Myydään Haswell/Skylake/Kabylake/Coffeelake korkkauspalvelu-ketju

Liittynyt
01.10.2018
Viestejä
7
Kiinnostaisko jotain tulla Helsingin keskustaan deliddaamaan 8700k ja samalla kasaamaan kone. Voisin ihan tuntuvan korvauksen siitä maksaa pätevälle kaverille. Osat on define r6, 8700k, scythe mugen, z370 taichi, 2x8gb 3200 cl14 muisti, zotac 2080 ti amp, 2x samsung sata ssd, seasonic focus 850.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
598
Olisiko kellään kiinnostusta korkkaa 3770k vantaalla? Itse ikinä tehnyt niin ei viitsisi harjoitella käyttöön tulevalla kivellä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Löytyskö jyväskylästä kenelläkään intoa korkkaa tuo mun 8700Kiuas. Voin siitä maksella muutaman kympin vaivanpalkkaa tai vaikka keittää kahvit jos ei rahaa tarvi :)
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
43
Terve!

olisiko avuliaita kanssaihmisiä oulun seudulla auttaa i7 4770k:n korkkaamisessa.

itse en pysty tätä toimenpidettä tekemään vammani takia.

minulla ei ole korkkaustyökalua eikä tahnojakaan. jäähynä hr02 macho. ruuvimeisseliä en löydä mistään :(


maksan tottakai korvauksen!
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
445
Voin korkkata, laittaa Conductonaout ja liimaa takaisin (kestää vuorokauden)
Helsinki, Kontula
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Mä oon pyyhkässy vaan tipat loctitea pariin kohtaan. 6000-sarja on vähän niin ja näin, mutta 7000/8000-sarjalaisista en ees hinkkaa silikonia pois. Sen poistolla on testatusti saavutettu ehkä asteen ero. Sen sijaan siihen vanhaann saumaan sujahtaa tosi sievästi pikaliimalla kansi takaisin. Joku vekkulihan voisi laittaa sellaisenkin kiven takuuseen. Itsehän en toki sellaista tekisi, mutta onhan noita veijareita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Pikaliimalla.... :facepalm:
Hiton pätevä metodi :think: sen kannen tarvii pysyä siinä tasan sen ajan kun se kuljetetaan takaisin asennuskohteeseen. Sen jälkeen socketin salpa kyllä huolehtii siitä, että se kansi pysyy paikallaan. Jos prossua ei tarvitsisi kuljetella, en mä sitä edes liimaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Osittain ymmärän :)
Vaikka toi rappaaus yleensä kestaa noin 3-5 minsaa :)
Jos sen haluaa tehdä kunnolla niin ei selviä viiteen minsaan.

Kuitenkin, kuten tossa jo mainitsin niin se on 7000/8000-sarjan kanssa turha operaatio: sirun ja IHSn väli on jo hyvin pieni. 6000 on vähän niin ja näin. Vanhemmilla toki se on tarpeellista.

Jos samaan lopputulokseen päästään ilman turhaa työtä ja pitkää kuivumisaikaa, on vähän hankala perustella sen tarpeellisuutta.
 
Liittynyt
12.09.2018
Viestejä
23
Sattuisiko Jyväskylän suunnalta keneltäkään löytyä korkkaustyökalua Haswellille (4790k)? Postilla kelpaisi myös
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Hiton pätevä metodi :think: sen kannen tarvii pysyä siinä tasan sen ajan kun se kuljetetaan takaisin asennuskohteeseen. Sen jälkeen socketin salpa kyllä huolehtii siitä, että se kansi pysyy paikallaan. Jos prossua ei tarvitsisi kuljetella, en mä sitä edes liimaisi.
Tuli aikanaan tuhottua yksi 7700k; ÄLÄ KÄYTÄ syanoakrylaattihappoesteripohjasta pikaliimaa, se menee pcb:stä läpi ja katkoo/oikosulkee linjoja pcb:n sisällä; hävis HT, ei nostanu kelloja ja muisti puoli meni osittain sekasin. Tapahtu siis toisella liimauskerralla kyseisen kiven kanssa kun oli olevinaan kiire..
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tuli aikanaan tuhottua yksi 7700k; ÄLÄ KÄYTÄ syanoakrylaattihappoesteripohjasta pikaliimaa, se menee pcb:stä läpi ja katkoo/oikosulkee linjoja pcb:n sisällä; hävis HT, ei nostanu kelloja ja muisti puoli meni osittain sekasin. Tapahtu siis toisella liimauskerralla kyseisen kiven kanssa kun oli olevinaan kiire..
Jep. Noiden pikaliimojen kanssa kannattaa olla enemmän kuin varovainen. Taitaa suurinosa olla syövyttävää enemmän tai vähemmän. Nuo silikoniliimat ovat parhaita ko. käyttöön, jos on pakko liimata.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Joo, ei sitä PCB:lle passaakaan mennä. Sillonko silikoni hinkataan pois, pittääpi käytellä muuta. Laitanpas läpällä testiin johonkin PCB-lastuun tuota niin katsotaan :think:
Harmi kun tuli heitettyä pois kyseinen kappale, ihs:stä raaputtelin vanhat pois ja pcb:stä en ottanut pois (en kyllä 100% varma ole, näin kyllä tähänasti noitten pienempien kivien kanssa toiminu kun hyöty aivan olematon). Oli vaan helppo todeta kun kyseessä oli Würth:in liima mikä väriltään mustaa, se musta tuli pcb:n toiselle puolelle. Täytynee itekkin testata, pitäs olla vielä samaa liimaa jäljellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Harmi kun tuli heitettyä pois kyseinen kappale, ihs:stä raaputtelin vanhat pois ja pcb:stä en ottanut pois (en kyllä 100% varma ole, näin kyllä tähänasti noitten pienempien kivien kanssa toiminu kun hyöty aivan olematon). Oli vaan helppo todeta kun kyseessä oli Würth:in liima mikä väriltään mustaa, se musta tuli pcb:n toiselle puolelle. Täytynee itekkin testata, pitäs olla vielä samaa liimaa jäljellä.
No, omat liimani ovat syövyttämättömiä. Mulla on kyllä niitä syövyttäviäkin, mutta niiden vaikutus on tiedossa käyttökohteiden takia. Tein kuolleesta riseristä testilapun ja näin liiman kovetuttua täytyy todeta sun kiven kuoleman menneen täysin sun oman varomattomuuden ja väärän liimavalinnan piikkiin :c
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
No, omat liimani ovat syövyttämättömiä. Mulla on kyllä niitä syövyttäviäkin, mutta niiden vaikutus on tiedossa käyttökohteiden takia. Tein kuolleesta riseristä testilapun ja näin liiman kovetuttua täytyy todeta sun kiven kuoleman menneen täysin sun oman varomattomuuden ja väärän liimavalinnan piikkiin :c
Se on nimenomaan näin, kyse oli omasta tyhmyydestä. Kirjoitinkin asiasta siksi ettei kenellekkään muulle tapahtuis vastaavaa jos tätä viestiketjua seuraa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
394
No, omat liimani ovat syövyttämättömiä. Mulla on kyllä niitä syövyttäviäkin, mutta niiden vaikutus on tiedossa käyttökohteiden takia. Tein kuolleesta riseristä testilapun ja näin liiman kovetuttua
Tämä olisi ollut hyvä lisätä sun ensimmäiseen postaukseen, missä kerroit käyttäväsi pikaliima.

Ja tästä kiitokset :tup:
Tuli aikanaan tuhottua yksi 7700k; ÄLÄ KÄYTÄ syanoakrylaattihappoesteripohjasta pikaliimaa, se menee pcb:stä läpi ja katkoo/oikosulkee linjoja pcb:n sisällä; hävis HT, ei nostanu kelloja ja muisti puoli meni osittain sekasin. Tapahtu siis toisella liimauskerralla kyseisen kiven kanssa kun oli olevinaan kiire..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Tämä olisi ollut hyvä lisätä sun ensimmäiseen postaukseen, missä kerroit käyttäväsi pikaliima.
Niin, kai sen olisi voinut mainita, mutta oli se myös vähän huono oletus että sinne on survottu mitä sattuu :vihellys: Mutta joo. Eipä toi Loctite jota käyttelen noihin hommiin tee mitään tolle PCBlle. Tein jopa niin että raaputin pinnan rikki ja laitoin paljaaseen reunaankin tavaraa, mutta ei reaktiota. Sen sijaan luulisin että tuo liima jolla olen mm liimannut kengänpohjia on juuri sellaista, joka sihahtaa läpi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Tornio- Haaparanta suunnalla korkkausta tarjolla. der8auer Delid-Die-Mate 2 - Kalulla.

Väliin saapi Thermal Grizzly Kryonaut lämpötahnat. Veloitan vaikkapa kahvipaketin verran, Juhlamokkaa suodatinjauhatuksella kiitos :geek:
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
2
Oulun korvilla korkkaajia? Asmola ei ole itse vastannut viestiin minkä oon lähettänyt jo 3kk sitten. Muita ehdokkaita?
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
27
@Myssi korkkas äsken 4770k prossun, Oli kyllä sellasta mähnää sisällä että ei ihmekkään että lämmöt oli korkeella. Homma hoitui todella asiallisesti ja saatiin aikataulut sovittua hienosti yhteen. Paikanpäälle oli todella helppo löytää eikä hintakaan päätä huimannut. Voin siis suositella muillekkin! Pikasella testauksella idlelämmöt 40c->30c ja prossu 4,5ghz ja 1.25volttia
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
225
Tämä olisi ollut hyvä lisätä sun ensimmäiseen postaukseen, missä kerroit käyttäväsi pikaliima.

Ja tästä kiitokset :tup:
Juurikin tuota ainetta on omassa pikaliimassa ollut, hyvä toki tietää ettei käytä enää. Toisaalta testiprossussa ei mitään havaittavaa syöpymistä vaikka korkkauksesta jo 3kk. Onko suositella jotain tuotetta erityisesti?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
360
Huittisista löytyy der8auer jos joku haluaa prossujansa korkkailla, perus kahvipakettia vastaan palvelu.. en postittele..
 

huov1

༼ʘ̚ل͜ʘ̚༽
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
366
Onko kellään Skylake-x työkalua Lahden seudulla? Myös postitettelu käy :tup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 439
Viestejä
4 199 518
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom