Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.

Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Lähettelimme tähän tapaukseen liittyen sinulle sähköpostia ja selvittelemme asiaa vielä sisäisesti. Palaamme tähän sähköpostin välityksellä kun olemme saaneet lisätietoja.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.

Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Kyllähän näitä on aina silloin tällöin ollut. Viimeksi n. 2kk sitten @Warra n ssd takuun saamisessa oli haasteita. Joku tarra kuulema puuttui, eikä tämän takia Jimm'sin takuukäsitteliä pystynyt tuotetta varmistamaan, vaikka sarjanumero oli ilmeisesti toisessa tarrassa ja näkyi kuvassa, jonka ostaja sai. Kaiken lisäksi ostaja tarkasti tuolla sarjanumerolla takuun valmistajan sivulta ja sen mukaan sitä oli vuoteen 2025 asti jäljellä.

@Jimm's te lupasitte viimeksi parantaa takuukäytäntöjä. Miten ihmeessä tuohon am4 kantaan saa vaurion varsinkin kun sitä ei näy edes kuvissa?
 

pottunenä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
75
Lähettelimme tähän tapaukseen liittyen sinulle sähköpostia ja selvittelemme asiaa vielä sisäisesti. Palaamme tähän sähköpostin välityksellä kun olemme saaneet lisätietoja.
En tiedä mitä noi punaisella merkatut ovat kun en ymmärrä am4-kannasta mitään, mutta eikö nämä asiat pitäisi yleensä hoitaa toisin päin?

Ensin selvitellään asiaa sisäisesti ja vasta sitten ilmoitellaan asiakkaalle että takuu evätty?
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.

Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Tuntuu että ihmisillä on vain ongelmia takuukäsittelyn kanssa. Matalalla kynnyksellä kuluttajariitalautakuntaan, vaikuttaa että Jimms ei puheistaan huolimatta ole parantanut ja selventänyt takuukäytäntöjä. Luulisi kuluttajamiehen kommenttien vauhdittavan sitä...
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tähän B450 RMA takuutapaukseen liittyen; AM4 -socketissa on ohuet leuat, jotka asettuvat lukittaessa prosessorin pinnien ympärille, jolloin muodostuu kontakti. Kuvassa näkyvät tummat reiät kertovat siitä että leuat eivät ole normaalilla paikallaan.
Koska leuat eivät eivät ole kunnolla kontaktissa, emolevy ei tunnista prosessoria eli kone ei postaa.
Takuuosastomme tiedustelee vielä erikseen valmistajalta emolevyn takuukelpoisuutta ja olemme RMA tapauksen tekijään yhteydessä sähköpostin välityksellä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Tähän B450 RMA takuutapaukseen liittyen; AM4 -socketissa on ohuet leuat, jotka asettuvat lukittaessa prosessorin pinnien ympärille, jolloin muodostuu kontakti. Kuvassa näkyvät tummat reiät kertovat siitä että leuat eivät ole normaalilla paikallaan.
Koska leuat eivät eivät ole kunnolla kontaktissa, emolevy ei tunnista prosessoria eli kone ei postaa.
Takuuosastomme tiedustelee vielä erikseen valmistajalta emolevyn takuukelpoisuutta ja olemme RMA tapauksen tekijään yhteydessä sähköpostin välityksellä.
Miten tavallinen kuluttaja pystyy saamaan ne leuat pois paikaltaan, ilman että kannassa näkyy selkeitä fyysisiä vaurioita? Millä perusteella kuluttaja on tuon aiheuttanut ja millä perusteella tämä on aiheutunut emolevyn väärinkäytöllä?

Ja nämä kysymykset olisitte voineet heti kysyä itseltänne ja antaa ne vastaukset asiakkaalle.

Vaikuttaa että te ette osaa kysyä itseltänne oikeita kysymyksiä, jotka kertoo kenelle vastuu kuuluu.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Itseäkin kiinnostaa että millä Jimms näkisi tuollaisen leukojen vääntämisen saisi aikaan, koska tuo aukko on todella pieni? Luulisi jotain perusteita olevan...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
89
Tätä Jimmsin ketjua ei tule enää seurattua kuin siinä toivossa, että olisi taas joku hieman vääntöä aiheuttava takuukeissi meneillään. Ja jälleen kerran ei tarvinnut kokea pettymystä, kun ketjun uusimpia viestejä luki. Tietää ainakin, jos omalle kohdalle sattuu jokin kysymyksiä herättävä takuutapaus Jimmsille, niin tänne ketjuun kannattaa asia tuoda julkiseksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Onko siellä revitty vähän liian terhakkaasti jäähdytystä irti ja prossa irronnut samalla lukitus päällä ja siitä ottanut sitten itse lukitusmekanismi vähän nokkiinsa...
Näistä tapauksista on saanut lukea aina välillä täälläkin, että irrottaessa jäänyt prossa kiinni jäähdyttimeen ku tahnat sopivasti kuivuneet, pitäisi esilämmittää vähän ennen irroitusta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia ja et rupea maksamaan jostain vakuutuksesta, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
Jimms meni poistamaan pikselitakuun tossa jokin aika sitten ja korvasi sen kalliimmalla tuoteturvalla. Asiaks joutuu palauttelemaan näytöä, eikä saa takuuta että näyttö on sellainen jollaiseksi oli kuvitellut. Tästä annettiin palautetta ja vastaus oli muistaakseni tyypillistä markkinointi viestintää. Mitään ei ole sen jälkeen pikselitakuun eteen tehty.

Se 24/7 asiakaspalvelu on ihan kiva, mutta jos takuun käsittely on tätä tasoa ja palveluita huononnetaan niin tästä voi jokainen vetää johtopäätökset.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
412
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia ja et rupea maksamaan jostain vakuutuksesta, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
Siinä tapauksessa eikun 30pv palautusoikeus ja b-stockiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.
 

pottunenä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
75
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.
Tuskin ne niitä tarkistaa että montako tuntia ollut päällä jos muutaman päivän sitä tarkastelet. Toki jos lähemmäs kuukauden päivät pidät sitä, niin voivat ehkä tarkistaakin.

Itsellä on ainakin kaikki pikseliviat ilmestyneet ekan tunnin käytön aikana, eikä vielä ole itselle tullut vastaan näyttöä missä olisi enää sen jälkeen niitä tupsahtanut. Mahdollista varmaan, mutta...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 967
Tuskin ne niitä tarkistaa että montako tuntia ollut päällä jos muutaman päivän sitä tarkastelet. Toki jos lähemmäs kuukauden päivät pidät sitä, niin voivat ehkä tarkistaakin.

Itsellä on ainakin kaikki pikseliviat ilmestyneet ekan tunnin käytön aikana, eikä vielä ole itselle tullut vastaan näyttöä missä olisi enää sen jälkeen niitä tupsahtanut. Mahdollista varmaan, mutta...
Kyllä ne tarkistaa. Itsekin tappelin jokunen vuosi. Käytin näytön päällä ja toteakseni että oli kuolleita pikseleitä. Näyttö pakettiin ja takaisin. Menu sanoi että oli ollut päällä 14h.
 

pottunenä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
75
Kyllä ne tarkistaa. Itsekin tappelin jokunen vuosi. Käytin näytön päällä ja toteakseni että oli kuolleita pikseleitä. Näyttö pakettiin ja takaisin. Menu sanoi että oli ollut päällä 14h.
Ei multa tarkistanut parisen vuotta sitten. En nyt muista enää tarkasti, mutta arvioisin että itsellä oli joku 10-12 tuntia ollut päällä.

Hys, hys, älkää vaan kertoko Jimmsille. ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.

Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Siis sulla oli ollut toi emolevy normaali käytössä ja sitten yht'äkkiä se ei enää toiminutkaan? Vai tuliko tuo vika esiin kun vaihdoit prosessoria tai vaikka jäähyä?
Missä kohtaa huomasit vian, olitko tehnyt jotain muutoksia jonka jälkeen emo ei enää toiminut? Jos vaihdoit prosessoria niin oliko siinä kaikki pinnit ihan suoria?
Mikä oli vikaseloste RMA hakemuksessa?
Olisi kiva tietää tästä tapauksesta lisää.
Jos noi lukitusleuat ovat menneet pois paikaltaan/siirtyneet jne niin ei se ihan itsestään tapahdu.
Mutta nätisti ne on rivissä sitten menneet, joka viittaisi ehkä valmistusvirheeseen.

Edit. Mutta tuollainen valmistusvirhe olisi varmaan tullut ilmi heti ensimmäisellä käynnistyksellä, tai pian sen jälkeen.
Noi vaurioituneet reiät/lukitusleuat ovat tuolla muistivetojen lähellä, eli yksi kysymys vielä, lisäsitkö muistia koneeseen?
Eli jos olet aiemmin ajanut vain yhdellä muistikammalla ja nyt lisännyt toisen niin sekin voisi jotenkin selittää tuota.
Jos nyt katsoin AM4 pin diagrammia oikein niin noi reunasta lähtevät kakkos rivin reiät/kontaktit olisivat memory channel B:tä varten ja keskellä olevista ainakin yksi on VDDIO_mem_S3.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Socket AM4 - AMD - WikiChip

aakuva2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Eihän jimssillä edes ole tuota emolevyä myynnissä enää?
Eli vanha emolevy josta prossukanta hajosi kesken pelaamisen vai käyttäjä rikkonut itse?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Jos noi lukitusleuat ovat menneet pois paikaltaan/siirtyneet jne niin ei se ihan itsestään tapahdu.
vai käyttäjä rikkonut itse?
Todistustaakka siitä, että käyttäjä on rikkonut itse, pitäisi olla myyjällä. Kyllä nyt näyttää siltä, että taas on katsottu suurennuslasin kanssa emolevy läpi ja etsitty syytä, josta voi syyttää käyttäjää.

Inteliltä osaan kuvata socketin , mutta AMD:n kannassa ei tullut mieleenkään, että tuo socketti voisi mennä rikki. Minulla on ollut n. 10 AM4-emolevyä. Onneksi myin sen Jimm'sille takuullisen B450:n prosessorin kanssa, niin ei ole mitään mahdollisuutta tällaiseen virhetilanteeseen. Täytyy kyllä ostajaa varoittaa, että takuusta voi tulla hylkäys minkä vaan kosmeettisen virheen takia ja siitä seuraa 50€ maksu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.
Jos menee liikaa aikaa testaukseen, voit siitä huolimatta palauttaa näytön normaalin 14 vrk palautusajan puitteissa. Tiedä oikeutesi.

Tietenkin, Jimm'sillä on tällöin oikeus vähentää maksustasi käyttöönoton aiheuttama arvonalenema. Eli et saa rahojasi täysmääräisinä takaisin. Tilannetta koettamatta, uskoisin, että aina ja joka tapauksessa Jimm's laskuttaa sinulta enemmän kuin 29€ tuoteturva.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 219
Ottamatta suoraan kantaa tähän kyseiseen caseen, välillä tuntuu että jos takuu evätään, on automaattisesti kyseessä "ongelma ko. yrityksen takuukäsittelyn kanssa". Vaikka olisikin oman toiminnan kautta hajonnut jotain, kokeillaan takuuseen, ja jos (kun) ei menekään, kerrotaan muillekin että ko. firman takuukäsittely on perseestä ja kehotetaan boikotoimaan.

En siis ole väittämässä, että nyt olisi näin toimittu. Omituista kyllä jos nuo lukitusleuat itsekseen lähtevät pois paikaltaan, varsinkin kesken käytön.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Ottamatta suoraan kantaa tähän kyseiseen caseen, välillä tuntuu että jos takuu evätään, on automaattisesti kyseessä "ongelma ko. yrityksen takuukäsittelyn kanssa". Vaikka olisikin oman toiminnan kautta hajonnut jotain, kokeillaan takuuseen, ja jos (kun) ei menekään, kerrotaan muillekin että ko. firman takuukäsittely on perseestä ja kehotetaan boikotoimaan.

En siis ole väittämässä, että nyt olisi näin toimittu. Omituista kyllä jos nuo lukitusleuat itsekseen lähtevät pois paikaltaan, varsinkin kesken käytön.
Komppaan. AP ei ole kertonut mikä emossa hajosi, ihan hyvin voi olla oma kämmi. Joku taisi jo mainita että prossu irtoaa helposti jäähyn kanssa vaikka socket olisi lukittu, ja tuolloin monesti nuo leuat hajoaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
412
En käsitä, miksi emolevyn normaalista käytöstä johtuva vika olisi ostajan vika. Kyseisessä B450 emolevyssä on käytetty paria eri prosessoria, jotka on ohjeiden mukaan vaihdettu. Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta. Jos prosessorin vaihdosta tuleva vääntö aiheuttaa kantaan ongelmia, niin kyseessä on selvästi valmistusvirhe.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
En käsitä, miksi emolevyn normaalista käytöstä johtuva vika olisi ostajan vika. Kyseisessä B450 emolevyssä on käytetty paria eri prosessoria, jotka on ohjeiden mukaan vaihdettu. Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta. Jos prosessorin vaihdosta tuleva vääntö aiheuttaa kantaan ongelmia, niin kyseessä on selvästi valmistusvirhe.
Tämä tapaus on meillä vielä selvityksessä valmistajan kanssa. Tämänkaltainen vaurio yleensä vaatii käytännössä sen, että lukittu prosessori väännetään voimalla pois. Samankaltaista jälkeä syntyy myös kun koko keskusyksikkö kolahtaa johokin (esim. tippuu kantaessa) ja jäähy pomppaa prosun kanssa paikoiltaan. Lähettelemme sinulle sähköpostilla viestiä heti kun olemme saaneet valmistajalta lisätietoa.
 
Liittynyt
25.12.2021
Viestejä
9
Olisi mukavaa saada jokin keskiluokan näytönohjain tarjoukseen esim. rx 6600 tai rtx 3060.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
433
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
Nähtävästi poistetaan, kun omatkin yli 10v hävinnyt. Harmillisesti ei oo tullu otettua talteen, tuli käytyä välillä fiilistelemässä mitä rompetta sitä on tullutkin tilattua ja vanhan raudan hintoja :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Pitänee ottaa omat talteeni. Saiskohan nuo CSV-muodossa? Aika nätisti nuo sivultakin pystyi kopioimaan, tosin itselläni oli vain kaksi sivua tilauksia, mutta jos jollakin on enemmän niin voi olla vähän työlästä kun joutuu tilausten sisällöt kopioimaan yksi kerrallaan...
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
91
monen valmistajan muisteissa on elinikäinen takuu mutta vaativat kuittia nähtäväksi kuitenkin, eli niiden olisi ainakin hyvä näkyä.

oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
Nähtävästi poistetaan, kun omatkin yli 10v hävinnyt. Harmillisesti ei oo tullu otettua talteen, tuli käytyä välillä fiilistelemässä mitä rompetta sitä on tullutkin tilattua ja vanhan raudan hintoja :)
Pitänee ottaa omat talteeni. Saiskohan nuo CSV-muodossa? Aika nätisti nuo sivultakin pystyi kopioimaan, tosin itselläni oli vain kaksi sivua tilauksia, mutta jos jollakin on enemmän niin voi olla vähän työlästä kun joutuu tilausten sisällöt kopioimaan yksi kerrallaan...
monen valmistajan muisteissa on elinikäinen takuu mutta vaativat kuittia nähtäväksi kuitenkin, eli niiden olisi ainakin hyvä näkyä.

oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
Asiakastilin kautta tällä hetkellä näkyy vain tuo 10 vuotta. Vanhempien tilausten osalta kyllä data on tallella, ja jos jotain kuittia kaipailee joka on tuota 10 vuotta vanhempi, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun. Saadaan kyllä esimerkiksi sähköpostitse vanhempiakin kuitteja toimitettua.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Asiakastilin kautta tällä hetkellä näkyy vain tuo 10 vuotta. Vanhempien tilausten osalta kyllä data on tallella, ja jos jotain kuittia kaipailee joka on tuota 10 vuotta vanhempi, niin kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun. Saadaan kyllä esimerkiksi sähköpostitse vanhempiakin kuitteja toimitettua.
Miksi ei näyttää koko tilaushistoriaa asiakastilin kautta? Ei tarvitse tällöin asiakaspalvelua vaivata, eikä tuon luulisi olevan isojuttu.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Jep, jos näkyisi koko historia niin nostalgiafiilistelykin olisi helpompaa :D

Verkkokauppa.comin historiasta juuri kävin pälyilemässä vuonna 2005 ostettua äänikorttia ja ai että ne nuoruuden kesän jumputukset tulvahtivat tärykalvoille.

Edit: ja ai että kun tämän sai kakofoniaa vaimentamaan: (ks. liite)
 

Liitteet

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Osittain tämä liittyy uuteen GDPR asetukseen. Vanhat tilaukset osittain sisältävät henkilötietoja. Tällaisten tietojen käsittelyaika ei tulisi olla tarpeettoman pitkä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Miten tuo vaikuttaa siihen jos tiedot on kuitenkin säilytetty tietokannassa ja ne on vain piilotettu asiakkailta? Enemmänkin vaikuttaa menevän näin maallikklona GDPR:ää vastaan joka kuitenkin määrittelee, että asiakkaan pitäisi päästä helposti tarkistamaan ne säilytetyt tiedot.

Kuvittelisin, että olisi helpompaa vain näyttää kaikki tiedot jotka on säilytetty ja jos tietoja pitää piilottaa niin ne poistettaisiin kokonaan eikä vain laiteta piiloon.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 143
Osittain tämä liittyy uuteen GDPR asetukseen. Vanhat tilaukset osittain sisältävät henkilötietoja. Tällaisten tietojen käsittelyaika ei tulisi olla tarpeettoman pitkä.
Nyt en ymmärrä. GDPR estää näyttämästä asiakkaan yli 10 vuotta vanhaa tilausta asiakastilillä, mutta sallii teidän kuitenkin säilyttää tilauksen tiedot.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
41
Onko minkäänlaista tietoa milloin saatte seuraavan erän 5800X3D:tä? Edeltävä arvio sivuillanne oli +25kpl @ 6.6. mutta tämä ei vissiin toteutunut sillä tilaukseni jonotussijoitus ei muuttunut?

 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onko minkäänlaista tietoa milloin saatte seuraavan erän 5800X3D:tä? Edeltävä arvio sivuillanne oli +25kpl @ 6.6. mutta tämä ei vissiin toteutunut sillä tilaukseni jonotussijoitus ei muuttunut?

Näiden toimitus on hieman viivästynyt. Tämän viikon aikana kuitenkin pitäisi olla tulossa.
 
Liittynyt
27.04.2022
Viestejä
12
oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
Voin todeta samat sanat omalta osaltani. Toimitin tiistaina tuotteen postin kautta palautukseen. Tästä alle 24 tunnin päästä oli RMA-tapaus käsitelty, korvaava tuote laitettiin Jimssillä postiin samana päivänä (keskiviikkona), ja posti toimitti paketin minulle noudettavaksi tänään torstaina. 10/10 palvelu + nopeus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
273
Onhan se selvä asia että yksi paska keissi saa paljon enemmän huomiota kuin ne 100 onnistunutta. Itselläni myös RMA-tapaus Jimmssin kanssa sujui ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
169
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Hei, voisitteko jostain tarkistaa onko aikoinaan ostamallani näytöllä Asus 31,5" ROG Strix XG32VQR koodilla XG32VQR-JK On-Site takuu vai ihan tavallinen takuu? 3 vuotta lukee ostohistoriassa muttei saa tuota tarkempaa kuvausta auki. Näyttö ostettu joulukuussa 2020 jos tällä merkitystä.
Yleensä laitteiden normi takuun voi tarkistaa valmistajan omilta sivuilta sarjanumerolla, Asuksen tapauksessa:

Mutta toisinaan voi olla lisätakuita, jotka ei näy noissa.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
169
Yleensä laitteiden normi takuun voi tarkistaa valmistajan omilta sivuilta sarjanumerolla, Asuksen tapauksessa:

Mutta toisinaan voi olla lisätakuita, jotka ei näy noissa.
Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos. Tuolta ei tosin selvinnyt muuta kuin että härpäkkeen takuu on voimassa, jonka jo tiesinkin. Vai olisiko tuolla jossain kohtaa ollut maininta, jos tuotteella on myös On-Site takuu? Tällaista tietoa ei tuota kautta tarkistettuna ollut nähtävissä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos. Tuolta ei tosin selvinnyt muuta kuin että härpäkkeen takuu on voimassa, jonka jo tiesinkin. Vai olisiko tuolla jossain kohtaa ollut maininta, jos tuotteella on myös On-Site takuu? Tällaista tietoa ei tuota kautta tarkistettuna ollut nähtävissä.
Hyvä pointti. Takuu voi olla, että postita tuote Ruotsiin omalla maksulla ja toivo, että vika menee takuun piikkiin tai sitten se voi olla On-Site, tai jotain siltä väliltä, joten kannattaa odottaa Jimm'sin vastausta.
Ja ongelman laatu voi avata tilannetta.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
169
Hyvä pointti. Takuu voi olla, että postita tuote Ruotsiin omalla maksulla ja toivo, että vika menee takuun piikkiin tai sitten se voi olla On-Site, tai jotain siltä väliltä, joten kannattaa odottaa Jimm'sin vastausta.
Ja ongelman laatu voi avata tilannetta.
Ongelman laatu on pahvilaatikon ja sen sisällön säilytys :btooth: Eli uskallanko heittää menemään ennen tuota 3 vuotta vai pidänkö varalta tallessa jos sattuu toimintasavut nousemaan, palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Ongelman laatu on pahvilaatikon ja sen sisällön säilytys :btooth: Eli uskallanko heittää menemään ennen tuota 3 vuotta vai pidänkö varalta tallessa jos sattuu toimintasavut nousemaan, palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
Odotin paria astetta vakavampaa tilannetta. ;)
Tavallaan vastasit omaan kysymykseen, eli palauttelu omassa boksissa sen verran helpompaa.
Kuitenkin Jimmsin RMA ehtojen mukaan toimitus "hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan myymälään" ei edellytä alkuperäistä pakkausta. Tähänkin olisi kiva saada virallinen kuittaus, koskettaa kaikkia muitakin.
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 205
Tämä tapaus on meillä vielä selvityksessä valmistajan kanssa. Tämänkaltainen vaurio yleensä vaatii käytännössä sen, että lukittu prosessori väännetään voimalla pois. Samankaltaista jälkeä syntyy myös kun koko keskusyksikkö kolahtaa johokin (esim. tippuu kantaessa) ja jäähy pomppaa prosun kanssa paikoiltaan. Lähettelemme sinulle sähköpostilla viestiä heti kun olemme saaneet valmistajalta lisätietoa.
Vielä palatakseni tähän (ite huomasin tämän vasta nyt). Kaikki nuo pinnit näyttäisivät olevan muistikanava B:tä, lisäksi mielestäni siellä on pari muutakin muistikanava B:n pinniä ottanu itseensä. Nuo yllä olevat spekulaatiot mahdollisista vauriomekanismeista ovat varsin hyviä ja todennäköisiä arvauksia (näillä tiedoilla itsekkin menisin Jimssinä juttelemaan valmistajan kanssa), mutta itse lisäisin vielä yhden spekulaation: jotain outoa on onnistuttu tekemään muistikamman kanssa, tyyliin syy olisikin viallisessa muistikammassa tai sen asennuksessa, jonka myötä on tullut sopivasti oikosulkua tjms, ja nuo pinnit ovat tuossa prossakannassa yksinkertaisesti vain sulaneet (käyneet kuumana). Katsoisin Jimssinä muistipaikatkin läpi suurennuslasilla tummentumien osalta. Voihan tuo olla ihan vain ajan myötä vikaantunut huono juotos prossakannallakin, mutta sen selvittämiseen tarvitsee miltei valmistajan labran apua.

...mutta joo, näin yksittäisenä sivustahuuteluna tämä, jatketaan kuitenkin ehkä muilla aiheilla.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 757
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom