Kuinka sattuikaan että otit tuon lainauksen poikki juuri tuosta kohdasta. Teksti nimittäin jatkuu näin: ”Itse kuitenkin uskoisin, että pörssisähkö tulee edullisemmaksi. Varsinkin jos pystyt vähän optimoimaan koulutustasi edullisempiin aikoihin.” Jännä miten lainauksesi sattuikin katkeamaan juuri tuosta kohdasta, kun seuraava virke olisi ampunut argumenttisi foorumin pelotteluista alas.
Pahoittelut. Pitäisi jaksaa lukea läpi, ei ollut tietoinen katkaisu, valitsin vain ensimmäisen lauseen joka osui silmään

Tammikuussa sähkö maksaa 1,5e/kWh jos sitä on saatavilla. Terve tuloa sitten itkemään kun ei varoteltu![]()
Niille jotka nyt miettivät sopimuksen tekoa, itse en aio tehdä nyt ~10 snt määräaikaista sopimusta. Pörssin hinta on selvästi alle tuon, ja kaikella todennäköisyydellä myös määräaikaisten hinnat tulevat vielä kesään asti laskemaan. Pysähtyykö lasku 8 senttiin, 6 sentiin vai 5 senttiin, se jää nähtäväksi, mutta 10 sentin määräaikaiset tuskin tulevat olemaan seuraavan 4-5 kuukauden aikana se pohjahinta, jonka alle ei mennä.
Tästä olen samaa mieltä. Voihan tosin olla, että yhtiöt pelkäävät talvea 23-24 niin paljon, etteivät pitkien määräaikaisten hinnat laske merkittävästi, mutta sekään ei liene todennäköistä.