Noissa kaikissa se oli 0€/kk eikä perustamismaksujaTuohon taulukkoon kannattaa vielä laittaa ne perusmaksut/kk 24kk:n ajalta koska niissäkin on aika isoja eroja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noissa kaikissa se oli 0€/kk eikä perustamismaksujaTuohon taulukkoon kannattaa vielä laittaa ne perusmaksut/kk 24kk:n ajalta koska niissäkin on aika isoja eroja.
Miten tuon tarjouksen löysit?Tein jatkon Lumpeelle 24kk/4,88c/0€.
Hieman nousee vanhasta 3,99c,mutta ei parempiakaan näkynyt.
sahkonhinta.fi ainakin löytyy kerrostalokuluttajille. Itse otin tuon vastaavan.Miten tuon tarjouksen löysit?
Ennen sai lahjoja kun teki parin vuoden soppareita. Enään ei taida saada mitään vai onko näitä ollut viime aikoina?
Loppumassa soppari josta sain 100 euron arvosta lentopisteitä. Hintakin oli kilpailukykyinen kun sen kilpailutti vielä uudestaan.
Siihen tuo koko lafkan toiminta perustuu, että vedetään halvalla hinnalla sisään ja laskutetaan maksimit tarjousajan jälkeen. Ei kuitenkaan käytä ennakkolaskutusta, kuten nämä Håkanin kusetuslafkat.Tätä Lumo Energian diiliä täällä esitellään kovasti. Aika hämärä firma tuo näyttää olevan Google-arvosteluiden mukaan?
Katsokaapa läpi ne, eihän ole yhtään epäilyttävää kun aspan tyttöjä kehutaan joka arviossa nimeltä ja teksti tuntuu copypastelta ja annetaan aina viisi tähteä? Lupaako ne asiakkaille kympin voucherin tai jotain muuta jos käy kehumassa tuolla? Yksi heppu jopa laittoi arvostelutekstinsä suoraan lainausmerkkeihin
Lidlillä oli joskus pari viikkoa sitten joku, että sai sinne lahjakortteja kun teki sopparin en muista mihin ja taisi olla vain spottisoppari tarjolla.
E: LIDL - Kotimaan Energia
Tein jatkon Lumpeelle 24kk/4,88c/0€.
Hieman nousee vanhasta 3,99c,mutta ei parempiakaan näkynyt.
Lumpeen chatin kautta,omakotitaloon.Miten tuon tarjouksen löysit?
Soita sinne Kokkolan Energialle ja kysy. Voihan tuo vaikka olla joku vanha tarjous joka on jäänyt sinne vertailusivulle roikkumaan. Kysymällä varmaan selviää.Saisko tuota kokkolan energian 4,95c 12kk tarjousta mistään otettua? Hintavertailu antaa sen mutta ei pääse sopimusta tekemään.
Minulla ollut Lumon sopimus noin vuoden verran hintaan 4,2snt/kWh ilman perusmaksua, eikä mitään ongelmia ole ollut. Laskut tulleet ajallaan ja oikein laskutettu. Soppari menee elokuun alussa umpeen, ja jatkotarjous oli huono, joten vaihdoin Vattenfallille. 4,93snt/kWh ilman perusmaksua 24kk määräaikainen. Otin sen netin vertailusivut läpi käytyäni. Katsotaan alkaako nyt puhelin soimaan ja oikeita tarjouksia tulee tarjolle.Tätä Lumo Energian diiliä täällä esitellään kovasti. Aika hämärä firma tuo näyttää olevan Google-arvosteluiden mukaan?
Katsokaapa läpi ne, eihän ole yhtään epäilyttävää kun aspan tyttöjä kehutaan joka arviossa nimeltä ja teksti tuntuu copypastelta ja annetaan aina viisi tähteä? Lupaako ne asiakkaille kympin voucherin tai jotain muuta jos käy kehumassa tuolla? Yksi heppu jopa laittoi arvostelutekstinsä suoraan lainausmerkkeihin
Siihen tuo koko lafkan toiminta perustuu, että vedetään halvalla hinnalla sisään ja laskutetaan maksimit tarjousajan jälkeen. Ei kuitenkaan käytä ennakkolaskutusta, kuten nämä Håkanin kusetuslafkat.
Taitaa johtua sivustosta jota käytät eikä sähkömyyjästä. Katsoitko tuon sahkovertailu.fi sivustolta? Siellä ainakin oli tuo 4,95 tarjous. Se nyt on sellainen sivu minkä ainakin itse kierrän kaukaa. Hintoja ei näe suoraan vaan joutuu joka tarjouksen erikseen aukomaan. Ja kun yrittää tehdä sopimusta se alkaa tuputtamaan toista tarjoustaMiten nuo vertailusivut oikeen toimivat. Eka tarjotaan 4,95snt/kWh ja sitten kun painaa nappulaa että otan tän niin hyppää 5,09 vaikka en edes syöttänyt mitään lisäinfoa.
Ihan periaattesta en Kokkolan sähköllä mitään ota kun tuollaisia bait and switch paskaa käyttää.
Muista vaihtaa myös siirto yöaikaperusteiseksi. Siinä ainakin täällä on korkeampi kuukausimaksu mutta päivähinta ja yöhinta olivat halvempia kuin yksiaikaisessa. Vaihdoin lopulta myynnin yksiaikaiseksi kun hintaero oli aika kova kaksiaikaisessa. Meillä on 300 neliön asunto ja noin 25 000 kW mutta kun enää on vain yksi sähköauto ja korona niin se on lähempänä 20 000 kW:a ja silti tuo Carunan yösiirtohinta kannattaa.ajankohtainen ketju, nykynen helenin 3e/kk 4,89c/kwh 24kk loppuu elokuun lopussa.
Nyt miettiny yösähköön menoa?? ,
kun tuo tesla lataa aina öisin 99% ajasta. Samoin jos varaajan laittais yöksi plus lattiat ovat varaavat niin nekin saa helposti yötä hyödyntää.
120neliötä lämmintä tilaa, yksi kerros, ILP
Vuoden kulutus noin 22000kw enne pumppua.
Hitto ku haastava valita paras
Siirron vaidoin juu. Caruna tosiaan meillä täällä Kuusamossa.Muista vaihtaa myös siirto yöaikaperusteiseksi. Siinä ainakin täällä on korkeampi kuukausimaksu mutta päivähinta ja yöhinta olivat halvempia kuin yksiaikaisessa. Vaihdoin lopulta myynnin yksiaikaiseksi kun hintaero oli aika kova kaksiaikaisessa. Meillä on 300 neliön asunto ja noin 25 000 kW mutta kun enää on vain yksi sähköauto ja korona niin se on lähempänä 20 000 kW:a ja silti tuo Carunan yösiirtohinta kannattaa.
Siirtomaksut on samat sähkönmyyntiyhtiöstä riippumatta.En haluais kysyä tyhmiä, mutta asun Helsingissä ja on aina ollut Helenin sopimus ja nyt ne tarjoaa todella huonoa tarjousta, joten jos vaihan yhtiötä onko kaikki siirtomaksu, jne samoja eli ei kai pitäis vaikuttaa mihinkään? Vaihtoehtoisesti voikohan Heleniltä kysyä suoraan parempaa tarjousta?
Taidan itekki päätyä ottamaan ton Vattenfallin. Vähemmän vaivaa ja säästyy soitolta, sekä ei mun kulutus edes ole niin iso. Kun katsoin aiempien vuosien sähkönhintoja niin heinäkuussa voi olla joko halvempaa tai kallimpaa ja sen jälkeen menee nousuun.Parhaan tarjouksen ilman että soittelee mihkään näyttäisi saavan sahkohinta.fista. Joko 24kk 4.94 snt/kWh Vattenfallilta tai 4.95 snt/kWh Lumpeelta.
Olisihan tuolla noita 3.99 3KK tarjouksiakin, mutta maksan kyllä mielelläni 40 euroa vuodessa extra siitä että tätä asiaa ei tarvitse miettiä seuraavaan 2 vuoteen.
Taidan itekki päätyä ottamaan ton Vattenfallin. Vähemmän vaivaa ja säästyy soitolta, sekä ei mun kulutus edes ole niin iso. Kun katsoin aiempien vuosien sähkönhintoja niin heinäkuussa voi olla joko halvempaa tai kallimpaa ja sen jälkeen menee nousuun.
Taidan itekki päätyä ottamaan ton Vattenfallin. Vähemmän vaivaa ja säästyy soitolta, sekä ei mun kulutus edes ole niin iso. Kun katsoin aiempien vuosien sähkönhintoja niin heinäkuussa voi olla joko halvempaa tai kallimpaa ja sen jälkeen menee nousuun.
Sopimuksen alkamispäivä: 01.08.2021 |
Sopimuksen päättymispäivä: 31.07.2023 |
Tuote: CO2-vapaa kiinteähintainen |
Hinnat: Kampanjahinnat: |
- Perusmaksu: 3.84 €/kk |
- Energiamaksu: 3.99 c/kWh |
Itse otin kilpailuttajan kautta heleniltä joulukuussa 0€/kk 4,14c/kwh sopimuksen 09/2022 saakka ja ei myöskään kaduta nyt jälkeenpäin. Sopimus alkoi 01.03.2021. Tai hiukan kyllä harmitti kun vanha 2v sopimus oli 3,99c/kwh 0€/kk hinnalla.Alkaa tuo 1.12.2020 tehty soppari tuntua hyvälle diilille vaikka en ilman kk-maksua saanutkaan. Tämä heleniltä
Sopimuksen alkamispäivä: 01.08.2021 Sopimuksen päättymispäivä: 31.07.2023 Tuote: CO2-vapaa kiinteähintainen Hinnat: Kampanjahinnat: - Perusmaksu: 3.84 €/kk - Energiamaksu: 3.99 c/kWh
Sähkötuote: | Määräaikainen yleissähkö, 24 kk + 12 kk hintaoptio | ||
Sopimuksen kesto: | Määräaikainen 24 kuukautta | ||
Ympäristömerkintä: | - | ||
Perusmaksu: | 0,00 eur/kk (sis. alv 24%) | ||
Energian hinta, Yleissähkö: | 4,06 snt/kWh (sis. alv 24%) | ||
Huomautuksia: | Määräaikainen ja kiinteähintainen 24 + 12 kuukautta. Sopimuksen voimassaoloaika sitoo asiakasta 24 kuukauden ajan ja Väre Oy:tä koko 36 kuukauden ajan. Viimeiset 12 kuukautta ovat asiakkaalle optio, jonka mukaan sopimus jatkuu katkeamattomana 24 kuukauden jälkeen samalla hinnalla vielä 12 kuukautta. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai vaihtaa se toiseen sopimukseen sopimuskauden viimeisen 12 kuukauden aikana, ilmoittamalla siitä itse Väreen asiakaspalveluun. |
Itse en saa tuota kun heidän kalenterissa ei voi valita 1.8. Eivät chatistä myöskään suostuneet antamaan tuota tarjousta. Pitäisi valita joko 31.7 tai 2.8 ja sitten vinkua aspaan että saisko aloituspäivän 1.8.
Paska systeemi.
Tuli myös jatkettua Lumpeen kanssa sopimusta 4,88snt/kWh 24kk ilman kuukausimaksuaNähdäksen Sähkön hintavertailu on vertailusivustoista paras - se on puolueeton ja Energiaviraston ylläpitämä.
Minä jatkoin myös kahden vuoden jatkosopimuksella Lumpeen kanssa. Vuodentakaisesta hinta nousi 4,39snt/kWh -> 4,88snt/kWh (ei kuukausimaksua). Luulis ettei sähkönmyyjillä ole juuri eroja, mutta ainakin tuo Lumme Energia voitti tänä vuonna Kuluttaja-lehden sähkösopimus-vertailun.
Mites noi irtisanomiset menee? Mulla on Energia 247:lla tälläinen:
"Sopimustyyppi: Määräaikainen 3 kk. Sopimus astuu voimaan 01.04.2021 Määräaikainen sopimus päättyy 01.07.2021. Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana EkoWatti Plus 2 -sähkösopimuksena, jossa perusmaksu on 2,95 eur/kk ja energian hinta on 4,88 snt/kWh (sis.alv 24%) sekä irtisanomisaika on 14 vrk."
Jos mä nyt ilmoitan että mä en halua jatkaa tuota sopimusta niin onko siinä tuo irtisanomisaika vai meneeko se vaan tuon määräaikaisen loppuun ja päättyy sitten siihen. Ja mihin päivään mun pitää seuraava sopimus laittaa alkavaksi, jos vaihdan firmaa? Ilmeisesti 1.7?
Osaako tähän kukaan vastata?
Sopimuksessasi on 14 pv irtisanomisaika 2.7. lähtien, jolloin sopimus muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi. Nythän et ehdi vaihtaa firmaa määräaikaisen sopimuksen päättyessä, ennen kuin määräaikaisen sopimuksen sopimustyyppi muuttuu huomenna.
Kun vaihdat sähköyhtiötä niin he hoitavat irtisanomisen puolestasi. Et saa joka tapauksessa yleensä tehtyä uutta sopimusta alle 14 pv varoitusajalla.
Muutto toiseen asuntoon on kuitenkin sellainen, jonka puitteissa voi tehdä uuden sopimuksen nopeammin. Siitä joutuu kuitenkin yleensä maksamaan pikakytkentämaksun tms.
Ihan uteliaisuudesta: Mikä sai sinut valitsemaan Lumpeen Vattenfallin sijaan? Vattenfall 0,01snt/kWh halvempi eivätkä käytä fossiilisia (Lumpeella 40%). Muutenhan nuo on aika samaa paskaa eri persereiästä.sahkonhinta.fista nappasin tuon Lumme-Energian kahden vuoden kk-maksuttoman 4,95snt/kWh sopparin edellisen 3,99-sopparin jatkoksi. Lumpeen chatista kyselemällä olisivat tarjonneet 4,89snt/kWh + 1,99€, mutta omalla kulutuksella tulee vähän halvemmaksi tuo kk-maksuton soppari. Eipähän tarvitse taas pariin vuoteen sähkösopimusasioilla päätään vaivata.
Ihan uteliaisuudesta: Mikä sai sinut valitsemaan Lumpeen Vattenfallin sijaan? Vattenfall 0,01snt/kWh halvempi eivätkä käytä fossiilisia (Lumpeella 40%). Muutenhan nuo on aika samaa paskaa eri persereiästä.
Kun oma Helen 3,99c diili umpeutui pari viikkoa sitten, niin vaihdoin 3kk 3,99c Lumo tarjoukseen, eikä itselleni win-back tarjousta soitettu kertaakaan. Tänään sitten iskin tuon 24kk Vattenfallin alkamaan 3kk päästä. Koitin itse soittaa Helenille ennen tätä voivatko tarjota parempaa 12kk sopparia, mutta eivät vartin jonotuksen jälkeen vastanneet. Pitäkööt tunkkinsa.Nykyinen Helen soppari katkolla syyskuun lopussa 5,20 snt/kWh, 0€/kk. Kannattaisiko nyt jo napata tuo 24kk Vattenfall 4,94 snt/kWh, 0€/kk vai odotella Heleniltä parempaa tarjousta. Jatkotarjoukset mitä lähetelleet ovat olleet melko huonoja (kaikissa kuukausimaksu mukana).