusta loppuun.
+ Visuaalisesti todella hieno ja äänet (varsinkin musiikki) loistavat.
+ Todella hienoja valomiekkailu taistelukohtauksia.
+ Pelattavuus vallan hyvä (pelattu hiirelllä ja näppäimistöllä).

- Nykii ja paukkuu teknisesti paikoin paljon. Toivottavasti optimoidaan lisää lähiaikoina.
- Kenttiin olisi kaivannut vielä enemmän vaihtelevuutta ja erilaisia reittejä edetä.

Jos tykkäät Star Warseista, Soulseista ja Tomb Raiderin tyyppisestä seikkailusta, niin voin suositella peliä (tekninen toimivuus varauksin).

Itsellä 18 tuntia takana ja tuntuu että tarina vasta alkamassa. Kävi taas perinteisesti, että iso maailma niin pitää ensiksi tutkia paikkoja. :hmm:
 
Ps5:lla pelin HDR on niin rikki ettei näe edes pelata, ikinä missään pelissä ole moista ongelmaa ollut. Ilman HDR:ää näyttää niin perunalta ettei tarvitse ajatellakaan aloittavansa ilman sitä, peli menee hyllyyn pölyyntymään kunnes EA saa tuotteensa korjattua.

Koita ajaa se pleikkarin oma HDR-kalibrointihässäkkä. Tyttiksellä sama ongelma korjaantui sillä.
 
Pääjuoni meni juuri läpi reilussa 28 tunnissa. Yhteenvetona paras SW-peli sitten KOTORin! Vahva 4/5.

Muutamia mietelmiä lyhyesti:
+ Tarina eeppinen ja kannatteli vahvasti alusta loppuun.
+ Visuaalisesti todella hieno ja äänet (varsinkin musiikki) loistavat.
+ Todella hienoja valomiekkailu taistelukohtauksia.
+ Pelattavuus vallan hyvä (pelattu hiirelllä ja näppäimistöllä).

- Nykii ja paukkuu teknisesti paikoin paljon. Toivottavasti optimoidaan lisää lähiaikoina.
- Kenttiin olisi kaivannut vielä enemmän vaihtelevuutta ja erilaisia reittejä edetä.

Jos tykkäät Star Warseista, Soulseista ja Tomb Raiderin tyyppisestä seikkailusta, niin voin suositella peliä (tekninen toimivuus varauksin).

Mainitsen itse suurena plusssana eri lightsaberit ja perkit: Pelaan itse vaikeimmalla ja valitulla gearilla on merkittävä rooli oman selviytymisen kannalta, riippuen millaista vastustajaa eteen asetetaan. Antaa kaivattua variaatiota pelaamiseen.

Yhdyn kyllä tuohon että mappien eteneminen on melko copypastea, mutta sen verran hyväksi itsekin olen pelin todennut että en ole antanut sen latistaa tunnelmaa.
 
Ei tässä ole mitään muuta hyvää kuin taistelu, mutta se on niin hyvää, että kantaa hienosti lopun pelistä.
 
Mitään FSR:ää en laittanut kuvaa paskomaan, kun tässä aika kehno toteutus siitä. Toivottavasti tulisi josaain vaiheessa DLSS2/DLAA ja DLSS 3 tähän.
Harmi kun tässä ei ole mitään vaihtoehtoa kuvan paskomiselle, ilman FSR:ää tekstuurit menee pehmeiksi (=TAA) ja FSR kanssa taas tulee muuta häiriötä kuvaan varsinkin liikkeessä. Tuolla aiemmin mainitulla modilla sai myös TAA:n disabloitua, mutta sitten saa katsella sahalaitoja eikä sekään ole hyvä. Ehkä joskus saadaan DLSS toteutus mukaan.
 
Harmi kun tässä ei ole mitään vaihtoehtoa kuvan paskomiselle, ilman FSR:ää tekstuurit menee pehmeiksi (=TAA) ja FSR kanssa taas tulee muuta häiriötä kuvaan varsinkin liikkeessä. Tuolla aiemmin mainitulla modilla sai myös TAA:n disabloitua, mutta sitten saa katsella sahalaitoja eikä sekään ole hyvä. Ehkä joskus saadaan DLSS toteutus mukaan.
Entä jos lisää Reshadella smaa:n? En ole kokeillut itse vaan menen FSR:llä.
 
Entä jos lisää Reshadella smaa:n? En ole kokeillut itse vaan menen FSR:llä.
En ole testannut muuta kuin Nvidian ohjauspaneelin kautta yritin jotain sahalaitojen poistoa lisätä mutta ei tuntunut toimivan. Olen myös mennyt nyt FSR:n kanssa kun ei jaksa enempää säätää asiaa.
 
Harmi kun tässä ei ole mitään vaihtoehtoa kuvan paskomiselle, ilman FSR:ää tekstuurit menee pehmeiksi (=TAA) ja FSR kanssa taas tulee muuta häiriötä kuvaan varsinkin liikkeessä. Tuolla aiemmin mainitulla modilla sai myös TAA:n disabloitua, mutta sitten saa katsella sahalaitoja eikä sekään ole hyvä. Ehkä joskus saadaan DLSS toteutus mukaan.

Juu pehmentäähän se TAA kuvaa, mutta itselle se on pienempi paha, kun ne pixelöitymiset ja ghsotingit liikeessä yms. mitä tuo FSR aiheuttaa.

Molemmat aika huonoja:

TPU:n artikkelista:

"Speaking of image quality, the in-game TAA solution has a very blurry overall image across all resolutions, even at 4K, and very poor rendering of small objects detail—thin steel objects and power lines, tree leaves, and vegetation in general. Also, the in-game TAA solution has shimmering issues on the whole image, even when standing still, and it is especially visible at lower resolutions like 1080p, for example. Most of these issues with the in-game TAA solution were resolved with FSR 2.2 enabled due to better quality of the built-in anti-aliasing solution and sharpening filters in the FSR 2.2 render path. With FSR 2.2 you can expect an improved level of detail rendered in vegetation and tree leaves in comparison to the in-game TAA solution, and small details in the distance, such as wires or thin steel objects, are rendered more correctly and completely in all Quality modes. However, FSR 2.2 has some issues that the in-game TAA solution does not. One of the most noticeable of these issues with FSR 2.2 is ghosting. FSR 2.2 is suffering from ghosting issues specifically on particle effects, especially when wielding the light saber during combat, and the hair rendering in motion is also suffering from ghosting with FSR 2.2 enabled. The second-most-noticeable problem is the quality of built-in anti-aliasing in the FSR 2.2 render path, it has some visible pixelation, mainly around the main character and enemies, and it can be distracting in motion, especially at lower resolutions. Also, the FSR 2.2 implementation has shimmering in motion on vegetation and tree leaves, however, the amount of shimmering is less pronounced in comparison to the usual FSR 2.1 implementations, but it is clearly more visible than on the in-game native TAA image."


Omaan silmään ottaa enemmän tosiaan nuo FSR:n ongelmat,kun näkyvät selveästi liikkeessä.
 
TAA on ollut ikuinen ongelma peleissä, muistan kun ensimmäistä kertaa näin sen World of tanksissa sen ensimmäisen tech updaten jälkeen, eikä tässä pelissä selkeästi olla parannettu sitä juuri yhtään, vaikka vuodet menneet eteenpäin. Motion blurria pidän juuri siitä syystä päällä että se oikeastaan peittää nuo ongelmat suurimmilta osin, jos ei vilkuile pelihahmon hiuksia koko aikaa. Blurraukseen myös auttaa pieni sharpness filtteri, taitaa olla 30%:ssa samalla kun HDR ja ultrawide resoluutio käytössä (3840x1600).

"... air rendering in motion is also suffering from ghosting with FSR 2.2 enabled "

En näe kylläkään eroa FSR päällä tai pois ghostauksessa ainakaan pelihahmon hiuksien kohdalla, joten onko Techpowerupin jargonit vaan testaajan omia aivopieruja, että onko oikeaa eroa tuossa TAA muuten kuin sharpness filttereiden kanssa, jotka sitten ehkä hiukan korostaa ghostaavaa kuvaa? Vai onko syynä juuri tuon Motion blurrin käyttö? Eli jos kääntelen hahmoa 360 astetta kameran ympäri niin näen pään ja käsien/jalkojen kohdalla pientä ghostausta, jotka toteutuu ihan samalla tapaa onko FSR päällä vai ei. Käytännössä identtinen ghostaus siis.

Valomiekan valo kyllä pixelöityy tietyissä kulmissa jota ei näe liikkeessä, mutta jos miekka on poikittain kädessä ja kääntelee kameraa, niin FSR mössöntää sen valon hyvin helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Uutta päivitystä pukkaa:
PC

  • Updated occlusion behavior for ray tracing, reducing idle time stalls.
  • Updated streaming budgets that will help alleviate traversal hitching.
  • Performance improvements for some VFX.
  • Updated data handling when toggling raytracing, improving non-raytraced performance.
PS5

  • Fixed an HDR value mismatch that would cause HDR setups to display incorrectly for PS5 users.
Xbox Series X|S and PS5

  • Fixed various save state errors.
  • Fixed a streaming issue that causes some streaming scenarios to end on a black screen.
  • Fixed an issue where one of the vents did not properly activate in Stone Spires.
  • Audio fix for a narrative moment where music was behaving incorrectly.
  • Fixed lightsaber marks not displaying correctly in some scenarios.
  • Fixed a scenario where the player could enter a progression-blocked state in the Lucrehulk.
  • Fixed an elevator to prevent the player from falling through it and entering a progression-blocked state.
  • Fixed a bug where Rayvis would become unbeatable.
  • Fixed a severe animation issue that would break a late-game narrative sequence.
  • Fixed a collision bug where players can get stuck inside a Meditation Chamber.
  • Added a note explaining that some of BD-1's abilities are not available while in combat.
  • Improved text scrolling.
  • Minor text translation fixes.
  • Various crash fixes.
Upcoming patches

  • (PC only) Improving performance on newer i7 and i9 CPUs that have efficiency cores.
  • (PC only) General performance improvements to improve both CPU and GPU utilization while reducing idle time, both with and without raytracing.
  • (PC only) Improving some hitching which can be attributed to streaming raytracing data, assets, and a gap in our prebuilt shaders.
  • Various bug fixes.
  • And more!
 
Tänään päivitys. Jospa se olis vihdoinkin pelattavassa kunnossa
Tässä vielä release notesit jottei puhelimella tarvitse kliksutella kauheasti:

Patch 4 Details

Here are the fixes you can expect with this patch:

  • (PC only) Updated occlusion behavior for raytracing, reducing idle time stalls.
  • (PC only) Updated streaming budgets that will help alleviate traversal hitching.
  • (PC only) Performance improvements for some VFX.
    • Coming soon to console
  • (PC only) Updated data handling when toggling raytracing, improving non-raytraced performance.
  • (PS5 only) Fixed an HDR value mismatch that would cause HDR setups to display incorrectly for PS5 users.
  • Fixed various save state errors.
  • Fixed a streaming issue that causes some streaming scenarios to end on a black screen.
  • Fixed an issue where one of the vents did not properly activate in Stone Spires.
  • Audio fix for a narrative moment where music was behaving incorrectly.
  • Fixed lightsaber marks not displaying correctly in some scenarios.
  • Fixed a scenario where the player could enter a progression blocked state in the Lucrehulk.
  • Fixed an elevator to prevent the player from falling through it and entering a progression blocked state.
  • Fixed a bug where Rayvis would become unbeatable.
  • Fixed a severe animation issue that would break a late game narrative sequence.
  • Fixed a collision bug where players can get stuck inside a Meditation Chamber.
  • Added a note explaining that some of BD-1’s abilities are not available while in combat.
  • Improved text scrolling.
  • Minor text translation fixes.
  • Various crash fixes.
 
Omalla kohdalla uusin patch ei tuonut mitään parannusta. Edelleen nykii ja paukkuu ihan samaan malliin ja GPU:n käyttöaste joku 30-40%, mutta ei ole kertaakaan vielä kaatunut vajaan 20h pelitunnin aikana et huonomminkin vois olla.
 
Coruscantista kun pääsi Kobohiin niin FPS nousi ihan tuntuvasti. Nyt tuntuu pyörivän 80-120 välillä 1440p:llä. Asetukset Epic (Paitsi Motion Blur ja Film grain pois), RT päällä ja FSR Qualitylla. Coruscantissa oli samoilla jotain 40-70 riippuen vähän sijainnista.
Rautana 5800X3D, 32 GB ja RTX 3090. Vramia näyttää haukkaavan mukavat 14 GB.

Vielä ei ole ainakaan kaatuillut. Muuten vaikuttaa alun perusteella oikein mainiolta jatko-osalta :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Coruscantista kun pääsi Kobohiin niin FPS nousi ihan tuntuvasti. Nyt tuntuu pyörivän 80-120 välillä 1440p:llä. Asetukset Epic (Paitsi Motion Blur ja Film grain pois), RT päällä ja FSR Qualitylla. Coruscantissa oli samoilla jotain 40-70 riippuen vähän sijainnista.
Rautana 5800X3D, 32 GB ja RTX 3090. Vramia näyttää haukkaavan mukavat 14 GB.

Vielä ei ole ainakaan kaatuillut. Muuten vaikuttaa alun perusteella oikein mainiolta jatko-osalta :tup:

Riittävän hyvä. Saas nähdä mitä oma 5600x, 32GB ja 3080 tykkää. Just installoin. Ykkösosa oli lopulta vuoden parhaita pelejä.
 
Pieni mutta ärsyttävä asia, jos menen pelistä windowsiin niin resoluutioksi vaihtuu joka kerralla 1920x1080.
 
Mulla on taas borderless windows, vaikka peliasetuksissa full screen. Sinänsä ihan sama, fps aikalailla tasanen 60 (siis oudon tasainen niin kuin joku vsync tms. olisi piilossa). Kone tosiaan 5600x, 32gb ja 3080, sekä 5160x1440. Pari kertaa kaatunut. Kerran tipuin sillä tapaa, että jäin johonkin limboon ja jotain pientä, mutta kaikin puolin pelattavassa kunnossa.

Hyvä esimerkki pelistä, jossa kopioidaan surutta parhaat ominaisuudet muista peleistä ja tehdään niistä hyvä remixi. Tekijät on ainakin pelanneet Hollow Knightin näiden kahden pelin välissä.
 
Joo pelistä itsekin kyllä pidän mitä on nyt muutama tunti pelattu. Pyörii ihan tarpeeksi hyvin 4070ti/5800x3d combolla, 2560x1440 resoluutiona. Asetukset epic, RT ei ole käytössä.
 
Nyt meni alas Rayvis, joka todennäköisesti alkaa olemaan yli puolen välin tai niin ainakin olettaisin (varsinkin kun oon jo tehnyt suurimman osan nippelijutuista pääplaneetalla). Ei mitään ongelmaa suorituskyvyn kanssa siinä määrin, että kummastuttaa kuinka paljon lokaa sai niskaa alussa. Ovat ainakin nopeasti korjanneet (se kyllä ihmetyttää, etteivät sitten voineet venyttää julkaisua sen vertaa, jos ja kun oli universaali ongelma). Valitettavaa pelille, koska ensivaikutelman voi tehdä vain kerran ja arvosteluja ei varsinaisesti "päivitetä" ainakaan siinä määrin kuin olisi tässä tapauksessa asiallista. Metacriticin 86 on mielestäni alakanttiin. Mielettömän paljon hienoja pelillisiä ratkaisuja, mutta ei toki samanlailla eeppisissä mitoissa kuin vaikkapa Elden Ring. Paras soulslike so far (fromsoftwaren pelit ei ole mun kirjoissa soulslike vaan souls). Fallen orderissa oli esimerkiksi paljon sellaista pelisuunnittelua, että sai jonkun uuden kyvyn ja periaatteessa peli odotti tai ainakin toivoi sun käyvän ihan ensimmäisiä maita ihan vaan kiertämässä availemassa laatikkoja, mutta tässä Survivorissa ne on saaneet sen tuntumaan jotenkin luontevalta. Toki saisivat jotenkin paremmin vihjata, että tämän ei kuulukaan aueta vielä, koska joskus ne kyllä on tehtävissä jo as-is taidoilla ja vaikea ennakkoon tietää jos ei katso netistä. Yritin saada derelict hangarin stimpakkia ties kuinka kauan ja aina kun sain uuden kyvyn, niin kova yritys saada se toteutettua. Ja yhden sivuquestin sain tyyliin ensimmäiseksi, jota en ole vieläkään pystynyt tekemään tai en ole ainakaan keksinyt siihen keinoa. Pahimmillaan ratkaissut jonkun ilman tarvittavaa kykyä tai keksinyt siihen keinon, mutta peli on laittanut näkymättömän seinän väliin tai hahmo tippuu muuten vain maan läpi. Hauskana anekdoottina jotkut kranaattiukkelit ei heittele kranaatteja ollenkaan jos ne on force pullannut räjähtävän seinän viereen (selvästi huomioitu koodissa, joka oli hieno detalji).

Vaikeimmallakaan vastustajat ei missään mielessä ole luodinkestäviä pesusieniä vaan aidosti haastavia reilulla tapaa. Vaikeampi kuin ensimmäinen osa grand masterilla ainakin jos pelaisi tämän ensimmäiseksi. Käy erittäin hyvin siihen nälkään Elden Ringin DLC:tä odotellessa.

Tuo alussa mainitsemani bossi oli yksi parhaista ikinä ja siihen lasken oikeat souls-pelit mukaan. Muistuttaa paljon Sekiroa, kuten ensimmäinenkin osa, mutta ovat saaneet monipuolistettua taistelumekaniikkaa ja aidosti tuntuu mielekkäältä.
 
"Ei mitään ongelmaa suorituskyvyn kanssa siinä määrin, että kummastuttaa kuinka paljon lokaa sai niskaa alussa. Ovat ainakin nopeasti korjanneet (se kyllä ihmetyttää, etteivät sitten voineet venyttää julkaisua sen vertaa, jos ja kun oli universaali ongelma)."

Joillain ei ole ollut ongelmia, mutta monilla on eikä ole vielä korjaantunut. On se itselläkin ollut nippa nappa pelattavassa kunnossa. Pelinä tykännyt tästä enemmän kuin edellisestä osasta, mutta nyt varmaan jää tauolle hetkeksi jos jotain patcheja lähiviikkojen aikana vielä tulisi.
 
Ennen päivitystä itsellänikin toimii jotakuinkin moitteetta...mitä nyt atmos -äänet kuulostavat tunkkaisilta ja calin ähke kuuluu täysillä. Pakko pitää stereona.

Eilen tulleen päivityksen myötä kaatuikin sitten jo muutamaan kertaan:rolleyes:(pc)
 
On mullakin kaatunut muutaman kerran, mutta vuosikymmenien aikana on jotenkin sillä tapaa turtunut sille, ettei osaa edes kiinnittää huomiota jos muutaman kerran kaatuu 20h aikana. Tuossa tulee vielä tallennettua meditaatiopisteiden mekaniikan ansiosta aika usein. Itsellä ei ole tullut kertaakaan sillä tavalla, että varsinaisesti olisi vituttanut (just päässyt jonkun nihkeän kohdan yli tms.).

Perusfps on mulla suht alhainen (60), mutta on jotenkin sillä tapaa stabiili (mulla FSR qualityllä ja Epic, RTX off), että ihan sama. Tänä vuonna tuli kamppailtua Witcher 3 next-genin kanssa niin paljon, että tämä näyttää verrattain täydelliseltä. Dead Spacekin oli huonompi mulla.
 
Mountain observatoryssa nyt tuli käytyä. Siellä pitkästä aikaa aika choppy fps. Dagan oli onneksi omassa huoneessan joka oli sulavampi niin ei tarvinnut 30fps boss fightia vetää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 493 985
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom