Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

En ole vielä koskaan saanut winback-yhteydenottoa sähköyhtiöstä, vaikka olen joka kerta sen vuoksi vaihtanut yhtiötä sopimuksen loppuessa. Ei ole silti koskaan kukaan kysellyt perään ja olen sitä ihmetellyt. Minulla ollut viimevuosina Oomi, Lumme ja Väre, eikä tosiaan mistään näistä ole perästä kuulunut.

Puhelinliittymissä tuo toimii aina ja tuolla tavoin sama puhelinoperaattori on saanut pidettyä minut asiakkaanaan vuosikaudet.
Mulle ne nyt kuitenkin laittoivat.

En ole jäämässä. Superlahjakortti kuullostaa niljakkaalta, kaksi vuotta on naurettavan pitkä aika (josta vuosi lähemmäs vitosen kk-maksulla), eikä käyttöpaikan kulutusprofiililla todellakaan kiinnosta vaihtaa pois pörssisähköstä. Säälittävä yritys kertakaikkiaan.

Screenshot 2025-11-12 163416.png
Screenshot 2025-11-12 163528.png

En ole jäämässä. Superlahjakortti kuullostaa niljakkaalta, kaksi vuotta on naurettavan pitkä aika (josta vuosi lähemmäs vitosen kk-maksulla), eikä käyttöpaikan kulutusprofiililla todellakaan kiinnosta vaihtaa pois pörssisähköstä. Säälittävä yritys kertakaikkiaan.

Superlahjakortti on ihan oikea ja toimiva. Itse käyttäny niin ostaessa kuin lunastaessakin. Näppärä kun saa valita itse minne korttinsa ottaa.

No se voi käydä pitemmän päälle harmittamaan, jos jää ilman SuperLahjakorttia.

Nykyinen Oomin 7,99 loppuu 31.1.26. Otin nyt ensimmäistä kertaa pörssisähkön tuon Eletran kautta. Oomin sivujen mukaan vähän yli 5c/kwh olisi pörssillä tullut viime vuonna hinnaksi. Kai tuolla nyt mennään toistaiseksi. 6.5c hintaan voisin alkaa pohtia määräaikaista 24kk jälleen. Kulutus noin 18000kw/v.

Kiinteiden listoja päivitetty.

Hintoja nostaneet: Helen (24 kk), Lumme (24 kk), Oomi (24 kk), Väre (12, 24 kk)

Hintoja pudottaneet: Aalto (6, 9, 12 kk), Helen (6, 12 kk), Kerava, Lumme (6, 18 kk), Omavoima, Oomi (12 kk), Vaasa, Vattenfall, Vihreä älyenergia (6 kk), Väre (6 kk)

Listalla Helenin black friday -tarjoussivun hinnat sekä normaalihinnat. Muita BF-brändättyjä tarjouksia ei vielä näkynyt.

kiinteat6-12kk.jpg

kiinteat18-24kk.jpg

Pistin mielenkiinnosta tuon Greenelyn 8kk ilman perusmaksua 0.49 c/kWh marginaali tarjouksen, kun itsellä sähkön kulutus keskimäärin 1.5 kWh/pvä niin perusmaksu vie monena kuuna yli puolet laskusta. Hieman on kyllä epämääräiset systeemit mutta on nuo sähköt ainakin toistaiseksi pysyneet päällä ja soppari on ollut aktiivisena reilut pari viikkoa.

Hassunhauska juttu selvesi kun otin yhteyttä aspaan että mistä löytää sopparin että voi tarkistaa tiedot, aluksikkin kun laitoin kysymystä niin tuli 2 pvä päästä vastaus että passaako englanniksi tai ruotsiksi palvelu kun suomen kielellä on rajoitetusti henkilöstöä, sanoin siihen että englanti käy ja sain sitten 3 pvä sen jälkeen seuraavanlaisen vastauksen
Hi,Thank you for your message!
I can confirm that your contract includes the current spot price of electricity plus a margin of 0.49 c/kWh, and a €0 monthly fee for the next X(insert here the customer discount period, you cna check from excel) months. Normally, our monthly fee is €5.99/month.
All our contracts are valid until further notice, and you can terminate your contract at any time with a 14-day notice period. You can also find the full terms and conditions on our website.
Please note that we unfortunately do not send a separate written contract file for customers who have signed up via a comparison site. We receive the same information from the comparison site that appears in your order confirmation, and the contract is created based on those exact terms. You will also receive a separate confirmation from us by email.
If, for any reason, the contract cannot be activated on your preferred start date (for example, due to an overlapping agreement), we will always contact you directly.
Your invoices will be available in the app and sent by email. There you can see a breakdown of the margin price and any applicable discounts.
Please don’t hesitate to contact us if you have any questions or thoughts regarding this.
Have a great week!
Best regards,
Greenely
Että ei nyt ihan kauhean ammattimaista menoa mutta katsotaan kun ensimmäinen lasku tulee.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 890
Jäsenet
80 170
Uusin jäsen
Kajjde

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom