Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Optimointia se näyttö käyttöönotossa herjasi, mutta ei ikinä kertonut miten se sitä rupeaa tekemään. Ilmeisesti teki yön aikana jotain, vaikka olikin sammutettuna/signaalia ei tullut koska kone kiinni. Ehkä jos nyt oikein tarkkaan muistelee, niin pientä parannusta tekstin luettavuudessa saattoi tuon optimoinnin jälkeen tulla. Mielestäni se on hyvällä tasolla. Jos näyttö ei miellytä, niin Verkkikseen saa palauttaa 32pv sisällä eivätkä ne suuremmin ylimääräisiä kysele.Itse myös tämän viikon testaillut tuota 27" OLEDia. On kyllä hieno näyttö. Alkuun tekstin luettavuus näytti huonolta, mutta se tuntui paranevan huomattavati kun suoritti sen screen optimizationin näytön asetuksista.
Paripäivää ollu mulla nyt käytössä, pixel shiftin huomaa aika-ajoin nettiä selatessa, mutta en kertaakaan huomannut pelatessa. Tekstin kanssa mulla ei ole minkäänlaisia ongelmia, käytännössä samalta näyttää omaan silmään kuin aikaisemmassa LCD näytössäkin.Tuli ostettua tämä 27" OLED. Käytössä kaksi IPS paneelia niin laitan tämän päänäytöksi testiin. Luin tuosta arvostelun VK:n sivuilta ja sanottu tuosta näytön kuvan palamiseston ärsyttävyydestä ja tekstin huonosta luettavuudesta. Onko näissä OLED näytöissä sitten ongelmaa noiden kanssa? Tarkoitus olisi ainoastaan pelata tällä näytöllä
Joystick voisi olla parempi, mutta toisaalta itse pidän siitä enemmän kuin mitä muiden näyttöjeni (useampi Dell ja yksi Lenovo Thinkvision) näppäinvalikoista. Itse tulee aina vääriä nappeja painettua, mutta joystickilla valikkojen surffailu tuntuu nyt näistä helpoimmalta. Pixel shiftin vuoksi on juuri nuo reunukset. Minulla aiemmat näytöt joko TN tai IPS-paneelisia 60/75 Hz, liiketoisto niihin verrattuna on ihan yö-päivä tasoa, eli loistavaa. Enimmäkseen tulee pelailtua War Thunderin tankkimatseja ja on kyllä mahdottoman paljon helpompi erottaa vastustaja kaukaa tai liikkeestä, kun on ihan terävänä. Helppo vaikka kulman takaa tullessa seurata vastustajan tykinputken sijaintia jne. No, 144 tai 165 Hz näytöistä ei minulla ole kokemusta, tähän asti korkeimmat hertsit ovat löytyneet puhelimista. Jokin leffa tuli tuossa äskettäin katsottua (Alien Romulus), upealta näytti.Mulla on toi G6 malli ja vähän ärsyttää nää valikot monitorissa. Jollain joystickilla pitäis seikkailla tuolla, eikä mitään softaa millä vois saman hoitaa näppärästi. Ei myöskään SRGB tilaa saatavilla, lähimmäs menee HDR:n kanssa, mutta silloin tummat ikkunat winukassa/peleissä menee läpikuultaviksi Ei myöskään mikään ihmeellinen liiketoisto, vaikka niin oletin. Syy varmaan ihmissilmässä enimmäkseen. Alunperin löytyy aika nopee 165hz näyttö, joka suhmuuntaa tekstiä arpg peleissä jonkin verran. Oled kivasti pitää tekstin lukukelposena nopeessa temmossa, mutta tuskin 600€ arvoinen päivitys. Ja vieläkin kauheet blackbarit sivuilla ja päällä, varmaankin ton pixel shiftin takia?
Onkos täällä ihmisillä jotain asetuksia jakaa, miten saa ruudun edes kohtuullisen näköiseksi? Yritin apinoida näitä asetuksia täällä ja myös silmämääräisesti säätää, mutta kuva näyttää kyllä ihan perseeltä edelleen työpöytäkäytössä.
Vanha näyttö oli Gigabyte AORUS FI32U. Onkohan tää vaan totutelukysymys vai mikäköhän tässä mahtaa olla. :/
Onkos täällä ihmisillä jotain asetuksia jakaa, miten saa ruudun edes kohtuullisen näköiseksi? Yritin apinoida näitä asetuksia täällä ja myös silmämääräisesti säätää, mutta kuva näyttää kyllä ihan perseeltä edelleen työpöytäkäytössä.
Vanha näyttö oli Gigabyte AORUS FI32U. Onkohan tää vaan totutelukysymys vai mikäköhän tässä mahtaa olla. :/
väriavaruuden saa sdr lukittua srgb'lle kun vaihtaa kuvatilaksi graphic ja color space autoMulla on toi G6 malli ja vähän ärsyttää nää valikot monitorissa. Jollain joystickilla pitäis seikkailla tuolla, eikä mitään softaa millä vois saman hoitaa näppärästi. Ei myöskään SRGB tilaa saatavilla, lähimmäs menee HDR:n kanssa, mutta silloin tummat ikkunat winukassa/peleissä menee läpikuultaviksi Ei myöskään mikään ihmeellinen liiketoisto, vaikka niin oletin. Syy varmaan ihmissilmässä enimmäkseen. Alunperin löytyy aika nopee 165hz näyttö, joka suhmuuntaa tekstiä arpg peleissä jonkin verran. Oled kivasti pitää tekstin lukukelposena nopeessa temmossa, mutta tuskin 600€ arvoinen päivitys. Ja vieläkin kauheet blackbarit sivuilla ja päällä, varmaankin ton pixel shiftin takia?
joku huono yksilö sulla. itselleni tämä g6 kolmas oled näyttö eikä omassani ole esiintynyt coil whieneä eikä mitään vikaa vasteajoissa. ekan generaation lg oledissä sitten olikin läjä ongelmia mm. tuo coil whineTuollainen G6 kävi itselläni pikaisesti testissä ja osoittautui aivan päteväksi 629 euron hintaan. Vertailukohtana oli pöydältä löytyvä Asus PG27AQDP.
Yllättävintä oli, että pidin G6:n värintoistoa kalibroinnin jälkeen huomattavasti Asusta miellyttävämpänä - saamani arvot olivat hyvin lähellä RTINGS.com revikan säätöjä, eli niistä kannattaa lähteä liikkelle, jos kunnon kalibrointilaitteistoa ei omasta takaa löydy. Responsiivisuudessa kuitenkin Asus oli tällä kertaa täysin selvä voittaja, ja melkein ärsytti pelata tuolla G6:lla FPS-pelejä. Kuitenkin G6 värintoisto ja värien yhdenmukaisuus ruudulla oli selvästi Asusta paremmat, ja tämän vuoksi harkitsin pitäväni tuon kakkosmonitorina. Valitettavasti kyseinen yksilö piti kuitenkin aivan järkyttävää ininää (coilwhine), ja googlailun perusteella tämä ei ole mitenkään poikkeavaa kyseisen mallin kohdalla. Näin ollen vanha luotettava 2K IPS-monitorini jatkaa pöydällä
Minulla on kyllä tietyissä skenaarioissa coil whinea. En ole varma, tuleeko itse näytöstä vai virtalähteestä. Ehkä vähitellen vähentynyt.joku huono yksilö sulla. itselleni tämä g6 kolmas oled näyttö eikä omassani ole esiintynyt coil whieneä eikä mitään vikaa vasteajoissa. ekan generaation lg oledissä sitten olikin läjä ongelmia mm. tuo coil whine
Koitin ite kans oledia ips rinnalla, mutta toinen aina jäi pois gsyncistä ja näytti kuralle. Vuoroin oled, toisinaan ips. Onko 360hz oled muka jotenkin hidas verrattuna 480hz olediin? Ite en havainnut järisyttävää eroa 360hz vs 165hz ips, vaikka oon allerginen kaikenlaiselle stutterille ja paskoille frametimeille.Tuollainen G6 kävi itselläni pikaisesti testissä ja osoittautui aivan päteväksi 629 euron hintaan. Vertailukohtana oli pöydältä löytyvä Asus PG27AQDP.
Yllättävintä oli, että pidin G6:n värintoistoa kalibroinnin jälkeen huomattavasti Asusta miellyttävämpänä - saamani arvot olivat hyvin lähellä RTINGS.com revikan säätöjä, eli niistä kannattaa lähteä liikkelle, jos kunnon kalibrointilaitteistoa ei omasta takaa löydy. Responsiivisuudessa kuitenkin Asus oli tällä kertaa täysin selvä voittaja, ja melkein ärsytti pelata tuolla G6:lla FPS-pelejä. Kuitenkin G6 värintoisto ja värien yhdenmukaisuus ruudulla oli selvästi Asusta paremmat, ja tämän vuoksi harkitsin pitäväni tuon kakkosmonitorina. Valitettavasti kyseinen yksilö piti kuitenkin aivan järkyttävää ininää (coilwhine), ja googlailun perusteella tämä ei ole mitenkään poikkeavaa kyseisen mallin kohdalla. Näin ollen vanha luotettava 2K IPS-monitorini jatkaa pöydällä
Komppaan tätä senverran, että ei ole omassakaan G6 esiintynyt minkään tasoista coil whineä tai ongelmia vasteajassajoku huono yksilö sulla. itselleni tämä g6 kolmas oled näyttö eikä omassani ole esiintynyt coil whieneä eikä mitään vikaa vasteajoissa. ekan generaation lg oledissä sitten olikin läjä ongelmia mm. tuo coil whine
Koitin ite kans oledia ips rinnalla, mutta toinen aina jäi pois gsyncistä ja näytti kuralle. Vuoroin oled, toisinaan ips. Onko 360hz oled muka jotenkin hidas verrattuna 480hz olediin? Ite en havainnut järisyttävää eroa 360hz vs 165hz ips, vaikka oon allerginen kaikenlaiselle stutterille ja paskoille frametimeille.
Nuo molemmat on kyllä melko lagisia. Tämä on jo sulava.Kyllä se tuohon 480Hz Asukseen verrattuna tuntui lagisemmalta. Huomion arvoista on kuitenkin, että G6 ei ole aivan yhtä nopea kaikissa värisiirtymissä, kuin muiden valmistajien (MSI, Alienware & Gigabyte) samalla QD-OLED paneliilla varustetut monitorit. Varmaan kaikki ihmiset aistivat nämä asiat myös omalla tavallaan, ja itse olen todella allerginen kaikenlaiselle stutterille ja epätasaisuudelle kuvassa. 480HZ Asuksen ylivertaisuus oli kuvan selkeydessä ja sulavuudessa minulle samaa (ja riittävän merkittävää) tasoa, kuin 1st gen 240Hz WOLEDin ylivertaisuus tuolloin omistamaani Asuksen 280Hz IPS-paneeliin verrattuna.
En ole omassa G6-näytössäni tuollaisia raitoja havainnut.Onko g6 tai g8 käyttäjät huomanneet liikkuvassa kuvassa yhden pikselin levyisiä pystyraitoja? Tässä esimerkki: Reddit - Dive into anything .
Muuten olen ollut tyytyväinen g6 näyttöön, mutta alkoi nämä häiritsemään. Pitää vielä testata onko hdmillä sama ongelma.
Edit: ei vaikuta hdmi, hdr tai eri refreshratet tuohon vilkkumiseen. Eikö nykyään ole yhtään näyttöä myynnissä, jossa ei olisi jotain suurempaa vikaa…
En ole huomannut minkäänlaisia pystyraitoja omassa, yritin niitä hakemalla hakea jonkun videon kanssa joka sinne oli linkattu mutta ei kyllä näkynyt. Tämä siis G6. Kokeile päivittää firmis? Itsellä 1002.2Onko g6 tai g8 käyttäjät huomanneet liikkuvassa kuvassa yhden pikselin levyisiä pystyraitoja? Tässä esimerkki: Reddit - Dive into anything .
Muuten olen ollut tyytyväinen g6 näyttöön, mutta alkoi nämä häiritsemään. Pitää vielä testata onko hdmillä sama ongelma.
Edit: ei vaikuta hdmi, hdr tai eri refreshratet tuohon vilkkumiseen. Eikö nykyään ole yhtään näyttöä myynnissä, jossa ei olisi jotain suurempaa vikaa…
Sama firmware näyttäisi olevan jo tehtaalta. Nämä tosiaan näkyy vain liikkuvassa kuvassa, esim kameraa käännellessä ja parhaiten tumman harmaissa alueissa. Ainakin näissä peleissä olen huomannut näitä: Alan Wake 2, Star Wars Outlaws, uusin Call of Duty.En ole huomannut minkäänlaisia pystyraitoja omassa, yritin niitä hakemalla hakea jonkun videon kanssa joka sinne oli linkattu mutta ei kyllä näkynyt. Tämä siis G6. Kokeile päivittää firmis? Itsellä 1002.2
Tästä todettava että noi hertsit ei todellakaan kerro kaikkea, vaan paneelin tyyppi myös vaikuttaa asiaan. Esimerkiksi RTINGS mainitsi että tuo paneeli ei pysy noiden hertsien mukana täydellä 540hz tilassa. Lisäksi kuvanlaatu ei vakuuta. RTINGS testannut tuon Asuksen näytön ja tässä response timet näytöstä:Nuo molemmat on kyllä melko lagisia. Tämä on jo sulava.
Itelläni on tullut nyt noi raidat vastaan. Erottaa hyvin netflixiä kattellessa tummissa kohtauksissa esim ihmisten kasvoissaOnko g6 tai g8 käyttäjät huomanneet liikkuvassa kuvassa yhden pikselin levyisiä pystyraitoja? Tässä esimerkki: Reddit - Dive into anything .
Päätin silti pitää näytön. Ilmeisesti ensimmäisessä firmware päivityksessä noita oli saatu jo paremmaksi, joten toivottavasti saavat nuo kuntoon.Itelläni on tullut nyt noi raidat vastaan. Erottaa hyvin netflixiä kattellessa tummissa kohtauksissa esim ihmisten kasvoissa
Ne tulee itellä niin että kerran 5 sekunnissa näkyy joku puol sekkaa eli ei ole koko ajan näkyvissä. Stranger things viimisen kauden viimisessä jaksossa erottui tosin hyvin esim. näyttelijöiden kasvoista kun oli noita pimeitä kohtauksiaItsellä ei onneksi ole raidat pahana tai sit en vain niitä huomaa. RTingsin mukaan pitäisi olla tämän suhteen paras 32" OLED näytöistä.
Our Monitor Picture Quality Tests: Gray Uniformity
P.S. Mun edellinen kommentti oli sarkasmia.
Kappas, tuo koodi vaikuttaa toimivan muihinkin tuotteisiin, tarvikkeet, oheislaitteet.Telialta näyttäisi kuvan koodilla saavan 27" mallia vielä halvemmalla.
Tyhmä kysymys, mutta oletko kokeillut onko VRR Control -asetuksella vaikutusta? Laittamalla päälle tuon VRR flickerin pitäisi pienentyä huomattavasti.Päätin silti pitää näytön. Ilmeisesti ensimmäisessä firmware päivityksessä noita oli saatu jo paremmaksi, joten toivottavasti saavat nuo kuntoon.
Tämä ei tunnu liittyvän vrr:ään, vaan todennäköisesti joku prosessointi tummissa väreissä. Näkyy vaikka vrr olisi kokonaan pois päältä. Ehkä tällä yritetään fiksata jotain qd-oledin heikkouksia.Tyhmä kysymys, mutta oletko kokeillut onko VRR Control -asetuksella vaikutusta? Laittamalla päälle tuon VRR flickerin pitäisi pienentyä huomattavasti.
Nuo pystyviivat ei häviä mitenkään. testattu sdr, hdr, g-sync päällä, g-sync pois, vrr control päällä, vrr control pois päältä.Tyhmä kysymys, mutta oletko kokeillut onko VRR Control -asetuksella vaikutusta? Laittamalla päälle tuon VRR flickerin pitäisi pienentyä huomattavasti.
Edgellä three body problem toistui 4k'na stranger things 1440p'llä.Toimiiko muilla Netflixin 4k pc:lla tämän näytön kanssa? Vanhalla näytöllä toimi, mutta nyt ei tämän kanssa.
Mahtaisikohan saada Verkkokauppalta hyvitystä, kun tuli sieltä osetettua tuo 630€ hintaan. Vai joutuisikohan alkaa vaihtamaan kokonaan.Telialta näyttäisi kuvan koodilla saavan 27" mallia vielä halvemmalla.
Tuli pistettyä tilaukseen onneks oottelin, enkä tilannu verkkiksestäTelialta näyttäisi kuvan koodilla saavan 27" mallia vielä halvemmalla.
Kappas, tuo koodi vaikuttaa toimivan muihinkin tuotteisiin, tarvikkeet, oheislaitteet.
Minulla taas vinkuna on vähitellen kadonnut. Aivan uutena tietyissä tilanteissa vinkui. Mahtaakohan vaatia "sisäänajoa"? Toki ei sellaista tonnin näytössä (normaali hinta) pitäisi olla. Räpsynää en itse ole huomannut.Kiitos vinkistä! Niin halvalla oli tuo G6, että kokeilen onnea toistamiseen. Verkkiksestä ostamani G6:n virtalähde, sekä takapaneelin virtaliittimen vieressä oleva komponentti vinkuivat todella ikävästi. Mikäli tässä sama ongelma, niin lienee jonkinlainen puolittainen tyyppivika - googlesta löytyy tuosta sen verran osumia ja tarinoita, että ei ainakaan mikään one-off -tyyppinen QC-ongelma
Tuota pystyraitojen ongelmaa aiemmassa yksilössä ei kyllä ollut. Hyvin pelitti vinkunaa lukuunottamatta.
Itsellä tuntuu menevän mustaksi noin sekunniksi pariksi kerran per sessio. Enpä osannut edes epäillä, että mukana tullut kaapeli voisi olla syypäänä tähän. Täytyy kaivaa toinen kaapeli jostakin ja kokeilla.Onko muilla G8:n omistajilla ollut ongelmia displayport tehdaskaapelin kanssa?
Itsellä välillä tullut hetkiä, jolloin näyttö ei näytä mitään (musta ruutu), tai näyttöön tulee 90-luvulta tuttu tv:n "lumisade". Häiriön kesto noin sekunnin tai alle. Yhden kerran onnistunut toistaiseksi häiritsemään pelatessa.
Siirryin testaamaanClub3D:n displayport kaapelia, jolla ei ollut ongelmia G9 Odysseyn kanssa.
Edit: monitorin ohjelmaversio 1005.
Itse en hirveesti oo kerenny kokeilla montioria vielä, mut mulla ei tehdas kaapeli käytössä, ja kerran mennyt ruutu mustaksi muutaman sekunnin ajaksi.Itsellä tuntuu menevän mustaksi noin sekunniksi pariksi kerran per sessio. Enpä osannut edes epäillä, että mukana tullut kaapeli voisi olla syypäänä tähän. Täytyy kaivaa toinen kaapeli jostakin ja kokeilla.