Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Kiinteiden listoja päivitetty.

Hintoja nostaneet: Kokkola (12, 24 kk), Lumme (6, 18 kk), Oomi (24 kk), Porvoo, Vihreä älyenergia (4 kk), Väre (12, 24 kk)

Hintoja pudottaneet: Kokkola (6 kk), Lumme (12, 24 kk), Sallila, Vihreä älyenergia (12, 24 kk), Väre (6 kk)

Väreellä on tammiale 2.1.-2.2. ja tarjouksessa ovat 12 kk sopimukset (kiinteä ja kulutusvaikutuksellinen). Käytännössä etu on vain perusmaksuihin eli 3 kk 0 e/kk ja snt-hinta on korkea.

Lumme Energia on yhdistynyt Oomiin. Molemmat kuitenkin edelleen myyvät omia tuotteitaan. Sivujensa mukaan "pitkällä aikavälillä tulemme tekemään tuotteiden ja palveluiden harmonisointia". Eivät luonnollisesti kilpaile enää toistensa kanssa hinnoissa. Listalta näkee, että 12 ja 24 kk sopimukset ovat näillä nyt identtiset. Ja Lumme on ottanut Oomin perusmaksut jo käyttöön muissakin sopimuksissa, joten voidaan sanoa hei hei sille 12 kk 0 e/kk sopimukselle. Perusmaksut nyt siis 5,90 e/kk.

Naantalin Energia on myynyt sähkönmyyntiliiketoimintansa Väreelle eikä 2.1. alkaen myy enää omia sopimuksiaan. Naantali poistettu listalta.

kiinteat4-12kk.jpg

kiinteat18-24kk.jpg

Tilasin Greenelyn 12kk pörssisähkösopimuksen. 0,49 snt / kWh marginaalilla, ensimmäiset 12kk kuukausimaksut ilmaisia. Minulla kerrostaloasunto Helsingissä, vajaa 100m2, joten kuukausimaksu on merkittävä suhteessa sähkön kulutukseen. Olen kilpailuttanut sähkön lisäksi puhelinliittymät hiljattain. Kokonaisuutena vuodessa noin 250 euron säästö pienellä vaivalla.

Tilasin Greenelyn 12kk pörssisähkösopimuksen. 0,49 snt / kWh marginaalilla, ensimmäiset 12kk kuukausimaksut ilmaisia. Minulla kerrostaloasunto Helsingissä, vajaa 100m2, joten kuukausimaksu on merkittävä suhteessa sähkön kulutukseen. Olen kilpailuttanut sähkön lisäksi puhelinliittymät hiljattain. Kokonaisuutena vuodessa noin 250 euron säästö pienellä vaivalla.
Tuo 12 kk ja ilmaista kuulostaa oikein hyvälle ja ei pahempi marginaali edes. (Jos olet lukenut ketjua, niin et ole ainoa, tai sitten on 6 kk ketjuttajat, jotka välillä jopa saavat lahjakortteja jne)

Jos kehtaat, niin avaa tuota "250 euron säästöä" hieman. Ymmärrän, jos kaikki on vaan otettu "Prisman/Cittarin/Kauppakeskuksen stäniltä" aikoinaan, niin säästö voi olla tuota mitä mainitset.

Ja tuo, että sulla on yhtä paljon neliöitä kuin puhelinnumerossasi ei nyt oikein mätsää. Sulla yhtiövastike on sitä summaa, että onko siellä lisäksi 0 € vai jopa 4,99 € per kuukausi sähkön kk-maksua. Ehkä olet tosissasi ja "peukut" sille, että säästät sieltä mistä saa irti.

Pointti vaan siinä, että tätäkin ketjua seuraavat ovat varmasti tehneet saman asian jo 100x eri muodoissa omaan elämäntilanteensa sopivina.

Tänään saapui paperisena postina Helenin sopimusvahvistus blackfridayn hinnalle jonka tilasin black weekillä (määräaikainen 24kk sopimus 6.66snt/kwh ja 2.99e/kk).
Soppari alkaa 1.4.2026 :)

Statistiikka

Viestiketjuista
297 006
Jäsenet
81 247
Uusin jäsen
saari96

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom