Silent Hill

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Konami teki temput ja varmaankin haistoi rahan kattomalla vierestä kun Capcom herätteli Resident Evilin henkiin 7 ja 2 Remaken avulla. Ainut vaan että tapansa mukaan tulevat myöhässä ja aika huonoilla eväillä. Neljä peliä kuitenkin julkistettiin:




Silent Hill 2 Remake. Mikäli ei oo tuttu peli niin tässä on sellanen kätsi et tätä ei ihan mikä tahansa studio pysty uusiks tekemään siihen malliin et lopputulos on edes lähellä alkuperäistä. Tää sit kuitenkin annettiin Bloober Teamille, eli studiolle joka on tunnettu aika helvetin keskinkertaisista/huonoista kävelysimulaattoreistaan jotka on ehkä saatettu yrittää naamioida kauhupeliks. Tunnettu varmaan parhaiten Layers of Fearista, mut on tehny myös Observerin, sysipaskan Blair Witch-pelin ja viimesimpänä kai The Mediumin. Tavaramerkkinä kaikissa näissä peleissä on se et niissä on aika paljon hukattua potentiaalia ja niistä ois saanu oikeasti hyvänkin pelin aikaseks jos vaan oltais osattu.

Visuaalisesti kivan näkönen ainakin trailerissa. Pelikuvaa ei näytetty mut kuvakulmahan tässä muuttuu fixed kamerasta olan taakse. Nähtäväks jää mitä tulee, mutta kyllä tälle projektille on enemmän mahdollista epäonnistua kun oikeasti onnistua. Toki riippuu keneltä kysyy.

Julkasupäivää ei annettu ja peli on 12kk yksinoikeutena PS5:lle. PC versio kaiketi julkaistaan samaan aikaan. Trailerin perusteella toi on jo kohtalaisen lähellä valmista, sillä tossa on jo sen verran materiaalia kasassa sekä pelin alku että loppupäästä et ei toi ainakaan täysin kesken oo. Steamissa on myös listattuna rautavaatimukset aika spesifisti, eli sekin vihjais jo et aika lähellä maaliviivaa ollaan. Konami varmaan haluaa himmailla hetken aikaa kuitenkin, sillä kauhupelien osalta on aika hyvä tunku tässä loppu/alkuvuonna. Joulukuussa Callisto Protocol, tammikuussa Dead Spacen Remake ja maaliskuussa RE4 Remake. Ehkä vähän naurattaa se fakta et kolme neljästä on remakeja, mut minkäs teet. Jos veikkausta pitäis heittää niin varmaan yrittävät saada Dead Spacen ja RE4 väliin, tai sit suosiolla RE4 jälkeen.




Toinen on sit uus projekti, tottelee nimeä Townfall mutta eipä tosta trailerista oikeen mitään voi sanoa. Kehittäjänä joku no name lafka nimeltään No Code ja julkasijana Annapurna. Vissiin kaks peliä vyön alla (Observation ja Stories Untold) jotka on molemmat jotain kauhupelejä, ei omakohtaista kokemusta mut kertonee varmaan riittävästi itelle jo se etten oo koskaan kuullutkaan kummastakaan pelistä tai koko kehittäjästä.



Tai no, teaserista voinee tän verran jo päätellä et jos tästä vetää johtopäätökset niin lähestymistapa on edelleen sama kun kakkosessa. Tällä sarjalla on ylipäätään ollut vähän ongelmia sen kanssa et nelosen jälkeen oudonkin moni peli on kopioinu aika ison osan kakkosen tarinasta suoraan ja muuttaa ehkä vaan pari asiaa välistä ja pitäis esittää yllättynyttä kun just se tietty twisti paljastetaan. Homecoming ja Downpour molemmat syyllisty tähän ja se on vähän hölmön tuntusta et nelosen jälkeen useampi peli on jäänyt kömpimään noissa kakkosen twisteissä ja esittää ne niinkun ne olis jotenkin uusia juttuja, etenkin kun saman sarjan sisällä vielä ollaan.




Kolmas on sit joku tällänen. Erittäin hyvin esitelty koska en oo oikeastaan vieläkään varma onks tässä kyseessä edes peli. Kehittäjät ei taaskaan sano mitään mut niitä on tossa useampikin. Tälle on jopa päivämäärä keksitty antaa mut ei sit juurikaan mitään muuta tartuntapintaa mistä edes tietäis mikä tässä on kyseessä. Tai no lukeehan se tossa "interactive video streaming experience".




Vikana sit tällänen. Ongelmallinen jo lähtökohtasesti sen takia et se mikä kaikilla sarjan peleillä on yhteistä on se et tapahtumapaikkana on jenkit ja aikajakso suurinpiirtein nykypäivä. Nyt mennäänkin Japaniin ja 1960-luvulle. Kehittäjä ei sano taaskaan mitään, mut kaiketi ovat värkänneet sitä RE Verseä joka tulee nyt vihdoin tässä kuussa myöhemmin. Muuta sit ei juurikaan ookkaan, pari porttausta mut ei mitään sellasta mistä vois vetää johtopäätöksiä et onks tällä ees mahollisuus olla hyvä, mut kuitenkin tästä joukosta tällä taitaa olla isoimmat mahollisuudet olla jostain kotosin. Tarinan on kirjottanu joku äijä joka on tunkannu visual noveleita pidemmän aikaa, on vissiin sen verran ansioitunu et sen tuotokset on aika kärkikastia genressään.

Lievästi negatiivinen alotus mut en kyllä voi välttämättä sanoa et innolla odottaisin näistä juurikaan mitään. Korkeintaan alkaa muistumaan mieleen se kun se Kojiman ja Del Toron yhteinen Silent Hills peruutettiin Konamin toimesta kun Kojimalla ja Konamilla meni välit. Harmi sinänsä koska tolla pelillä oli huomattavan korkeet mahdollisuudet onnistua. Toivotaan nyt kuitenkin ettei tätä sarjaa herätetty henkiin sitä varten et pumpataan muutamat uudet pelit ulos vasemmalla kädellä hutasten, todetaan et ainakin yritettiin ja taas arkkuun. Ei noi kehittäjävalinnat ainakaan hirveen positiivisia fiiliksiä nosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 818
Silent Hill 2 on minusta monintavoin poikkeuksellinen peli, jota ei noin vaan pysty uusimaan, jos pystyy ollenkaan. Toki ihan mielenkiinnolla odotan, miten käy, mutta en karju innosta vielä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Onhan tuo originaali todella hyvä peli, että sinänsä kiinnostaa. Olisin silti ottanut vaan kokonaan uuden pelin. Alkaa tämä remakekiima vähän jo nyppimään.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 100
Toinen on sit uus projekti, tottelee nimeä Townfall mutta eipä tosta trailerista oikeen mitään voi sanoa. Kehittäjänä joku no name lafka nimeltään No Code ja julkasijana Annapurna. Vissiin kaks peliä vyön alla (Observation ja Stories Untold) jotka on molemmat jotain kauhupelejä, ei omakohtaista kokemusta mut kertonee varmaan riittävästi itelle jo se etten oo koskaan kuullutkaan kummastakaan pelistä tai koko kehittäjästä.
Mä pelasin noita, kuului Epicin lahjuksiin joskus vuosi tai pari sitten. Untold Stories oli ihan hyvä, vähän kokeellinen tekstiseikkailu. Observation jäi kesken kun oli liian pelottava (kuten mulle yleensä käy kauhupelien kanssa) mutta siinä oli jotain kyberpunk-etsiväpuuhailua. Ehkä oma sietokyky on tässä vaiheessa kasvanut sen verran että vois kokeilla uudestaan. Eikun tuohan olikin Observer jota mä oon pelannut, ja se on Blooberin tekeleitä. Miten on mahdollista että sekoitin ne keskenään... Observation on kokeilematta, mutta se sijoittuu avaruusasemalle ja on ihan kehuttu.

Tarinan on kirjottanu joku äijä joka on tunkannu visual noveleita pidemmän aikaa, on vissiin sen verran ansioitunu et sen tuotokset on aika kärkikastia genressään.
Oon lukenut niitä ja voin vahvistaa. Ryukishi07 on VN-skenessä suunnilleen Kojiman tasoinen legenda. Tyypin kirjoittamat tarinat keskittyy enemmän murhamysteerigenreen, mutta on niissä kauhuakin. Tätä voisi vilkaista ihan vaan kirjoittajan vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Silent Hill 2 on minusta monintavoin poikkeuksellinen peli, jota ei noin vaan pysty uusimaan, jos pystyy ollenkaan. Toki ihan mielenkiinnolla odotan, miten käy, mutta en karju innosta vielä.
Joo siinä on vähän turhan paljon riskejä sen suhteen et asioita menee pieleen. Konami joutuis pitämään blooberia aika tiukassa hihnassa, mut mitä enemmän tota traileria katon niin sieltä alkaa huomaamaan aika nopeasti asioita mitkä on muutettu, ja todennäkösesti huonompaan päin. Ei James alkuperäsessä juurikaan masentunut tai surullinen ollu, tai juurikaan tunteita näyttäny. Eikä ainakaan sovitellu hirttosilmukkaa kaulan ympärille kuten tossa trailerissa nähdään :asif:
Onhan tuo originaali todella hyvä peli, että sinänsä kiinnostaa. Olisin silti ottanut vaan kokonaan uuden pelin. Alkaa tämä remakekiima vähän jo nyppimään.
Jep. Kuten tossa alotusviestissä totesinkin niin vaikka meillä on nyt 4 saman genren kauhupeliä tulossa, niin peräti kolme niistä on remakeja. Mut onhan tossa toi Townfall ja f, eri asia vaan et millon näistä oikeasti nähdään jotain konkreettista, kaikki paitsi SH2 Remake tuntu vähän sellasilta mainoksilta työnhakijoille, kerrotaan et tällästä ollaan tekemässä, tulkaa töihin.
Mä pelasin noita, kuului Epicin lahjuksiin joskus vuosi tai pari sitten. Untold Stories oli ihan hyvä, vähän kokeellinen tekstiseikkailu. Observation jäi kesken kun oli liian pelottava (kuten mulle yleensä käy kauhupelien kanssa) mutta siinä oli jotain kyberpunk-etsiväpuuhailua. Ehkä oma sietokyky on tässä vaiheessa kasvanut sen verran että vois kokeilla uudestaan. Eikun tuohan olikin Observer jota mä oon pelannut, ja se on Blooberin tekeleitä. Miten on mahdollista että sekoitin ne keskenään... Observation on kokeilematta, mutta se sijoittuu avaruusasemalle ja on ihan kehuttu.


Oon lukenut niitä ja voin vahvistaa. Ryukishi07 on VN-skenessä suunnilleen Kojiman tasoinen legenda. Tyypin kirjoittamat tarinat keskittyy enemmän murhamysteerigenreen, mutta on niissä kauhuakin. Tätä voisi vilkaista ihan vaan kirjoittajan vuoksi.
Observerin ihan ite asensin kun löytyi Steamin kirjastosta. Mitään hajua mistä se on sinne tullu, mutta ainakin ajatuksen tasolla tollanen cyberpunk teemanen kauhupeli kiinnostaa. Toivottavasti ei vaan valtaosa budjetista oo menny siihen et palkkasivat Rutger Hauerin ääninäyttelemään päähenkilöä.

Jokatapauksessa nyt kun tuli katottua noitten kehittäjien taustoja niin mä en oikeen ymmärrä et miten näihin valintoihin ollaan päädytty. Toivon että useampikin projekti on onnistunu, mut sit taas toisaalta ehkä ois voinu olla fiksumpaa keskittyä yhteen tai kahteen projektiin täysillä ja antaa niitä vähän kokeneemmille studioille. Ainut millä on jotain nimeä on toi Bloober ja siitäkin tuntuu lämpimin mielipide olevan se et ne niitten pelit on keskinkertaisia, ei huonoja eikä hyviä.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Aistin tarpeettoman väkevää pessimismiä ilmassa :p Totta kai kysymysmerkkejä on vielä paljon, mutta ainakin itse olin aivan liekeissä jo pelkästään siitä, että Yamaoka oli lähettänyt remakeen liittyvän videotervehdyksen. Mulle on aivan sama kuinka paljon tai kuinka vähän remake kunnioittaa alkuperäistä, jota varsin harva pelaaja vaivautuisi kuitenkaan enää Ktulun v. 2022 pelaamaan (olen pelannut SH2:n läpi ainakin 5 kertaa ajan saatossa). Silent Hill f vaikuttaa sekin lupaavalta eikä Japaniin sijoittuminen ole ollenkaan huono juttu.

Blooperin The Medium kannattaa muuten ottaa ennakkoluulottomasti peluun alle, jos hyvät juonet maistuu: aivan lopun lässähdystä lukuun ottamatta juoni on kokonaisuutena yksi omaperäisimmistä, joita on tullut viime vuosina vastaan.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
201
Oli kyllä aika pommi! Silent Hill 2 remake näytti hyvältä! Ja kaikki muukin mielenkiintoiselta vähintään. En oikein tiedä miten se "f" toimii Japanissa, mutta en suoraan tyrmää. Ja Resident Evil Showcase tulossa... ai että!
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 100



Ascension näkyy olevan sellaista live-service-jöötiä, että sen voi heittää suoraan roskiin. Trailerilla on ainakin huumoriarvoa jos ei muuta. Kolme peliä jäljellä.
 
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
180



Ascension näkyy olevan sellaista live-service-jöötiä, että sen voi heittää suoraan roskiin. Trailerilla on ainakin huumoriarvoa jos ei muuta. Kolme peliä jäljellä.
"The more IP (influence points) you have, the more sway you have for the decisions you care about." Ei saatana :DD
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 818


No joo. En oikein innostunut pääasiassa shooter-trailerista, mutta se lieni tarkoituskin tuossa. Kyllähän tuota odottelee varovaisesti, vaikka tuo traileri ei kyllä nostanut tunnelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 953
Viestejä
4 207 372
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom