Star Citizen

Juu näimmän kuusi alusta freefly:ssa mukaanlukien sekä mainaus että romutus alus eli pelin jo omistavienkin kannattaa hyödyntää tämä freefly noiden ammattien kokeilussa.
Ilmeisesti romutetaan hylkyjä eikä muiden pelaajien aluksia?
 
Onko kuinka iso projekti että pääsee nauttimaan tästä eepoksesta, jos ei ole koskaan mitään asentanut tms? Pitääkö tehdä tunnuksia jne?
 
Onko kuinka iso projekti että pääsee nauttimaan tästä eepoksesta, jos ei ole koskaan mitään asentanut tms? Pitääkö tehdä tunnuksia jne?
Tunnukset tarvii tehdä (niitä tehdessä kannattaa käyttää jonkun (esim. minun) refferal koodia koska se antaa 5000 UEC pelirahaa).

Pelin latauskoko on n. 105 Gt.

Kun aloitan tuon Fly Free sivun flyfree linkistä se antaa kaiken tehtävän vaihevaiheelta (jätät vain sen pelin/pelien ostamisvaiheen tekemättä).
 
Ilmeisesti romutetaan hylkyjä eikä muiden pelaajien aluksia?
Ihan miten haluat voit romuttaa myös toisten pelaajien aluksia, aluksen suojien tarvii vaan olla alhaalla ja käytännössä aluksen tarvii olla paikallaan.

Romutus ei ole mahdollista asemien/tukikohtien suoja-alueilla.
 
Tunnukset tarvii tehdä (niitä tehdessä kannattaa käyttää jonkun (esim. minun) refferal koodia koska se antaa 5000 UEC pelirahaa).

Pelin latauskoko on n. 105 Gt.

Kun aloitan tuon Fly Free sivun flyfree linkistä se antaa kaiken tehtävän vaihevaiheelta (jätät vain sen pelin/pelien ostamisvaiheen tekemättä).
Pitihän se sitten iskeä tämä tulille. Ensimmäinen ongelma: fps mataa jossain alle 50, mitä tällä voi tehdä? Ja learning curvea vissiin on, kun piti googlettaa että kuinka saan journalin auki :rofl2:
 
Pitihän se sitten iskeä tämä tulille. Ensimmäinen ongelma: fps mataa jossain alle 50, mitä tällä voi tehdä? Ja learning curvea vissiin on, kun piti googlettaa että kuinka saan journalin auki :rofl2:
Mikä prosessori, näytönohjain ja muistimäärä/nopeus sulla on.

Sijainnista riippuen (fps vaihtelee sijainnista riippuen todella paljon) tuo 50fps voi olla ihan normaali luku SC:lle.
 
Pitihän se sitten iskeä tämä tulille. Ensimmäinen ongelma: fps mataa jossain alle 50, mitä tällä voi tehdä? Ja learning curvea vissiin on, kun piti googlettaa että kuinka saan journalin auki :rofl2:
Sama. Ja poimin laatikon käteen mutta pois laskeminen ei sitten enää onnistunut. Tutoriaalissa selvisin avaruusasemalle kvanttihypyn jälkeen mutta jarruttaminen unohtui...
 
Sama. Ja poimin laatikon käteen mutta pois laskeminen ei sitten enää onnistunut. ...
Kun laatikko (tai jokin muu esine) on kädessä paina F näppäin pohjaan ja valitse ilmestyvästä valintaympyrästä mitä haluat tehdä laatikolle (tai muulle esineelle).
 
Mikä prosessori, näytönohjain ja muistimäärä/nopeus sulla on.

Sijainnista riippuen (fps vaihtelee sijainnista riippuen todella paljon) tuo 50fps voi olla ihan normaali luku SC:lle.
Rauta on 7800X3D, 32GB @ DDR6000, RTX3080.

Hommaa helpotti kovasti kun älysin laittaa upscalen päälle DLSS:llä. Aluksi en tajunnut että tämä tarkoittaa renderöintireson pienentämistä, luulin että upscale tarkoittaisi päinvastaista, eli että renderöidään natiiviresoa korkeammalla resolla. DLSS:llä peli muuttui ihan pelattavaksi.

Alussa ei kyllä pääse yhtään mihinkään ilman neuvoja, pelkästään kaverin löytäminen pelistä oli uskomattoman vaikeaa, mutta toisaalta kädestäpitelemättömyys viehättää.
 
Idris P tulee 15.5.





Invictus Free Fry alkaa huomenna

Myös 4.1.1 tuli liveen joten voi olla odotettavissa bugeja free fly:n aikana.

Invictus.webp


Vaikka tuo Invictus on Arcorpissa Area 18:sta niin siitä huolimatta Free Fly kokeilijoiden ei kannata laittaa aloituspaikkaansa sinne (koska se on Invictuksen ajan hyvin ruuhkainen) mutta aloituspaikka kannattaa kumminkin laittaa Stantonin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla tulikin jo uusi hotfix, jossa korjattiin edellisen päivityksen rikkoma cargo grid sekä poistettiin 600 tehtävän mittainen bugittava pvp bounty lista.

Free Fly sekä ilmailumessut alkaa viiden tunnin kuluttua!

Mikäli tykästyt peliin ja päädyt ostamaan messujen aikana pidettävästä alennusmyynnistä aluksia, niin varmistathan tuotesivulta oletko ostamassa pelkkää alusta (This pledge does not include access to Star Citizen), vai Game Package/pelipakettia jossa on alus sekä pelilisenssi (Also Contains: Star Citizen Digital Download). Tarvitset sen perus pelipaketin pohjalle että voit jatkaa pelaamista Free Fly päätyttyä. Uuden pelaajan refekoodilla +5000 aloitusrahaa.
 
Aamulla tulikin jo uusi hotfix, jossa korjattiin edellisen päivityksen rikkoma cargo grid sekä poistettiin 600 tehtävän mittainen bugittava pvp bounty lista.

Free Fly sekä ilmailumessut alkaa viiden tunnin kuluttua!

Mikäli tykästyt peliin ja päädyt ostamaan messujen aikana pidettävästä alennusmyynnistä aluksia, niin varmistathan tuotesivulta oletko ostamassa pelkkää alusta (This pledge does not include access to Star Citizen), vai Game Package/pelipakettia jossa on alus sekä pelilisenssi (Also Contains: Star Citizen Digital Download). Tarvitset sen perus pelipaketin pohjalle että voit jatkaa pelaamista Free Fly päätyttyä.
Ref jakaminen taitaa olla kiellettyä niin kannattaa ottaa se pois
 
Tuli sitten ostettua tämä teos edellisen freeflyn päätteeksi. Peli tarjoilee aika paljon "watta-F-just-happened" -tilanteita, iso osa johtuu bugeista, mutta elämyksiä ne on nekin yhtä kaikki. Mallinnuksen tietynlainen aitous tekee hyvää immersiolle, ja edelleen aiheuttaa näitä koomisia ja tragikoomisia tilanteita, kun kaikki esiteet ovat "oikeasti" olemassa, esim ukko on "fyysisesti" ohjaamossa, eikä vain periaatteellisella tasolla, kuten esim Elitessä. Iso osa ajasta tämän kanssa menee vähän mystisesti johonkin muuhun kuin varsinaiseen sellaiseen tekemiseen, mitä pelatessa yleensä tulee tehtyä. Kävellään, odotellaan hissejä, junia, hangaarin ovia ja laskulupaa, tai mitä milloinkin, porukassa ihmetellään pelin bugeja.

Harmillisen keskeneräinen tämä edelleen on. Ihmetyttää, että miksi esimerkiksi clipping-ongelmia ei ole korjattu. Ikävä kyllä herää pieni epäilys, että liekö nuita saadaan koskaan korjattuakaan, sillä voiko syynä sille että näitä ongelmia ei vieläkään ole korjattua olla se, että toteutus on sellaista spagettia, että korjaaminen ei vaan yksinkertaisesti onnistu. Toisinaan alus pyörii hangaarissa nokallaan, miten tuollaisen koodaaminen on edes mahdollista?? Kontrollien suhteen on hassu ongelma: y-akselin invertointiasetukset pitää joka käynnistyksen jälkeen asettaa uudestaan. Oisko tähän jotain ratkaisua? Googlen perusteella ei ole mitenkään yleinen ongelma. Toinen harmituksen aihe liittyy ohjaimiin, ilmeisesti HOTASin käyttö vaatii jotain ylimääräisiä apuohjelmia, vai miten tuo menee?

Harmillisesti explorer-ammatti ei ole vielä tarjolla. Kiinnostavaa nähdä, että minkälainen siitä tulee, sillä tässä pelissä ei voida kartoittaa tähtikuntia samalla tavalla kuin Elitessä, liekö se sitten random POIden skannailua. Oikein tehtynä siinä on mahdollista onnistua, sillä ainakin ihan näin alkuun maailmaa tulee välillä ihmeteltyä vain lentelemällä ympäriinsä. Toistaiseksi sisältöä on riittänyt niin, ettei pelaaminen ole mennyt varsinaiseen grindaamiseen, miljoona rahaa kasassa, mutta pitäisi vissiin vielä pari lisää keräillä jos haluaisi uuden aluksen.
 
Tuli sitten ostettua tämä teos edellisen freeflyn päätteeksi. Peli tarjoilee aika paljon "watta-F-just-happened" -tilanteita, iso osa johtuu bugeista, mutta elämyksiä ne on nekin yhtä kaikki. Mallinnuksen tietynlainen aitous tekee hyvää immersiolle, ja edelleen aiheuttaa näitä koomisia ja tragikoomisia tilanteita, kun kaikki esiteet ovat "oikeasti" olemassa, esim ukko on "fyysisesti" ohjaamossa, eikä vain periaatteellisella tasolla, kuten esim Elitessä. Iso osa ajasta tämän kanssa menee vähän mystisesti johonkin muuhun kuin varsinaiseen sellaiseen tekemiseen, mitä pelatessa yleensä tulee tehtyä. Kävellään, odotellaan hissejä, junia, hangaarin ovia ja laskulupaa, tai mitä milloinkin, porukassa ihmetellään pelin bugeja.

Harmillisen keskeneräinen tämä edelleen on. Ihmetyttää, että miksi esimerkiksi clipping-ongelmia ei ole korjattu. Ikävä kyllä herää pieni epäilys, että liekö nuita saadaan koskaan korjattuakaan, sillä voiko syynä sille että näitä ongelmia ei vieläkään ole korjattua olla se, että toteutus on sellaista spagettia, että korjaaminen ei vaan yksinkertaisesti onnistu. Toisinaan alus pyörii hangaarissa nokallaan, miten tuollaisen koodaaminen on edes mahdollista?? Kontrollien suhteen on hassu ongelma: y-akselin invertointiasetukset pitää joka käynnistyksen jälkeen asettaa uudestaan. Oisko tähän jotain ratkaisua? Googlen perusteella ei ole mitenkään yleinen ongelma. Toinen harmituksen aihe liittyy ohjaimiin, ilmeisesti HOTASin käyttö vaatii jotain ylimääräisiä apuohjelmia, vai miten tuo menee?

Harmillisesti explorer-ammatti ei ole vielä tarjolla. Kiinnostavaa nähdä, että minkälainen siitä tulee, sillä tässä pelissä ei voida kartoittaa tähtikuntia samalla tavalla kuin Elitessä, liekö se sitten random POIden skannailua. Oikein tehtynä siinä on mahdollista onnistua, sillä ainakin ihan näin alkuun maailmaa tulee välillä ihmeteltyä vain lentelemällä ympäriinsä. Toistaiseksi sisältöä on riittänyt niin, ettei pelaaminen ole mennyt varsinaiseen grindaamiseen, miljoona rahaa kasassa, mutta pitäisi vissiin vielä pari lisää keräillä jos haluaisi uuden aluksen.
En lukenut vielä kokonaan mutta tuon
"ilmeisesti HOTASin käyttö vaatii jotain ylimääräisiä apuohjelmia, vai miten tuo menee"
huomasin

Vastaus on että ei tarvi ja monille HOTAS seteille on valmiit confikuraatiot joko CIG:n tai bäkkereiden tekeminä (CIG:n tekemät löytyy suoraan asetuksista ja pelaajien tekemät Spectrum foorumilta.

Toisalta joskus apuohjelmista on hyötyä HOTAS:in kanssa kun voi konfata lisä modulaatoreita niin että esim. saa saman napin alle enempi toimintoja (esim. mun T.16000M ohjaimissa on vähän näppäimiä niin tuo on hyvä apukeino saada lisää toimintoja).

Mikä HOTAS sinulla on?


--------------------------------------------------------------------------------------






 
Viimeksi muokattu:
Eli olisi juurikin tuo T.16000M ja kaasukahvana TWCS. Miten saisin nämä kaikista helpoiten toimimaan järkevästi? Tuskin tarvin shift-toimintoa, mieluunmmin sitten vaikka näppikseltä jos oikeasti loppuu napit kesken.

"BuzZz Killer's Downloadable Joystick Bindings" Täydelliset ohjeet.

Links:
Exported Bindings, Charts and Readme
YouTube Instructions
Change Log
 
Viimeksi muokattu:

"BuzZz Killer's Downloadable Joystick Bindings" Täydelliset ohjeet.

Links:
Exported Bindings, Charts and Readme
YouTube Instructions
Change Log
Niin tätä vähän niinku meinasin, että ohjaimia varten joutuu lataamaan 40 Mt tiedostoja ja seuraavaan viisisivuisia ohjeita.
1747410442080.png

Ei tää mun mielestä ole mitenkään "helppoa", eli ilmeisesti näitä ohjaimia ei ole suoraan tuettuna, vaan tarvii kattella ohjeita että ne saa käyttöön.
 
Niin tätä vähän niinku meinasin, että ohjaimia varten joutuu lataamaan 40 Mt tiedostoja ja seuraavaan viisisivuisia ohjeita.
1747410442080.png

Ei tää mun mielestä ole mitenkään "helppoa", eli ilmeisesti näitä ohjaimia ei ole suoraan tuettuna, vaan tarvii kattella ohjeita että ne saa käyttöön.
Kyseiset ohjaimet on muistaakseni suoraan tuettuna (Thurstmasterin sivulla on muistaakseni kuva SC virallisesta näppismapista ei näimmän enään ollut) SC:ssä mutta tuo BuzZz Killerin versio on parempi.

Noita ohjeita ei kannata säikähtää asennus on suht suoraviivaista, siihen on vain lisätty paljon "älätee näin stupid" lisäyksiä vuosien kuluessa niillle jotka säätää eikä seuraa sitä perusohjetta.

Esim. tuo Joy to key ei ole pakollinen siinä vain menettää toimintoja jos jättää sen asentamatta koska sitä käytetään modulaatorina/sift toiminto itse kumminkin suosittelen sen käyttöä kun T16000 setissä on niin vähän näppäimiä itse tikuissa ja SC:ssä on valtavasti keybindingejä.

Joy to key:tä ei muistaakseni käytetä mihinkään muuhun kuin tuon yhden sift näppäimen luontiin.


Edit lisäys:

Tuo Thrustmasterin virallinen SC mappi onkin näimmän HOSAS setille T.16000M FCS SPACE SIM DUO – Thrustmaster

BuzZz Killerin versio EI KÄYTÄ T.A.R.G.E.T.:tia joka on iso plussa.

BuzZz Killerin versio on hyvin tarkka joten se listaa myös kaikki SC:n bugit ohjaimiin liittyen ja ohjeet miten bugeista selviää.
 
Viimeksi muokattu:
Häh? Miksei niitä bindauksia voi vaan tyhjätä kaikkia ja bindaa sellaseks kun ite haluaa. :confused:
Ei Thrustmaster tartte Targettia yhtään mihinkään, mulla ei ole sitä edes asennettuna ja toimii oikein mainiosti Elitessä sekä SCssä.
 
Häh? Miksei niitä bindauksia voi vaan tyhjätä kaikkia ja bindaa sellaseks kun ite haluaa. :confused:
Ei Thrustmaster tartte Targettia yhtään mihinkään, mulla ei ole sitä edes asennettuna ja toimii oikein mainiosti Elitessä sekä SCssä.
Helpointa ois kun olisi valmiiksi mietitty leiska, jota voisi sitten myöhemmin ite viilata. Koska n00biena ei osaa vielä kaikkia toimintoja.

Miten vaihdan kaasun siten että takana on nollakohta, eikä reverse?
 
Helpointa ois kun olisi valmiiksi mietitty leiska, jota voisi sitten myöhemmin ite viilata. Koska n00biena ei osaa vielä kaikkia toimintoja.

Miten vaihdan kaasun siten että takana on nollakohta, eikä reverse?
Kannattaa heti alusta harjotella niin että takana on reverse koska se on loogisin tapa lentää Uncoupled tilassa.

Miten aioit toteuttaa tuon reversin.

Itse olen tyytynyt noihin BuzZz Killerin asetuksiin niin ei ole tarvinnut opetella sitä miten se SC:ssä muutetaan.

Muistelen että siihen reversiin on ainakin kaksi eri asetusta (thrust ja throtle).

Hetkonen eikö tossa BuzZz:n asetuksessa ole tuo reverse just niin kuin haluat

buzzz1.jpg


Sehän on buttonissa ei throtlessa.
 
Viimeksi muokattu:
Noiden valmiiden leiskojen ongelma on se että tuossakin on ainakin puolet täysin turhaa tauhkaa mitä et uutena pelaajana alussa edes tartte, etkä välttämättä edes pitkässä juoksussa.
 
Juu en minäkään ole opetellut edes puolia mutta ne perustoiminnot on järkevästi laitettu niin että ei tarvi monutkaisia yhdistelmiä.
 
Yllätyin että monen Idriksen taistelu oli pelattavissa +/-0 myös CIG:n ilmoittamalla minimi kokoonpanolla (jota olen pitänyt vitsinä oman aikaisemman kokemukseni perusteella).

 
Viimepäivinä on omassa youtube feedissä tullut monia kriittisiä videoita vastaan.
Itsehän en juurikaan tiedä pelistä mitään, mutta videoiden aihe on ollut kaikissa sama. 800M€ jo fundattu liitua, ja nyt käynnissä
mitä ihmeellisimmät rahastukset lisäpalikoiden myynneillä. Videoissa arvuutellaan että rahat ovat lopussa, ja kehoitetaan saamaan
peli (yksinpeliosa ensiksi) äkkiä ulos, koska lypsävät lehmät ovat lypsetty loppuun, ja rahaa tulee reilummin enää julkaisemalla peli.

Mitä veikkaatte, julkaistaanko peliä koskaan? Eli tulee siis release 1.0 versio.
 
Viimepäivinä on omassa youtube feedissä tullut monia kriittisiä videoita vastaan.
Itsehän en juurikaan tiedä pelistä mitään, mutta videoiden aihe on ollut kaikissa sama. 800M€ jo fundattu liitua, ja nyt käynnissä
mitä ihmeellisimmät rahastukset lisäpalikoiden myynneillä. Videoissa arvuutellaan että rahat ovat lopussa, ja kehoitetaan saamaan
peli (yksinpeliosa ensiksi) äkkiä ulos, koska lypsävät lehmät ovat lypsetty loppuun, ja rahaa tulee reilummin enää julkaisemalla peli.

Mitä veikkaatte, julkaistaanko peliä koskaan? Eli tulee siis release 1.0 versio.
Nettivideot on aika paljon itkua tyhjästä, mutta saahan niillä klikkauksia omaan kontsaan...
Joo, kyllä myydään nyt flight bladeja kaupassa oikealla rahalla, mutta niin siellä myydään ensin kaikkea muutakin sisältöä, alukset yms. Nuokin tulee aikanaan pelin sisään ostettavaksi, mutta onhan se kiva itkeä internetissä että kaikki heti mulle ny.
Edelleenkin, mukaan citizeniin pääsee perus pelipaketilla eikä pelin pelaamiseen tarvitse sen suurempaa sijoitusta tehdä.
Ehkä tuo oli hieman huono veto CIG:ltä pistää noita alusten suorituskykyyn liittyviä bladeja myyntiin, mutta turha tuosta nyt on mitään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä. Jokatapauksessa kuuntelivat palautetta ja korjasivat tuota toimintatapaa tulevaan.

Citizen on ottanut kyllä aika merkittäviä harppauksia eteenpäin viimeaikoina, nyt shardille mahtuu parhaillaan 700 pelaajaa yhtäaikaa. Uusia featureita tippuu kokoajan lisää, nyt EVO testissä on dynaaminen sää ja myrskyt.. Uusia tehtäviä ja aluksia putoaa hyvään tahtiin.
Enkä usko että rahat on lopussa, ja lypsäviä lehmiä ei todellakaan ole viety loppuun. Tämänkin ILW:n aikana KAIKKI limited stock Idrikset (1700€ maksavat alukset) on myyty loppuun sekunneissa.
Citizeniä ei kannata puskea ulos "valmiina pelinä" keskenkaiken, niinkuin kaikki muut pelitalot nykyään tuntuvat tekevän. Kun lähtee mukaan Citizeniin, on tärkeä ymmärtää mihin ryhtyy. Et osta valmista peliä vaan etupenkin paikan näkemään miten kehitys kehittyy. Onhan tuo vienyt jo pitkän ajan, mutta kyllä siihen ollaan saatu aika paljon uutta mukaan. Hätäisen hommaa tuo ei kuitenkaan ole. Itse olen kuitenkin nauttinut pelistä viimeiset 3 vuotta, vaikka välissä onkin ollut hieman haastavampia (bugisia) ajanjaksoja.
Bugeja on, uusia ja vanhoja, mutta yleensä niitä pystyy aika kivasti kiertelemään jollain tavalla. Vinkkinä kaikille uusille innokkaille, älkää lähtekö taistelemaan tuulimyllyjä vastaan yksin, vaan liittykää johonin ORGiin tai ainakin Suomalaisten discord kanaville, niin saatte vinkkejä miten pääsee alkuun ilman että hiukset lähtee päästä.

Vastauksena kysymykseen, kyllä se 1.0 sieltä tulee, vauhti kiihtyy kokoajan sitä kohti.

Jos et pelistä tiedä vielä mitään, niin nyt rohkeasti muodostamaan oma mielipide. Freefly on menossa vielä tämän viikon, eli pääsee ihan ilmaiseksi ihmettelemään mistä tässä on kyse.

Tuosta saat vielä kaupanpäälle mun referali linkin, saa käyttää mut ei o pakko ;)
Kaikki referalilla ILW:n aikana (15-27.5.) pelipaketin ostaneet saa vielä ylimääräisen snubi aluksen (Merlin) omaan talliinsa ilmaiseksi. (Eikä FOMO, näitä tulee noiden eventtien mukana saataville aika tasaiseen tahtiin, pitää vaan ajoittaa pelipaketin osto oikein ;))

1747823882658.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 806
Viestejä
4 780 243
Jäsenet
77 677
Uusin jäsen
slips

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom