- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 383
Näköjään yksi DJI drone heillä ilmestynyt varastosta myyntiin. Tarviikohan ruplia jos haluaa tilata.
Tämän foorumin ja käyttäjät tuntien tää paska leviää varmasti moneen eri ketjuun.Ihan hyvä mielestäni pitää tämä ketju nyt ainakin tämän viikon auki ettei tämä jimm'z juttu täytä muita ketjuja.
Mä luulen suunilleen ymmärtäväni ajatuksenjuoksuasi, ja voisin melkein samaa mieltä ollakkin - jos homma ei olisi ollut noin selkeästi pahaa kuin oli JA jotakin järkevääkin ulostuloa olisi tullut. Nyt tehtiin pahaa ja sitten kun jäätiin kiinni, niin jälkiselvittely luokkaa "ikävää, että tätä kaivellaan"Paska homma, kaikkinensa.
Silti ehkä ihan tällaista sylkykuppia tuskin Jimms ansaitse kuitenkaan, eihän Jimmsiä nyt kuitenkaan ole tuomittu mistään.
Ja aika moneen asiaan on tällekin foruumille saatu heiltä sekä alennuksia että apuja vuosien varrella, että en nyt ainakaan ihan kertalaakista heitä ojaankaan puske.
Tulevaisuus on sitten toinen juttu, jahka jotain osatilausta tarvitsee yleensäkään miettiä.
Noh, niin tai näin, päätin poiketa valtavirrasta ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, en profiilini poistamisen vuoksi, vaan kiittääkseni heitä tekemästään työstä.
Monesti sieltä tullut apuja, ja ainakaan itsellä ei ole ollut vaikeuksia palautusten tai RMA asioiden kanssa.
Ja ennen kuin joku kysyy, niin ei, mulla ei ole mitään tekemistä Jimmsin kanssa omistajana tai muutoinkaan, mutta asiakaspalvelusta sen verran kokemuksia että aika usein ne syyttömiä näihin asioihin on, ja kyllä niillekin joskus on hyvä antaa hieman posia.
@Sampsa ja @Juha Kokkonen hatunnosto myös teille, ei varmastikaan helppo paikka sielläkään.
Törkeää toimintaa ja kyllä pitäsi kellojen alkaa kilkattaa kun joka päivä drone uutisia ukrainasta tulee.Imo ihan sama onko niitä ostettu 1, 10, 100, 1000 vai 3000kpl erissä kun varmasti myyntidatasta silti näkyy kokonaisuutena selkeä myyntipiikki ja vielä ulkomaille ja vielä syksyllä joka ei perus harratelijapenalle ole varmasti sitä suosituinta droonin osto aikaa ja vieläpä sellaisia droneja joiden lennätys vaatii lisäkokeen suorittamista ja joita on suomessa myynnin alkamisen ajankohtana suoritettu 1/3 myytyjen dronejen määrästä. Toki nämä ei ilmeisesti kaikki ole jimmsin kautta myyty mutta silti.
Juu kieltämättä aika katastrofi jo tuon tiedotteenkin kanssa pelkästään. Ja oikeassa olet, ei ole mikään pepsin osto "vahingossa".Mä luulen suunilleen ymmärtäväni ajatuksenjuoksuasi, ja voisin melkein samaa mieltä ollakkin - jos homma ei olisi ollut noin selkeästi pahaa kuin oli JA jotakin järkevääkin ulostuloa olisi tullut. Nyt tehtiin pahaa ja sitten kun jäätiin kiinni, niin jälkiselvittely luokkaa "ikävää, että tätä kaivellaan"
Ahneudesta jatai venäjäpohjalta tarkoituksella myytiin sotatarviketta valtiolle, joka on ottanut tavoitteekseen speedrun 100% joka vitun sotarikos. En pysty hyväksymään, ei tämä myynti ollut mikään hupsista, ostin pepsiä.
Tämä on syytä jokaisen sisäistää. Ne dronet on tykistötähystyslaitteita, todella kuolettavia laitteita. Ei mikään pikkujuttu.Ero tässä on se, että jos ostat pingviinijäätelöä Suomessa, et sentään suoraan tue omistajatahoa joka toimittaisi esim. tykistökeskityksiin käytettävää kalustoa Venäjän armeijalle.
Vuonna 2022 JimmZ myi yli 3600 droonia venäläistaustaiselle toimijalle, aikana jolloin drooneista oli huutava pula ja kova tarve sekä Ukrainan että Venäjän puolella, ja joilla Venäjä suoraan koordinoi esim. tykistökeskityksiä jotka ukrainalaisten puolustajien kuolemia eniten aiheuttaa.
Venäjä haali niitä myös länsimarkkinoilta massoittain mistä vaan irti sai (ilman mitään tarjouspyyntöjä tietenkin) markkinahintaan, joten tarve tuohon aikaan kun JimmZ niitä myi oli todella kova ja suora hyöty näistä kaupoista Venäjän armeijalle tuolloin varsin merkittävä.
Sanat ei riitä ilmaisemaan, miten riittämätön tuollainen vastine oli suhteessa "vahingon" kokoluokkaan. Jimm'sin nimi on nyt pysyvästi tahrittu vereen. Hienosti meni.VASTINE 8.4. klo 16:23
Iltalehden 7.4.2024 julkaisemasta artikkelista saa sellaisen käsityksen, että meiltä on ostettu 3 500 droonia arvoltaan noin kaksi miljoonaa euroa ja että ne on viety Venäjälle.
Tämän päivän tarkistusten perusteella myytyjen droonien määrä ja myynnin arvo pitävät suunnilleen paikkaansa, mutta tietojemme mukaan drooneja ei ole viety Venäjälle. Venäjälle viennistä syytettynä ollut suomalainen yritys on vapautettu näistä syytteistä.
Olemme kuitenkin sortuneet myyntihuumaan, emmekä ole tajunneet tehdä riittäviä taustatarkistuksia. Meillä on tuhansia suomalaisia yritysasiakkaita eikä heidän taustojaan ole tuolloin kyetty tarkistamaan kuin pintapuolisesti. Kyseisenä ajankohtana keväällä 2022 kyseisen yrityksen julkiset tiedot näyttivät normaalilta.
Olemme tähän asiaan liittyen seuranneet viranomaisten ohjeistuksia alusta alkaen ja tehneet kaikkemme, jotta myymiämme tuotteita ei päätyisi Venäjälle. Meidän olisi pitänyt herätä aiemmin tähän asiaan, mutta olimme selkeästi liian sinisilmäisiä asian suhteen. Teimme myös aktiivista yhteistyötä Suomen tulliviranomaisten kanssa varmistuaksemme siitä, ettei myytyjä tuotteita viety Venäjälle.
Saatuamme tiedon epäilyttävästä toiminnasta, lopetimme heti koko kauppasuhteen. Samalla lopetimme myynnin ulkomaille kokonaan, koska yritysten taustoja on vaikea tarkistaa.
Olemme ottaneet tästä opiksi ja nykyään tarkistamme suomalaistenkin yritysten taustat aiempaa tarkemmin. Emme hyväksy Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa emmekä missään tapauksessa tue mitään Venäjän toimia.
Veli Nietula
Toimitusjohtaja
Jimm's PC-Store Oy
aikoinaan allala ollessani eisimäiset kaupat teimme kun Jims oli "kioski" salossa joka myi hopeatahnaa ja AND schimmi levyäTuossa Jimm'sin vastineessa sinänsä myönnetään tehdyt virheet, kun kerrotaan tuon uutisoidun määrän pitävän suunnilleen paikkaansa, puhutaan myyntihuumaan sortumisesta, liiasta sinisilmäisyydestä ja opiksi ottamisesta. Varsinaista pahoittelua tai anteeksipyyntöä ei kuitenkaan vastineessa ole. Mielestäni se olisi ollut vastineen jälkeen vähintä, mitä olisitte voineet tehdä.
Itse olen noin 10 vuoden ajan tilannut valtaosan PC-komponenteista Jimmsiltä. Vastikään ostin itselleni uudet komponentit koneeseen. Hiljattain kaverille valitsin osat ja hän kasautti koneen Jimmsillä suosituksestani. Tälläkin foorumilla useampaan kertaan palvelua kehuneena ja jopa esimerkiksi takuuasioissa puolustaneena olisin kyllä odottanut edes anteeksipyyntöä.
Jaa. Vai niin:Joo eihän siitä ole kuin reilut kaksi vuotta ja suosittelin sitä VAIN niille jotka eivät aio lähteä rintamalle kun sota alkaa. Hyvin kyllä muistettu!
Tässä käytin onnistuneesti käänteispsykologiaa halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi
Toivon vielä että saadaan lisää tukijäseniä.
Seuraavaksi keskustelemme asiasta Jimm'sin kanssa.
Haluaisitko/voisitko avata eilen/tänään Jimmsin kanssa käytyjä keskusteluja, mitä sellaista uutta tai aiemmin tuntematonta tietoa siellä tuli ilmi mikä johti välittömään yhteistyön purkamiseen? Selvisikö siellä mitään syytä sille miksi Jimmsin suoraa pahoittelua/anteeksipyyntöä asiasta ei ole edelleenkään julkaistu.io-tech lopettaa yhteistyön Jimm’s PC-Storen kanssa.
Jimm's PC Store myi valtavan määrän drooneja, epäillään päätyneen Venäjälle - "Myyntihuuma" iski - io-tech.fi
Jimm's PC-Store myi vuonna 2022 yli 2 miljoonalla eurolla lähes 3500 droonia suomalaisyritykselle, jonka toimitusjohtaja sai tuomion säännöstelyrikoksesta ja puolustustarvikkeiden maastavientirikoksesta.www.io-tech.fi
Ostin kaksi kun tulee käytettyä foorumia niin paljon.Nyt saitte mitä halusitte. Ehdotan kaikille huutelijoille täällä tukijäsenyyden ostoa välittömästi.
Kyllä ne syyt ovat puhtaasti viime päivinä Iltalehden uutisoinnin kautta ilmenneet asiat ja Jimm'sin vastine. Halusimme rauhassa selvittää mistä on kyse ja sen jälkeen tehdä tarvittavat toimenpiteet. Eilen käytiin keskustelua tilanteesta ja tänään ilmoitettiin yhteistyön purkamisesta.Haluaisitko/voisitko avata eilen/tänään Jimmsin kanssa käytyjä keskusteluja, mitä sellaista uutta tai aiemmin tuntematonta tietoa siellä tuli ilmi mikä johti välittömään yhteistyön purkamiseen? Selvisikö siellä mitään syytä sille miksi Jimmsin suoraa pahoittelua/anteeksipyyntöä asiasta ei ole edelleenkään julkaistu.
Vahinkoja ja tahattomia virheitä (varsinkin näin valtavia jotka johtaneet mahdollisesti ihmishenkien menetyksiin) yleensä pahoitellaan ja tuodaan julki _heti_ asian tultua _itselle_ tietoon. Tarkoituksellista toimintaa taas pimitetään viimeiseen saakka, kunnes joku muu sen tuo julki. Selitykseksi sanotaan vain 'myyntihuuma', toisin sanoen raha. Sen jälkeen alkaakin näköjään hiljaisuus. Kuperkeikkaa odotellessa.
Io-Techin henkilöstölle iso peukalo nopeasta ja ryhdikkäästä päätöksenteosta.
Ois kyllä kiva tietää paljonko tungettiin paketteihin nallekarkkeja, kun parilla miltsillä ostettu droneja!? Ei ois mitään kuvaa heittää Veli Nietulalla?Ei ne dronet, mutta paljonko taistelijoille toimitettiin evääksi nallekarkkeja?
Eikun nimenomaan juurikin ne dronet.Ei ne dronet, mutta paljonko taistelijoille toimitettiin evääksi nallekarkkeja?
Ihmiset käsittelevät asioita eri tavoin. Harmillista, että koet juuri tämän niin mauttomaksi, että siitä pitää mainita.Tiedän että oli tarkoitettu vitsiksi, mutta jatkossa suosittelisin ajattelemaan edes yhden kerran ennen entteriä.
Ei ne dronet, mutta paljonko taistelijoille toimitettiin evääksi nallekarkkeja?
Tää nimenomaan oli hyvä vitsi. Mikäli ne oikeasti lähti sinne nallekarkkeineen, niin luottoni ihmisyyteen murenee entisestäänEikun nimenomaan juurikin ne dronet.
Tiedän että oli tarkoitettu vitsiksi, mutta jatkossa suosittelisin ajattelemaan edes yhden kerran ennen entteriä.
Jos olisin TJ yrityksessä, olisin tehnyt päätöksen Ukrainan rahallisesta tukemisesta niin kauan kuin sota jatkuu ja jälleenrakentaminen alkaa siten, että summa ainakin korvaa Drone-myynnit pitkässä juoksussa. Eihän tuo 2 miljoonaa könttä-korvauksena tietysti huono ajatus olisi, mutta jos haluaa maineensa takaisin niin pidempiaikainen tukeminen on aina parempi ja "brändin" kuvaa korjaava. Samalla olisin kirjoittanut täysin erilaisen vastineen, jossa pyydetään anteeksi nykyisiltä asiakkailta etiikan ja eettisyyden unohtamisesta liiketoiminnan ehdoilla, sekä mahdollisesta haitasta Ukrainassa. Lopuksi sanoisin itseni irti, ja tällä tavalla mahdollistaisin uuden suunnan (ainakin paperilla) yrityksen tulevaisuuteen.No tämähän se on. Ainoa tapa Jimmsillä jotenkin paikata tilannetta olisi pistää iso ja näkyvä vaihde silmään Ukrainan tukemisessa. Itsekin kuitenkin aika usein ostanut kamaa Jimmsiltä, tällekin vuodelle useammalla satkulla, niin harmittaahan tuo.
En kyllä ymmärrä miten firmassa voidaan olla noin tyhmiä ja ahneita, kun jokainen ymmärtää että tuosta tulee tulemaan jossain kohtaa näpeille.
Niitä meni se sata viikossaKovaa palautetta Jimssille, mutta nähdäkseni täysin aiheesta. Vastine, noh sanallakin sanoen, oli enemmän miellyttämään omistaja(tahoja) lievästi denial hengessä kuin minään suorana katumuksen osoituksena. Onkohan sotakomennot voineet tulla alun perinkin näiltä tahoilta ja Jimssi vain myötäillyt asioita, vaikka ehkä moraali on ollut koetuksella. Luulisi että 100+ droonia? kuukaudessa pakanneilla duunareilla olisi voinut hälytyskellot soida, mutta jos firman kulttuuri ei tue avoimuutta tai aiheuta mitään toimia muuten, niin ei heidän kontolle voi asiaa sysätä.
No ei se kyllä ollut. Itseänikin aina häiritsee tällaiset, kun kyse on kuitenkin ihmishengistä.Tää nimenomaan oli hyvä vitsi. Mikäli ne oikeasti lähti sinne nallekarkkeineen, niin luottoni ihmisyyteen murenee entisestään
No tämä kyllä pitää paikkaansa. Vitsistä se ei silti tehnyt hyvää.Mikäli ne oikeasti lähti sinne nallekarkkeineen, niin luottoni ihmisyyteen murenee entisestään
Jep. Eikä noita määriä varmasti enää pakata vaan lätkästään eurolavaan uusi kohde/lähete ja matka jatkuu.Niitä meni se sata viikossa
Tämä selvä, olen siis elänyt uskossa että amazonilla ei ole omia varastoja. Mutta hyvä että tämän pystyy myös ostovaiheessa tarkistamaan.Amazonissa voi kyllä myydä ja lähettää myytävät tavarat omasta "varastosta" mikäli niin haluaa, mutta Amazonilla on myös ihan omat varastot, josta myyvät ja/tai toimittavat tavaraa. Sen huomaa tuotteen kohdalla "Sold by:" ja "Dispatches from" tekstien vierestä. Jos molemmissa lukee Amazon, niin 1+1=Amazon myy ja toimittaa omasta varastosta tavaran.
Jos lukee myyjän nimi jommassakummassa/molemmissa kohdissa niin sitten joko pelkkä myynti tai myynti ja toimitus tulee "ulkoupoisen myyjän" kautta
Ainakin 5 vuotta ollut juttuja että ”Amazon tulee ihan kohta Suomeen” ja tuolla tarkoitettu nimenomaan varastoa. Ruotsissa taitaa olla jo.Tämä selvä, olen siis elänyt uskossa että amazonilla ei ole omia varastoja. Mutta hyvä että tämän pystyy myös ostovaiheessa tarkistamaan.
Suoraselkäistä toimintaa, mädäntyköön Jimm's nyt omiin kaalipieruihinsa niin ei tarvi muiden pitää nenästä kiinni.Jimm's PC Store myi valtavan määrän drooneja, epäillään päätyneen Venäjälle - "Myyntihuuma" iski - io-tech.fi
Jimm's PC-Store myi vuonna 2022 yli 2 miljoonalla eurolla lähes 3500 droonia suomalaisyritykselle, jonka toimitusjohtaja sai tuomion säännöstelyrikoksesta ja puolustustarvikkeiden maastavientirikoksesta.www.io-tech.fi
io-tech lopettaa yhteistyön Jimm’s PC-Storen kanssa
Ruotsissa on Amazon.se toiminnassa mutta tavarat sielläkin ilmeisesti tulee Saksan varastosta.Ainakin 5 vuotta ollut juttuja että ”Amazon tulee ihan kohta Suomeen” ja tuolla tarkoitettu nimenomaan varastoa. Ruotsissa taitaa olla jo.
Nyt saitte mitä halusitte. Ehdotan kaikille huutelijoille täällä tukijäsenyyden ostoa välittömästi.
Ja tämä on toteutettu.@Sampsa Nostan jäsenyyteni tason premiumiin, jos yhteistyö jimssin kanssa loppuu. Ehkäpä uusi yhteistyökumppani löytyisi Lahdesta?
Edit. Korjattu yhtiökumppani -> yhteistyökumppani
Koitan kauko-ohjattavia koptereita lisätä ostoskoriin pää märkänä, mutta Igor on mua ennen jonossaNo, onko hyviä tarjouksia?
Mihin, juurihan sanoitte about edellisessä lauseessa ettei yhtään dronea muka ole päätynyt venäjälle?Meidän olisi pitänyt herätä aiemmin tähän asiaan, mutta olimme selkeästi liian sinisilmäisiä asian suhteen
Kyllä. Vastine ei paljon huonompi olisi voinut olla. Esitetään tietämätöntä, valehdellaan, vähätellään ja selitellään. Sinällään normaali psykologinen reaktio monella ihmisellä syytetyn penkille joutuessa, mutta ei ihan sitä, mitä kriisiviestinnältä haetaan.Kriisiviestintä on haastava laji, mutta vaikea kuvitella, että asiaa olisi voinut paljon huonommin hoitaa. Opiksi on otettu - mutta mistä? Jonkinlainen anteeksipyynnön tapainen tai suoranainen tuen osoitus Ukrainalle olisi ehkä voinut vähän hillitä isomman sonnan osumista tuulettimeen, mutta nyt näin ei selkeästi käynyt.
Se että frima tukee putinin hyökkäyssotaa on jo yksinään kaiken kritiikin ansaitseva.Paska homma, kaikkinensa.
Silti ehkä ihan tällaista sylkykuppia tuskin Jimms ansaitse kuitenkaan, eihän Jimmsiä nyt kuitenkaan ole tuomittu mistään.
Ja aika moneen asiaan on tällekin foruumille saatu heiltä sekä alennuksia että apuja vuosien varrella, että en nyt ainakaan ihan kertalaakista heitä ojaankaan puske.
Tulevaisuus on sitten toinen juttu, jahka jotain osatilausta tarvitsee yleensäkään miettiä.
Siis siitä että on toimittanut tietoisesti tappavia aseita rintamalle.Noh, niin tai näin, päätin poiketa valtavirrasta ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, en profiilini poistamisen vuoksi, vaan kiittääkseni heitä tekemästään työstä.
Uus, vai asiakaspalautus ? vai vapautunut tutkinnasta/takavarikosta.Näköjään yksi DJI drone heillä ilmestynyt varastosta myyntiin. Tarviikohan ruplia jos haluaa tilata.
Vaikea kuvitella että tuolloin olisi myynyt putinille mitään.Jos olisin TJ yrityksessä, olisin tehnyt päätöksen Ukrainan rahallisesta tukemisesta niin...
Kannattaa ehkä mennä kysyy Enceltä ja Havulta.Eikö jimmZ sponssaa niin enceä et havua..Joko nämä yhteistyösopparit on purettu?
Perinteisesti uutiskommenttien muuttuminen laajemmaksi keskusteluksi on suhtaudutta kriittiseksi. joten voi olla pieni riski sinne siirtyä.Kun tämä päätös yhteistyön lopettamisesta on tehty ja sen mukaan ylläpito täällä toiminut ja tämäkin ketju siirtyi toiselle alueelle niin voisiko silti muistaa että ei tämä kauppa ole kaatunut kuitenkaan ja jotkut on täälläkin sanonut että jatkavat tilaamista kyseisestä kaupasta.
Joten kun asiasta löytyy uutisketjukin foorumilta niin voisiko kaikki mennä sinne kertomaan mielipiteitään asiasta ja päätöksestä. Pysyisi tämä ketju edelleen siistinä jos jotkut haluavat keskustella tilauksista tai tuotteista.
Kiitos vinkistä, toimin juurikin näin mitä pikimiten.Kannattaa ehkä mennä kysyy Enceltä ja Havulta.
Lähti heti hankintaan, kun tuli Sampsalta vahvistus ainoasta oikeasta päätöksestä tässä tilanteessa! Ei varmasti ollut helppo päätös ja omalta osaltani tukijäsenyys oli kiitos suoraselkäisestä toiminnasta ja toive sen jatkumisesta.Nyt saitte mitä halusitte. Ehdotan kaikille huutelijoille täällä tukijäsenyyden ostoa välittömästi.