Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kiitos vilkkaasta keskustelusta koskien EVGA:n korttimalleja! Kuten aikaisemmin vastailtiin niin hintoja tarkistellaan kyllä tarpeen mukaan ja tästäkin meni nyt kysely tuotevastaavalle :)
 
Oma 3080 odotteli Nvidian kuponkia vaikka oli varastossa. Viestiä aspaan ja kymmenen minuuttia myöhemmin tuli vastaus, että kortti lähtee sekä kuponki tulee perästä. On se vaan aina rautasta palvelua Jimmssiltä :tup:
Mulla kävi sama homma viime näyttiksen kans. Kuponki tuli pehmustetussa kirjekuoressa nallekarkkien kanssa :D Olis pelkkä PDF sähköpostillakin riittäny
 
Onkohan toiveita saada Jimmsin listoille SilentiumPC:n Nano ARGB Controlleria? On kuulema näppärä ja edullinen vanhempaan koneeseen. Jos on ledejä laittamassa.
SilentiumPC:n oma tuotekoodi on SPC279.
 
Onkohan toiveita saada Jimmsin listoille SilentiumPC:n Nano ARGB Controlleria? On kuulema näppärä ja edullinen vanhempaan koneeseen. Jos on ledejä laittamassa.
SilentiumPC:n oma tuotekoodi on SPC279.

Kysellään, eiköhän saada!
 
Eikös se nimi "toimitusaika" kerro kaiken oleellisen. Ei olisi järkeä puhua toimitusajasta, jos se viittaisi siihen päivään milloin tuote saadaan liikkeelle. Eiköhän siinä siis arvioida sitä milloin lähetys saapuu asiakkaalle.
Tilausten hallinnasta löytyy myös tilauksen tila -kohta, joka tilauksen lähetyksen jälkeen muuttuu muotoon "Toimitettu" vaikka en ole vielä mitään tuotetta käteeni saanut.
Onko tuossakaan sitten järkeä?
 
@Jimm's Millanen erä tota 3080 STRIX OC:ta tuli? Ei ole tuotesivulla mitään tietoja, tietäs vähän miten oma jonotilanne kehitty.

Edit: Päivittykin sivu, 17 kpl
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko mahdollista saada Hardware Labs Black Ice Nemesis Radiator GTS 240-tuotetta teille tarjolle? Kun näyttää että tarjolla on tuota 360mm vaihtoehtoa, niin tämäkin varmaan mahdollinen:think:

tuossa vielä linkki.
 
Viimeksi muokattu:
Saisko listoille? Saatavuus sitten eri asia.. :hmm:


Tuotteistuspyyntö välitetty :)
 
Itellä on lähes kaikki Jimmssin tilaukset saapuneet toimitusaika-arvion puitteissa ihan kotiin/postiin ja kyllähän tohon 1 päivän toimitusaikaan pääsee, jos tavara kerkeää tilauspäivän postiin ja Posti hoitaa hommansa, eli on seuraavana päivänä noudettavissa, tai jos tilaa noudettavaksi myymälään. Mutta eiköhän siellä juuri sen takia ole tuo muutaman päivän haarukka, koska aina kaikki ei mene ihan käsikirjoitusten mukaan ja mukana on kuitenkin muuttujia, joihin Jimmssi ei voi vaikuttaa.

Oisko @Jimm's tähän antaa tyhjentävää vastausta? Eli onko tuotteen toimitusaika-arvio siihen päivään, kun arvioitte että asiakas saa tilauksen, vai siihen, kun arvioitte saavanne tilauksen lähetettyä?

Tämä toimitusaika-arvio -asiaa on aikaisemminkin pohdittu mutta hyvä kai taas kerrata :) Toimitusaika-arviot ilmoitetaan työpäivissä ja ne ovat tosiaan arvioita, eli pitävät pääsääntöisesti paikkaansa mutta satunnaista elämistä voi esiintyä. Hyllytuotteiden arvio on tosiaan 1-4 työpäivää tilauksesta joka tarkoittaa virallisesti että viimeistään 4 työpäivässä ovesta ulos.

Käytännössä hyllytuotteen pitäisi kuitenkin normaalitilanteessa olla siinä ajassa asiakkaalla hyppysissä, kunhan kuljetusyhtiö hoitaa hommansa! :)
 
Kuinka pitkä jono on Asus rtx 3080 tuf oc näytönohjaimelle? @Jimm's

Taitaa olla pitkä kuin nälkävuosi. Jos nyt liityt jonon perään, ei varmaan kannata tänä vuonna odottaa korttia.
 
Mutta kuinka pitkä?
En ole Jimms, mutta tuskin haluavat tarkalleen kertoa, koska eivät halua paljastaa lukujaan myös kilpailijoille tms.

Olisikohan ollut non-OC TUF, niin jono taisi jossain kohtaa olla luokka tuhat. Veikkaan, että OC voisi myös olla ainakin yli 500.
 
En ole Jimms, mutta tuskin haluavat tarkalleen kertoa, koska eivät halua paljastaa lukujaan myös kilpailijoille tms.

Olisikohan ollut non-OC TUF, niin jono taisi jossain kohtaa olla luokka tuhat. Veikkaan, että OC voisi myös olla ainakin yli 500.
Eilen kysyin asiasta, niin enemmän OC-malleja tilattu kuin non-OC.
 

Koskaha mahtaa noctuan tuulettimia tulla lisää? Tilasin joku kolme viikkoa sitten ja ainakin muutama päivä sitten luki, että olis 5.10. (tais olla arvio) tulossa mutta nyt ei lue enää mitään.
 

Koskaha mahtaa noctuan tuulettimia tulla lisää? Tilasin joku kolme viikkoa sitten ja ainakin muutama päivä sitten luki, että olis 5.10. (tais olla arvio) tulossa mutta nyt ei lue enää mitään.

Tilauskohtaisen toimitusaika-arviosi näet vahvistusviestistä, jos sellainen on ollut tilaushetkellä antaa. Netissä näkyvä arvio koskee aina uusia tilauksia :)
 
En ole Jimms, mutta tuskin haluavat tarkalleen kertoa, koska eivät halua paljastaa lukujaan myös kilpailijoille tms.

En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.
 
En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.
Käsittääkseni eivät näytä tilaus- eikä varastotietojakaan kuin 25 asti, koska eivät halua muiden toimijoidenkaan näkevän niitä. Kai sillä syynsä kuitenkin on etteivät halua tarkkaa tietoa jakaa. Tarkemmin en tiedä, kun en itse työskentele alalla.
 
En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.

Kiitos kehitysehdotuksesta. Sen verran halutaan tässä heti tarkentaa, että asiakkaille varautuu kortteja tilausjärjestyksessä sitä mukaa kun kortteja meille saapuu, mitään ohimyynnin tapaista kikkailua ei suvaita eikä harrasteta.
 
En tiedä miten arvokasta tietoa tämä olisi kilpailijoille... Kysyntä on kuitenkin maailmanlaajuisesti niin valtavaa, ettei tieto useiden tuhansien tilauksista välttämättä kerro mitään uutta.

Se, minkä Jimms voisi avoimuuden nimissä tehdä on ilmoittaa montako tilausta jokaista korttia kohden on tehty esim. 15 minuutin, 30 minuutin, 1 tunnin, 3 tunnin, ja 24 tunnin sisään julkaisusta. Jos esim. korttia X on tilattu 16:15 mennessä 220 kappaletta, niin henkilö jonka tilaus on mennyt läpi 16:14 tietäisi suurin piirtein tämän hetkisen sijoituksensa jonossa.

Se voisi vähentää jatkuvia jonokyselyitä. Lisäksi vähentäisi kiusausta myydä kortteja jonon ohi paremmille asiakkaille tai kavereille, kun asiakkaat voivat jollain tasolla seurata jonon kehitystä.

Just a thought.
Tuossa vaaditaan jo aika täsmällistä liikesalaisuuksia sisältävää tietoa. Tuskin tulee ikinä tapahtumaan minkään liikkeen tai tuotteen kohdalla.
 
Kolmessa viikossa tullut noin 100, 3080 korttia. Onko tahti kiihtymässä, onko teillä mitään tietoa siitä? Täytyy varmaan itse liittyä F5 kerhoon jos haluaa nauttia Cyberpunkista kaikilla herkuilla. Nimimerkillä 16:06 tilaus.
 
Kolmessa viikossa tullut noin 100, 3080 korttia. Onko tahti kiihtymässä, onko teillä mitään tietoa siitä? Täytyy varmaan itse liittyä F5 kerhoon jos haluaa nauttia Cyberpunkista kaikilla herkuilla. Nimimerkillä 16:06 tilaus.
 

Hyvä pitää mielessä kuitenkin kuinka vaikka nostavat tuotantokapasiteettia niin tämän hetkiseen kysyntään 1:1 vastaaminen on milteinpä mahdotonta, varsinkin lyhyellä aikajänteellä. Tästä syystä saatavuus tulee jatkumaan heikkona 2021 puolelle vaikka tuotanto ilmeisesti on paranemessa ja nopeutumassa.
 
Kiitos kehitysehdotuksesta. Sen verran halutaan tässä heti tarkentaa, että asiakkaille varautuu kortteja tilausjärjestyksessä sitä mukaa kun kortteja meille saapuu, mitään ohimyynnin tapaista kikkailua ei suvaita eikä harrasteta.

Mitä niin salaista myyntimäärissä on? Periaatteessahan ne ovat julkista tietoa ja siksi pitäisi olla avoimesti nähtävillä. Olisi hyvä tietää mistä kaupasta on tilattu vähiten kys. kortteja, niin voisi tilata itse sieltä ja saattaisi saada omansa nopeammin.
 
Olisi hyvä tietää mistä kaupasta on tilattu vähiten kys. kortteja, niin voisi tilata itse sieltä ja saattaisi saada omansa nopeammin.
No ei se ihan noinkaan toimi. Toiset liikkeet näkee enemmän vaivaa kun toiset siihen, että niitä kortteja saadaan pieniäkin eriä. Jimmsillä on varmasti eniten tilauksia Suomessa sisällä, mutta mitä asiaa seuraillut niin sinne myös tulee eniten kortteja. Samalla jotkut liikkeet ei senkään vertaa ole nähneet vaivaa asian eteen, että olisivat saaneet yhtäkään korttia vieläkään.
 
Tämä toimitusaika-arvio -asiaa on aikaisemminkin pohdittu mutta hyvä kai taas kerrata :) Toimitusaika-arviot ilmoitetaan työpäivissä ja ne ovat tosiaan arvioita, eli pitävät pääsääntöisesti paikkaansa mutta satunnaista elämistä voi esiintyä. Hyllytuotteiden arvio on tosiaan 1-4 työpäivää tilauksesta joka tarkoittaa virallisesti että viimeistään 4 työpäivässä ovesta ulos.

Käytännössä hyllytuotteen pitäisi kuitenkin normaalitilanteessa olla siinä ajassa asiakkaalla hyppysissä, kunhan kuljetusyhtiö hoitaa hommansa! :)

Kiitos vastauksesta!

Toisin sanoen, Toimitusaika-arvio tarkoittaa arvioitua tilauksen lähetyspäivää. Yleensä kuitenkin ehtivät tuossa ajassa jopa asiakkaalle saakka.:)

Hyvin ootte hommat hoitanu, ei mulla siihen oo mitään sanomista:thumbsup:
 
Mitä niin salaista myyntimäärissä on? Periaatteessahan ne ovat julkista tietoa ja siksi pitäisi olla avoimesti nähtävillä. Olisi hyvä tietää mistä kaupasta on tilattu vähiten kys. kortteja, niin voisi tilata itse sieltä ja saattaisi saada omansa nopeammin.
No tuossahan sinä itse sen kirjoitat. Miten olisi myyjän etu kertoa, että meillä nyt on tuhansia tilauksia jonossa, tilaa kilpailijalta.
 
No tuossahan sinä itse sen kirjoitat. Miten olisi myyjän etu kertoa, että meillä nyt on tuhansia tilauksia jonossa, tilaa kilpailijalta.
Se voi olla etu silloin kun kilpailijat eivät anna tietoa oikein ollenkaan. Asiakas varmaan mieluummin tilaa paikasta jossa on edes mahdollista saada realistinen kuva tilanteesta. Toisaalta etu myös siksi, että niiden antaminen mahdollistaa asiakkaan paremmin valita sellaista tuotetta jonka saamisesta olisi jotain toivoa jono ja toimitustietojen valossa.
 
Voisi kuvitella, että tuo saattaisi jonkun verran karkoittaa asiakkaita kun säikähtävät isoista jonoluvuista ja lisäksi yritykset eivät välttämättä halua avoimesti jakaa ihan noin tarkkaa tietoa omista tilausmääristään. Tuohan käytännössä kertoisi livetiedon omista myynneistä kilpailijoille. Asiakkaan kannalta tuo tietysti olisi kiva mutta liiketoiminnan kannalta on ymmärrettävää miksi kaikki saldo+myyntiluvut ovat jokaisessa verkkokaupassa melko ympäripyöreitä.
Voipi olla hyvinkin mahdollista, mutta muut ovat nyt alkaneet jakamaan tarkkoja tilaustietoja ja valmistajilta tilattuja yms mm. ProShop:

1602050630791.png


Lähde: NVIDIA GeForce RTX | 3070 | 3080 | 3090 » Få overblikket her!
 
Voipi olla hyvinkin mahdollista, mutta muut ovat nyt alkaneet jakamaan tarkkoja tilaustietoja ja valmistajilta tilattuja yms mm. ProShop:

Lähde: NVIDIA GeForce RTX | 3070 | 3080 | 3090 » Få overblikket her!

Kiitos nostosta, laitan palautetta eteenpäin tästä. Meillä tosiaan on jonkin verran jonoa kaikissa korttimalleissa, ns. "isojen" valmistajien kohdalla odotetustikin eniten.
Kortteja saapuu onneksi edelleen tasaisesti hyllyyn pienissä erissä kerrallaan, paras ratkaisu oman jonopaikan säilyttämiseksi on pitää tilaus mahdollisimman muuttumattomana.
 
Kiitos nostosta, laitan palautetta eteenpäin tästä. Meillä tosiaan on jonkin verran jonoa kaikissa korttimalleissa, ns. "isojen" valmistajien kohdalla odotetustikin eniten.
Kortteja saapuu onneksi edelleen tasaisesti hyllyyn pienissä erissä kerrallaan, paras ratkaisu oman jonopaikan säilyttämiseksi on pitää tilaus mahdollisimman muuttumattomana.
Onko EVGA:n osalta vielä mitään tietoa ekan erän tulosta? Scan UK näköjään saanut kamaa liikkeelle 5.10.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 745
Viestejä
4 429 646
Jäsenet
73 417
Uusin jäsen
totoniko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom