Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
29
Milloin päivitätte palautusehtonne vastaamaan todellisia käytäntöjänne?

Lainaus palautusehdoista, jotka sain vastauksena palautusilmoitukseeni. Lihavoin sivuiltanne puuttuvat oleellisimmat eroavaisuudet niin voitte ne tuosta siirtää näkyville että ehdot ovat selkeät ja löydettävissä jo ennen kuin yrityksenne kanssa aikoo asioida.
Hei

Pahoittelemme, että ette ole täysin tyytyväinen ostamaanne tuotteeseen. Voitte palauttaa sen 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Palautetun tuotteen tulee täyttää palautusehtomme.

Mikäli tuote on käyttöönotettu, hyvitämme käyttöönotetun tuotteen palauttamisesta 80% alkuperäisestä myyntihinnasta.

Lue nämä ohjeet huolellisesti ennen palautusta:

Palauta tuote meille Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena. Voit myös tuoda tuotteen itse Turun myymäläämme mikäli se on helpompaa itsellesi.

Merkitse saamasi RMA-numero selvästi paketin kahdelle eri sivulle. Älä kirjoita RMA-numeroa itse tuotepakkaukseen! Pyydämme liittämään mukaan saatteen, josta ilmenee palautuksen syy sekä toiveenne mahdollisesta kaupan purusta tai tuotevaihdosta.
Saatteessa tulee olla myös ostokuitin numero tai kopio sekä omat yhteys- ja tilitiedot (mahdollista rahallista hyvitystä varten).

Asiakkaan velvollisuus on todistaa tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuitin avulla.
Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. Mikäli tuotteen mukana on toimitettu kaupanpäällisiä tuotteita (esim. pelikupongit yms.), tulee ne myös palauttaa. Jos kaupanpäällisiä tuotteita ei palauteta, pidätämme oikeuden vähentää niiden arvon hyvitettävän tuotteen hinnasta.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. Televisioita ja monitoreja voi kokeilla muutaman tunnin ajan.

Palautusoikeus ei koske koskaan mm. avattua tietokoneohjelmaa, peliä tai muuta tuotetta, joka on sinetöity. Palautusoikeus ei myöskään koske ns. hygieniatuotteita esim. nappikuulokkeita.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 128
No siis, dual rank hyöty tulee vain jos 2 kampaa käytössä jossa on dual rank. Single rank ajaa saman asian jos on 4 kampaa käytössä. 8gb tikkuja en oo dual rankkina nähnyt hetkeen. Melkein kaikki 16gb muistit on dual rank mutta poikkeuksiakin on nähty.
Tää oliskin kiva, jos DR ja SR listattaisiin noissa muisteissa; itse ostin Corsair Vengeancet mallinumerolla CMW32GX4M2Z3600C18, jotka osoittautu SR:ksi ja toinen foorumilainen taas hommasi CMW32GX4M2C3200C16 ja ne taas ovat DR. Molemmat siis ulkoisesti identtiset 2x16GB kitit, joissa erona ainoastaan 3600Mhz CL18 vs. 3200Mhz CL16.. :beye:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
205
Tää oliskin kiva, jos DR ja SR listattaisiin noissa muisteissa; itse ostin Corsair Vengeancet mallinumerolla CMW32GX4M2Z3600C18, jotka osoittautu SR:ksi ja toinen foorumilainen taas hommasi CMW32GX4M2C3200C16 ja ne taas ovat DR. Molemmat siis ulkoisesti identtiset 2x16GB kitit, joissa erona ainoastaan 3600Mhz CL18 vs. 3200Mhz CL16.. :beye:
Onkohan nyt aivan tarpeellista tietoa? Erot marginaalisia ja 99% normikuluttajasta ei tämmöisellä tiedolla tee mitään.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 254
Onkohan nyt aivan tarpeellista tietoa? Erot marginaalisia ja 99% normikuluttajasta ei tämmöisellä tiedolla tee mitään.
Niin, miksi myöskään erikseen listata 5600x ja 5800x, koska erot marginaalisia ja 99% normikuluttajille kuitenkin molemmat on riittävän tehokkaita? Se "tarpeellisuus" on aina vähän tapauskohtaista, mutta kuten Charun sanoi, "olis kiva", ja oliskin muuten erittäin kiva jos olisi SR ja DR listattu erikseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 415
Jos tieto on tarjolla, normikuluttaja voi itse päättää tekeekö sillä mitään.
Kun tietoa ei ole, kukaan ei voi päättää.
Jep.. toi vaan tietona tuntuu olevan semmoinen ettei valmistajat halua tuota kertoa, joten jälleenmyyjällekin tuo on vähän haastavaa ja riskialtista. Etenkin kun valmistajat ilmeisesti vielä voivat muuttaa tuota tuotteen elinkaaren eri vaiheissa. Mutta olisi kyllä hyvä silti kuulla mitä Jimms tosta tuumailee.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onnistuisiko Jimm's:n kautta Logitech G x Herman Miller tuolin tilaus? Herman Miller ei toimita omien sivujensa kautta Suomeen, mutta toimittavat esim. Saksaan eli mahtaisiko tässä tapauksessa Caseking kytkös auttaa tuotteistamisessa..
+1 kiinnostunut myös, samaan tuli törmättyä kun itse koitin sähköpostilla tiedustella Herman Milleriltä.
Selvitellään tätä!
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
@Jimm's

Onko teillä tulossa nyt loppukuusta valikoimaan noita G Skillin uusia muisteja jotka on räätälöity Ryzen 5000 sarjaa varten? Ja jos on niin onko saatavilla heti Marraskuun lopulla?

Alla linkki G Skillin omaan tiedotteesseen:

Selvitellään tätäkin!
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Hei, Onko asiakaspalvelussa ruuhkaa kun sähköposti ei ole vastannut moneen päivään?
Valitettavasti tällä hetkellä kyllä asiakaspalvelussa viivettä sähköpostien käsittelyssä. Jos on kiireellistä niin suosittelen olemaan yhteyksistä chatissä/puhelimitse
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Milloin päivitätte palautusehtonne vastaamaan todellisia käytäntöjänne?

Lainaus palautusehdoista, jotka sain vastauksena palautusilmoitukseeni. Lihavoin sivuiltanne puuttuvat oleellisimmat eroavaisuudet niin voitte ne tuosta siirtää näkyville että ehdot ovat selkeät ja löydettävissä jo ennen kuin yrityksenne kanssa aikoo asioida.
Hei,
Kiitos palautteesta ja pahoittelut jos olette kokeneet että jollain tapaa palautusehdot ovat puutteelliset sivuillamme. Palautusehdoissamme mainitaan toki kohdassa neljä tuosta arvonalenemisesta ja tuotteeseen tutustumisesta. Välitän palautteen eteenpäin niin tarkastellaan olisiko aiheellista sitten ehtoja päivittää/tarkentaa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tää oliskin kiva, jos DR ja SR listattaisiin noissa muisteissa; itse ostin Corsair Vengeancet mallinumerolla CMW32GX4M2Z3600C18, jotka osoittautu SR:ksi ja toinen foorumilainen taas hommasi CMW32GX4M2C3200C16 ja ne taas ovat DR. Molemmat siis ulkoisesti identtiset 2x16GB kitit, joissa erona ainoastaan 3600Mhz CL18 vs. 3200Mhz CL16.. :beye:
Niin, miksi myöskään erikseen listata 5600x ja 5800x, koska erot marginaalisia ja 99% normikuluttajille kuitenkin molemmat on riittävän tehokkaita? Se "tarpeellisuus" on aina vähän tapauskohtaista, mutta kuten Charun sanoi, "olis kiva", ja oliskin muuten erittäin kiva jos olisi SR ja DR listattu erikseen.
Jos tieto on tarjolla, normikuluttaja voi itse päättää tekeekö sillä mitään.
Kun tietoa ei ole, kukaan ei voi päättää.
Kuten tuossa jo mainittiinkiin niin tässä haasteena hieman tosiaan se, että edes valmistajat itse eivät tätä tietoa juurikaan ilmoita. :( Laitetaan kuitenkin kehitysehdotusta eteenpäin mutta voi olla että tätä tietoa tuotteisiin emme saa.
 

kryptonian

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
559
Muistanko väärin vai eikö Teillä tosiaan ole missään vaiheessa ollut Corsairin Lapdogia listoilla?

 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
10
Olisko näitä mahdollista saada listoille?

 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
558
Chatissa kyselin yksi päivä, että tuleeko arvon alenemaa jos näytönohjainta käyttänyt koneessa ja ennen palautusta puhdistanut mahdollisista pölyistä ja muutenkin ihan kuin käyttämätön. Aspa vastasi, että tuotteeseen saa tutustua ja sen ominaisuuksiin. Tuon ymmärsin, että saisi käyttää koneessa nähdäkseen sen ominaisuudet. Mutta sitten tuo henkilön viesti sanoo toista..
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onnistuisiko Jimm's:n kautta Logitech G x Herman Miller tuolin tilaus? Herman Miller ei toimita omien sivujensa kautta Suomeen, mutta toimittavat esim. Saksaan eli mahtaisiko tässä tapauksessa Caseking kytkös auttaa tuotteistamisessa..
Tätä ei valitettavasti saada, toistaiseksi myynnissä pelkästään Herman Millerin itsensä kautta. :/
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Muistanko väärin vai eikö Teillä tosiaan ole missään vaiheessa ollut Corsairin Lapdogia listoilla?

Poistunut valikoimistamme vuonna 2018. Kyselen saataisiinko takaisin :)

Edit: ainakaan toistaiseksi ei saada, ei ole saatavilla toimittajiltamme. Siksi varmaan poistunutkin :/
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Chatissa kyselin yksi päivä, että tuleeko arvon alenemaa jos näytönohjainta käyttänyt koneessa ja ennen palautusta puhdistanut mahdollisista pölyistä ja muutenkin ihan kuin käyttämätön. Aspa vastasi, että tuotteeseen saa tutustua ja sen ominaisuuksiin. Tuon ymmärsin, että saisi käyttää koneessa nähdäkseen sen ominaisuudet. Mutta sitten tuo henkilön viesti sanoo toista..
Tutustumisoikeuden perimmäinen tarkoitus on taata ns. postimyyntiasiakkaalle tasavertaiset oikeudet myymäläasiakkaiden kanssa, niin että tuotteseen on saanut tutustua samoin kuten se olisi myymälässä mahdollista. Takuupuolelle meni jo tarkistuspyyntö tämän alkuperäisen kyselyn johdosta mutta saamasi vastaus on siis ajan tasalla. :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 372
Chatissa kyselin yksi päivä, että tuleeko arvon alenemaa jos näytönohjainta käyttänyt koneessa ja ennen palautusta puhdistanut mahdollisista pölyistä ja muutenkin ihan kuin käyttämätön. Aspa vastasi, että tuotteeseen saa tutustua ja sen ominaisuuksiin. Tuon ymmärsin, että saisi käyttää koneessa nähdäkseen sen ominaisuudet. Mutta sitten tuo henkilön viesti sanoo toista..
Mulla kävi näyttis koneessa ja ostomorkkiksen takia lähti takaisin, maksettu summa palautettiin kokonaisuudessaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
29
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole jos palautusehdot olisivat samat ennen tilausta ja sen jälkeen. Tällaista tuotekohtaista 80% arvonaleneman määrittelyä ei ollut tiedossa ennenkuin tuotteen ostin, enkä todennäköisesti olisi tehnyt tilausta ainakaan Jimmsiltä tässä tapauksessa jos olisin asiasta tiennyt. Koen tulleeni vähintäänkin lievästi harhaanjohdetuksi kun muut verkkokaupat ovat ilman erillisiä viestittelyjä palauttaneet täyden summan kun tavara on palautettu asiallisessa kunnossa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole jos palautusehdot olisivat samat ennen tilausta ja sen jälkeen. Tällaista tuotekohtaista 80% arvonaleneman määrittelyä ei ollut tiedossa ennenkuin tuotteen ostin, enkä todennäköisesti olisi tehnyt tilausta ainakaan Jimmsiltä tässä tapauksessa jos olisin asiasta tiennyt. Koen tulleeni vähintäänkin lievästi harhaanjohdetuksi kun muut verkkokaupat ovat ilman erillisiä viestittelyjä palauttaneet täyden summan kun tavara on palautettu asiallisessa kunnossa.
Hei! Avasimmekin tuossa ylempänä tuon tutustumisoikeuden tarkoitusta - arvonaelenemaa puolestaan avataan palautusehtojen kohdissa 4 ja 8. Jos asiakaspalautuksena saapunut tuote pakkauksineen ja kaikkine lisätarvikkeineen ei ole kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin tapauskohtaisesti laskettu arvonalenema veloitetaan asiakkakaalta.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Hox hox! Lisättiin ensimmäiseen postaukseen tieto tuosta huomisesta chattikatkosta - maileissa on valitettavasti tällä hetkellä sen verran reippaasti tuota viivettä että asiakaspalvelu keskittyy huomenna pitkälti niiden purkamiseen! Chatti on siis poissa käytöstä osan päivää, puhelimeen vastaillaan normaalisti ja sitä kannattaakin huomenna käyttää kiireellisissä asioissa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
29
Hei! Avasimmekin tuossa ylempänä tuon tutustumisoikeuden tarkoitusta - arvonaelenemaa puolestaan avataan palautusehtojen kohdissa 4 ja 8. Jos asiakaspalautuksena saapunut tuote pakkauksineen ja kaikkine lisätarvikkeineen ei ole kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin tapauskohtaisesti laskettu arvonalenema veloitetaan asiakkakaalta.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran.
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.


Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta.


Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Mikäli tuote on käyttöönotettu, hyvitämme käyttöönotetun tuotteen palauttamisesta 80% alkuperäisestä myyntihinnasta.

Vihreällä lainaukset siis tuolta teidän nettisivuilta, punaisena sähköpostissa saamani vastauksen kohdat, joita ei nettisivuiltanne löydy. Ymmärrän kyllä mitä tutustumisoikeudella tarkoitetaan, sitä voisitte kyllä avata tarkemmin miksi näitä ehtoja voidaan viilata eri muotoon kun palautusoikeutta haluaa oikeasti käyttää. Olen siis saanut tämän 80% hyvityksen määrityksen jo ennen kuin olen edes tavaraa postittanut takaisin eikä sen kuntoa ole kukaan voinut tarkistaa -> olettamani on siis että palautettava tavara on oltava palautusehtoja vastaavassa kunnossa ja tällöin asiakkaalle hyvitetään maksettu summa kokonaisuudessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
Hei! Avasimmekin tuossa ylempänä tuon tutustumisoikeuden tarkoitusta - arvonaelenemaa puolestaan avataan palautusehtojen kohdissa 4 ja 8. Jos asiakaspalautuksena saapunut tuote pakkauksineen ja kaikkine lisätarvikkeineen ei ole kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin tapauskohtaisesti laskettu arvonalenema veloitetaan asiakkakaalta.
Olisiko tätä käytäntöä syytä muuttaa? Monet kilpailijanne tarjoavat palautusoikeuden ilman subjektiivista tapauskohtaista oikeutta tulkita, onko ”arvo alentunut”. Usein tuotetta on pakko kokeilla jotta tietää, soveltuuko se omaan käyttöön ja tämä on käsittääkseni myös kuluttajasuojalain tarkoitus taata.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 254
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.
Jep, toimivuus on tosi hankala todeta ilman että näytönohjaimen laittaa kiinni koneeseen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Jos näytönohjain ei toimi, se laitetaan takuuseen. Mitä järkeviä syitä on käyttää näytönohjainta kiinni koneessa, kun netti on täynnä benchmarkeja?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Usein tuotetta on pakko kokeilla jotta tietää, soveltuuko se omaan käyttöön ja tämä on käsittääkseni myös kuluttajasuojalain tarkoitus taata.
Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran.
Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.


Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön, mutta ostajalla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen.
Tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Mikäli näin on tehty, asiakas on vastuussa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta.


Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Mikäli tuote on käyttöönotettu, hyvitämme käyttöönotetun tuotteen palauttamisesta 80% alkuperäisestä myyntihinnasta.

Vihreällä lainaukset siis tuolta teidän nettisivuilta, punaisena sähköpostissa saamani vastauksen kohdat, joita ei nettisivuiltanne löydy. Ymmärrän kyllä mitä tutustumisoikeudella tarkoitetaan, sitä voisitte kyllä avata tarkemmin miksi näitä ehtoja voidaan viilata eri muotoon kun palautusoikeutta haluaa oikeasti käyttää. Olen siis saanut tämän 80% hyvityksen määrityksen jo ennen kuin olen edes tavaraa postittanut takaisin eikä sen kuntoa ole kukaan voinut tarkistaa -> olettamani on siis että palautettava tavara on oltava palautusehtoja vastaavassa kunnossa ja tällöin asiakkaalle hyvitetään maksettu summa kokonaisuudessaan.
Kiitos palautteesta! Kuten aikaisemmin totesimme, niin takuupuolelle on mennyt tästä viestiä ja tuon sähköpostivastauksen sanamuodot tarkistetaan. Mikäli tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen tosiaan on kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin arvonalenemasta ei liene huolta. :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Usein tuotetta on pakko kokeilla jotta tietää, soveltuuko se omaan käyttöön ja tämä on käsittääkseni myös kuluttajasuojalain tarkoitus taata.
Lainaamme itseämme tuosta vähän ylempää:

Tutustumisoikeuden perimmäinen tarkoitus on taata ns. postimyyntiasiakkaalle tasavertaiset oikeudet myymäläasiakkaiden kanssa, niin että tuotteseen on saanut tutustua samoin kuten se olisi myymälässä mahdollista.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
29
Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.
Näitä lakeja kun alkaa referoimaan olisi hyvä aina mainita mistä laista ja sen pykälästä on kyse. Omassa tapauksessani en ole vielä lakeihin vedonnut, vaan olen mielestäni yrittänyt toimia yrityksen verkkosivuilta löytyvien ehtojen mukaisesti ja verrannut niitä KKV:n ohjeisiin.

Tässä kyllä liikutaan tietyllä "niche" alueella jossa kuluttajansuojaa on helppo väärinkäyttää esimerkiksi hyvin kellottuvan yksilön jahtaamiseen. Mielestäni kuitenkin Jimmsin toiminta tässä tapauksessa on erikoista kun kilpailijoilla mm. Verkkokauppa ja Gigantti tuotteen palauttaminen on erittäin helppoa ja suoraviivaista.

Ja ettei nyt ihan lähdetä aiheesta taas tangentin suuntaan niin alkuperäinen kysymyksenihän oli että voisiko näitä palautusehtoja tarkentaa kun nyt sivuilla listatut palautusehdot eivät mielestäni täsmää sitä, miten yritys palautustapausten kanssa menettelee käytännössä. Ja tämä asia on nyt työn alla, toivon että se myös edistyy. Poistin tästä viestistäni toisen quoten koska täällä väittely ei edistä nyt asiaani mitenkään.

Täältä saamani vastauksen perusteella oletan nyt saavani kohtuullisen hyvityksen tuotteen palauttamisesta ja odotan vielä vastausta sähköpostilla asiakaspalvelulta että päästään varmasti yhteisymmärrykseen.
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 254
Jos näytönohjain ei toimi, se laitetaan takuuseen. Mitä järkeviä syitä on käyttää näytönohjainta kiinni koneessa, kun netti on täynnä benchmarkeja?
Joo toki, mutta siis laitettu kiinni ja käynnistetty, kunnes sitten tärähtääkin se sähköposti että 3090 lähetettiin juuri. Tällöin "asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

Vähän huono sanamuoto tuossa aiemmassa viestissäni. Siitä olen kyllä samaa mieltä että pelkästään toimivuuden tarkistuksen takia ei ole syytä laittaa kiinni jos ei ole tarkoituskaan ottaa käyttöön.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 322
Onko joku syy miksei valikoimissa ole EKWB EK-AIO:t? 240 millinen kinostelis kovasti mutta eikö näitä mene ollenkaan jälleenmyyjille?
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
Laki sanoo, että etämyynnillä tilattua tuotetta saa kokeilla samalla tavalla kuin myymälässä. Ei taida semmoista myymälää ollakaan, mihin voit mennä oman koneen kanssa ja lyödä näytönohjaimen kiinni.
Tosiaan monet muut kaupat antaa ihan täyden palautusoikeuden tuotteisiin kokeiluoikeudella, sanoi laki mitä tahansa. En näe syytä miksi Jimmsin pitäisi tässä asiassa jäädä kilpailijoista jälkeen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tosiaan monet muut kaupat antaa ihan täyden palautusoikeuden tuotteisiin kokeiluoikeudella, sanoi laki mitä tahansa. En näe syytä miksi Jimmsin pitäisi tässä asiassa jäädä kilpailijoista jälkeen.
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 254
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus.
Mikäli arvo on alentunut. Palautin taannoin verkkokauppaan kuulokkeet joita olin muutaman päivän käyttänyt (eli olivat ihan oikeasti jo otettu käyttöön). Painoivat kuitenkin korvia niin ikävästi ettei pystynyt käyttämään -> palautukseen -> kunto kuin uudella -> täysi palautus.

Nythän tuossa Jimms's ylempänä sanoikin, että "Mikäli tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen tosiaan on kaikin puolin moitteeton ja uutta vastaava, niin arvonalenemasta ei liene huolta." <- Tämä minusta onkin se olennaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.
Itse sain Verkkokaupalta 6kk käytössä olleesta tabletista rahat täytenä takaisin kun neljäskin vaihtokappale hajosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 176
No tämä on vähän eri asia kuin täysin ehjän näytönohjaimen palauttaminen syyllä "3090 tuli odotettua nopeammin" :think:
Toki juu mutta täysi oikeus heillä olisi ollut siitä ottaa käyttöhyöty pois.

En nyt sitten osaa tuohon näytönohjain-gateen sanoa kunnolla omaa mielipidettä. Itse näkisin ehkä kuitenkin sen vielä ok:ksi että kortti on käynyt koneessa ja todettu toimivaksi. Eri asia sitten jos sitä on jo jonkin aikaa ehtinyt käyttämään. Tosin vaikea todentaa tuota kumpaankaan suuntaan.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
Mitkä kaupat Gigantin ja Powerin lisäksi, jotka eivät oikeastaan edes Jimmsin kanssa kilpaile?

Verkkokaupassa on sama käytäntö, käyttöön otetusta tuotteesta vähennetään arvon alennus. On kokemusta. Multitronicissa vielä astetta pahempi, siellä ei kelpuuteta käyttöön otettuja tuotteita takaisin ollenkaan. Tietokonekauppakaan ei ota vastaan käyttöön otettuja tuotteita. Dustin ei ota vastaan edes semmoisia, missä pakkaus on avattu. Proshopin palautusehdot ovat tulkinnanvaraiset eli niihin en ota kantaa.

Enempää en jaksa kaivella.
Itse olen palauttanut Verkkokauppaan useita tuotteita 30 päivän palautusoikeuden sisällä ja saanut aina 100% rahoista takaisin, vaikka olen kokeillut tuotteita. Ikinä ei ole kysytty tai kyseenalaistetu mitään, rahat on maksettu heti. Lisäksi mm. Amazon tarjoaa palautusoikeuden.

Multitronicista, Proshopista, Dustinista jne en osaa sanoa, mutta olen pitänyt Jimmsiä näitä "parempana" liikkeenä joten siksi uskaltaisin vaatia heiltä myös parempaa palvelua.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 825
Viestejä
4 228 554
Jäsenet
71 109
Uusin jäsen
karum001

Hinta.fi

Ylös Bottom