• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka Seagate Expansion 14 TB ulkoinen kiintolevy, amazon.de, Prime-jäsenille, 199,99€

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
742
Tuote: Seagate Expansion 14 TB ulkoinen kiintolevy
Tarjoushinta: 199,99€
Normaalihinta: 284.99€
Kauppa: amazon.de
Voimassa: 13.7
Linkki: https://www.amazon.de/-/en/Seagate-Expansion-Desktop-External-Notebook/dp/B08XKMBTXH/
Promokoodi:

Kommentti tarjouksesta: Vastaava tarjous kuin eilinen My Book. Näissä oli ~1,5 vuotta sitten saletisti exos levy jolle sai shuckauksen jälkeen 5 vuoden takuun kun rekisteröi levyn Seagaten sivuilla. Nykyään ironwolf pro sarjastakin löytyy 14 teran levyjä niin voipi olla että sieltä löytyykin sellainen. Mutta Seagate ei siis ole harrastanut white label hommia vaan sieltä tulee, ainakin ulkoisesti, vastaava levy kuin kaupasta irtonaisena ostettuna. Näitä on sitten ärsyttävämpi purkaa kuin WDn vastaavia, moninkertainen määrä hakasia kotelon ympärillä verrattuna WDn koteloihin.


Edit: Myös 16 teran levy alennuksessa. Veroeron jälkeen hinnat:
14 TB 208,40 ja 14,89/TB
16 TB 250,08 ja 15,63/TB
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 412
Kun mallinumero selviää, suosittelen katsomaan BackBlazen AFR-datan ja arvioimaan, kannattaako omaan käyttöön ostaa lisää, jos alennus sattuu toistumaan (voi olla että kannattaa, voi olla ettei, riippuu käytöstä/asennuksesta/tarpeista/jne).

Hintahan on erinomainen.

 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
742
Kun mallinumero selviää, suosittelen katsomaan BackBlazen AFR-datan ja arvioimaan, kannattaako omaan käyttöön ostaa lisää, jos alennus sattuu toistumaan (voi olla että kannattaa, voi olla ettei, riippuu käytöstä/asennuksesta/tarpeista/jne).

Hintahan on erinomainen.

Minä olen saanut kaikki tuota paremmin selvytyvää ...001G / x16 sarjaa mutta historia ei ole tae tulevasta ja ehdottomasti kannattaa tarkistaa ennen kuin ottaa käyttöön. Muutenkin näkisin että kannattaa uhrata päivä tai pari ja ajaa täysi read-write testi ennen kuin avaa kotelon tai ottaa levyn käyttöön.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
618
Hyvä bongaus ap. Lähti siikakeitin tilaukseen. Elämäni ensimmäinen shuckkaus luvassa jahka saapuu. :geek:
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 820
16TB levy siinä vieressä on myös tarjouksessa

edit: oon hidas, ostin sen 14TB levyn täs välissä :D
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 056
Niinpä tietenkin, just kun ehdin sen 14 TB WD:n tilaan ja ne lähettikin sen jo.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
618
Kävipä mäihä. Tilasin 14tb mallin mutta ei jostain syystä mennyt maksu heti läpi joten tilaus jäi hillumaan. Noh. Peruin 14tb tilauksen ja pistin 16tb mallin tilaukseen. Kiitti vinkistä @mustamyy :thumbsup:
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
42
Seagate Exos X18 14tb (ST14000NM000J) tuli Ranskan amazonista, Saksasta tuleva vastaava on vielä matkalla. Millä softalla nämä kannattaa testata ennen kuin alkaa purkamaan levyä kotelostaan? Nyt ajelen HDDScannia kun en muuta keksinyt.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
742
Seagate Exos X18 14tb (ST14000NM000J) tuli Ranskan amazonista, Saksasta tuleva vastaava on vielä matkalla. Millä softalla nämä kannattaa testata ennen kuin alkaa purkamaan levyä kotelostaan? Nyt ajelen HDDScannia kun en muuta keksinyt.
Itse testaan Linuxin badblocks testillä mutta jos tuo HDDScan lukee ja kirjoittaa koko levyn niin eiköhän se aja täysin saman asian. Omien kokemusten mukaan testi kestää 1.5-2 tuntia per tera kun levy on kiinni USB3 portissa. Eli jos testi tuntuu kestävän vuorokauden luokkaa niin todennäköisesti testaat samaa kuin minä.
 

Voi

Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
7
Seagate Exos X18 14tb (ST14000NM000J) tuli Ranskan amazonista, Saksasta tuleva vastaava on vielä matkalla. Millä softalla nämä kannattaa testata ennen kuin alkaa purkamaan levyä kotelostaan? Nyt ajelen HDDScannia kun en muuta keksinyt.
Itselle tuli Saksasta Exos X18 16TB (ST16000NM000J) mutta ranskalainen on vielä matkalla. Vihreän värin näki jo tuuletusaukosta, joten tiesi jo ennen koneeseen kytkemistä mitä oli luvassa.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
618
Itselle tuli Saksasta Exos X18 16TB (ST16000NM000J) mutta ranskalainen on vielä matkalla. Vihreän värin näki jo tuuletusaukosta, joten tiesi jo ennen koneeseen kytkemistä mitä oli luvassa.
Sama levy tuli itselle juuri saksasta. Kehtaakohan tuota alkaa repimään tuolta kotelosta jos takuut lähtee. Onkohan juuri tästä mallista jotain disassembly videota ?

Edit:



Tämän videon avulla onnistui. Ei ollut kummoinen homma. Eikä tullut lähellekkään yhtä pahoja jälkiä mitä videon tyypillä tuli. Se että onko tässä enää mitää takuuta on asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

Voi

Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
7
Itselle tuli Saksasta Exos X18 16TB (ST16000NM000J) mutta ranskalainen on vielä matkalla. Vihreän värin näki jo tuuletusaukosta, joten tiesi jo ennen koneeseen kytkemistä mitä oli luvassa.
Lainaan itseäni ja varmistan, että Ranskasta saapui myös ST16000NM000J eli kaikki hyvin ja uhkapeli kannatti.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
42
Lainaan itseäni ja varmistan, että Ranskasta saapui myös ST16000NM000J eli kaikki hyvin ja uhkapeli kannatti.
Itse sain Saksasta 14Tb Ironwolf Pron Ranskan Exoksen kaveriksi. Onpahan nyt sitten eri eristä levyt jos sattuisi huono erä kohdalle.
 

Mstk

Aina pitää säätää...
Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
786
2 x Ranskasta ja 1 x Saksasta. 1 x X18 Exos ja 2 x IronWolf Pro.

Itse lätyt voi rekisterödä suoraan Seagate.com:ssa, joten oletan että takuiden hoitoihin ei edes tarvita kuoria. Näistä on tullut tosiaan tietoa, että nuo itse lättyjen takuut näkyisivät vanhentuneina, mutta ainakin näillä molemmilla IronWolf Pro levyillä näkyy olevan täysi 5v takuu jäljellä. Exosilla näkyisi olevan enää 3 vuotta.

Täytyy toivoa, että jatkossa vielä hankittavissa kolmessa yksilössä olisi IronWolf Prota sisällä :kippis:

39FDb.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 324
Viestejä
4 214 756
Jäsenet
71 039
Uusin jäsen
wormik

Hinta.fi

Ylös Bottom