• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus palvelimia toivoisin listoille. Mallit; valmistajan tuotekoodit P18584-421, P16005-421 ja P16006-421.
Myös toiveessa listoille Fujitsu CELSIUS M7010 VFY:M7010WP324IN, jossa Intel Xeon W-2225 (4.10 GHz, 4 core).

Moi! Tämäntyyppiset tuotteet ovat yleensä erillistilattavaa tavaraa, kannattaa melkein kysyä asiakaspalvelusta käsin jos olet näitä siis tilaamassa :) Laitoin kuitenkin vinkkiä tuotepuolelle myös.
 
Minne muuten menee kaikki teille asiakaspalautuksena tulevat näytönohjaimet, kun niitä harvemmin näkee Outletin sivuilla? Itsehän myisin ne täyteen hintaan konepaketin kasauspalvelun tilaajille, mutta miten te oikeasti toimitte näiden kanssa?

Näinä aikoina niitä toki tulee vähemmän, kun hinnat nousee ja saman tai enemmän saa Torissa myymällä, mutta jotain perusmalleja tulee varmasti takaisinkin...
 
Minne muuten menee kaikki teille asiakaspalautuksena tulevat näytönohjaimet, kun niitä harvemmin näkee Outletin sivuilla? Itsehän myisin ne täyteen hintaan konepaketin kasauspalvelun tilaajille, mutta miten te oikeasti toimitte näiden kanssa?

Näinä aikoina niitä toki tulee vähemmän, kun hinnat nousee ja saman tai enemmän saa Torissa myymällä, mutta jotain perusmalleja tulee varmasti takaisinkin...

Moi! B-stockiin asiakaspalautukset päätyvät, jos tuote ei ole täysin uudenveroinen. Aika harvoin näytönohjaimia tosin palautellaan. Esimerkiksi noutamattomana palautuneet tuotteet menevät takaisin myyntiin normaalisti.
 
Vaikkei itellä noiden tilausten kanssa koskaan mitään kiirettä ole, niin plussaa että homma toimii.

Tilasin torstaina kasan komponentteja, ja lauantaina vielä kopan erikseen. Molemmat noudettavissa kahden arkipäivän sisällä tilauksesta. :hammer::kahvi:
 
Kun teillä on muita NZXT tuotteita niin onko N7 B550 tulossa jossain vaiheessa?
 
Hei,

Ostin teiltä koneen osat 2 kk sitten jonka järjestelmälevyksi valitsin A-Data 1TB XPG SX8200 PRO SSD-levyn ja kone on nyt viime viikkoina alkanut oireilemaan niin että koko kone jäätyy ja SSD katoaa niin ettei se näy enää BIOS:issakaan ennen kuin koneesta on katkaissut virrat virtakytkimestä. Lisäksi tietokoneen hallintaan tulee joka käynnistyksen yhteydessä virheilmoituksia jotka viittaavat ko. levyyn, monesti kone ei käynnisty edes Windowsiin asti, jättää jotain palveluita käynnistämättä, välillä puuttuu äänikortti, välillä kkunointihallinta (explorer.exe), kaikkea kummallista. Windowsin palautus ei onnistu koska levy jäätyy kesken aikojaan, ilmeisesti sammuu. Olen kokeillut tätä emolevyn kummassakin m.2-paikassa ja levyssä on uusin firmis, ei vaikutusta.

Asensin nyt Windowsin kokonaan toiselle (SATA) SSD-levylle ja otin tämän A-Datan levyn pois ja kaikki yllä kuvatut ongelmat katosivat, joten levyssä on selkeästi jotain ongelmaa, joko yhteensopivuusongelma emolevyn kanssa tai sitten rautavika. CrystalDiskInfo näyttää kuitenkin levyn kunnoksi 100 %.

Miten tämän kanssa pitäisi menetellä? Onko kyseessä takuuasia vai yhteensopivuusongelma? Asiakaspalvelun mukaan kaikki osat olivat kyllä 100 % yhteensopivia kun osat tilasin.
1616698935460.png
 
Miten tämän kanssa pitäisi menetellä?

Tehdä Jimmsille RMA ja laittaa levy huoltoon. Paskana se on etkä pysty asialle itse mitään tekemään.

Tosin on myös mahdollista että emolevyn M.2 on rikki. Noita samoja virheitä saattaa nimittäin tulla myös rikkinäisellä SATA-kaapelilla vaikka kovalevy olisi täysin ehjä. Jos sun on mitenkään mahdollista niin hommaa jostain toinen M.2 levy testejä varten. Saat varmistuksen, onko vika emolevyssä vai SSD:ssä.
 
Moi!

Voisitteko tarkistaa EKWB:n RX 6800 Classic blokin sekä backplaten hinnan? Käsittääkseni EK:n tuotteiden kohdalla teidän hinta on aina lähes (ellei täysin) sama kuin EK:n omassa verkkokaupassa, mutta näiden tuotteiden kohdalla hinnoissa on syystä tai toisesta reilusti heittoa.

 
Hei,

Ostin teiltä koneen osat 2 kk sitten jonka järjestelmälevyksi valitsin A-Data 1TB XPG SX8200 PRO SSD-levyn ja kone on nyt viime viikkoina alkanut oireilemaan niin että koko kone jäätyy ja SSD katoaa niin ettei se näy enää BIOS:issakaan ennen kuin koneesta on katkaissut virrat virtakytkimestä. Lisäksi tietokoneen hallintaan tulee joka käynnistyksen yhteydessä virheilmoituksia jotka viittaavat ko. levyyn, monesti kone ei käynnisty edes Windowsiin asti, jättää jotain palveluita käynnistämättä, välillä puuttuu äänikortti, välillä kkunointihallinta (explorer.exe), kaikkea kummallista. Windowsin palautus ei onnistu koska levy jäätyy kesken aikojaan, ilmeisesti sammuu. Olen kokeillut tätä emolevyn kummassakin m.2-paikassa ja levyssä on uusin firmis, ei vaikutusta.

Asensin nyt Windowsin kokonaan toiselle (SATA) SSD-levylle ja otin tämän A-Datan levyn pois ja kaikki yllä kuvatut ongelmat katosivat, joten levyssä on selkeästi jotain ongelmaa, joko yhteensopivuusongelma emolevyn kanssa tai sitten rautavika. CrystalDiskInfo näyttää kuitenkin levyn kunnoksi 100 %.

Miten tämän kanssa pitäisi menetellä? Onko kyseessä takuuasia vai yhteensopivuusongelma? Asiakaspalvelun mukaan kaikki osat olivat kyllä 100 % yhteensopivia kun osat tilasin.

Tehdä Jimmsille RMA ja laittaa levy huoltoon. Paskana se on etkä pysty asialle itse mitään tekemään.

Tosin on myös mahdollista että emolevyn M.2 on rikki. Noita samoja virheitä saattaa nimittäin tulla myös rikkinäisellä SATA-kaapelilla vaikka kovalevy olisi täysin ehjä. Jos sun on mitenkään mahdollista niin hommaa jostain toinen M.2 levy testejä varten. Saat varmistuksen, onko vika emolevyssä vai SSD:ssä.

Niin kuin viisaat kanssakirjoitelijat tiesivät jo kertoa niin RMA-hakemus on varmaan se, millä kannattaa edetä. Takuuasian saat vireille tästä: RMA hakemuslomake - Jimms.fi
 
Moi!

Voisitteko tarkistaa EKWB:n RX 6800 Classic blokin sekä backplaten hinnan? Käsittääkseni EK:n tuotteiden kohdalla teidän hinta on aina lähes (ellei täysin) sama kuin EK:n omassa verkkokaupassa, mutta näiden tuotteiden kohdalla hinnoissa on syystä tai toisesta reilusti heittoa.


Tarkistellaan!
 
Kun teillä on muita NZXT tuotteita niin onko N7 B550 tulossa jossain vaiheessa?

Meillä oli joskus jotain NZXT:n emolevyjä listoilla, kysellään siis tätäkin!

Edit: näyttää kahta lajia olevan nytkin joten eiköhän saada listoille kunhan tukkurille ilmaantuu :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuotekuvauksissa on alkanut vilistä pikkuvirheitä. Ennen en muista havainneeni yhtäkään, mutta nyt parin kuukauden sisään kolme, koskien uusia tuotteita, luonnollisesti.

Prosessorissa ei ole UHD Graphics 750 vaan 730:
Intel Core i5-11400, LGA1200, 2.60 GHz, 12MB, Boxed - 199,90€
Intel® Core™ i5-11400 Processor (12M Cache, up to 4.40 GHz) Product Specifications

Emossa on etupaneelin USB-C, mutta siitä ei ole mainintaa:
Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2, ATX-emolevy - 189,00€
B550 AORUS ELITE AX V2 (rev. 1.0) Specification | Motherboard - GIGABYTE Global

Kotelon kuvissa on mukana kuva tuuletinohjaimesta, joka tulee vain kalliimman mallin mukana:
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, musta - 41,90€
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, valkoinen - 41,90€
Nova Mesh SE
Nova Mesh SE TG

Jos ette halua laskea tuotekuvausten tasoa markettiluokkaan, niin tarvittaisiinko näille tiukempaa etukäteissyyniä?
 
Tuotekuvauksissa on alkanut vilistä pikkuvirheitä. Ennen en muista havainneeni yhtäkään, mutta nyt parin kuukauden sisään kolme, koskien uusia tuotteita, luonnollisesti.

Prosessorissa ei ole UHD Graphics 750 vaan 730:
Intel Core i5-11400, LGA1200, 2.60 GHz, 12MB, Boxed - 199,90€
Intel® Core™ i5-11400 Processor (12M Cache, up to 4.40 GHz) Product Specifications

Emossa on etupaneelin USB-C, mutta siitä ei ole mainintaa:
Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2, ATX-emolevy - 189,00€
B550 AORUS ELITE AX V2 (rev. 1.0) Specification | Motherboard - GIGABYTE Global

Kotelon kuvissa on mukana kuva tuuletinohjaimesta, joka tulee vain kalliimman mallin mukana:
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, musta - 41,90€
BitFenix Nova Mesh SE -miditornikotelo, valkoinen - 41,90€
Nova Mesh SE
Nova Mesh SE TG

Jos ette halua laskea tuotekuvausten tasoa markettiluokkaan, niin tarvittaisiinko näille tiukempaa etukäteissyyniä?

Kiitos tarkkasilmäisyydestäsi, välitetään palaute ja korjauspyyntö tuotteistuksen puolelle!
 
Niin kuin viisaat kanssakirjoitelijat tiesivät jo kertoa niin RMA-hakemus on varmaan se, millä kannattaa edetä. Takuuasian saat vireille tästä: RMA hakemuslomake - Jimms.fi
Näin vähän ounastelinkin. Täytyy toki vielä tutkailla että vika on varmasti levyssä eikä esim. emossa, ettei sieltä tule aiheettomasta palautuksesta kuluja. Onneksi tässä on vielä liki 5 vuotta aikaa
 
Tuotekuvauksissa on alkanut vilistä pikkuvirheitä. Ennen en muista havainneeni yhtäkään, mutta nyt parin kuukauden sisään kolme, koskien uusia tuotteita, luonnollisesti.

Jos ette halua laskea tuotekuvausten tasoa markettiluokkaan, niin tarvittaisiinko näille tiukempaa etukäteissyyniä?

Nämä nyt korjattu! Tuotteistus kiitti myös tarkkaavaisuudesta. Pyysivät kuitenkin huomioimaan, että tuotetiedot laaditaan valmistajan tietojen perusteella ja kuten nyt huomattiin, niin niissä saattaa joskus olla virheitä. Pyrimme kuitenkin jatkossakin siihen täydellisyyden standardiin, johon olette tottuneet!
 
Turussa paistaa hei aurinko! Laitettiin sen kunniaks käyntiin tuollainen aurinkolasikamppis, missä 50+ euron tilaukseen saa mukaan aurinkolasit koodilla ArskatOnPop !
Kamppis voimassa niin kauan kuin arskoja riittää :)

1616768723387.png
No just. Vartti sitten pistin sisään uuden näytön ja vähän muuta kamaa... Ja en taatusti huomannut tätä ennen sitä
 
Turussa paistaa hei aurinko! Laitettiin sen kunniaks käyntiin tuollainen aurinkolasikamppis, missä 50+ euron tilaukseen saa mukaan aurinkolasit koodilla ArskatOnPop !
Kamppis voimassa niin kauan kuin arskoja riittää :)

1616768723387.png
Harmi että ehdin tehdä tilauksen jo ennen puoltapäivää mutta ei haittaa. On jo monet blehat ennestään.
 
No just. Vartti sitten pistin sisään uuden näytön ja vähän muuta kamaa... Ja en taatusti huomannut tätä ennen sitä
Harmi että ehdin tehdä tilauksen jo ennen puoltapäivää mutta ei haittaa. On jo monet blehat ennestään.
Jos noi öögaimet kiinnostelisi, niin pistäisin aspaan kyselyä, että saako takautuvasti.
Tokihan aina voi olla kusip** ja perua tilauksen ja sitten uutta sisään koodilla.
 
Saisko tämän listoille kun noi muutkin GTS:t löytyy, tulee jossakin kohtaa tilattua taas lisää roinaa niin hyvä jos saa teiltä.
Edit: eipä leveydeltään tule mahtumaan omaan tarkoitukseen mutta suosittelen lisäämään, kun on hyvin laadukas radiaattori kyseessä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Saisko tämän listoille kun noi muutkin GTS:t löytyy, tulee jossakin kohtaa tilattua taas lisää roinaa niin hyvä jos saa teiltä.
Edit: eipä leveydeltään tule mahtumaan omaan tarkoitukseen mutta suosittelen lisäämään, kun on hyvin laadukas radiaattori kyseessä ;)

Välitetään tuote-ehdotus eteenpäin :tup:

Ei niin hyvä tarjous jos joutuu 0,90€ maksamaan lisää normaali hintaan verrattuna:lol:
msi tarjous.jpg

Vinkataanpas tuotteistuksen suuntaan tästä, kiitos huomautuksesta! :whistling:
 
Mitenköhän teillä hoidetaan nuo AIO takuuasiat jos vaikka tuulettimen laakerit lahoo? Joutuuko lähettämään koko helahoidon vai pelkän tuulettimen?
 
Mitenköhän teillä hoidetaan nuo AIO takuuasiat jos vaikka tuulettimen laakerit lahoo? Joutuuko lähettämään koko helahoidon vai pelkän tuulettimen?
Moi! Mahdollisissa AIO-takuuasioissa palautettava tuote olisi nestejäähdytin kokonaisuudessaan :geek:
 
Mitenköhän teillä hoidetaan nuo AIO takuuasiat jos vaikka tuulettimen laakerit lahoo? Joutuuko lähettämään koko helahoidon vai pelkän tuulettimen?
Moi! Mahdollisissa AIO-takuuasioissa palautettava tuote olisi nestejäähdytin kokonaisuudessaan :geek:
Joissain tapauksissa kannattanee olla yhteydessä AIO:n valmistajaan, he pystyvät (halutessaan) vaihtamaan yksittäisiä osia, jämyt joutuu aina koko tuotteen ottamaan
 
Kas, kas. Tutun kuuloinen synttärikuukausi :lol:

Jimmyn yritystoiminta on tosiaan alkanut huhtikuussa 2001 :)
aikaisempina vuosina ollaan pidetty viikon mittaisia synttäritarjouskamppiksia mutta nyt kun täytetään pyöreitä niin tarkoitus on keksiä puuhaa koko kuukaudeksi! Tarjousten ja valvojaisten lisäksi historiikkivideoita tulossa Youtubeen ja skaboja sosiaalisen median puolelle.
 
Jimmyn yritystoiminta on tosiaan alkanut huhtikuussa 2001 :)
aikaisempina vuosina ollaan pidetty viikon mittaisia synttäritarjouskamppiksia mutta nyt kun täytetään pyöreitä niin tarkoitus on keksiä puuhaa koko kuukaudeksi! Tarjousten ja valvojaisten lisäksi historiikkivideoita tulossa Youtubeen ja skaboja sosiaalisen median puolelle.
Itse vähän wanhempaa vuosimallia, mutta khyyllä siellä SSD:ssä tuli pyörittyä... Tosin Jimm's:n puolella en tainnut sinä aikana käydä...
Niin ne vuodet vierii :D
 
Laitoin 17.3 sponsorointihakemuksen liittyen uuden tietokoneen kasaukseen mutta ei ole tullut mitään viestiä asian suhteen. Vai käsitelläänköhän tämä siis vasta huomenna :hmm:

Hei! Hakemukset käsiteltiin juuri ja hakijoille vastaillaan kuulemma parasta aikaa :)
 
Kuukausitarjous-pelinäppikset on muuten loppu. Hyvä näppäimistö, olen maksanut täyden hinnan ja mietin tuota tarjoustakin..
 
Kuukausitarjous-pelinäppikset on muuten loppu. Hyvä näppäimistö, olen maksanut täyden hinnan ja mietin tuota tarjoustakin..

Jes, siivotaan ne pois - kiitos huomiosta. Seuraavaksi tulossa siis synttäritarjouksia 12.4. alkaen :)
 
Onko nykyään ihan normaalia ettei enää chattiin pääse järkevässä ajassa? Eilen venasin puoli tuntia, eikä jono liikkunut ollenkaan. Tänään jätin taustalle pyörimään ja ensimmäinen vapaa asiakaspalvelija oli vain 45 minuutin päässä.
 
Onko nykyään ihan normaalia ettei enää chattiin pääse järkevässä ajassa? Eilen venasin puoli tuntia, eikä jono liikkunut ollenkaan. Tänään jätin taustalle pyörimään ja ensimmäinen vapaa asiakaspalvelija oli vain 45 minuutin päässä.

Hei! Satunnaisia ruuhkapiikkejä on viime aikoina esiintynyt päiväsaikaan mutta kyllä pääsääntöisesti chatista saa nopeasti vastauksen. Mikäli asiakas poistuu välillä, niin nollaantuu jono, jonka vuoksi odotusaika saattaa venähtää. Jos tuntuu pahasti jumittavan niin aina voi soittaa! Tiedostamme ruuhkapiikit ja siksi kehitämmekin parhaillaan keinoja chatin vastausoptimointiin.

Edit: asiakaspalvelun rekrykin saatiin muuten päätökseen ja uusi tyyppi on tällä hetkellä perehdytyksessä joten sekin varmasti helpottaa chatin tilannetta jatkossa :)
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 175
Viestejä
4 574 437
Jäsenet
75 389
Uusin jäsen
Artoust

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom