• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Sony WH1000XM4 -vastamelukuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -LAte
  • Aloitettu Aloitettu
Tuote: Sony WH1000XM4 -vastamelukuulokkeet
Tarjoushinta: 199e
Normaalihinta: 229e?
Kauppa: DNA
Voimassa: Ei hajuu
Linkki: DNA

Kommentti tarjouksesta:
Ostettu pari vuotta sitten, ei voi kyllä moittia oikein mistään, etenkään tällä hinnalla.
Hinta.fi hälytteli faijaa varten, taitaa sivuta tuota all time low hintaa.
"Tuote noudettavissa xx myymälästä" on vähän harhaanjohtava kun about joka liikkeessä vika kappale jota ei voi varata.
Mutta verkkokaupan tilaus onnistunee.

Kokemusta vain kolmosista, mutta nekin ovat täydelliset. Joten uskon, että nuokin on aivan loistavat.

Ostin samalla hinnalla aikoinaan Amazonista. Olin ensin käyttänyt XM3 ihan tappiin, eivät pysyneet fyysisesti enää kasassa :D Suosittelen, olen ollut todella tyytyväinen.

Edelleen odottelen että XM2:set hajoaa mutta ovat kyllä sen tason ikiliikkujat että kiirekös tässä.

Mulla on ollut käytössä XM5 varmaankin noin pari vuotta ja ovat lentäneet lattialle lukemattomia kertoja hajoamatta. Sankakin jäänyt oven väliin pari kertaa a ei siihen kyllä ole tullut mitään sen kummempia. Näissä XM5:ssa oli erilaisia bugeja ja muita alkuvaiheessa ja näyttävät nyt ainakin toimivan moitteettomasti.

Kokemusta vain kolmosista, mutta nekin ovat täydelliset. Joten uskon, että nuokin on aivan loistavat.
Sama. Ainut syy miksi haluaisin päivittää nelosiin on se anturi joka pysäyttää toiston kun kuulokkeet ottaa pois päästä, mutta tokkopa tuokaan päivitys sitten sen 200 euron arvoinen on, että malttaa täpätä kuuloketta toiston pysäyttämiseksi ennen ku ottaa pois päästä. :D

Oon ymmärtäny että XM5 ja kai myös 6 on ongelmia kestävyyden kanssa. Sangat hajoilee helposti.
XM5:t eivät myöskään taitu samaan tapaan kuin neloset ja vastamelutoiminnon toteutuksessa on näemmä melkoisesti eroja:

https://kuulokenurkka.com/arvostelu-sony-wh-1000xm5/ sanoi:
En ole vielä pystynyt kokeilemaan kuulokkeita lentokoneessa tai todella meluisassa ympäristössä. XM5:n vastamelun tehokkuus ei kuitenkaan vakuuta itseäni täysin myöskään arkipäiväisissä käyttötilanteissa. Kuulokkeet vaimentavat kaikkia taajuuksia selvästi tehokkaammin kuin Sennheiser Momentum 3, mutta vanhempi XM4 on monissa tilanteissa parempi ja varmatoimisempi.

XM4:n täysillä toimiva vastamelutila sulkee minut lähes poikkeuksetta tehokkaammin ulkopuoliselta maailmalta. XM5 yltää käytännössä melko vastaavaan lopputulokseen, mutta se laskee usein yksittäisiä ääniä hämmentävän voimakkaasti läpi. Esimerkiksi puhe viereisessä huoneessa, TV, lintujen äänet, veden surina tiskikoneessa ja pöytätuulettimen moottorin ääni herättävät enemmän huomiota kuin XM4-mallilla. XM5:ssä vastamelun tehokkuus vaihtelee myös XM4-mallia enemmän päätä kääntäessä.

Sama. Ainut syy miksi haluaisin päivittää nelosiin on se anturi joka pysäyttää toiston kun kuulokkeet ottaa pois päästä, mutta tokkopa tuokaan päivitys sitten sen 200 euron arvoinen on, että malttaa täpätä kuuloketta toiston pysäyttämiseksi ennen ku ottaa pois päästä. :D
Itse en tykännyt tuosta anturista ollenkaan, onneksi sen saa asetuksista pois päältä, puhelimeen "Sound Connect" (Sonyn softa) ja sieltä muokkaa asetuksia. Asetukset tallentuvat kuulokkeisiin (eivät siis puhelimeen), eli vaikka kuulokkeita käyttäisi tietokoneessa tuon muutoksen jälkeen niin anturi ei enää itseä häirinnyt

Lisäksi noissa nelosissa oli oletuksena auto off, eli jos esim. käyt jossain 5-15 min (en muista kumpi oli default-arvo) ja kuulokkeet ovat pöydällä, niin ne olivat sammuttaneet itsensä. Onneksi senkin sai asetuksista pois.

Loistavat kuulokkeet kyllä ovat molemmat, kolmoset kulutin melkein kirjaimellisesti puhki ja neloset ovat olleet kovalla käytöllä jo useamman vuoden.

Itse en tykännyt tuosta anturista ollenkaan, onneksi sen saa asetuksista pois päältä, puhelimeen "Sound Connect" (Sonyn softa) ja sieltä muokkaa asetuksia. Asetukset tallentuvat kuulokkeisiin (eivät siis puhelimeen), eli vaikka kuulokkeita käyttäisi tietokoneessa tuon muutoksen jälkeen niin anturi ei enää itseä häirinnyt

Lisäksi noissa nelosissa oli oletuksena auto off, eli jos esim. käyt jossain 5-15 min (en muista kumpi oli default-arvo) ja kuulokkeet ovat pöydällä, niin ne olivat sammuttaneet itsensä. Onneksi senkin sai asetuksista pois.

Loistavat kuulokkeet kyllä ovat molemmat, kolmoset kulutin melkein kirjaimellisesti puhki ja neloset ovat olleet kovalla käytöllä jo useamman vuoden.
Ainiin, ainoa huono puoli näissä kuulokkeissa on tietokoneen kanssa BT. Ilmeisesti aika yleinen ongelma eri foorumeiden mukaan että yhteys pätkii, saattaa yhtäkkiä vaan lähteä ääni ja sitten joutuu säätämään ne takaisin. Tätä sattuu ihan normaalissa käytössä kun pausettaa vaikka videon, niin saattaa alkaa kenkkuilu. Ei ole edes sulkeneet itseään, ei vain kuulu mitään. Onko sinulla ollut tätä samaa? Yritin etsiä tähän ratkaisua foorumeilta, näytti olevan pidempiaikainen ongelma ja näyttää olevan edelleen läsnä. Käytän itse pääasiassa puhelimen kautta, niin ei ole ollut ongelmia. Kannattaa varmaan kumminkin varautua tähän doomsday skenaarioon jos PC on ykkönen ja käyttää BT...

Itsellä on näitä uudempia (XM4) käytettäessä Omppukoneen kanssa pientä ongelmaa, jos 3 BT-laitetta (näppis-hiiri-kuulokkeet) samaan aikaan yhdistettynä, niin satunnaisesti (~10 min välein?) ääni pätkäisee neljäsosasekunniksi, tuohon koitin itsekin etsiä ratkaisua mutta mitään fiksua ei löytynyt. Nykyään jo ~tottunut eikä tuo enää hirveästi häiritse

Vähän jännältä toi sun ongelma kuulostaa, tekisin ehkä ihan hard resetin (molempia nappia pohjaan ~7s ajan kunnes vilkkuu sininen valo) ja katsoisin auttaako. Jos ei, niin veisin takuuseen jos on voimassa, jos ei ole niin harmi :)

Oon ymmärtäny että XM5 ja kai myös 6 on ongelmia kestävyyden kanssa. Sangat hajoilee helposti.
itsellä hajos n. 2,5v jälkeen xm4 kuulokkeen mekanismi. vuoden vielä oli liimattuna käytössä ennen kuin ostin bose qc

näitä voi suositella myös. fyysiset napit paljon paremmat kuin sonyn hipaisupaneeli

itsellä hajos n. 2,5v jälkeen xm4 kuulokkeen mekanismi. vuoden vielä oli liimattuna käytössä ennen kuin ostin bose qc

näitä voi suositella myös. fyysiset napit paljon paremmat kuin sonyn hipaisupaneeli
Olen ostanut yhdet noin 10 vuotta sitten ja viimeiset 5v olen pitänyt töissä "kuulosuojaimina" joka päivä. Toki ei ihan metallin sahaamiseen kannata mutta muissa sahaamisissa kuten puun / trukkien ajossa/ metalli hankaen kiviä äänien kanssa on ollut todella kivat ja en voisi olla töissä ilman tuota. Fyysiset napit on aina plussaa.

Olen aina välillä testaillu sonyn merkkiä mutta en ole loppujen lopuksi hirveästi huomannut eroa äänessä tai anc:ssä. Jos pitäisi sanoa niin sanoisin että sonyssa kummatkin vähän paremmat mutta Boset on tehty jokseenkin kestävemmiksi vettä vastaa (Kerran töissä kokeilin niin vesisade jotenkin meni mikrofoonien reikiin että rupesin epäröimään että meneeköhän rikki).
Toinen aivan must mitä ittellä pitää olla on "kuka soittaa" ominaisuus. Sonyssa tätä ei ollu ja töissä ku puhelin soi aika usein niin on todella kiva ku tietää että kuka soittaa ja että puhelu on varmasti sulkeutunut.

Jo suosiolla ostin uudet kun sattu tulemaan hyvään hintaan, en tosin ole raaskinut käyttää koska nää vanhat toimii vielä vallan mainiosti.

Jos noita esim. koneella istuessa käyttää, niin kyllä ne ehjinä pysyy. Jos reissaa mukana ja sängyllä maatessa käyttää, niin muovirakenne alkaa ottaa osumaa. Esim yhdet pitä hirveetä vinkumista kun vastamelutoiminto on päällä. Tästä löytyy googlellakin kohtalontovereita. Yksissä vastamelunappi on paskana, eli jotain on mennyt paskaksi, sillä pelkkä hipasu riittää, nappi ei klikkaa enää. Näissä myös tuo sangan päällyste lähti irti kuulokepuolelta. Talvella toi kosketuspädi kuulokkeessa kärsii myös ghost touchista, eli biisi vaihtuu itsestään (koskee erittisesti xm3 & 4). Ja mainittakoot, että kuulokkeet on päässä arviolta yli 10h päivässä.

Vastamelu noissa on ihan lyömätön, esim xm3 on voittaa b&w px8:t. Tekisi mieli tilata xm6:t ihan sen takia etätyökäyttöön (officella on xm4). Muualla sitten px8:t, jotka on aivan eri planeetalta rakenteeltaan.

Olen ostanut yhdet noin 10 vuotta sitten ja viimeiset 5v olen pitänyt töissä "kuulosuojaimina" joka päivä. Toki ei ihan metallin sahaamiseen kannata mutta muissa sahaamisissa kuten puun / trukkien ajossa/ metalli hankaen kiviä äänien kanssa on ollut todella kivat ja en voisi olla töissä ilman tuota. Fyysiset napit on aina plussaa.
Toivottavasti melutaso on sallituissa rajoissa sillä vastamelukuulokkeet eivät suojaa korvia meluhaitalta. Tämä lähemmäs siis muistutuksena muille sillä yleinen käsitys on, että vastamelukuulokkeet ajavat myös korvatulppien virkaa.

Toivottavasti melutaso on sallituissa rajoissa sillä vastamelukuulokkeet eivät suojaa korvia meluhaitalta. Tämä lähemmäs siis muistutuksena muille sillä yleinen käsitys on, että vastamelukuulokkeet ajavat myös korvatulppien virkaa.
Joo, eivät kyllä korvatulppia/suojaimen korvikkeita ole mutta ite olen vähän yliherkkä koville / korkeille äänille että pakko jotain on käyttää. Sen takia en käytäkään näitä jos jotain metallia pitäisi sahata (kun puuta pyörällä niin siinä on ok).

Ja vaikka ei suojaa meluhaitalta niin väittäisin että kyllä ne jonkun desibelin ottaa pois. Ja onneksi ei ole hirveän kovia ääniä mutta kun joku trukkiin pauhaa semi vieressä sen 4-8h niin vaikka on "pieni ääni" niin kyllä se tuossa ajassa pientä vahinkoa tekisi (jos muistan oikein niin pienemmätkin desibelit voi aiheuttaa vahinkoa jos vaan altistuu pidemmäksi aikaa).

En vaan ymmärrä miksei ole olemassa anc kuulosuojaimia. Kuulevia on mutta se ei ole anc (Milwaukeella tais olla joku nappi mutta nappeja en voi käyttää)

Tästä täytyy olla eri mieltä, tai sitten riippuu melusta mitä vaimentaa todella tehokkaasti tai ei ollenkaan.
Itselläni on kesäauto -rättikattoroadsterissa pakoäänet luokkaa 113dB noin 100hz taajuudella pahimmillaan ajossa, ja saa pidemmässä ajossa korvat soimaan hieman ajon jälkeen. Valehtelematta XM4:sten kanssa ajoäänestä on jäljellä enää lähinnä vaimea renkaiden kohina ja vastamelutoiminnon pohjasuhina, ovat täysin hyvien kuulosuojainten veroiset moottorimelun suodattamisessa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jak
Ite oon käyttäny satunaisesti xm3:ia töissä jossa ohutlevykoneet paukuttaa peltiä. Perusajot menee kyllä noilla, mutta jos taas hakataan jotain 3-4mm peltiä niin sitte soi läpi ja kunnon kuulokkeet on enemmän ku tarpeen.

on myös yli 10v ollut käytössä töissä joka päivä jotkut bosen qc tai sonyn xm-mallit, ei korvaa tietenkään korvatulppia mutta jotkus perus peltorit kyllä.
muutamia kertoja joutunut jonkun erittäin meluisan homman takia pistämään korvatulpat alle

Amazonissa vaalean väriset 189€, ja sovelluksen ensikäyttäjille -10€, eli yht. 179€.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 405
Jäsenet
80 884
Uusin jäsen
jv72

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom