Star Wars Jedi: Survivor (PS5, Xbox, PC)

Overij

Tukijäsen
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
257
Nvidia profile inspectorista kannattaa laittaa rebar käyttöön. Omaan silmään vaikutti stutterointi hieman vähentyneen ja tuntui sulavammalta.
rBar - Feature: Enabled? Testasitko vaikuttaako nuo muut valinnat tuossa ja rBar - Optionsissa?
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
92
Koskaan tietysti mitään ei kuuluisi julkaista rahankuvat ja kvartterin tulostavoitteet silmillä, mutta silti mielestäni erinomaista että suoraselkäisesti myöntävät että pepulleen meni ja töitä tehdään asioiden ratkaisemiseksi. Monestihan tekijätiimi on kaukana niistä päättäjistä jotka päättävät milloin mitäkin tulee ulos, ketään puolustelematta niin on saattanut olla tässäkin.
Mielestäni keskimmäinen kappale heidän tiedotteessaan on sarkastinen. Tulkitsen että käyttäkää Windows 11:sta ja tehokkailla näytönohjaimilla tehokkaampia prosessoreita.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
541
Tältä buumerilta tulee iso suositus pelille. Hyvin pyörii 4k ruudulla kun HIGH detailit ja FSR balanced RX 6800 + 5800X kokoonpanolla. Harvoin pelaan enää tripla-AAA pelejä läpi (edellinen oli Elden Ring), tämän jaksaa pelata läpi mielellään.
 

Overij

Tukijäsen
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
257
Mites porukalla vaikeustaso? Vedän tämän ekan läpipeluun Jedi Masterilla ja seuraava sitten Grand Masterilla. Fallen Order meni samalla kaavalla ja tuli itse asiassa parikin kertaa tuolla Grand Masterilla pelattua läpi.

Rancoriin meni se 50 yriä :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Mites porukalla vaikeustaso? Vedän tämän ekan läpipeluun Jedi Masterilla ja seuraava sitten Grand Masterilla. Fallen Order meni samalla kaavalla ja tuli itse asiassa parikin kertaa tuolla Grand Masterilla pelattua läpi.

Rancoriin meni se 50 yriä :smoke:
Vaikeimmalla ja joo, kun kippaa kerrasta niin sai vähän dark souls maistiasia miten väistää kaikki mekaniikat :D
 
Liittynyt
16.03.2023
Viestejä
35
rBar - Feature: Enabled? Testasitko vaikuttaako nuo muut valinnat tuossa ja rBar - Optionsissa?
rBAR - feature (battlefield v, etcetc
rBAR - Options (battlefield v, etcetc
rBAR - size limits ((battlefield v, etcetc

Näin olen lähes kaikkiin pelaamiini peleihin laittanut. Shadercache - cahcesize olen pelistä riippuen laittanut 10-100gb.

Ei mikään ihmelääke, mutta pieni boost. Ainakin uudemmissa peleissä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 017
Tältä buumerilta tulee iso suositus pelille. Hyvin pyörii 4k ruudulla kun HIGH detailit ja FSR balanced RX 6800 + 5800X kokoonpanolla. Harvoin pelaan enää tripla-AAA pelejä läpi (edellinen oli Elden Ring), tämän jaksaa pelata läpi mielellään.
HW unboxed raportoi samaa, eli rx 6800 kanssa peli toimii ihan jees ilmeisesti
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Pakkohan se oli Xboxille ostaa. Eka on yksi suosikki peleistä joten kovat odotukset tähän.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Surullisinta tämänkin pelin osalta on että tässä kunnossa saanut hyvät arvostelut ja porukka kehuu ja on myynyt hyvin.

Turha toivoa PC versioiden parantuvan tätä menoa. Ei kehittäjillä ole tarvetta parantaa optimointia kun pelit menestyy muutenkin.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Surullisinta tämänkin pelin osalta on että tässä kunnossa saanut hyvät arvostelut ja porukka kehuu ja on myynyt hyvin.
Tämä on varmaankin trolli, mutta tartun. Pelihän on omasta mielestä pelillisesti seitsemän tunnin kokemuksella paras souls-like (jos ei itse soulsseja lasketa) mitä olen pelannut. Tekninen puoli nyt on mitä on, mutta ensimmäisen kentän jälkeen parani huomattavasti, ja esim. omalla setupilla toimii aivan normaalisti. Eiköhän tiimi tee kaikkensa, että nämäkin lapsukset saadaan korjattua. PC-pelaajalle en voi täysin suositella peliä tällä hetkellä, koska on ilmeisesti täysin kokoonpanokohtaista miten peli toimii. Jos Star Wars ja Soulsin yhdistelmä kiinnostaa, niin kannattaa kokeilla! :tup:
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Tämä on varmaankin trolli, mutta tartun. Pelihän on omasta mielestä pelillisesti seitsemän tunnin kokemuksella paras souls-like (jos ei itse soulsseja lasketa) mitä olen pelannut. Tekninen puoli nyt on mitä on, mutta ensimmäisen kentän jälkeen parani huomattavasti, ja esim. omalla setupilla toimii aivan normaalisti. Eiköhän tiimi tee kaikkensa, että nämäkin lapsukset saadaan korjattua. PC-pelaajalle en voi täysin suositella peliä tällä hetkellä, koska on ilmeisesti täysin kokoonpanokohtaista miten peli toimii. Jos Star Wars ja Soulsin yhdistelmä kiinnostaa, niin kannattaa kokeilla! :tup:
Trolli? Siis soraääniä erittäin paljon, mutta peli nyt kuitenkin on suuressa kuvassa plussan puolella. Metacritic PC:llä 79 pojoa ja siinä 86 tuntumassa konsoleilla ja myynyt hyvin.

Itse just kirjoitat että PC pelaajille et voi suositella :lol: Eipä isoa osaa pelejä ole järkeä ostaa julkaisussa nykyään, koska pelien korjaushan aloitetaan julkaisussa. Itse olen jo sen päätöksen tehnyt etten julkaisupäivänä osta pelejä. Katson julkaisun aikoihin miten peli pyörii yms. ja totean että okei palataan tuossa syssymmällä kun peli on korjattu, parempi ja halvempi.

Toisia se ei sitten häiritse olla julkaisupäivänä testaaja joka maksaa rikkinäisestä pelistä.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Se on tuo ensimmäinen Coruscant -chapter, jonka optimointi on jätetty maasta nostettaville rehuille, joka aiheuttaa suurimman shell shockin peliä aloittaessa. Coruscantin jälkeen suorituskyky paranee fps mittarin lisäksi silmin nähden sulavammaksi kokemukseksi.

Itselläni auttoi myös tämä googlella löytynyt lista. Erona etten itse laittanut full screeniä:

  • Enabling ReBAR (Nvidia profile inspector)
  • In GameUserSettings.ini (appdata/local/swgame/…): setting antialiasing to 0 (low)
  • setting resolution quality to 100%
  • changing any screen height/width variables to display resolution (1440p in my case)
  • changing any fullscreen variables to 1
  • setting desired screen height to True
    edit: Muistakaa laittaa GameUserSettings.ini säädön jälkeen read only[x]
5900x + 3070 reiluilla vesijäähdytyksen tarjoamilla ylikellotuksilla peli pyörii Coruscantin jälkeen 40 - 80fps väliä 3440x1440 resoluutiolla katsottuna. Not great, not terrible, mutta kaikki on myöskin Ultralla (koska pelin sisäiset sliderit eivät tunnu tekevän minkäänlaista muutosta). Pelin cutscenet tarjoaa 20-30fps, mutta olen valmis hyväksymään ne koska peli muuten pyörii edes näinkin hyvin. En ole tyytyväinen, mutta köyhän pitää ottaa mitä saa.

Hyvältä maistuu! Tässä menee vappu mukavasti.

1682777245112.png


1682777274217.png


Vaikka asetukset tietysti näyttävät listassa köyhiltä, niin voin vannoa ettei niiden jyrkentäminen vaikuta tällä hetkellä pelissä juurikaan kuvanlaatuun: Kaikki on silti melko sumeaa. Kuten aikaisemmin mainitsin, pelin sliderit eivät käytännössä tee mitään. Asetukset pitää itse naputella %appdata%sta ja asettaa read only[x] jotta peli ei mene niitä sotkemaan.

Toivottavasti tästä oli jollekin apua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Eipä isoa osaa pelejä ole järkeä ostaa julkaisussa nykyään, koska pelien korjaushan aloitetaan julkaisussa. Itse olen jo sen päätöksen tehnyt etten julkaisupäivänä osta pelejä. Katson julkaisun aikoihin miten peli pyörii yms. ja totean että okei palataan tuossa syssymmällä kun peli on korjattu, parempi ja halvempi.

Toisia se ei sitten häiritse olla julkaisupäivänä testaaja joka maksaa rikkinäisestä pelistä.
Allekirjoitan kyllä kaiken tekstin, ja itse toimin nykyään aivan samalla tavalla.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
598
Päätin nyt antaa uuden mahdollisuuden kun luin että suorityskyky paranee ensimmäisen kentän jälkeen. Stutterointia tai pätkimistä ei ekan kentän aikana juurikaan tullut vastaan ja fps oli n. 50 (ilman RT) ja n. 35 RT päällä. Toisessa kentässä fps käytännössä tuplaantui ja nyt mennään joku 80-110 ilman RT.
Tykkäsin edellisestä osasta ja kyllä tämäkin tähän mennessä vaikuttaa hyvältä. Mukava ettei kykyjen keräämistä tarvinnut aloittaa alusta ja ihan monipuoliselta vaikuttaa miten hahmoa voi kehittää eri taistelutyyleihin.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
172
Itse tein sen virheen lopulta kans että otin EA Play Pron ja kokeiluun tämän. Ei stuttereita oikeastaan ollenkaan. Ekan kentän fps ei tosiaan ole mikään ihmeellinen ja GPU käyttö joku 60 prossaa. Tokassa kentässä paranee tosiaan. Peli on maistunut ihan hyvin, mutta yksi asia on yllättänyt, joka takia kutsun tuota 15 euron käyttöä virheeksi. Peli nimittäin jumittaa koko koneen mustaan ruutuun randomisti. Millään muulla pelillä tämmöistä ei ole tapahtunut aiemmin. Menee niin juntturaan että ei auta muu kun vetää virtakaapeli koneesta irti. Epäilin eka että tässä voi olla osaa myös AMD uusilla ajureilla, joten asentelin takas vanhat jotka oli toimineet aiemmin hyvin. Mutta niillä tuli lopulta kans tommonen täys kaatuminen. Ei ole kyllä mitään hajua mikä tuon aiheuttaa. Tulee vain tämän Jedi Survivorin kanssa. En tiedä onko kovin terveellistä koneelle pelailla tässä kunnossa peliä. Enkä nyt voi suorilta tätä suositellakaan kenellekään. Varmasti ihan hyvä peli mutta tekninen suorituminen on vissiin vähän arpapeliä.

Koneena on tosiaan 7900 XT, 5600X, 32 GB 3600 MHz. Asennettu Samsungin 980 M.2 ssd:lle.

Tästä on puhuttu että tässä on vissiin kans aikamoinen cpu pullonkaula. Niin eiköhän se itsellänikin prossa jarruttele menoa.

Se tuli mieleen, että havaitsin itse saman mitä joku aiemmin kommentoi eli peli näyttää natiivina ihan mössöltä vrt frs quality. Mutta vissiin siinäkin on joku bugi sitten. Että renderöikin alemmalla resoluutiolla. Katsoin heti kun pelin aloitin että noin huonolta ei voi näyttää 3440x1440 natiivi reso. Yhtä bugia koko peli harmillisesti, koska vaikuttaa muuten kiinnostavalta.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Itse tein sen virheen lopulta kans että otin EA Play Pron ja kokeiluun tämän. Ei stuttereita oikeastaan ollenkaan. Ekan kentän fps ei tosiaan ole mikään ihmeellinen ja GPU käyttö joku 60 prossaa. Tokassa kentässä paranee tosiaan. Peli on maistunut ihan hyvin, mutta yksi asia on yllättänyt, joka takia kutsun tuota 15 euron käyttöä virheeksi. Peli nimittäin jumittaa koko koneen mustaan ruutuun randomisti. Millään muulla pelillä tämmöistä ei ole tapahtunut aiemmin. Menee niin juntturaan että ei auta muu kun vetää virtakaapeli koneesta irti. Epäilin eka että tässä voi olla osaa myös AMD uusilla ajureilla, joten asentelin takas vanhat jotka oli toimineet aiemmin hyvin. Mutta niillä tuli lopulta kans tommonen täys kaatuminen. Ei ole kyllä mitään hajua mikä tuon aiheuttaa. Tulee vain tämän Jedi Survivorin kanssa. En tiedä onko kovin terveellistä koneelle pelailla tässä kunnossa peliä. Enkä nyt voi suorilta tätä suositellakaan kenellekään. Varmasti ihan hyvä peli mutta tekninen suorituminen on vissiin vähän arpapeliä.

Koneena on tosiaan 7900 XT, 5600X, 32 GB 3600 MHz. Asennettu Samsungin 980 M.2 ssd:lle.

Tästä on puhuttu että tässä on vissiin kans aikamoinen cpu pullonkaula. Niin eiköhän se itsellänikin prossa jarruttele menoa.

Se tuli mieleen, että havaitsin itse saman mitä joku aiemmin kommentoi eli peli näyttää natiivina ihan mössöltä vrt frs quality. Mutta vissiin siinäkin on joku bugi sitten. Että renderöikin alemmalla resoluutiolla. Katsoin heti kun pelin aloitin että noin huonolta ei voi näyttää 3440x1440 natiivi reso. Yhtä bugia koko peli harmillisesti, koska vaikuttaa muuten kiinnostavalta.
Minun ym viestin mukaisesti mennään. 15€ EA kuukausimaksulla, eikä peli ole kaatunut kertaakaan, saati black screenejä.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
172
Minun ym viestin mukaisesti mennään. 15€ EA kuukausimaksulla, eikä peli ole kaatunut kertaakaan, saati black screenejä.
Juu, ei täällä foorumilla muutenkaan ole vissiin jengillä kaatuillut kun ketjua olen lukenut. Ei ole ainakaan suuremmin raportoitu asiasta. Ihmetyttää vaan että miksihän itsellä tekee tuota. Ei ole mitään kellotuksia päällä yms. Täytyy kokeilla tota ini filen muokkausta jonka laitoit.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
TPU:lta testit pihalla. Erikoista vaan, ettei ole kerrottu miten testit on ajettu tai missä kohtaa peliä.

 

Janiautomation

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
169
Mun laitteistolla ei ota pyöriäkseen eli jotain optiomointi häikkää pelissä tosiaan on. Pari kertaa myös taistelun tohinassa meni näyttö mustaksi muutamiksi sekunneiksi mihin en aiemmin ole törmännyt. Siirtymät pelitilan ja välianimaation väleillä oli toisinaan sellaista diashowta että näytti minimeiksi 0FPS. Harmi että tuli yritettyä liian kauan puukottaa asetuksia niin ei saa palautettua. 2h limiitti on kyl pirun lyhyt noihin refundeihin ja pitäisi muistaa sekkaria pitää päällä. Rautana RTX4090, 5950X, 32Gt, 2Gt 990pro ja WIN11 alustalla. Täytynee testailla loppuvuodesta jos saavat fiksattua.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 335
Digital Foundryn arviota pelin optimoinnista...nyt ei oo ihan nappiin mennyt kyllä.
Katellaan pelin ostamista sitten muutaman vuoden päästä kun löytyy alelaarista. Tämmöstä paska-optimointia ei tueta.

Aivan samoissa paikoissa ne omatkin nytkähdykset tulee. Tää on kyllä sellaisessa tilassa, että ainakin itse odottelen korjauksia ennen kuin oikeasti aloitan tämän pelaamisen. Tässä on monta asiaa pielessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Pääsääntöisesti ihan hyvin pyöri 7800X3D+7900 XTX -kombolla. 3440x1440, kaikki EPIC, RT ON ja FSR balanced. Samat stutteroinnit ja parit ihmeelliset fps dropit tuli täälläkin ekan kahden tunnin aikana, mutta ei kaatumisia. VRAMia varasi melkein 23GB parhaimmillaan. :woot:
 
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
325
alkaa vaikuttamaan siltä jos ei ole erikseen mainittu 120 fps performance modea konsolilla niin ei nämä konsoli portit pyöri koneellakaan 120 fps vaikka mitä rautaa olisi.
 
Liittynyt
10.01.2023
Viestejä
25
Edelleen, oma fiilis on positiivinen. Rx 6800 ja Ryzen 7700, 60Hz näytöllä 1440p Epic+RT quality ja ihan ok pyörii. Toki tässä voi olla jonkin verran nostalgiaa mukana, aikanaan jedin paluuta oltiin menossa katsomaan ja paikallisen elokuvateatterin vahtimestari epäsi sisäänpääsyn kun olin 7v ikäinen. Traumat vaikuttaa pitkään
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Itse tein sen virheen lopulta kans että otin EA Play Pron ja kokeiluun tämän. Ei stuttereita oikeastaan ollenkaan. Ekan kentän fps ei tosiaan ole mikään ihmeellinen ja GPU käyttö joku 60 prossaa. Tokassa kentässä paranee tosiaan. Peli on maistunut ihan hyvin, mutta yksi asia on yllättänyt, joka takia kutsun tuota 15 euron käyttöä virheeksi. Peli nimittäin jumittaa koko koneen mustaan ruutuun randomisti. Millään muulla pelillä tämmöistä ei ole tapahtunut aiemmin. Menee niin juntturaan että ei auta muu kun vetää virtakaapeli koneesta irti. Epäilin eka että tässä voi olla osaa myös AMD uusilla ajureilla, joten asentelin takas vanhat jotka oli toimineet aiemmin hyvin. Mutta niillä tuli lopulta kans tommonen täys kaatuminen. Ei ole kyllä mitään hajua mikä tuon aiheuttaa. Tulee vain tämän Jedi Survivorin kanssa. En tiedä onko kovin terveellistä koneelle pelailla tässä kunnossa peliä. Enkä nyt voi suorilta tätä suositellakaan kenellekään. Varmasti ihan hyvä peli mutta tekninen suorituminen on vissiin vähän arpapeliä.

Koneena on tosiaan 7900 XT, 5600X, 32 GB 3600 MHz. Asennettu Samsungin 980 M.2 ssd:lle.

Tästä on puhuttu että tässä on vissiin kans aikamoinen cpu pullonkaula. Niin eiköhän se itsellänikin prossa jarruttele menoa.

Se tuli mieleen, että havaitsin itse saman mitä joku aiemmin kommentoi eli peli näyttää natiivina ihan mössöltä vrt frs quality. Mutta vissiin siinäkin on joku bugi sitten. Että renderöikin alemmalla resoluutiolla. Katsoin heti kun pelin aloitin että noin huonolta ei voi näyttää 3440x1440 natiivi reso. Yhtä bugia koko peli harmillisesti, koska vaikuttaa muuten kiinnostavalta.
Tuo että menee aivan täysin juntturaan että vain fyysinen resetointi auttaa, niin omaan korvaan on kyllä jonkin sortin rautavika.

Yksi kysymys, virtalähteen nimi/koko, mikä on virtalähteelle määritetty piikkivirran koko ja onko pci-e kaapelit suoraan powerista erikseen ettei ole mitään splitteriä välissä?
Koska tuo tosiaan imee GPU:lta kaiken, niin jos on virransyötössä tai näytönohjaimessa jotain vikaa työntää aivan maksimeita ulos pidempiä aikoja, niin se voisi selittää kaatumisen. Olettaen ettei prossussa/emossa ole mitään piileviä vikoja.

Voithan aina kokeilla jotain fps rajoitinta ja katsoa tuleeko sillä eroa tuohon kaatuiluun.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
172
Tuo että menee aivan täysin juntturaan että vain fyysinen resetointi auttaa, niin omaan korvaan on kyllä jonkin sortin rautavika.

Yksi kysymys, virtalähteen nimi/koko, mikä on virtalähteelle määritetty piikkivirran koko ja onko pci-e kaapelit suoraan powerista erikseen ettei ole mitään splitteriä välissä?
Koska tuo tosiaan imee GPU:lta kaiken, niin jos on virransyötössä tai näytönohjaimessa jotain vikaa työntää aivan maksimeita ulos pidempiä aikoja, niin se voisi selittää kaatumisen. Olettaen ettei prossussa/emossa ole mitään piileviä vikoja.

Voithan aina kokeilla jotain fps rajoitinta ja katsoa tuleeko sillä eroa tuohon kaatuiluun.

Juu, sepä tässä on ihmeellistä, että olen nyt testaillut muiden pelien kanssa useita tunteja ja ei mitään ongelmia. Tämän kun laittaa päälle niin laittaa koneen jojoon. Ehkä täytyy olla vaan pelaamatta tätä ja nuolla tappionsa. Last of Us, MW2 ja monet muut pelit pelaa oikein mainiosti.

Ja tosiaan ei ime gpu:lta paljonkaan virtaa ainakaan amd:n oman peittokuvan mukaan. Monessa muussa pelissä imee paljon enemmän ja olen testannut codissa myös plus 15 prosentin virrankulutuksella.

No onneksi maksoin vain 15 euroa tuosta EA:n palvelusta. Mutta en tule kyllä jatkossa sitäkään ostamaan.

Peli on nyt poistettu koneelta myös ja täytyy pelailla muita pelejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Juu, sepä tässä on ihmeellistä, että olen nyt testaillut muiden pelien kanssa useita tunteja ja ei mitään ongelmia. Tämän kun laittaa päälle niin laittaa koneen jojoon. Ehkä täytyy olla vaan pelaamatta tätä ja nuolla tappionsa. Last of Us, MW2 ja monet muut pelit pelaa oikein mainiosti.

Ja tosiaan ei ime gpu:lta paljonkaan virtaa ainakaan amd:n oman peittokuvan mukaan. Monessa muussa pelissä imee paljon enemmän ja olen testannut codissa myös plus 15 prosentin virrankulutuksella.

No onneksi maksoin vain 15 euroa tuosta EA:n palvelusta. Mutta en tule kyllä jatkossa sitäkään ostamaan.

Peli on nyt poistettu koneelta myös ja täytyy pelailla muita pelejä.
Testaisin vielä Jedi Survivoria että ylikellotukset/alivoltitukset pois ja keskusmuistit vakioksi Biosista sekä kaikki ajurit tuoreeksi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 289
Itsellä 5800x3D 32GB muistia ja RTX 3090. 1440p widescreen pelaan RT on. Peli pääasiassa noin 60fps, ei ole vakaa ja joissain välihölinöissä jopa 30fps. Pääasiassa kuitenkin ok, stuttereita on niinkuin kaikilla.

Peli on hyvin kaunis, upeita maisemia ja avoimia maastoja, RT varjot ovat asialliset.

FSR ei vaikuta fps ollenkaan, sillä GPU ei yleensä ole lähelläkään 100% käyttöä vaikka itsellä 85% power limit. Täysin CPU ehdoilla pyörii ja jostain syystä FSR laskee vain GPU käyttöastetta eikä näytä helpottavan CPU kuormaa ollenkaan ja fps pysyy samana.

Ja mitä itse peliin tulee vaikuttaa erittäin hyvältä sekoitukselta tutkiskelua, soulslike taistelua. Juonikin vaikuttaa vähemmän geneeriseltä kuin 1. osa. Iso peukku pelille, ehkäpä saadaan pyörimään vielä joskus paremmin. Itseä stutterit yms eivät ole kauheasti häirinneet kun itse pelikokemus on niin vetoava.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
92
7800x3d, rtx3080ti, 32gb muistia, nvme asema. Pääsääntöisesti 100% kuorma näytönohjaimella. Asetukset 4k, epic, rtx on, fsr balanced, motion blur, grain ja chromatic pois.

Stuttereita on mutta pelattavissa. Corussant 60 fpsn molemmin puolin, seuraavan planeetan alku 70-80.

Ei ole ollut kaatumisia, grafiikkahäiriöitä, eikä ylisuurta näytönohjaimen tai koneen muistin käyttöä. Pelihetket tosin olleet aika lyhyitä ja peli alkuvaiheessa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
242
7t pelattu. Ensimmäisellä kerralla peli ei ottanut alkuvalikossa mitään komentoja. Sen jälkeen toiminut moitteettomasti. 1080ti ja 3700x. En ole koskaan pelannut nettipelejä tai yli 60hz virkistystaajuudella joten ei ajoittaiset stutteroinnit niin jaksa häiritä.

Varmasti optimoinnissa on rutkasti tehtävää, mutta tällaisena seesteisenä yksinpelinä ei tekniset murheet häiritse, sillä maailma, elattavuus ja ennen kaikkea teema on upea.

Taistelu on sen verran hienosti tehty, että pääsin jopa eniten häiritsevästä seikasta eroon, koska alkuun harmittelin turboahdettua nykyajan jedimeininkiä kun omaan jedifilosofiaan lähinnä kuuluu konfliktien välttely ellei ole muuta vaihtoehtoa.

Summa summarum. Vahvat suositukset jos haluaa rentoa fiilistelyä ja vahvaa seikkailua.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Jotain outoa tuossa on, kun toisilla samalla raudalla ottaa paljon enemmän näyttiksestä irti, kun toisilla jos tuossa Corussantissa. Joku windowsin ja pelin välinen bugi on varmaan kyseessä.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Jotain outoa tuossa on, kun toisilla samalla raudalla ottaa paljon enemmän näyttiksestä irti, kun toisilla jos tuossa Corussantissa. Joku windowsin ja pelin välinen bugi on varmaan kyseessä.
Oletko laittanut resolution qualityn 100 ?
Onko resizable bar/sam käytössä?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Oletko laittanut resolution qualityn 100 ?
Onko resizable bar/sam käytössä?
En ole itse tätä siis vielä hommannut, mutta mitä olen seurannut noita muiden kommnetteja ja tube videoita, niin aika paljon tuntuu olevan vaihtelua siinä, miten esim. GPU:n käyttöaste menee, vaikka aika samanlaista rautaa on alla.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
En ole itse tätä siis vielä hommannut, mutta mitä olen seurannut noita muiden kommnetteja ja tube videoita, niin aika paljon tuntuu olevan vaihtelua siinä, miten esim. GPU:n käyttöaste menee, vaikka aika samanlaista rautaa on alla.
Kyllä. Varsinkin AMD/Intel/Nvidia vaihtelussa on hyvinkin suuria eroja, joihin en pitkällä kepakollakaan ota kantaa että miten.

Paljon on optimoinnissa tehtävää. Vaikka säätää käsin pelimoottoria jiiriin, nauttien 100% gpu usagesta, se saattaa ihan yhtäkkiä dropata 60% tasolle ilman syytä ja nousee takaisin täyteen käyttöasteeseen.

Konsoliporteista (mainittakoon vaikka Sony) tuttua kauraa että CPU on järjetön bottleneck ilman minkäänlaista järkevää syytä. Otetaan oma suoritin esimerkkinä: 5900X 12c/24t kellotettuna 5.2ghz ja käyttöaste huitelee 45-60%. Vaikka kuvittelen ymmärtäväni näiden asioiden päälle enemmän kuin tavan pulliainen, on tuota täysin mahdotonta puolustaa millään tavalla.

Pelaan melkein mitä tahansa muuta peliä kaikki asetukset täysillä, CPU käyttöasteeni on 10-25%.

edit: koska tämä on ollut tapetilla pelin suorituskykyä pohdittaessa:
Käyttöjärjestelmä: Kingston NV2 NVMe 1 Tt M.2 SSD-levy PCIe 4.0
Peleille pyhitetty asema: Samsung 980 PRO SSD 1 Tt M.2 -SSD-levy PCIe 4.0
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 453
Mun laitteistolla ei ota pyöriäkseen eli jotain optiomointi häikkää pelissä tosiaan on. Pari kertaa myös taistelun tohinassa meni näyttö mustaksi muutamiksi sekunneiksi mihin en aiemmin ole törmännyt. Siirtymät pelitilan ja välianimaation väleillä oli toisinaan sellaista diashowta että näytti minimeiksi 0FPS. Harmi että tuli yritettyä liian kauan puukottaa asetuksia niin ei saa palautettua. 2h limiitti on kyl pirun lyhyt noihin refundeihin ja pitäisi muistaa sekkaria pitää päällä. Rautana RTX4090, 5950X, 32Gt, 2Gt 990pro ja WIN11 alustalla. Täytynee testailla loppuvuodesta jos saavat fiksattua.
Meillä muuten sama setti, mutta mulla hitaampi kovo ja win10. Mustia ruutuja ei tule, mutta välillä fps laskee liian paljon näyttiksen tehoihin nähden. Ekassa mapissa 30-60 pyörittiin... Onnetonta optimointia tosiaan...
 
Liittynyt
12.03.2021
Viestejä
11
Huomasin muuten, että käyttää 7950X3D:llä normi-CCD:tä. Pakotin Task Managerista CCD0:lle, ja tuli melkein 20 framea lisää. Nyt pyörii 70-80 FPS tienoilla ekassa kentässä. 4090FE korttina, 4K resoluutio, Epic-asetukset ja ilman RT:tä. RT:n kanssa 60 FPS tekee tiukkaa, eli mieluummin pelaan ilman sitä. RT:hän lähtee todellisuudessa pois päältä, jos pelin sammuttaa, ja asetusta pitää muistaa käydä togglaamassa. Ihmettelinkin alussa, kun pyöri niin hyvin RT:n kanssa. Aikamoinen rimanalitus siis suorituskyvyn osalta. Onneksi sai prosessorin kyljessä ilmaiseksi. Peli itsessään maistuu toistaiseksi ihan hyvin.

EDIT: Nyt kun vertailin heijastuksia, RT näyttäisi sittenkin pysyvän päällä. Jostain syystä FPS on vain huonompi niin kauan kunnes pelin taas käynnistää uudelleen. Yksi outous siis lisää muiden joukkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Huomasin muuten, että käyttää 7950X3D:llä normi-CCD:tä. Pakotin Task Managerista CCD0:lle, ja tuli melkein 20 framea lisää. Nyt pyörii 70-80 FPS tienoilla ekassa kentässä. 4090FE korttina, 4K resoluutio, Epic-asetukset ja ilman RT:tä. RT:n kanssa 60 FPS tekee tiukkaa, eli mieluummin pelaan ilman sitä. RT:hän lähtee todellisuudessa pois päältä, jos pelin sammuttaa, ja asetusta pitää muistaa käydä togglaamassa. Ihmettelinkin alussa, kun pyöri niin hyvin RT:n kanssa. Aikamoinen rimanalitus siis suorituskyvyn osalta. Onneksi sai prosessorin kyljessä ilmaiseksi. Peli itsessään maistuu toistaiseksi ihan hyvin.

EDIT: Nyt kun vertailin heijastuksia, RT näyttäisi sittenkin pysyvän päällä. Jostain syystä FPS on vain huonompi niin kauan kunnes pelin taas käynnistää uudelleen. Yksi outous siis lisää muiden joukkoon.
Tuo selittääkin sen, että oli joku 80 fps RT päällä kun ekan kentän alkua pelasin ja päätin sen kytkeä pois enkä juuri huomannut eroa paitsi että fps hiukan parani, että pääsi siinne 4k 120 fps (7900XTX)
Sitten tokassa kentässä kerran laitoin päälle, niin heti jäätiin selkeästi alle 60fps, kun muuten siis 100+ fps keskimäärin, niin ei kiinnostellut sen jälkeen edes kokeilla sitä uudelleen.

Pitää vielä testailla että jos sammuttelee peliä ja avaa uusiksi mitenkä peli todellisuudessa sillä pyörii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 449
Onko tässä muuten kontrollit paremmat kuin FO:ssa, pitkästä aikaa sitä kokeilein XsX:llä ja eihän sitä stna voi pelata kun kontrollit niin yliherkät ettei normiliikkumisesta tule mitään järkevästi. En enää muista tuntuiko alunperinkin noin kammottavalta ne.

Ja/tai onko PS5:llä yleensäkin parempi tuntuma, jopa FO:ssakin. Molemmat konsolit niin millä tahansa voi pelata,
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Pitääkö valomiekan toimii niin, että jos vaihdat sen c kirjaimesta "tupla" malliseks, niin tarviit meditointi paikan vaihtaakseen se takas yhden käden miekaks? Ainakaan ite en pysty enään vaihtaa takas.

Oma kokemus ekasta mapista, tulee aika paljon fps droppeja.


Kone ei ole edes mistään huonoimmasta päästä.
Ryzeni 7950x3D, RTX4090, 32gb 6000 cl30, wd sn850 2t ja win11.

Menussa asetusten muuttaminen saa jotenkin aivot niin solmuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 367
Pitääkö valomiekan toimii niin, että jos vaihdat sen c kirjaimesta "tupla" malliseks, niin tarviit meditointi paikan vaihtaakseen se takas yhden käden miekaks? Ainakaan ite en pysty enään vaihtaa takas.

Oma kokemus ekasta mapista, tulee aika paljon fps droppeja.


Kone ei ole edes mistään huonoimmasta päästä.
Ryzeni 7950x3D, RTX4090, 32gb 6000 cl30, wd sn850 2t ja win11.

Menussa asetusten muuttaminen saa jotenkin aivot niin solmuun.

Tuon mukaan X vaihtaa sen takaisin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 289
Miten tuon slow skillin cooldown oikein toimii? Aika harvoin on käytettävissä. Unohtuu koko vehje.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420

Todettu toimivaksi Normal tiedostolla. On .pak, joten ei korvaa alkuperäisiä tiedostoja ja helppo poistaa. Pelin pakotettu motionblur poistui ja itsellä 15-20fps lisäboosti kuvanlaadusta tinkimättä, päinvastoin kun sumeutta hävisi.

Ei vaadi muita peliliikkeitä, joten helppo kokeilu
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895

Todettu toimivaksi Normal tiedostolla. On .pak, joten ei korvaa alkuperäisiä tiedostoja ja helppo poistaa. Pelin pakotettu motionblur poistui ja itsellä 15-20fps lisäboosti kuvanlaadusta tinkimättä, päinvastoin kun sumeutta hävisi.

Ei vaadi muita peliliikkeitä, joten helppo kokeilu
Nyt on loistava modi! Laitoin modista myös Normal-tiedoston ja fps nousi todistetusti tuon 15-20 fps. Kiitos! :kippis:
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Ensimmäinen päivitys lähti lataamaan Steamin kautta:

 

Overij

Tukijäsen
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
257
3.3GB pätsi näköjään on joo tullut, katsotaas korjasko mitään :hmm:

edit: +-0, ei minkäänlaista vaikutusta
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Kannattaa varata sitten aikaa päivittämiselle. Täällä kesti nvme:lle yli tunnin.

E: Steamissa siis tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
598
Täällä meni päivitykseen n. 10 min josta ehkä puolet meni tiedoston lataukseen. FPS nousi ehkä n. 50 -> 55-60 kun testailin sellaisessa kohdassa jossa muistin tarkastaneeni suorityskykyä aiemmin. Mutta stutteroi edelleen ihan yhtä paljon ainakin siinä kyseissä kohdassa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Täällä meni päivitykseen n. 10 min josta ehkä puolet meni tiedoston lataukseen. FPS nousi ehkä n. 50 -> 55-60 kun testailin sellaisessa kohdassa jossa muistin tarkastaneeni suorityskykyä aiemmin. Mutta stutteroi edelleen ihan yhtä paljon ainakin siinä kyseissä kohdassa.
Joo, ei täälläkää muutamaa minuttia pidempään päivitelly.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 998
Viestejä
4 209 586
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom