Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Itellä on lähes kaikki Jimmssin tilaukset saapuneet toimitusaika-arvion puitteissa ihan kotiin/postiin ja kyllähän tohon 1 päivän toimitusaikaan pääsee, jos tavara kerkeää tilauspäivän postiin ja Posti hoitaa hommansa, eli on seuraavana päivänä noudettavissa, tai jos tilaa noudettavaksi myymälään. Mutta eiköhän siellä juuri sen takia ole tuo muutaman päivän haarukka, koska aina kaikki ei mene ihan käsikirjoitusten mukaan ja mukana on kuitenkin muuttujia, joihin Jimmssi ei voi vaikuttaa.

Oisko @Jimm's tähän antaa tyhjentävää vastausta? Eli onko tuotteen toimitusaika-arvio siihen päivään, kun arvioitte että asiakas saa tilauksen, vai siihen, kun arvioitte saavanne tilauksen lähetettyä?

Tämä toimitusaika-arvio -asiaa on aikaisemminkin pohdittu mutta hyvä kai taas kerrata :) Toimitusaika-arviot ilmoitetaan työpäivissä ja ne ovat tosiaan arvioita, eli pitävät pääsääntöisesti paikkaansa mutta satunnaista elämistä voi esiintyä. Hyllytuotteiden arvio on tosiaan 1-4 työpäivää tilauksesta joka tarkoittaa virallisesti että viimeistään 4 työpäivässä ovesta ulos.

Käytännössä hyllytuotteen pitäisi kuitenkin normaalitilanteessa olla siinä ajassa asiakkaalla hyppysissä, kunhan kuljetusyhtiö hoitaa hommansa! :)
 
Kuinka pitkä jono on Asus rtx 3080 tuf oc näytönohjaimelle? @Jimm's

Taitaa olla pitkä kuin nälkävuosi. Jos nyt liityt jonon perään, ei varmaan kannata tänä vuonna odottaa korttia.
 
Mutta kuinka pitkä?
En ole Jimms, mutta tuskin haluavat tarkalleen kertoa, koska eivät halua paljastaa lukujaan myös kilpailijoille tms.

Olisikohan ollut non-OC TUF, niin jono taisi jossain kohtaa olla luokka tuhat. Veikkaan, että OC voisi myös olla ainakin yli 500.
 
En ole Jimms, mutta tuskin haluavat tarkalleen kertoa, koska eivät halua paljastaa lukujaan myös kilpailijoille tms.

Olisikohan ollut non-OC TUF, niin jono taisi jossain kohtaa olla luokka tuhat. Veikkaan, että OC voisi myös olla ainakin yli 500.
Eilen kysyin asiasta, niin enemmän OC-malleja tilattu kuin non-OC.
 

Koskaha mahtaa noctuan tuulettimia tulla lisää? Tilasin joku kolme viikkoa sitten ja ainakin muutama päivä sitten luki, että olis 5.10. (tais olla arvio) tulossa mutta nyt ei lue enää mitään.
 

Koskaha mahtaa noctuan tuulettimia tulla lisää? Tilasin joku kolme viikkoa sitten ja ainakin muutama päivä sitten luki, että olis 5.10. (tais olla arvio) tulossa mutta nyt ei lue enää mitään.

Tilauskohtaisen toimitusaika-arviosi näet vahvistusviestistä, jos sellainen on ollut tilaushetkellä antaa. Netissä näkyvä arvio koskee aina uusia tilauksia :)
 
En ole Jimms, mutta tuskin haluavat tarkalleen kertoa, koska eivät halua paljastaa lukujaan myös kilpailijoille tms.

En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.
 
En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.
Käsittääkseni eivät näytä tilaus- eikä varastotietojakaan kuin 25 asti, koska eivät halua muiden toimijoidenkaan näkevän niitä. Kai sillä syynsä kuitenkin on etteivät halua tarkkaa tietoa jakaa. Tarkemmin en tiedä, kun en itse työskentele alalla.
 
En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.

Kiitos kehitysehdotuksesta. Sen verran halutaan tässä heti tarkentaa, että asiakkaille varautuu kortteja tilausjärjestyksessä sitä mukaa kun kortteja meille saapuu, mitään ohimyynnin tapaista kikkailua ei suvaita eikä harrasteta.
 
En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.
Tuossa vaaditaan jo aika täsmällistä liikesalaisuuksia sisältävää tietoa. Tuskin tulee ikinä tapahtumaan minkään liikkeen tai tuotteen kohdalla.
 
Kolmessa viikossa tullut noin 100, 3080 korttia. Onko tahti kiihtymässä, onko teillä mitään tietoa siitä? Täytyy varmaan itse liittyä F5 kerhoon jos haluaa nauttia Cyberpunkista kaikilla herkuilla. Nimimerkillä 16:06 tilaus.
 
Kolmessa viikossa tullut noin 100, 3080 korttia. Onko tahti kiihtymässä, onko teillä mitään tietoa siitä? Täytyy varmaan itse liittyä F5 kerhoon jos haluaa nauttia Cyberpunkista kaikilla herkuilla. Nimimerkillä 16:06 tilaus.
 

Hyvä pitää mielessä kuitenkin kuinka vaikka nostavat tuotantokapasiteettia niin tämän hetkiseen kysyntään 1:1 vastaaminen on milteinpä mahdotonta, varsinkin lyhyellä aikajänteellä. Tästä syystä saatavuus tulee jatkumaan heikkona 2021 puolelle vaikka tuotanto ilmeisesti on paranemessa ja nopeutumassa.
 
Kiitos kehitysehdotuksesta. Sen verran halutaan tässä heti tarkentaa, että asiakkaille varautuu kortteja tilausjärjestyksessä sitä mukaa kun kortteja meille saapuu, mitään ohimyynnin tapaista kikkailua ei suvaita eikä harrasteta.

Mitä niin salaista myyntimäärissä on? Periaatteessahan ne ovat julkista tietoa ja siksi pitäisi olla avoimesti nähtävillä. Olisi hyvä tietää mistä kaupasta on tilattu vähiten kys. kortteja, niin voisi tilata itse sieltä ja saattaisi saada omansa nopeammin.
 
Olisi hyvä tietää mistä kaupasta on tilattu vähiten kys. kortteja, niin voisi tilata itse sieltä ja saattaisi saada omansa nopeammin.
No ei se ihan noinkaan toimi. Toiset liikkeet näkee enemmän vaivaa kun toiset siihen, että niitä kortteja saadaan pieniäkin eriä. Jimmsillä on varmasti eniten tilauksia Suomessa sisällä, mutta mitä asiaa seuraillut niin sinne myös tulee eniten kortteja. Samalla jotkut liikkeet ei senkään vertaa ole nähneet vaivaa asian eteen, että olisivat saaneet yhtäkään korttia vieläkään.
 
Tämä toimitusaika-arvio -asiaa on aikaisemminkin pohdittu mutta hyvä kai taas kerrata :) Toimitusaika-arviot ilmoitetaan työpäivissä ja ne ovat tosiaan arvioita, eli pitävät pääsääntöisesti paikkaansa mutta satunnaista elämistä voi esiintyä. Hyllytuotteiden arvio on tosiaan 1-4 työpäivää tilauksesta joka tarkoittaa virallisesti että viimeistään 4 työpäivässä ovesta ulos.

Käytännössä hyllytuotteen pitäisi kuitenkin normaalitilanteessa olla siinä ajassa asiakkaalla hyppysissä, kunhan kuljetusyhtiö hoitaa hommansa! :)

Kiitos vastauksesta!

Toisin sanoen, Toimitusaika-arvio tarkoittaa arvioitua tilauksen lähetyspäivää. Yleensä kuitenkin ehtivät tuossa ajassa jopa asiakkaalle saakka.:)

Hyvin ootte hommat hoitanu, ei mulla siihen oo mitään sanomista:thumbsup:
 
Mitä niin salaista myyntimäärissä on? Periaatteessahan ne ovat julkista tietoa ja siksi pitäisi olla avoimesti nähtävillä. Olisi hyvä tietää mistä kaupasta on tilattu vähiten kys. kortteja, niin voisi tilata itse sieltä ja saattaisi saada omansa nopeammin.
No tuossahan sinä itse sen kirjoitat. Miten olisi myyjän etu kertoa, että meillä nyt on tuhansia tilauksia jonossa, tilaa kilpailijalta.
 
No tuossahan sinä itse sen kirjoitat. Miten olisi myyjän etu kertoa, että meillä nyt on tuhansia tilauksia jonossa, tilaa kilpailijalta.
Se voi olla etu silloin kun kilpailijat eivät anna tietoa oikein ollenkaan. Asiakas varmaan mieluummin tilaa paikasta jossa on edes mahdollista saada realistinen kuva tilanteesta. Toisaalta etu myös siksi, että niiden antaminen mahdollistaa asiakkaan paremmin valita sellaista tuotetta jonka saamisesta olisi jotain toivoa jono ja toimitustietojen valossa.
 
Voisi kuvitella, että tuo saattaisi jonkun verran karkoittaa asiakkaita kun säikähtävät isoista jonoluvuista ja lisäksi yritykset eivät välttämättä halua avoimesti jakaa ihan noin tarkkaa tietoa omista tilausmääristään. Tuohan käytännössä kertoisi livetiedon omista myynneistä kilpailijoille. Asiakkaan kannalta tuo tietysti olisi kiva mutta liiketoiminnan kannalta on ymmärrettävää miksi kaikki saldo+myyntiluvut ovat jokaisessa verkkokaupassa melko ympäripyöreitä.
Voipi olla hyvinkin mahdollista, mutta muut ovat nyt alkaneet jakamaan tarkkoja tilaustietoja ja valmistajilta tilattuja yms mm. ProShop:

1602050630791.png


Lähde: NVIDIA GeForce RTX | 3070 | 3080 | 3090 » Få overblikket her!
 
Voipi olla hyvinkin mahdollista, mutta muut ovat nyt alkaneet jakamaan tarkkoja tilaustietoja ja valmistajilta tilattuja yms mm. ProShop:

Lähde: NVIDIA GeForce RTX | 3070 | 3080 | 3090 » Få overblikket her!

Kiitos nostosta, laitan palautetta eteenpäin tästä. Meillä tosiaan on jonkin verran jonoa kaikissa korttimalleissa, ns. "isojen" valmistajien kohdalla odotetustikin eniten.
Kortteja saapuu onneksi edelleen tasaisesti hyllyyn pienissä erissä kerrallaan, paras ratkaisu oman jonopaikan säilyttämiseksi on pitää tilaus mahdollisimman muuttumattomana.
 
Kiitos nostosta, laitan palautetta eteenpäin tästä. Meillä tosiaan on jonkin verran jonoa kaikissa korttimalleissa, ns. "isojen" valmistajien kohdalla odotetustikin eniten.
Kortteja saapuu onneksi edelleen tasaisesti hyllyyn pienissä erissä kerrallaan, paras ratkaisu oman jonopaikan säilyttämiseksi on pitää tilaus mahdollisimman muuttumattomana.
Onko EVGA:n osalta vielä mitään tietoa ekan erän tulosta? Scan UK näköjään saanut kamaa liikkeelle 5.10.
 
Jahas, webbisivut alhaalla - palveluntarjoajalla joku vikatilanne. Asiaa selvitetään!
 
Jep senkuin jatkuu vaan.

1602070189221.png


Jimm's otti rahat ja pakkas kamat ja lähti :lol: No vitsit sikseen. Ompas iso ongelma jossain ku koko työpäivän melkein ollut nurin.
 
Vika tosiaan löytyi jo aamupäivällä, mutta korjaustöissä valitettavasti tuntuu kestävän :hammer: Myös täällä ollaan jossain määrin sen F5:n päällä nyt, kun odotellaan että systeemit palautuisivat toimintakuntoon!
 
CRISIS AVERTED - SIVUT TOIMII TAAS!

Tsekkaillaan vielä puhelinvaihteen tilanne.

Edit: vaihde edelleen alhalla, chatti toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kyselin perään viimeksi ja silloin ei vielä ollut mitään kuulunut :(
Häiritään aiheella lisää :D
Nyt oli 3090 mallien lukumäärissä tullut tarkennusta, onko tuo tietoa että tulevat määrät on nuo (XC3 10kpl ja FTW Ulra 20kpl) vai muutos tehty muutoin vain?
(malttamaton kyselee tyhmiä kysymyksiä vol. 42)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 608
Viestejä
4 512 681
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom