Väreellä on nyt kilpailuttajassa 5.09c ilman kuukausimaksua.
Helen tarjoaa 21.9.2021 saakka 5.10c hintaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoittaa sitä, että 24kk jälkeen voit halutessasi jatkaa vuoden vielä tuolla hinnalla."Määräaikainen yleissähkö, 24 kk + 12 kk hintaoptio" Tarkoittaako tuo että hinta voi muuttua 12kk päästä vai että saa 36kk hintaan 5.09c halutessaan?
Saman tapaista huomattu, itse sain vastauksen toisella sähköpostilla, jossa luvattiin laittaa tasauslasku. Siitäkin tosin jo kohta viikko, eikä näy eikä kuulu. Pitäsköhän seuraavaksi harkita rikosilmoitusta, tai ainakin sillä uhkailua.Varokaa Fi nergy voima oy:n kanssa tekemästä minkään näköistä sähkösopimusta. Virossa toimiva huijaus pulju, olin yhteydessä juuri kuluttajasuoja asiamieheen ja tästä on tullut paljon yhteyden ottoja nyt lähiaikoina. Tarjoavat halpaa sähköä, joka kallistuu melkein heti 2x alkuperäiseen hintaan ja ilmoittavat tästä kirjeellä ja perään tulee lasku vaikka välittömästi vaihtaa sähkö yhtiötä. Tämän jälkeen laittavat aiheettoman ennakkoon osoitetuksi määrätyn laskun perintään vaikka tuolloin sähkösopimus laskun ajalla on jo toinen sähköyhtiö. Itse sähköyhtiöön ei saa yhteyttä sähköpostilla eikä puhelimella!
Aivan mahtavaa. Nämäkin hinnat taitavat vaatia laskuriin oikeanlaisen kulutuslukeman, esim. Väreellä < 6002 kWh/v? Olisihan se mukavaa, kun tämäkin tieto laitettaisiin samalla, kun hintatieto.
Saman tapaista huomattu, itse sain vastauksen toisella sähköpostilla, jossa luvattiin laittaa tasauslasku. Siitäkin tosin jo kohta viikko, eikä näy eikä kuulu. Pitäsköhän seuraavaksi harkita rikosilmoitusta, tai ainakin sillä uhkailua.
Edit: jaa nyt kun luin loput viestit niin ei taida auttaa..
Luulen että ne ei lue tätä lankaa
6000 kulutuksella sain Väreeltä tämän. Muistakaa bonusway, taitaa pari euroa tulla per soppari.
Perusmaksu: 0,00 eur/kk (sis. alv 24%)
Energian hinta, Yleissähkö: 5,09 snt/kWh (sis. alv 24%)
Huomautuksia: Määräaikainen ja kiinteähintainen 24 + 12 kuukautta. Sopimuksen voimassaoloaika sitoo asiakasta 24 kuukauden ajan ja Väre Oy:tä koko 36 kuukauden ajan. Viimeiset 12 kuukautta ovat asiakkaalle optio, jonka mukaan sopimus jatkuu katkeamattomana 24 kuukauden jälkeen samalla hinnalla vielä 12 kuukautta. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai vaihtaa se toiseen sopimukseen sopimuskauden viimeisen 12 kuukauden aikana, ilmoittamalla siitä itse Väreen asiakaspalveluun.
Voi ne perua sen sopimuksen jos haluavat. Yhtiöt, kun saavat vanhasta yhtiöstä sun kulutustiedot.Pystyykö noin sopimuksen tekemään että ilmoittaa kulutuksen olevan pienempi mitä todellisuudessa. Mulla sama eli oikea kulutus n.11-15000kwh. Lähinnä siis ettei tule mitään jälkikäteen kun kulutus on ilmoitettua korkeampi yli puolella..
Turhaa tuon takia boikotoida. Heillä on ollut tuo hinnasto kuitenkin monta vuotta käytössä (olikohan vuodesta 2014), nyt vaan "joutuivat" sitä nostamaan. Sulla vaan kävi huono tuuri, aivan kuin minulla. Tein heille siis myös sopimuksen kesällä ja nyt pitää katsoa, josko löytyisi edullisempaa.Kävi sitten KSS Energian kanssa juuri niinkuin pelkäsin, ensin hyvällä tarjouksella asiakas sisään kesällä kun kuukausikulutus on pienempi, talven tullen kuukausihinnan nosto ja lisäksi uudet sopimusehdot joissa tasausmaksu kuukausittain eli kun talvikuukautena kulutus on yli vuosikulutus/12 joutuukin maksamaan jotain sikahintaista kwh-taksaa yli menevälle osalle. Eli soppari vaihtoon ja firma boikottiin
Turhaa tuon takia boikotoida. Heillä on ollut tuo hinnasto kuitenkin monta vuotta käytössä (olikohan vuodesta 2014), nyt vaan "joutuivat" sitä nostamaan. Sulla vaan kävi huono tuuri, aivan kuin minulla. Tein heille siis myös sopimuksen kesällä ja nyt pitää katsoa, josko löytyisi edullisempaa.
No tässä olet kyllä oikeassa. Itsellä on siinä rajoilla, meneekö talvikuukausina hieman yli oman sopimuksen 250 kW/h per kuukausi. Eihän tuo toki ole enää, hieman käyttäjästä riippuen, läheskään niin hyvä sopimus kuin ennen muutoksia.hätäisempi olisi vain lukenut etupuolen hinnanmuutosilmoituksen ja nakannut lapun roskiin
Boikotti lähinnä tuon sopimusehtojen muutoksen takia. Itselläni kulutus kesällä pieni verrattuna talveen vaikka kerrostalossa asunkin. Talvella koneellisen ilmanvaihdon tuloilmaa lämmittää sähkövastus. Oli ainoa noista kuukausimaksullisista jossa oli vuosiraja, ei kuukausiraja. Nyt muuttivatkin yhtäkkiä sen niin että sopimuksesta hyötyy vain tasaisella kulutuksella. Vieläpä oli tämä sopimusehtojen muutos kirjattuna tämän paperisen ilmoituskirjeen takapuolelle, hätäisempi olisi vain lukenut etupuolen hinnanmuutosilmoituksen ja nakannut lapun roskiin. Tuote kuitenkin muuttuu ihan oleellisesti!
Oman siirtoyhtiösi kautta saat toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen voimaan vaikka heti maanantaina.Kiitos tästä. Nimim. luin vain ensimmäisen sivun hinnankorotukset ja totesin, että siedettävää. Oli otettu KSS IISI S pumppukopille, jossa suurin osa kulutuksesta painottuu talvikuukausille lämmityksen takia, eli välitön irtisanominen tapahtui nyt heti. 1.1. tulee sopimusehdot voimaan, kirjeen mukaan 2 viikon irtisanomisaika. Tänhän just vielä kerkeää, mutta en tiedä möikö mikää sähköyhtiö 2vk varoajalla sähkö, vai oliko niillä aina 1kk. Jos ei myy, niin KSS:lle reklamaatiota siitä, että kirje tuli vasta joulukuussa (postilakon takia), vaikka oli päivätty 8.11. lähetetyksi...
Kilpailuttajan kautta tehty nyt jo toinen sopimus 1 kWh arviolla.[emoji16]Pystyykö noin sopimuksen tekemään että ilmoittaa kulutuksen olevan pienempi mitä todellisuudessa. Mulla sama eli oikea kulutus n.11-15000kwh. Lähinnä siis ettei tule mitään jälkikäteen kun kulutus on ilmoitettua korkeampi yli puolella..
Kilpailuttajan kautta Vattenfall 24kk 5.04 snt/kWh, 0 €/kk (näköjään laskusuunnassa ollut viime päivät, tässähän säästää jo toista euroa sopimuskaudella vrt. parin päivän takaisiin hintoihin ). 24kk on toki pitkä soppari näillä hinnoilla, mutta näillä kulutuksilla takkiin tulee alle kolmekymppiä vaikka hinta laskisi huomenna 4 snt tasolle.
Aika hävyttömän pieni tuo KSS:n varoaika, kun korotus jo 1.1.20. Reklamoin, että pitävät vanhan hinnan kunnes siirto astuu voimaan vaikka kyse ei olekaan kuin muutamista senteistä.
Tuon Vattenfallin taidan ottaa meidän vesiosuuskunnalle, vaikka onkin 24kk soppari. Näillä kulutuksilla puhutaan +10e:stä, joten joku raja oltava miten paljon tähän käyttää aikaa.
Mutta tuosta KSS:stä piti mainitsemani, niin ainakin kilpailuttaja antaa ottaa Vattenfallin sopparin 14 päivän varoajalla ja KSS:llä on 14 päivän irtisanomisaika, joten tartteeko edes reklamoida? Vai oliko tarkoitus irtisanoa KSS:n laskutuskuukauden loppuun? Mitenkähän tuo irtisanominen menee, jos irtisanoo kesken, tuleeko sieltä lasku koko kuukaudesta vaiko vain osasta? Sopimusehdoista en löytänyt tähän vastausta.
Tuo 14 vrk on minimiaika. Todennäköisesti, etenkin kun nyt on joulut, menee pidempään. Kuten sanottua, niin eihän kyse ole kuin muutamasta kymmenestä sentistä, jos siirtyy esim. 6.1. mutta periaatteesta lähti sposti heille. Sähkömarkkinalainkin mukaan korotuksesta tulee ilmoittaa viimeistään 1 kk ennen.
6000 kulutuksella sain Väreeltä tämän. Muistakaa bonusway, taitaa pari euroa tulla per soppari.
Perusmaksu: 0,00 eur/kk (sis. alv 24%)
Energian hinta, Yleissähkö: 5,09 snt/kWh (sis. alv 24%)
Huomautuksia: Määräaikainen ja kiinteähintainen 24 + 12 kuukautta. Sopimuksen voimassaoloaika sitoo asiakasta 24 kuukauden ajan ja Väre Oy:tä koko 36 kuukauden ajan. Viimeiset 12 kuukautta ovat asiakkaalle optio, jonka mukaan sopimus jatkuu katkeamattomana 24 kuukauden jälkeen samalla hinnalla vielä 12 kuukautta. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai vaihtaa se toiseen sopimukseen sopimuskauden viimeisen 12 kuukauden aikana, ilmoittamalla siitä itse Väreen asiakaspalveluun.
Ja nyt 5,02. Kumpi ensin 4,99? Vattenfall vai Väre?Sama nyt 5,03 snt/kWh.
Ja kulutus oli?Tuli juuri äsken Heleniltä "winbäck" soitto, kun olin tehnyt siirron Vattenfallille tuossa viime viikolla (5,10c/kWh ilman perusmaksua 24kk).
Helen tarjosi:
4,98c/kWh ilman perusmaksua 12kk.
Ja kulutus oli?
Miksi muuten näitä tarjouksia saa pienikulutukselliset halvemmalla? Minun logiikan mukaan pitäisi mennä päinvastoin, kun asiakashallinnoinnin (laskutus ym.) kulut on kuitenkin samat kuin sillä omakotitalon sähkölämmittäjällä eli suhteellisesti paljon suurempi osa asiakkaalta saadusta liikevaihdosta. Pienikulutuksisena en valita, mutta ihmettelen.Ja kulutus oli?
Tuli juuri äsken Heleniltä "winbäck" soitto, kun olin tehnyt siirron Vattenfallille tuossa viime viikolla (5,10c/kWh ilman perusmaksua 24kk).
Helen tarjosi:
4,98c/kWh ilman perusmaksua 12kk.
Itselle tuli sama puheli eilen. Numero oli 09 6178 088.
Miksi muuten näitä tarjouksia saa pienikulutukselliset halvemmalla? Minun logiikan mukaan pitäisi mennä päinvastoin, kun asiakashallinnoinnin (laskutus ym.) kulut on kuitenkin samat kuin sillä omakotitalon sähkölämmittäjällä eli suhteellisesti paljon suurempi osa asiakkaalta saadusta liikevaihdosta. Pienikulutuksisena en valita, mutta ihmettelen.
Sama juttu. 1.12. lähtenyt sopimus päälle, vanhalla hinnalla tein sopimuksen ja vanhalla hintaa on tullut kirje kotia. Ilmoitusta korotuksesta ei ole tullut.KSS:n hinta/ehtomuutokset (eli pelkän vuosirajan lisäksi tuli se vuosiraja/12 kk-raja) oli ilmaantuneet jo marraskuun alussa nettisivuille, josta sattumalta ne huomasin.
Lähetin silloin (4.11.) aspaan kyselyä jotta mitenkä meinasivat niistä tiedottaa ja millä aikataululla mahtavat tulla voimaan vanhoille asiakkaille. Vastaus oli jotta vuodenvaihteeseen mennessä muuttuu vanhojen asiakkaiden hinnoittelu, ja tiedote tulee jossain vaiheessa.
Tein itse vaihdon saman tien muuhun, koska hinnat/uudet ehdot oli omassa tapauksessa selkeästi heikot. Soppari vaihtui 19.11., mitään tiedotetta ei siihen mennessä tosiaan ollut vielä tullut.
Jos naapurilla ei ois ollut määräaikaista sopparia, täähän ois mennyt läpi ja mulle tärähtänyt satojen eurojen lasku... Siinä oiskin ollut selvittelemistä.
Pohjoismaisen sähköpörssin osto- ja myyntitarjouksista johdettu systeemihinta oli syyskuussa keskimäärin 31 prosenttia matalampi kuin edellisvuonna. Lasku ei kuitenkaan heijastunut täysimääräisesti Suomen aluehintaan. Syyskuun keskimääräinen Suomen aluehinta oli vain neljä prosenttia matalampi kuin edellisvuoden syyskuun aluehinta. Kuluneen vuoden aikana pohjoismainen vesitilanne on normalisoitunut ja päästöoikeuksien hintataso vakiintunut.
Soittivat Heleniltä kun olin vaihtamassa Vattenfallille:
Oli aiemmin tuo 3,99c/kwh - 12kk joka loppuu viikon päästä.
Nyt tarjosi 4,98 c/kwh - ilman kuukausimaksua - 12kk määräaikainen, otin tämän ja kiitin