Pientä negatiivista palautetta täytyy kyllä antaa nyt. Ehkä enemmän yleisesti feedbackina palautusprosessien parantamiseksi.
Tein tilauksen tuotteesta jonka maksoin tilaushetkellä.
Tilauksessani toimitettiin kokonaan väärä tuote, josta luonnollisesti raportoin aspaan heti. Aspasta pahoitellaan ja luvataan toimittaa korvaava tuote (jonka olin siis tilannut) tilalle joka luonnollisesti tulee Jimssin kanssa totuttuun ripeään tahtiin kahdessa päivässä perille! =)
Uuden paketin matkassa tulikin mukana lasku väärin toimitetusta tuotteesta ja ohjeissa luvataan hyvittää tämä lasku kun alkuperäinen väärin toimitettu tuote on palautettu.
Eihän nyt asiakkaalle mitään laskuja voi lähetä laittamaan tai eräpäivillä uhkailemaan semmoisella jos itse olette ryssineet ja pakanneet väärin ja en ole koko tuotetta tilannut. Tästä sanoo jo kuluttajansuojalakikin selkeästi. Toki olen velvollinen tuotteen palauttamaan rehellisenä kuluttajana.
Itse toki tiedän etten ole tämmöiselle missään nimessä maksuvelvollinen tämmöiselle laskulle - ja tiedostan että ehkä tarkoitus ei olekaan että maksan tätä laskua vaan hyvitätte sen suoraan sisäisesti mitätöimällä laskun. Mutta kaikki eivät ehkä tiedosta tätä, kun tämä on selkeästi laskuksi eräpäivineen naamioitu.
Olisi ehkä fiksua hoitaa lähetteet tämmösissä palautustapauksissa jatkossa semmoisessa muodossa ettei asiakkaalle missään nimessä tule käsitystä, että pitäisi ensin maksaa siitä ilosta extraa että toimittatte väärän tuotteen, sitten palauttaa se ja sitten odotella että palauteltaisiin rahat. Asiakkaanhan ei kuulu maksaa firman mokia tai lainata teille rahaa jos kämmäätte
En nyt tiedä onko tämä täysin turha avautuminen, mutta itselläni vähän ihmetytti tämä käytäntö joka voi kuluttajaa hämätä.
PS: tikkareita oli kyllä varmasti tarpeeksi monta uudessa paketissa!