Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onko tälle Corsairin LS100:lle mitään arviota enää? Joulukuussa tilatessa oli 22.12 tms arvio, sit oli johonkin tammikuun alkuun, sit tammikuun puoliväliin. Nyt ei arviota enää ollenkaan.
Hei! Netissä näkyvä arvio koskee aina uusia tilauksia ja päivittyy aina muutaman minuutin viiveellä. Tällä hetkellä toimitusaika ei siis ole tiedossa, jos teet tilauksen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Hei! Netissä näkyvä arvio koskee aina uusia tilauksia ja päivittyy aina muutaman minuutin viiveellä. Tällä hetkellä toimitusaika ei siis ole tiedossa, jos teet tilauksen.
Tilaus siis on tehty joulukuussa jo, eikä niitä ole saapunut missään välissä, tuo arvio on vain vaihtunut välissä aina kauemmas, joten siksi kysyinkin et koska niitä mahtaa tulla, olen jonossa jossain 5-6 paikkeilla.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Eli monta tilausta on jonossa. Jos laitan tilauksen sisään niin onko edellä 200 vai 800.
Moi! Jono elää sitä mukaa kun porukka tekee ja muuttaa tilauksiaan joten ajantasaisen tilanteen näet helpoiten tekemällä itse tilauksen, vaikka postiennakolla. Voit sitten perua tarvittaessa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
993
Moi! Jono elää sitä mukaa kun porukka tekee ja muuttaa tilauksiaan joten ajantasaisen tilanteen näet helpoiten tekemällä itse tilauksen, vaikka postiennakolla. Voit sitten perua tarvittaessa :)
Nojuu, mutta ku se näyttää vaan sen max 200. En mä muuten olisi kysynyt, mutta kun ei tiedä onko siellä se 240 vai se 800 edellä. Tässä ei siis haeta exactia numeroa vaan vähän suuruusluokkaa.

Tietää että ottaako tuon 5600x vai jonkun muun mallin sit sen sijasta.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tilaus siis on tehty joulukuussa jo, eikä niitä ole saapunut missään välissä, tuo arvio on vain vaihtunut välissä aina kauemmas, joten siksi kysyinkin et koska niitä mahtaa tulla, olen jonossa jossain 5-6 paikkeilla.
Laitoin tästä kyselyä tuotepuolelle. Tilaukset olleet siis vetämässä toimittajille jo kauan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
990
3 päivää sitten tilattu hiiri jota ei ole laitettu postiin vieläkään vaikka maksoin suoraan rahat tilille, varmaan nopeempaa oisivat postiennakolla laittaneet ku eivät olis saaneet rahaa heti käteen.
Luulis, että tälläinen pikkupaketti on heti matkalla, kun hyllystä kerta löytyy. Jokin siellä heidän päässään maksaa, kun kaverille tulee hiirimattoa jo postissa kun tilattiin samaan aikaan, mutta hän postiennakolla.

Paljon tilannut paketteja jimmsistä, mutta tämä on nyt jo kolmas kerta putkeen tän vuoden puolella, kun pienen paketin tilaan ja hyllystä löytyy +25kpl ja paketti ei liiku mihkään 2-4 päivään ja siihen päälle postin 2-4 liikkuvuus eikä oo edes black friday tai joulu menossa :D
Kehtaavat vielä pyytää 3 € jostakin nopeutetusta palvelusta jos haluaa hoputtaa. Seuraavan kerran hoputan muualta paketteja ilman lisämaksuja jos aletaan pelleilemään pakettiin laitto ajoilla tai laitan valumaan postimaksulla ellei löydy muualta niin paketti voikin tulla nopeempaa ku haluavat rahat ^^.

Tälläinen teksti tuolla: (Mikäli tilauksella on kiire, voit pyytää tällä kiirehtimään toimitusta Pikatoimitus on maksullinen palvelu, 3,00€ / tilaus.)

Jaksu-haleja näyttiksen odottajille, itse en olisi maksanut noin suuria summia ennakkoon missään nimessä.
Itse epäilin samaa että tiistai-keskiviikkona tilattu hiirimatto ei ehdi perjantaiksi Tampereelle. Maksoin keskiviikko-torstai yöllä 1:00 sen 3€ pikatoimituksen. (Koska halusin uudelle hiirelle asap. sen kaverin)

5:00 aamulla torstaina tuli ilmoitus että paketti on lähetetty ja tänään kävin hakemassa paketin.

Toki, onhan tuo 3€ nyt rahaa. Mutta kyllä näemmä Jimm's pitää sen lupauksen noista "Pikatoimituksista". Maksat sen 3€ niin lähtee sutjakkaa paketti eteenpäin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
436
Moro, onko mahdollista saada teille valikoimaan Superlux hd 381 F -nappeja? Muistelisin niitä joskus valikoimassanne nähneeni, mutta nyt ei osunut silmään :hmm:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
722
Jos vaihtaa näyttiksen jäähdyttimen (MSI Ventus 3X OC) katoaako takuu mikäli tuotteeseen ei tule jälkiä?
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
ONGELMA RATKAISTU! (ja ruuvitkin löytyi, mutta nallekarkkeja ei...)

Jotain oli vaan ilmeisesti huonosti kiinni vaikka pariin kertaan tuli purettua ja koottua uudestaan, kaikki toimii ja hieno on! Anteeksi avautuminen ja kiitos loistavista neuvoista niin täällä kuin aspan chatissa! Olette parhain tukiverkosto ikinä!
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 187
Pitkän odottamisen jälkeen osat saapuivat Jimmsistä, olin tilannut prosessorin jäähdyttimen asennuspalvelun + BIOS-päivityksen. Ensinnäkin mukana ei tullut emolevyn asennusruuveja lainkaan, toisekseen prossorin jäähdytyssiili ei ole aivan suorassa (noin 3 millin heitto vrt. oikea ja vasen puoli) ja kolmannekseen ruutuun ei tule lainkaan kuvaa. Kaikki kaapelit on irrotettu, muistikampoja vaihdeltu, näytönohjainta vaihdettu... Kone lähtee kyllä päälle ja kaikki tuulettimet pyörii, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan. Aika kallis parin tonnin kirjanpaino. Onkohan BIOS-päivitystä muistettu tehdä? Voiko se vaikuttaa kuvan tulemiseen?
Jos bios ei tue prossua, niin ei näy ruudussakaan mitään. Mikä emo? Löytyykö diagnostiikkaledejä/-näyttöä? Niistä vois selvitä mihin jumittaa.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Jos bios ei tue prossua, niin ei näy ruudussakaan mitään. Mikä emo? Löytyykö diagnostiikkaledejä/-näyttöä? Niistä vois selvitä mihin jumittaa.
Pitäisi tukea kun olen ostanut päivityspalvelun. Jäähdytin oli ainakin asennettu.
1612602228665.png
 
Liittynyt
15.11.2017
Viestejä
153
Nojuu, mutta ku se näyttää vaan sen max 200. En mä muuten olisi kysynyt, mutta kun ei tiedä onko siellä se 240 vai se 800 edellä. Tässä ei siis haeta exactia numeroa vaan vähän suuruusluokkaa.

Tietää että ottaako tuon 5600x vai jonkun muun mallin sit sen sijasta.
Eilenä alkuillasta (n.klo18) tilattu ja tänään aamusta tuli sähköposti, että todennäkösesti menee maaliskuun lopulle toimitus. Tästä voisin päätellä, että jonossa on alle 400 tilausta.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Mitäpä Q-ledit sanoo kun pistät virrat päälle? Pitäs löytyä siitä 24-pin virtaliittimen yläpuolelta.
Reunimmainen oranssi valo palaa. DRAM.

Epäilen että jompi kumpi muistikampa ei ollut kunnolla paikallaan vaikka nekin pariin kertaan irrotin ja laitoin takaisin ja kuului vielä naksahduskin, mutta onneksi pelittää nyt!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
15
Pitkän odottamisen jälkeen osat saapuivat Jimmsistä, olin tilannut prosessorin jäähdyttimen asennuspalvelun + BIOS-päivityksen. Ensinnäkin mukana ei tullut emolevyn asennusruuveja lainkaan, toisekseen prossorin jäähdytyssiili ei ole aivan suorassa (noin 3 millin heitto vrt. oikea ja vasen puoli) ja kolmannekseen ruutuun ei tule lainkaan kuvaa. Kaikki kaapelit on irrotettu, muistikampoja vaihdeltu, näytönohjainta vaihdettu... Kone lähtee kyllä päälle ja kaikki tuulettimet pyörii, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan. Aika kallis parin tonnin kirjanpaino. Onkohan BIOS-päivitystä muistettu tehdä? Voiko se vaikuttaa kuvan tulemiseen?
emolevyn asennusruuvit tulevat kopan mukana, ei emolevyn
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Muistihäikkäähän tuo sitten herjaa.. Ootko kokeillu nollata biosia ja/tai testannu molemmilla tikuilla erikseen (tai muilla tikuilla, jos löytyy)? Kannattaa myös tarkistaa löytyykö muistit QVL-listasta.
Muistit pitäisi olla yhteensopivia kun ihan samoja HyperX:iä mitä noissa Jimmsin bundleissa tulee. Laitoin nyt vielä kaikki piuhat uusiksi, muistikammat uusiksi, väänsin ja käänsin ja DRAM-valo muuttui BOOT-valoon ja nyt sain kuvan ruudulle. Ai että kun helpotti!
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 187
Muistit pitäisi olla yhteensopivia kun ihan samoja HyperX:iä mitä noissa Jimmsin bundleissa tulee. Laitoin nyt vielä kaikki piuhat uusiksi, muistikammat uusiksi, väänsin ja käänsin ja DRAM-valo muuttui BOOT-valoon ja nyt sain kuvan ruudulle. Ai että kun helpotti!
Luultavasti oli joku vaan huonosti paikallaan siis. Hyvä, että selkis! :)
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Luultavasti oli joku vaan huonosti paikallaan siis. Hyvä, että selkis! :)
No joo, vielä ku löytäis ne emon ruuvit jostain. Katsonut kaikki paketit läpi ja missään ei ole mitään pussukkaa :D varmaan vanhasta koneesta otettava.
EDIT: löytyivät ne ruuvitkin sitten ainoasta paikasta mistä en vielä tajunnut katsoa, erillisen mukana tulevan mesh-paneelin alta, kiitos aspan vinkistä :lol:
 
Viimeksi muokattu:

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Ota se pussi alta pois, se johtaa sähköä ja koko emolevy voi olla oikosulussa.
Kiitos vinkistä, ei tullut mieleenkään kun ajattelin että emolevy on sinne pakattukin, mutta onneksi mitään ei kerennyt tapahtua ja kone käy ja kukkuu!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 248
Onhan se turvallinen kuljetusta ja säilytystä varten mutta ei sen päällä laitetta kannata käynnistää kuten ylempänä todettiin. Jos haluaa testailla niin mieluummin vaikka emolevyn pahvilaatikon päällä kuin sen pussin.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Onhan se turvallinen kuljetusta ja säilytystä varten mutta ei sen päällä laitetta kannata käynnistää kuten ylempänä todettiin. Jos haluaa testailla niin mieluummin vaikka emolevyn pahvilaatikon päällä kuin sen pussin.
Noh, taisin selvitä kuitenkin säikähdyksellä. Hyvä tietää toki jatkossa. Emolevyn manuaalista en tuollaista varoitusta löytänyt vaikka katsoin emolevyn asennuskohdan ja turvallisuusohjeet. Kone käy ja kukkuu ja on nätti kuin mikä. (Nyt vielä nätimpi kun tajusin, että ikkunan sisäpuolellakin oli vielä muovikalvo + tuo ledihrivitys on poissa MSI:n omalla ohjelmalla)
1612693865070.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
193
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

1612710122125.png
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 282
DT 990 Pro kadonneet sivuilta kokonaan. Tuleekohan takaisin ja jos tulee, koska?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 410
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

Mielestäni jos on jotain erittäin pientä paketissa, olisi se hyvä esimerkiksi teipata paketin sisään minigrip pussiin tms, ettei käy mitään katoamisia.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
86
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Tuntuu tuo asiakaspalvelun ruuhka kestävän kuukaudesta toiseen. Tässä kuitenkin takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.

Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."


Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.

Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.

PÄIVITYS: Sain välittömästi viestin jälkeen korvauksen Seasonicista. Jatkokeskustelujen perusteella yliviivasin maininnan Silverstonesta, koska ilmeisesti takuu ei koske louhintakäytössä vaurioituneita komponentteja ja/tai muutenkaan kaapeleista tai liittimistään vaurioituneita virtalähteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

Mielestäni jos on jotain erittäin pientä paketissa, olisi se hyvä esimerkiksi teipata paketin sisään minigrip pussiin tms, ettei käy mitään katoamisia.
Hei ja kiitos palautteesta! Pikkutarvikkeet on kyllä yleensä pakattu huolella ja juurikin Persojetin mainitsemalla tavalla eli pikku pusseihin. Laitan palautetta logistiikkaan tästä, mutta kyseessä lienee siis yksittäinen inhimillinen virhe. Olihan kaikki tallessa?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Noh, taisin selvitä kuitenkin säikähdyksellä. Hyvä tietää toki jatkossa. Emolevyn manuaalista en tuollaista varoitusta löytänyt vaikka katsoin emolevyn asennuskohdan ja turvallisuusohjeet. Kone käy ja kukkuu ja on nätti kuin mikä. (Nyt vielä nätimpi kun tajusin, että ikkunan sisäpuolellakin oli vielä muovikalvo + tuo ledihrivitys on poissa MSI:n omalla ohjelmalla)
Luimme koko jännitysnäytelmän, onneksi täällä oli valveutuneet kanssafoorumilaiset hereillä neuvomassa! :)
Tuosta vinoon asennetusta jäähystä laitoin palautetta kasaukseen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 789
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.
Hieman samanlainen tapaus. Ei kuulemma ole enää samaa tarjolla ja pitäähän se paikkansa, kun Seasonic on nimennyt uudelleen sarjansa ja tehneet pieniä muutoksia kaapeleihin. Tämän kun olisin tiennyt, niin olisin lähettänyt suoraan valmistajalle. Seasonic on lupautunut vaihtamaan virtalähteen ja nyt odotellaan Jimm'siä, että saavat asialle jotain tehtyä.
Korona ilmeisesti on nostanut hintoja kun käytännössä sama tuote maksaa nykyään yli 40% enemmän.

 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
429
Luimme koko jännitysnäytelmän, onneksi täällä oli valveutuneet kanssafoorumilaiset hereillä neuvomassa! :)
Tuosta vinoon asennetusta jäähystä laitoin palautetta kasaukseen.
Joo kiitos ja anteeksi että vaivasin ja avauduin turhistakin asioista (esim. ne mystiset ruuvit + olisi pitänyt kasata vielä kolmannen kerran kaikki uudestaan ennen kuin tulee paniikki ;)) Taitaa seuraava kokoonpano tulla taas kokonaan loppuun asti kasattuna, ei mieli kestä tällaisia järkytyksiä.:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
86
Hieman samanlainen tapaus. Ei kuulemma ole enää samaa tarjolla ja pitäähän se paikkansa, kun Seasonic on nimennyt uudelleen sarjansa ja tehneet pieniä muutoksia kaapeleihin. Tämän kun olisin tiennyt, niin olisin lähettänyt suoraan valmistajalle. Seasonic on lupautunut vaihtamaan virtalähteen ja nyt odotellaan Jimm'siä, että saavat asialle jotain tehtyä.
Korona ilmeisesti on nostanut hintoja kun käytännössä sama tuote maksaa nykyään yli 40% enemmän.

Joo erot FX-850 vs. uudempi GX-850 eivät taida kummosia olla. Käynnissä oleva louhintaboomi motivoi nostamaan hintoja reilusti. Samalla voikin näköjään evätä rehelliset takuukorvaukset nousseen hinnan perusteella. Katsoin takuuehdot uudelleen ja jos en aiempia väärin muista, niin tuolta on poistettu maininta "vaihto vastaavaan tai parempaan". Nyt on vastaavaan (tai huonompaan, oma lisäys).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
193
Hei ja kiitos palautteesta! Pikkutarvikkeet on kyllä yleensä pakattu huolella ja juurikin Persojetin mainitsemalla tavalla eli pikku pusseihin. Laitan palautetta logistiikkaan tästä, mutta kyseessä lienee siis yksittäinen inhimillinen virhe. Olihan kaikki tallessa?
En päässyt itse avaamaan pakettia, mutta kuulemma paketissa oli kaikki mitä pitkin ja pienet liittimet oli vielä laitettu erilliseen pieneen pussiin, nii kuin sanoittekin. Kuitenkin paketin olisi saanut teipata hieman paremmin. Eihän se nyt ole ollenkaan hyvä, että pakettiin näkee sisälle ja että siinä on noin nyrkin kokoinen aukko.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
193
Jos aiotte pakata tuotteet tällaiseen pahvihökötyksen sisälle, niin kiinnittäkää erityisesti huomiota paketin riittävään teippaukseen.

1612774847221.png
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.

Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."

Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.

Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.
Hei ja kiitos palautteesta! Asiakaspalvelun sähköpostissa on edelleen suuri määrä tuote- ja tilauskyselyitä joka pidentää valitettavasti myös takuutapausten vasteaikaa, joten pyytäisin soittamaan asiakaspalveluun jotta päästään tapaukseen kiinni!

Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa parempaan/kalliimpaan tuotteeeseen jää erotus hänen maksettavakseen. Erotus maksetaan postiennakolla jotta korvaavan tuotteen lähetys ei viivästyisi. Välitin palautteesi takuupuolelle - takuuprosesseja on kehitetty jatkuvasti vuosien varrella ja kuvaamiasi kaltaisia unohduksia ei pitäisi sattua. Myös vaihdokkituotteen pitäisi ollaaina vähintään vastaava, ellei asiakkaan kanssa muuta sovita.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
86
Hei ja kiitos palautteesta! Asiakaspalvelun sähköpostissa on edelleen suuri määrä tuote- ja tilauskyselyitä joka pidentää valitettavasti myös takuutapausten vasteaikaa, joten pyytäisin soittamaan asiakaspalveluun jotta päästään tapaukseen kiinni!

Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa parempaan/kalliimpaan tuotteeeseen jää erotus hänen maksettavakseen. Erotus maksetaan postiennakolla jotta korvaavan tuotteen lähetys ei viivästyisi. Välitin palautteesi takuupuolelle - takuuprosesseja on kehitetty jatkuvasti vuosien varrella ja kuvaamiasi kaltaisia unohduksia ei pitäisi sattua. Myös vaihdokkituotteen pitäisi ollaaina vähintään vastaava, ellei asiakkaan kanssa muuta sovita.
Missään ei sanota että louhintakäyttö ei olisi sallittua. Eikä tietenkään voidakaan sanoa, ei tuollaista takuunpurkuperustetta ole olemassakaan.

Myytte myös risereita louhintakäyttöön: Kolink PCI-E x1 -> x16 virroitettu riser-kortti Mining / Rendering Kit Pro - 18,00€ Poistaako tämmöisen käyttö aina kaikki takuut kaikista kokoonpanon tuotteista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 248
Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.
Saataisinko lista sallituista asioista joihin teiltä ostettuja tavaroita voi käyttää? Takuuehdoissa ei mainita mitään mitkä käyttötavat on sallittuja ja mitkä ei. En haluaisi vahingossa poiketa Jimms-hyväksytystä tavasta käyttää tietokonetta jossa on useampikin teiltä ostettu komponentti.

Toki näin ulkopuolisena olen sen varassa mitä osapuolet täällä kertovat mutta tuollaisen tason vastaukset nyt ei kyllä herätä yhtään luottamusta siihen, että Jimms hoitaisi takuun asiallisesti. Ja mitä vaihtoon vastaavaan tuotteeseen tulee niin muut jo kommentoivatkin: jos samalla valmistajalla on vastaavaa tuotetta tarjolla niin se kyllä pitäisi tarjota ilman mitään erillistä hyvitystä.
 
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
507
Missään ei sanota että louhintakäyttö ei olisi sallittua. Eikä tietenkään voidakaan sanoa, ei tuollaista takuunpurkuperustetta ole olemassakaan.

Myytte myös risereita louhintakäyttöön: Kolink PCI-E x1 -> x16 virroitettu riser-kortti Mining / Rendering Kit Pro - 18,00€ Poistaako tämmöisen käyttö aina kaikki takuut kaikista kokoonpanon tuotteista?
Hehheh meinasitko pamautella enemmänkin virtalähteitä ja odottaa Jimmsin antavan joka kerta rahat takaisin tai uuden tilalle ilmatteeks. :hmm:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 002
Viestejä
4 293 475
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom