Ratkaistu Samsung Odyssey G7 välkkyminen VRR päällä

Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
318
Kysyin tätä jo näytönohjaimien VRR-keskustelussa, mutta ei tullut vastausta.
Mulla on ongelmia Samsungin Odyssey G7 LC27G75TQSRXEN:n kanssa juuri VRR:ää käyttäessä. Kaikki pelit ja työpöytä välkkyy todella paljon VRR:ää (eli mulla G-Synciä ) käyttäessä. Ongelmia ei ole ollenkaan, jos G-sync on pois päältä. Haluaisin kokeilla, kannattaako sen käyttö omissa peleissä.

Näytön firmwaren versio on 1014.1, ja mulla välkkyy vaikka ongelma ilmeisesti korjattiin jo 1009 firmwaressa. En lähtenyt päivittämään firmwarea.

New firmware appears to fix Samsung G7 Odyssey monitor flickering issue

Osaako joku neuvoa, miten välkkymisen sais loppumaan? Mieluusti tämä keino ei pakottaisi minua vähentämään näytön virkistystaajutta tai vastaavaa, sillä sellaisiakin ehdotuksia näin.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 979
Onko System -> VRR Control päällä? Jos ei ole, niin testaa tuon kanssa.

Tehdasasetukset tuohon voisi myös kokeilla palauttaa.
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
318
Onko System -> VRR Control päällä? Jos ei ole, niin testaa tuon kanssa.

Tehdasasetukset tuohon voisi myös kokeilla palauttaa.
Ei ollut päällä. Unohdin, että tällä näytöllä on tuolla valikossa vähän katveessa jotkin asiat. Kokeilen, auttaako tämä VRR control jo.

Kannattaako G-Sync olla muuten päällä pelkästään koko näytön tilassa vai myös ikkunoissa?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Välkkyykö se aivan jatkuvasti vai latausruuduissa tai kun jonkin ohjelma on Windowsissa päällimmäisenä?
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
318
Välkkyykö se aivan jatkuvasti vai latausruuduissa tai kun jonkin ohjelma on Windowsissa päällimmäisenä?
Välkkyy jatkuvasti, mutta pelissä huomaa herkemmin. Ei ole tänään vilkkunut, kun kokeilin laitoin VRR Controllin päälle.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Välkkyy jatkuvasti, mutta pelissä huomaa herkemmin. Ei ole tänään vilkkunut, kun kokeilin laitoin VRR Controllin päälle.
Kokeilisin ajuri/firmware päivitykset ja jos näyttö on uusi saattaisin harkita palautusta ja toisen yksilön kokeilua, VRR Control ilmeisesti aiheuttaa microstutterointia mutta tiedä miten havaittavissa.

Mulla on 32" G7 ja Neo G8, molemmat välkkyy tietyissä tilanteissa kuten pelien latausruuduissa joissa FPS on rajoitettu tai sitten jonkin ohjelman käyttöliittymä on Windowsissa päällimmäisenä ja rajoittaa/bugittaa virkistystaajuutta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 541
Viestejä
4 234 178
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom