Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 047
Jimm’s PC Store myytiin saksalaiselle Caseking GmbH:lle vuonna 2018. Casekingin omistus kätkeytyy yhtiöketjun sisään. Uutistietojen perusteella yhtiön osti vuonna 2018 pääomasijoitusyhtiö Glide, joka puolestaan pani sen myyntiin vuonna 2021. Jimm’s PC Store ei kertonut tämän jutun julkaisuun mennessä, kuka tai ketkä yhtiön lopulliset omistajat ovat.

in b4 koko firman omistaa joku venäjän edustaja
Tässäkin ketjussa viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana on alkanut yleistymään huonot kokemukset jimmsin takuuasioiden hoidossa. Kaikesta on yritetty venkoilla irti ja syy on aina ollut joko asiakkaassa tai maahantuojassa, mutta ei koskaan jimmsissä. Sitten kun täällä on asiasta pidetty meteliä, niin kummasti on asiat järjestyneet ja kaikki ollut vaan väärinkäsitystä. Sama paska jatkuu kuitenkin kuin ei mitään. Vuosi sitten spekuloin täällä, että pakko tuon olla ylhäältä päin annettu ohje, koska toiminta oli toistuvaa viime vuosien ajan. Selittäisi kyllä paljon, jos sieltä paljastuisi vielä joku iivana koko puulaakin omistajaksi.

Hyi vittu mikä paska koko firma.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 790
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
Itse olen lahjoittanut ukrainaan ja pyrin välttämään kiinalaisia tuotteita. Siksi en esim osta puhelinta xiaomilta tai bkk:lta (mm. oppo, vivo, Realme ja OnePlus). Myös honor ja huawei on boikotissa.

Joten ihan turha ainakaan mulle saarnata.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 895
Itse olen lahjoittanut ukrainaan ja pyrin välttämään kiinalaisia tuotteita. Siksi en esim osta puhelinta xiaomilta tai bkk:lta (mm. oppo, vivo, Realme ja OnePlus)

Joten ihan turha ainakaan mulle saarnata.
Tämä, ja aika moni käsittääkseni boikotoi kiinalaisia tuotteita. Kyllä selvästi ainakin lisääntymässä tietoisuus ettei hyväksytä ihan kaikkea perseilyä. Fiksua toimintaa tällainen huomioiminen on eikä mitään tekopyhää.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
70
No nyt oli kyllä aikamoinen omiin muroihin kuseminen. Kun itse taas ukrainalaisia olen eri tavoin auttanut, niin uutista lukiessa alkoi kyllä savu nousta korvista... eipähän tarvi enää tuolta tilata. Boikottiin meni ensimmäinen atk-liike ikinä omalla kohdallani.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 448
Aijai, aika huono vastaus syytöksiin. Nykyajassa on paha tämä some kun "pitää" heti olla vastaamassa, olisi ehkä kuitenkin kannattanut pohtia ensin pari viikkoa rauhassa mitä suurelle yleisölle kirjoittelee. Itsekin tullut tilattua Jimssistä, mutta tämä saa näkemään kyllä punaista. Ette liene ainot yritys joka on avustanut ryssiä sinisilmäisinä, mutta harmittaa silti helkkaristi tällaiset.
Onhan tässä ollut syksystä 2022 asti aikaa miettiä mutta kaippa jimmyn pojat luuli ettei asia tule ikinä esille kun *mitään väärää ei ole tehty*
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
513
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
No terve Jimmsin myyjä. Mie olen yhen mavicin (yhen, en kolmea ja puoltatuhatta) lähettäny ukrainaan ja jonku satasen rahaaki. Että mollaa ihan rauhassa koulukiusaajaksi, hyvä siitä tullee.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
216
En tiedä miten Jimmsin väki voi katsoa itseään peilistä, kun tietää että "myyntihuumassa" on myyty massiivinen määrä droneja, joilla on tapettu ukrainalaisia.

Jimmsin toiminta on ollut täysin epäeettistä kuten myös tiedostettua. En tiedä miten ikinä voivat hyvittää toimintaansa mitenkään. Asiakkaista viis, mutta Jimms on ollut auttamassa sotarikollisia, jossa Ukraina on se uhri.

Hyvitykset pitäisivät siis kohdistaa suoraan Ukrainalle Jimmsin tekemistä vääryyksistä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
998
Tässäkin ketjussa viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana on alkanut yleistymään huonot kokemukset jimmsin takuuasioiden hoidossa. Kaikesta on yritetty venkoilla irti ja syy on aina ollut joko asiakkaassa tai maahantuojassa, mutta ei koskaan jimmsissä. Sitten kun täällä on asiasta pidetty meteliä, niin kummasti on asiat järjestyneet ja kaikki ollut vaan väärinkäsitystä. Sama paska jatkuu kuitenkin kuin ei mitään. Vuosi sitten spekuloin täällä, että pakko tuon olla ylhäältä päin annettu ohje, koska toiminta oli toistuvaa viime vuosien ajan. Selittäisi kyllä paljon, jos sieltä paljastuisi vielä joku iivana koko puulaakin omistajaksi.

Hyi vittu mikä paska koko firma.
Oon itsekkin siinä uskossa ollut että "nojoo yksittäistapauksia. Yleensä nimenomaan negatiivisista kokemuksista huudellaan, positiiviset jää varjoon". Mutta joo, ottaen huomioon minkälainen haista-haista vastaus tuli toimitusjohtajalta (ilman mitään pahoitteluja), ottaen vielä huomioon sen ettei iltalalehdelle ole edes viitsineet vastata heidän kysymyksiin. Niin vahvistaa näkemystä että on joku neste noussut päähän johdossa.

Noh, onneksi Proshop myy mm. FE-kortteja Nvidian valikoimista niin voi 50-sarjalaisen sieltä tilata. Eipä sillä ole mitään väliä tanskalaista tukea, aiemmin tuettiin Casekingia (saksalaista) ja nyt sitten myös jotain toista valtiota myös jos Turusta tilaa. :asif: Sääli sinänsä että kusi noussut näin pahasti päähän, olivat joskus aikanaan erinomainen kauppa.

Myös epäilen kyllä vahvasti ettei tollasia 180 dronea per/viikko tilauksia ei kukaan huomaisi. Vievät kuitenkin aika paljon volyymia ja tuskinpa on kaikki varastoissa olleet valmiina, eli ovat joutuneet tilaamaan erikseen maahantuojalta. Myös ajankohta että 2kk sodan alettua niin tulee yht'äkkiä aivan tolkuttomasti tilauksia ja mitään taustoja ei tarkisteta...

Hävetä saisitte ja henkilökohtaiset morkkikset tällä hetkellä että on tullut niin paljon teiltä tilattua vuosien saatossa. Eipä tarvi enää tilailla
 
Viimeksi muokattu:

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 524
Yllättävää että modet antavat näinkin vapaasti keskustella, iskeeköhän luuta ja vasara yön hiljaisina tunteina ? Ja ettei tulisi vain väärinymmärryksiä, hyvä siis etteivät modet ole puuttuneet, vitutuksen sekä pettymyksen tunne ainakin itselläni kun tuntuu vain nousevan mitä enempi julkituloja sekä faktoja nousee esille.

Jokaisella on toki oikeus myös omaan mielipiteeseen kun keskustelupalstasta on kuitenkin kyse mutta itse kyllä näen nämä muutamat Jimmsin puolustelijat jatkossa aivan eri tavoin mitä olen mahdollisesti tähän asti nähnyt, ei vain kaikkien arvot kohtaa vaikka kuinka niin itse toivoisi.
 
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Yllättävää että modet antavat näinkin vapaasti keskustella, iskeeköhän luuta ja vasara yön hiljaisina tunteina ? Ja ettei tulisi vain väärinymmärryksiä, hyvä siis etteivät modet ole puuttuneet, vitutuksen sekä pettymyksen tunne ainakin itselläni kun tuntuu vain nousevan mitä enempi julkituloja sekä faktoja nousee esille.

Jokaisella on toki oikeus myös omaan mielipiteeseen kun keskustelupalstasta on kuitenkin kyse mutta itse kyllä näen nämä muutamat Jimmsin puolustelijat jatkossa aivan eri tavoin mitä olen mahdollisesti tähän asti nähnyt, ei vain kaikkien arvot kohtaa vaikka kuinka niin itse toivoisi.
Tästä keskustelusta näyttäis katoavan ainakin joitain viestejä välillä, ettei osa modeistakin olisi Jimmsin puolella tässä tapauksessa.
 

midlands

Köyhä
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
39
Paljon on tullut Jimmsiltä ostettua tavaraa vuosien mittaan, ja kaikki on aina sujunut vimpan päälle moitteetta. Omalta osalta tilaukset olivat kuitenkin tämän myötä tässä. Ei voi kuin ihmetellä firman toimintaa - kaikella on selvästi hinta, mutta arvoa ei millään.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 332
Itselle ei ole tullut tässä keskustelussa vastaan mitään asiatonta siihen nähden, että miten törkeästi Jimms on toiminut tässä tapauksessa.
Joo mä en ota siihen kantaa. Ylläpito poistelee ittensä mielestä asiattomuuksia.
Ja mä kyllä näin jo aiemmin ihan täysin tarpeettomuuksia, eli ihan hyvä vaan että moisia poistelevat.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
10
Olen asioinut teillä siitä lähtien, kun muutitte Turkuun Vähäheikkiläntielle. Piti ihan tarkistaa teidän historiikista, että ilmeisesti siis 20 vuotta. Aika pitkä aika. Rahaa on sinä aikana liikkunut teille aika mukava summa ja ilman tätä "myyntihuumaa" olisin kyllä jatkanut asiakkaana.

Elämässä pitää tehdä valintoja. Te olette valinneet myydä droneja Venäjälle. Olette tehneet sitä "myyntihuumassa", kun sota on jo ollut käynnissä.
jimm.png
Vuonna 2022 teillä on ollut Luminorista tiedossa, että firma tekee 2M liikevaihdolla käytännössä 0 tulosta ja toimittaa tuotteita eteenpäin Venäjälle. Sitten Venäjä hyökkää Ukrainaan. Yhtäkkiä alkaa tulemaan sisään järkyttävä määrä dronetilauksia, eikä teille hälytyskellot soi asiassa?

Yksi ainoa pieni asiakas onkin yhtäkkiä 4% teidän liikevaihdosta ja tekee taloudelliseen tilanteeseensa nähden merkittävän kokoisia ostoksia, niin teillä tulee "myyntihuuma". Tuotteiden määränpää ehkä sattui tässä vaihtumaan, mutta kyllä te olette asiakashistoriasta nähneet, että mihin niitä on aikaisemmin toimitettu. Olette suoraan valehdelleet, että teillä ei olisi tuotteiden määränpäätä tiedossa.

Olette tehneet tietoisin valinnan olla piittaamatta tuotteiden mahdollisesta käyttötarkoituksesta ja määränpäästä, kyse ei ole mistään vahingosta. Te valitsitte "myyntihuuman".

Anteeksipyynnön sijaan teidän toimari kertoo täällä, miten ryssien juoksupoika vapautui syytteistä.

Ja mitä omiin valintoihin tulee, kiitän tässä kohtaa hyvästä palvelusta, jota olen aina teidän kivijalasta saanut. Nyt on kuitenkin yksinkertaisesti pakko äänestää jaloilla ja lopettaa teillä asiointi.

Ohessa pari ottamaani kuvaa Kiovasta sota-ajalta.
camphoto_1804928587.JPG
Tätä ei onneksi ole saatu aikaan Jimmsin veridroneilla, vaan isommalla kalustolla. Oikea kohde oli vieressä sijaitseva lämpölaitos, ryssien sihti ei aina ole niin tarkka, joten tällä kertaa meni vähän siviileitä.


maidan.png
Kiovassa sijaitsevalla Itsenäisyyden aukiolla (Maidan) on lippuja kaatuneiden ukrainalaisten muistoksi. Nämä eivät kuitenkaan liity Jimmsiin mitenkään, sillä ettehän te ole tehneet tässä mitään väärää.

Asiaan liittyvät hyödylliset postaukset:
Toimarin vastine

Compliancesta

Tiivistää koko homman

Iltalehden artikkeli
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
54
Tämän kaiken öyhötyksen keskellä, muistakaas boikotoida kiinalaisia tuotteita myös kun tiettävästi tukevat venäläisiä ja käyvät kauppaakin niiden kanssa.
Olen näin yrittänyt parhaani mukaan jo vuosia toimia. En osta mitään kiinalaisilta brändeiltä koska en halua tukea Kiinan hegemoniapyrkimyksiä. Harmi vaan, että suurin osa kamasta valmistetaan toistaiseksi edelleen tuolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 713
"JIMM'S STRIIMIVALVOJAISET 12.4.2024 klo 19-22

Perjantaina 12.4.2024 Jimm's täyttää 23 vuotta ja tämän kunniaksi luvassa jälleen VALVOJAISET!!!
Tämän vuoden striimivalvojaiset toteutetaan tosiaan synttäriteemalla, ja numero 23 liittyy tapahtumaan vahvasti!
Luvassa HUIPPUTARJOUKSIA, keskustelua, pelaamista ja rauta-aiheista ohjelmaa!
Juontamassa tuttuun tapaan Matti c0pter Korvenmaa.
Tarjoukset julkaistaan IotechBBS -ketjussamme entiseen tapaan. Striimi löytyy täältä!"

hyvät kekkerit varmaan tulossa perjantaina.

 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
767
Ja niin se sama jimmsin veriraha valuu tänne io-techin omistajaportaaseenkin. Yhteistyö ja kaupallinen yhteistyö kun on kyseessä. 3500kpl myytyä dronea venäjälle sen jälkeen kun " maskit oli riisuttu" on kyllä törkeää. Mut hei, niistä on saatu listahinta eli normikate x 3500kpl.... (Vertailin hintoja kuitista myyntiajankohtaan, ei tietenkään 100% tieto)
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
18
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
200 euroa näyttää menneen minulta Ukrainaan kahden vuoden aikana. Lisäksi joitakin kymppejä SPR:lle ja Unicefille. Talouteni tilanteeseen sopiva summa. Maksan tästä koulukiusaamisesta jatkossakin tuon kympin verran kuukaudessa.

Jos sinut saa rahalla tekemään mitä tahansa, niin se ei vielä osoita muiden käyttäytyvän samalla tavalla.

Kiina ei ole hyökänny Ukrainaan eikä ole uhitellut Suomelle tai Baltian maille sodalla. Toki pari kaapelia on vahingossa Nalle Puh tainnut lähivesillämme naarata katki, mutta sattuuhan sitä. En boikotoi kiinalaisia tuotteita, mutta pyrin ostamaan muuta jos järkeviä vaihtoehtoja löytyy.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 895
Tekopyhää lyttäämistä, muistuttaa koulukiusaamista. Moniko teistä on antanut lanttiakaan Ukrainalle? Veikkaan että 99% täällä toimisi samalla tavalla kuin Jimm’s. Raha puhuu turha väittää muuta. /s

Kuitenkin ostatte kiinalaisia tavaroita? Kiina on nyt Venäjän suuri kauppakumppani. En nyt mikään suuri Jimmsin asiakas ole mutta silloin tällöin tullut ostettua sieltä ja ostan jatkossakin.
Tässä on äskettäinkin pari-kolmesataa tullut kuokkaan sillä että valitsin 5G-modeemin ja mesh-verkon laitteet ei-kiinalaisten brändien tekeminä vaikka ZTE ja TP-link ym. ihan toimivaa tavaraa olisi saanut halvemmalla. Kiinassa tehdyn ostamiselta on mahdotonkin välttyä mutta kiinalaisia firmoja helppo boikotoida.

Ukrainaa tullut tuettua ihan reilulla summalla sodan aikana. En paljon mitään tietokonekampetta osta joten minun boikottoni ei Jimmsiä hetkauttele mutta viimeksi kun sellaista ostin niin tilasin Datatronicilta ja olin tyytyväinen asiakas.
 
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
200 euroa näyttää menneen minulta Ukrainaan kahden vuoden aikana. Lisäksi joitakin kymppejä SPR:lle ja Unicefille. Talouteni tilanteeseen sopiva summa. Maksan tästä koulukiusaamisesta jatkossakin tuon kympin verran kuukaudessa.

Jos sinut saa rahalla tekemään mitä tahansa, niin se ei vielä osoita muiden käyttäytyvän samalla tavalla.

Kiina ei ole hyökänny Ukrainaan eikä ole uhitellut Suomelle tai Baltian maille sodalla. Toki pari kaapelia on vahingossa Nalle Puh tainnut lähivesillämme naarata katki, mutta sattuuhan sitä. En boikotoi kiinalaisia tuotteita, mutta pyrin ostamaan muuta jos järkeviä vaihtoehtoja löytyy.
"Ostit vuonna 2015 Kiinassa valmistetun paistinlastan lähimarketista > olet tekopyhä kun boikotoit yritystä, joka tukee Venäjän sotakoneistoa!"
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 638
Kannattaa myös lukea noi uutiset lynkkaushuumassa. Näyttöä dronejen päätymisestä Venäjälle ei ollut.
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
767
Täällähän on tilanne eskaloitunut, nyt vasta lukaisin tuon viimeisimmän Iltalehden jutun jossa vähän faktaa siitä että Jimm'ssillä tasan tarkkaan ollut tiedossa minne nämä päätyy. Hävytöntä selittelyä.
"Kaikkemme tehtiin" = ei tehty mitään
Selvitetty tullin kanssa mut ei sit ilmeisesti oltukkaan.

Ihan perseestä, ja kuten muistamme - anteeksi ei ole vielä pyydetty. Nyt kun on kiinni jääty niin selitelty ympäripyöreesti ja lässytetty kun on niin mahdoton selvittää. Mitä helvettiä, te myitte firmalle ennen sotaa venäjälle, sota sytty niin nyt meneekin turkkiin.(Tullin tiedot sanoo et venäjälle).

Ehkä jo huomenna kriisikonsultti kuittaa tilin kun naputtelee anteeksipyynnön. Mut on vaan niin myöhäistä.
 
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Kannattaa myös lukea noi uutiset lynkkaushuumassa. Näyttöä dronejen päätymisestä Venäjälle ei ollut.
Saan serotoniinia sellaisen firman lynkkaamisesta, joka tietoisesti tukee itänaapurin imperialismia. Aika vähällä Jimms pääsee tällä hetkellä siihen nähden, että mihin ovat syyllistyneet ja jos vertaa niihin Ukrainalaisiin, joilla ei sodan jäljiltä ole välttämättä edes juoksevaa vettä tai kattoa pään päällä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 630
Viestejä
4 316 696
Jäsenet
72 081
Uusin jäsen
Tim.d

Hinta.fi

Ylös Bottom