Mitäs nuo huijauspuhelut tuottavat meidän kotimaisille operaattoreille? Korkeintaan kustannuksia kun niihin kuluu ylimääräistä puhelunvälityskapasiteettia.Suomeksi = operaattoreilla ei ole mitään kiinnostusta kehittää moista tekniikkaa jos se maksaisi heille senttiäkään? Ja jos huijauspuhelut tuottavat heille senttiäkään niin heillähän on päin vastoin kiinnostusta olla kehittämättä mitään mikä vähentäisi puheluiden määrää millään tavalla.
Joten sitä enemmän kannatan sitä jotta huijattujen kulut tulisi nimenomaan periä operaattoreiden johtoportaan tulospalkkioista joihin vedätysten voitot osin päätyvät. Olisi helpoin keino kannustaa operaattoreita tekemään ongelmalle jotain
Tosiaan, tuo ei ole niin yksinkertainen homma että laitetaan vaan joku blokkaus päälle, operaattorin pitäisi jostain saada selvitettyä onko se oikea puhelu vai jollain tavalla huijattu numero. Operaattorin omien numeroiden kanssa tietty voidaan vähän suodattaa mutta sekään ei ole niin suoraviivaista kun nykyään voi pitää numeronsa jos vaihtaa operaattoria eli esim elisa ei voi vaan katsoa että jahas, 050-alkuinen numero, katsotaanpa löytyykö tuo numero käytössä olevien joukosta vaan sama numero voi olla toisella operaattorilla käytössä jne.