oliko tilattaessa tuotteiden varastosaatavuus jimssillä nollilla/miinuksella (siis ei tukkureilla, vaan jimssin varasto)? jos kyllä, niin jok'ikisessä nettikaupassa tulee varautua X ajan odotukseen - tai jopa tilauksen peruutukseen. jos ei, niin sitten asiassa voikin oikeasti olla jo jotain outoa. mutta vähän epäilen..
tldr: jos tuotteen toimitusaika on tärkein kriteeri, niin tilaa sen tuotteen mestasta jossa sitä näyttää olevan
heti varastossa ja toimitettavana, eikä vain tukkureilla. tämä ei tietenkään ole sitten todennäköisesti se halvin vaihtoehto - mutta kuten aina elämässä, aina ei voi saada kaikkea samassa paketissa (tässä tapauksessa siis sekä halpaa tavaraa että nopeaa toimitusta).
ja aivan kuten kommentoin aiemmin ketjussa erääseen toiseen keissiin, niin tämäKIN on sellaista ihan yleistä toimintaa nettikaupoissa joihin on vain syytä tottua - ei mitään "pelkästään jimssin paskuutta!1".
nimim. elokuussa tilasin Jimssin kotimaiselta kilpailijalta läjän osia, jotka lähetettiin 3 viikkoa tilauksen teosta. tämä ei haitannut minua, sillä ihan itse tietoisesti olin hintahaukkana ja tilasin vaikkei saatavuus ollut luokkaa HETITÄNNEJOEILISEKSI.
PS. pakko kyllä nostaa hattua kauppialle ja yrittäjille, on kyllä mahottoman vaikeaa pyöritellä tarjouskampanjoita sun muita kun ne aiheuttavat näköjään ihan julmetusti ongelmia joillekin asiakkaille. aivan kuten eräs markkinoinnin proffa joskus totesi, niin jotkut jatkuvasti vain tarjousten perässä juoksevat ja turhia/aiheettomia valituksia suoltavat vaativat asiakkaat (pahimmassa tapauksessa tosiaan vieläpä julkisesti someen ja nettipalstoille..) on vain yksinkertaisesti
liiketaloudellisesti kannattavinta "heivata yli laidan".
mitä enemmän markkinoinnin automatiikka ja kohdentaminen kehittyy, sen helpompaa se myös tulee olemaan. ehkä aika on ajanut ohitse geneeristen tarjouskampanjoiden, ja näiden kaiken maaliman valittajien vuoksi siirrytään Jimmylässäkin jo Elisalta tuttuun "salaiseen tarjoussivustoon", johon syötät puhelinnumerosi ja vekotin "arpoo" sulle "tarjouksen". itse kun olen vuosien useamman kerran Elisalta pumpannut tarjouksia ja diilejä, niin kyseinen vekotin antaa mulle nykyään ihan susipaskoja diilejä (ja verrattuna mitä muilta olen kuullut, ei mitään mielikuvitusta)..