Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Onko Jimmsiltä liikaa pyydetty että niihin prossuihin saisi paljonko on jonoa ennen tilauksen tekemistä?

Lievästi vituttaa (vaikka tiesinkin että kysyntää on) kun tuli etukäteen maksettua se toista tonnia komponenteista ja vasta siinä vaiheessa huomaa että prossua (5900x) saadaankin sitten odottaa oikein huolella. Olisi tuo prossu jo hommattu pariinkin kertaan mutta typeryydestä sakotetaan. Never again.

Ps. Se chatti on aivan helvetin turha keksintö jos viesteihin ei vastata.

Tällä hetkellä ei kannata maksaa etukäteen komponenteista joissa on jonoa. Turhaan vaan makuuttaa rahojansa firmojen tileillä.

Ja tosiaan ei näitä asioita asiakkaan puolelta mietitä. Se nyt on vaan joku liikesalaisuus paljonko porukkaa on jonossa. Vakava asia tämä tietotekniikka. :kahvi:
 
Vakava asia tämä tietotekniikka. :kahvi:
-tietotekniikka +yritystoiminta

Ei myöskään ole hyötyä nähdä kellä on toimitussaldo -100 ja kellä -200 kun et voi tietää kuka saa minkäkin kokoisia eriä. Kumpi on parempi, suomalainen myyjä -100 vai koko eurooppaan myyvä firma -500 luvussa?
 
-tietotekniikka +yritystoiminta

Ei myöskään ole hyötyä nähdä kellä on toimitussaldo -100 ja kellä -200 kun et voi tietää kuka saa minkäkin kokoisia eriä. Kumpi on parempi, suomalainen myyjä -100 vai koko eurooppaan myyvä firma -500 luvussa?

Ei vaan kannata makuuttaa omia rahojaan firmojen tileillä tässä marrkinatilanteessa. Se oli se pointti.
 
Moikka, kiitos palautteesta. :) Tuotesivuilla tilaustakanta näkyy -25kpl asti, eli tämän "pidemmällä" tilauskanta ei ainakaan toistaiseksi näy.
Pahoittelemme saatavuushaasteista haastavan markkinatilanteen osalta.

Chatti käy ja kukkuu, täällä ollaan 24/7, tilausta voidaan myös muokata tilauksen tekemisen jälkeen. :geek:
Ok, eli miten perun nyt vain osan tilauksesta ja kuinka nopeasti saan a) ne loput komponentit jotka teidän varastossa nyt odottavat toimitusta sekä b) rahat prossun ja emon osalta?
 
Ok, eli miten perun nyt vain osan tilauksesta ja kuinka nopeasti saan a) ne loput komponentit jotka teidän varastossa nyt odottavat toimitusta sekä b) rahat prossun ja emon osalta?

Ei kannata heti odotella vastausta, mulle piti palata perjantaina (iltapäivästä) sähköpostitse erääseen asiaan mutta arvanet varmaan että onko kenestäkään kuulunut mitään...
 
Saatteko tuotekategoriat myös näille intel prossuille? Eri genit voisi olla klikkauksen päässä kuten AM4 puolella.
Samaa mieltä. Noi Rocket Lake prosut ois ihan hyvä erottaa Comet Lake prosuista vaikka onkin sama LGA1200 kanta. Ja kuten jo mainitsit niin AM4 puolella noi eri sukupolvet on jo eroteltu.
 
Saatteko tuotekategoriat myös näille intel prossuille? Eri genit voisi olla klikkauksen päässä kuten AM4 puolella.
Samaa mieltä. Noi Rocket Lake prosut ois ihan hyvä erottaa Comet Lake prosuista vaikka onkin sama LGA1200 kanta. Ja kuten jo mainitsit niin AM4 puolella noi eri sukupolvet on jo eroteltu.

Hyvä huomio, laitetaan ehdotista tuotepuolelle!
 
Ok, eli miten perun nyt vain osan tilauksesta ja kuinka nopeasti saan a) ne loput komponentit jotka teidän varastossa nyt odottavat toimitusta sekä b) rahat prossun ja emon osalta?
Ei kannata heti odotella vastausta, mulle piti palata perjantaina (iltapäivästä) sähköpostitse erääseen asiaan mutta arvanet varmaan että onko kenestäkään kuulunut mitään...

Tilausten muokkaamiset hoituvat nopeinten puhelimitse tai chatissa - sähköposteja käsitellään puheluiden lomassa ja foorumillakaan ei ole ns. jatkuvaa päivystystä!
Hyvitys näkyy maksutavasta riippuen viimeistään muutamassa arkipäivässä. Muokkaamisen jälkeen tilauksen pitäisi liikahtaa viimeistään seuraavana arkipäivänä.

@petri.k laitatko vaikka yksärillä tiedon, että kenen toimesta luvattu olla yhteydessä? Olethan tarkistanut ettei viesti ole mennyt roskapostiin?
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaina ei kannata tilata; jää aina seisomaan. Reilu viikko sitten sunnuntaina tilatut lähti keskiviikkona liikkeelle (kyllä, oli saldoja). Nyt tilasin kamaa pe - su - ma ja tuo sunnuntai tilaus seisoo taas. Tänäänkin tilattu lähti.
 
Saatteko Gelidin tahnan lisäks padeja myyntiin?



 
Sunnuntaina ei kannata tilata; jää aina seisomaan. Reilu viikko sitten sunnuntaina tilatut lähti keskiviikkona liikkeelle (kyllä, oli saldoja). Nyt tilasin kamaa pe - su - ma ja tuo sunnuntai tilaus seisoo taas. Tänäänkin tilattu lähti.

Moi ja kiitos palautteesta! Viikonpäivän ei pitäisi vaikuttaa mitenkään kyllä :hmm:
Jos laitat tilausnumeron yksärillä niin voidaan tsekkailla mikä tilanne.

PS, sitä pikatoimitusnappia voi painaa jos on kiire!
 
Saatteko Gelidin tahnan lisäks padeja myyntiin?




Kysellään!

Edit: ei näyttänyt tätä tukkureilta löytyvän :(
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin viime viikonloppuna teiltä GMMK TKL rungon ISO-layoutilla. Runko tuli postissa ja kuten Gloriouksen quality controlin perusteella arvata saattaa, runko oli kiero. Ei muutakun tämä palautukseen ja uusi tilaukseen, uusi näppis pitäisi olla kasassa viikonlopuksi. Uusi runko tuli äsken haettua ja tämäkin on kiero. Pyysin kyllä ystävällisesti tilauksessa, että onnistuisiko tuotteen tarkastus ennen lähetystä. Tämä kuitenkin taisi olla liian suuri pala purtavaksi teille.

Hei ja kiitos palautteesta! Laitaisitko yksityisviestinä vielä lisätiedot? Tämän viestin perusteella löytyi mitä luultavimmin RMA-hakemus, mutta siinä ei ollut muuta mainintaa kuin lyhytsanainen vikakuvaus - ei mitään tarkistuspyyntöjä.
 
Viimeksi muokattu:
HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus palvelimia toivoisin listoille. Mallit; valmistajan tuotekoodit P18584-421, P16005-421 ja P16006-421.
Myös toiveessa listoille Fujitsu CELSIUS M7010 VFY:M7010WP324IN, jossa Intel Xeon W-2225 (4.10 GHz, 4 core).
 
Viimeksi muokattu:
HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus palvelimia toivoisin listoille. Mallit; valmistajan tuotekoodit P18584-421, P16005-421 ja P16006-421.
Myös toiveessa listoille Fujitsu CELSIUS M7010 VFY:M7010WP324IN, jossa Intel Xeon W-2225 (4.10 GHz, 4 core).

Moi! Tämäntyyppiset tuotteet ovat yleensä erillistilattavaa tavaraa, kannattaa melkein kysyä asiakaspalvelusta käsin jos olet näitä siis tilaamassa :) Laitoin kuitenkin vinkkiä tuotepuolelle myös.
 
Minne muuten menee kaikki teille asiakaspalautuksena tulevat näytönohjaimet, kun niitä harvemmin näkee Outletin sivuilla? Itsehän myisin ne täyteen hintaan konepaketin kasauspalvelun tilaajille, mutta miten te oikeasti toimitte näiden kanssa?

Näinä aikoina niitä toki tulee vähemmän, kun hinnat nousee ja saman tai enemmän saa Torissa myymällä, mutta jotain perusmalleja tulee varmasti takaisinkin...
 
Minne muuten menee kaikki teille asiakaspalautuksena tulevat näytönohjaimet, kun niitä harvemmin näkee Outletin sivuilla? Itsehän myisin ne täyteen hintaan konepaketin kasauspalvelun tilaajille, mutta miten te oikeasti toimitte näiden kanssa?

Näinä aikoina niitä toki tulee vähemmän, kun hinnat nousee ja saman tai enemmän saa Torissa myymällä, mutta jotain perusmalleja tulee varmasti takaisinkin...

Moi! B-stockiin asiakaspalautukset päätyvät, jos tuote ei ole täysin uudenveroinen. Aika harvoin näytönohjaimia tosin palautellaan. Esimerkiksi noutamattomana palautuneet tuotteet menevät takaisin myyntiin normaalisti.
 
Vaikkei itellä noiden tilausten kanssa koskaan mitään kiirettä ole, niin plussaa että homma toimii.

Tilasin torstaina kasan komponentteja, ja lauantaina vielä kopan erikseen. Molemmat noudettavissa kahden arkipäivän sisällä tilauksesta. :hammer::kahvi:
 
Kun teillä on muita NZXT tuotteita niin onko N7 B550 tulossa jossain vaiheessa?
 
Hei,

Ostin teiltä koneen osat 2 kk sitten jonka järjestelmälevyksi valitsin A-Data 1TB XPG SX8200 PRO SSD-levyn ja kone on nyt viime viikkoina alkanut oireilemaan niin että koko kone jäätyy ja SSD katoaa niin ettei se näy enää BIOS:issakaan ennen kuin koneesta on katkaissut virrat virtakytkimestä. Lisäksi tietokoneen hallintaan tulee joka käynnistyksen yhteydessä virheilmoituksia jotka viittaavat ko. levyyn, monesti kone ei käynnisty edes Windowsiin asti, jättää jotain palveluita käynnistämättä, välillä puuttuu äänikortti, välillä kkunointihallinta (explorer.exe), kaikkea kummallista. Windowsin palautus ei onnistu koska levy jäätyy kesken aikojaan, ilmeisesti sammuu. Olen kokeillut tätä emolevyn kummassakin m.2-paikassa ja levyssä on uusin firmis, ei vaikutusta.

Asensin nyt Windowsin kokonaan toiselle (SATA) SSD-levylle ja otin tämän A-Datan levyn pois ja kaikki yllä kuvatut ongelmat katosivat, joten levyssä on selkeästi jotain ongelmaa, joko yhteensopivuusongelma emolevyn kanssa tai sitten rautavika. CrystalDiskInfo näyttää kuitenkin levyn kunnoksi 100 %.

Miten tämän kanssa pitäisi menetellä? Onko kyseessä takuuasia vai yhteensopivuusongelma? Asiakaspalvelun mukaan kaikki osat olivat kyllä 100 % yhteensopivia kun osat tilasin.
1616698935460.png
 
Miten tämän kanssa pitäisi menetellä?

Tehdä Jimmsille RMA ja laittaa levy huoltoon. Paskana se on etkä pysty asialle itse mitään tekemään.

Tosin on myös mahdollista että emolevyn M.2 on rikki. Noita samoja virheitä saattaa nimittäin tulla myös rikkinäisellä SATA-kaapelilla vaikka kovalevy olisi täysin ehjä. Jos sun on mitenkään mahdollista niin hommaa jostain toinen M.2 levy testejä varten. Saat varmistuksen, onko vika emolevyssä vai SSD:ssä.
 
Moi!

Voisitteko tarkistaa EKWB:n RX 6800 Classic blokin sekä backplaten hinnan? Käsittääkseni EK:n tuotteiden kohdalla teidän hinta on aina lähes (ellei täysin) sama kuin EK:n omassa verkkokaupassa, mutta näiden tuotteiden kohdalla hinnoissa on syystä tai toisesta reilusti heittoa.

 
Hei,

Ostin teiltä koneen osat 2 kk sitten jonka järjestelmälevyksi valitsin A-Data 1TB XPG SX8200 PRO SSD-levyn ja kone on nyt viime viikkoina alkanut oireilemaan niin että koko kone jäätyy ja SSD katoaa niin ettei se näy enää BIOS:issakaan ennen kuin koneesta on katkaissut virrat virtakytkimestä. Lisäksi tietokoneen hallintaan tulee joka käynnistyksen yhteydessä virheilmoituksia jotka viittaavat ko. levyyn, monesti kone ei käynnisty edes Windowsiin asti, jättää jotain palveluita käynnistämättä, välillä puuttuu äänikortti, välillä kkunointihallinta (explorer.exe), kaikkea kummallista. Windowsin palautus ei onnistu koska levy jäätyy kesken aikojaan, ilmeisesti sammuu. Olen kokeillut tätä emolevyn kummassakin m.2-paikassa ja levyssä on uusin firmis, ei vaikutusta.

Asensin nyt Windowsin kokonaan toiselle (SATA) SSD-levylle ja otin tämän A-Datan levyn pois ja kaikki yllä kuvatut ongelmat katosivat, joten levyssä on selkeästi jotain ongelmaa, joko yhteensopivuusongelma emolevyn kanssa tai sitten rautavika. CrystalDiskInfo näyttää kuitenkin levyn kunnoksi 100 %.

Miten tämän kanssa pitäisi menetellä? Onko kyseessä takuuasia vai yhteensopivuusongelma? Asiakaspalvelun mukaan kaikki osat olivat kyllä 100 % yhteensopivia kun osat tilasin.

Tehdä Jimmsille RMA ja laittaa levy huoltoon. Paskana se on etkä pysty asialle itse mitään tekemään.

Tosin on myös mahdollista että emolevyn M.2 on rikki. Noita samoja virheitä saattaa nimittäin tulla myös rikkinäisellä SATA-kaapelilla vaikka kovalevy olisi täysin ehjä. Jos sun on mitenkään mahdollista niin hommaa jostain toinen M.2 levy testejä varten. Saat varmistuksen, onko vika emolevyssä vai SSD:ssä.

Niin kuin viisaat kanssakirjoitelijat tiesivät jo kertoa niin RMA-hakemus on varmaan se, millä kannattaa edetä. Takuuasian saat vireille tästä: RMA hakemuslomake - Jimms.fi
 
Moi!

Voisitteko tarkistaa EKWB:n RX 6800 Classic blokin sekä backplaten hinnan? Käsittääkseni EK:n tuotteiden kohdalla teidän hinta on aina lähes (ellei täysin) sama kuin EK:n omassa verkkokaupassa, mutta näiden tuotteiden kohdalla hinnoissa on syystä tai toisesta reilusti heittoa.


Tarkistellaan!
 
Kun teillä on muita NZXT tuotteita niin onko N7 B550 tulossa jossain vaiheessa?

Meillä oli joskus jotain NZXT:n emolevyjä listoilla, kysellään siis tätäkin!

Edit: näyttää kahta lajia olevan nytkin joten eiköhän saada listoille kunhan tukkurille ilmaantuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuotekuvauksissa on alkanut vilistä pikkuvirheitä. Ennen en muista havainneeni yhtäkään, mutta nyt parin kuukauden sisään kolme, koskien uusia tuotteita, luonnollisesti.

Prosessorissa ei ole UHD Graphics 750 vaan 730:
Intel Core i5-11400, LGA1200, 2.60 GHz, 12MB, Boxed - 199,90€
Intel® Core™ i5-11400 Processor (12M Cache, up to 4.40 GHz) Product Specifications

Emossa on etupaneelin USB-C, mutta siitä ei ole mainintaa:
Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2, ATX-emolevy - 189,00€
B550 AORUS ELITE AX V2 (rev. 1.0) Specification | Motherboard - GIGABYTE Global

Kotelon kuvissa on mukana kuva tuuletinohjaimesta, joka tulee vain kalliimman mallin mukana:
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, musta - 41,90€
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, valkoinen - 41,90€
Nova Mesh SE
Nova Mesh SE TG

Jos ette halua laskea tuotekuvausten tasoa markettiluokkaan, niin tarvittaisiinko näille tiukempaa etukäteissyyniä?
 
Tuotekuvauksissa on alkanut vilistä pikkuvirheitä. Ennen en muista havainneeni yhtäkään, mutta nyt parin kuukauden sisään kolme, koskien uusia tuotteita, luonnollisesti.

Prosessorissa ei ole UHD Graphics 750 vaan 730:
Intel Core i5-11400, LGA1200, 2.60 GHz, 12MB, Boxed - 199,90€
Intel® Core™ i5-11400 Processor (12M Cache, up to 4.40 GHz) Product Specifications

Emossa on etupaneelin USB-C, mutta siitä ei ole mainintaa:
Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2, ATX-emolevy - 189,00€
B550 AORUS ELITE AX V2 (rev. 1.0) Specification | Motherboard - GIGABYTE Global

Kotelon kuvissa on mukana kuva tuuletinohjaimesta, joka tulee vain kalliimman mallin mukana:
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, musta - 41,90€
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, valkoinen - 41,90€
Nova Mesh SE
Nova Mesh SE TG

Jos ette halua laskea tuotekuvausten tasoa markettiluokkaan, niin tarvittaisiinko näille tiukempaa etukäteissyyniä?

Kiitos tarkkasilmäisyydestäsi, välitetään palaute ja korjauspyyntö tuotteistuksen puolelle!
 
Niin kuin viisaat kanssakirjoitelijat tiesivät jo kertoa niin RMA-hakemus on varmaan se, millä kannattaa edetä. Takuuasian saat vireille tästä: RMA hakemuslomake - Jimms.fi
Näin vähän ounastelinkin. Täytyy toki vielä tutkailla että vika on varmasti levyssä eikä esim. emossa, ettei sieltä tule aiheettomasta palautuksesta kuluja. Onneksi tässä on vielä liki 5 vuotta aikaa
 
Tuotekuvauksissa on alkanut vilistä pikkuvirheitä. Ennen en muista havainneeni yhtäkään, mutta nyt parin kuukauden sisään kolme, koskien uusia tuotteita, luonnollisesti.

Jos ette halua laskea tuotekuvausten tasoa markettiluokkaan, niin tarvittaisiinko näille tiukempaa etukäteissyyniä?

Nämä nyt korjattu! Tuotteistus kiitti myös tarkkaavaisuudesta. Pyysivät kuitenkin huomioimaan, että tuotetiedot laaditaan valmistajan tietojen perusteella ja kuten nyt huomattiin, niin niissä saattaa joskus olla virheitä. Pyrimme kuitenkin jatkossakin siihen täydellisyyden standardiin, johon olette tottuneet!
 
Turussa paistaa hei aurinko! Laitettiin sen kunniaks käyntiin tuollainen aurinkolasikamppis, missä 50+ euron tilaukseen saa mukaan aurinkolasit koodilla ArskatOnPop !
Kamppis voimassa niin kauan kuin arskoja riittää :)

1616768723387.png
No just. Vartti sitten pistin sisään uuden näytön ja vähän muuta kamaa... Ja en taatusti huomannut tätä ennen sitä
 
Turussa paistaa hei aurinko! Laitettiin sen kunniaks käyntiin tuollainen aurinkolasikamppis, missä 50+ euron tilaukseen saa mukaan aurinkolasit koodilla ArskatOnPop !
Kamppis voimassa niin kauan kuin arskoja riittää :)

1616768723387.png
Harmi että ehdin tehdä tilauksen jo ennen puoltapäivää mutta ei haittaa. On jo monet blehat ennestään.
 
No just. Vartti sitten pistin sisään uuden näytön ja vähän muuta kamaa... Ja en taatusti huomannut tätä ennen sitä
Harmi että ehdin tehdä tilauksen jo ennen puoltapäivää mutta ei haittaa. On jo monet blehat ennestään.
Jos noi öögaimet kiinnostelisi, niin pistäisin aspaan kyselyä, että saako takautuvasti.
Tokihan aina voi olla kusip** ja perua tilauksen ja sitten uutta sisään koodilla.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 434
Viestejä
4 422 090
Jäsenet
73 373
Uusin jäsen
Putterip

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom