• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Samsung G80SD Oled

Itse myös tämän viikon testaillut tuota 27" OLEDia. On kyllä hieno näyttö. Alkuun tekstin luettavuus näytti huonolta, mutta se tuntui paranevan huomattavati kun suoritti sen screen optimizationin näytön asetuksista.

Itse myös tämän viikon testaillut tuota 27" OLEDia. On kyllä hieno näyttö. Alkuun tekstin luettavuus näytti huonolta, mutta se tuntui paranevan huomattavati kun suoritti sen screen optimizationin näytön asetuksista.
Optimointia se näyttö käyttöönotossa herjasi, mutta ei ikinä kertonut miten se sitä rupeaa tekemään. Ilmeisesti teki yön aikana jotain, vaikka olikin sammutettuna/signaalia ei tullut koska kone kiinni. Ehkä jos nyt oikein tarkkaan muistelee, niin pientä parannusta tekstin luettavuudessa saattoi tuon optimoinnin jälkeen tulla. Mielestäni se on hyvällä tasolla. Jos näyttö ei miellytä, niin Verkkikseen saa palauttaa 32pv sisällä eivätkä ne suuremmin ylimääräisiä kysele.

Tuli ostettua tämä 27" OLED. Käytössä kaksi IPS paneelia niin laitan tämän päänäytöksi testiin. Luin tuosta arvostelun VK:n sivuilta ja sanottu tuosta näytön kuvan palamiseston ärsyttävyydestä ja tekstin huonosta luettavuudesta. Onko näissä OLED näytöissä sitten ongelmaa noiden kanssa? Tarkoitus olisi ainoastaan pelata tällä näytöllä
Paripäivää ollu mulla nyt käytössä, pixel shiftin huomaa aika-ajoin nettiä selatessa, mutta en kertaakaan huomannut pelatessa. Tekstin kanssa mulla ei ole minkäänlaisia ongelmia, käytännössä samalta näyttää omaan silmään kuin aikaisemmassa LCD näytössäkin.

Mulla on toi G6 malli ja vähän ärsyttää nää valikot monitorissa. Jollain joystickilla pitäis seikkailla tuolla, eikä mitään softaa millä vois saman hoitaa näppärästi. Ei myöskään SRGB tilaa saatavilla, lähimmäs menee HDR:n kanssa, mutta silloin tummat ikkunat winukassa/peleissä menee läpikuultaviksi :( Ei myöskään mikään ihmeellinen liiketoisto, vaikka niin oletin. Syy varmaan ihmissilmässä enimmäkseen. Alunperin löytyy aika nopee 165hz näyttö, joka suhmuuntaa tekstiä arpg peleissä jonkin verran. Oled kivasti pitää tekstin lukukelposena nopeessa temmossa, mutta tuskin 600€ arvoinen päivitys. Ja vieläkin kauheet blackbarit sivuilla ja päällä, varmaankin ton pixel shiftin takia?

Mulla on toi G6 malli ja vähän ärsyttää nää valikot monitorissa. Jollain joystickilla pitäis seikkailla tuolla, eikä mitään softaa millä vois saman hoitaa näppärästi. Ei myöskään SRGB tilaa saatavilla, lähimmäs menee HDR:n kanssa, mutta silloin tummat ikkunat winukassa/peleissä menee läpikuultaviksi :( Ei myöskään mikään ihmeellinen liiketoisto, vaikka niin oletin. Syy varmaan ihmissilmässä enimmäkseen. Alunperin löytyy aika nopee 165hz näyttö, joka suhmuuntaa tekstiä arpg peleissä jonkin verran. Oled kivasti pitää tekstin lukukelposena nopeessa temmossa, mutta tuskin 600€ arvoinen päivitys. Ja vieläkin kauheet blackbarit sivuilla ja päällä, varmaankin ton pixel shiftin takia?
Joystick voisi olla parempi, mutta toisaalta itse pidän siitä enemmän kuin mitä muiden näyttöjeni (useampi Dell ja yksi Lenovo Thinkvision) näppäinvalikoista. Itse tulee aina vääriä nappeja painettua, mutta joystickilla valikkojen surffailu tuntuu nyt näistä helpoimmalta. Pixel shiftin vuoksi on juuri nuo reunukset. Minulla aiemmat näytöt joko TN tai IPS-paneelisia 60/75 Hz, liiketoisto niihin verrattuna on ihan yö-päivä tasoa, eli loistavaa. Enimmäkseen tulee pelailtua War Thunderin tankkimatseja ja on kyllä mahdottoman paljon helpompi erottaa vastustaja kaukaa tai liikkeestä, kun on ihan terävänä. Helppo vaikka kulman takaa tullessa seurata vastustajan tykinputken sijaintia jne. No, 144 tai 165 Hz näytöistä ei minulla ole kokemusta, tähän asti korkeimmat hertsit ovat löytyneet puhelimista. Jokin leffa tuli tuossa äskettäin katsottua (Alien Romulus), upealta näytti.
Itse löydän 600€ edestä hyötyä itselleni.

Onkos täällä ihmisillä jotain asetuksia jakaa, miten saa ruudun edes kohtuullisen näköiseksi? Yritin apinoida näitä asetuksia täällä ja myös silmämääräisesti säätää, mutta kuva näyttää kyllä ihan perseeltä edelleen työpöytäkäytössä.

Vanha näyttö oli Gigabyte AORUS FI32U. Onkohan tää vaan totutelukysymys vai mikäköhän tässä mahtaa olla. :/

Onkos täällä ihmisillä jotain asetuksia jakaa, miten saa ruudun edes kohtuullisen näköiseksi? Yritin apinoida näitä asetuksia täällä ja myös silmämääräisesti säätää, mutta kuva näyttää kyllä ihan perseeltä edelleen työpöytäkäytössä.

Vanha näyttö oli Gigabyte AORUS FI32U. Onkohan tää vaan totutelukysymys vai mikäköhän tässä mahtaa olla. :/

Mitäs tarkoitat perseellä? :D Nämä taitaa kaikki olla tehdaskalibroituja ja noilla TFTCentralin ohjeilla tulee lämpimän näköinen kuva, niin kuin pitääkin. Nykyisin puhelimet, TV:t jne on vakiona todella kylmän sävysiä, joten voi näyttää oudolta.

Edit: Menin TFCentralin ohjeilla muuten, mutta R-Gainin +1 ja G-Gain -2. Redditissä tuli vastaan, että tekstit voivat olla epäselvät ennen kuin näyttö tekee itselleen ensimmäisen "pixel refresh"in. Sen voi ajaa myös manuaalisesti panel care-valikosta.

Viimeksi muokattu:

Mulla sama, pelatessa upea mutta työpöytäkäytössä kuva persikan värinen. Toki paranee kun poistaa pelitilat käytöstä, mutta vanhalla g8 neolla ei tarvitse mitään vaihdella ja se pieksee tämän ihan 6-0 työpöytäkäytössä. Paljon terävämpi kuva. Kai se pitää jättää kaksi näyttöä sitten työpöydälle :lol:

Muokataas sen verran että oli tossa uudessa oledissa joku yömoodi päällä. 🤭 Nyt on hyvä kuva ja poika saa g8 neon.

Viimeksi muokattu:
Itsellä käyttöönotossa tarjosi Firmware päivitystä 1005, jonka annoin asentua siinä vaiheessa. Sitten aloin vertaamaan TFTCentralin suosittamiin asetuksiin ja asetukset olikin tuolloin jo oletuksena lähes täysin samat. SDR kyseessä, Game Mode On + ECO mode käytössä. Ajoin sitten i1Display Pro/i1Profiler kalibroinnin, eikä tuonut juurikaan silmin havaitavaa muutosta kuvaan, kun vertasi ennen/jälkeen tilannetta. Ihan neutraalilta värisävy näyttää.
Aiempi näyttö MSI Optix MAG322CQR 31,5" VA-paneelilla. Edelleen tuossa vieressä ja siihen verraten SDR-kuvassa selvä parannus ja HDR-kuvassa huomattava.

G8 ollut nyt käytössä viitisen päivää.
Tätä aikaisemmin oli testissä tuo G6 1,5 viikon verran ja se oli kyllä 39" ultrawiden jälkeen niin pieni, että oli pakko kärkkyä isompaa. Onneksi tämä tuli parempaan tarjoukseen kuin mitä Telialta olisin saanut "etuhinnalla".

Mutta erikoisia ongelmia alkoi tulemaan heti kun G8 tuli käyttöö, ennen G8 kaikki pelittivät hienosti.
1. Langaton "ASUS ROG FALCHION Low Profile RX" näppäimistö alkoi pätkimään langatonta yhteyttä, näppäimistö jäätyy eikä ota näppäinkomentoja vastaan, osa kommenoista saattaa tulla kymmeninen sekuntien viiveellä. Piuhalla toimii ok. Puoli vuotta ollut käytössä ennen tätä ilman ongelmia.
2. Sama homma "HyperX Cloud Alpha Wireless" kuulokkeiden kanssa. Kuulokkeet katkaisevat ja yhdistävät yhteyttä useaan kertaan muutamien sekuntien sykleillä ja sitten saattaa taas toimia useamman tunnin putkeen. Yli vuoden olleet käytössä ilman ongelmia.
3. Itse näyttö saattaa black screeniä väläytellä useamman kerran putkeen ja saattaa taas olla pitkään ilman että black screeniä tulee.
Tämä taisi olla jollain tavalla yleistäkin?

Näytössä uusin päivitys 1005, koneessakin ajantasalla kaikki.

Muilla kokemuksia vai hajoaako mulla näppäimistö ja kuulokkeet vaan samaan aikaan kun uusi näyttö tuli? 😂

Tuo että oheislaitteet pätkivät näytön käyttöönoton jälkeen ja näyttökin oikuttelee, kuulostaa joltain rautatason vialta. Jostain pääsee jotain radiotaajuusta häiriötä ilmoille, joka laittaa laitteet solmuun.

väriavaruuden saa sdr lukittua srgb'lle kun vaihtaa kuvatilaksi graphic ja color space auto

Tuollainen G6 kävi itselläni pikaisesti testissä ja osoittautui aivan päteväksi 629 euron hintaan. Vertailukohtana oli pöydältä löytyvä Asus PG27AQDP.

Yllättävintä oli, että pidin G6:n värintoistoa kalibroinnin jälkeen huomattavasti Asusta miellyttävämpänä - saamani arvot olivat hyvin lähellä RTINGS.com revikan säätöjä, eli niistä kannattaa lähteä liikkelle, jos kunnon kalibrointilaitteistoa ei omasta takaa löydy. Responsiivisuudessa kuitenkin Asus oli tällä kertaa täysin selvä voittaja, ja melkein ärsytti pelata tuolla G6:lla FPS-pelejä. Kuitenkin G6 värintoisto ja värien yhdenmukaisuus ruudulla oli selvästi Asusta paremmat, ja tämän vuoksi harkitsin pitäväni tuon kakkosmonitorina. Valitettavasti kyseinen yksilö piti kuitenkin aivan järkyttävää ininää (coilwhine), ja googlailun perusteella tämä ei ole mitenkään poikkeavaa kyseisen mallin kohdalla. Näin ollen vanha luotettava 2K IPS-monitorini jatkaa pöydällä :-)

Näyttää olevan useampi g8 malli palautettu yksilö outletin puolella myynnissä. Noihin ei kuitenkaan voi käyttää tuota alennuskoodia ja alennukset laskettu ovh. Hinnasta..

Jos joku on palauttelemassa, niin voin ostella pois tarjoushintaan.

Tuollainen G6 kävi itselläni pikaisesti testissä ja osoittautui aivan päteväksi 629 euron hintaan. Vertailukohtana oli pöydältä löytyvä Asus PG27AQDP.

Yllättävintä oli, että pidin G6:n värintoistoa kalibroinnin jälkeen huomattavasti Asusta miellyttävämpänä - saamani arvot olivat hyvin lähellä RTINGS.com revikan säätöjä, eli niistä kannattaa lähteä liikkelle, jos kunnon kalibrointilaitteistoa ei omasta takaa löydy. Responsiivisuudessa kuitenkin Asus oli tällä kertaa täysin selvä voittaja, ja melkein ärsytti pelata tuolla G6:lla FPS-pelejä. Kuitenkin G6 värintoisto ja värien yhdenmukaisuus ruudulla oli selvästi Asusta paremmat, ja tämän vuoksi harkitsin pitäväni tuon kakkosmonitorina. Valitettavasti kyseinen yksilö piti kuitenkin aivan järkyttävää ininää (coilwhine), ja googlailun perusteella tämä ei ole mitenkään poikkeavaa kyseisen mallin kohdalla. Näin ollen vanha luotettava 2K IPS-monitorini jatkaa pöydällä :-)
joku huono yksilö sulla. itselleni tämä g6 kolmas oled näyttö eikä omassani ole esiintynyt coil whieneä eikä mitään vikaa vasteajoissa. ekan generaation lg oledissä sitten olikin läjä ongelmia mm. tuo coil whine

joku huono yksilö sulla. itselleni tämä g6 kolmas oled näyttö eikä omassani ole esiintynyt coil whieneä eikä mitään vikaa vasteajoissa. ekan generaation lg oledissä sitten olikin läjä ongelmia mm. tuo coil whine
Minulla on kyllä tietyissä skenaarioissa coil whinea. En ole varma, tuleeko itse näytöstä vai virtalähteestä. Ehkä vähitellen vähentynyt.

Koitin ite kans oledia ips rinnalla, mutta toinen aina jäi pois gsyncistä ja näytti kuralle. Vuoroin oled, toisinaan ips. Onko 360hz oled muka jotenkin hidas verrattuna 480hz olediin? Ite en havainnut järisyttävää eroa 360hz vs 165hz ips, vaikka oon allerginen kaikenlaiselle stutterille ja paskoille frametimeille.

Komppaan tätä senverran, että ei ole omassakaan G6 esiintynyt minkään tasoista coil whineä tai ongelmia vasteajassa

Viimeksi muokattu:
Koitin ite kans oledia ips rinnalla, mutta toinen aina jäi pois gsyncistä ja näytti kuralle. Vuoroin oled, toisinaan ips. Onko 360hz oled muka jotenkin hidas verrattuna 480hz olediin? Ite en havainnut järisyttävää eroa 360hz vs 165hz ips, vaikka oon allerginen kaikenlaiselle stutterille ja paskoille frametimeille.

Kyllä se tuohon 480Hz Asukseen verrattuna tuntui lagisemmalta. Huomion arvoista on kuitenkin, että G6 ei ole aivan yhtä nopea kaikissa värisiirtymissä, kuin muiden valmistajien (MSI, Alienware & Gigabyte) samalla QD-OLED paneliilla varustetut monitorit. Varmaan kaikki ihmiset aistivat nämä asiat myös omalla tavallaan, ja itse olen todella allerginen kaikenlaiselle stutterille ja epätasaisuudelle kuvassa. 480HZ Asuksen ylivertaisuus oli kuvan selkeydessä ja sulavuudessa minulle samaa (ja riittävän merkittävää) tasoa, kuin 1st gen 240Hz WOLEDin ylivertaisuus tuolloin omistamaani Asuksen 280Hz IPS-paneeliin verrattuna.

Kyllä se tuohon 480Hz Asukseen verrattuna tuntui lagisemmalta. Huomion arvoista on kuitenkin, että G6 ei ole aivan yhtä nopea kaikissa värisiirtymissä, kuin muiden valmistajien (MSI, Alienware & Gigabyte) samalla QD-OLED paneliilla varustetut monitorit. Varmaan kaikki ihmiset aistivat nämä asiat myös omalla tavallaan, ja itse olen todella allerginen kaikenlaiselle stutterille ja epätasaisuudelle kuvassa. 480HZ Asuksen ylivertaisuus oli kuvan selkeydessä ja sulavuudessa minulle samaa (ja riittävän merkittävää) tasoa, kuin 1st gen 240Hz WOLEDin ylivertaisuus tuolloin omistamaani Asuksen 280Hz IPS-paneeliin verrattuna.
Nuo molemmat on kyllä melko lagisia. Tämä on jo sulava.

Onko g6 tai g8 käyttäjät huomanneet liikkuvassa kuvassa yhden pikselin levyisiä pystyraitoja? Tässä esimerkki: Reddit - Dive into anything .

Muuten olen ollut tyytyväinen g6 näyttöön, mutta alkoi nämä häiritsemään. Pitää vielä testata onko hdmillä sama ongelma.

Edit: ei vaikuta hdmi, hdr tai eri refreshratet tuohon vilkkumiseen. Eikö nykyään ole yhtään näyttöä myynnissä, jossa ei olisi jotain suurempaa vikaa…

Viimeksi muokattu:
Onko g6 tai g8 käyttäjät huomanneet liikkuvassa kuvassa yhden pikselin levyisiä pystyraitoja? Tässä esimerkki: Reddit - Dive into anything .

Muuten olen ollut tyytyväinen g6 näyttöön, mutta alkoi nämä häiritsemään. Pitää vielä testata onko hdmillä sama ongelma.

Edit: ei vaikuta hdmi, hdr tai eri refreshratet tuohon vilkkumiseen. Eikö nykyään ole yhtään näyttöä myynnissä, jossa ei olisi jotain suurempaa vikaa…
En ole omassa G6-näytössäni tuollaisia raitoja havainnut.

En ole huomannut minkäänlaisia pystyraitoja omassa, yritin niitä hakemalla hakea jonkun videon kanssa joka sinne oli linkattu mutta ei kyllä näkynyt. Tämä siis G6. Kokeile päivittää firmis? Itsellä 1002.2

En ole huomannut minkäänlaisia pystyraitoja omassa, yritin niitä hakemalla hakea jonkun videon kanssa joka sinne oli linkattu mutta ei kyllä näkynyt. Tämä siis G6. Kokeile päivittää firmis? Itsellä 1002.2
Sama firmware näyttäisi olevan jo tehtaalta. Nämä tosiaan näkyy vain liikkuvassa kuvassa, esim kameraa käännellessä ja parhaiten tumman harmaissa alueissa. Ainakin näissä peleissä olen huomannut näitä: Alan Wake 2, Star Wars Outlaws, uusin Call of Duty.

Nuo molemmat on kyllä melko lagisia. Tämä on jo sulava.
Tästä todettava että noi hertsit ei todellakaan kerro kaikkea, vaan paneelin tyyppi myös vaikuttaa asiaan. Esimerkiksi RTINGS mainitsi että tuo paneeli ei pysy noiden hertsien mukana täydellä 540hz tilassa. Lisäksi kuvanlaatu ei vakuuta. RTINGS testannut tuon Asuksen näytön ja tässä response timet näytöstä:

First Response Time
1.7 ms

Total Response Time
2.7 ms

RGB Overshoot
3 RGB

Worst 10% First Response Time
4.2 ms

Worst 10% Total Response Time
7.2 ms

Ja jos verrataan vaikka tuohon Samsungin G8 OLEDiin niin RTINGS mitannut siitä seuraava tulokset:

First Response Time
0.3 ms

Total Response Time
0.3 ms

RGB Overshoot
0 RGB

Worst 10% First Response Time
0.5 ms

Worst 10% Total Response Time
0.5 ms

Worst 10% RGB Overshoot
0 RGB

Onko muille tullut G6 tai G8 oledeillä ongelmaa että kuva rupeaa repeilemään keskeltä ja noin minuutin päästä heittää mustan näytön joka näkyy noin minuutin ja palautuu siitä taas repeilevään kuvaan? Ensimmäiset 3 päivää toimi ongelmitta mutta sen jälkeen alkanut tekemään tuota satunnaisesti. 4 ja 5 päivinä teki kerran ja 6 päivänä 3 kertaa. Aloittanut toistaiseksi tekemään tätä vain netflixiä fullscreenillä katsellessa mutta vika jatkuu siitä kyllä myös työpöydälle sekä peleihinkin. Pelatessa ei ole tuota aloittanut. Ilmeisesti joissain muissa samsungin malleissa ollut tyyppivikana?
1731402528443.png

@zereks Ei ole minun G6 alkanut tuota tekemään..kokeilisin vielä toista kaapelia ja varmuudeksi vaikka eri porttia hdmi/displayport, vaikka nyt tuo vaikuttaisi näyttöön itseensä jäävän... kurja juttu.

Itelläni on tullut nyt noi raidat vastaan. Erottaa hyvin netflixiä kattellessa tummissa kohtauksissa esim ihmisten kasvoissa :(

Itelläni on tullut nyt noi raidat vastaan. Erottaa hyvin netflixiä kattellessa tummissa kohtauksissa esim ihmisten kasvoissa :(
Päätin silti pitää näytön. Ilmeisesti ensimmäisessä firmware päivityksessä noita oli saatu jo paremmaksi, joten toivottavasti saavat nuo kuntoon.

Itsellä ei onneksi ole raidat pahana tai sit en vain niitä huomaa. RTingsin mukaan pitäisi olla tämän suhteen paras 32" OLED näytöistä.

Our Monitor Picture Quality Tests: Gray Uniformity

1731923013199.png

P.S. Mun edellinen kommentti oli sarkasmia. :rolleyes:
Ne tulee itellä niin että kerran 5 sekunnissa näkyy joku puol sekkaa eli ei ole koko ajan näkyvissä. Stranger things viimisen kauden viimisessä jaksossa erottui tosin hyvin esim. näyttelijöiden kasvoista kun oli noita pimeitä kohtauksia

Toimiiko muilla Netflixin 4k pc:lla tämän näytön kanssa? Vanhalla näytöllä toimi, mutta nyt ei tämän kanssa.

Päätin silti pitää näytön. Ilmeisesti ensimmäisessä firmware päivityksessä noita oli saatu jo paremmaksi, joten toivottavasti saavat nuo kuntoon.
Tyhmä kysymys, mutta oletko kokeillut onko VRR Control -asetuksella vaikutusta? Laittamalla päälle tuon VRR flickerin pitäisi pienentyä huomattavasti.

Tyhmä kysymys, mutta oletko kokeillut onko VRR Control -asetuksella vaikutusta? Laittamalla päälle tuon VRR flickerin pitäisi pienentyä huomattavasti.
Tämä ei tunnu liittyvän vrr:ään, vaan todennäköisesti joku prosessointi tummissa väreissä. Näkyy vaikka vrr olisi kokonaan pois päältä. Ehkä tällä yritetään fiksata jotain qd-oledin heikkouksia.

Nuo pystyviivat ei häviä mitenkään. testattu sdr, hdr, g-sync päällä, g-sync pois, vrr control päällä, vrr control pois päältä.

Telialta näyttäisi kuvan koodilla saavan 27" mallia vielä halvemmalla.
1731940996087.png
Mahtaisikohan saada Verkkokauppalta hyvitystä, kun tuli sieltä osetettua tuo 630€ hintaan. Vai joutuisikohan alkaa vaihtamaan kokonaan.

Edit. Eivät kuulemma hyvitä black friday tarjouksia. Vahvistivat verkkokaupalta että jos palautuksessa on mukana kaikki mukana tulleet johdot, ohjekirjat ym. niin palautus on 100%. Taidan laittaa Telialta tilaukseen ja palautella verkkikseen näytön.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä! Niin halvalla oli tuo G6, että kokeilen onnea toistamiseen. Verkkiksestä ostamani G6:n virtalähde, sekä takapaneelin virtaliittimen vieressä oleva komponentti vinkuivat todella ikävästi. Mikäli tässä sama ongelma, niin lienee jonkinlainen puolittainen tyyppivika - googlesta löytyy tuosta sen verran osumia ja tarinoita, että ei ainakaan mikään one-off -tyyppinen QC-ongelma :)

Tuota pystyraitojen ongelmaa aiemmassa yksilössä ei kyllä ollut. Hyvin pelitti vinkunaa lukuunottamatta.

Sellaista hassuutta olen näytössä huomannut, että välillä kun laitan koneen päälle niin kuva syttyy automaattisesti päälle ja välillä ei. Ihan sama onko työkoneesta vai kotikoneesta kyse. Ei ole iso juttu kaukosäätimellä käynnistellä ja saattaa olla että firmispäivityksillä korjaantuu jossain vaiheessa.

Kappas, tuo koodi vaikuttaa toimivan muihinkin tuotteisiin, tarvikkeet, oheislaitteet.

Harmi, ei käy tuo koodi G8 G85SD. 699 hinta tuolle kyllä houkuttelisi, kerkesin kyllä tilaamaan jo amazonista LG 34GN850 525e IPS-paneelilla. Vähän pelottaa tuo OLED burn-in sekä VRR flickering tuossa G8:ssa.

Kiitos vinkistä! Niin halvalla oli tuo G6, että kokeilen onnea toistamiseen. Verkkiksestä ostamani G6:n virtalähde, sekä takapaneelin virtaliittimen vieressä oleva komponentti vinkuivat todella ikävästi. Mikäli tässä sama ongelma, niin lienee jonkinlainen puolittainen tyyppivika - googlesta löytyy tuosta sen verran osumia ja tarinoita, että ei ainakaan mikään one-off -tyyppinen QC-ongelma :)

Tuota pystyraitojen ongelmaa aiemmassa yksilössä ei kyllä ollut. Hyvin pelitti vinkunaa lukuunottamatta.
Minulla taas vinkuna on vähitellen kadonnut. Aivan uutena tietyissä tilanteissa vinkui. Mahtaakohan vaatia "sisäänajoa"? Toki ei sellaista tonnin näytössä (normaali hinta) pitäisi olla. Räpsynää en itse ole huomannut.

Uusi saapuikin jo eilen, ja tässä yksilössä ei vinkumista. Ehkä hieman virtalähteessä, mutta sen saa pitkälle piiloon, joten ei haittaa. Jatkoon siis tällä kertaa 👍

Onko muilla G8:n omistajilla ollut ongelmia displayport tehdaskaapelin kanssa?
Itsellä välillä tullut hetkiä, jolloin näyttö ei näytä mitään (musta ruutu), tai näyttöön tulee 90-luvulta tuttu tv:n "lumisade". Häiriön kesto noin sekunnin tai alle. Yhden kerran onnistunut toistaiseksi häiritsemään pelatessa.

Siirryin testaamaanClub3D:n displayport kaapelia, jolla ei ollut ongelmia G9 Odysseyn kanssa.
Edit: monitorin ohjelmaversio 1005.

Viimeksi muokattu:
Onko kellään tietoa miten tuo Pixel Shifting toimii?

Eilen kun sain näytön ja käytin sitä ehkä 4 tuntia en huomannut ollenkaan. Tänään sitten melkein koko päivän pelannut yms. ja varsinkin nyt ihan viimeisen parin tunnin sisään sitä tuntui tapahtuvan jatkuvasti.

Onkohan tuo jotenkin dynaaminen. Mitä pidempi aika pixel refreahistä on sitä enemmän se alkaa tekemään tuota.

Edit: Tuo uusi SD versio 34" versiosta on joku nuhapumppu versio vanhasta SB:stä. Siinä on vaihettu Mini-HDMI/DP täysikokoiseksi, mutta samalla poistettu USB-C ja se korvattu USB-A:lla. Ei mikään deal breaker itselleni, mutta vaikeuttaa tuon kiinni saamista työläppäriin täydellä resolla varsinkin kun se ei tue HDMI:n kautta 3440x1440 @ 30HZ, ainostaan 60Hz ja läppäri ei tue kuin 30Hz HDMI:n kautta, mutta USB-C kautta tukee isompia taajuksia. Pitää odotella että töistä saisi dockin jos niitä vielä saa tai hommata oma, tai katsoa joku DP to USB-C viritelmä.

Viimeksi muokattu:
Onko muilla G8:n omistajilla ollut ongelmia displayport tehdaskaapelin kanssa?
Itsellä välillä tullut hetkiä, jolloin näyttö ei näytä mitään (musta ruutu), tai näyttöön tulee 90-luvulta tuttu tv:n "lumisade". Häiriön kesto noin sekunnin tai alle. Yhden kerran onnistunut toistaiseksi häiritsemään pelatessa.

Siirryin testaamaanClub3D:n displayport kaapelia, jolla ei ollut ongelmia G9 Odysseyn kanssa.
Edit: monitorin ohjelmaversio 1005.
Itsellä tuntuu menevän mustaksi noin sekunniksi pariksi kerran per sessio. Enpä osannut edes epäillä, että mukana tullut kaapeli voisi olla syypäänä tähän. Täytyy kaivaa toinen kaapeli jostakin ja kokeilla.

Itsellä tuntuu menevän mustaksi noin sekunniksi pariksi kerran per sessio. Enpä osannut edes epäillä, että mukana tullut kaapeli voisi olla syypäänä tähän. Täytyy kaivaa toinen kaapeli jostakin ja kokeilla.
Itse en hirveesti oo kerenny kokeilla montioria vielä, mut mulla ei tehdas kaapeli käytössä, ja kerran mennyt ruutu mustaksi muutaman sekunnin ajaksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 307
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom