Sony AndroidTV päivitykset

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Latausohjeessa sanotaan: "Kun ohjelmistopäivitys on valmis, TV-ruutuun avautuu ohjelmistopäivityksen valmistumisesta kertova viesti." Tämän jälkeen vasta saisi usb-tikun irrottaa. Lienenkö liian hätäinen, mutta en ole näissä parissa lataamassani päivityksessä tuollaista viestiä saanut. Jotain 10 minuuttia olen laitteen viimeisen käynnistymisen jälkeen odottanut, sitten kyllästynyt ja sammuttanut tv:n sekä ottanut tikun pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Taistelu bluetoothin kanssa jatkuu. Sonyn tukeen lähetetty nyt jo kaksi videota missä ongelma näkyy. Varmaan seuraavaksi sanovat että eivät nää sitä.

No samalla huomasin uusia ominaisuuksia. Kun käyttää BT-kuulokkeita niin Netflixistä ei ainakaan pysty katsomaan 4k DV materiaalia, pelkästään HD valittavissa. Toinen minkä samalla tajusin niin Netflixin Dolby Vision videoissa ei toimi tekstien läpinäkyvyys. Pelkästään tavallisella HD:llä toimii.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
. Toinen minkä samalla tajusin niin Netflixin Dolby Vision videoissa ei toimi tekstien läpinäkyvyys. Pelkästään tavallisella HD:llä toimii.
HDR moodissa se puoliläpinäkyvä teksti on kuitenkin niin kirkas että se peittää sen allaolevan kuvan.
Ns. Sen kirkkaus on luokkaa vaikkapa 25..50% HDR ja SDR maksimikirkkaudesta.
Tästä on tullut pari pyyntöä laitettua Netflixin suuntaan, järkevintä olisi että saisi kirkkausasetuksen 0-100% noille teksteille..
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
(65XE9305) Jos nyt oikein muistan niin kolmanneksi uusin päivitys korjasi jollain lailla sen vahvistimen yhdistys ARC ongelman ja samalla yllättäen ARC/HDMI portin pätkimisongelman. Sitten tämä toiseksi uusin muka korjasi ARCia lisää mutta palautti minun telkkuun ARC/HDMI portin pätkimisen... noh, nyt uusin firmis sitten toimii kaikinpuolin hyvin, ARC ohjaus toimii hyvin ja ARC/HDMI portti ei pätki. Nyt pitänee varmaan päivitykset kieltää kun kaikki toimii :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Voi hemmetti mitä sontaa tuo Sonyn tuki taas. On nyt on kaksi videota tehty ja lähetetty. Tietysti kuten arvelin on vastaus ihan puuta heinää taas.

"Teknikkomme tarkistivat lähettämäsi videon ja sain tiedon, että tämä kuvan tumma ja kirkas välähtely johtuu siitä, kun bluetooth on kytketty päälle, se ottaa automaattisesti HDR-toiminnon pois päältä. Sama pätee päinvastoin. Ongelma käytännössä ilmenee vain kun Netflixia katsotaan bluetoothin ollessa päällä."

Ja taas haluavat uutta videota koska eivät usko että koskee myös muita lähteitä kuin Netflix HDR materiaali vaikka ensimmäinen video ei ollut HDR kuvasta kuvattu. :facepalm:
 
Liittynyt
28.01.2018
Viestejä
1 085
Sony KD-55XE9005 TV

Ylen 1 ja 2:lla tekstitykset täytyy aina valita käsin. Muut kanavat toimii automaattisesti. Onko ominaisuus vai käyttäjävirhe?
 
Viimeksi muokattu:

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Yle käyttää "kelluvaa" eli DVB-tekstitystä. Osa muista kanavista käyttää "poltettua" tekstitystä eli se on lähetteessä mukana takuuvarmasti. Ylellä on ohjeet tekstitysongelmiin, koskee myös Sonyja:
Tekstitys
 
Liittynyt
28.01.2018
Viestejä
1 085
Lukaisin YLE:n topikin aiheesta mutta apua löyty lopulta TV:n asetuksista, tai oikeammin digi-kanavan asetuksista missä löysin vihdoin oletusarvoiset tekstitysvalinnat. Eli väärästä paikasta olin ko. asetusta etsinyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
226
Kyllä alko kaikki ongelmat uusimman firmiksen jälkeen. Nollasta bootti, Wlanin kadotus, jumitus. Saiskohan vanhan vielä takas vai tulisko joskus joku korjaus tähän viimeisimpään?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Ei ole varsinaisen päivityksen tekemä tai kaikilla olisi samat ongelmat. Perusantero vain ottanut itseensä. Kannattaa laite kunnolla sammuttaa pitämällä virtanäppäintä kakesta riittävän pitkään pohjassa.

Jos ei auta, resettiä vaan koko hoidolle.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Kyllä alko kaikki ongelmat uusimman firmiksen jälkeen. Nollasta bootti, Wlanin kadotus, jumitus. Saiskohan vanhan vielä takas vai tulisko joskus joku korjaus tähän viimeisimpään?
Eipä noita taida saada palautettua vanhaan. Itse en enää parin fiban jälkeen uskalla asennella, kerään vain firmikset talteen ja joskus tulevaisuudessa voi sitten päivittää jos ei näy dramaattisia ongelmia niillä jotka päivittivät.

Mutta uudelleenasennus/tehdasasennus kannattaa silti tehdä, tuollaiset mystiset ongelmat usein katoavat sillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
226
Reset tai tehdasasetukset ei auttanut asiaan. Voisiko syy olla wlanissa kun on 5ghz verkossa kiinni? Vai pitääkö firmis koittaa asentaa tikulta uusiks?
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Ehkä kannattaa vielä tehdä reitittimelle "neulabootti", eli palauttaa tehdasasetukset siihenkin. Joitakin muita syitä wifin takkuamisella: signaali liian heikko, reititin on liian lähellä (!) televisiota (pitäisi olla väh. 1 m), paljon muita wlan-reitittimiä alueella. Onko laitteiden päiväys ja kellonaika oikein ?
Tuo jumitus kyllä ihmetyttää. Meneekö siis tv jumiin, jos ei löydä wlania ? Laitteelle voi Asetus-valikosta tehdä netin toiminnan testauksen.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
28
No niin nyt Sony ilmoittelee päivityksestä. Mihinkäs sitä täytyy varautua jos sen laittaa rullaamaan? Häviääkö kuvasäädöt ja kanavat? tms.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
848
Ei häviä. Tosin jossain taidettiin suositella resettiä päivityksen jälkeen, mutta en oo ite viimesimmän päivityksen jälkeen tehnyt.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Android 6 -> 7 ja 7 -> 8 päivityksien jälkeen tein kyllä heti factory resetin, en tosin tiedä oliko siitä mitään iloa.
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Minulla alkoi 7 ->8 päivityksen jälkeen tv nikottelemaan; käynnistyksen jälkeen tv saattoi jäädä "musta ruutu" tilaan yms. Tehdasasetusten palautus oli ainoa vaihtoehto, ja se tepsi.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
324
Minulla alkoi 7 ->8 päivityksen jälkeen tv nikottelemaan; käynnistyksen jälkeen tv saattoi jäädä "musta ruutu" tilaan yms. Tehdasasetusten palautus oli ainoa vaihtoehto, ja se tepsi.
Mm. tämä sama oli itselläni ja muuten jämähtämiset, että esim kaukosäädin ei toiminut. TV:n ledi kyllä välähti aina kun kaken nappia painoi. Lopula tein kanssa tehdasresetin ja nyt on useamman viikon töllö toiminut ongelmitta. Eli ei ehkä ihan tuulesta temmattu tuo suositus tehdas resetin tekemiseen isomman päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
65XE9005 telkkariin piti tulla päivityksenä DolbyVision mutta ei koskaan tullut. :( Miksi Sony valehtelee tolla tavalla?
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
65XE9005 telkkariin piti tulla päivityksenä DolbyVision mutta ei koskaan tullut. :( Miksi Sony valehtelee tolla tavalla?
Ei kai tuolle mallille pitänyt tulla.. XE sarjasta vain extreme piirisarjan vehkeille luvattiin? (eli xe9305 ja xe9405)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Ei kai tuolle mallille pitänyt tulla.. XE sarjasta vain extreme piirisarjan vehkeille luvattiin? (eli xe9305 ja xe9405)
Verkkokaupan sivuilla ainakin lukee että tulossa:

XF9005-sarjan televisio tukee useita HDR-muotoja, kuten HDR10 ja HLG. Päivityksenä on myöhemmin tulossa tuki myös Dolby Vision -muodolle.

Sony KD-65XF9005 65" Android 4K HDR Ultra HD Smart LED -televisio 1 299,00

Tossa erinäköinen jalusta kuin minun telkkarissa mutta kait sama malli silti.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Kuten laittamassani taulukkolinkissä mainitaan, XF90 saa DolbyVisionin mutta XE90 ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Jep, johan minäkin XF:llä visionia jo sieltä alkuvuodesta milloin ensi-kasiin päivitin.
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
124
Näkeekös tosta Oreosta nyt mitenkään kätevästi mitä kaikkia sovelluksia on päällä tai taustalla jumissa?
Vanhan home-napin pohjassa pitäminen kun ei enää toimi.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Näkeekös tosta Oreosta nyt mitenkään kätevästi mitä kaikkia sovelluksia on päällä tai taustalla jumissa?
Vanhan home-napin pohjassa pitäminen kun ei enää toimi.
Ei näe. Varmaankin jokin app manager olisi asennettavissa?
Vinkkinä, että sovellusvalikosta pystyy kuitenkin "tappamaan" toimimattoman aplikaation, niin ei tarvitse boottailla telkkaria joka kerta
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Android 8.0 sulkee sovelluksen automaattisesti, kun sen käyttö lopetetaan. Jos tuntuu, että joku tietty sovellus on kuitenkin jumissa, voit tehdä seuraavaan:
1) Pidä kaukosäätimen HOME painiketta pohjassa kunnes Sovellukset-lista ilmestyy
2) Valitse jumittuneeksi olettamasi sovellus ja paina ja pidä pohjassa Valinta-nappia
3) Valitse Tietoja
4) Valitse "Pakota lopetus"
5) Valitse OK
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
Kaikki jotka ihmettelevät "Eikös se Oreo (aka 8.0) päivitys ala ilmestyä omaan töllööni..." kyselin tätä n. 2 kk tätä Sony Suomen supportista. Pie päivityksethän laitettiin holdiin ja enabloitiin (uusi fixi) sitten uudelleen toukokuun lopulla. Vastaus meni jotakuinkin näin:

  • tyypillisesti OTA päivitykset laskeutuvat suomeen 6-10 vko globaalista julkistuksesta
  • päivitykset tulevat vielä portaittain, mallikohtaisesti
  • mikäli on malttamattomuutta, niin aina voi ladata päivityksen USB-tikulle ja tehdä sen manuaalisesti

Ymmärrykseni mukaan päivitykset ovat alkaneet Suomessakin vanhemmista 2016/2017 malleista. Itselläni on XF9005 vuosimallia 2018 (ostettu joulukuussa) ja ainakaan siihen ei OTA päivitystä vielä ole tullut tarjolle. Maltti (lue: iso maltti) lienee siis valttia, odottelen OTA päivitystä saapuvaksi.

Korjattu: Pie > Oreo :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Oreo on 8.0
Pie on 9.0
:tup: Ja voin vahvistaa että uusin päivitys ei tuntunut rikkovan mitään enempää, kaikki toimii. Ja toimi kyllä aiemmassakin "ehjässä" Oreo versiossa, joten ilmeisesti tässä oli pääasiassa vain tietoturvapäivitys
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
:tup: Ja voin vahvistaa että uusin päivitys ei tuntunut rikkovan mitään enempää, kaikki toimii. Ja toimi kyllä aiemmassakin "ehjässä" Oreo versiossa, joten ilmeisesti tässä oli pääasiassa vain tietoturvapäivitys
Mikä töllömalli ja vuosikerta, ja onko päivitykset saapuneet OTAna?

//t
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
Mulla asennus on sellainen, että USB-portti jää piiloon joten toivon hartaasti jotta OTA päivitys käynnistyy jossain vaiheessa... :D
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Mulla asennus on sellainen, että USB-portti jää piiloon joten toivon hartaasti jotta OTA päivitys käynnistyy jossain vaiheessa... :D
Nyt kiinnostaisi kyllä tietää millainen asennus sinulla oikein on, jos sekä sivussa, että takana olevat usb portit jäävät piiloon :confused:
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
Nyt kiinnostaisi kyllä tietää millainen asennus sinulla oikein on, jos sekä sivussa, että takana olevat usb portit jäävät piiloon :confused:
Tämmöinen (kts. kuva). Kustomoitu audio-tv -taso jossa TV asennus upotettuna - pitää nostaa pois paikoiltaan jos haluaa USB tikun takaa / sivusta työntää. Jos olisi tikkupaikka TV alla, niin ei olisi ropleemaa. Ja sattuneesta syystä en lähde sitä tuosta pois kampeamaan, OTA-päivitystä odottelen kiltisti laskeutuvaksi.

//T

IMG_20190828_151247.jpg
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
On kyllä mielenkiintoista kuinka olemattoman hitaalla SONY töllöjen päivitykset aktivoidaan. No, toisaalta huomioiden bugit ja panostus ylipäätään Android TV kehitykseen (Sony, Google...) ei sinällään yllätä. Toivoa sopii että tuo OTA-päivitys ylipäätään toimii :D No ainakin Play kaupan kautta ohjelmien päivitykset toimivat.

Mielenkiintoista tuleeko 9.0 vielä näille töllöille vai hypätäänkö suoraan 10:n - siis jos tulee ylipäätään saataville ao. mallille.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
No samapa tuo päivittyykö vaiko ei, mitään muutosta itse käytössä ei oikein ole ja muutenkin nopeampaa ja mukavampaa käyttää esim. Apple TV:tä. OTA kyllä toimi ihan mainiosti uusimman version kanssa itsellä.
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
No samapa tuo päivittyykö vaiko ei, mitään muutosta itse käytössä ei oikein ole ja muutenkin nopeampaa ja mukavampaa käyttää esim. Apple TV:tä. OTA kyllä toimi ihan mainiosti uusimman version kanssa itsellä.
Mikä TV-malli ja vuosikerta sinulla on? Eli OTA tuli tarjolle 7 > 8?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Mulla oli pohjalla 8 ja siihen tuli joku 8:n korjausversio. 65XF9005 telkkuna.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Itse olen ottanut automaagiset päivitykset pois päältä. Samsungin telkkarista opin että hidastuu vuosien saatossa ja tappoivat ominaisuuksia päivityksillä.

Saas nähdä pysyykö pois päältä, vai päivittyykö pakkosyötöllä..
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Itse olen ottanut automaagiset päivitykset pois päältä. Samsungin telkkarista opin että hidastuu vuosien saatossa ja tappoivat ominaisuuksia päivityksillä.

Saas nähdä pysyykö pois päältä, vai päivittyykö pakkosyötöllä..
Ikävä kyllä rampautat itse vähän Androidia päivittämättä jättämisellä. Samsungin strategia tuntuu olevan tuhota televisioiden toimivuus ja puhelinten akunkesto... Sonystä en ole onneksi kuullut tai kokenut samaa. Tai no, tuo käynnissä olevien appien valikon poistaminen oli ainoa negatiivinen asia Sonyltä mutta itse käyttis on silti parempi, sillä se on nopeampi
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Niin ja pitää muistaa että Android-päivitykset julkaisee Google, ja Sony muokkaa ne omalta osaltaan rautaan sopiviksi. Käynnissä olevien appien valikkoa ei tarvita koska Android 8.0 sulkee appit automaattisesti kun niiden käyttö lopetetaan.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Ikävä kyllä rampautat itse vähän Androidia päivittämättä jättämisellä. Samsungin strategia tuntuu olevan tuhota televisioiden toimivuus ja puhelinten akunkesto... Sonystä en ole onneksi kuullut tai kokenut samaa. Tai no, tuo käynnissä olevien appien valikon poistaminen oli ainoa negatiivinen asia Sonyltä mutta itse käyttis on silti parempi, sillä se on nopeampi
Päivitin oreoon ja siihen jätän. Homma pelittää loistavasti ja JOS seuraavat päivitykset sanotaan toimiviksi, niin sitten päivitän.
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
Eikä vieläkään XF9005:lle OTA päivitystä saatavilla :D Sonyn vastine kun jälleen utelin:

"Valitettavasti meillä ei ole tarkempaa listaa siitä järjestyksestä jossa päivitykset saapuvat suoraan ladattavaksi television kautta millekkin mallille. Pyytäisin siis vielä hieman kärsivällisyyttä asian kanssa."

:D
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Toinen XE9005 (Gigantista 5/2018) päivittyi joskus 2 kk sitten OTAna, toinen yksilö (Verkkokauppa.com 1/2018) ei oo päivittyny vieläkään. Toinen töllö manufacturing date pari kk aiemmin...

Nopeempi se vanha 7 kuitenki on tietyt sovellukset pakkolopetettuna, en oo keksiny yhtään etua siinä Oreossa vielä.
 
Liittynyt
27.11.2017
Viestejä
25
Ei kyllä pysty käsittämään tuota OTA päivitysten "vauhtia"... :D No kait Sonyllä siihen joku logiikka on.

Joten jatketaan odottelua...
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Mitäs päivitystä tääl ny odotellaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 986
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom