Silent Hill

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raxama
  • Aloitettu Aloitettu
Kakkonen OG oli hyvä mutta minusta se kolmonen oli todella ahdistava ja ainoa peli missä minulla on PS2 ohjain pudonut kädestä.

Satuinpa Lontooseen juuri nyt kun London Game Market järjestettiin. Kävin siellä kyselemässä mutta ei ollut kuin Silent Hill 1 Demo myynnissä. Ostin sen, ei ollut kallis, mutta kuulemma kaikki muut Silent hill 1:set ja 2:set olivat jo myyty.

Olisihan se hauska pelata ne alkuperäisillä konsoleilla, kun kotoa löytyy PS1 ja PS2 toimivina. Vähän vaan harmittaa kun niistä revitään niin kovaa hintaa jo. Olisi pitänyt 10v sitten ostella, mutten ikävä kyllä ollut silloin vielä kiinnostunut retropeleistä.

No, pitää varmaan emulaattorilla pelailla ensin ja ostella riistohintaan ne fyysisinä joskus.

Jäi aikoinaan 2000-luvun taitteessa Silent Hillit välistä jo ihan siitä syystä, että tuntui tuon sumuverhon rakennetun vain teknisten rajoitteiden takia.

Pelasin tämän uusintaversion läpi ja täytyy sanoa, että jos peilaa aikaan, jolloin tämä on julkaistu, niin onhan tämä tarinallinesti melko rikas ja vähän toista maata kuin RE:t. Siihen se paremmuus sitten jääkin jos vertaa siis klassikko resident evileihin.

Tämähän on tosiaan siloiteltu versio alkuperäisestä. Ei tosiaan mitään RE2-remaken tasoista, käytännössä uudelleen rakennettua peliä. Silti fps droppeja pukkaa 6900xt:llä ihan helvetisti ja monta kertaa kaatoi koneenkin. Tappelin silti loppuun asti teknisistä ongelmista huolimatta.

Tappelua vaikeusasteen puolesta ei syntynyt. Suosittelen kaikkia valitsemaan jonkin muun kuin "normal"-vaikeustason. Kuvittelin koko ajan, että kohta vaikeutuu ja kohta tulee käyttöä panoksille mutta ei.

Pelissä oli tosiaan hetkensä, sitä ei käy kiistäminen mutta omalla kohdalla en pystynyt olemaan nauramatta kohdatessani vihollisia. Pyramidipäitä ja letku-ukkoja, robottimaisia hoitsuja. Ei aiheuta omalla kohdalla kovinkaan suuria väristyksiä.

Vanhojen ukkojen peli. 8-/10. Nuoremmalle sukupolvelle varauksella. Voi tosin olla, että se sukupolvi jaksaa löytää näistä jotain olevinaan elämää suurempaa tarkoitusta, minä en.

Jäi aikoinaan 2000-luvun taitteessa Silent Hillit välistä jo ihan siitä syystä, että tuntui tuon sumuverhon rakennetun vain teknisten rajoitteiden takia.

Pelasin tämän uusintaversion läpi ja täytyy sanoa, että jos peilaa aikaan, jolloin tämä on julkaistu, niin onhan tämä tarinallinesti melko rikas ja vähän toista maata kuin RE:t. Siihen se paremmuus sitten jääkin jos vertaa siis klassikko resident evileihin.

Tämähän on tosiaan siloiteltu versio alkuperäisestä. Ei tosiaan mitään RE2-remaken tasoista, käytännössä uudelleen rakennettua peliä. Silti fps droppeja pukkaa 6900xt:llä ihan helvetisti ja monta kertaa kaatoi koneenkin. Tappelin silti loppuun asti teknisistä ongelmista huolimatta.

Tappelua vaikeusasteen puolesta ei syntynyt. Suosittelen kaikkia valitsemaan jonkin muun kuin "normal"-vaikeustason. Kuvittelin koko ajan, että kohta vaikeutuu ja kohta tulee käyttöä panoksille mutta ei.

Pelissä oli tosiaan hetkensä, sitä ei käy kiistäminen mutta omalla kohdalla en pystynyt olemaan nauramatta kohdatessani vihollisia. Pyramidipäitä ja letku-ukkoja, robottimaisia hoitsuja. Ei aiheuta omalla kohdalla kovinkaan suuria väristyksiä.

Vanhojen ukkojen peli. 8-/10. Nuoremmalle sukupolvelle varauksella. Voi tosin olla, että se sukupolvi jaksaa löytää näistä jotain olevinaan elämää suurempaa tarkoitusta, minä en.
Tuo helppous on kyllä täysin totta. Ongelma vain tulee siinä että normaalin ja vaikean välillä on todella iso kuilu, vaikea on oikeasti vaikea, omasta mielestäni vähän liian vaikea monelle joka pelaa peliä ensimmäistä kertaa, jotain tuolta väliltä olisi se paras vaihtoehto ensikertalaiselle.
Itsellänikin loppubossin tapettuani oli iso kasa ammuksia ja helaitemeitä invissä, rupesin vielä pelin loppupuolella ihan huoletta käyttämään ammuksia, kun huomasin että niistä ei kyllä tule missään kohtaa pulaa.

Itse olen kova Resident evil fani ja kyllä tämä oli silti todella positiivinen yllätys. Sanoisin melkein että pelottavin kauhupeli mitä olen pelannut, en ainakaan keksi äkkiseltään pelottavampaa, enkä taida olla mielipiteen kanssa yksin, ainakin olen lukenut/kuullut monen sanovan tätä kaikista pelottavammaksi peliksi mitä on pelannut.
Juuri tuo nursejen robottimainen liike teki niistä alkuun itselleni pelottavia, jos viholliset liikkuisivat normaalisti sulavasti niin se söisi pelottavuutta paljon.
Itse antaisin pelille 8½/10 ja jos peli olisi ollut haastavampi normaalilla niin arvosana olisi noussut 9.

Statistiikka

Viestiketjuista
260 527
Jäsenet
74 646
Uusin jäsen
Wulf22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom