Näinhän se kai tietojen mukaan tulee menemään, eli huijariksi epäiltyihin numeroihin vastaa aina heti Telian automaatti, josta tulee tiedote. Samalla tästä vastauksesta lähtee laskutus käyntiin, eli huijari joutuu maksamaan puhelustaan heti, riippumatta siitä päätyykö se koskaan oikealle vastaanottajalle. Normaalistihan puhelu tavalliseen numeroon on maksuton, kunnes kohde siihen vastaa. Tosin jos huijari on jossain Intiassa tai käyttää jotain epämääräistä VoIP palvelua soittamiseen, niin tämä ei välttämättä aiheuta lopultakaan laskutusta huijarille, riippuu paikallisista toimintatavoista.
Tuo kuulostaa aika hyvältä palvelulta, lähinnä mietityttää se, miten Telia tunnistaa huijausnumerot ja etenkin miten vältetään ns. väärät positiiviset. Eli jos joku numero on Telian automaatin mukaan huijari, vaikka onkin ihan tavallinen soittaja, niin millaisen prosessin vaatii päästä tuolta listalta pois. Etenkin kun suurin osa näistä rajoitettavista numeroista lienee ulkomaalaisia. Ongelma ei ehkä ole iso, mutta todella ikävä sille, joka ei esim. saa yhteyttä suomalaisiin kontakteihinsa tämän palvelun takia.