Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on kyllä laskut väärin, tuosta tulee 3.6mg/ml vahvuista nestettä. Tupakasta suoraan vapottamiseen siirtyneet aloittavat usein paljon kovemmista määristä, kuten vaikkapa 6-12mg/ml. Tosin sitten riippuu laitteestakin paljon sitä höyryä vapottelee, näillä sub-ohm laitteilla vapotellessa voi esimerkiksi 3mg/ml tuntua olevan lähempänä 6mg/ml.
Tupakkaan on tosiaan paha suoraan verrata. Hetki menee löytää nesteen vahvuudet ja laitteen asetukset, mitkä tuntuvat itselle hyviltä.
Puffin myyjä suositteli seuraavaa sekoitus suhdetta: 100ml purkkiin 10ml makua, 20ml 18mg nikotiinia ja loput 70ml pohjanestettä.
Tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Menen nyt ainakin alkuun tämän mukaan.
Edit: Onko muuten hyvä idea ravistamalla sekoittaa tuota valmista litkua? Siitä ei ollut myyjän kanssa puhetta?
Toinen mikä "häiritsee" on se kuinka usein tuota "tulisi" polttaa. Rööki on rööki se vedetään ja tumpataan kun siltä tuntuu, mutta tämän kanssa tulee ehkä useammin otettua savuja, mutta taas henkosten määrä kerralla vähämmän. Mutta kaippa tähän ajan kanssa jonkinlainen tatsi tulee.
3,5ml tankillinen meni vuosi sitten päivässä. Nykyään 8ml tankki kestää 1-2vkoa, ei ole nykyisessä työpaikassa tupakoitsijoita/höyryttelijöitä niin ei tule yksin lähdettyä ollenkaan.Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?
Monta päivää porukalla kestää imeä tuollainen 4,5ml tankki? Itsellä pari päivää jo käytössä ja vielä melkein puolet jäljellä...
Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy
Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?
Monta päivää porukalla kestää imeä tuollainen 4,5ml tankki? Itsellä pari päivää jo käytössä ja vielä melkein puolet jäljellä...
Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy
Missäpäin vaikutat? Voisin katella noita vanhoja kamppeita jos jotain olis laittaa. Melo 4 näköjään ns. "Atlantis yhteensopiva", eli aika hemmetin monen tankin coilit menee siihen ja päinvastoin. Tobecon Supertankkeja löytyy ainakin ihan kasaksi asti...Eihän täällä olisi kellään myydä? Omalta paikkakunnalta ei myymälää löydy
Jos ei ole hoppu niin Melo nelosia saa Aliexpressiltä 12€ tsipale. Suosittelisin tosin kokeilemaan muitakin hyviä vaihtoehtoja. Eikä sitä tankkia ole pakko vetää täyteen..Voisi hommata toisen Eleaf Melo 4 Tankin tähän ikuuhun, mutta näitä ei vissiin saa netistä tilattua? Voisi vaihtaa makua helpommin. Eikä tarvitsisi pössytellä aina tyhjäksi ennen vaihtoa?
En ole kyseistä makumerkkiä kokeillut, mutta aika paljon on vaihtelua merkkien välillä että miten paljon pitää makua laittaa. Itse olen tehnyt 100ml pulloon siten että 10ml 18mg niksaa, sitten 10-20ml makunestettä (valmistajasta riippuen) ja perään sitten 30/70 PG/VG pohjaa. Sekoittelua ja annan maustua kaapissa parista päivästä viikkoon. Jollei makua ole tarpeeksi niin 5ml lisää makua, uutta sekoittelua ja pari päivää kypsytystä.Kiinnostaisi tietää mitä makuja jengi möyhyttää ja millä suhteella sekoitatte nesteet? Varsinkin sub-ohmikäyttäjien setit kiinnostaa omaan verrattuna, mutta muutkin voi vastata.
Itse tällä hetkellä yksi koepullo 65/35 VG/PG suhteella, Kuhanzzin Stamina Potionia 15% ja niksaa 3%. Innokinin Plex tankki ja 0.13ohmin plexus coili sisässä. Ei oikein tämä setti tunnu olevan lähelläkään optimia, mitähän tässä sitten lähtisi oikein muuttamaan
Tosiaan vielä on paljon oppimista ja yrittämistä kun yrittää luoda sitä optimimakua ja tuntumaa. Monta prossaa yleensä käytätte Kuhanzzin makuja litkuissanne? The Blackin ja FlavorArtin makuja löytyy myös muutama eri pullo, ei mitään hajua paljon laittaisi makua litkuihin kun aina ihan summa mutikassa mennyt.
Muuten sellanen kyssäri vielä, että miten pitkiä hittejä yleensä otatte noin keskimäärin?
Itse olen kuullut vähän eriävää mielipidettä tuosta kypsyttelystä, toiset vannoo että pitää olla vähintään kuukausi että voi edes vapettaa ja toiset sanoo ettei mitään väliäEn ole kyseistä makumerkkiä kokeillut, mutta aika paljon on vaihtelua merkkien välillä että miten paljon pitää makua laittaa. Itse olen tehnyt 100ml pulloon siten että 10ml 18mg niksaa, sitten 10-20ml makunestettä (valmistajasta riippuen) ja perään sitten 30/70 PG/VG pohjaa. Sekoittelua ja annan maustua kaapissa parista päivästä viikkoon. Jollei makua ole tarpeeksi niin 5ml lisää makua, uutta sekoittelua ja pari päivää kypsytystä.
No huhhuh Kiitos tipistä, pitää aloittaa vähän iisimmin noiden kanssa sitten.Noista FA:n tiivisteistä sen verran että kannatta aloittaa kokeilut 5% suhteella, ne on aika tujua tavaraa.
Hitit itsellä 1,5-2sek, mutta niitä tulee sitten otettua vähän useammin. Nytkin pöydällä 7 subohmikomboa (70w-75w) joista vuorovedoilla...
Jos ei halua rasittaa rannetta, nuo Lidlin myymät ultraäänipuhdistimet ovat olleet käteviä. Pari maksimipituista pesujaksoa ja litkut on niin sekaisin kuin mahdollista.Puffin myyjä suositteli seuraavaa sekoitus suhdetta: 100ml purkkiin 10ml makua, 20ml 18mg nikotiinia ja loput 70ml pohjanestettä.
Tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Menen nyt ainakin alkuun tämän mukaan.
Edit: Onko muuten hyvä idea ravistamalla sekoittaa tuota valmista litkua? Siitä ei ollut myyjän kanssa puhetta?
Itse sekoitan tyypillisesti Toveri Liquids, Capella ja Primatic makuja. Esim Toveria laitan 100ml:n pulloon 20ml+10ml 18/20mg niksaa. Loput puhdasta VG:tä. Tällä tavalla VG/PG suhde riippuu niksan VG/PG suhteesta. VG niksalla tulee 70/30, 50/50 niksalla tule 75/25.
Itse tykästynyt aika paljon kirpeisiin mansikkamakuihin, esim Toveri Liquids Lesbian Lover ja Prismatic Red. Myös capellan strawberry cream on mun mieleen. Siinä ei kermaa ole liikaa vaan pelkästään pikkusen taustalla. Ehdoton kriteeri myös noissa mauissa mulla on, että ei oo mitää väriä siinä. Värjätyt tuntuu karstaavaan coilit nopeemmin.
Hitin pituus on just niin pitkä ku fiiliksen mukaa tuntuu oikeelta. Oon viimeaikoina myös siirtynyt SS316 coileihin ja lämmönsäätöön. Mukavalta tuntuu kyllä. iStick Pico 21700 + Vandy Vape Pulse mukavan pieni allround laite. Drippailu myös nykyään ainoa tapa millä meen (joskus squonkkailen tosin). Vuodoista sun muista ei voi syyttää kun itseään ja olenkin jo oppinut sopivan nesteen tuikkausmäärän. Toisena laitteena käytän Wismec Luxotic BF modia saman aton kaa, joskin hyvin harvoin. Nykyään siis käytännössä yhellä atolla pärjään.
[OT]
Joo ei, harhaluulo.
[/OT]
Miksi tämä on harhaluulo. Eikö sähköröökistä tule kuitenkin vesihöyryä vain? Ainakin se haisee huomattavasti mielyttävämmältä. (toki makuja ja hajuja on käsittääkseni miljoonia)
EDIT: Siis sen verran korjataan, että tarkoitin terveydelle parempi. Mausta ei nyt puhuta.
BBC-dokumentti sähkötupakasta: höyryttely vähemmän haitallistaNo vaikka tuolta jotain -> Totta vai tarua: 8 väitettä sähkötupakasta ja vesipiipusta - Fressis
Eli paskaa se on tuokin, aika monen tutkimuksen mukaan. "terveellisempää" kuin tupakka, ehkä, ehkä ei. Vahvasti epäilevät että ei vain ole.
ja googletella vielä kylkeen näitten "tutkimusten" tilaajat ja rahoittajat.@mailman voisi linkkailla nämä "monet tutkimukset joiden mukaan se on paskaa".
Huono homma kun vapevehkeet menee koko ajan enemmän tuonne pienempien subohmien suuntaan. Itse toivoisin enemmän valinnanvaraa 1-2ohm atoihin/tankkeihin joissa pärjää 10-15W teholla ja akku sekä tankki riittää moninkertaisesti, tai vaihtoehtoisesti laite voi olla pienempi. Lisäksi stealth veippaus onnistuu paremmin kun höyryä ei puske liikaa. Nykyisin suurin sallittu 2ml tankki ja 200W ei montaa hatsia myönnä ennen tankin tyhjenemistä.
Itsellä käytössä Joyetechin vanha Cuboid combo, sekä Cubis jossa Wismecin CB-80 mod. Täytyy alkaa tutkia vaihtoehtoja ainakin tuolle Cuboidille kun se tankki ei enää lähde modista irti ja kiinteä akku alkaa olla melko moido. Muuten ihan paras.
Huono homma kun vapevehkeet menee koko ajan enemmän tuonne pienempien subohmien suuntaan. Itse toivoisin enemmän valinnanvaraa 1-2ohm atoihin/tankkeihin joissa pärjää 10-15W teholla ja akku sekä tankki riittää moninkertaisesti, tai vaihtoehtoisesti laite voi olla pienempi. Lisäksi stealth veippaus onnistuu paremmin kun höyryä ei puske liikaa. Nykyisin suurin sallittu 2ml tankki ja 200W ei montaa hatsia myönnä ennen tankin tyhjenemistä.
Itsellä käytössä Joyetechin vanha Cuboid combo, sekä Cubis jossa Wismecin CB-80 mod. Täytyy alkaa tutkia vaihtoehtoja ainakin tuolle Cuboidille kun se tankki ei enää lähde modista irti ja kiinteä akku alkaa olla melko moido. Muuten ihan paras.
Useiden satojen eurojen kokeilujen jälkeen en osta enää ikinä mitään kertakäyttöatovehjettä. Pystyn kyllä elämään meshin haittapuolien kanssa verrattuna sitä että vaihtelen 5e/kpl atopäivä parinpäivän välein ja pyyhin paperilla jatkuvasti ilmarei'istä nestettä.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Miksi et käytä tavallisia, itse rakenneltavia deckejä? Itsellä Ammit 25mm ja Puffista hommattu valmiit coilit, paketti maksoi muutaman euron ja tuossa on minun käytölle coilit pariksi vuodeksi. Varmaan 2kk vedin samalla coililla, pari kertaa taisin vaihtaa pumpulit jonka yhteydessä kuivapoltin coilit puhtaaksi.. Ei vuoda, höyryn voi säätää mm. imuilmalla. Meshit oli aikanaan ihan hienoja vehkeitä mutta en vain jaksa säätää noiden kanssa. Pumpuli kaikista helpoin ja järkevin ratkaisu jos haluaa toimivaa kustannustehokkaaseen hintaan.Vaihdoin takaisin mesh-vehkeisiin koska:
- Atopäät ovat kalliita ja laatu vaihtelee liikaa
- Nesteenkulutus vaihtoatovehkeissä on aivan järjetöntä. Nyt kun pitää suomikaupasta ostaa niksat niin alkaa olemaan jo kustannuskysymys.
- Atopäät ruikkivat nesteet ilmarööreistä pihalle. Kokeillut kymmeniä laitteita ja kaikissa sama ongelma.
- Akku kuluu ihan törkeän nopeasti.
- Höyryn määrä atovehkeissä häiritsevää. En halua kiinnittää huomiota ja paheksuntaa vaan saada niksat.
- Mesh-vehkeen kurkkutuntumaa ei mikään nykylaite ole pystynyt korvaamaan.
Negatiiviset puolet mesh-atoista:
- Laite pitää olla pystyasennossa koska muuten se vuotaa taskuun.
- Niksaa pitää olla enemmän suhteellisesti. Tosin pienempi nesteenkulutus helpottaa tätä.
Useiden satojen eurojen kokeilujen jälkeen en osta enää ikinä mitään kertakäyttöatovehjettä. Pystyn kyllä elämään meshin haittapuolien kanssa verrattuna sitä että vaihtelen 5e/kpl atopäivä parinpäivän välein ja pyyhin paperilla jatkuvasti ilmarei'istä nestettä.
Miksi et käytä tavallisia, itse rakenneltavia deckejä? Itsellä Ammit 25mm ja Puffista hommattu valmiit coilit, paketti maksoi muutaman euron ja tuossa on minun käytölle coilit pariksi vuodeksi. Varmaan 2kk vedin samalla coililla, pari kertaa taisin vaihtaa pumpulit jonka yhteydessä kuivapoltin coilit puhtaaksi.. Ei vuoda, höyryn voi säätää mm. imuilmalla. Meshit oli aikanaan ihan hienoja vehkeitä mutta en vain jaksa säätää noiden kanssa. Pumpuli kaikista helpoin ja järkevin ratkaisu jos haluaa toimivaa kustannustehokkaaseen hintaan.
Itse tehdyt lanka pumpuli viritykset kuluttaa atoihin nähden enemmän löpöä koska niitä ajetaan yleensä kovemmilla tehoilla että saa jotain irti. Itelläkin on nesteenkulutus kasvanut atoista vähintään tuplaksi mutta niksan vahvuus tippunut samassa suhteessa.Muistaakseni nuo olivat aika juoppoja jo 3-4 vuotta sitten kun yritin niitä kokeilla.
Kyllähän sitä nestettä kuluu mutta ei mitenkään mahdottomasti. Itsellä käytössä 0,45ohm Fused Clapton coil singlenä jota ajelen 30W tehoilla. Kestäisi enemmänkin tehoa mutta tämä riittää minulle. Valmiita atopäitä en ole ikinä käyttänyt juurikin niiden hinnan takia. Vuosia takaperin vedettiin cartoilla kun muuta ei ollut saatavilla, sen jälkeen tuli cartotankit. Sen jälkeen käytettiin silica-lankaa ja lopulta tuli meshit. Kaikki muut jäi kun kokeili ensimmäistä kertaa pumpulia, aluksi coilit tuli kierrettyä itse mutta nykyään käytän pelkkiä valmiscoileja niiden tasalaatuisuuden ja helppuden takia.Jotenkin jäi pariin kokeiluun nuo pumpulihommat. Tais olla silloin kun tuli pelkkiä drippereitä ja dripperiä tähän taloon ei tule.
Mites tuollainen Ammit toimii eritavalla vs. kertakäyttö-ato kun ilmakanavat menevät samaa reittiä alhaalta ylös? Ja mitä tuollainen kuluttaa nestettä? Muistaakseni nuo olivat aika juoppoja jo 3-4 vuotta sitten kun yritin niitä kokeilla.
Lämmönsäätö on ihan hauska ja itsekin käytin sitä hetken aikaa SS316 langalla. Ongelmaksi muodostui yleensä modien toimimattomuus tuon lämmönsäädön osalta, kokoajan nakkeli temp controllista WW-modeen ilman varoitusta. Toimiessaan lämmönsäätö on todella kiva mutta lopulta en jaksanut taistella enää tuonkaan kanssa.Rautalanka ja lämpösäätö taitaa olla paras ja halvin ratkaisu tällä hetkellä. Ei ole mitään tarvetta palata takaisin atoihin kun muut ratkaisut toimivat ainakin yhtä hyvin ja tulee paljon halvemmaksi.
Vaihdoin takaisin mesh-vehkeisiin koska:
- Atopäät ovat kalliita ja laatu vaihtelee liikaa
- Nesteenkulutus vaihtoatovehkeissä on aivan järjetöntä. Nyt kun pitää suomikaupasta ostaa niksat niin alkaa olemaan jo kustannuskysymys.
- Atopäät ruikkivat nesteet ilmarööreistä pihalle. Kokeillut kymmeniä laitteita ja kaikissa sama ongelma.
- Akku kuluu ihan törkeän nopeasti.
- Höyryn määrä atovehkeissä häiritsevää. En halua kiinnittää huomiota ja paheksuntaa vaan saada niksat.
- Mesh-vehkeen kurkkutuntumaa ei mikään nykylaite ole pystynyt korvaamaan.
Negatiiviset puolet mesh-atoista:
- Laite pitää olla pystyasennossa koska muuten se vuotaa taskuun.
- Niksaa pitää olla enemmän suhteellisesti. Tosin pienempi nesteenkulutus helpottaa tätä.
Kierteeseen pitää jättää väliä tai käy noin. Sama kun vaihtaa villat on hyvä tasapää ruuvaria juoksuttaa eestaas vastuksessa käyttämättä yhtään voimaa. Langan paksuudesta ja pumpulin määrästä riippuen pahimmillaan joutuu laittamaan uuden coilin joka kerta kun vaihtaa pumpulin.Lämmönsäätö on ihan hauska ja itsekin käytin sitä hetken aikaa SS316 langalla. Ongelmaksi muodostui yleensä modien toimimattomuus tuon lämmönsäädön osalta, kokoajan nakkeli temp controllista WW-modeen ilman varoitusta. Toimiessaan lämmönsäätö on todella kiva mutta lopulta en jaksanut taistella enää tuonkaan kanssa.
Käytin harvoja kierroksia ja tiukkaa pakkaa, kokeilin usealla eri laitteella sekä SS- ja Ti-langoilla. Kaikilla homma oli sen verran epävarmaa että luovuin tuon käyttämisestä.Kierteeseen pitää jättää väliä tai käy noin. Sama kun vaihtaa villat on hyvä tasapää ruuvaria juoksuttaa eestaas vastuksessa käyttämättä yhtään voimaa. Langan paksuudesta ja pumpulin määrästä riippuen pahimmillaan joutuu laittamaan uuden coilin joka kerta kun vaihtaa pumpulin.
Lämmönsäätö toimii parhaimmillaan tosi hyvin mutta esim sähköröökin kaatuminen pöydällä riittää muuttamaan hyvän hatsin olemattomaksi. Lämpötilan ja watin kanssa joutuu pelaamaan vähän väliä hakiessa oikeaa tuntumaa mutta siihen tottuu äkkiä eikä oikeastaan kiinnitä asiaan edes huomiota.
Kysymys: Kauan teillä muuten kestää coilit noin keskimäärin ja monta möyhyä/millilitraa saatte kulumaan ennen vaihtoa? Olis kiva vertailla jos vielä kertois mitä coileja käyttää ja millä teholla imeskelee.
Itse aloin juuri merkkaamaan ylös myös miten paljon tulee möyhyteltyä, akunkestoa, coilin kestoa ja paljon menee litkuja viikossa/kuukaudessa ja paljon koko lystiin menee rahaa yleensäkin. Olis kiva vertailla muiden kanssa statseja.
Aika ihme että noinkin kauan kestää, mitä ihmeen taikacoilia käytät siinä? Muuten vedätkö ihan kuuminta vettä mitä hanasta lähtee, millä paineella ja miten kauan? Meneekö kauan kuivata se käyttökuntoon? En ole kuullutkaan että jengi tekis näin, jostain viinaan tms. liuottamista olen kuullut, mutta liekö toimii. No voihan sitä aina kokeilla kun nykyinen coili alkaa maistumaan vähän tunkkaiselle, jospa siitä saisi vähän enemmän elämää irti.Keskimäärin 5-6kk. TFV-12 jota ajelen tyypillisesti 100W-130W tehoilla. Noin 7ml päivässä tahdilla. Ennätys yhdelle coilille oli hieman vajaa vuosi. Nyt olen keksinyt laskea coilin läpi kuumaa vettä jos maku alkaa ummehtumaan ja tuntuu palautuvan miltei uutta vastaavaksi, ehkä nykyisellä coililla ajellaankin sitten 2 vuotta
Aika ihme että noinkin kauan kestää, mitä ihmeen taikacoilia käytät siinä? Muuten vedätkö ihan kuuminta vettä mitä hanasta lähtee, millä paineella ja miten kauan? Meneekö kauan kuivata se käyttökuntoon? En ole kuullutkaan että jengi tekis näin, jostain viinaan tms. liuottamista olen kuullut, mutta liekö toimii. No voihan sitä aina kokeilla kun nykyinen coili alkaa maistumaan vähän tunkkaiselle, jospa siitä saisi vähän enemmän elämää irti.