Kyllä tosiaan on olemassa Fortumin toimesta tälläisiä soppareita. Parasta tässä on se, että muistan vielä hämärästi sen puhelun kun sähkön myyjä soitti. Olin siis silloin sairaalassa aika tokkurassa ja ainut mikä jäi mieleen oli se, että myyjä kertoi että vanha sopparini on kohta menossa umpeen ja että
koska kyseessä on näin hyvä sopimus niin kannattaa ehdottomasti jatkaa, kun enää ei ole saatavilla näin hyvää sopimusta samoilla ehdoilla.
Tähän suostuin kun ei tosiaan hirveästi ollut voimia/rahkeita kilpailuttaa sähkön hintaa ja halusin asian vain pois päiväjärjestyksestä, sekä luotin myös myyjän sanaan.
Ja vaikka olin tokkurassa, niin tuon myyjän lauseen muistan hyvin elävästi, vaikka muuten en muista sen enempää yksityiskohtia kyseisestä puhelusta ja tottahan se puhui nimittäin sähköyhtiön kannalta tuo on kyllä loistava sopimus, mutta eipä asiakkaan
Mutta nyt tulikin semmoinen mieleen, että kun lähtökohtaisesti sopimusasiat puhelun välityksellä taidetaan nauhoittaa ja tässä tapauksessa myyjä kyllä johdatteli aika räikeästi todennäköisesti itsekkin tietäen ettei sopimus ole enää noina päivinä sitä (26.10.2021 solmin siis tämän sopparin joka alkoi 1.2.2022). Ehkä täytyy kokeilla vielä puolustautua siihen, että niissä olosuhteissa luotin myyjän sanaan enkä ollut kykenevä ajattelemaan rationaalisesti, mikä on siis vielä ihan täyttä totta.